Eğitim Bilgileri
1990 - 1994
1990 - 1994Doktora
University of Southampton, Birleşik Krallık
1987 - 1990
1987 - 1990Yüksek Lisans
University of New Brunswick: Fredericton Campus, Kanada
1982 - 1986
1982 - 1986Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1994
1994Doktora
Science Teachers candidates professional development
University of Southampton
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Matematik Eğitimi
Fizik Eğitimi
Kimya Eğitimi
Biyoloji Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorProf. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ
2003 - 2012
2003 - 2012Prof. Dr.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
1997 - 2003
1997 - 2003Doç. Dr.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
1993 - 1997
1993 - 1997Yrd. Doç. Dr.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorÜniversite Yönetim Kurulu Üyesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorFakülte Akademik Kurul Üyesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDekan
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorFakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ
Akademi Dışı Deneyim
2004 - Devam Ediyor
2004 - Devam EdiyorTalim terbiye program geliştirme ve ders kitapları hazırlama
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Talim terbiye program geliştirme ve ders kitapları hazırlama
2019 - 2021
2019 - 2021YÖKAK Değerlendirici
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI, YÖKAK Değerlendirici
2016 - 2018
2016 - 2018YÖKAK EFAK Başkanlığı
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI, YÖKAK EFAK Başkanlığı
2013 - 2017
2013 - 2017SOBAG Danışma ve Yürütme kurulu üyelikleri
TÜBİTAK, SOBAG Danışma ve Yürütme kurulu üyelikleri
Yönetilen Tezler
2024
2024Doktora
Bilim merkezlerine yönelik üstün yetenekli öğrencilere STEM odaklı modüllerin geliştirilmesi ve etkililiğinin değerlendirilmesi
Çepni S. (Danışman)
V.BAYAR(Öğrenci)
2024
2024Doktora
STEM tutumu ve kariyerini etkileyen değişkenlerin veri madenciliği yöntemleri ile belirlenmesi, STEM alanlarına ait fenomenlerin gömülü teori deseni ile değerlendirilmesi
Çepni S. (Danışman)
Ü.BALCI(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Okul öncesi eğitimde stem yaklaşımının kullanımı: Oyun temelli mühendislik tasarım uygulamaları
Çepni S. (Danışman)
G.YILMAZ(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Öğretmen adaylarıyla uzaktan eğitimle mühendislik tasarım temelli fen öğretimi
Çepni S. (Danışman)
Ö.ÖZÜNLÜ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
PQ4R üstbiliş okuma stratejisinin 7. sınıf öğrencilerinde üstbilişsel düşünmeye, okuduğunu anlamaya ve fen bilimleri akademik başarısına etkisi
Çepni S. (Danışman)
M.DOĞRU(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Video destekli yaşam ve etkinlik temelli soruların geliştirilmesi, uygulanması ve yansımalarının incelenmesi
Çepni S. (Danışman)
M.EMİR(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Bilimsel süreç becerilerinin yapay zekâ ile yordanması, öğrenciler ve üstün yetenekli öğrencilerdeki etkililiği
Çepni S. (Danışman)
S.SARIOĞLU(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Determining photonics education framework for science education: A Delphi study
Çepni S. (Danışman)
H.AZİZE(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
STEM etkinliği geliştirme sürecinin fen bilimleri öğretmen adaylarının girişimcilik ve STEM öz-yeterlilikleri üzerine etkilerinin incelenmesi
ÇEPNİ S. (Danışman)
E.Kendaloğlu(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Stem eğitimi bağlamında öğretmenlerin el becerilerinin ölçümü ve değerlendirmesi
ÇEPNİ S. (Danışman)
C.Özkan(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Özel eğitime gereksinim duyan bireylere yönelik bilgisayar destekli STEM eğitiminin etkileri
ÇEPNİ S. (Danışman), TOPER Ö. (Eş Danışman)
İ.Enes(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Yöresel olarak kullanılan kavramların fen ile ilişkilerinin incelenmesi: Güney Doğu Anadolu ve Akdeniz Bölgeleri örneği
