Duyurular & Dokümanlar
Duyuru
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2011 - 2014
2011 - 2014Doktora
Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2010 - 2011
2010 - 2011Yüksek Lisans
Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2004 - 2008
2004 - 2008Lisans
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2014
2014Doktora
Sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik başarılarını açıklayan bir yapısal eşitlik modeli
Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2011
2011Yüksek Lisans
Sanal ortam ve somut nesneler kullanılarak gerçekleştirilen modellemeye dayalı etkinliklerin uzamsal düşünme ve zihinsel çevirme becerilerine etkisi
Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ
2022 - 2023
2022 - 2023Dr. Öğr. Üyesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ
2015 - 2022
2015 - 2022Dr. Öğr. Üyesi
Gaziantep Üniversitesi, Nizip Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2012 - 2015
2012 - 2015Araştırma Görevlisi
Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2010 - 2012
2010 - 2012Araştırma Görevlisi
Selçuk Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
ÖĞRETMENLERİN KOLEKTİF YETERLİKLERİ İLE ÖĞRETİM PROGRAMINA BAĞLILIKLARI ARASINDAKİ İLŞKİNİN İNCELENMESİ
Yurt E. (Danışman)
M.SÖKMEN(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
Öğretmenlerin Program Bağlılıkları ile Epistemolojik İnançları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Yurt E. (Danışman)
B.BAĞLAN(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
TÜRKİYE'DE EĞİTİMDE YAPAY ZEKÂ ÇALIŞMALARININ SİSTEMATİK DERLEMESİ
Yurt E. (Danışman)
A.SAKA(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM PROGRAMI FARKINDALIKLARININ VE ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİNİN İNCELENMESİ
Yurt E. (Danışman)
M.YILAR(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Posner'ın Program Türlerine Göre Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüş ve Deneyimleri
Yurt E. (Danışman)
H.ULUKAYA(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Sınıf Öğretmenlerinin Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarım Becerilerinin Mesleki Yeterlik Düzeyleri Üzerindeki Etkisinin Belirlenmesi
Yurt E. (Danışman)
E.DEMİRCİOĞLU(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Origami etkinliklerinin okul öncesi öğrencilerinin uzamsal görselleştirme ve zihinsel çevirme becerilerine etkisinin incelenmesi
Yurt E. (Danışman)
E.UÇAR(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Factors influencing critical thinking during AI use among university students: the mediating effects of epistemic laziness and metacognitive weakness
Yurt E., Kuşçi I.
CURRENT PSYCHOLOGY , cilt.45, sa.1, ss.1-23, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. Exploring prospective teachers’ intentions for artificial intelligence integration in education: The role of motivation
Yurt E., Kaşarci I.
AERA OPEN
, cilt.11, sa.1, ss.1-18, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20253. The Role of Learning Style in the Relationship Between Task Value, Self-Efficacy, and Math Achievement: A Moderated Mediation Analysis
Yurt E.
EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.60, sa.4, ss.1-18, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20254. How Self-Efficacy Connects Metacognition and Problem-Solving in Middle School Students
YURT E.
INTERNATIONAL JOURNAL ON STUDIES IN EDUCATION , cilt.7, sa.4, ss.921-940, 2025 (ESCI)
2025
20255. Critical Thinking Dispositions as Predictors of Teachers’ Curriculum Awareness
Yılar M., YURT E.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.38, sa.2, ss.372-391, 2025 (TRDizin)
2025
20256. Mediating role of self-efficacy and cognitive flexibility in the relationship between critical thinking and positive mental health in Turkish nursing students: a cross-sectional study
YURT E., HAYLI Ç. M.
BMJ OPEN
, cilt.15, sa.8, 2025 (SCI-Expanded, Scopus)
2025
20257. The interplay between Five-Factor personality traits and AI use motives in Turkish pre-service teachers: A canonical correlation analysis
Yurt E.
CURRENT PSYCHOLOGY , cilt.44, sa.1, ss.13756-13773, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20258. The Influence of Parental Attitude, School Climate, and Classroom Management on Critical Thinking: The Significance of Inclusive Classrooms in Higher Education
YURT E., Kara M.
SAGE OPEN
, cilt.15, sa.3, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20259. The Self-Regulation for AI-Based Learning Scale: Psychometric Properties and Validation
Yurt E.
