Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Ders Dökümanları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
1993 - 1998
1993 - 1998Doktora
University of Liverpool, İngiliz Dili Ve Edebiyatı Bölümü, İngiltere
1991 - 1993
1991 - 1993Yüksek Lisans
University of Liverpool, Eğitim Fakültesi, Birleşik Krallık
1985 - 1990
1985 - 1990Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1998
1998Doktora
Teaching pragmalinguistics in teacher training programmes
University of Liverpool, Edebiyat Fakültesi , İngiliz Dili ve Edebiyatı
1993
1993Yüksek Lisans
Communication strategies of Turkish speakers of English
University of Liverpool, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Bölümü
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Dilbilim
Akademik Unvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
2001 - 2024
2001 - 2024Yrd. Doç. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
1998 - 2001
1998 - 2001Öğretim Görevlisi Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ
1991 - 1991
1991 - 1991Araştırma Görevlisi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ
Yönetimsel Görevler
2004 - 2007
2004 - 2007Anabilim Dalı Yürütme Komitesi Üyesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ
2004 - 2007
2004 - 2007Anabilim Dalı Yürütme Komitesi Üyesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ
2001 - 2004
2001 - 2004Anabilim Dalı Yürütme Komitesi Üyesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ
2001 - 2004
2001 - 2004Birim Kalite Komisyonu Üyesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
The relationship between motivation and pragmatic awareness: A case study of Turkish EF learners
Karatepe Ç. (Danışman)
E.KIYANÇİÇEK(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
An Experimental Study on Enhancing EFL Learners' Pragmatic Awareness and Performance through Web 2.0 Tools Online: Is Teacher Presence Necessary?
Karatepe Ç. (Danışman)
M.CİVELEK(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
An Analysis of Face-to-Face Education versus Emergency-Remote Teaching: Readiness of ELT Teacher Trainees
Karatepe Ç. (Danışman)
G.Karakaya(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Investigating Intercultural Communication Sensitivity of First and Fourth Grade ELT Learners.
Karatepe Ç. (Danışman)
E.Gürkan(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Willingness to Communicate in EFL in Classroom and in Informal Digital Context: Their Associations with the Big Five Characteristics
Karatepe Ç. (Danışman)
N.FİDAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
The role of metacognitive knowledge and strategies in Turkish EFL learners' writing achievement
KARATEPE Ç. (Danışman)
E.Çam(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Effects of multi-sensory language teaching on learners' achievement in English vocabulary knowledge and listening and reading skills
Karatepe Ç. (Danışman)
Ş.ÇELİK(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
The use of mnemonic devices for minimizing cross-association in teaching vocabulary to primary school efl learners
Karatepe Ç. (Danışman)
M.SARIOĞLU(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
How do students' diaries enhance preservice English language teachers' reflectivity in practice
KARATEPE Ç. (Danışman)
S.CİNGÖZ(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Textbook evaluation in foreign language teaching : Spot on, grade 8 from students' and teachers' perspectives
KARATEPE Ç. (Danışman)
D.ÖZEŞ(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Indirectness and rapport: Turkish coffee cup reading example
KARATEPE Ç. (Danışman)
E.YEŞİLYURT(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Opposition in Turkish news interviews
KARATEPE Ç. (Danışman)
D.ÖZEN(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Adult language learners` attitudes to the strategy training on vocabulary and reading in the classroom
KARATEPE Ç. (Danışman)
A.DÖNER(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
Gender differences in the use of requests by Turkish EFL learners
KARATEPE Ç. (Danışman)
M.MADAK(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
Requests in English and in Turkish in the language of Turkish student teachers: A comparative study
KARATEPE Ç. (Danışman)
F.KAL(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Özel amaçlı ingilizce öğreniminde Türk kontekstinde öğrenci otonomisi ve motivasyon üzerine bir araştırma
KARATEPE Ç. (Danışman)
A.BİNGÜL(Öğrenci)
2002
2002Yüksek Lisans
Teacher perceptions on classroom management in teaching English as a foreign language
KARATEPE Ç. (Danışman)
E.MELEK(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2021
2021Hedged Turkish complaints and requests in the Problem-Solution text pattern
Karatepe Ç.
PRAGMATICS AND SOCIETY
, cilt.12, sa.2, ss.1-20, 2021 (AHCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
2025Minds VS Machines: A Comparative Study of AI and Teacher-Generated Summaries in English Language Teaching
Koraishi O., KARATEPE Ç.
Technology in Language Teaching and Learning
, cilt.7, sa.1, ss.1-32, 2025 (Scopus)
2024
2024An Investigation of the Intercultural Sensitivity Levels of Summer Work and Travel Programme Students
Kiyançiçek E., Çoban M., Karatepe Ç.
