Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, cilt.5, sa.2, ss.123-144, 2022 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de 2015-2021 yılları arasında ASSURE öğretim tasarımı
modeli üzerine yayınlanan araştırmaların genel eğilimini tespit etmektir. Bu amaç
doğrultusunda Türkiye’de yayınlanan dokuz makale ve dört farklı üniversitede yürütülen
dört tez çalışması incelenmiştir. İlgili yayınları değerlendirmek için literatürden
yararlanılarak geliştirilen çalışma sınıflandırma formu kullanılmıştır. Formda ilgili
çalışmanın künyesi, çalışma alanı, araştırma yöntemi, veri toplama araçları, örneklemi, çalışmanın
içeriği alanları bulunmaktadır. Bu kategorilere göre yapılan analizler frekans ve yüzde gibi
betimsel istatistik teknikleri kullanılarak sunulmuştur. Araştırmanın bulgularına göre
ASSURE modeli ile ilgili çalışmalarda 2019 yılından sonra bir artış yaşandığı
görülmektedir. Yapılan çalışmaların ağırlıklı olarak makale olduğu görülmüştür. Bununla
beraber tez çalışmalarının daha çok doktora aşamasında yapıldığı dikkat çekmektedir.
Çalışmadan elde edilen sonuçların alanda gerçekleştirilen çalışmaların güçlü ve eksik
yönlerini görmek açısından yararlı olacağı, gelecek çalışmalara yön vermede belirleyici bir
kaynak olarak kullanılabileceği düşünülmektedir.