International Journal of Current Educational Studies (IJCES) , cilt.4, sa.1, ss.95-118, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
202510. The Creative Problem-Solving Skills Test: Development and Initial Validation
YURT E.
International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology , cilt.13, sa.3, ss.761-790, 2025 (ESCI)
2025
202511. The relationships among pre-service teachers' critical thinking disposition, self-efficacy, and creative thinking disposition in Turkey: a latent growth mediation model
YURT E.
CURRENT PSYCHOLOGY
, cilt.44, sa.1, ss.85-102, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
202412. Flipped Learning: An Innovative Model for Enhancing Education Through ChatGPT
Alan S., Yurt E.
International Journal of Modern Education Studies , cilt.8, sa.1, ss.24-48, 2024 (TRDizin)
2024
202413. Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlik Algıları için Dijital Materyal Tasarım Becerilerinin Önemi: İlişkisel Bir Araştırma
Demircioğlu E., Yurt E.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.13, sa.2, ss.489-499, 2024 (TRDizin)
2024
202414. Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünmeye Yönelik Metaforik Algıları
Yurt E.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.22, sa.1, ss.65-89, 2024 (TRDizin)
2024
202415. Öğretmenlerin Eleştirel Düşünme Eğilimleri ile Öğretim Programına Bağlılık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Yurt E.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.24, sa.1, ss.152-169, 2024 (TRDizin)
2024
202416. A Questionnaire of Artificial Intelligence Use Motives: A Contribution to Investigating the Connection between AI and Motivation
Yurt E., Kaşarci I.
International Journal of Technology in Education
, cilt.7, sa.2, ss.308-325, 2024 (ESCI)
2023
202317. Üstün Yetenekli Öğrencilerin Uzamsal Yeteneklerinin Problem Çözme ile İlişkisi: Matematiksel Muhakemenin Aracı Rolü
KURNAZ A., YURT E., KOÇLAR N.
MILLI EGITIM
, cilt.52, sa.239, ss.2241-2260, 2023 (Scopus, TRDizin)
2023
202318. 21st-century Skills as Predictors of Pre-Service Teachers' Professional Qualifications: A Cross-Sectional Study
Yurt E.
International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology
, cilt.11, sa.5, ss.1328-1345, 2023 (ESCI, Scopus)
2022
202219. Teachers' Views and Experiences Regarding Acquiring Analytical Thinking Skills in the Middle School Mathematics Curriculum
Yurt E.
International Journal on Social and Education Sciences , cilt.4, sa.4, ss.599-619, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202220. The Mediating Role of Metacognitive Strategies in the Relationship between Gender and Mathematical Reasoning Performance
Yurt E.
Psycho-Educational Research Reviews , cilt.11, sa.2, ss.98-119, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202221. Examining High School Students' Academic Amotivation
Yurt E.
International Journal of Current Educational Studies , cilt.1, sa.1, ss.51-63, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202222. Mathematics self-efficacy as a mediator between task value and math anxiety in secondary school students
Yurt E.
International Journal of Curriculum and Instruction , cilt.14, sa.2, ss.1204-1221, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202223. Türkiye’de Akademik Motivasyon Konusunda Yapılan Araştırmaların İncelenmesi
Yurt E.
Ahmet Keleşoğlu Faculty of Education Journal , cilt.4, sa.1, ss.95-112, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202224. Collective Teacher Self-Efficacy and Burnout: The Mediator Role of Job Satisfaction
Yurt E.
International Journal of Modern Education Studies
, cilt.6, sa.1, ss.51-68, 2022 (TRDizin)
2016
201625. A Study on the Spatial Abilities of Prospective Social Studies Teachers: A Mixed Method Research
Yurt E., Tunkler V.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.16, sa.3, ss.965-986, 2016 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2016
201626. Predictive Relationship between Humane Values of Adolescents Cyberbullying and Cyberbullying Sensibility
Dilmac B., Yurt E., Aydin M., KAŞARCI İ.