Anatolian Journal Educational Sciences International , cilt.14, sa.1, ss.195-217, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
2023THE ANALYSIS OF A TEXTBOOK ACTIVITY ON SUGGESTIONS ACCORDING TO SPEAKING FRAMEWORK BY HYMES AND ITS ADAPTATION
Karatepe Ç., Kiyançiçek E.
Nevşehir Hacı Bayram Veli Üniversitesi Kapadokya Eğitim Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.28-48, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202371. Ukrayna-Rusya savaşı hakkında internet haberlerinin incelenmesi: Derlem tabanlı eleştirel söylem çözümlemesi analizi
Salihoğlu Y., Karatepe Ç.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
, sa.33, ss.1171-1186, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Exploring the Pragmatic Awareness and Competence of EFL Instructors at Tertiary Level
Korkmaz S., Karatepe Ç.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , cilt.13, sa.1, ss.34-55, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Speech Act and Adjective Preferences in Online Hotel Reviews: Corpus Analysis in US Context
EYİSÜREN İ. İ., KARATEPE Ç., AYHAN E.
International Journal of Languages’ Education and Teaching , cilt.11, sa.2, ss.70-80, 2023 (Hakemli Dergi)
2021
2021The Impact of Student-Paced Pragmatics Instruction through Nearpod on EFL Learners’ Request Performance
Civelek M., KARATEPE Ç.
ADVANCES IN LANGUAGE AND LITERARY STUDIES , cilt.12, sa.6, ss.67-78, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Electronic Complaints: An Empirical Study of Negative Reviewsfrom Amazon.com Users
Karatepe Ç., Kılıç A.
ADVANCES IN LANGUAGE AND LITERARY STUDIES
, cilt.12, sa.5, ss.1-20, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021A case study on EFL teachers’ views on material adaptation for teaching pragmatics
Karatepe Ç., Civelek M.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi , cilt.7, sa.23, ss.2-22, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021How Do Erasmus Students Evaluate Their Language Learning Experience Abroad".
Karatepe Ç., Fidan N.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.92, ss.10-30, 2021 (ESCI)
2020
2020Türk Meslek Lisesi Öğrencilerinin Günlük Dilde Argo Kullanımına Karşı Tutumları
Karatepe Ç., Fidan N.
International Journal of Language Academy
, cilt.8, sa.35, ss.273-286, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020A Study of Pre-Servıce ELT Teachers’ Cultural Intelligence and its Relationship with Metacognitive, Cognitive, Motivational, and Behavioral Cultural Intelligence
Wujiabudula A., Karatepe Ç.
European Journal of Applied Linguistics Studies , cilt.3, sa.2, ss.72-92, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019The Impact of Multisensory Language Teaching on Young English Language Learners’ Achievement Reading Skills
Çelik Korkmaz Ş., Karatepe Ç.
Novitas-Royal
, cilt.12, sa.2, ss.80-95, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Attitudes of parents towards their children’s culture learning in an EFL setting.
Punar N., Karatepe Ç.
Journal of Foreign Language Education and Technology
, cilt.4, sa.2, ss.324-346, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019A Comparison between TESOL in 2015 in Turkey with the Global Trends of TESOL
Wujıabudula A., Karatepe Ç.
International Journal of Languages Education
, cilt.73, ss.87-99, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018Teaching culture in EFL context: Student teachers’s perspective
Karatepe Ç., Yılmaz D.
Turkish Studies
, cilt.13, sa.11, ss.823-839, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Promoting Structured Reflectivity in Teacher Education: An Innovative Approach
Karatepe Ç., Yılmaz D.
Journal of Teacher Education and Educators
, cilt.7, sa.1, ss.57-74, 2018 (Hakemli Dergi)
2006
2006Attitudes of student teachers towards a collaborative and student centered learning in an EFL teacher education setting
Gürsoy E., Karatepe Ç.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.1, ss.135-152, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
2005Avrupa Konseyi Dil Kriterleri ve Yabancı Dil Eğitimi Politikalarının Geliştirilmesi
Karatepe Ç.
Hayef:journal of education (Online) , cilt.2, sa.1, ss.49-62, 2005 (Hakemli Dergi)
2001
2001Pragmalinguistic Awareness in EFL Teacher Training
Karatepe Ç.
LANGUAGE AWARENESS
, cilt.10, sa.2, ss.178-188, 2001 (Scopus)
2000
2000Communicative Strategies of Turkish Speakers of English
Karatepe Ç.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.13, sa.1, ss.1-10, 2000 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
2022An analysis of complaints in negative product reviews on amazon.com
TÜKENMEZ ŞAHİN Ş., KARATEPE Ç.
