Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2016
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Mestan Boyacı
Danışman: SEDAT YÜKSEL
Özet:Bu çalışmanın amacı; fen ve teknoloji dersinde animasyon uygulamalarının öğrenci başarısına etkisi olup olmadığını ortaya koymaktır. Bu amaçla araştırmada, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinde, "Canlılar ve Enerji İlişkileri" ünitesinin öğretiminde, animasyonlarla desteklenmiş yapılandırmacı yaklaşımın öğrenci akademik başarısına etkisi araştırılmıştır. Araştırma Bursa şehir merkezinde bulunan iki sekizinci sınıf şubesi öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Bu şubelerden birisi araştırmanın deney grubu, diğeri ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. "Canlılar ve Enerji İlişkileri" ünitesi deney grubunda animasyonlarla desteklenmiş yapılandırmacı yaklaşımla işlenmiştir. Kontrol grubunda ise ünite, yapılandırmacı yaklaşımla işlenmiştir. Veri toplama aracı olarak bu ünite ile ilgili bir başarı testi geliştirilmiş olup, bu test deney ve kontrol gruplarına ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Verilerin analizi; aritmetik ortalama, bağımlı gruplar için t testi (ilişkili örneklemler t testi), bağımsız gruplar için t-testi ve ilişkisiz örneklemler için iki faktörlü ANOVA kullanılarak yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre; deney grubuna uygulanan animasyonlarla desteklenmiş yapılandırmacı yaklaşımın, kontrol grubuna uygulanan yapılandırmacı yaklaşıma göre akademik başarıyı arttırmada daha etkili olduğu ve deney grubu lehine anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir.