Alan uzmanlarının STEAM eğitimi ile ilgili görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Volkan Kahya

Danışman: ZEHRA ÖZDİLEK

Özet:

Bu çalışmada, 2018 – 2019 eğitim/öğretim yılında, STEAM eğitimi ile ilgili alan uzmanlarının (öğretim üyeleri, yüksek lisans ve doktora öğrencileri) görüşlerini almak amacıyla nitel bir desende temellendirilmiş teorinin (grounded theory) bileşenlerinden yararlanılmıştır. Türkiye genelinde amaçsal örnekleme yoluyla STEM ve STEAM eğitimi ilgili görüş ve düşünceye sahip alan uzmanları çalışma grubu olarak seçilmiştir. Bu çalışma kapsamında veri toplamı aracı olarak araştırmacı tarafından 5 adet demografik bilgi ve 10 adet açık uçlu görüş sorularından oluşan "Alan Uzmanlarının STEAM Eğitimi ile İlgili Görüş Anketi hazırlanmıştır. Anket elektronik posta aracılığıyla alan uzmanlarına ulaştırılmıştır. Ankete dönüt veren 9 öğretim üyesi ve 5 lisansüstü öğrencisi çalışmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Analiz aşamasında çalışmaya katılan öğretim üyesi ve lisansüstü öğrencilerinden toplanan bilgiler her soru için sırasıyla ayrıntılı bir şekilde incelenmiş ve sonraki süreçte ilgili sorunun incelenen cevapları ortak bir havuzda toplanarak tema, alt tema kod ve frekanslar belirlenmiştir. Çalışma sonunda, alan uzmanlarının STEAM eğitimi ile ilgili görüşleri alan yazın ile birlikte değerlendirilerek, Türkiye'deki kuramsal ve uygulamalı süreçler için önerilerde bulunulmuştur.