International Congress on Language Education, Literature and Linguistics (ICLELL-2022), Kütahya, Türkiye, 24 - 26 Haziran 2022, cilt.1, ss.63
2022
2022An investigation into the uses of self-mentioned and second-person pronouns across four journals
KARATEPE Ç., KIZKAPAN S. Ç.
International English for Specific Purposes Conference, Ankara, Türkiye, 1 - 02 Temmuz 2022, cilt.1, ss.30
2022
2022Move analysis of Turkish and English Game Reviews on the Steam Platform
ERDUR N., KARATEPE Ç.
1st World Languages and Literatures Research Symposium, Denizli, Türkiye, 01 Haziran 2022, cilt.1, ss.40
2021
2021Intercultural Sensitivity levels of International and Turkish Students Studying at Turkish Universities
Karatepe Ç., Şencan C., Çetin G.
5th International Conference on Applied Linguistics ICRAL 2021, Bolu, Türkiye, 22 - 23 Ekim 2021, ss.1-2
2020
2020A Case Study on EFL Teachers’ Views on Material Adaptation for Teaching Pragmatics
Civelek M., Karatepe Ç.
Paper presented at the VIth International Conference on Research in Applied Linguistics (ICRAL2020), Bursa, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2020
2020
2020A qualitative study on Metacognitive Knowledge of Turkish EFL Students about writing
Çam E., Karatepe Ç.
Paper presented at the VIth International Conference on Research in Applied Linguistics (ICRAL2020), Bursa, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2020
2019
2019Attitudes of Turkish vocational high school students towards slang use in daily language.
Karatepe Ç., Fidan N.
3rd RESS Congress, Research in Educational Sciences and Sciences, Nevşehir, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2019
2018
2018A study on language learning and study abroad perceptions of Erasmus students
Fidan N., KARATEPE Ç.
Paper presented at Xth ASOS International Symposium on Educational Sciences, 25-27 October 2018, Istanbul, Turkey, İstanbul, Türkiye, 25 Ekim 2018
2018
2018The Use of Mnemonic Devices for Minimizing Cross-association in Teaching Vocabulary to Young EFL Learners
SARIOĞLU M., KARATEPE Ç.
LIF2018 5th International Language in Focus Conference: Contemporary Means and Methods in ELT and Applied Linguistics, Thessaloniki, Yunanistan, 3 - 05 Mayıs 2018
2015
2015The Place of Culture In EFL Classrooms Student Teachers Perspectıve
Yılmaz D., Karatepe Ç.
VII. International Congress of Educational Research, Muğla, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 2015, cilt.1, ss.638-645
2017
2017I present what is necessary to be done: Impersonalised formulaic request in Turkish formal complaint letters.
Karatepe Ç.
New Developments in Linguistis Pragmatics NDLP, Lodz, Polonya, 14 - 17 Mayıs 2017
2017
2017The Impact of Multisensory Materials and Activities On 4th Grade English Learners Reading Achievement
ÇELİK KORKMAZ Ş., KARATEPE Ç.
THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON TEACHING LANGUAGES TO YOUNG LEARNERS, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2017, ss.52
2017
2017A Comparative Study on Attitude and Engagement Markers in Hotel Reviews in English and Turkish
KARATEPE Ç.
Conference: ”Metadiscourse Across Genres: Mapping out interactions in spoken and written discourses, 2017 (MAG 2017)At: Middle East Technical University Northern Cyprus campus, Girne, Kıbrıs (Kktc), 29 - 31 Mart 2017
2016
2016Problem solution pattern in the complaint letters composed by Turkish EFL learners and native speakers of English
KARATEPE Ç.
9th ınternational ELT research conference Interdisciplinary approaches: beyond the borders of ELT methodology, Çanakkale, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016
2016
2016Indirectness in Requests in Complaint Letters to the Higher Institution by Turkish EFL Students
Karatepe Ç.
International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language (GlobELT), Antalya, Türkiye, 14 - 17 Nisan 2016, cilt.232, ss.354-361
2013
2013Türkçe’nin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Hitit 1 Ders Kitabının Değerlendirilmesi
Yılmaz D., Atan N., Karatepe Ç.
5. Dünya Dili Türkçe Uluslar arası Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 4 - 07 Kasım 2013, cilt.1, ss.391-404
2011
2011Does contextualisation training programme really make an impact on the ELT student teahers' performance?
KARATEPE Ç., YILMAZ D.
