Eğitim Bilgileri
2001 - 2006
2001 - 2006Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitimi (Dr), Türkiye
1997 - 2000
1997 - 2000Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1992 - 1997
1992 - 1997Lisans
Trakya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Psikoloji
Davranış Bilimleri
Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorProf. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM
2017 - 2023
2017 - 2023Doç. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM
2011 - 2017
2011 - 2017Yrd. Doç. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM
2007 - 2011
2007 - 2011Yrd. Doç. Dr.
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2005 - 2007
2005 - 2007Öğretim Görevlisi
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2003 - 2004
2003 - 2004Öğretim Görevlisi
Maltepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü
2001 - 2002
2001 - 2002Araştırma Görevlisi
Maltepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
1997 - 2001
1997 - 2001Araştırma Görevlisi
Trakya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
Akademi Dışı Deneyim
2004 - 2004
2004 - 2004Erken Çocukluk Birimi Koordinatörü
Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV) , Erken Çocukluk Birimi Koordinatörü
2003 - 2003
2003 - 2003Genel Müdür
Marmara Eğitim Kurumları , Genel Müdür
2001 - 2003
2001 - 2003Bilim Kurulu Üyesi
Marmara Eğitim Kurumları , Bilim Kurulu Üyesi
1996 - 1997
1996 - 1997Öğretmen
Trakya Üniversitesi Uygulama Anaokulu , Öğretmen
Verdiği Dersler
Doktora
Okul Öncesi Eğitimde Program ve Geliştirilmesi
Erken Çocuklukta Sosyal Duygusal Öğrenme
Yüksek Lisans
Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi Yaklaşımları
Erken Çocuklukta Dünyada ve Türkiye'de Farklı Yaklaşımlar
Alan Uzmanlık Dersi
Okul Öncesi Eğitim Programının Tarihsel Gelişimi Ve Değerlendirilmesi
Seminer
Lisans
Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları
Öğretmenlik Uygulaması I
Okula Uyum ve Erken Okuryazarlık Eğitimi
Öğretmenlik Uygulaması-II
Okul Öncesi Eğitim Programları
Okula Uyum ve Erken Okuryazarlık Eğitimi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ
SINIF YÖNETİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
PSİKOLOJİ
Yönetilen Tezler
2026
2026Yüksek Lisans
Okul Öncesi Dönemde Sosyal Duygusal Beceri Temelli Ebeveyn- Çocuk Atölyelerinin Etkililiğinin İncelenmesi
Kuru N. (Danışman)
T.BENGİSU(Öğrenci)
2025
2025Doktora
Okul öncesi öğretmenleri için sosyal duygusal öğrenme becerileri temelli sınıf yönetimi müdahale programının geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
Kuru N. (Danışman)
D.GÜZELDERE(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
Erken çocukluk döneminde sürdürülebilir sosyal-duygusal iyi oluşun desteklenmesinde ebeveynlere yönelik mentörlük süreçlerinin incelenmesi
Kuru N. (Danışman)
Ş.AKGÜN(Öğrenci)
2025
2025Doktora
Duygu Sosyalleştirme Eğitim Programı"nın 48-72 Aylık Çocukların Ebeveynleri ve Okul öncesi Öğretmenlerinde Etkililiğinin İncelenmesi
Kuru N. (Eş Danışman), Alisinanoğlu F.
