SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
An investigation on the mathematics teaching programs for gifted students based on teachers' opinions
Journal for the Education of Gifted Young Scientists
, cilt.11, sa.3, ss.367-385, 2023 (Hakemli Dergi)
COMPARATIVE ANALYSIS OF PROBLEM STRUCTURE IN 6TH GRADE MATHEMATICS TEXTBOOKS IN TURKEY AND İRAN
SOCIAL SCIENCE DEVELOPMENT JOURNAL
, cilt.8, sa.39, ss.1-10, 2023 (Hakemli Dergi)
Technology Supported Teaching Applications Designed To Improve Critical Thinking Skills
Journal of Educational Technology and Online Learning
, cilt.6, sa.3, ss.554-577, 2023 (Hakemli Dergi)
Matematik Öğretmenlerinin Beyin-Eğitim İlişkisini Derslerinde Uygulamalarına İlişkin Durum Çalışması
International Journal of Humanities and Art Researches
, cilt.8, sa.1, ss.68-84, 2023 (Hakemli Dergi)
Opinions of the pre-service mathematics teachers’ about a teaching experiment designed using a dynamic geometry software
Journal of Didactic - INRE
, cilt.1, sa.2, ss.62-71, 2022 (Hakemli Dergi)
Examining the Change in the Resource System of a Faculty Member who switched to Distance Education due to the Covid pandemic
Journal of Didactic INRE
, cilt.1, sa.2, ss.72-81, 2022 (Hakemli Dergi)
GEOMETRIC HABITS OF MIND OF MATHEMATICS TEACHERS IN THE CONTEXT OF THEIR GEOMETRY BACKGROUNDS
International Journal of Research in Education Humanities and Commerce
, cilt.3, sa.4, ss.85-112, 2022 (Hakemli Dergi)
Investigation of Teaching in the Technological Environment in terms of Orchestration in the Mathematics Teaching Process
Turkish Journal of Mathematics Education
, cilt.3, sa.1, ss.29-40, 2022 (Hakemli Dergi)
A research on the influences of the Covid-19 pandemic: The case of mathematics teachers’ resource systems
INTERNATIONAL JOURNAL OF CURRICULUM AND INSTRUCTION (IJCI)
, cilt.14, sa.1, ss.655-678, 2022 (Hakemli Dergi)
A Comparative Study on the Use of Dynamic Geometry in Turkey and Albania
Technology, Innovation and Special Education Research (TISER)
, cilt.1, sa.2, ss.200-215, 2021 (Hakemli Dergi)
Technology and Mathematics Education: A Comparative Study on The Use of Dynamic Geometry in Turkey and Albania
Technology, Innovation and Special Education Research Journal
, cilt.1, sa.2, ss.200-215, 2021 (Hakemli Dergi)
Analyses of the Document Formation Process of a Lecturer in a Digital Environment
International Journal of Educational Studies in Mathematics
, cilt.8, sa.4, ss.272-285, 2021 (Hakemli Dergi)
Öğretim Üyelerinin Öğretim Sürecinde Kullandıkları Kaynaklar
Manisa Celal Bayar University Journal of The Faculty of Education
, cilt.9, sa.1, ss.68-80, 2021 (Hakemli Dergi)
Analyse De l’Usage Des Ressources Sur Internet Par Des Enseignants Stagiaires De Mathématiques
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.30, sa.2, ss.861-880, 2017 (Hakemli Dergi)
A Mathematical Problem Condition: Truncated Triangles
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT)
, cilt.8, sa.3, ss.408-437, 2017 (Hakemli Dergi)
Didaktik Durumlar Teorisi Işığında Asal Sayılar Kavramının Öğretimi: Bir Eylem Araştırması
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.11, sa.2, ss.156-171, 2017 (Hakemli Dergi)
Türkiye-Kazakistan İlköğretim Matematik Ders Kitapları Üzerinde Karşılaştırmalı Bir Çalışma