1st International ELT Conference Squaring the Circle: Matching competence with performance, İzmir, Türkiye, 25 Mart 2011
2010
2010Does contextualisation training programme really make an impact on the ELT student teachers’ performance?
KARATEPE Ç., YILMAZ D.
Paper presented at the 6th International ELT Research Conference, May 14-16, 2010, Selçuk-İzmir, Turkey, İzmir, Türkiye, 14 Mayıs - 16 Kasım 2010, cilt.1
2010
2010There is never enough time for contextualisationin EFL Primary classroom
YILMAZ D., KARATEPE Ç.
The 6th International ELT Research Conference, İzmir, Türkiye, 14 Mayıs - 16 Kasım 2010, cilt.1, ss.499-502
2009
2009Indirect Language Use in Turkish Coffee Cup Reading
KARATEPE Ç., ÜLBEĞİ E.
IX. Uluslararası Dil Yazım Deyiş Bilim Sempozyumu: Yaratıcılık ve yenilik yılında yeni yaklaşımlar., Sakarya, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2009, cilt.2, ss.34-46
2009
2009Erasmus experience of Turkish teacher trainees
KARATEPE Ç.
International Congress on Intercultural Dialogue and Education, Bursa, Türkiye, 8 - 11 Ekim 2009
2008
2008A Comparative Study on Turkish and English Complaint Letters
Karatepe Ç.
İzmir deyiş bilim, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ocak 2008
2007
2007Türk tartışma programlarında muhalefet ifadeleri
Karatepe Ç., Özen D.
İstanbul University faculty of Letters International ‘Çekinceli Söylemler’ Symposium, November 29-30, 2007, İstanbul, Turkey, İstanbul, Türkiye, 1 - 13 Ocak 2007
2004
2004Teaching Pragmalinguistic Features of Language Education: Yet another challenge
Karatepe Ç.
Eskişehir, Eskişehir, Türkiye, 1 - 03 Ocak 2004, cilt.1, ss.1-10
2003
2003Raising awareness about pragmalinguistics
Karatepe Ç.
8th International Bilkent University School of English Language ELT Conference Speaking in the monolingual classroom: need for fresh approach?, Ankara, Türkiye, 23 - 25 Ocak 2003, ss.147-155
2002
2002An evaluation of student teachers attitudes: Towards quality in teachers education
Karatepe Ç.
Interchanges Exchanges: Current Trends in ELT , Ankara, Türkiye, 11 - 13 Kasım 2002
2001
2001Multiple intelligences and collaborative learning in EFL teacher training.
KARATEPE Ç., GÜRSOY E.
Paper presented at 35th IATEFL Conference, Brighton, İngiltere, 04 Kasım 2001
2001
2001Raising ELT trainees’ awareness through collaborative learning
GÜRSOY E., KARATEPE Ç.
Paper presented at 35th Annual TESOL Convention, St Louis, Amerika Birleşik Devletleri, 27 Şubat 2001, cilt.1
2000
2000Pragmalinguistic Awareness in EFL Teacher Training
KARATEPE Ç.
5th İnternational Association of Language Awareness, Leicester, İngiltere, 26 Haziran 2000
1995
1995The trouble is y’know.....: The use of y’know in the conversations of Turkish speakers of English and native speakers of English”
Karatepe Ç.
Annual meeting of British Association of Applied Linguistics. Southampton University, Southampton-UK, Southampton, Birleşik Krallık, 15 - 16 Mayıs 1995, cilt.1, ss.20-21
Kitaplar
2021
2021Technology-Enhanced Pragmatics Instruction
Civelek M., Karatepe Ç.
Pragmatics and Language Teaching, Şeyda Selen ÇİMEN • Betül BAL GEZEGİN, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.230-249, 2021
2021
2021CHAPTER 11: PRAGMATICS IN THE LANGUAGE CLASSROOM: EXPLICIT AND IMPLICIT TEACHING TECHNIQUES
Karatepe Ç.
Pragmatics and Language Teaching, Şeyda Selen ÇİMEN • Betül BAL GEZEGİN, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.185-200, 2021
2021
2021Multisensory Language Teaching: Its Impact on the English Vocabulary Achievement of Turkish Young Learners
Çelik Korkmaz Ş., Karatepe Ç.
Teaching Practices and Equitable Learning in Children’s Language Education, Christina Nicole Giannikas, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.151-170, 2021
2021
2021Technology-Enhanced Pragmatics Instruction
Civelek M., KARATEPE Ç.