ÇEPNİ S. (Danışman)
N.Mutlu(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Fen bilimleri öğretmenlerine yönelik geliştirilen nitelikli yaşam temelli açık uçlu soru hazırlama kursunun uygulanması ve değerlendirilmesi
ÇEPNİ S. (Danışman)
M.Emir(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
PISA sınavlarının özelliklerinin fen bilimleri öğretmenlerinin hazırlamış oldukları sınav soruları ile karşılaştırılması: PISA kültürünü yaygınlaştırma model önerisi
ÇEPNİ S. (Danışman)
M.Ünal(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Üstün yetenekli öğrencilere yönelik farklılaştırılmış sorgulama temelli fen bilgisi ders modüllerinin geliştirilmesi, uygulanması ve etkililiğinin değerlendirilmesi
ÇEPNİ S. (Danışman)
B.Buğra(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Rehberli araştırma-sorgulama yaklaşımına uygun web destekli fen materyalinin etkililiğinin değerlendirilmesi: Z-kitap örneği
ÇEPNİ S. (Eş Danışman), Çepni S.(Eş Danışman)
Ü.Ormancı(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Fen bilimleri öğretim programıyla (5-8) bütünleştirilmiş girişimcilik eğitimi modüllerinin geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi
ÇEPNİ S. (Danışman)
İ.Deveci(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (39)
SCI-E, SSCI, AHCI (9)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (14)
ESCI (4)
Scopus (26)
TRDizin (16)
Diğer Yayınlar (6)
2025
20251. Effectiveness of the prediction–observation–explanation strategy on students with mild intellectual disabilities
Coruhlu T. S., Calik M., Nas S. E., ÇEPNİ S., ERGÜL C., Almalı S. K.
Asia Pacific Education Review
, cilt.26, sa.3, ss.687-702, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. Promoting 21st Century Emerging Technologies in Science Education In Light of Photonics Education Framework
Malay H. A., Çepni S., Aydemir U.
SCIENCE & EDUCATION
, cilt.34, sa.4, ss.2553-2587, 2025 (SCI-Expanded, AHCI, SSCI, Scopus)
2025
20253. İşverenlerin Z Kuşağı’nın İstihdamına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
DURU H., ÖZHAN M. M., ÇEPNİ S.
Kariyer Psikolojik Danışmanlığı Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.20-39, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20254. Scaffolding Pre-service Science Teachers' Problem-Solving Strategies in a Methane Gas Detector Task Within an Earthquake-Robotics PD Course
Cepni S., Aydin M., Iryanti M., Birisci S.
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY
, cilt.34, sa.3, ss.565-581, 2025 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2025
20255. The Effect of Web-Assisted Guided Inquiry Approach on Students’ Systems Thinking Skills
ORMANCI Ü., ÇEPNİ S.
Journal of Science Education and Technology
, 2025 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2024
20246. 2018 ve 2024 İlk ve Ortaokul Fen Bilimleri ve Matematik Dersleri Öğretim Programları Öğrenme Çıktılarının Karşılaştırılması ve Beceriler Açısından İncelenmesi
KIRYAK Z., KOZAKLI ÜLGER T., ÜLGER B. B., BOZKURT I., ÇEPNİ S.
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.19, 2024 (TRDizin)
2024
20247. Examining the Impact of Modified P3 Task Taxonomy-Enriched Educational Robotics PD Program on Teachers' STEM Content Knowledge
ÇEPNİ S., Aydin M., Yildiz K. A., BİRİŞÇİ S., Ozkan C., Yalabuk C.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.22, sa.Suppl 1, ss.81-110, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20248. INCREASING STUDENTS' EMPATHY LEVELS IN SCIENCE EDUCATION: A THEMATIC REVIEW
Makal N., ÇEPNİ S.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, sa.5, ss.914-930, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20249. A new perspective on STEM education: The possible contributions of architectural education
Özkan C., ÇEPNİ S., Maratkyzy N., ARSLAN T., DURAK S.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.21, sa.3, ss.599-619, 2024 (Scopus)
2023
202310. Opinions of Exam Question Writers and Teachers on SkillBased Science Questions
Sarıoğlu S., Demir B., Ormancı Ü., Çepni S.
