Prof. Dr. SALİH ÇEPNİ


EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

Fen Bilgisi Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Fen Bilgisi Öğretmenliği, Matematik Eğitimi, Fizik Eğitimi, Kimya Eğitimi, Biyoloji Eğitimi


Yayınlardaki İsimler: Salih Cepni, Cepni, Salih, Cepni, S

Metrikler

Yayın

207

Yayın (WoS)

47

Yayın (Scopus)

67

Atıf (WoS)

478

H-İndeks (WoS)

10

Atıf (Scopus)

622

H-İndeks (Scopus)

12

Atıf (Scholar)

5609

H-İndeks (Scholar)

16

Atıf (TrDizin)

48

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Diğer Toplam)

219

Proje

17

Tez Danışmanlığı

17

Açık Erişim

14
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1990 - 1994

1990 - 1994

Doktora

University of Southampton, Birleşik Krallık

1987 - 1990

1987 - 1990

Yüksek Lisans

University of New Brunswick: Fredericton Campus, Kanada

1982 - 1986

1982 - 1986

Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

1994

1994

Doktora

Science Teachers candidates professional development

University of Southampton

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Matematik Eğitimi

Fizik Eğitimi

Kimya Eğitimi

Biyoloji Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2012 - Devam Ediyor

2012 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

2003 - 2012

2003 - 2012

Prof. Dr.

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

1997 - 2003

1997 - 2003

Doç. Dr.

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

1993 - 1997

1993 - 1997

Yrd. Doç. Dr.

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Fakülte Akademik Kurul Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Dekan

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

Akademi Dışı Deneyim

2004 - Devam Ediyor

2004 - Devam Ediyor

Talim terbiye program geliştirme ve ders kitapları hazırlama

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Talim terbiye program geliştirme ve ders kitapları hazırlama

2019 - 2021

2019 - 2021

YÖKAK Değerlendirici

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI, YÖKAK Değerlendirici

2016 - 2018

2016 - 2018

YÖKAK EFAK Başkanlığı

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI, YÖKAK EFAK Başkanlığı

2013 - 2017

2013 - 2017

SOBAG Danışma ve Yürütme kurulu üyelikleri

TÜBİTAK, SOBAG Danışma ve Yürütme kurulu üyelikleri

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (39)
SCI-E, SSCI, AHCI (9)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (14)
ESCI (4)
Scopus (26)
TRDizin (16)
Diğer Yayınlar (6)

2017

2017

19. From Editorial Board

Cepni S.

Journal of Turkish Science Education , cilt.14, sa.3, ss.1, 2017 (Scopus, TRDizin) identifier identifier

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Gelişimleri ve Kariyer Engellerinin Değerlendirilmesi

ÇEPNİ S., ÖZHAN M. M., DURU H.

5th International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Balıkesir, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2025, ss.255-256, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. Lise Öğrencilerinin Kariyer Gelişimlerinin ve Kariyer Engellerinin Değerlendirilmesi

ÇEPNİ S., ÖZHAN M. M., DURU H.

VII. International Teacher Education and Accreditation Congress, Bursa, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

3. 2024 Fen Bilimleri Öğretim Programının Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Açısından İncelenmesi

Malay H. A., Sungur Ş., Çepni S.

VII. International Teacher Education and Accreditation Congress, Bursa, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2024, (Özet Bildiri)

2023

2023

4. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Mühendislik Tasarım Temelli Öğretim Yaklaşımına Dair Metaforik Algıları

Çepni S., Özünlü Ö.

4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2023, ss.134-135, (Özet Bildiri)

2023

2023

5. Yükselen Teknolojiler Işığında Fen Eğitimi: Öğretmenlerin 21. Yüzyıl Bilim ve Teknoloji Alanlarına Dair Görüşleri

Malay H. A., Çepni S.

4th International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education /4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2023, ss.95-96, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

6. Bilimsel Yayın Etiği Çerçevesinde Türkiye ve Çin Örneği

Kosukoğlu T., Erol M., Malay H. A., Çepni S.

4th International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education / 4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 18 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

7. STEM teacher training: Expert opinions on content and quality improvement

KIRYAK Z., ÜLGER B. B., KOZAKLI ÜLGER T., ORMANCI Ü., SARIOĞLU S., ÇEPNİ S.

4th International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)

2021

2021

8. A Thematic Review of the Present Photonic Education

Yalçın H. A., Çepni S., Aydemir U.

Education and Training in Optics and Photonics (ETOP), Washington, Amerika Birleşik Devletleri, 8 - 10 Eylül 2021, ss.4-5, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

2020

2020

9. Reflections From A Professional Development Course For Science Teachers Of Gifted Students

ÜLGER B. B., KOZAKLI T., ORMANCI Ü., ÇEPNİ S.

2nd International Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education Conference, Online, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.514-515, (Özet Bildiri)

2020

2020

10. İlkokul 4. sınıf fen bilimleri dersi maddeyi tanıyalım ünitesinde bağlam temelli etkinlik kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri

SARIOĞLU S., Yıldız g., ORMANCI Ü., ÇEPNİ S.

2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, TÜRK VE CAICOS AD., 19 Kasım 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

11. Ortaokullarda uygulanan fen bilimleri dersi beceri temelli sorularına ilişkin soru yazarı ve öğretmen görüşleri

SARIOĞLU S., Demir B., ORMANCI Ü., ÇEPNİ S.

2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, (Özet Bildiri)

2018

2018

13. Üstün Yeteneklilerin Fen Dersleri İçin Geliştirilen ModüllerinBilimsel Süreç Becerilerine Etkisi

ÜLGER B. B., ÇEPNİ S.