Pragmatics in the Language Classroom: Teaching techniques, Çimen, Ş. S. & Bal Gezegin, B., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.230-249, 2021
2021
2021Multisensory Language Teaching: Its Impact on the English Vocabulary Achievement of Turkish Young Learners
ÇELİK KORKMAZ Ş., KARATEPE Ç.
Teaching Practices and Equitable Learning in Children's Language Education, Christina Nicole Giannikas, Editör, IGI GLOBAL, Hershey Pennsylvania, ss.151-170, 2021
2021
2021Pragmatics in the Language Classroom: Explicit and implicit teaching techniques
KARATEPE Ç.
Pragmatics and Language Teaching, Çimen, Ş. S. & Bal Gezegin, B., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.185-200, 2021
2020
2020Adaptation of Syrian Refugees into Turkish Culture: Does language proficiency in Turkish help?
Karatepe Ç., Dal T.
Theory and Research in Social, Human and Administrative Sciences, Erdem Sarıkaya, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.165-184, 2020
2019
2019Use of conventional indirect strategies in requests by Turkish EFL learners
Karatepe Ç., Ünal F.
Educational Sciences Research Papers, Baki,M. Ağır,S. M, Editör, Gece Akademi, Ankara, ss.23-46, 2019
2019
2019Syrian refugees in Turkey and intercultural sensitivity: Stretching healthcare and education services to their limits
Karatepe Ç.
Social, Human and Administrative Research Papers, Elagöz,İ,Gezer,A.,Yılmaz,A. Erdoğan,G., Editör, Gece Akademi, Ankara, ss.47-62, 2019
2013
2013Contextualisation in the EFL Primary Classroom: A neglected issue in teacher education
Yılmaz D., Karatepe Ç.
The Science and Education at the Beginning of the 21st Century in Turkey,, Strelova,Olga,Hristov,I.,Mortan K.,Peeva,P.,Sam,R.,N.,Galay,E. Atasoy,E., Editör, . St Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.57-70, 2013
2011
2011Learning Theories
Karatepe Ç.
Teaching English to Young Learners an activity based guide for prospective teachers, Gürsoy,E. ve Arıkan Arda, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-20, 2011
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorJournal of Communication and Cultural Trends
Editörler Kurulu Üyesi
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mayıs 2024
Mayıs 2024COGENT EDUCATION
SCI-E Kapsamındaki Dergi
Ocak 2024
Ocak 2024REFLECTIVE PRACTICE
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2021
Ağustos 2021PRAGMATICS AND SOCIETY
SSCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2021
Şubat 2021Reflective Practice
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2021
Ocak 2021International Journal of Language Academy
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2021
Ocak 2021Euroasian Journal of Educational Research
ESCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2020
Aralık 2020SAGE OPEN
SCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2020
Kasım 2020SAGE OPEN
SCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2020
Ekim 2020Euroasian Journal of Educational Research
ESCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2020
Haziran 2020PRAGMATICS AND SOCIETY
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2020
Mayıs 2020Eurasian Journal of Educational Research
ESCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2020
Mayıs 2020Reflective Practice
ESCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2020
Nisan 2020Euroasian Journal of Educatinal Research
ESCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2020
Nisan 2020PRAGMATICS AND SOCIETY
SSCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2020
Şubat 2020Euroasian Journal of Educational Research
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2019
Ekim 2019RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mayıs 2019
Mayıs 2019RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mayıs 2019
Mayıs 2019SAGE OPEN
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2019
Mayıs 2019RumeliDE Dil Ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2018
Eylül 2018The Journal of Academic Social Sciences
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2017
Aralık 2017Reflective Practice
ESCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2017
Aralık 2017Euroasian Journal of Educational Research
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2017
Ağustos 2017Reflective Practice
ESCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2002
Mayıs 2002Language Awareness
ESCI Kapsamındaki Dergi
Akademik Dolaşım Faaliyetleri
2009 - 2009
2009 - 2009Diğer Değişim Programı
Personel Hareketliliği
Bilbao Eğitim Kurumu, İspanya
2007 - 2007
2007 - 2007Erasmus Programı
Ders Verme
Kobenhavns Universitet (University of Copenhagen), Danimarka
2005 - 2005
2005 - 2005Erasmus Programı
Ders Verme