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.17, sa.4, ss.1957-1973, 2017 (Hakemli Dergi)
8. Sınıf Öğrencilerine Pisagor Bağıntısının Adidaktik Bir Ortamda Öğretimi
Academy Journal of Educational Sciences
, cilt.1, sa.1, ss.11-21, 2017 (Hakemli Dergi)
GOTİK ESERLERDE MATEMATİK ÜÇLÜ YONCA ÖRNEĞİ
ULUSLARARASI HAKEMLİ İNSAN VE SANAT ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
, cilt.1, ss.43-53, 2016 (Hakemli Dergi)
Gotik Eserlerde Matematik: Üçlü Yonca Örneği
International Journal of Humanities and Art Reseaches
, cilt.1, sa.1, ss.43-53, 2016 (Hakemli Dergi)
Preservice teachers use of spatio visual elements and their level of justification dealing with a geometrical construction problem
US-China Education Review
, cilt.6, sa.3, ss.54-60, 2009 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Öğrencilerin Pisa türündeki problemleri çözme sürecinde matematik okuryazarlığı becerilerini uygulamada karşılaştıkları zorluklar
Ege 9th International Conference on Social Sciences, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Haziran 2023, cilt.1, ss.562-568
ORTAÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ATATÜRK’ÜN YAZDIĞI “GEOMETRİ” KİTABI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLER
DOĞUMUNUN 140. YILINDA ATATÜRK ULUSLARARASI SEMPOZYUMU, Samsun, Türkiye, 19 Ekim 2022
Dörtgen Kavramının Didaktik Dönüşüm Sürecinin İncelenmesi
5. Uluslararası Başöğretmen Eğitim ve Yenilikçi Bilimler Kongresi, Burdur, Türkiye, 24 - 25 Mayıs 2022, ss.108-120
A STUDY ON THE USE OF RESOURCES IN FACE-TO-FACE AND DISTANCE EDUCATION OF A PRIMARY MATHEMATICS TEACHER DURING PANDEMIC
İSTANBUL INTERNATIONAL MODERN SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, İstanbul, Türkiye, 04 Haziran 2021, ss.112-113
COMPARISON OF DOCUMENTATIONAL GENESIS PROCESSES OF COLLEGE AND HIGHSCHOOL MATHEMATICS TEACHERS: TRIANGLES TEACHING SUBJECT
İstanbul International Modern Scientific Research Congress, İstanbul, Türkiye, 04 Haziran 2021, ss.110-111
TEACHER OPINIONS ABOUT THE CHALLENGES OF 8TH GRADE STUDENTS IN ALGEBRA LEARNING
International Marmara Social Sciences Congress (Spring 2021), Kocaeli, Türkiye, 21 Mayıs 2021, cilt.1, ss.4
INVESTIGATION OF SOLUTION PROCESSES OF LITERACY PROBLEMS OF SPECIAL SKILLS AND NORMAL STUDENTS
11. Uluslararası Çin’xxden Adriyatik’xxe Sosyal Bilimler Kongresi, Bursa, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2019
TOULMIN DISCUSSION MODEL AND APPLICATIONS IN MATHEMATICS TEACHING
11. Uluslararası Çin’xxden Adriyatik’xxe Sosyal Bilimler Kongresi, Bursa, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2019
İnsan ve çevre ilişkileri” konusunda uygulanan 4MAT Öğretimi Modelinin Eleştirel Düşünme Eğilim
4th International Eurosian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, cilt.1, ss.2274-2279
Öğretmen Adaylarının Doküman Hazırlama Süreci
IMASCONGRESS Uluslararası Marmara Fen ve Sosyal Bilimler Kongresi (Bahar 2019), Kocaeli, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2019, cilt.1, ss.835-840
Bı̇r Matematı̇k Öğretmenı̇nı̇n Doküman Oluşturma Sürecı̇nı̇n Eleştı̇rel Düşünme Bağlamında Değerlendı̇rı̇lmesı̇
International Congress On New Horizons In Education and Social Sciences (ICES-2019), İstanbul, Türkiye, 18 - 19 Haziran 2019, cilt.1