S.BAĞCI(Öğrenci)
2025
2025Doktora
OKUL ÖNCESİNDE ŞİPŞAK SAYILAMA EĞİTİM PROGRAMI (ŞSEP)'NIN ERKEN MATEMATİK VE GÖRSEL ALGI BECERİLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Kuru N. (Danışman)
R.ÇİÇEK(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Okul öncesi dönemde yaratıcı drama eğıitiminin 5-6 yaş grubu çocukların öz düzenleme becerileri ve benlik algıları üzerindeki etkilerinin incelenmesi
Kuru N. (Danışman)
Ş.NUR(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Okul öncesi dönemde doğa temalı açık hava etkinliklerinin çocukların sosyal becerilerine ve benlik algılarına etkisinin incelenmesi
Kuru N. (Danışman)
H.MİRAÇNUR(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Erken çocukluk eğitimi paydaşlarının sosyal-duygusal iyi oluşa ve duygu koçluğu yaklaşımına ilişkin farkındalıkları: Bir ihtiyaç analizi çalışması
Kuru N. (Danışman)
Ş.ERPAK(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Okul öncesi dönemde duygu koçluğunun sınıf yönetimine ve çocukların istenmeyen davranışlarına etkilerinin incelenmesi
Kuru N. (Danışman)
M.NEVRUZOĞLU(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Duygu koçluğu yaklaşımı uygulamasının 4-5 yaş grubu çocuklar üzerindeki etkilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Kuru N. (Danışman)
Ş.KESMEZ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Duygu koçluğu temelli eğitim etkinliklerinin okul öncesi dönem çocuklarının öz düzenleme ve duygu düzenleme becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi
Kuru N. (Danışman)
N.KESEN(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Benlik algısını desteklemeye yönelik sosyal duygusal hazırlık programının 6 yaş çocukların okula hazır oluş, sosyal-duygusal uyum düzeyleri ile fonolojik farkındalıklarına etkisi
Kuru N. (Danışman)
C.KARAKAYA(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
COVİD-19 pandemi sürecinde Türkiye'de okul öncesi eğitimin durumu: Süreç analizi
Kuru N. (Danışman)
H.AĞLAMAZ(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Okul öncesi öğretmen kabul red ölçeği: Çocuk Kısa Formu’nun (6 yaş) Türkçe’ye uyarlanması geçerlik ve güvenirlik çalışması
Kuru N. (Danışman)
B.Ekiz(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde çocuklarla olan iletişim ve etkileşim durumlarının çocuk ihmali kapsamında değerlendirilmesi
Kuru N. (Danışman)
N.Akbayrak(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Sosyal duygusal öğrenme üzerine geliştirilen alternatif programlara genel bakış
Sağıroğlu H. H., Türen Ş., Çağlayan İ., Çapar B., Demir Öğrenci K., Kuru N.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.179-199, 2025 (TRDizin)
2024
20242. The seven colors of Türkiye: investigation of the effectiveness of respect for cultural differences education program for preschool teachers
Kuru N., Erdoğan S., Koç Tüylü D., Parpucu N.
EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL
, cilt.32, sa.5, ss.752-771, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
20233. Awareness of Preschool Teachers on the Concept of Well-Being
Türen Ş., KURU N.
Asya Öğretim Dergisi , cilt.11, ss.18-37, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20234. Emotion Coaching Practice with Whole School Approach “Emotionally Friendly Kindergarten Transformation Program” Process Analysis
KURU N.
JOURNAL OF EDUCATION AND LEARNING , cilt.12, sa.2, ss.106-122, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20235. Pandemic Period In Turkey Through The Eyes Of Pre-School Education Stakeholders: How Did Children Return To School?
Kuru N., Haktanır G., Koç Tüylü D., Kesen N., Kesmez Ş., Nevruzoğlu M.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.15, sa.1, ss.109-128, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20236. Preschool Teacher Acceptance Rejection Scale: Adaptation of the Child's Short Form (6 Ages) To Turkish Validity And Reliability Study
Ekiz B., KURU N.
International Journal of Educational Research Review , cilt.8, sa.1, ss.110-121, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20237. Türkiye’de Yayınlanan Okul Öncesi Eğitim Programları Hakkında Yapılan Araştırmaların Eğilimleri
ÇAĞLAYAN İ., KURU N., APAK Y. M., Karakaya C.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.13, sa.1, ss.753-769, 2023 (TRDizin)
2022
20228. A Study on the Perception of Turkish and Syrian Children of Each Other in Preschool Period: Tell Me About Your Friend
Kuru N., Akbayrak N., Koç Tüylü D.
Education Quarterly Reviews
, cilt.5, sa.2, ss.65-78, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20229. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde Çocuklarla Olan İletişim ve Etkileşim Durumlarının Çocuk İhmali Kapsamında Değerlendirilmesi*
AKBAYRAK N., KURU N.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.42, sa.1, ss.485-519, 2022 (TRDizin)
2022
202210. The effect of the e-mentoring-based education program on professional development of preschool teachers
ERDOĞAN S., HAKTANIR G., KURU N., PARPUCU N., KOÇ TÜYLÜ D.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.27, sa.1, ss.1023-1053, 2022 (SSCI, Scopus)
2021
202111. Duygu Koçluğu İletişim Eğitiminin Okul Öncesi Öğretmenlerinin ve Annelerin Yaşamlarına Etkisi: Bir Deneyim Paylaşımı
KURU N., Kesen N., Kesmez Ş.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.34, sa.3, ss.1083-1124, 2021 (TRDizin)
2021
202112. 1952’den 2021’e Türkiye’deki Okul Öncesi Eğitim Programlarında Sosyal-Duygusal Gelişim
Özdemir D., Uzun H. M., KURU N.
