Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
A school polluted by noise: A semiotic analysis of children's pictures
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH REVIEW
, vol.7, no.4, pp.380-394, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Evaluation of the Contribution of the Clinical Supervision Model to the Professional Development of a Science Teacher Candidate by the Three-Way Conferences
SLAVERY : THEORY AND PRACTICE
, vol.10, no.1, pp.232-282, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Türkiye’deki Bir Devlet Okulunda Akustik Konforun Nesnel ve Öznel Değerlendirilmesi
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.17, no.1, pp.182-210, 2021 (Peer-Reviewed Journal)


Teaching with Toys: Scientific Inquiry through Play
American Association for the Child’s Right to Play (IPA USA) E-Journal
, vol.1, pp.1-12, 2020 (Peer-Reviewed Journal)

BURSA’DA BİR DEVLET OKULUNDAKİGÜRÜLTÜ DÜZEYİ VE AKUSTİK ORTAMINDEĞERLENDİRİLMESİ
Milli Eğitim Dergisi
, vol.48, no.1, pp.535-552, 2019 (Scopus)
Noise Map of My School: A Case Study.
UludağÜniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.32, no.2, pp.379-402, 2019 (Peer-Reviewed Journal)

Akustik iyileştirme yapılmış bir okulda gürültü düzeyinin değerlendirilmesi
Journal of Theory and Practice in Education
, vol.13, no.4, pp.637-658, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen Adaylarının Mesleki Gelişimi İçin İyi Öğretmenlik Uygulamaları Klinik Danışmanlık Modeli
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.29, no.2, pp.401-429, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Biçimlendirici Değerlendirme Sorusu KullanılarakLise Öğrencilerine Eylemsizlikle İle İlgili YapılanÖğretimin Değerlendirilmesi
Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED),
, vol.6, no.2, pp.50-62, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Achievement levels of middle school students in the standardized science and technology exam and formative assessment probes A comparative study
Journal of Education in Science, Environment and Health
, vol.2, no.1, pp.33-50, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Redefining a Teacher Education Program Clinical Supervision Model and Uludagkdm
International Journal of New Trends in Education
, vol.5, no.2, pp.1-11, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Fen Öğretiminde Biçimlendirici Değerlendirme ve Etkili Uygulama Örneklerinin Tanıtılması II
Yeni Türkiye Dergisi
, vol.59, no.2, pp.1278-1283, 2014 (Non Peer-Reviewed Journal)
Developing Turkish preservice preschool teachers attitudes and understanding about teaching science through play
International Journal of Environmental and Science Education
, vol.7, no.2, pp.141-166, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen eğitimi programında havanın özellikleriyle ilgili eğlenceli deneyler
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, vol.6, no.2, pp.27-48, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Fen bilgisi öğretmen adaylarının geçmiş öğretim kademelerindeki bilimsel araştırma projesi deneyimlerinin değerlendirilmesi
Türk Fen Eğitimi Dergisi
, vol.8, no.4, pp.74-85, 2011 (Scopus)
Developing an interest in science Background experiences of preservice elementary teachers
International Journal of Environmental and Science Education
, vol.5, no.1, pp.65-84, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Play in the sand pit University child care center facilitated action research
American Journal of Play
, vol.3, no.2, pp.221-237, 2010 (ESCI)
Fen bilgisi taslak programının incelenmesi
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.11, no.1, pp.109-116, 2000 (Peer-Reviewed Journal)

Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
BİR BİLİM VE TEKNOLOJİ MÜZESİNDE GÜRÜLTÜ DÜZEYİ TESPİTİNE YÖNELİK PİLOT İNCELEME
VI th INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCHCONGRESS, Ankara, Turkey, 19 January 2020 - 22 June 2019
Ortamında Gürültüye İlişkin İdareci ve Öğretmenlerin Görüşlerinin Değerlendirilmesi
Yalova (UBAK) 4. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, 14 - 17 February 2019
Prospective ELT Students’ Opinions About Noise Levels in Language Classrooms
2nd International EMI Entrepreneurship Social Sciences Congress, Nevşehir, Turkey, 9 - 11 November 2018
Okulda Gürültünün Boyutlarının Öğretmen Görüşleriyle Karşılaştırmalı Analizi
Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi (UNESAK 2018), Balıkesir, Turkey, 26 - 28 October 2018
Klinik danişmanlik modeli ile bir sinif öğretmeni adayini fen öğretimine hazirlama süreci ve paydaşlarin rolleri
Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi (UNESAK 2018), Balıkesir, Turkey, 26 - 28 October 2018
Öğretmen Adaylarının Okulda Gürültü Düzeyine İlişkin Matematik Problemleri Yazma Düzeylerinin İncelenmesi
Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi (UNESAK 2018), Balıkesir, Turkey, 26 - 28 October 2018, vol.4, pp.145-157
Okulda Gürültü Kirliliği: Nedenleri, Etkileri ve Kontrol Edilmesi (Tübitak 1001 Projesinin Sunumu)
Uluslararasi Güvenli Okullar, Çalışan Sağliği ve İş Güvenliği Sempozyumu, 3-4 Mayıs 2018, Bolu, Turkey, 3 - 04 May 2018
Okulumun Gürültü Haritası
VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 11 - 13 May 2018
ÖĞRETMENLERİN GÜRÜLTÜ HASSASİYETİ veOKULDA KİRLİLİĞİ ÖNLEME ÇABALARI
EJER 2018, 2 - 05 May 2018
Gürültüden Kirlenmiş bir Okul” Çocuk Resimlerinin Göstergebilimsel Analizi
Uluslararasi Güvenli Okullar, Çalışan Sağliği ve İş Güvenliği Sempozyumu, 3 - 05 May 2018
Analysis of Noise Level in an Elementary School
5th Global Congress on Renewable Energy and Environment, Antalya, Turkey, 9 - 11 November 2017
İlkokul binalarında gürültü düzeyinin değerlendirilmesi
I. Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu (RESS Congress), BANDIRMA, Turkey, 3 - 05 November 2017
Akustik İyileştirme Yapılmış Bir Okulda Öğrenci ve Öğretmenlerin Gürültü Kirliliğine İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi (ULEAD 2017), Çanakkale, Turkey, 27 - 29 April 2017
Farklı Düzeylerdeki Okullarda Gürültü Düzeyinin Tespiti
Uluslararası eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Turkey, 27 - 29 April 2017
7th International Congress of Research in Education
Fenoolojik Bir Yaklaşımla Okul Kültüründe Gürültü Olgusu, Çanakkale, Turkey, 27 - 29 April 2017
İlköğretim Okullarında Gürültü Probleminin Gürültü Farkındalık Eğitimi Yoluyla Azaltılabilirliğinin İncelenmesi
International Conference on Quality in Higher Education, Sakarya, Turkey, 24 - 25 November 2016, pp.422-426
Topluma hizmet uygulamaları dersi kapsamında okulda gürültü düzeyinin tespit edilmesi ve öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
International Conference on Quality in Higher Education (ICQH2016), Sakarya, Turkey, 24 - 25 November 2016, pp.838-847
İlkokul Öğretmenlerinin Okuldaki Gürültü Kirliliği Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Turkey, 05 May 2106 - 08 May 2016, pp.146
Öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersi kapsamında okullarda gürültü kirliliğine karşı farkındalik oluşturarak kontrol edilmesine yönelik yaptıkları uygulamaların değerlendirilmesi
International Conference on Quality in Higher Education (ICQH2016), Sakarya, Turkey, 24 - 25 November 2016, pp.607-617
Anasınıfında Gürültü Düzeyi ve Kontrol Edilmesine Yönelik Eğitim Uygulamalarının Değerlendirilmesi Eylem AraştırmasI
2nd International Conference on Social Sciences and Education Research, İstanbul, Turkey, 4 - 06 November 2016, pp.118
İlkokullarda mevcut gürültü seviyesinin değerlendirilmesi
XVIII. International AMSE-AMCE-WAER Congress, Eskişehir, Turkey, 30 May - 02 June 2016
İlkokul Ortaokul ve Lise Öğretmenlerinin Okullarda Meydana Gelen Gürültü Kirliliğinin Nedenleri Etkileri ve Kontrol Edilmesi Üzerine Görüşlerinin İncelenmesi
IIIrd International Eurasian Educational Research Congress EJER, Muğla, Turkey, 31 May - 03 June 2016
İlkokul öğrencilerinin okuldaki gürültü düzeyi etkileri ve kontrol edilmesi hakkindaki görüşlerinin değerlendirilmesi
XV. Uluslararası Sınıf öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS), Muğla, Turkey, 11 - 14 May 2016, pp.114-115
Okulda Gürültü Kirliliği Nedenleri Etkileri Ve Kontrol Edilmesi
VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Turkey, 5 - 08 May 2016
İlkokul Ve Ortaokul Öğretmenlerinin Okuldaki Gürültü Kirliliği Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Turkey, 5 - 08 May 2016
Tavşanlı Ö F ve Bulunuz M 2016 Ev Okul ve Üniversite Üçgeninde Bir Birinci Sınıf Öğrencisinin Yazılı Anlatım Becerisinin Gelişiminin Değerlendirilmesi Örnek Olay Çalışması VIII Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Çanakkale Özet
VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Turkey, 5 - 08 May 2016, pp.300