Türkı̇ye–Yunanı̇stan Matematı̇ k Ders Kı̇ taplarının Karşılaştırmalı Analı̇zı̇ : Pı̇sagor Teoremı̇ ve Temellendı̇rı̇lmesı̇ Örneğı
2nd International Congress On New Horizons In Education and Social Sciences (ICES-2019), İstanbul, Türkiye, 18 - 19 Haziran 2019
Enstrümantal Oluşum Teorisi İle İlgili Olan Akademik Çalışmaların Durumuna İlişkin Bir Doküman Analizi
IMASCONGRESS Uluslararası Marmara Fen ve Sosyal Bilimler Kongresi (Bahar 2019), Kocaeli, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2019, cilt.1, ss.543-546
Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Matematiksel Tahmin Ve Değerlendirme Becerilerinin Dokümental Yaklaşım Bağlamında İncelenmesi
IMASCONGRESS Uluslararası Marmara Fen ve Sosyal Bilimler Kongresi (Bahar 2019), Kocaeli, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2019, cilt.1, ss.34
Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Geometri Alt Öğrenme Alanlarındaki Konuların Öğretiminde Kullandıkları Materyallere Yönelik Görüşleri
IMASCONGRESS Uluslararası Marmara Fen ve Sosyal Bilimler Kongresi (Bahar 2019), Kocaeli, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2019, cilt.1, ss.985-993
Öğretim Üyelerinin Öğretim Sürecinde Kullandıkları Kaynaklara İlişkin Görüşlerinin Dokümental Teori Bağlamında İncelenmesi
IMASCONGRESS Uluslararası Marmara Fen ve Sosyal Bilimler Kongresi (Bahar 2019), Kocaeli, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2019, cilt.1, ss.66
Ortaokulda Kaynaştırma Eğı̇tı̇mı̇ Gören Öğrencı̇lerı̇ n Matematı̇k Dersı̇ne İlişkin Görüşleri
2nd International Congress On New Horizons In Education and Social Sciences (ICES-2019), İstanbul, Türkiye, 18 - 19 Haziran 2019, cilt.1, ss.168
Öğretmen Adaylarının Kaynak Sistemlerinin Şematik Gösterimi Bağlamında Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin Analizi
4th International Eurasian Educational Reseach Congress (EJER 2019), Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, cilt.1, ss.1893-1896
Matematik Eğitimi Yüksek Lisans Öğrencilerinin Akademik Özyeterlik Algıları
V. TURKCESS INTERNATIONAL EDUCATIONAND SOCIAL SCIENCES CONGRESS, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, cilt.1, ss.314
8. Sınıf Öğrencilerinin Modelleme Yeterliliklerinin İncelenmesi
V. TURKCESS INTERNATIONAL EDUCATIONAND SOCIAL SCIENCES CONGRESS, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, cilt.1, ss.225
5E Öğretim Modeli Kullanılarak Yansıma Ve Simetri Kavramlarının Öğretilmesi: Bir Durum Çalışması
V. TURKCESS INTERNATIONAL EDUCATIONAND SOCIAL SCIENCES CONGRESS, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, cilt.1, ss.317
Analysis of a mathematics teacher’xxs documentational genesis process in terms of critical thinking
II International Congress of New Horizons In Education and Social Sciences (ICES), İstanbul, Türkiye, 18 - 19 Haziran 2019
“İnsan ve Çevre İlişkileri” Konusunda Uygulanan 4MAT Öğretim Modelinin Eleştirel Düşünme Eğilimine Etkisi
VIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS (EJER 2019), Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019
ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİNİN ENSTÜMANTAL OLUŞUM SÜRECİNİN BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK ÖĞRETİMİ KAPSAMINDA İNCELENMESİ