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.314-335, 2021 (Hakemli Dergi)
2018
201813. Awareness of Early Childhood Period Workshop in Turkey: Current Situation, Results and Suggestions
ERDOĞAN S., KURU TURAŞLI N., PARPUCU N., TOMRİS G.
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry
, cilt.9, sa.3, ss.176-201, 2018 (TRDizin)
2017
201714. Oyun temelli çevre etkinliklerinin okul öncesi çocukların çevresel farkındalıklarına etkisinin incelenmesi
Akbayrak N., KURU TURAŞLI N.
Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi , cilt.1, sa.2, ss.239, 2017 (TRDizin)
2016
201615. Okul Öncesi Dönem Çocukların Bazı Oyun ve Oyuncaklarının Evrenselliği ve Güncellliğinin İncelenmesi
KURU TURAŞLI N.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.29, sa.1, ss.111-131, 2016 (TRDizin)
2015
201516. What is Different Intercultural Comparison between Preschool Children s Perceptions of Different People Sample of Poland Tunisia Turkey
KURU TURAŞLI N.
British Journal of Education, Society & Behavioural Science
, cilt.13, sa.2, ss.1-11, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201517. Validity and Reliability of the DeMoulin Self Concept Developmental Scale for the 36 72 Month Old Children
ZEMBAT R., KURU TURAŞLI N., GÜVEN G., SEZER T., AKŞİN E., YILMAZ E., et al.
Journal of Education and Training Studies , cilt.4, sa.2, ss.144-158, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
201318. 6 Yaş Grubu Çocuklarda Benlik Algısını Desteklemeye Yönelik Sosyal Duygusal Hazırlık Programı Nın Etkililiğinin İncelenmesi
KURU TURAŞLI N., ZEMBAT R.
Nevşehir ÜniversitesiSosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.5-15, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201319. Çocuklarda Yaratıcılığın Gelişiminde Yetişkin Desteğinin Önemi
KURU TURAŞLI N.
Çoluk Çocuk Dergisi , cilt.9, sa.99, ss.14-17, 2013 (Hakemsiz Dergi)
2012
201220. Intercultural Approach in Early Childhood Education
KURU TURAŞLI N.
JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE-EGITIM VE GELECEK DERGISI
, cilt.1, sa.1, ss.37-47, 2012 (ESCI, TRDizin)
2011
201121. Okul Öncesi Dönemde Benlik Algısı ve Desteklenmesi Öneriler ve Etkinlik Örnekleri
KURU TURAŞLI N.
EĞİTİMCİ-Öğretmen Dergisi , cilt.1, sa.4, ss.12-17, 2011 (Hakemsiz Dergi)
2011
201122. Examination of Primary Education Teacher Candidates Awareness Levels With Respect to Preschool Education
ŞAHİN ZETEROĞLU E., KURU TURAŞLI N.
Management and Education , cilt.7, sa.4, ss.196-204, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201123. Examınatıon Of Relationshıps Between Six Year Old Children s Self Concept Perceptıon Levels And Socıo Economıc Levels Of Their Families
KURU TURAŞLI N., ŞAHİN ZETEROĞLU E.
MANAGEMENT AND EDUCATION
, cilt.7, sa.4, ss.23-30, 2011 (Hakemli Dergi)
2003
200324. Bir ölçme değerlendirme yöntemi olarak "gözlem tekniği" ve okul öncesi eğitimde kullanılması
KURU N.
Maltepe Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi , cilt.1, sa.3, ss.63-80, 2003 (Hakemli Dergi)
2001
200125. Eğitim ve Öğretmen Kalitesi
KURU TURAŞLI N.
Öğretmen Dünyası , cilt.22, sa.258, ss.30-41, 2001 (Hakemsiz Dergi)
2001
200126. Yaygın Çocuk Yetiştirme Biçimleri ve Çocuk Üzerindeki Etkileri
KURU TURAŞLI N.
Oluşum , cilt.9, sa.34, ss.41-46, 2001 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2013
20131. Investigation into Problems Which Administrators of Preschool Educational Instutions in Turkey Live Most Frequently
KURU TURAŞLI N., ŞAHİN ZETEROĞLU E.