Journal of Teacher Education and Educators , cilt.12, sa.3, ss.327-347, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202311. Türkiye’de Mühendislik Tasarım Temelli Öğretim İle İlgili Fen Eğitimi Alanında Yapılan Çalışmaların Tematik Analizi
OZÜNLÜ O., ÇEPNİ S.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.56, ss.890-910, 2023 (TRDizin)
2022
202212. Bilimsel Çalışmalarda Bulgu, Tartışma, Sonuç ve Öneriler Nasıl Yazılmalıdır?
ÇEPNİ S.
Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.80-97, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202213. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ GELİŞTİRDİKLERİ DERS PLANLARINDAKİ GÜNLÜK YAŞAMLA İLİŞKİLENDİRME DURUMLARI: HÜCRE ÖRNEĞİ
ÜLGER B. B., ORMANCI Ü., ÇEPNİ S.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, 2022 (TRDizin)
2022
202214. The Effectiveness of the Experimental Guidebook on the Science Process Skills of Students with Mild Mental Disabilities
Senel-Coruhlu T., Er-Nas S., Calik M., ERGÜL C., ÇEPNİ S., Karagoz G. N.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.23, sa.4, ss.803-809, 2022 (ESCI, TRDizin)
2022
202215. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ GELİŞTİRDİKLERİ DERS PLANLARINDAKİ GÜNLÜK YAŞAMLA İLİŞKİLENDİRME DURUMLARI: HÜCRE ÖRNEĞİ
ÜLGER B. B., ORMANCI Ü., ÇEPNİ S.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.35, sa.1, ss.91-106, 2022 (TRDizin)
2020
202016. Üstün yeteneklilere özgü farklılaştırılmış sorgulama temelli fen ders modülleri: Uygulamaya yönelik görüşler
ÜLGER B. B., ÇEPNİ S.
Journal of Individual Differences in Education , cilt.2, sa.2, ss.64-74, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202017. Ortaokul Öğrencilerinin Hücre Konusunu Anlama ve Günlük Yaşamla İlişkilendirme Durumlarının Belirlenmesi
ORMANCI Ü., ÇEPNİ S., ÜLGER B. B.
Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.125-143, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
201818. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Ortaöğretime Geçiş Ortak Sınavları Hakkındaki Görüşleri
ORMANCI Ü., ÇEPNİ S., ÜLGER B. B.
Academy journal of educational sciences , 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201719. From Editorial Board
Cepni S.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.14, sa.3, ss.1, 2017 (Scopus, TRDizin)
2015
201520. Perception forms of language of physics used in textbooks by 7th grade students Fen bilimleri ders kitabinda kullanilan fizik dilinin 7. sinif ögrencileri arafindan algilanma biçimleri
KIRYAK Z., ÇEPNİ S.
Milli Egitim
, cilt.1, sa.207, ss.145-168, 2015 (Scopus, TRDizin)
2014
201421. Teaching profession career ladder programme in Turkey: implementation, outcomes and challenges
Cil E., Cepni S., Besken-Ergisi M.
EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
, cilt.37, sa.2, ss.237-258, 2014 (SSCI, Scopus)
2014
201422. Suggestion of a program related to free activity course: School gardening program Serbest etkinlik çalişmalari dersine yönelik bir program ̈nerisi: Okul bahçesi programi
Ürey M., ÇEPNİ S.
Milli Egitim
, cilt.1, sa.202, ss.37-58, 2014 (Scopus, TRDizin)
2014
201423. The association of intended and attained curriculum in science with program for international students assessment
Çil E., ÇEPNİ S.
International Education Studies
, cilt.7, sa.9, ss.1-14, 2014 (Scopus)
2014
201424. Investigating 9th physics textbook's accordancy to the updated 2013 instruction program: A document analysis study Ortao¨gˇretim 9. sinif fizik ders kitabinin gu¨ncellenen 2013 o¨gˇretim programinda yer alan kazanimlara ve kazanimlarda verilen sinirlamalara uygunlugˇunun aras¸tirilmasi
ÇEPNİ S., Ayvaci H. S., S¸enel C¸oruhlu T., Yamak S.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.11, sa.2, ss.137-160, 2014 (Scopus, TRDizin)
2014
201425. Entrepreneurship in science teacher education Fen Bilimleri O¨gˇretmen Egˇitiminde Giris¸imcilik
Deveci I., ÇEPNİ S.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.11, sa.2, ss.161-188, 2014 (Scopus, TRDizin)
2013
201326. An investigation on the effects of the interdisciplinary school garden program developed within the scope of free activities course on mathematics objectives Serbest etkinlik çalişmalari dersi kapsaminda geliştirilen disiplinlerarasi okul bahçesi programinin öǧrencilerin bazi matematik kazanimlari üzerine etkisinin deǧerlendirilmesi
Ürey M., ÇEPNİ S., Köǧce D., Yildiz C.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.10, sa.3, ss.37-58, 2013 (Scopus, TRDizin)
2013
201327. Effectiveness of technological design on elementary student teachers' understanding of air resistance, gravity, terminal velocity and acceleration: Model parachute race activity
Aydin M., Bakirci a., Artun H., ÇEPNİ S.
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching
, cilt.14, sa.1, 2013 (Scopus)
2012
201228. An evaluation of changes to the Turkish high school physics curriculum
Kurnaz M. A., ÇEPNİ S.
International Education Studies
, cilt.5, sa.5, ss.92-108, 2012 (Scopus)
2012
201229. A pilot study relating the effect of parent guide material on science and technology education within the frame of constructivist approach Veli rehber materyalinin yapilandirmaci yaklaşim içinde fen ve teknoloji öǧretimine etkileri üzerine bir ön çalişma
ÇEPNİ S., Ayvaci H. Ş., Bakirci H.
Milli Egitim
, sa.195, ss.131-145, 2012 (Scopus, TRDizin)
2011
201130. The evaluation of the effectiveness of the agricultural module supported with worksheets on the students' conceptual development
ÇEPNİ S., Hasiloglu A., Kocaman S., Aydin S.
AFRICAN JOURNAL OF AGRICULTURAL RESEARCH
, cilt.6, sa.7, ss.1862-1875, 2011 (SCI-Expanded, Scopus)
2011
201131. "Yüzme-batma, kaldirma kuvveti ve basinç"Kavramlari ile ilgili iki aşamali kavramsal yapilardaki farklilaşmayi belirleme testi geliştirilmesi
Şahin Ç., ÇEPNİ S.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.8, sa.1, ss.79-110, 2011 (Scopus, TRDizin)
2011
201132. INVESTIGATION THE ALIGNMENT BETWEEN SCHOOL LEARNING AND ENTRANCE EXAMINATIONS THROUGH ITEM ANALYSIS
Kara Y., ÇEPNİ S.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, cilt.10, sa.2, ss.73-86, 2011 (SSCI, Scopus)
2011
201133. Effectiveness of a Professional Support Program Related to Project Based Instruction (PBI) on Science and Technology Teachers' Needs Fen ve Teknoloji Öǧretmenleri İçin Geliştirilen Proje Tabanlı Öǧretim Yöntemi (PTÖY) Konulu Bir Destek Programının Öǧretmenlerin İhtiyaçlarını Giderme Durumlarının İncelenmesi
Aydin M., ÇEPNİ S.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.8, sa.4, ss.55-68, 2011 (Scopus, TRDizin)
2010
201034. Using a conceptual change text as a tool to teach the nature of science in an explicit reflective approach
ÇEPNİ S., Çil E.
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching
, cilt.11, sa.1, ss.1-29, 2010 (Scopus)
2010
201035. Teaching floating and sinking concepts with different methods and techniques based on the 5E instructional model
ÇEPNİ S., Şahin Ç., Ipek H.
