Duygu koçluğu yaklaşımı uygulamasının 4-5 yaş grubu çocuklar üzerindeki etkilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2023

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ŞEYMA KESMEZ

Danışman: Nalan Kuru

Özet:

Bu çalışmada okul öncesi dönemde doğa temelli öğrenme etkinliklerinin çocukların sosyal becerileri ve benlik algısına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma öntest sontest kontrol gruplu deneysel desene uygun olarak planlanmış ve yürütülmüştür. Bu araştırmanın çalışma grubu, 2023-2024 eğitim öğretim yılında Bursa İli Osmangazi ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi anaokulu bünyesinde bulunan 15 deney, 15 kontrol okul öncesi öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada bulunan deney ve kontrol grupları, amaçlı örneklem yöntemi ile belirlenmiştir. Çalışmada çocukların sosyal beceri düzeylerini belirlemek amacı ile "Sosyal Beceri Geliştirme Sistemi Derecelendirme Ölçeği", benlik algısı düzeylerini belirlemek amacı ile "Demoulin Çocuklar İçin Benlik Algısı Ölçeği" kullanılmıştır. Aynı zamanda çocukların demografik bilgilerine ulaşmak amacı ile araştırmacının hazırlamış olduğu "Kişisel Bilgi Formu" uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi SPSS IBM programı ile yapılmıştır. Analizlerde bağımsız örneklem t testi ve ilişkili örneklem t testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, deney grubundaki çocukların sosyal beceri ve benlik algısı düzeylerinde artış görülmektedir. Anahtar Sözcükler: benlik algısı, doğa temalı, açık hava etkinlikleri, okul öncesi eğitim, sosyal beceri.