Prof. Dr. ZEHRA ÖZDİLEK


EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

Fen Bilgisi Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim

Metrikler

Yayın

99

Yayın (WoS)

14

Yayın (Scopus)

14

Atıf (WoS)

95

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

105

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (Scholar)

58

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

32

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Diğer Toplam)

223

Proje

1

Tez Danışmanlığı

14

Açık Erişim

20
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2002 - 2006

2002 - 2006

Doktora

Bursa Uludağ Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, İlköğretim (Dr), Türkiye

2000 - 2002

2000 - 2002

Yüksek Lisans

Bursa Uludağ Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, İlköğretim (Yl) (Tezli), Türkiye

1993 - 1998

1993 - 1998

Lisans

Bursa Uludağ Üniversitesi, FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ, Kimya Bölümü, Türkiye

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

2007 - 2011

2007 - 2011

Öğretim Görevlisi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

2001 - 2007

2001 - 2007

Araştırma Görevlisi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

Yönetimsel Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Fakülte Kurulu Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Bölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Başkanı

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Bölüm Bologna Komisyonu Başkanı

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

BUÜ Öğretim Üyeliğine Yükseltme ve Atanma Fakülte Komisyonu Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Performans Değerlendirme Komisyonu Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Birime Bağlı Komisyon/Kurul Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Birim Akreditasyon Kurulu Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

2021 - 2024

2021 - 2024

Bölüm Kalite Komisyonu Başkanı

Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi

Akademi Dışı Deneyim

2018 - 2018

2018 - 2018

Erasmus Ders Verme Hareketliliği

Saxion University Applied Sciences, Erasmus Ders Verme Hareketliliği

2014 - 2015

2014 - 2015

Kimya Öğretmeni

Üniversite, Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, matematik ve fen bilimleri, Kimya Öğretmeni

2014 - 2014

2014 - 2014

İlköğretim Öğrencilerine Yönelik Matematik ve Fen Bilimleri Projeleri Yarışması Juri Üyesi

TÜBİTAK, İlköğretim Öğrencilerine Yönelik Matematik ve Fen Bilimleri Projeleri Yarışması Juri Üyesi

2013 - 2014

2013 - 2014

Fen ve Teknoloji Öğretmeni

Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Fen ve Teknoloji Öğretmeni

2013 - 2013

2013 - 2013

Erasmus Ders Verme Hareketliliği

University of Ljubljana, Erasmus Ders Verme Hareketliliği

2012 - 2013

2012 - 2013

Fen ve Teknoloji Öğretmeni

Uludağ Üniversitesi DEvlet Konservatuvarı, Fen ve Teknoloji Öğretmeni

2012 - 2012

2012 - 2012

İlköğretim Öğrencilerine Yönelik Matematik ve Fen Bilimleri Projeleri Yarışması Juri Üyesi

TÜBİTAK, İlköğretim Öğrencilerine Yönelik Matematik ve Fen Bilimleri Projeleri Yarışması Juri Üyesi

2011 - 2012

2011 - 2012

Fen ve Teknoloji Öğretmeni

Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Fen ve Teknoloji Öğretmeni

2010 - 2011

2010 - 2011

Fen ve Teknoloji Öğretmeni

Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Fen ve Teknoloji Öğretmeni

2010 - 2010

2010 - 2010

Erasmus Ders Verme Hareketliliği

Hogeschool-Universiteit Brussels, Erasmus Ders Verme Hareketliliği

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

SEMİNER

DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ

Akademik Yazma Teknikleri

DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ

Fen Bilgisi Eğitiminde Program Geliştirme

FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR

FEN BİLİMLERİNDE STEAM EĞİTİMİN KURAMSAL VE UYGULAMALI TEMELLER Sürdürülebilir Kalkınma

FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME ve DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI

FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR

DÜNYADA ve TÜRKİYE’DE FEN EĞİTİMİ PROGRAMLARI

Fen Bilimlerti Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar

Fen Bilimleri Öğretiminde Program Geliştirme ve Değerlendirme

KİMYADA ÖZEL KONULAR

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ IV

SEminer

Fen Eğitiminde Akademik Yazma Teknikleri

YAPILANDIRMACI ÖĞRENME KURAMI ile FEN ÖĞRETİMİ

Tez Danışmanlığı I

YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I

FEN BİLİMLERİNDE ÖĞRETİM MATERYALİ GELİŞTİRME

FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE ALAN YAZIN İNCELEMESİ

FEN BİLİMLERİNDE KİMYA ÖĞRETİMİ

FEN BİLİMLERİNDE ÖĞRETİM MATERYALİ GELİŞTİRME

Fen ve Teknolojide Kimya Öğretimi

Lisans

Lisans

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

Fen Öğretimi II

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I

Fen Öğretimi I

KİMYADA DENEY TASARIMI VE UYGULAMA

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II

FEN ÖĞRENME ve ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI

Fen Öğretiminde Öğretim Tasarımı

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI

Çevre Kimyası

OKUL DENEYİMİ

FEN ÖĞRETİMİ LAB. UYGULAMALARI I

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE YAVAŞ GEÇİŞLİ ANİMASYON TEKNİĞİ İLE FEN EĞİTİMİ

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI

FEN GENEL KİMYA III

Yönetilen Tezler

2019

2019

Yüksek Lisans

Alan uzmanlarının STEAM eğitimi ile ilgili görüşleri

ÖZDİLEK Z. (Danışman)

V.Kahya(Öğrenci) Creative Commons License

Makaleler

Tümü (39)
SCI-E, SSCI, AHCI (7)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
ESCI (1)
Scopus (10)
TRDizin (16)
Diğer Yayınlar (14)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

1. 7. sınıf fen bilimleri dersine yönelik akademik başarı testi geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları

Okumuş S., Öztürk B., Akçay N. O., Özdilek Z.

11TH International Istanbul Scintific Research Congress, İstanbul, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2022, cilt.1, ss.366-378, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2022

2022

2. Fen bilimleri dersinin ASSURE öğretim tasarımı modeline göre Planlanması,

ÇATAR B., ÖZDİLEK Z.

Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi (LOCK), Balıkesir, Türkiye, 13 Mayıs 2022, cilt.1, ss.23, (Özet Bildiri)

2020

2020

4. Belgesel Filmlerin 7.Sınıf Öğrencilerinin Yıldız Oluşum Süreci KavramÖğrenimine Etkisi

Köreken C., ÖZDİLEK Z.

2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, cilt.1, ss.117-125, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

5. Örnek Olay Yönteminin Öğrencilerin Yaşam Temelli Sorulara Yönelik Akademik Başarılarına Etkisi

Tunç M., ÖZDİLEK Z.

2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education 2020, Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, cilt.1, ss.112-116, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

6. Ortaokul Öğrencilerinin STEAM Disiplinlerine Odaklanma Düzeylerinin Asit-Baz Etkinlikleri Aracılığıyla Belirlenmesi

Bilir U., ÖZDİLEK Z.

2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi 2020, Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, cilt.1, ss.231, (Özet Bildiri)

2019

2019

7. The Effect of Teaching Design Developed Using STEM Approach on Re-Cycling Subject on21st Century Skills in 5th, 6th and 8th Grades

RUSÇUKLU P., ÖZDİLEK Z.

FMGTEK International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education 2019, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.373-374, (Özet Bildiri)

2019

2019

8. The Effects of POE Strategy on Secondary School Students’xx Conceptual UnderstandingLevels on Acids and Bases

Doğan E., ÖZDİLEK Z.

FMGTEK International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education 2019, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.249-250, (Özet Bildiri)

2019

2019

9. Physics and Chemistry Prospective Teachers’ Views on STEM Education

ÖZDİLEK Z.