ELECTRONIC JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY
, cilt.14, sa.1, ss.3-22, 2016 (ESCI, Scopus)
2016
201627. Examination of Task Values and Expectancy Beliefs of Middle School Students towards Mathematics
YURT E.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.8, sa.1, ss.200-215, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201528. An Investigation of the Effects of the Mathematics Sources of Self-Efficacy on Talented Students' Mathematics Anxiety
Yurt E., Kurnaz A.
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
, cilt.5, sa.4, ss.347-360, 2015 (ESCI, TRDizin)
2015
201529. Ortaokul Öğrencilerinin Motivasyonel İnançları ve Matematik Kaygıları Arasındaki İlişkilerin Kanonik Korelasyon Analizi İle İncelenmesi
YURT E., ŞAHİN İ.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , cilt.11, sa.4, ss.1106-1123, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201530. A Model for Understanding Educational Facebook Use
Celik I., Yurt E., Sahin I.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
, cilt.11, sa.4, ss.899-907, 2015 (SSCI, Scopus)
2015
201531. The Effectiveness of Multiple Intelligence Applications on Academic Achievement A Meta Analysis
YURT E., POLAT S.
JOURNAL OF SOCIAL STUDIES EDUCATION RESEARCH
, cilt.6, sa.1, ss.84-122, 2015 (Scopus)
2015
201532. Understanding Middle School Students' Motivation in Math Class: The Expectancy-Value Model Perspective
Yurt E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.3, sa.4, ss.288-297, 2015 (ESCI, Scopus)
2015
201533. Assessing Uses of Motivated Strategies by Middle School Students Based on Their Learning Styles
Yurt E., Aydin M., Sahin I.
CROATIAN JOURNAL OF EDUCATION-HRVATSKI CASOPIS ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE
, cilt.17, ss.117-149, 2015 (SSCI, Scopus)
2014
201434. The Predictive Power of Self-Efficacy Sources for Mathematics Achievement
Yurt E.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.39, sa.176, ss.159-169, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2014
201435. The Adaptation of the Sources of Mathematics Self-Efficacy Scale for Turkish Context
Yurt E., Sunbul A. M.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.39, sa.176, ss.145-157, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2014
201436. A Structural Equation Model Explaining 8th Grade Students' Mathematics Achievements
Yurt E., Sunbul A. M.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.14, sa.4, ss.1642-1652, 2014 (SSCI, TRDizin)
2013
201337. Düzenlenmiş iki faktörlü öğrenme yaklaşımları envanteri nin R 2F LPQ geçerliğinin doğrulayıcı faktör analizi ile sınanması
ÇALIŞKAN M., YURT E., AYDIN M.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.14, sa.2, ss.107-121, 2013 (TRDizin)
2012
201238. Predictive relationships among teachers self esteem professional self esteem and self efficacy levels
DİLMAÇ B., YILMAZ H., YURT E.
Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies , cilt.4, sa.1, ss.1074-1076, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201239. Effect of Modeling-Based Activities Developed Using Virtual Environments and Concrete Objects on Spatial Thinking and Mental Rotation Skills
Yurt E., Sunbul A. M.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.12, sa.3, ss.1987-1992, 2012 (SSCI, TRDizin)
2012
201240. İlköğretim ikinci kademede öğrenim görmekte olan öğrencilerin genel benlik saygılarının öğrenci başarısı ve bazı değişkenler açısından incelemesi
YILMAZ E., YİĞİT R., YURT E.
Atatürk Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.14, sa.1, ss.197-213, 2012 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Collective Critical Thinking: Conceptual Framework and Theoretical Foundations
YURT E.
International Conference On Studies in Education and Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 6 - 10 Kasım 2025, (Tam Metin Bildiri)
2025
20252. Analysis Of Postgraduate Theses On Creative Thinking In Education Science In Türkiye
YURT E.
International Conference on Humanities, Education, and Social Sciences (ICHES), Roma, İtalya, 16 - 19 Mayıs 2025, (Tam Metin Bildiri)
2025
20253. An Analysis Of The Relationship Between Problem-Solving And Creative Thinking Skills In A Theoretical Context
YURT E.
International Conference on Humanities, Education, and Social Sciences (ICHES), Roma, İtalya, 16 - 19 Mayıs 2025, (Tam Metin Bildiri)
2024
20244. Utilization and Efficiency of AI-Based Assessment Systems in Education
Yurt E.
