Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlik Algıları için Dijital Materyal Tasarım Becerilerinin Önemi: İlişkisel Bir Araştırma


Demircioğlu E., Yurt E.

Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, cilt.13, sa.2, ss.489-499, 2024 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin mesleki yeterlikleri ve dijital materyal tasarım becerilerinin düzeyi incelenmiştir. Ayrıca, dijital materyal tasarım becerilerinin sınıf öğretmenlerinin mesleki yeterlik algısı üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırma, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında, Marmara bölgesinin bir ilinde çalışmakta olan 363 sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. İlişkisel tarama modeli kullanılarak araştırma yürütülmüştür. Kişisel bilgi formu, öğretmenlerin mesleki yeterlik algısı ölçeği ve dijital materyal tasarımı yeterliği ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırma kapsamında toplanan verileri analiz etmek için betimsel analiz ve çoklu doğrusal regresyon analizi gerçekleştirilmiş, Pearson korelasyon katsayıları hesaplanmıştır. Bu araştırmada elde edilen sonuçlar, sınıf öğretmenlerinin dijital materyal tasarımı becerilerinin ve mesleki yeterlik algılarının yüksek düzeyde bulunduğu göstermiştir. Sınıf öğretmenlerinin dijital materyal tasarımı becerileri mesleki yeterlik algıları ile pozitif yönlü ilişkilere sahiptir. Sınıf öğretmenlerinin öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı becerilerinin, mesleki yeterliklerini artırma potansiyeline sahip olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin bu becerileri geliştirmesi, öğrencilerin daha etkili bir öğrenme deneyimi yaşamasına ve öğretim süreçlerinin iyileştirilmesine katkı sağlayabilir.
This study examined the professional competencies of classroom teachers and the level of digital material design skills. In addition, the study investigated the effect of digital material design skills on classroom teachers' perception of professional competence. The research was carried out with 363 classroom teachers working in a province of the Marmara region in the 2022-2023 academic year. The study was conducted using the relational screening model. Personal information form, teachers' professional efficacy perception, and digital material design proficiency scales were used as data collection tools. Descriptive and multiple linear regression analyses were performed to analyze the data, and Pearson correlation coefficients were calculated. The results showed that classroom teachers' digital material design skills and professional competence perceptions were at a high level. Classroom teachers' digital material design skills had positive relationships with their professional competence perceptions. The study determined that classroom teachers' instructional technology and material design skills could potentially increase their professional competencies. Developing these skills by teachers can contribute to a more effective learning experience for students and improve teaching processes.