4. World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Barselona, İspanya, 27 - 29 Ekim 2013, ss.104, (Özet Bildiri)
2024
20242. Okul Öncesi Eğitimde Öğretmenlerin, Çocukların Duygularına Yönelik Tepkilerinin Sosyal Duygusal Yetkinlikleri Bağlamında İncelenmesi
Kuru N., Kumlay T. B.
VII. ULUSLARARASI ÖĞRETMEN EĞİTİMİ VE AKREDİTASYON KONGRESİ, Bursa, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2024, cilt.1, sa.1, ss.122-123, (Özet Bildiri)
2024
20243. Okul Öncesi Sınıflarında Öğretmenlerin duygu Koçluğu Kullanımına Mentörlük Sürecinin Etkileri
Nevruzoğlu M., KURU N.
ITEAC 2024 - VII. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, Bursa, Türkiye, 18 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2024
20244. "Duygu Dostu Okul" Dönüşüm Sürecinin Öğretmenlerin İyi Oluşları Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi
KURU N., KOÇ TÜYLÜ D., Kesen N.
2nd International Positive Schools & Well-Being Congress, Girne, Kıbrıs (Kktc), 29 - 31 Mayıs 2024, ss.268-269, (Özet Bildiri)
2024
20245. Erken Çocuklukta Sürdürülebilir Sosyal Duygusal İyi Oluşu Desteklemeye Yönelik Anaokulu Modelinin Değerlendirilmesi: Ara İzleme Sonuçları
KURU N., YILMAZ İLTER E., TOK E., AKŞİN YAVUZ E.
2nd International Positive Schools & Well-Being Congress, Girne, Kıbrıs (Kktc), 29 - 31 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2023
20236. Erken Çocuklukta Sosyal Duygusal Öğrenme Becerilerini Desteklemeye Yönelik Öğretmen Mesleki Eğitim Programının Geliştirilmesi: İhtiyaç Belirleme Çalışması
KOÇ TÜYLÜ D., KURU N.
8. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Karaman, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, ss.254-255, (Özet Bildiri)
2023
20237. Erken Çocuklukta Sürdürülebilir Sosyal Duygusal İyi Oluşu Desteklemeye Yönelik Eğitim Modüllerinin Geliştirilmesi: Pilot Çalışma Sonuçları
KURU N., Gilbert L., YILMAZ E., TOK E., AKŞİN YAVUZ E., KARAMAN H., et al.
8. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Karaman, Türkiye, 26 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2022
20228. Duygu Dostu Öğretmenlik Eğitiminin Okula Uyum Süreçlerindeki Etkisi: Okul Öncesi Öğretmen Görüşleri
KURU N., KOÇ D., Kesen N.
Uluslararası Eğitim Kongresi/ EDUCongress 2022 "Eğitimcileri Güçlendirmek: Stratejiler, Politikalar ve Uygulamalar", Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, ss.966-968, (Özet Bildiri)
2022
20229. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sosyal-Duygusal Öğrenmeye Yönelik Bakış Açıları: Karşılaştırmalı Bir Durum Çalışması
GÜZELDERE AYDIN D., KURU N.
International Education Congress / EDUCongress 2022, Antalya, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
202210. Paydaşların Gözünden Bütünsel Okul Yaklaşımlı Duygu Koçluğu Uygulaması: “Duygu Dostu Anaokulu Dönüşüm Programı” Süreç Analizi
KURU N.
Uluslararası Eğitim Kongresi/ EDUCongress 2022 "Eğitimcileri Güçlendirmek: Stratejiler, Politikalar ve Uygulamalar", Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2021
202111. Impact of Emotion Coaching Communication Training on the Lives of Preschool Teachers and Mothers: Sharing An Experience
KURU N.
Emotion Coaching UK Research Learning Day, İngiltere, 03 Temmuz 2021, ss.26-27, (Özet Bildiri)
2021
202112. Uzaktan Eğitimde ve Pandemi Sürecinde Sosyal Duygusal Öğrenme Becerileri
KURU N.
VII. Eğitim Teknolojileri Konferansı, İstanbul, Türkiye, 10 Nisan 2021, (Özet Bildiri)
2019
201913. İngiltere'de, 3-6 Yaş Arasındaki Çocuklara Verilen erken Çocukluk Eğitimi ‘nin Yönetim, Müfredat, Eğitim Ortamı, öğretmen Eğitimi ve Okul-aile İşbirliği aşısından İncelenmesi
KURU N., ERDOĞAN S., Apps J., Powell S.
6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Kars, Türkiye, 02 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201914. Learn Values with the Play in Outdoor
ERDOĞAN S., KURU TURAŞLI N.