International Conference on Studies in Education and Social Sciences (ICSES), İstanbul, Türkiye, 7 - 10 Kasım 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20245. Theoretical Examination of Teachers' Motivations for Using Artificial Intelligence Applications in Education: Expectancy- Value Theory Perspective
Yurt E.
International Conference on Studies in Education and Social Sciences (ICSES), İstanbul, Türkiye, 7 - 10 Kasım 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20246. AI Applications in Education: Ethical Issues and Proposed Solutions
Yurt E.
International Conference on Social and Education Sciences (IConSES), Michigan, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 20 Ekim 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20247. AI-Powered Personalized Education: Impacts On Student Achievement and Future Perspectives
Yurt E.
International Conference on Social and Education Sciences (IConSES), Michigan, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 20 Ekim 2024, (Tam Metin Bildiri)
2023
20238. Bibliometric Analysis of Research On Curriculum Alignment: A Web of Science Example
YURT E.
International Conference on Studies in Education and Social Sciences, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
20239. An Inquiry into the Critical Thinking Disposition of Turkish Pre-service Teachers: A Thematic Analysis of Theses
Yurt E.
International Conference on Research in Education and Science, Nevşehir, Türkiye, 18 Mayıs 2023, ss.1914-1928, (Tam Metin Bildiri)
2023
202310. Exploring In-Class Assessment Strategies of Science Teachers in Turkey and Finland: A Comparative Analysis
Yurt E.
International Conference on Life Sciences, Engineering and Technology, Colorado, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 16 Nisan 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
202311. Comparison of Turkish and Finnish Mathematics Teachers' Approaches to Teaching in Class
Yurt E.
International Conference on Life Sciences, Engineering and Technology, Colorado, Amerika Birleşik Devletleri, 13 Nisan 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
202312. Investigation of Studies on Curriculum Fidelity in Turkey
Yurt E.
International Conference on Humanities, Social and Education Sciences, Colorado, Amerika Birleşik Devletleri, 13 Nisan 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
202313. Exploring Differences in Academic Priorities: A Comparison of Turkish and Singaporean Mathematics Teachers' Responses to TIMSS 2019
Yurt E.
International Conference on Humanities, Social and Education Sciences, Colorado, Amerika Birleşik Devletleri, 13 Nisan 2023, (Tam Metin Bildiri)
2022
202214. Collective Teacher Efficacy and Job Satisfaction: A Study of Relation
YURT E.
International Conference on Studies in Education and Social Sciences, Türkiye, 10 Kasım 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
202215. Examining The Effect of Collective Teacher Efficacy on Organizational Commitment
YURT E.
International Conference on Studies in Education and Social Sciences, Türkiye, 10 Kasım 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
202216. Education 4.0 And Its Reflections on The Turkish Education System
Yurt E.
International Conference on Engineering, Science and Technology, Texas, Amerika Birleşik Devletleri, 13 Ekim 2022, ss.13-23, (Tam Metin Bildiri)
2022
202217. Analysis Of Postgraduate Theses on Analytical Thinking in Türkiye
Yurt E.
International Conference on Social and Education Sciences, Texas, Amerika Birleşik Devletleri, 13 Ekim 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
202218. Evaluation of Secondary School Mathematics Curriculum in Terms of 21st Century Skills
Yurt E.
International Conference on Engineering, Science and Technology, Texas, Amerika Birleşik Devletleri, 13 Ekim 2022, ss.73-85, (Tam Metin Bildiri)
2022
202219. Academic Optimism in The Context of Social Cognitive Theory
Yurt E.
International Conference on Social and Education Sciences, Nevada, Amerika Birleşik Devletleri, 13 Ekim 2022, (Tam Metin Bildiri)
2016
201620. AN EXAMINATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN MOTIVATIONAL BELIEFS AND MATH ANXIETY OF MIDDLE SCHOOL 7TH GRADES STUDENTS
YURT E.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201621. THE EFFECTS OF SOURCES OF MATHEMATICS SELF EFFICACY ON MATH TASK VALUE THE MEDIATING ROLE OF CLASSROOM MANAGEMENT PROFILES
BOZBAYINDIR F., YURT E.
