Georgia State Üniversitesi nde fen bilgisi öğretimi ve uygulamaları


Bulunuz M.

Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.15, no.1, pp.33-42, 2002 (Other Refereed National Journals)

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 15 Issue: 1
  • Publication Date: 2002
  • Title of Journal : Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Page Numbers: pp.33-42

Abstract

Bu çalışma, araştırmacının 1999 Güz dönemi Amerika Birleşik Devletleri Georgia State Üniversitesi, İlköğretim Bölümünde fen bilgisi öğretimi dersi asistanlığı sürecindeki gözlem ve incelemeleri kapsamaktadır. Yapılan gözlemlerde, dersliklerde kürsü eksenli oturum olmayışı, öğrencilere bilgiyi kendi kendilerine ve arkadaşlarıyla birlikte üretme, keşfetme olanağı sağlamaktadır. Dersliklerin fiziki koşulları ve teknolojik donanımın yeterli olması eğitim ve öğretimin verimini artıran önemli bir öğe olmaktadır. Uygulama okullarında her öğretim üyesinin kendi dersiyle ilgili danışmanlık yapması, öğretmen adaylarına işledikleri ders hakkında daha kapsamlı dönüt alma olanağı sağlamaktadır. Fakültede öğretmen adayının başarısı vize ve final sınavlarının dışında, öğrencilerin araştırma ve uyulama yapacağı ödevler, projeler hazırlaması ve sunması şeklinde gerçekleşmektedir. Türkiye de yapılan uygulamalara, ilköğretim öğrencileri ve öğretmen adayları çok olumlu dönütler vermişlerdir. Yapılan gözlem ve incelemeler, eğitim-öğretim koşulları; öğretmen yetiştirme yöntemleri; ilköğretim okullarında uygulama; ölçme ve değerlendirme; eğitim fakültesiilköğretim okulları işbirliği; ve Türkiye’deki uygulama dönütlerinden örnekler başlıklarından oluşmaktadır. Anahtar Kelimeler: Yurt dışında fen eğitimi, okul deneyimi, ilköğretim fen öğretimi, yaparak-yaşayarak fen öğrenme.