8th CONFERENCE OF THE CANTERBURY FROEBEL NETWORK ”Perspectives on play and learning”, 16 Mart 2019, (Özet Bildiri)
2018
201815. The Education of Respect for Diversity within the Period of Preschool Education:The Sample of “the Project of Seven Colours of Turkey”
KURU TURAŞLI N., ERDOĞAN S., PARPUCU N., KOÇ D.
70th OMEP World Assembly and Conference, Prag, Çek Cumhuriyeti, 25 - 29 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2018
201816. Sosyal Beceri Etkinliklerini Okul Öncesi Çocukların Sosyal Becerilerine Etkisi
Şanlı F., Hasanoglu N., Aktaş K., Dursun Z., KURU TURAŞLI N.
13. Okul Öncesi Öğrenci Kongresi, Afyon, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201817. Okul Öncesi Öğretmen AdaylarınınKişisel ve Mesleki Gelişime Yönelik YaptıklarıFaaliyetlerin Farklı DeğişkenlerAçısından İncelenmesi
ÇOLAK B., Çelik S., KURU TURAŞLI N.
13. Okul Öncesi Eğitimi Öğrenci Kongresi, Afyon, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201818. “Türkiye’nin Yedi FarklıBölgesinde Geçmişte Oynanan Çocuk Oyunlarının 6-8 Yaş Çocuklara ÖğretilipYeniden Oynanması Projesi”
BAŞAL H. A., BAĞÇELİ KAHRAMAN P., KURU TURAŞLI N., KOÇ D.
ULUSLARARASI BİLİM VE EĞİTİM KONGRESİInternational Congress on Science and Education, Mardin, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201819. Okul Öncesi Dönemde Farklılıklara Saygı Eğitimi: Türkiye’nin Yedi Rengi Projesi İç Anadolu Bölgesi Örneği
ERDOĞAN S., KURU TURAŞLI N., PARPUCU N., KOÇ D.
1. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201820. “Şaşkın Masallar” EtkinliklerininOkul Öncesi Çocuklarının Bakış Alma Becerisine Etkisinin İncelenmesi”
KURU TURAŞLI N., Ağar B., Uzun H. E.
1. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2017
201721. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİNDEİSTENMEYEN DAVRANIŞLARA KARŞI KULLANDIKLARI STRATEJİLER İLEÇOCUKLARIN BENLİK ALGISI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİNİN İNCELENMESİ
KURU TURAŞLI N.
5. Ulusalararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201722. Awareness of Early Childhood Period Workshop in Turkey:Current Status, Conclusions and Recommendations
ERDOĞAN S., KURU TURAŞLI N., TOMRİS G., PARPUCU N., Ülkü Ü. B.
69th OMEP World Assembly and International Conference, Opatija, Hırvatistan, 19 - 24 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
2017
201723. e-Mentoring Based Education for Preschool Teachers (e-MENTE: OÖÖ)
ERDOĞAN S., PARPUCU N., KURU TURAŞLI N., BEŞKEN ERGİŞİ M.
69th OMEP World Assembly and International Conference, Coroatia, Hırvatistan, 19 - 24 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
2017
201724. Mesleki Gelişimde Örnek Bir Uygulama: e-Mente:OÖÖ
ERDOĞAN S., ŞEN M., ERGÜL A., PARPUCU N., KURU TURAŞLI N., KOÇ D., et al.
26. Eğitim Ulusalararası Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201625. Okul Öncesi Öğretmenlerin Adaylıktan Deneyime Süreç İçinde Öğretmenlik Tutumları ve Tutumlarını Etkileyen Faktörler Üzerine Boylamsal Bir Araştırma 1
KURU TURAŞLI N.
III rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2015
201526. Hayalimdeki Oyuncak Atölye Çalışması Bursa İli Örneği
ÇIRPAN M., ŞAHİN ZETEROĞLU E., KURU TURAŞLI N., BAŞAL H. A.
4.Uluslararası Okul öncesi Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 05 Eylül 2015, ss.82, (Özet Bildiri)
2014
201427. Okul Öncesi Eğitiminde Görev yapan Öğretmenlerin En Sık Karşılaştıkları Sorunların Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
ŞAHİN ZETEROĞLU E., KURU TURAŞLI N.
1. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi- EJER, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, ss.1047-1048, (Özet Bildiri)
2014
201428. 5 6 Yaş Grubu Çocukların Annelerinin ve Öğretmenlerinin Problem Çözme Becerisi Düzeyleri İle Çocukların Sosyal Duygusal Uyum ve Benlik Algısı
KURU TURAŞLI N.
1. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi- EJER, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, ss.507-508, (Özet Bildiri)
2012
201229. The Effectsof the Education for Undereducated Mothers Whose children attend Kindergarten Towards Their Upbringing Attitudes
ŞAHİN ZETEROĞLU E., KURU TURAŞLI N.
3. International Congress on Early Childhood Education, Adana, Türkiye, 12 - 15 Eylül 2012, ss.307
2012
201230. 6 ITRA Dünya Oyuncak Kongresi
BAŞAL H. A., BAĞÇELİ KAHRAMAN P., TANER DERMAN M., ŞAHİN ZETEROĞLU E., ÇIRPAN M., KURU TURAŞLI N.
Uludağ Üniversitesi bilgilendirme ve AR-GE Günleri, Bursa, Türkiye, 14 - 15 Mart 2012, ss.205, (Tam Metin Bildiri)
2011
201131. Oyunun ve Oyuncağın Evrensel Tarihi ve Güncelliği Üzerine Kültürler Arası Bir Karşılaştırma
KURU TURAŞLI N.
6. ITRA Dünya Oyuncak Kongresi, Bursa, Türkiye, 26 - 30 Temmuz 2011, ss.93-95, (Özet Bildiri)
2007
200732. 6 Yaş grubu Çocuklarda Benlik Algısını Desteklemeye Yönelik Sosyal Duygusal Hazırlık Programının Etkililiğinin İncelenmesi
KURU TURAŞLI N., ZEMBAT R.
2. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2007, ss.32-33, (Özet Bildiri)
2007
200733. Eğitim Fakültesinde Farklı Bölümlerde Öğrenim Gören Öğrencilerin Cinsel Sağlık Bilgileri Eğitiminden Etkilenme Düzeylerinin İncelenmesi
ULUSOY Y., KURU TURAŞLI N.
16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi,Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, (Özet Bildiri)
2003
200334. Intercultural Comparison of Preschool Children s Perceptions of People in Different Cultures Poland Tunisia Turkey Investigation
KURU TURAŞLI N.
4. World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Barselona, İspanya, 27 - 29 Ekim 2003, ss.97, (Özet Bildiri)
2003
200335. Ailelerin Çocuk Yetiştirme Turumları ve Çocukların Psikososyal Gelişimine Etkisi
KURU TURAŞLI N.
Maltepe Üniversitesi Rehberlik Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 18 Haziran 2003
2003
200336. Çoklu Zeka ve Eğitimde Kullanılması
KURU TURAŞLI N.
İlk ve Ortaöğretimde Gençlik ve Rehberlik Sempozyumu- Maltepe Üniversitesi, İstanbul, Türkiye, 18 Haziran 2003, ss.23-31
2002
200237. Toplam Kalite Yönetiminin Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Uygulanması Çerçevesinde Öğretmenlerin Kişisel Yeterliliklerinin İncelenmesi
KURU TURAŞLI N., ENSARİ H.
Balkan Bilim Konferansı, Kardzhalı, Bulgaristan, 1 - 03 Kasım 2002, ss.20-23, (Tam Metin Bildiri)
2002
200238. Avrupa Birliği Bağlamında Lise Eğitiminde Yeni Yönelimler
EŞME İ., KURU TURAŞLI N., TEMEL A.
2000 li Yılllarda Lise eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar, İstanbul, Türkiye, 8 - 09 Haziran 2002, ss.355-363, (Tam Metin Bildiri)
2002
200239. Lise Öğrencilerinin Alan Seçimlerinde Yaşadıkları Güçlükler
EŞME İ., TEMEL A., KURU TURAŞLI N.
2000 li Yılllarda Lise Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar, İstanbul, Türkiye, 8 - 09 Eylül 2002, ss.211-218, (Tam Metin Bildiri)
2002
200240. Erken Çocukluk Eğitiminde Kültürlerarası Yaklaşım
KURU TURAŞLI N., GÜVEN Y.
Ulusalar Arası Katılımlı Erken Çocukluk Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2002, ss.49-50, (Özet Bildiri)
2001
200141. An Investigation of Relationship Between the Students Communication GAP attending to the Facilities of Education and their Participation in Social Activities
KURU TURAŞLI N., SAKA M., BÜLBÜL T.
