Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2006
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Fatma Bilgin Cebeci
Danışman: SEDAT YÜKSEL
Özet:Bu araştırmanın amacı, Mesleki ve Teknik Lise öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutumlarını belirlemektir. Mesleki ve Teknik Lise öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutumlarını ölçmek için araştırmacı tarafından İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği geliştirilmiştir. Ölçek İnegöl İlçesindeki Yenice A.Öztarhan Ç.P.L., Dörtçelik E.M.L. ve Teknik Lise, Ticaret Meslek Lisesi ve Kız Meslek Lisesi 10. sınıfında bulunan 600 (328 erkek, 272 kız) öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen veriler ile öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumları belirlenmiş ve bu tutumlar cinsiyet, okul türü ve bölüm değişkenlerine göre karşılaştırılmıştır. Araştırmada şu sonuçlar elde edilmiştir: 1) Mesleki ve Teknik liselerde öğrenim gören öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumları “ortanın üstü” düzeydedir. 2) Mesleki ve Teknik liselerde öğrenim gören öğrenciler içerisinde kız öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumları erkeklerden daha yüksek düzeydedir. 3) Anadolu Meslek Liselerinde öğrenim gören öğrenciler ile Anadolu lisesinde öğrenim görmeyen öğrenciler arasında İngilizce dersi konusunda tutumlarının düzeyleri arasında bir fark bulunmamıştır. 4) Mesleki ve Teknik liselerde öğrenim gören öğrenciler içerisinde özellikle İngilizce'yi yoğun olarak kullanan meslek alanlarına hazırlayan bölümlerde öğrencilerin tutumları daha yüksektir. Bu araştırma sonunda ortaya çıkan sonuçlara dayalı olarak araştırmacı tarafından öneriler sunulmuştur.