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching
, cilt.11, sa.2, ss.1-16, 2010 (Scopus)
2010
201036. Reflection of an In-Service Education Course Program Including Alternative Measurement and Assessment Techniques on Instruction
ÇEPNİ S., Coruhlu T. S.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.28, ss.117-128, 2010 (ESCI, TRDizin)
2007
200737. The different grades students' understanding levels of the concepts about the sinking and floating Farkli siniflardaki öǧrencilerinin yüzme ve batma kavramlarini anlama düzeyleri
Özsevgeç T., ÇEPNİ S.
Milli Egitim
, sa.172, ss.297-311, 2007 (Scopus, TRDizin)
2005
200538. Implementation of an Action Research Course Program for Science Teachers: A Case for Turkey
Kucuk M., ÇEPNİ S.
QUALITATIVE REPORT
, cilt.10, sa.2, ss.190-207, 2005 (ESCI)
2005
200539. DIFFICULTIES OF TURKISH SCIENCE GIFTED TEACHERS: INSTITUTIONS OF SCIENCE AND ART CENTERS
Kuecuek M., Guekdere M., ÇEPNİ S.
RELIEVE-REVISTA ELECTRONICA DE INVESTIGACION Y EVALUACION EDUCATIVA
, cilt.11, sa.1, ss.83-98, 2005 (ESCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Gelişimleri ve Kariyer Engellerinin Değerlendirilmesi
ÇEPNİ S., ÖZHAN M. M., DURU H.
5th International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Balıkesir, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2025, ss.255-256, (Özet Bildiri)
2024
20242. Lise Öğrencilerinin Kariyer Gelişimlerinin ve Kariyer Engellerinin Değerlendirilmesi
ÇEPNİ S., ÖZHAN M. M., DURU H.
VII. International Teacher Education and Accreditation Congress, Bursa, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2024
20243. 2024 Fen Bilimleri Öğretim Programının Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Açısından İncelenmesi
Malay H. A., Sungur Ş., Çepni S.
VII. International Teacher Education and Accreditation Congress, Bursa, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2023
20234. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Mühendislik Tasarım Temelli Öğretim Yaklaşımına Dair Metaforik Algıları
Çepni S., Özünlü Ö.
4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2023, ss.134-135, (Özet Bildiri)
2023
20235. Yükselen Teknolojiler Işığında Fen Eğitimi: Öğretmenlerin 21. Yüzyıl Bilim ve Teknoloji Alanlarına Dair Görüşleri
Malay H. A., Çepni S.
4th International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education /4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2023, ss.95-96, (Özet Bildiri)
2023
20236. Bilimsel Yayın Etiği Çerçevesinde Türkiye ve Çin Örneği
Kosukoğlu T., Erol M., Malay H. A., Çepni S.
4th International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education / 4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 18 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)
2023
20237. STEM teacher training: Expert opinions on content and quality improvement
KIRYAK Z., ÜLGER B. B., KOZAKLI ÜLGER T., ORMANCI Ü., SARIOĞLU S., ÇEPNİ S.
4th International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)
2021
20218. A Thematic Review of the Present Photonic Education
Yalçın H. A., Çepni S., Aydemir U.
Education and Training in Optics and Photonics (ETOP), Washington, Amerika Birleşik Devletleri, 8 - 10 Eylül 2021, ss.4-5, (Tam Metin Bildiri)
2020
20209. Reflections From A Professional Development Course For Science Teachers Of Gifted Students
ÜLGER B. B., KOZAKLI T., ORMANCI Ü., ÇEPNİ S.
2nd International Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education Conference, Online, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.514-515, (Özet Bildiri)
2020
202010. İlkokul 4. sınıf fen bilimleri dersi maddeyi tanıyalım ünitesinde bağlam temelli etkinlik kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri
SARIOĞLU S., Yıldız g., ORMANCI Ü., ÇEPNİ S.