3RD INTERNATIONAL CONGRESS OF EURASIAN SOCIAL SCIENCES (ICOESS 2019), Muğla, Türkiye, 18 - 21 Nisan 2019
The Effect of Computer-Aided Teaching Software On The Mathematical Reasoning Processes Of Gifted Students in the Field Of The Algebra Learning Domain and Instrumental Action Schemes in the Process of CAI
3RD INTERNATIONAL CONGRESS OF EURASIAN SOCIAL SCIENCES (ICOESS 2019), Muğla, Türkiye, 18 - 21 Nisan 2019, cilt.1, ss.95-96
Investigation the Effect of the Course Module That Designed on The Teaching of Scaling and Symmetry on the Learning Process of Students
International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, cilt.1, ss.515-516
Application of Brain Studies to Education: The Case of Mathematics
International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, cilt.1, ss.648-649
Öğretmen Adaylarının Okulda Gürültü Düzeyine İlişkin Matematik Problemleri Yazma Düzeylerinin İncelenmesi
Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi (UNESAK 2018), Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, cilt.4, ss.145-157
Fatih Projesi Bileşenlerinin Etwinning Projesine Entegrasyonu
Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi (UNESAK 2018), Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, cilt.5, ss.152-163
Biyoloji Eğitiminde Matematik: Öğretmen Adaylarının Grafik Çizme ve Yorumlama Becerisinin Değerlendirilmesi
II. ULUSAL BİYOLOJİ EĞİTİMİ KONGRESİ, Aksaray, Türkiye, 3 - 05 Temmuz 2018, cilt.1, ss.28
Biyoloji Eğitiminde Matematik: Öğretmen Adaylarının Grafik Çizme ve Yorumlama Becerilerinin Değerlendirilmesi
UBEK 2018 - II. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Aksaray, Türkiye, 3 - 05 Temmuz 2018, cilt.1, ss.28
Cooperative Learning in Teaching Geometry
INOVED 2017 2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, cilt.1, ss.16
Teaching Analytical Geometry Using Dynamic Geometry Software
INOVED 2017 2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, cilt.1, ss.18
Çember ve Daire Ders Modülünün Akıllı Tahtada 5E Modeline Göre Uygulanması ve Öğretime Katkısı
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu - 3, Afyon, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, cilt.1, ss.392-394
Bir Matematiksel Problem Durumu: Kesik Üçgenler
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu - 3, Afyon, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, cilt.1, ss.489-494
Etude du rapport au savoir didactique et du rapport au savoir informatique de futurs enseignants de FLE
Uluslararası Geçmişten Günümüze Bursa da Frankofoni Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 7 - 08 Nisan 2017, cilt.1, ss.26
Documentational Approach of Didactics: Case of Aydan
International EJER Congress 2015, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, cilt.1, ss.446-447
Research On Cabri-Geometry Among Turkish Community
International Interdisciplinary Social Inquiry Conference - IISIC 2012, Bursa, Türkiye, 17 - 21 Haziran 2012, cilt.1, ss.77
Effects Of Dynamic Geometry Environments on the Self-Correction of Geometric Drawing Mistakes
International Interdisciplinary Social Inquiry Conference - IISIC 2012, Bursa, Türkiye, 11 - 21 Haziran 2012, cilt.1, ss.144
Öğretmen Adaylarının Matematiksel İspat Düzeylerinin Kümeler Konusu Üzerinde Örnek İncelemesi: Görsel İspat Mı? Formal İspat Mı?.