International Conference on Research in Education and Science, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201622. EXAMINING THE EFFECT OF CLASSROOM MANAGEMENT PROFILES ON MATH TASK VALUE
YURT E., BOZBAYINDIR F.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201623. ANALYZING PEDAGOGICAL FORMATION COURSE STUDENTS PERCEPTIONS ABOUT BASIC PEDAGOGICAL CONCEPTS WITH WORD ASSOCIATION TEST
DÖŞ B., YURT E.
International Conference on Research in Education and Science, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201624. THE IMPACT OF MOTIVATIONAL STRATEGIES ON MATH ACHIEVEMENT TESTING THE MEDIATING ROLE OF SOURCES OF MATH SELF EFFICACY WITH STRUCTURAL EQUATION MODELLING
YURT E.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201625. AN INVESTIGATION OF THE RELATIONSHIPS BETWEEN SECONDARY SCHOOL STUDENTS MATHEMATICS ANXIETIES AND PARENTING STYLE PERCEIVE THROUGH CANONICAL CORRELATION ANALYSIS
YURT E.
International Conference on Research in Education and Science, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201626. Öğretmen Adaylarının Alternatif Ölçme ve Değerlendirmeye Yönelik Öz yeterlik İnançlarının İncelenmesi
ÖZASLAN M., DÖŞ B., YURT E.
II. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201627. Origami Etkinliklerinin Okul Öncesi Öğrencilerinin Uzamsal Becerilerine Etkisinin İncelenmesi
YURT E., Uçar Kaplan E.
II. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyla Bilimler Sempozyumu, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201628. Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Ders Başarıları Yeterlik Beklentileri Görev Değeri ve Görev Zorluğu Algıları Arasındaki İlişkilerin Yapısal Eşitlik Modeli ile İncelenmesi
TÜNKLER V., YURT E.
V. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2015
201529. A Study on the Spatial Abilities of Social Sciences Pre Service Teachers
YURT E., TÜNKLER V.
3rd International Congress on Curriculum and Instruction, Türkiye, 22 - 25 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201530. A structural model on middle school students perceived task values ability expectancies task difficulties and mathematics achievement
YURT E.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2015
201531. Öz yeterlik kaynaklarının özel yetenekli olarak tanılanan ve tanılanmayan öğrencilerin matematik kaygıları üzerindeki etkisinin incelenmesi
YURT E., KURNAZ A.
24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2015
201532. Matematikte benlik ve görev algısı envanterinin Türkçe ye uyarlanması
YURT E., AKYOL Ş.
24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2014
201433. An Investigation into the Views of Gifted Children on the Effects of Computer and Information Technologies on Their Lives and Education
KURNAZ A., YURT E., Çiftci Ü.
International Conference on e-Learning, e-education and e-Government Systems, İtalya, 19 - 20 Haziran 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201434. Analysis of the Education Faculty Students Attitudes towards E Learning According to Different Variables
YURT E., KURNAZ A., ŞAHİN İ.
International Conference on e-Learning, e-education and e-Government Systems, İtalya, 19 - 20 Haziran 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201435. Explanatory and predictive pattern of learning styles math anxiety math study time and mathematics achievement
YURT E., SÜNBÜL A. M.
International Conference On Education In Mathematics, Science & Technology, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2014
201436. Ortaokul öğrencilerinde matematik başarısının yordayıcısı olarak ebeveyn tutumları kendini izleme ve matematik özyeterliği
Süleyman A., KURNAZ A., YURT E.
3. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2013
201337. Investigation of the Relationship between TIMSS 2011 Science Achievement and Affective Characteristics
YURT E., SÜNBÜL A. M.
International Conference on Education and Behavioral Sciences, Fransa, 30 - 31 Aralık 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
201338. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Stillerine Göre Muhakeme Becerilerinin İncelenmesi
YURT E., TÜNKLER V., TARMAN B.
Uluslararası Eğitimde Değişim ve Yeni Yönelimler Sempozyumu, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2013
201339. Matematikte öz yeterlik kaynakları ölçeği Türkçeye uyarlama geçerlik ve güvenirlik çalışması
YURT E., SÜNBÜL A. M.
2. World Conference on Educational and Instructional Studies, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2013
201340. Matematik Eğitimi Değerleri Matematik İnançları Ve Matematik Öğretimine Yönelik Öz yeterlik İnançları Arasındaki Yordayıcı İlişkiler
ERTEKİN E., ARSLAN C., DİLMAÇ B., YURT E.
