Eğitim Bilgileri
1997 - 2001
1997 - 2001Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Dr), Türkiye
1994 - 1997
1994 - 1997Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl), Türkiye
1990 - 1994
1990 - 1994Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorProf. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ
Yönetimsel Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ
2019 - 2022
2019 - 2022Bölüm Başkanı
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Program Geliştirmede Nitel Araştırmalar
Yüksek lisans Uzmanlık Alan Dersi IV
Yüksek lisans Uzmanlık Alan Dersi II
Yüksek lisans Uzmanlık Alan Dersi I
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Araştırma Etiği
Yüksek lisans Uzmanlık alan Dersi III
Bilimsel Araştırma Yöntem ve Teknikleri
Hizmet İçi Eğitim Programlarını Düzenleme ve Değerlendirme
Öğretmen Yetiştirmede Yeni Yaklaşımlar
Dünyada ve Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme Programları
Yönetilen Tezler
2021
2021Yüksek Lisans
Okulöncesi öğretmenlik uygulaması dersi sürecinde uygulama öğretim elemanı yeterliliklerinin belirlenmesi
YÜKSEL S. (Danışman)
T.Denizhan(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Suriyeli sığınmacı öğrencilerin matematik dersi kazanımları elde etme sürecinde ikinci sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar
YÜKSEL S. (Danışman)
K.Dağlı(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Mesleki ve teknik liselerde kültür derslerine giren öğretmenlerin iş doyumları: Nitel bir araştırma
YÜKSEL S. (Danışman)
F.Bahçalı(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
An investigation of teachers’ stress sources & stress coping styles
YÜKSEL S. (Danışman)
C.Kaya(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Öğretmenlik mesleğinin sosyal statüsü: Bir olgubilim çalışması
YÜKSEL S. (Danışman)
Ö.Mutluer(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Fen ve teknoloji dersinde animasyon uygulamalarının öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin incelenmesi
YÜKSEL S. (Danışman)
M.Boyacı(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Öğretmenlerin öğretmenlik meslek bilgisi derslerinden yararlanma düzeylerine ilişkin algıları
YÜKSEL S. (Danışman)
A.Açar(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
İlkokul 2.sınıf İngilizce dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
YÜKSEL S. (Danışman)
B.Bayraktar(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
İngilizce öğretiminde proje tabanlı öğrenme ve portfolyo değerlendirme uygulamalarının lise öğrencilerinin başarısına etkisi
YÜKSEL S. (Danışman)
Ü.Mutlu(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Mesleki açık öğretim lisesi bilişim teknolojileri alanında verilen eğitimin etkililiğine yönelik öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi
YÜKSEL S. (Danışman)
E.Şentürk(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
İngilizce öğretiminde dil öğrenme stratejileri öğretiminin öğrenci başarısına etkisi
YÜKSEL S. (Danışman)
U.Vedat(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Mesleki ve teknik lise öğrencilerinin İngilizce derslerine yönelik tutumları
YÜKSEL S. (Danışman)
F.Bilgin(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ve Türkiye Cumhuriyeti'ndeki güzel sanatlar liselerinde okutulan piyano dersi öğretim programlarının karşılaştırılması
YÜKSEL S. (Danışman)
Y.Acemoğlu(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Türk ve İngiliz eğitim sistemlerinin karşılaştırılması
YÜKSEL S. (Danışman)
T.Korkmaz(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
İlköğretim okullarındaki yabancı dil (İngilizce) öğretmenlerinin öğretim yöntem ve tekniklerini kullanma konusundaki yeterlilikleri
YÜKSEL S. (Danışman)
M.Çağla(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (41)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
Scopus (6)
TRDizin (24)
Diğer Yayınlar (9)
2025
20251. Preserving culture and community: a principal’s struggle for the survival of a Greek minority school in Istanbul
AÇAR A., YÜKSEL S., Moustafa E.
DIASPORA, INDIGENOUS, AND MINORITY EDUCATION , ss.1-15, 2025 (Scopus)
2022
20222. Examining Prospective Teachers’ Ideological Beliefs and Preparation for Diversity - Öğretmen Adaylarının İdeolojik İnançlarının ve Çeşitliliğe Hazırlanma Durumlarının İncelenmesi
Açar A., Yüksel S.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.35, ss.314-338, 2022 (TRDizin)
2022
20223. SURİYELİ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSİ KAZANIMLARINA ULAŞMALARI SÜRECİNDE İKİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KARŞILAŞTIĞI SORUNLAR
Dağlı K., Yüksel S.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.35, sa.1, ss.1-27, 2022 (TRDizin)
2019
20194. The Social Status of the Teaching Profession: A Phenomenological Study
MUTLUER Ö., YÜKSEL S.
