Doç. Dr. ÇİĞDEM KARATEPE


EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ

İngiliz Dili Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler Genel, Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Dilbilim

E-posta: ozlem1@uludag.edu.tr
İş Telefonu: +90 294 226 4422 Dahili: 64
Web: https://avesis.uludag.edu.tr/ozlem1
Ofis: +224 2942264
Posta Adresi: Bursa ULudağ üniversitesi Eğitim Fakültesi Görükle Nilüfer Bursa

Metrikler

Yayın

66

Yayın (WoS)

6

Yayın (Scopus)

6

Atıf (WoS)

41

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

38

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

97

H-İndeks (Scholar)

6

Atıf (TrDizin)

31

H-İndeks (TrDizin)

4

Tez Danışmanlığı

17

Açık Erişim

49
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1993 - 1998

1993 - 1998

Doktora

University of Liverpool, İngiliz Dili Ve Edebiyatı Bölümü, İngiltere

1991 - 1993

1991 - 1993

Yüksek Lisans

University of Liverpool, Eğitim Fakültesi, Birleşik Krallık

1985 - 1990

1985 - 1990

Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

1998

1998

Doktora

Teaching pragmalinguistics in teacher training programmes Creative Commons License

University of Liverpool, Edebiyat Fakültesi , İngiliz Dili ve Edebiyatı

1993

1993

Yüksek Lisans

Communication strategies of Turkish speakers of English Creative Commons License

University of Liverpool, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Bölümü

Yabancı Diller

A1 Başlangıç

A1 Başlangıç

Almanca

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Dilbilim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ

2001 - 2024

2001 - 2024

Yrd. Doç. Dr.

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ

1998 - 2001

1998 - 2001

Öğretim Görevlisi Dr.

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ

1991 - 1991

1991 - 1991

Araştırma Görevlisi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ

Yönetimsel Görevler

2004 - 2007

2004 - 2007

Anabilim Dalı Yürütme Komitesi Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ

2004 - 2007

2004 - 2007

Anabilim Dalı Yürütme Komitesi Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ

2001 - 2004

2001 - 2004

Anabilim Dalı Yürütme Komitesi Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ

2001 - 2004

2001 - 2004

Birim Kalite Komisyonu Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Kültürler arası iletişim ve yabancı dil eğitimi

Toplum Dil Bilim ve Dil Öğretimi

Yüksek lisans alan uzmanlık dersi

Tez Danışmalığı

Lisans

Lisans

Edim Bilim ve Dil Öğretimi

Dil Edinimi

Anlatım Becerileri

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI

Okul Deneyimi

Yönetilen Tezler

2009

2009

Yüksek Lisans

Indirectness and rapport: Turkish coffee cup reading example

KARATEPE Ç. (Danışman)

E.YEŞİLYURT(Öğrenci) Creative Commons License

2006

2006

Yüksek Lisans

Opposition in Turkish news interviews

KARATEPE Ç. (Danışman)

D.ÖZEN(Öğrenci) Creative Commons License

Tanıtım ve Temsil Faaliyetleri

Erasmus Exchance

Kurumsal Temsil, Schwabisch Gmünd Pedagogige Hoch Schule, Almanya, Stuttgart, 2025 - 2025

Makaleler

Tümü (25)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (2)
Scopus (6)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (10)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Reflecting the Real: Pragmatic Awareness in EFL Teacher Training

Karatepe Ç., Bayır N.

7 th International Symposium on New Issues Teacher Education , Bursa, Türkiye, 3 - 05 Eylül 2025, cilt.1, ss.1-2, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2025

2025

2. the 7th International Symposium on New Issues in Teacher Education (ISNITE 2025)

Bayır N., Karatepe Ç.

the 7th International Symposium on New Issues in Teacher Education (ISNITE 2025), Bursa, Türkiye, 3 - 05 Eylül 2025, cilt.1, sa.1, (Yayınlanmadı)

2022

2022

3. An analysis of complaints in negative product reviews on amazon.com

TÜKENMEZ ŞAHİN Ş., KARATEPE Ç.