IX. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010
7. Sınıf Öğrencilerinin Basit Makineler Konusunda Denklem Kurma ve Çözme Düzeylerinin İncelenmesi
IX. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, cilt.1, ss.20
8.Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersinde İspat Yapabilme Seviyelerinin İncelenmesi
IX. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, cilt.1, ss.169
Les définitions prêtes-a-memoriser : définissons-en
15eme Ecole dEté de Didactique des Mathématiques, Clermont-Ferrand, Fransa, 16 Ağustos - 23 Eylül 2009, cilt.1, ss.1-2
Democracy in Mathematics Courses
International Congress on Intercultural Dialogue and Education, 8-11 Octobre 2009, Bursa, Turkey, Bursa, Türkiye, 8 - 11 Ekim 2009, cilt.1, ss.93
What you see isn t always what you expect to see - A case study on the use of the spatio-visual properties by preservice teachers
International Conference on Educational Sciences ICES08, Famagusta, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2008, cilt.1, ss.1862-1866
What kind of knowledge is needed to design tasks using dynamic geometry? Examples coming from a study about preservice teachers
15th Annual Southern African Association for Research in Mathematics, Science and Technology Education (SAARMSTE) Conference, Eduardo Mondlane University, Maputo, Mozambik, 9 - 12 Ocak 2007, cilt.1, ss.20-27
Approaching the transformations as black-box in Cabri-geometry at elementary school and at the beginning of secondary school: the case of reflection
Cabri-World 3, Roma, İtalya, 9 - 12 Eylül 2004, cilt.1, ss.77
Three different types of training to the use of an artefact for trainee teachers
Cabri-World 3, Roma, İtalya, 9 - 12 Eylül 2004, cilt.1, ss.74
Kitap & Kitap Bölümleri
Design and Tools in Mathematics Education
NOOR Publishing, London, 2023
Resoudre et Poser des Problemes Mathematiques
Presses Academiques Francophones, Chisinau, 2023
DİNAMİK GEOMETRİ YAZILIMLARI VE MATEMATİK ÖĞRETİMİ
MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR 2023-II, Doç. Dr. Fatma ERDOĞAN, Editör, EFE AKADEMİ, İstanbul, ss.261-276, 2023
ARGÜMANTASYON TABANLI ÖĞRENME
MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR 2023-II, Doç. Dr. Fatma ERDOĞAN, Editör, EFE AKADEMİ, İstanbul, ss.169-188, 2023
MATEMATİĞİ SANATLA İLİŞKİLENDİRME
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE İLİŞKİLENDİRME, Prof. Dr. Abdulkadir Erdoğan, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.279-300, 2023
Matematik Eğitiminde Materyal Tasarımı ve Örnek Materyaller
Nobel Yayınevi, Ankara, 2022
ANALYTICAL THINKING SKILLSOF HIGH-SCHOOL STUDENTS LIVING IN RURAL AND URBAN AREAS
INTERNATIONAL RESEARCH IN SOCIAL, HUMAN AND ADMINISTRATIVE SCIENCES VIII, Doğanay Pınar, Editör, Eğitim Yayınevi, İstanbul, ss.5-46, 2022
Etude d’un cas de Transposition didactique dans l’enseignement du FLE : les articles partitifs dans le manuel Alter Ego
Les nouveaux aspects de Francophonie à Bursa, Ayla GÖKMEN, Fatma Kazanoğlu, Editör, Editions universitaires européennes, Beau Bassin, ss.215-241, 2018
Use of Dynamic Geometry Software for Proof Problems
Lap Lambert Academic Publishing, Beau Bassin, 2017
Intégration des TICE dans L’Enseignement des Mathématiques
Éditions universitaires européennes, Beau Bassin, 2017
Çizim-Geometrik Şekil-Geometrik Nesne Kavramları Işığında Çizimlerin Yorumlanmasını Etkileyen Faktörler
Matematik Eğitiminde Teoriler, Erhan Bingölbali,Selahattin Arslan,İsmail Özgür Zembat, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.307-323, 2016
Integration of Dynamic Geometry Softwares in Mathematics’ Education: Researches’ Overview in Turkey
The Science and Education at the Beginning of the 21st Century in Turkey, Aleksandır Drujinin, Zdravka Kostova, Igor Sharuho, Emin Atasoy, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.423-436, 2013
Educational Research And Trends On Proof And Proving In Turkey: 2000-2011 Period
Education and Science in a Globalizing World A case study of Turkey, Ilia Christov, Recep EFE, Emin ATASOY, Editör, Paradigma Eds, Sofija, ss.511-530, 2012
Educational Research and Trends on Proof and Proving in Turkey: 2000-2011 Period
Education and Science in a Globalizing World A Case Study of Turkey, Christov Ilia, Atasoy Emin, Efe Recep, Editör, Paradigma, Sofija, ss.511-530, 2012
Technologies de Géométrie Dynamique Dans La Formation Des Enseignants
Editions Universitaires Europeennes, Sarrebruck, 2010
Bilgisayar Etkileşimli Geometri Öğretimi Cabri Geometri ile Dinamik Geometri Etkinlikleri
Ezgi Kitabevi, Bursa, 2010
Cabri 3D V2 Kullanım Kılavuzu
Chartwell-Yorke , Montreal, 2007