FMGTEK International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education 2019, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.369-370, (Özet Bildiri)

2018

2018

10. İlköğretim 8. Sınıf öğrencilerinin kaynama noktası ile ilgili argüman kurma seviyelerinin incelenmesi

Akman S., ÖZDİLEK Z.

Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi (UNESAK2018), Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, cilt.2, ss.210-228, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

11. STEM EĞITIMI İLE İLGILI ÖĞRENCI VE VELILERINFARKINDALIK DÜZEYININ İNCELENMESI: ULUTEK MAKERÇOCUK ATÖLYESI ÖRNEĞI

Özünlü Ö., ÖZDİLEK Z.

Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi (UNESAK2018), Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, cilt.3, ss.23-38, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

12. Bir STEAM Etkinliği Yoluyla Enerji ve Sürtünme KuvvetiKavramlarına İlişkin Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Deneyimlerininİncelenmesi: Bir Örnek Olay Çalışması

Özünlü Ö., ÖZDİLEK Z.

Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi (UNESAK 2018), Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, cilt.2, ss.341-355, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

13. Application Of STEM Education at Secondary School Level

ÖZDİLEK Z.

27th International Conference on Educational Sciences ICES-UEBK 2018, Antalya, Türkiye, 16 Nisan 2019 - 22 Nisan 2018, ss.1988-1990, (Özet Bildiri)

2018

2018

14. Kimyasal Tepkimeler Konusunun Bağlam Temelli Yaklaşım İle Makro, Mikro Ve Sembolik Seviyede Öğretimi

RUSÇUKLU P., ÖZDİLEK Z.

UTEK 2018 1ST INTERNATIONAL CONFERENCE ON BASIC EDUCATION, Bursa, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, cilt.1, ss.169-170, (Özet Bildiri)

2018

2018

15. Maddenin Tanecikli Yapısı Konusunda Öğrencilerin Kavramsal Anlamalarının Biçimlendirici Yoklama Soruları İle Değerlendirilmesi

Akman S., ÖZDİLEK Z.

UTEK 2018 1ST INTERNATIONAL CONFERENCE ON BASIC EDUCATION, Bursa, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, cilt.1, ss.147, (Özet Bildiri)

2018

2018

16. Competencies of Pre-Service Early Childhood Teachers on the Development of STEAM Activities

ÖZDİLEK Z., Robeck E. C.

UTEK 2018 1ST INTERNATIONAL CONFERENCE ON BASIC EDUCATION, Bursa, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, cilt.1, ss.157-158, (Özet Bildiri)

2016

2016

17. TAHMİN AÇIKLAMA GÖZLEM AÇIKLAMA YÖNTEMİNİN ORTAOKUL 8 SINIFÖĞRENCİLERİNİN ASİT YAĞMURLARI İLE İLGİLİ KAVRAMSAL ANLAMADÜZEYLERİNE ETKİSİ

KIRYAK Z., ÖZDİLEK Z.

12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

18. Enhancing Pre service Science Teachers Self efficacy to Teach through Argumentation

Mehmet A., ÖZDİLEK Z.

NARST 2015 Annual International Conference, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

19. Improving a Sample Lesson Plan for Secondary Science Courses within the STEM Education

Ceylan S., Özdilek Z.

Global Conference on Contemporary Issues in Education (GLOBE-EDU 2014), Nevada, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 14 Temmuz 2014, ss.223-228, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License identifier

2014

2014

20. Investigation of pre service science teachers TPACK development through lesson planning and the reflections on implementation

ÖZDİLEK Z.

8th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS2014), Edirne, Türkiye, 18 - 20 Eylül 2014, ss.242, (Özet Bildiri)

2014

2014

21. Higher Education Students Profiles and Perspectives of Web 2 0 Technologies

BALTACI GÖKTALAY Ş., ÖZDİLEK Z., ÖNCÜ S., UZUN A.