National Conference With International Partıcıpation Antrhropology-Pedagogy-Ergonomics, Varna, Bulgaristan, 7 - 08 Haziran 2001, ss.16, (Tam Metin Bildiri)
2001
200142. Negative Factors Afffecting The Quality Of Education
KURU TURAŞLI N., Onur V.
ational Conference With International Partıcıpation Antrhropology-Pedagogy-Ergonomics, Varna, Bulgaristan, 7 - 08 Haziran 2001, ss.18, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20223. Erken Çocukluk Döneminde Duygu Koçluğu (Emotion Coaching) Yaklaşımı
KURU N.
Erken Çocukluk Döneminde Etkili Programlar ve Uygulamalar, Özlem Okyay, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.375-402, 2022
2021
20214. Erken Çocuklukta Sağlık ve İyi Oluş
KURU N., ERDOĞAN S., Madi B.
Solo Unitas, İstanbul, 2021
2021
20215. Çevrim İçi Uzaktan Okul Öncesi Eğitimde Sosyal Beceriler ve Desteklenmesi
KURU N.
Okul Öncesi Dönemde Çevrim İçi Uzaktan Eğitim, Alisinanoğlu Fatma, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.39-60, 2021
2021
20216. İngiltere
KURU N.
Dünya Ülkelerinde Eğitim Sistemleri ve Okul Öncesi Eğitim, Oktay Ayla, Polat Özgül, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.389-426, 2021
2020
20208. Sosyal Beceri Yetersizlikleri
KURU N.
Erken Çocuklukta Sosyal Beceri Eğitimi, Durmuş Aslan, Editör, Pegem, Bursa, ss.171-188, 2020
2020
20209. Geçmişten Gününümüze Türkiye'de Okul Öncesi Eğitim Programları
KURU N., KOÇ D.
Okul Öncesi Eğitim Programları, Nalan Kuru, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.55-89, 2020
2020
202010. Okul Öncesi Öğretmeni
KURU N., KOÇ D.
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş, Elif Yılmaz, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.207-223, 2020
2019
201911. Okul Öncesi Öğretmenleri İçin e-Mentörlük Temelli Eğitim (e-Mente: OÖÖ)
KURU TURAŞLI N., PARPUCU N., KOÇ D.
Pegem Akademi, Ankara, 2019
2019
201912. İlkokula Hazırlıkta Erken Okuryazarlık Eğitimi
KURU N., KOÇ D.
Adım Adım İlkokula BaşlamakOkula Uyum ve Erken Okuryazarlık Eğitimi, POLAT, Özgül, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.141-164, 2019
2019
201913. İlkokula Hazırlıkta Erken Okuryazarlık Eğitimi
KURU N., KOÇ D.
Adım Adım İlkokula Başlamak - Okula Uyum ve Erken Okuryazarlık Eğitimi, Özgül Polat, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.141-164, 2019
2018
201814. Erken Cocukluk Eğitimimin Tanımı Onemi Amacı
KURU TURAŞLI N., ALAT K., TAŞKIN N., ORÇAN KAÇAN M., DERETARLA GÜL E., ALAT Z., et al.
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş, Gelengül Haktanır, Editör, Anı, Ankara, ss.4-19, 2018
2018
201815. Türkiye’nin Yedi Farklı Bölgesinde Geçmişte Oynanan Çocuk Oyunlarının 6-8 Yaş Çocuklarına Öğretilip Yeniden Oynanması Projesi
Başal H. A., Bağçeli Kahraman P., Kuru Turaşlı N., Koç D.
Modern Dönemde Edebiyat, Eğitim, İktisat ve Mühendislik, Handan Asûde Başal, Mine Nazan Kerimak Öner, Yasemin Ulutürk, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.279-293, 2018
2014
201416. Effects Of Parent Educatıon On Mothers’ Attıtudes Toward Chıld-Raısıng
ŞAHİN ZETEROĞLU E., KURU TURAŞLI N.
Contemporary Perspectives and Research on Early Childhood Education, Mustafa Yasar, Ozkan Ozgun and Jeanne Galbraith, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle, ss.302-311, 2014
2014
201417. Supportıng Chıldren’s Creativity In Pre-School Educatıonal Institutions
ŞAHİN ZETEROĞLU E., KURU TURAŞLI N.
Preschool Education In Turkey And In The World A Theorical And Empirical Perspective, Prof.Dr. Handan Asude Başal- Prof.Dr. Esra Ömeroğlu - Zdravka Kostova, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.84-87, 2014
2012
201218. Ethology Theory and Its Impacts on the Early Childhood
KURU TURAŞLI N.
