Türkiye’de ASSURE Öğretim Tasarımı Modeli Alanında YayınlananAraştırmaların Betimsel İçerik Analizi


Creative Commons License

Çatar B., Özdilek Z.

Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, cilt.5, sa.2, ss.123-144, 2022 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de 2015-2021 yılları arasında ASSURE öğretim tasarımı modeli üzerine yayınlanan araştırmaların genel eğilimini tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda Türkiye’de yayınlanan dokuz makale ve dört farklı üniversitede yürütülen dört tez çalışması incelenmiştir. İlgili yayınları değerlendirmek için literatürden yararlanılarak geliştirilen çalışma sınıflandırma formu kullanılmıştır. Formda ilgili çalışmanın künyesi, çalışma alanı, araştırma yöntemi, veri toplama araçları, örneklemi, çalışmanın içeriği alanları bulunmaktadır. Bu kategorilere göre yapılan analizler frekans ve yüzde gibi betimsel istatistik teknikleri kullanılarak sunulmuştur. Araştırmanın bulgularına göre ASSURE modeli ile ilgili çalışmalarda 2019 yılından sonra bir artış yaşandığı görülmektedir. Yapılan çalışmaların ağırlıklı olarak makale olduğu görülmüştür. Bununla beraber tez çalışmalarının daha çok doktora aşamasında yapıldığı dikkat çekmektedir. Çalışmadan elde edilen sonuçların alanda gerçekleştirilen çalışmaların güçlü ve eksik yönlerini görmek açısından yararlı olacağı, gelecek çalışmalara yön vermede belirleyici bir kaynak olarak kullanılabileceği düşünülmektedir.