ICITS 2014 - 8th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Edirne, Türkiye, 18 - 20 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

22. Fen Bilgisi öğretmenlerinin örnek olay yöntemine göre ders planı hazırlama ve uygulama konusundaki deneyimleri

ÖZDİLEK Z.

23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Kocaeli, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, ss.282, (Özet Bildiri)

2014

2014

23. Determination of scientific creativity skills of pre service science teachers through assessments of experimental designing

ÖZDİLEK Z., ÜLGER B. B.

1st Eurasian Educational Research Congress, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

26. Pre-Service Teachers' Views on Simulations in Education: An Interdisciplinary Instructional Development Experience

ÖZDİLEK Z., Oncu S.

4th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA), Barcelona, İspanya, 27 - 29 Ekim 2013, cilt.141, ss.1156-1160, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

2013

2013

27. STEM yaklaşımı temelinde asit ve bazlar konusunda örnek bir des planının geliştirilmesi

Sevil C., ÖZDİLEK Z.

Uludağ Üniversitesi III. Bilgilendirme ve AR-GE Günleri, Bursa, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2013, ss.253

2013

2013

28. How is trust affected by student beliefs and collective orientation in an interdisciplinary teamwork activity

ÖZDİLEK Z., ÖNCÜ S.

7th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS2013), Gaziantep, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, ss.276, (Özet Bildiri)

2012

2012

29. Çevre Bilinci ve Çoklu Zeka Eğitimine Yönelik Aile Katılımlı Bir Çevre Eğitimi Projesi Ailem Hep Yanımda Şimdi Okulumda

ŞENŞEKERCİ E., ÖZDİLEK Z.

Uludağ Üniversitesi II. Bilgilendirme ve AR-GE Günleri, Bursa, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2012, ss.48, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

30. WEB 2 0 ın eğitim ve iş sektörüne entegrasyonu için Avrupa ağı

BALTACI GÖKTALAY Ş., UZUN A., ÖNCÜ S., ÖZDİLEK Z.

Uludağ Üniversitesi II. Bilgilendirme ve AR-GE Günleri, Bursa, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2012, ss.192

2012

2012

32. Web 2 0 ın Eğitim ve İş Sektörüne Entegrasyonu için Avrupa Ağı

BALTACI GÖKTALAY Ş., UZUN A., ÖNCÜ S., ÖZDİLEK Z.

II. Uludağ Üniversitesi Bilgilendirme ve AR-GE Günleri, Bursa, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2012

2012

2012

33. Science Conversations with Pre school Children about Air

ÖZDİLEK Z.

International Conference on Global Issues of Early Childhood Education and Children’s Rights, Gaziantep, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2012, ss.74, (Özet Bildiri)

2011

2011

35. A LEARNER GUIDE: HOW CAN ONLINE TECHNOLOGIES BE USED BASED ON LEARNING STYLES

ÖZDİLEK Z., BALTACI GÖKTALAY Ş., UZUN A.

5th INTERNATIONAL COMPUTER INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES SYMPOSIUM, 22 Ekim 2011, cilt.24, (Özet Bildiri)

2011

2011

36. Preservice Science Teachers Expectations for the Design of Blended Learning Experiences in University Chemistry Courses

ÖZDİLEK Z., BALTACI GÖKTALAY Ş.

ED-MEDIA 2011 - World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, Lizbon, Portekiz, 27 Haziran - 01 Temmuz 2011, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

37. Pre-service teachers' perceptions about web 2.0 technologies

Baltacı Göktalay Ş., Özdilek Z.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.4737-4741, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License identifier identifier

2010

2010

38. The effect of pre-service science teachers' prior experiences on their interests about chemistry experiments

ÖZDİLEK Z., ÇALIŞ S.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.4863-4867, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2010

2010

39. To what extent do different multiple intelligences affect sixth grade students' achievement level on the particle model of matter?

ÖZDİLEK Z.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.4858-4862, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2009

2009

40. Implications for ID practice of Instructional Designers’xx Cultural Identities

Campbell K., Schwier R., Kanuka H., Kaur A., Okhwa L., Wati Abas Z., et al.

