Yükselen Teknolojiler Işığında Fen Eğitimi: Öğretmenlerin 21. Yüzyıl Bilim ve Teknoloji Alanlarına Dair Görüşleri


MALAY H. A., ÇEPNİ S.

4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2023, ss.95-96

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Bursa
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.95-96
  • Bursa Uludağ Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Eğitimin geleceği; küresel, sosyopolitik, teknolojik ve eğitimsel trendlerin etkisi altında şekillenmektedir. Günümüzde teknolojideki ilerlemeler, yükselen teknolojik ve bilimsel alanların etkisiyle toplumun ve eğitim sisteminin önünde seyrederek ivmelenmektedir. Bu nedenle günümüz ve geleceğin eğitiminde yeni teknolojilerin etkisinin ve entegrasyonun iyi kavranması gerekmektedir. Yapay zeka, nanoteknoloji, biyoteknoloji, fotonik ve kuantum teknolojileri 21. yüzyılın ivmelenen teknoloji ve bilim alanlarından birkaçıdır. Bu alanlarda bilimsel ve teknolojik gelişmeler, toplumun genel bilgi ve anlayışının ötesindedir. Görülmektedir ki toplumun bu yeni teknolojilere yönelik okuryazarlığını arttırmak için eğitim sistemlerine dahil olmaları kaçınılmazdır. Bu amaçla yapılan çalışmalar da alan yazında yer bulmaya başlamıştır. Fakat bu teknolojilerin eğitime nasıl entegre edilebileceğine dair kabul gören bir anlayış görülmemektedir. Bu bağlamda yeni teknolojilerin sınıflara entegrasyonu ile ilgili daha derin kavrayış kazanmaya ihtiyaç olduğu açıktır. Bu nedenle bu çalışmada, yükselen teknolojilerin öğretmenler tarafından eğitimci bakış açısıyla nasıl değerlendirildiği, günlük hayatlarındaki yeri ve sınıflarına nasıl entegre edildiğinin araştırılması amaçlanmaktadır. Öğretmenlerle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla durum hakkında bir kavrayış oluşturulması beklenen çalışma, durum(vaka) çalışması yöntemi ile desenlendirilmiştir. Öğretmenlerin yükselen teknolojiler hakkındaki bilgi, görüş ve uygulamalarını kavramanın, ileriye dönük geliştirilebilecek eğitim süreçlerine ışık tutması ve bir iskelet oluşturması yönüyle alan yazına katkı sağlaması beklenmektedir.

The future of education is shaped under the influence of global, sociopolitical, technological and educational trends. Today, advances in technology are accelerated by the impact of rising technological and scientific fields, ahead of the society and education system. For this reason, the impact and integration of new technologies in today's and future education should be well understood. Artificial intelligence, nanotechnology, biotechnology, photonics and quantum technologies are some of the accelerating technology and science fields of the 21st century. Scientific and technological developments in these fields are beyond the general knowledge and understanding of society. It is seen that in order to increase the literacy of the society towards these new technologies, it is inevitable for them to be included in the education systems. Studies carried out for this purpose have also begun to find a place in the literature. However, there is no accepted understanding of how these technologies can be integrated into education. In this context, it is clear that there is a need to gain a deeper understanding of the integration of new technologies into the classroom. Therefore, in this study, it is aimed to investigate how emerging technologies are evaluated by teachers from the perspective of educators, their place in their daily lives and how they are integrated into their classrooms. The study, which was expected to create an understanding about the situation through semi-structured interviews with the teachers, was patterned with the case study method. It is expected that teachers' knowledge, opinions and practices about emerging technologies will contribute to the literature in terms of shedding light on the educational processes that can be developed and forming a framework.