1. Ulusal Değerler Eğitimi Kongresi, Türkiye, 31 Ekim - 02 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2013
201341. Değerler Eğitimi Konusu Kapsamında Gerçekleştirilen Lisansüstü Tezlerinin İncelenmesi
YURT E., AYDIN M., SÜNBÜL A. M.
1. Ulusal Değerler Eğitimi Kongresi, Türkiye, 31 Ekim - 02 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2013
201342. Öğretmen adaylarının temel pedagojik kavramlara ilişkin algılarının kelime ilişkilendirme testi kullanılarak incelenmesi
AYDIN M., YURT E., KURNAZ A.
22. Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2012
201243. Drama Yönteminin Başarıya Etkisi Bir Meta Analiz Çalışması
AYDIN M., KAŞARCI İ., YURT E.
II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201244. Strateji Öğretiminin Başarıya Etkisi Bir Meta Analiz Çalışması
KAŞARCI İ., AYDIN M., YURT E., SÜNBÜL A. M.
II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201245. İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Stillerine Göre Problem Çözme Becerilerinin ve Kullandıkları Öğrenme Stratejilerinin Karşılaştırılması
YURT E., AYDIN M., SÜNBÜL A. M.
II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2011
201146. A Comparative Evaluation of PISA 2006 2009 Results in Reading Literacy Skills An Example of Top Five OECD Countries and Turkey
AYDIN M., YURT E.
International Journal of Arts & Sciences conference for academic disciplines, 31 Ekim - 03 Kasım 2011, (Özet Bildiri)
2011
201147. Analyzing the results of 2009 Pisa in terms of economic and educational opportunities
YURT E., AYDIN M.
International Journal of Arts & Sciences (IJAS) conference for academic disciplines, 31 Ekim - 03 Kasım 2011, (Özet Bildiri)
2011
201148. İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Çoklu Zeka Alanları ve Kullandıkları Motivasyonel Stratejileri İle Eleştirel Düşünme Becerileri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi
ARSLANTAŞ S., YURT E., SÜNBÜL A. M.
1. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2011
201149. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Uzamsal Yeteneklerinin İncelenmesi Selçuk Üniversitesi A K Eğitim Fakültesi Örneği
YURT E., SÜNBÜL A. M.
2. Internatioanl Conferance on New Trends in Education and Their Implications, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, ss.927-934, (Özet Bildiri)
2010
201050. Matematik Öğretmen Adaylarının Teknoloji Kullanımına İlişkin Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
YURT E., ERDOĞAN A.
4.International Computer and Instruction Technologies Symposium, 24 - 26 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
2010
201051. İlköğretimde Öğretmen Sınıfı uygulamasının Uygulamaya Katılan Öğretmenlerin Algılarına Göre Değerlendirilmesi ve Yönetici Görüşleri
BEYHAN Ö., YURT E.
19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
2010
201052. A study on the effects of educational materials on teaching mathematics
YURT E., SÜNBÜL A. M.
InternationalConference on Education and New Learning Technologies, 5 - 07 Temmuz 2010, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Sınıfta Öğrenci Motivasyonu
YURT E.
Sınıf Yönetimi, KARA MEVLÜT, BOZKURT BAYRAM, Editör, Nobel, ss.196-219, 2024
2023
20232. Sosyal Bilimlerde Çok Değişkenli Analizler İçin Pratik Bilgiler: SPSS ve AMOS Uygulamaları
Yurt E.
Nobel, Ankara, 2023
2022
20223. Improving Secondary School Students’ Spatial Abilities with ELICA Applications
Yurt E.
Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar VIII, Oğuzhan ATABEK, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.179-193, 2022
2022
20224. A Content Analysis of Researches on Teacher Burnout İn Turkey
Yurt E.
ADVANCES IN EDUCATION SCIENCES, Rasim Erol DEMİRBATIR, Editör, Duvar Publishing, İzmir, ss.71-95, 2022
Desteklenen Projeler
2025 - 2025
2025 - 2025Öğretmenlerin Epistemolojik İnançları ile Öğretim Programı Bağlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
YURT E. (Yürütücü), BAĞLAN B.