E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education, Vancouver, Kanada, 1 - 05 Ekim 2009, ss.1549-1552, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

41. Operational priorities of instructional designers analyzed within the steps of the Addie instructional design model

Özdilek Z., Robeck E.

World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.2046-2050, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License identifier identifier

2008

2008

42. Cultural models of instructional design Sample of Turkey

ÖZDİLEK Z.

International Working Conference, Singapore, Singapur, 27 - 29 Ekim 2008

2008

2008

44. Elementler ve bileşikler konusunda bütüncül yaklaşım ile öğretim tasarımı hazırlanmasına yönelik bir çalışma

ÖZDİLEK Z., ÖZKAN M.

VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, ss.139, (Özet Bildiri)

2008

2008

45. İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin atom hakkındaki düşünceleri

ÖZDİLEK Z.

VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, ss.379

2008

2008

46. A study on the effectiveness of an instructional design based on a holistic approach and assisted by animations on instruction of dissolving and mixture

ÖZDİLEK Z., ÖZKAN M.

2nd International Future-Learning Conference on Innovations in Learning for the Future 2008:e-Learning, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Mart 2008, ss.848-856, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

47. Bursa ilköğretim yedinci sınıf öğrencileri için fen bilgisi seviye tespit anketi ve tutum ölçeğinin geliştirilmesine yönelik bir araştırma

ÖZDİLEK Z., ÖZKAN M.

XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi., Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, ss.156-161, (Tam Metin Bildiri)

2003

2003

48. Yedinci sınıf öğrencilerinin çözünme olayı hakkındaki görüşleri ve kavram yanılgılarına yönelik bir çalışma

ÖZDİLEK Z., ERGÜL N. R.

XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 15 - 18 Ekim 2003, cilt.3, ss.1681-1693, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Fen Eğitiminde Örnek Olay Öğretim Yöntemi

ÖZDİLEK Z., Çoruh Berk B.

Fen Öğretimi II, ERGUN MUSTAFA, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık,, Ankara, ss.259-274, 2024

2024

2024

2. Argümantasyon

ÖZDİLEK Z.

Argümantasyon Etkinlikleri ile Fen Öğretimi, OKUMUŞ SEDA, OKUR AKÇAY NİLÜFER, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.1-18, 2024

2024

2024

3. Fen Bilimleri Eğitiminde WebQuest Kullanımı

Bilir U., ÖZDİLEK Z.

Fen ve Matematik Eğitimi Alanında Uluslararası Çalışma ve Değerlendirmeler, BAY ERDAL, AKGÜL HASAN, Editör, Serüven Yayınevi, Ankara, ss.1-12, 2024

2018

2018

4. ASSURE Modeline Dayalı Fen Öğretimi

ÖZDİLEK Z.

Güncel Yaklaşım ve Yöntemlerle Etkinlik Destekli Fen Öğretimi, Orhan Karamustafaoğlu, Özden Tezel, Uğur Sarı, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.401-424, 2018

2016

2016

5. Social Networking in Higher Education in Turkey:Students' Use and Perceptions

BALTACI GÖKTALAY Ş., ÖZDİLEK Z.

Social Networking and Education Global Perspectives, Tomayess Issa, Pedro Isaias, Piet Kommers, Editör, Springer, ss.167-187, 2016

2016

2016

6. Social Networking in Higher Educationin Turkey: Students’ Use and Perceptions

BALTACI GÖKTALAY Ş., ÖZDİLEK Z.

Social Networking and Education Global Perspectives, Tomayess Issa, Pedro Isaias, Piet Kommers, Editör, Springer International Publishing, ss.167-187, 2016

2013

2013

7. Turkish Science Teachers’ Beliefs about Using Science Visualizations in Instruction

ÖZDİLEK Z., Edward C R.