Journal of Teacher Education and Educators , cilt.8, sa.2, ss.183-203, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
20175. FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDE ANİMASYON UYGULAMALARININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Boyacı M., YÜKSEL S.
ASOS Journal , cilt.5, sa.62, ss.614-625, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20176. Examining Hidden Curriculum of Anatolian Teacher Training High Schools in Terms of Preparation for Teaching Profession
AÇAR A., YÜKSEL S.
Journal of Education and Practice , cilt.8, sa.30, ss.45-54, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
20167. II Abdülhamit Döneminde Öğretmenler İçin Hazırlanmış Bir Rehber Kitap Hocanın Vazifesi
DÜZBAKAR Ö., YÜKSEL S.
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.30, sa.30, ss.19-40, 2016 (TRDizin)
2013
20138. Öğretmen Yetiştirmede Hesap Verebilirlik Bağlamında KPSS Sonuçlarının Değerlendirilmesi
Yüksel S.
HACETTEPE ÜNIVERSITESI E?ITIM FAKÜLTESI DERGISI / HACETTEPE UNIV., JOURNAL OF FACULTY OF EDUCATION , sa.özel sayı, ss.404-420, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2012
20129. Cooling Out in the Process of Track Placement of Students (An Example of Fatih/Istanbul)
YÜKSEL A., YÜKSEL S.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.12, sa.4, ss.2455-2460, 2012 (SSCI, TRDizin)
2012
201210. Eğitim bilimlerinde paradigmatik dönüşüm: Yeni arayış ve yönelimler
Yüksel S.
JOURNAL OF TEACHER EDUCATION AND EDUCATORS , cilt.1, sa.1, ss.35-58, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201111. Fen- Edebiyat Fakültesi Öğretim Üyelerinin Öğretmen Yetiştirme Sistemine İlişkin Düşünceleri (Uludağ Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi Örneği)
Yüksel S.
Educational Sciences: Theory & Practice , cilt.11, sa.1, ss.179-198, 2011 (SSCI)
2010
201012. Views of school managers and teachers regarding the school assemblies project
YÜKSEL S., KARADAĞ E.
Current Issues in Education , cilt.13, sa.4, ss.1-31, 2010 (Scopus)
2010
201013. Yapılandırmacı düşünme ve stresle başa çıkma bir yapısal eşitlik modelleme çalışması
KARADAĞ E., BALOĞLU N., YÜKSEL S.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.11, sa.2, ss.99-112, 2010 (TRDizin)
2010
201014. İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Yapılandırmacı Düşünme Stilleri ve Yaşam Çatışması
BALOĞLU N., YÜKSEL S., KARADAĞ E.
Kuramsal Eğitimbilim , cilt.3, sa.2, ss.83-99, 2010 (TRDizin)
2010
201015. The effect of styles of coping with stress on the life conflicts A causal analysis in the sample of primary school teachers
YÜKSEL S., KARADAĞ E., BALOĞLU N.
e-Journal of New World Sciences Academy: Education Sciences , cilt.5, sa.3, ss.929-939, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201016. FROM TURKISH PERSPECTIVE TO STATUS OF EDUCATIONAL SCIENCES AND TEACHER EDUCATION IN UNIVERSITY: THE BACKGROUND, TODAY AND THE FUTURE
Yueksel S.
EDUCATION IN ASIA
, ss.49-54, 2010 (SSCI)
2010
201017. Perceptions of School Teachers Regarding the Professionalism of the Teaching Profession
Yüksel S.
the new educational review , cilt.20, sa.1, ss.143-156, 2010 (SSCI)
2010
201018. Öğrencilerin Ölçme ve Değerlendirme Konularındaki Başarılarında Tam Öğrenme Yaklaşımı ve Aktif Öğretim Yöntemlerinin Etki Derecelerinin İncelenmesi
YÜKSEL S.
Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.26, ss.1-11, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200919. Tıp Fakültesi Örtük Program Ölçeğinin Geliştirilmesi
ERCAN İ., YÜKSEL S., ÖZKAYA G., OCAKOĞLU G., YÜKSEL A., UNCU Y.
Cerrahpaşa Tıp Dergisi , cilt.40, sa.3, ss.81-87, 2009 (TRDizin)
2009
200920. Eğitim fakültesi öğrencilerinin informal etkişimleri ve akademik başarılarıyla ilişkisinin incelenmesi
Yüksel S.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.10, sa.2, ss.119-127, 2009 (TRDizin)
2009
200921. Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik meslek bilgisi derslerine ilişkin görüşleri
Yüksel S.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.42, sa.1, ss.435-455, 2009 (TRDizin)
2009
200922. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Meslek Bilgisi Derslerine İlişkin Görüşleri
YÜKSEL S.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.42, sa.1, ss.435-455, 2009 (TRDizin)
2008
200823. The tension in Turkish teacher education: Conflict and controversy during the transformation from an academic approach to a professional approach
Yuksel S.
ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW
, sa.3, ss.367-379, 2008 (SSCI, Scopus)
2008
200824. Drama Lideri Olarak Öğretmen ve Eğitimsel Drama Uygulama Yeterliği Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Analizleri
KARADAĞ E., KORKMAZ T., ÇALIŞKAN N., YÜKSEL S.
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.28, sa.2, ss.169-196, 2008 (TRDizin)
2008
200825. ABD Okullarında Sözde Ermeni Soykırımının Öğretilmesi ve Bu Konuda Yapılmış Bir Doktora Tezinin Analizi
Yüksel S.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.21, sa.1, ss.193-208, 2008 (TRDizin)
2007
200726. Bilişsel Alanın Sınıflamasında Taksonomi Yeni Gelişmeler ve Sınıflamalar
YÜKSEL S.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.5, sa.3, ss.479-511, 2007 (TRDizin)
2007
200727. Öğretmen Eğitiminde Eğitimin Temelleri Dersleri Sorunu
Yüksel S.
Educational Theory & Practice , cilt.7, sa.2, ss.999-1037, 2007 (SSCI)
2007
200728. Örtük Programın Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Meslek Derslerine Yönelik Düşüncelerindeki Etkisi
YÜKSEL S.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi , cilt.13, sa.50, ss.93-117, 2007 (TRDizin)
2006
200629. The role of hidden curricula on the resistance behavior of undergraduate students in psychological counseling and guidance at a Turkish University
Yuksel S.
ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW
, sa.1, ss.94-107, 2006 (SSCI, Scopus)
2006
200630. Undergraduate Student s Resistance to Study Skills Course
Yüksel S.
COLLEGE STUDENT JOURNAL:A JOURNAL PERTAINING TO COLLEGE STUDENTS , cilt.40, sa.1, ss.158-165, 2006 (Hakemli Dergi)
2006
200631. The Role and Effects of Elementary Environmental Education and Environmental Consciousness During Globalization in Turkey
Atasoy E., Yüksel S.
Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi , sa.7, ss.67-80, 2006 (TRDizin)
2005
200532. Alt Sosyo- Ekonomik Düzeyden Gelen Lise Öğrencilerinin Öğrenme- Öğretme Faaliyetlerine İlişkin Direnç Davranışları
YÜKSEL S., ŞAHİN E.
Eğitim ve Bilim , 2005 (TRDizin)
2005
200533. Kohlberg ve Ahlak Eğitiminde Örtük Program: Yeni İlköğretim Programlarında Yer Alan Ahlaki Değerleri Kazandırma için Bir Açılım
Yüksel S.
KURAM VE UYGULAMADA EDYTYM BYLYMLERY , cilt.5, sa.2, ss.329-338, 2005 (TRDizin)
2004
200434. Tezsiz Yüksek lisans Programının Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarına Etkisi
YÜKSEL S.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.17, sa.2, ss.355-379, 2004 (TRDizin)
2004
200435. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Meslek Bilgisi Derslerine Yönelik Direnç Davranışları
YÜKSEL S.
Kuram Ve Uygulamada Egitim Bilimleri , cilt.4, sa.1, ss.171-200, 2004 (TRDizin)
2003
200336. Türkiye de Program Geliştirme ve Sorunları
YÜKSEL S.
Milli Eğitim , sa.159, ss.120-124, 2003 (Scopus, TRDizin)
2003
200337. Öğrencilerin Öğretme-Öğrenme Sürecine Yönelik Direnç Davranışları
Yüksel S.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.16, sa.1, ss.235-251, 2003 (TRDizin)
2002
200238. Yükseköğretimde Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri ve Örtük Program
YÜKSEL S.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.15, sa.1, ss.361-370, 2002 (TRDizin)
2001
200140. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Ders Çalışırken Kullandıkları Öğrenme Stratejileri
Yüksel S., Koşar E.
Çağdaş Eğitim Dergisi , cilt.26, ss.29-36, 2001 (Hakemli Dergi)
2000
200041. Milli eğitim bakanlığındaki program geliştirme çalışmalarının değerlendirilmesi
YÜKSEL S.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi , sa.24, ss.581-609, 2000 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. The role of pre-service teacher education on prospective teachers’ideological beliefs affecting their preparation for diversity
AÇAR A., YÜKSEL S.
6th International Symposium on New Issues in Teacher Education 2019, Malta, 16 - 18 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2016
20162. Reflections on Teacher Autobiographies from 1960 s Onward
YÜKSEL S.