2024 - 2025
2024 - 2025Yaratıcı Problem Çözme Becerisi Testinin Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Yurt E. (Yürütücü)
2022 - 2023
2022 - 2023Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünmeye Yönelik Metaforik Algılarının İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
Yurt E. (Yürütücü)
2011 - 2014
2011 - 2014İlköğretim 8 Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Akıl Yürütme ve Problem Çözme Becerileri Uzamsal Yetenekleri Matematik Öz Yeterlikleri ve Başarıları Arasındaki İlişkiler
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
Yurt E.
2011 - 2012
2011 - 2012Konya İli İlköğretim ve Lise Öğrenci Başarılarının Çok Yönlü Değişkenlerle Araştırılması
CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi
Yurt E.
2010 - 2011
2010 - 2011Sanal Ortam ve Somut Nesneler Kullanılarak Gerçekleştirilen Modellemeye Dayalı Etkinliklerin Uzamsal Düşünme ve Zihinsel Çevirme Becerilerine Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
Yurt E.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorBilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorInternational Journal of Current Educational Studies
Editör
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Aralık 2025
Aralık 2025SAGE OPEN
SSCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2025
Aralık 2025Journal of Research in Innovative Teaching and Learning
Diğer Dergiler
Aralık 2025
Aralık 2025EDUCATION SCIENCES
ESCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2025
Kasım 2025EDUCATION SCIENCES
ESCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2025
Kasım 2025FRONTIERS IN PSYCHOLOGY
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2025
Ekim 2025CONTEMPORARY EDUCATIONAL TECHNOLOGY
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2025
Ekim 2025International Journal of Modern Education Studies
Diğer Dergiler
Ekim 2025
Ekim 2025EDUCATION SCIENCES
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2025
Ekim 2025SAGE OPEN
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2025
Ekim 2025PSICOLOGÍA CONDUCTUAL
SSCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2025
Eylül 2025Journal of Uludag University Faculty of Education
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2025
Eylül 2025ENCYCLOPEDIA
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2025
Eylül 2025EDUCATION SCIENCES
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2025
Ağustos 2025SciEnggJ
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2025
Ağustos 2025ACTA PSYCHOLOGICA
SSCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2025
Temmuz 2025ACTA PSYCHOLOGICA
SSCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2025
Temmuz 2025Participatory Educational Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2025
Haziran 2025SCIENTIFIC REPORTS
SSCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2025
Haziran 2025HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2025
Mayıs 2025SCIENTIFIC REPORTS
SCI-E Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2025
Mayıs 2025CURRENT PSYCHOLOGY
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2025
Nisan 2025BMC PSYCHOLOGY
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2025
Nisan 2025INFORMATICS
ESCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2025
Şubat 2025JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE-EGITIM VE GELECEK DERGISI
ESCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2025
Şubat 2025EDUCATION SCIENCES
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2025
Ocak 2025Journal of Teacher Education and Lifelong Learning
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2025
Ocak 2025Kocaeli University Journal of Education
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2025
Ocak 2025BMC PSYCHOLOGY
SSCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2024
Aralık 2024BMC PSYCHOLOGY
SSCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2024
Aralık 2024Discover Education
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ekim 2024
Ekim 2024CURRENT PSYCHOLOGY
SSCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2024
Eylül 2024International Journal of Technology in Education
ESCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2024
Eylül 2024International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology
ESCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2024
Eylül 2024ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2024
Ağustos 2024Yüksek Öğretim Dergisi
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2024
Ağustos 2024Asian Journal of Instruction
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2023
Kasım 2023Asian Journal of Instruction
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2023
Kasım 2023Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2023
Temmuz 2023Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2023
Mart 2023lnternational Journal of Geography and Geography Education
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2022
Nisan 2022Journal of Theoretical Educational Science
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ödüller
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 116
h-indeksi (WOS): 7
Jüri Üyelikleri
Eylül-2025
Eylül 2025Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Bursa Uludağ University
Eylül-2025
Eylül 2025Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Bursa Uludağ University
Eylül-2025
Eylül 2025Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Bursa Uludağ University
Eylül-2025
Eylül 2025Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Bursa Uludağ University
Temmuz-2025
Temmuz 2025