Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.11, sa.1, ss.109-116, 2000 (Hakemli Dergi)
Bu çalışma Milli Eğitim Bakanlığı'nın (EARGED) ilköğretim okulu
fen bilgisi dersi (4. ve 8. Sınıflar için) taslak programı çalışmalarını akademik tartışma ortamiarına açması ve eğitim fakültelerinden öneri ve eleştiri
istemesi üzerine, fen bilgisi müfredat programının oluşturulmasında katkı
sağlamayı amaçlamaktadır. Yapılan incelemede, önerilen taslak programın
çocuk gelişimi ve öğrenme basamakları, güncellik, merak aşılama, evrimsel
bakış açısı kazandırma ve kavramsal yanı gılarını keşfetme konularında
geliştirilmesi gerekli görülmektedir. Bu amaçla taslak program genel ve özel
hedefler, içerik üzerinde incelemeler, öğrenme ve öğretme süreçleri, yöntem
ve teknikler, araç gereç, ölçme ve değerlendirme, ve programın eleştirisi
başlıkları altında incelenmiştir.