2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, TÜRK VE CAICOS AD., 19 Kasım 2020, (Özet Bildiri)
2020
202011. Ortaokullarda uygulanan fen bilimleri dersi beceri temelli sorularına ilişkin soru yazarı ve öğretmen görüşleri
SARIOĞLU S., Demir B., ORMANCI Ü., ÇEPNİ S.
2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, (Özet Bildiri)
2019
201912. Üstün Yetenekli Öğrencilere Yönelik Sorgulama Temelli Geliştirilen Farklılaştırılmış Fen Ders Modüllerin Öğrencilerin Bilimsel Muhakeme Becerilerine Etkisi
ÜLGER B. B., ÇEPNİ S.
Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, 12 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
201813. Üstün Yeteneklilerin Fen Dersleri İçin Geliştirilen ModüllerinBilimsel Süreç Becerilerine Etkisi
ÜLGER B. B., ÇEPNİ S.
V. Üstün Yetenekliler Eğitimi Kongresi, Gaziantep, 4 - 06 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201814. ”Scientific Giftedness and STEM: A Thematic Review”
ÜLGER B. B., ÇEPNİ S.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201815. ”Fen Eğitimi Kapsamında Hazırlanan Projelerin STEM Etkinliklerine Dönüştürülmesi: Duman Şemsiyesi Örneği”
ÜLGER B. B., ORMANCI Ü., ÇEPNİ S.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2016
201616. Fen bilimleri öğretmen adaylarının hücre kavramını günlük hayata transfer edebilme durumlarının belirlenmesi.
ORMANCI Ü., DEMİRBAĞ M., ÜLGER B. B., ÇEPNİ S.
IIVrd International Eurasian Educational Research Congress, 28 Mayıs - 01 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2014
201417. Öğretmen İnançlarının İncelenmesinde Doğal Sorgulamanın (Naturalistic Inquiry) Kullanılması: Fen ve Matematik Eğitimi Araştırmacıları İçin Öneriler
DEMİRBAĞ M., ÇEPNİ S., KILINÇ A.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Adana, Türkiye, 11 Eylül 2014 - 14 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2011
201118. Aligning large-scale examinations to the curriculum guidelines: student selection examination and Turkish biology curriculum
ÇEPNİ S., Kara Y.
3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.3222-3226, (Tam Metin Bildiri)
2011
201119. Determination of the levels of elementary student teachers in putting the stages of technological design cycle into practice: A model parachute race activity
Aydin M., Bakirci H., Artun H., ÇEPNİ S.
3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.1540-1545, (Tam Metin Bildiri)
2011
201120. The effect of conceptual change texts on eliminating the misconceptions of K5 students' alternative views about the birds
Keles P. U., ÇEPNİ S., Aydin S., Hasiloglu M. A.
World Conference on Educational Technology Researches (WCETR), Nicosia, CYPRUS, 5 - 09 Temmuz 2011, cilt.28, (Tam Metin Bildiri)
2011
201121. Can explicit reflective approach activities about the nature of science be prepared to contribute to the overcoming of alternative concepts in the field of science subject?
Cil E., ÇEPNİ S.
3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.3074-3078, (Tam Metin Bildiri)
2009
200922. A case study for reliability on portfolio evaluation
ÇEPNİ S., Cil E.
World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.963-968, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2019
20191. SÇ Yeni Yüz 8. Sınıf Fen Bilimleri LGS Denemeler 1
ÇEPNİ S., Kızıl çepni E., ORMANCI Ü., ÇİL E., ÜLGER B. B., Ar M. E.
OrEgDA, 2019
2019
20192. Fen Okuryazarlığı
ÇEPNİ S., ORMANCI Ü., ÜLGER B. B.
PISA ve TIMSS Mantığını ve Sorularını Anlama, Salih Çepni, Editör, Pegem Akademi, Bursa, ss.217-266, 2019
2019
20193. Kavramsal Değişim Metinleri, Oyun ve Drama Etkinlikleri ile Zenginleştirilmiş 5E Modelinin Öğrencilerin Fen Başarılarına Etkisi
URAL KELEŞ P., ÇEPNİ S.