Paedagogische Hochschule Schwaebisch Gmünd, Almanya
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
13 Mayıs 2022 - 16 Eylül 2024
13 Mayıs 2022 - 16 Eylül 2024
6th INTERNATIONAL CONGRESS OF EURASIAN SOCIAL SCIENCES (6. ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ)
Panelist
Muğla-Türkiye
09 Mayıs 2022 - 11 Mayıs 2022
09 Mayıs 2022 - 11 Mayıs 2022
6th International Conference on Research in Applied Linguistics ICRAL 2022
Panelist
Amasya-Türkiye
Davetli Konuşmalar
Haziran 2011
Haziran 2011Teaching Grammar and Vocabulary
Seminer
İngilizce Dersi Öğretim Programları, Yöntem ve Teknikleri Semineri-Türkiye
Mayıs 2011
Mayıs 2011Contextualising Language Teaching
Seminer
Milli Eğitim Bakanlığı Hizmet İçi Eğitim Dairesi-Türkiye
Burslar
2001 - 2001
2001 - 2001Konferans desteği
British Council
2000 - 2000
2000 - 2000Konferans desteği
British Council
1993 - 1997
1993 - 1997Yurt Dışı Yüksek Öğretim Bursu
Milli Eğitim Bakanlığı
1991 - 1993
1991 - 1993Yurt Dışı Yüksek Öğretim Bursu
Milli Eğitim Bakanlığı
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 17
h-indeksi (WOS): 2
Jüri Üyelikleri
Temmuz-2024
Temmuz 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
2024 Yüksek Lisans Öğrencisi Alımı Jürisi - Bursa Uludağ University
Temmuz-2024
Temmuz 2024Tez Savunma (Doktora)
Araş Gör Meltem Merve KONU'nun doktora tez jürisi - Bursa Uludağ University
Şubat-2024
Şubat 2024Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Araş Gör Meltem Merve KONU'nun doktora tez izleme Komisyonu üyeliği - Bursa Uludağ University
Mart-2023
Mart 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
The relationship between motivation and pragmatic awareness: A case study of Turkish EFL learners - Bursa Uludağ University
Mart-2023
Mart 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Intercultural sensitivity in gaming communities: An investigation on the perceptions and practices of Turkish university students - Bursa Uludağ University
Şubat-2023
Şubat 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
An experimental study on enhancing efl learners’ pragmatic awareness and performance through WEB 2.0 tools online: Is teacher presence necessary? - Bursa Uludağ University
Ağustos-2022
Ağustos 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
An analysis of face-to-face education versus emergency-remote teaching: Readiness of ELT teacher trainees - Bursa Uludağ University
Haziran-2021
Haziran 2021Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Aynur AKSEL A Study on the Effectiveness of a Blended Learning Model in English Language Learning in Higher Education: Student attitudes and opinions - Bursa Uludağ Üniversitesi
Haziran-2021
Haziran 2021Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Nurdan FİDAN Willingness to Communicate in EFL in the Classroom and Informal Digital Context: Their associatıons with the Big-Five Personality Traits. - Bursa Uludağ Üniversitesi
Şubat-2021
Şubat 2021Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Emin GÜRKAN Investigating Intercultural Communication Sensitivity of First and Fourth Grade ELT Learners. - Bursa Uludağ Üniversitesi
Şubat-2021
Şubat 2021Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Yaşar ERDİN Factors Affecting Perceived Technology Proficiency of Turkish Teachers of English in the Light of 21st Century Learning - Bursa Uludağ Üniversitesi
Kasım-2020
Kasım 2020Doktora Yeterlik Sınavı
Ayşe TAŞKIN A Study on Developing Tertiary Level EFL Learner’ Intercultural Sensitivity - Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Kasım-2020
Kasım 2020Doktora Yeterlik Sınavı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi doktora Öğrencisi Ayşe TAŞKIN'ın sınav jürisi görevi - Bursa Uludağ University
Temmuz-2020
Temmuz 2020Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Büşra İLGÖR The relationship between English teachers' professional identity perceptions and self-efficacy beliefs - Bursa Uludağ Üniversitesi
Şubat-2020
Şubat 2020Akademik Personel Sınavı
Yabancı Diller Yüksek Okuluna alınacak okutmanlar için kurulan jüride görev - Bursa Teknik Üniversitesi
Eylül-2019
Eylül 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Aihemaituoheti WUJIABUDULA A comparative study on university students’ intercultural communicative competence at state and private universities - Bursa Uludağ Üniversitesi
Temmuz-2019
Temmuz 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Esra ÇAM The Role of Metacognitive Knowledge and Strategies in Turkish EFL Learners' Writing Achievement - Bursa Uludağ Üniversitesi
Temmuz-2019
Temmuz 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Merve Tuğba ÖZDEMİR A study on the relationship btween language anxiety, autonomy and willingness to communicate of 10th grade high school students - Bursa Uludağ Üniversitesi
