Fen bilgisi taslak programının incelenmesi


Bulunuz M.

Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.11, no.1, pp.109-116, 2000 (Other Refereed National Journals)

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 11 Issue: 1
  • Publication Date: 2000
  • Title of Journal : Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Page Numbers: pp.109-116

Abstract

Bu çalışma Milli Eğitim Bakanlığı'nın (EARGED) ilköğretim okulu fen bilgisi dersi (4. ve 8. Sınıflar için) taslak programı çalışmalarını akademik tartışma ortamiarına açması ve eğitim fakültelerinden öneri ve eleştiri istemesi üzerine, fen bilgisi müfredat programının oluşturulmasında katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Yapılan incelemede, önerilen taslak programın çocuk gelişimi ve öğrenme basamakları, güncellik, merak aşılama, evrimsel bakış açısı kazandırma ve kavramsal yanı gılarını keşfetme konularında geliştirilmesi gerekli görülmektedir. Bu amaçla taslak program genel ve özel hedefler, içerik üzerinde incelemeler, öğrenme ve öğretme süreçleri, yöntem ve teknikler, araç gereç, ölçme ve değerlendirme, ve programın eleştirisi başlıkları altında incelenmiştir.