ISNITE 2016, Savonlinna, Finlandiya, 30 Ağustos - 01 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2015
20153. Teachers Perceptions Related to Their Levels of Benefit from Teacher Certificate Courses
AÇAR A., YÜKSEL S.
ISNITE 2015, Volos, Yunanistan, 11 - 13 Eylül 2015, ss.4, (Özet Bildiri)
2015
20154. Examining effect of animation applications on student achievement in science and technology course
YÜKSEL S., Mestan B.
International Baltic Symposium on Science and Technology Education, Shiauliai, Litvanya, 15 - 18 Haziran 2015, ss.51-53, (Özet Bildiri)
2015
20155. Öğretmen Yetiştirme Politikalarında Dönüşüm 21 Yüzyıl Öğretmenini Yetiştirme
YÜKSEL S.
XIV. Geleneksel Eğitim Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 29 - 31 Ocak 2015
2014
20146. Examining hidden curriculum of anatolian teacher training high schools in terms of preparation for teaching profession
AÇAR A., YÜKSEL S.
II International Symposium, New Issues on Teacher Education (ISNITE’2014), Macerata, İtalya, 22 - 24 Mayıs 2014
2013
20137. Öğretmen Adaylarının Çokkültürlü Eğitime Yönelik Tutumları ve Değer Tercihleri Arasındaki İlişkinin Çok Boyutlu İncelenmesi
TOSUNTAŞ Ş. B., AÇAR A., YÜKSEL S.
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2012
20128. Yükseköğretimde öğretim elemanlarının eğitsel yeterliklerine ilişkin öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi
TOSUNTAŞ Ş. B., YÜKSEL S.
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2006
20069. The Role and Effects of elementary Environmental Education and Environmental Consciouness During Globalization in Turkey
ATASOY E., YÜKSEL S.
Global Changes and Regiopnal Challenges, 28 - 29 Nisan 2006, (Tam Metin Bildiri)
2003
200310. Öğretmen Atamalarında Merkezi Sınav Uygulamasının KPSS Değerlendirilmesi
YÜKSEL S.
XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Fransa, 6 - 11 Temmuz 2003, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2020
20201. Geçmişten Günümüze Öğretmenlik Mesleğinin Gelişimi ve Mesleğin Geleceğine İlişkin Yönelimler
YÜKSEL S.
Eğitime Adanmış Yarım Asır: Prof. Dr. Tayyip Duman’a Armağan, Dilşat Peker Ünal ve Fatih Demir, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.772-786, 2020
2019
20192. Örtük Program ve Değerler
YÜKSEL S.
Karakter ve Değerler Eğitimi, A. Figen Ersoy Perihan Ünüvar, Editör, Anı, Ankara, ss.177-191, 2019
2017
20173. Öğretmen Eğitiminde İhmal Edilen Bir Alan: Eğitimin Temelleri Dersleri
YÜKSEL S.
Prof. Dr. Mahmut Tezcan’a Armağan, Aytül Kasapoğlu, Ayşe Çakır İlhan, Zuhal Güler, Editör, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınevi, Ankara, ss.662-678, 2017
2013
20134. Rapor Hazırlama
YÜKSEL S.
Nitel Araştırma Yöntemleri, Selahattin Turan, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.175-195, 2013
2011
20115. Öğrenme stratejileri ve sınıflamalar
YÜKSEL S.
Öğrenme öğretme kuram ve yaklaşımları, Fer, Seval, Editör, Anı Yayıncılık., Ankara, ss.149-167, 2011
2010
20106. Türk Üniversitelerinde Eğitim Fakülteleri ve Öğretmen Yetiştirme
YÜKSEL S.
Pegem A, Ankara, 2010
2003
20038. Bilgisayar ve Öğretimde Kullanılması
KOŞAR E., YÜKSEL S., ÖZKILIÇ R., AVCI U., ALYAZ Y., ÇİĞDEM H.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, , Editör, Öğreti Pegem A, Ankara, ss.129-170, 2003
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 11
h-indeksi (WOS): 2
Jüri Üyelikleri
Mayıs-2024
Mayıs 2024Akademik Kadroya Atama-Doçentlik
Emin Tamer Yenen'in Doçentlik atama Jürisi - Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
Ekim-2023
Ekim 2023Doçentlik Sınavı
Doçentlik Sınav Jürisi, Üniversitelerarası Kurul, Ekim 2023 - Bursa Uludağ Üniversitesi
Ekim-2022
Ekim 2022Doçentlik Sınavı
Doçentlik Sınav Jürisi, Üniversitelerarası Kurul, Ekim 2022 - Bursa Uludağ Üniversitesi
Mart-2022
Mart 2022