Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.15, no.1, pp.33-42, 2002 (Peer-Reviewed Journal)
Bu çalışma, araştırmacının 1999 Güz dönemi Amerika Birleşik
Devletleri Georgia State Üniversitesi, İlköğretim Bölümünde fen bilgisi
öğretimi dersi asistanlığı sürecindeki gözlem ve incelemeleri kapsamaktadır.
Yapılan gözlemlerde, dersliklerde kürsü eksenli oturum olmayışı, öğrencilere
bilgiyi kendi kendilerine ve arkadaşlarıyla birlikte üretme, keşfetme olanağı
sağlamaktadır. Dersliklerin fiziki koşulları ve teknolojik donanımın yeterli
olması eğitim ve öğretimin verimini artıran önemli bir öğe olmaktadır.
Uygulama okullarında her öğretim üyesinin kendi dersiyle ilgili danışmanlık
yapması, öğretmen adaylarına işledikleri ders hakkında daha kapsamlı
dönüt alma olanağı sağlamaktadır. Fakültede öğretmen adayının başarısı
vize ve final sınavlarının dışında, öğrencilerin araştırma ve uyulama
yapacağı ödevler, projeler hazırlaması ve sunması şeklinde gerçekleşmektedir. Türkiye de yapılan uygulamalara, ilköğretim öğrencileri ve
öğretmen adayları çok olumlu dönütler vermişlerdir. Yapılan gözlem ve
incelemeler, eğitim-öğretim koşulları; öğretmen yetiştirme yöntemleri;
ilköğretim okullarında uygulama; ölçme ve değerlendirme; eğitim fakültesiilköğretim okulları işbirliği; ve Türkiye’deki uygulama dönütlerinden
örnekler başlıklarından oluşmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Yurt dışında fen eğitimi, okul deneyimi,
ilköğretim fen öğretimi, yaparak-yaşayarak fen öğrenme.