V. Üstün Yetenekliler Eğitimi Kongresi, Gaziantep, 4 - 06 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

14. ”Scientific Giftedness and STEM: A Thematic Review”

ÜLGER B. B., ÇEPNİ S.

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

15. ”Fen Eğitimi Kapsamında Hazırlanan Projelerin STEM Etkinliklerine Dönüştürülmesi: Duman Şemsiyesi Örneği”

ÜLGER B. B., ORMANCI Ü., ÇEPNİ S.

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2016

2016

16. Fen bilimleri öğretmen adaylarının hücre kavramını günlük hayata transfer edebilme durumlarının belirlenmesi.

ORMANCI Ü., DEMİRBAĞ M., ÜLGER B. B., ÇEPNİ S.

IIVrd International Eurasian Educational Research Congress, 28 Mayıs - 01 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2014

2014

17. Öğretmen İnançlarının İncelenmesinde Doğal Sorgulamanın (Naturalistic Inquiry) Kullanılması: Fen ve Matematik Eğitimi Araştırmacıları İçin Öneriler

DEMİRBAĞ M., ÇEPNİ S., KILINÇ A.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Adana, Türkiye, 11 Eylül 2014 - 14 Eylül 2021, (Özet Bildiri)

2011

2011

18. Aligning large-scale examinations to the curriculum guidelines: student selection examination and Turkish biology curriculum

ÇEPNİ S., Kara Y.

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.3222-3226, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2011

2011

19. Determination of the levels of elementary student teachers in putting the stages of technological design cycle into practice: A model parachute race activity

Aydin M., Bakirci H., Artun H., ÇEPNİ S.

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.1540-1545, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2011

2011

20. The effect of conceptual change texts on eliminating the misconceptions of K5 students' alternative views about the birds

Keles P. U., ÇEPNİ S., Aydin S., Hasiloglu M. A.

World Conference on Educational Technology Researches (WCETR), Nicosia, CYPRUS, 5 - 09 Temmuz 2011, cilt.28, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2011

2011

21. Can explicit reflective approach activities about the nature of science be prepared to contribute to the overcoming of alternative concepts in the field of science subject?

Cil E., ÇEPNİ S.

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.3074-3078, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2009

2009

22. A case study for reliability on portfolio evaluation

ÇEPNİ S., Cil E.

World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.963-968, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

Kitaplar

2019

2019

2. Fen Okuryazarlığı

ÇEPNİ S., ORMANCI Ü., ÜLGER B. B.

PISA ve TIMSS Mantığını ve Sorularını Anlama, Salih Çepni, Editör, Pegem Akademi, Bursa, ss.217-266, 2019

2019

2019

3. Kavramsal Değişim Metinleri, Oyun ve Drama Etkinlikleri ile Zenginleştirilmiş 5E Modelinin Öğrencilerin Fen Başarılarına Etkisi

URAL KELEŞ P., ÇEPNİ S.

İlköğretim Çalışmaları Bütünsel Açıdan Çocuk, Sinan OLKUN Mehmet Engin DENİZ • Mehmet TORAN Mehmet Hayri SARI • Halil KAMIŞLI, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.249-265, 2019

2019

2019

4. Problem solving procedure in terms of cognitive theories

ÇEPNİ S., KARA Y.

Current Studies in Educational Measurement and Evaluation, Çepni Salih, Kara Yılmaz, Editör, Paradigma Akademi, Çanakkale, ss.1-24, 2019

2019

2019

5. PISA ve TIMSS Sınavlarına Öğretmenlerimizi HazırlamayaYönelik Deneyimlerimiz Ve Yürüttüğümüz Faaliyetler

ÇEPNİ S., GÜRBÜZ M. Ç., ORMANCI Ü.

PISA VE TIMSS MANTIĞINI VE SORULARINI ANLAMA, Çepni Salih, Editör, PegemAkademi, Ankara, ss.405-417, 2019

2018

2018

9. Üstün yeteneklilerde STEM Eğitimi

ÜLGER B. B., ÇEPNİ S.

Kuramdan Uygulamaya STEM EA Eğitimi, Prof. Dr. Salih Çepni, Editör, Pegem Yayınevi, Bursa, ss.485-525, 2018

2009

2009

11. Fen ve Teknoloji Öğretimi

ÇEPNİ S.

Pegem A Yayıncılık, 2009

Desteklenen Projeler

2024 - 2027

2024 - 2027

STEM Temelli Fotonik Okuryazarlık Ve Farkındalık Modülüne Yolculuk: FoTEM

TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı

Malay H. A., Kozaklı Ülger T., Varlıklı C., Aydemir U., Kosukoğlu T., Çepni S. (Yürütücü)

2022 - 2025

2022 - 2025

Online Meslek Tanıtım Modelinin Geliştirilmesi Uygulanması ve Değerlendirilmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

ORMANCI Ü. (Yürütücü), ÇEPNİ S., SARIOĞLU S., BAYAR V., AR M. E., BELEN H., et al.

2022 - 2025

2022 - 2025

Web Destekli STEM Öğretmen Eğitim Programının Geliştirilmesi ve Etkililiğinin Değerlendirilmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

ÇEPNİ S. (Yürütücü), KARA Y., KIRYAK Z., BEYAZHANÇER R., ADA K., SARIOĞLU S., et al.

2023 - 2023

2023 - 2023

Deprem Olgusunu Öğrenme ve Arduino Destekli Etkinliklerle Öğretme

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Aydın M.(Yürütücü), Çepni S., Çakıroğlu Ü., Ateş Ş., Karslı O., Birişçi S., et al.

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi

Editör



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 470

h-indeksi (WOS): 10