International Congress on Language Education, Literature and Linguistics (ICLELL-2022), Kütahya, Türkiye, 24 - 26 Haziran 2022, cilt.1, ss.63, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

4. An investigation into the uses of self-mentioned and second-person pronouns across four journals

KARATEPE Ç., KIZKAPAN S. Ç.

International English for Specific Purposes Conference, Ankara, Türkiye, 1 - 02 Temmuz 2022, cilt.1, ss.30, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

5. Move analysis of Turkish and English Game Reviews on the Steam Platform

ERDUR N., KARATEPE Ç.

1st World Languages and Literatures Research Symposium, Denizli, Türkiye, 01 Haziran 2022, cilt.1, ss.40, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

6. Intercultural Sensitivity levels of International and Turkish Students Studying at Turkish Universities

Karatepe Ç., Şencan C., Çetin G.

5th International Conference on Applied Linguistics ICRAL 2021, Bolu, Türkiye, 22 - 23 Ekim 2021, ss.1-2, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2020

2020

7. A Case Study on EFL Teachers’ Views on Material Adaptation for Teaching Pragmatics

Civelek M., Karatepe Ç.

Paper presented at the VIth International Conference on Research in Applied Linguistics (ICRAL2020), Bursa, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2020, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2020

2020

8. A qualitative study on Metacognitive Knowledge of Turkish EFL Students about writing

Çam E., Karatepe Ç.

Paper presented at the VIth International Conference on Research in Applied Linguistics (ICRAL2020), Bursa, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2020, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2019

2019

9. Attitudes of Turkish vocational high school students towards slang use in daily language.

Karatepe Ç., Fidan N.

3rd RESS Congress, Research in Educational Sciences and Sciences, Nevşehir, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

10. A study on language learning and study abroad perceptions of Erasmus students

Fidan N., KARATEPE Ç.

Paper presented at Xth ASOS International Symposium on Educational Sciences, 25-27 October 2018, Istanbul, Turkey, İstanbul, Türkiye, 25 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

11. The Use of Mnemonic Devices for Minimizing Cross-association in Teaching Vocabulary to Young EFL Learners

SARIOĞLU M., KARATEPE Ç.

LIF2018 5th International Language in Focus Conference: Contemporary Means and Methods in ELT and Applied Linguistics, Thessaloniki, Yunanistan, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2015

2015

12. The Place of Culture In EFL Classrooms Student Teachers Perspectıve

Yılmaz D., Karatepe Ç.

VII. International Congress of Educational Research, Muğla, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 2015, cilt.1, ss.638-645, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2017

2017

13. I present what is necessary to be done: Impersonalised formulaic request in Turkish formal complaint letters.

Karatepe Ç.

New Developments in Linguistis Pragmatics NDLP, Lodz, Polonya, 14 - 17 Mayıs 2017, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2017

2017

14. The Impact of Multisensory Materials and Activities On 4th Grade English Learners Reading Achievement

ÇELİK KORKMAZ Ş., KARATEPE Ç.

THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON TEACHING LANGUAGES TO YOUNG LEARNERS, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2017, ss.52, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. A Comparative Study on Attitude and Engagement Markers in Hotel Reviews in English and Turkish

KARATEPE Ç.

Conference: ”Metadiscourse Across Genres: Mapping out interactions in spoken and written discourses, 2017 (MAG 2017)At: Middle East Technical University Northern Cyprus campus, Girne, Kıbrıs (Kktc), 29 - 31 Mart 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

16. Problem solution pattern in the complaint letters composed by Turkish EFL learners and native speakers of English

KARATEPE Ç.

9th ınternational ELT research conference Interdisciplinary approaches: beyond the borders of ELT methodology, Çanakkale, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

17. Indirectness in Requests in Complaint Letters to the Higher Institution by Turkish EFL Students

Karatepe Ç.

International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language (GlobELT), Antalya, Türkiye, 14 - 17 Nisan 2016, cilt.232, ss.354-361, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License identifier

2013

2013

18. Türkçe’nin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Hitit 1 Ders Kitabının Değerlendirilmesi

Yılmaz D., Atan N., Karatepe Ç.

5. Dünya Dili Türkçe Uluslar arası Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 4 - 07 Kasım 2013, cilt.1, ss.391-404, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2011

2011

19. Does contextualisation training programme really make an impact on the ELT student teahers' performance?

KARATEPE Ç., YILMAZ D.