The Science and Education at the Beginning of the 21th Cuntury in Turkey, Aleksandır Drujinin, Zdravka Kostova, Igor Sharuho, Atasoy Emin, Editör, Kliment Ohridsky University Press, Sofya, ss.648-654, 2013

2012

2012

8. Using ASSURE Model to Plan Science and Technology Lesson

ÖZDİLEK Z.

Education and Science in a Globalizing World A Case Study of Turkey, Illia Christov, Recep Efe, Editör, Paradigma Publisler, Sofya, ss.311-332, 2012

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Mayıs 2023

Mayıs 2023

FMGTEK 2023

Bildiri (Özet)

Eylül 2022

Eylül 2022

SN Social Sciences

Hakemli Bilimsel Dergi

Bilimsel Projelerde Hakemlikler

Mayıs 2023

Mayıs 2023

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

Balıkesir Üniversitesi, Türkiye



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 75

h-indeksi (WOS): 4

Jüri Üyelikleri

Ocak-2025

Ocak 2025

Doktora Yeterlik Sınavı

Gökhan Yıldız Doktora Yeterlik Sınavı Juri Üyesi - Bursa Uludağ Üniversitesi

Ocak-2025

Ocak 2025

Doktora Yeterlik Sınavı

Tülin Kosukoğlu Doktora Yeterlik Sınavı Juri Üyesi - Bursa Uludağ Üniversitesi

Temmuz-2024

Temmuz 2024

Akademik Kadroya Atama-Profesörlük

İsa Deveci Profesör kadrosuna atanma juri üyesi - Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi

Haziran-2024

Haziran 2024

Tez Savunma (Doktora)

Nafiz Hüdavendigar Doktora sınavı juri üyesi - Bursa Uludağ Üniversitesi

Mart-2024

Mart 2024

Tez Savunma (Doktora)

Vildan Bayar Doktora Tez Savunma Sınavı - Bursa Uludağ Üniversitesi

Kasım-2023

Kasım 2023

Akademik Kadroya Atama-Profesörlük

prof. Dr. Şirin İlkörücü Akademik Kadroya atama-profesörlük juri üyesi - Bursa Uludağ Üniversitesi

Mayıs-2023

Mayıs 2023

Tez Savunma (Doktora)

Gamze Alp - Bursa Uludağ Üniversitesi

Mayıs-2023

Mayıs 2023

Doktora Yeterlik Sınavı

Nazan TURAN KIZILTAŞ Doktora yeterlik sınavı - Atatürk Üniversitesi

Mayıs-2023

Mayıs 2023

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Melike Aydar YL Tez Savunma - Balıkesir Üniversitesi

Şubat-2023

Şubat 2023

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

Gamze Alp TİK Üyesi - Bursa Uludağ Üniversitesi

Ocak-2023

Ocak 2023

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

Muhammed Nafiz Hüdavendigar - Bursa Uludağ Üniversitesi

Temmuz-2022

Temmuz 2022

Akademik Kadroya Atama-Profesörlük

Prof. Dr. Nermin Bulunuz'un Atama Jurisi - Bursa Uludağ Üniversitesi

Temmuz-2022

Temmuz 2022

Akademik Kadroya Atama-Doçentlik

Doç. Dr. Mehmet Demirba'ın Doçentlik Kadrosuna Atanma Juri Üyeliği - Bursa Uludağ Üniversitesi

Mart-2022

Mart 2022

Akademik Kadroya Atama-Doçentlik

Doç. Dr. Nurcan Kahraman, Doçentlik Kadrosuna Atanma Juri Üyeliği - Bursa Uludağ Üniversitesi

Ocak-2022

Ocak 2022

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

Gamze Alp TİK Üyeliği - Bursa Uludağ Üniversitesi

Ocak-2022

Ocak 2022

Tez Savunma (Doktora)

Kübra Karacalı, Doktora Tez Savunma Sınavı Juri Üyeliği - Bursa Uludağ Üniversitesi