Temmuz-2015
Temmuz 2015Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Resim İş eğitimi Yardımcı Doçent kadrosuna atanma yabancı dil sınav Jüri üyeliği - Bursa Uludağ Üniversitesi
Temmuz-2015
Temmuz 2015Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Özel Eğitim Bölümü yardımcı Doçentliğe atanma için yabancı dil sınav jürisi - Bursa Uludağ Üniversitesi
Haziran-2015
Haziran 2015Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Feride AKIN The perceptions of EFL primary school teachers towards the use of educational technology in language classrooms - Bursa Uludağ Üniversitesi
Ocak-2013
Ocak 2013Akademik Personel Sınavı
Yabancı Diller Yüksek Okuluna alınacak okutmanlar için kurulan jüride görev - Bursa Teknik Üniversitesi
Eylül-2012
Eylül 2012Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Mustafa SARIOĞLU The Use of Mnemonic Devices for Minimising Cross-association in Teaching Vocabulary to Primary Schools EFL Learners - Bursa Uludağ Üniversitesi
Haziran-2012
Haziran 2012Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Deniz Ülker ÖZEŞ Yabancı Dil Öğretiminde Ders Kitabı Değerlendirilmesi: Spot on Grade 8: Öğretmen ve öğrenci görüşleri - Bursa Uludağ Üniversitesi
Haziran-2012
Haziran 2012Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Selen CİNGÖZ Günlük Tutmanın İngilizce Öğretmenliği Bölümü Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Düşünce Geliştirmesine Katkısı - Bursa Uludağ Üniversitesi
Mayıs-2011
Mayıs 2011Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Yasine EYLEK The use of realia with Turkish EFL learners - Bursa Uludağ Üniversitesi
Nisan-2010
Nisan 2010Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Müzik Eğitim Bölümü Yardımcı Doçentliğe atanma için yabancı dil sınav jürisi - Bursa Uludağ Üniversitesi
Ekim-2009
Ekim 2009Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
BUÜ Veteriner Fakültesi Veteriner Hekimleri Tarihi ve Deontoloji Ana Bilim Dalı Yardımcı Doçent ataması - Bursa Uludağ Üniversitesi
Ekim-2009
Ekim 2009Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Müzik Eğitim Bölümü Yardımcı Doçentliğe atanma için yabancı dil sınav jürisi - Bursa Uludağ Üniversitesi
Mart-2009
Mart 2009Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü Dinler Tarihi ABD için Yardımcı Doçentliğe atanma için yabancı dil sınav jürisi - Bursa Uludağ Üniversitesi
Mart-2009
Mart 2009Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
BUÜ İlahiyat Fakültesi Din Bilimler Bölümü Dinler Tarihi Anabilim Dalında Yardımcı Doçent ataması - Bursa Uludağ Üniversitesi
Şubat-2009
Şubat 2009Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Veteriner Hekimliği Tarihi ve Deontoloji ABD için Yardımcı Doçentliğe atanma için yabancı dil sınav jürisi - Bursa Uludağ Üniversitesi
Şubat-2009
Şubat 2009Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Eylem YEŞİLYURT Indirect Language Use in Turkish Coffee -cup Reading - Bursa Uludağ Üniversitesi
Ocak-2009
Ocak 2009Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Sahne Sanatları Oyunculuk Ana Sanat Dalı için Yardımcı Doçentliğe atanma için yabancı dil sınav jürisi - Bursa Uludağ Üniversitesi
Ocak-2009
Ocak 2009Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
BUÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Sanatları Oyunculuk Anasanat Dalı Yardımcı Doçent ataması - Bursa Uludağ Üniversitesi
Aralık-2008
Aralık 2008Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
BUÜVeteriner Fakültesi Yardımcı Doçent ataması - Bursa Uludağ Üniversitesi
Aralık-2008
Aralık 2008Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Veteriner Fakültesi Yardımcı Doçentliğe atanma için yabancı dil sınav jürisi - Bursa Uludağ Üniversitesi
Ocak-2007
Ocak 2007Tez Savunma (Yüksek Lisans)
İlyas Çağlar DOĞANDERE Perspectives of young learners of English towards assessment: formative or summative? - Bursa Uludağ Üniversitesi
Aralık-2006
Aralık 2006Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Derya ÖZEN Oppositions in Turkish News Interviews - Bursa Uludağ Üniversitesi
Ekim-2006
Ekim 2006Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Mine YALÇIN Portfolio in the writing classroom: teachers' versus students' agenda - Bursa Uludağ Üniversitesi
Ekim-2006
Ekim 2006Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Murat BAYRAK Pragmatic development in the acquisition of indirectness in a second language - Bursa Uludağ Üniversitesi
Haziran-2006
Haziran 2006Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Harun GÖÇERLER Almanca öğretmen adaylarında yabancı dil stratejileri kullanımı - Bursa Uludağ Üniversitesi
Şubat-2006
