İngilizce öğretiminde proje tabanlı öğrenme ve portfolyo değerlendirme uygulamalarının lise öğrencilerinin başarısına etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Ümmügül Mutlu Köroğlu

Danışman: SEDAT YÜKSEL

Özet:

Araştırmanın amacı; proje tabanlı öğrenme ve portfolyo değerlendirme yöntemlerinin uygulanmasının lise öğrencilerinin İngilizce öğretiminde yer alan okuma ve yazma becerileri açısından etkili olup olmadığını tespit etmektir. Bu amaçla bu çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanıldı ve dört farklı öğretim yöntemi dört farklı gruba aynı anda uygulandı. Bu yöntemler şu şekildedir: 1- proje tabanlı öğrenme yöntemi, 2- portfolyo değerlendirme yöntemi (öğretim amaçlı kullanılmıştır), 3- proje tabanlı öğrenme ve portfolyo değerlendirme yöntemi, 4- geleneksel öğretim yöntemi. Bu yöntemler arasından ilk üçü deney gruplarındaki öğrencilere dördüncüsü ise kontrol grubundaki öğrencilere uygulanmıştır. Çalışma Kayseri Baki-Ayşe Simitçioğlu Anadolu Lisesi'ndeki 120 tane 10. Sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Uygulamanın başında ön-test, sonunda ise son-testler aynı öğrencilere uygulanmıştır. Sonuçlar; proje tabanlı öğrenme ve portfolyo değerlendirme yöntemlerinin ayrı ayrı uygulandığında, öğrencilerin İngilizce dersi kapsamında yer alan okuma ve yazma becerilerinin gelişmesinde etkili olduğunu ayrıca bir arada kullanıldığında da öğrencilerin okuma ve yazma becerilerinin gelişimine daha olumlu yönde katkı sağladığını göstermektedir. Öyleyse; proje tabanlı öğrenme ve portfolyo değerlendirme yöntemlerinin bir arada kullanılmasının öğrencilerin okuma ve yazma becerilerinin gelişimi açısından en etkili yöntem olduğu sonucuna varılabilir.