İlköğretim Çalışmaları Bütünsel Açıdan Çocuk, Sinan OLKUN Mehmet Engin DENİZ • Mehmet TORAN Mehmet Hayri SARI • Halil KAMIŞLI, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.249-265, 2019
2019
20194. Problem solving procedure in terms of cognitive theories
ÇEPNİ S., KARA Y.
Current Studies in Educational Measurement and Evaluation, Çepni Salih, Kara Yılmaz, Editör, Paradigma Akademi, Çanakkale, ss.1-24, 2019
2019
20195. PISA ve TIMSS Sınavlarına Öğretmenlerimizi HazırlamayaYönelik Deneyimlerimiz Ve Yürüttüğümüz Faaliyetler
ÇEPNİ S., GÜRBÜZ M. Ç., ORMANCI Ü.
PISA VE TIMSS MANTIĞINI VE SORULARINI ANLAMA, Çepni Salih, Editör, PegemAkademi, Ankara, ss.405-417, 2019
2018
20186. Şanlıurfa İli Ekseninde Yapılan Aile, Çocuk, Göç ve Şiddet Odaklı Bilimsel Araştırmaların Üst Analizi (Meta Analizi)
ÇEPNİ S., KIZMAZ Z., ÖZPOLAT V., YILDIZ Ö., ÖKTEN Ş., ADA Ş., et al.
HEGEM, Ankara, 2018
2018
20187. Diyarbakır İli Ekseninde Yapılan Aile, Çocuk, Göç ve Şiddet Konulu Bilimsel Araştırmaların Üst Analizi
ÇEPNİ S., KIZMAZ Z., SARI E., ADA Ş., ÖNDER M. S., Damar M., et al.
HEGEM, Ankara, 2018
2018
20188. Şanlıurfa İli Ekseninde Yapılan Aile, Çocuk, Göç ve Şiddet Konulu Bilimsel Araştırmaların Üst Analizi (Meta-Analizi)
ÇEPNİ S., KIZMAZ Z., YILDIZ Ö., ÖZPOLAT V., ÖKTEN Ş., ADA Ş., et al.
HEGEM, Ankara, 2018
2018
20189. Üstün yeteneklilerde STEM Eğitimi
ÜLGER B. B., ÇEPNİ S.
Kuramdan Uygulamaya STEM EA Eğitimi, Prof. Dr. Salih Çepni, Editör, Pegem Yayınevi, Bursa, ss.485-525, 2018
Desteklenen Projeler
2024 - 2027
2024 - 2027STEM Temelli Fotonik Okuryazarlık Ve Farkındalık Modülüne Yolculuk: FoTEM
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Malay H. A., Kozaklı Ülger T., Varlıklı C., Aydemir U., Kosukoğlu T., Çepni S. (Yürütücü)
2022 - 2025
2022 - 2025Online Meslek Tanıtım Modelinin Geliştirilmesi Uygulanması ve Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ORMANCI Ü. (Yürütücü), ÇEPNİ S., SARIOĞLU S., BAYAR V., AR M. E., BELEN H., et al.
2022 - 2025
2022 - 2025Web Destekli STEM Öğretmen Eğitim Programının Geliştirilmesi ve Etkililiğinin Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ÇEPNİ S. (Yürütücü), KARA Y., KIRYAK Z., BEYAZHANÇER R., ADA K., SARIOĞLU S., et al.
2022 - 2025
2022 - 2025Web Destekli STEM Öğretmen Eğitim Programının Geliştirilmesi ve Etkililiğinin Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Aydın M., Kozaklı Ülger T., Ülger B. B., Ormancı Ü., Kıryak Z., Kara Y., et al.
2023 - 2023
2023 - 2023Deprem Olgusunu Öğrenme ve Arduino Destekli Etkinliklerle Öğretme
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Aydın M.(Yürütücü), Çepni S., Çakıroğlu Ü., Ateş Ş., Karslı O., Birişçi S., et al.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorFen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi
Editör