Şubat 2006Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Derya ÖZEN Türkçe tartışma programlarında kullanılan muhaleft ifadeleri - Bursa Uludağ Üniversitesi
Aralık-2005
Aralık 2005Akademik Personel Sınavı
Yabancı Diller Yüksek Okulu Okutmalık sınavı jürisi - Bursa Uludağ Üniversitesi
Aralık-2005
Aralık 2005Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Şadi KARAMANOĞLU Almanca öğretmen adaylarında yabancı dil stratejileri kullanımı - Bursa Uludağ Üniversitesi
Kasım-2005
Kasım 2005Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
BUÜ Yabancı Diller Yüksek Okulu İngilizce Okutmanlığı Sınavı - Bursa Uludağ Üniversitesi
Eylül-2005
Eylül 2005Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Umut M. SALİHOĞLU The analysis of research article introductions by Turkish authors writing in English - Bursa Uludağ Üniversitesi
Haziran-2005
Haziran 2005Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Aslıhan DÖNER Learning Strategies of Turkish EFL Learners - Bursa Uludağ Üniversitesi
Aralık-2004
Aralık 2004Akademik Personel Sınavı
İngiliz Dili Eğitimi ABD'na araştırma görevlisi alınması için kurulan jüri - Bursa Uludağ Üniversitesi
Aralık-2004
Aralık 2004Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Filiz Kal ÜNAL Requests in English and Turkish in the Language of Turkish Student Teachers: A comparative study - Bursa Uludağ Üniversitesi
Eylül-2004
Eylül 2004Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Murat MADAK Gender Differences in the Use of Requests by Turkish EFL Learners. - Bursa Uludağ Üniversitesi
Nisan-2004
Nisan 2004Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Uğur R. ÇETİNAVCI Teaching the major themes in Katherine Mansfield's short stories - Bursa Uludağ Üniversitesi
Aralık-2003
Aralık 2003Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Ayça TAYAR An Investigation on the Learner Autonomy and Motivation in ESP in Turkish Context. - Bursa Uludağ Üniversitesi
Ekim-2003
Ekim 2003Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Hatice GÜRBÜZ A Conversation analytical account of respanding in a second language - Bursa Uludağ Üniversitesi
Ağustos-2003
Ağustos 2003Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
BUÜ Sosyal Bilimler Ensitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı İngilizdili Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans Araştırma Görevlisi Mülakat Jürisi - Bursa Uludağ Üniversitesi
Aralık-2002
Aralık 2002Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
BUÜ Sosyal Bilimler Ensitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı İngilizdili Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans Araştırma Görevlisi Mülakat Jürisi - Bursa Uludağ Üniversitesi
Eylül-2002
Eylül 2002Akademik Personel Sınavı
BUÜ Sosyal Bilimler Ensitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı İngilizdili Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans Araştırma Görevlisi Mülakat Jürisi - Bursa Uludağ Üniversitesi
Mayıs-2002
Mayıs 2002Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Ebru Melek DALOĞLU Teacher Perceptions on Classroom Management in Teaching English as a Foreign Language. - Bursa Uludağ Üniversitesi
Eylül-2001
Eylül 2001Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
BUÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Muhasebe ve Finansman Anabilim Dalında Yardımcı Doçent ataması - Bursa Uludağ Üniversitesi
Eylül-2001
Eylül 2001Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Mehzudil Tuğba YILDIZ Indirectness in the acquistion of pragmatic competence in a second language - Bursa Uludağ Üniversitesi
Eylül-2001
Eylül 2001Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
BUÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Maliye Bölümü Mali İktisat Anabilim Dalında Yardımcı Doçent ataması - Bursa Uludağ Üniversitesi
Eylül-2001
Eylül 2001Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Aslıhan ÖZER Group-related factors in the classroom participation of second language learners - Bursa Uludağ Üniversitesi
Eylül-2001
Eylül 2001Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Şule ÇELİK The attitudes of the student teachers towards microteaching technique as a tool for relection in a teacher education programme - Bursa Uludağ Üniversitesi
Haziran-2001
Haziran 2001Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Şadıman ZALİOĞLU An investigation into the teacher and learner perspectives on the knowledge of reading strategies in ELT classroms - Bursa Uludağ Üniversitesi
Haziran-2001
Haziran 2001Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Işıl SANCAR Learner Autonomy: A profile of teacher trainee in pre-service teacher education - Bursa Uludağ Üniversitesi
Haziran-2001
Haziran 2001