Uludağ ve İstanbul Teknik Üniversitesi Ortak Çalıştay Okulda Gürültü Kirliliği Nedenleri Etkileri ve Kontrol Edilmesi
13. Eğirimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul, Turkey, 02 April 2016
Okulda Gürültü Kirliliği Kontrolüne Yönelik Yeni Yaklaşımlar
Uludağ Üniversitesi V. Bilgilendirme ve ARGE Günleri, Turkey, 15 - 16 March 2016
Biçimlendirici Değerlendirme Temelli Öğretim Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Eylem Araştırmas
International society Of Educatioanal Research, 10 - 13 June 2015
Bütünleştirilmiş Etkileşimli Kitap Okuma Faaliyetlerinin AnasınıfıÖğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerinin Gelişimine Etkisinin İncelenmesi
EJER 2015 - II. International EEurasian Educational Research Congress (EJER CONGRESS 2015), Ankara, Turkey, 8 - 10 June 2015
Ortaokul Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersi Merkezi Sınavındaki Başarıları İle Biçimlendirici Değerlendirme Sorularındaki Performanslarının Karşılaştırılması
Uluslar arası Eğitimde Matematik, Fen ve Teknoloji Kongres, Antalya, Turkey, 23 - 26 April 2015
The Relationship between Middle School Students Achievement in the Science and Technology Course Central Exam and Their Performance in Formative Assessment Probes
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST 2015), 23 - 26 April 2015
Evaluation of Formative Assesment Based Teaching Practice An Action Research
International Society of Educational Research (İSER): A framework and Research agenda for 21st century Education, İstanbul, Turkey, 10 - 12 June 2015
Evaluation of Quality and Quantity of Three way Conferences in Clinical Supervision Field Practice
ATEE 2014 - Annual Conference of Transitions in Teacher Education and Professional Identities, Braga, Portugal, 25 - 27 August 2014
Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programları İçin İyi Öğretmenlik Uygulamaları Klinik Danışmanlık Modeli
11. EĞİTİMDE iYİ ÖRNEKLER KONFERANSI, İstanbul, Turkey, 03 May 2014
Klinik Danışmanlık Modeli ile Geleneksel Öğretmenlik Uygulamalarının Öğrenci Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi
EJER Congress 2014, İstanbul, Turkey, 24 - 26 April 2014
İyi Öğretmenlik Uygulamaları Klinik Danışmanlık Modeli Eğitim ve Uygulama Semineri Öncesi ve Sonrası Beklentilerin İncelenmesi
ULEAD 2013 - Annual Congress: International Congress on Research in Education, Nevşehir, Turkey, 6 - 08 June 2013
Redefining a Teacher Education Program: CSM and UludagKDM
7th International Computer Instructional Technologies Symposium, 6 - 08 June 2013
Clinical Supervision Model Is it a Solution to Improve Teaching Practice
ULEAD 2013 - Annual Congress: International Congress on Research in Education, Nevşehir, Turkey, 31 May - 02 June 2013
Clinical Supervision Model to Improve Supervisory Skills During Teaching Practice
ISNITE 2013 - New Issues on Teacher Education International Symposium, Ankara, Turkey, 9 - 11 May 2013
Kindergarten Children s Learning of Science Concepts Comparisons of Teaching Science through Play with Traditional Method
6th ITRA World Congress, Toys and Learning in Different Cultures, Bursa, Turkey, 26 - 30 July 2011, pp.80
Öğretmen adaylarının fen öğretimi dersindeki iletişim şekillerine yönelik algılarına etki eden faktörler
IX. Fen Ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Turkey, 23 - 25 September 2010, vol.1, pp.246
Farklı lise turlerinin fen sınıflarında öğretmen-öğrenci iletisimini değerlendirilmesi
IX. Fen Ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Turkey, 23 - 25 September 2010, vol.1, pp.74
Books & Book Chapters
Okulda Gürültü Kirliliği: Çözüm İçin Faaliyetler ve Projeler
Basıldığı Yer: Bursa Uludağ Üniversitesi Basım Evi, Bursa, 2021
Astronomi Öğretiminde Biçimlendirici Değerlendirme Uygulamaları
in: Etkinliklerle Astronomi Öğretimi, S.Karaçam, Editor, Palme Yayınevi, Ankara, pp.336-354, 2021
Öğrenme Ortamları ve Fiziksel Çevre:Bir İlkokulda Gürültü Düzeyi
in: Eğitim ve Sosyal BilimlerdeYeni Araştırmalar, Prof. Dr. Bülent OKURDr. Gül Banu DAYANÇ KIYAT. Dr. Ebru ATEŞOK, Editor, Berikan Yayın Evi, Ankara, pp.517-526, 2019
Çocuğun dünyasında bilim Anlamlı öğrenme için etkinlikler
TÜBİTAK Popüler Bilim Yayınları, Ankara, 2017
Noise Pollution in School and Evaluation of its Control Through Educational Practices
in: Research on Education, Hasan Arslan, Carmen Sonia Duse, Mehmet Ali Icbay, Editor, International Association of Social Science Research, Bialystok, pp.320-329, 2017
Noise Pollution in School and Evaluation of itsControl Through Educational Practices
in: Research on Education, Hasan Arslan,Carmen Sonia Duse,Mehmet Ali Icbay, Editor, International Association of Social Science Research, Bialystok, pp.319-328, 2017
Play as an Aspect of Interest Development in Science
in: Interest in Mathematics and Science Learning, K. Ann Renninger and Martina Nieswandt,and Suzanne Hidi, Editor, American Educational Research Association, Washington, pp.153-171, 2015
Motivation for inquiry science teaching Effects of background and course experiences on preservice teachers
VDM Verlag Dr. Müller, Saarbrücken, 2010