Education And Science In A Globalizing World A Case Study Of Turkey, Prof. Dr. Ilia Christov- Prof. Dr. Recep Efe , Editör, Paradıgma, Sofija, ss.264-270, 2012
2012
201219. Okul Öncesi Dönemde Kültürler Arası Eğitim ve Farklı Kültürler İle İlgili Etkinlikler
KURU TURAŞLI N.
Erken Çocukluk Dönemine Derinlemesine Bir Bakış, Doç. Dr.Ebru Aktan Uzm. Gülçin Karadeniz , Editör, Özgünkök, Ankara, ss.91-103, 2012
2012
201220. A DIFFERENT APPROACH TO PRESCHOOL PERIOD; ECOLOGICAL SYSTEMS THEORY
Kuru Turaşlı N.
Education And Science In A Globalizing World A Case Study Of Turkey, Prof. Dr. Ilia Christov- Prof. Dr. Recep Efe, Editör, Paradigma, Sofija, ss.270-274, 2012
2012
201221. Okul Öncesi Öğretmenin Özellikleri ve Okul Öncesi Eğitime Öğretmen Yetiştirme
KURU TURAŞLI N., DOĞAN Ö., DAĞLIOĞLU H. E., ORÇAN KAÇAN M., ALAT Z., DEREOBALI N., et al.
Okul öncesi eğitime giriş, Prof. Dr. Gelengül Haktanır, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.39-78, 2012
2011
201122. Okul Öncesi Çocuk ve Benlik Algısı
KURU TURAŞLI N.
Okul Öncesi Çocuk ve, Prof.Dr. Mücella Ormanlıoğlu Uluğ/ Uzm. Gülçin Karadeniz , Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.45-56, 2011
2010
201023. “Yaratıcılıkta Temel Kavramlar ve Yaratıcılığın Doğasını Anlamak”
KURU TURAŞLI N.
Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Güçlendirilmesi, Doç.Dr. Elif Çelebi Öncü , Editör, Pegem, Ankara, ss.1-15, 2010
2010
201024. Yaratıcılık, hayal gücü ve zeka ilişkisi
ÖZTÜRK AYNAL Ş., ÇETİN Z., DAĞLIOĞLU H. E., ELİBOL F., KURU N., ÜNLÜER E., et al.
Erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve geliştirilmesi, Doç. Dr. Elif Çeebi Öncü, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.48-81, 2010
2007
200725. Okul Öncesi Eğitimin Tanımı Kapsamı ve Önemi
KURU TURAŞLI N.
Okul Öncesi Eğitime Giriş, Prof.dr. Gelengül Haktanır, Editör, Anı, Ankara, ss.1-21, 2007
Desteklenen Projeler
2022 - 2025
2022 - 2025Erken Çocuklukta Sürdürülebilir Sosyal Duygusal İyi Oluşu Desteklemek İçin Bir Anaokulu Modeli Önerisi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Kuru N. (Yürütücü), Akşin Yavuz E., Yılmaz E.
2020 - 2025
2020 - 2025
Erken Çocukluk Eğitiminde Kalite ve Erişimin Arttırılması
AB Destekli Diğer Projeler
Kuru N., Koç Tüylü D.
2016 - 2017
2016 - 2017MEB 2013 Okulöncesi Eğitim Program Ögelerine Yönelik Eğitim Materyallerinin Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Koç Tüylü D., Erdoğan S.(Yürütücü), Kuru N., Parpucu N., Tomris G.
2016 - 2017
2016 - 2017MEB 2013 Okulöncesi Eğitim Program Ögelerine Yönelik Eğitim Materyallerinin Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KURU N.
2015 - 2017
2015 - 2017Okul Öncesi Öğretmenleri İçin e-Mentörlük Temelli Eğitim e-MENTE:OÖÖ
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Kuru N., Erdoğan S.(Yürütücü), Şen M., Şahin Zeteroğlu E.
2011 - 2013
2011 - 2013Gelecekteki İş Hayatında Çok Uluslu Firmalara Uyum Süreci İçin Gerekli Beceriler
AB Destekli Diğer Projeler
Bağçeli Kahraman P., Başal H. A. (Yürütücü), Taner Derman M., Şahin Zeteroğlu E., Kuru N.
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Kasım 2022
Kasım 2022International Education Congress
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Kuru N.
Antalya, Türkiye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
27 Ekim 2025 - 30 Ekim 2025
27 Ekim 2025 - 30 Ekim 2025