1st International ELT Conference Squaring the Circle: Matching competence with performance, İzmir, Türkiye, 25 Mart 2011, (Özet Bildiri)

2010

2010

20. Does contextualisation training programme really make an impact on the ELT student teachers’ performance?

KARATEPE Ç., YILMAZ D.

Paper presented at the 6th International ELT Research Conference, May 14-16, 2010, Selçuk-İzmir, Turkey, İzmir, Türkiye, 14 Mayıs - 16 Kasım 2010, cilt.1, (Özet Bildiri)

2010

2010

21. There is never enough time for contextualisationin EFL Primary classroom

YILMAZ D., KARATEPE Ç.

The 6th International ELT Research Conference, İzmir, Türkiye, 14 Mayıs - 16 Kasım 2010, cilt.1, ss.499-502, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

22. Indirect Language Use in Turkish Coffee Cup Reading

KARATEPE Ç., ÜLBEĞİ E.

IX. Uluslararası Dil Yazım Deyiş Bilim Sempozyumu: Yaratıcılık ve yenilik yılında yeni yaklaşımlar., Sakarya, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2009, cilt.2, ss.34-46, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

23. Erasmus experience of Turkish teacher trainees

KARATEPE Ç.

International Congress on Intercultural Dialogue and Education, Bursa, Türkiye, 8 - 11 Ekim 2009, (Özet Bildiri)

2008

2008

24. A Comparative Study on Turkish and English Complaint Letters

Karatepe Ç.

İzmir deyiş bilim, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ocak 2008, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2007

2007

25. Türk tartışma programlarında muhalefet ifadeleri

Karatepe Ç., Özen D.

İstanbul University faculty of Letters International ‘Çekinceli Söylemler’ Symposium, November 29-30, 2007, İstanbul, Turkey, İstanbul, Türkiye, 1 - 13 Ocak 2007, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2004

2004

26. Teaching Pragmalinguistic Features of Language Education: Yet another challenge

Karatepe Ç.

Eskişehir, Eskişehir, Türkiye, 1 - 03 Ocak 2004, cilt.1, ss.1-10, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2003

2003

27. Raising awareness about pragmalinguistics

Karatepe Ç.

8th International Bilkent University School of English Language ELT Conference Speaking in the monolingual classroom: need for fresh approach?, Ankara, Türkiye, 23 - 25 Ocak 2003, ss.147-155, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2002

2002

28. An evaluation of student teachers attitudes: Towards quality in teachers education

Karatepe Ç.

Interchanges Exchanges: Current Trends in ELT , Ankara, Türkiye, 11 - 13 Kasım 2002, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2001

2001

29. Multiple intelligences and collaborative learning in EFL teacher training.

KARATEPE Ç., GÜRSOY E.

Paper presented at 35th IATEFL Conference, Brighton, İngiltere, 04 Kasım 2001, (Özet Bildiri)

2001

2001

30. Raising ELT trainees’ awareness through collaborative learning

GÜRSOY E., KARATEPE Ç.

Paper presented at 35th Annual TESOL Convention, St Louis, Amerika Birleşik Devletleri, 27 Şubat 2001, cilt.1, (Özet Bildiri)

2000

2000

31. Pragmalinguistic Awareness in EFL Teacher Training

KARATEPE Ç.

5th İnternational Association of Language Awareness, Leicester, İngiltere, 26 Haziran 2000, (Özet Bildiri)

1995

1995

32. The trouble is y’know.....: The use of y’know in the conversations of Turkish speakers of English and native speakers of English”

Karatepe Ç.

Annual meeting of British Association of Applied Linguistics. Southampton University, Southampton-UK, Southampton, Birleşik Krallık, 15 - 16 Mayıs 1995, cilt.1, ss.20-21, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2021

2021

1. Technology-Enhanced Pragmatics Instruction

Civelek M., Karatepe Ç.

Pragmatics and Language Teaching, Şeyda Selen ÇİMEN • Betül BAL GEZEGİN, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.230-249, 2021 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

2. CHAPTER 11: PRAGMATICS IN THE LANGUAGE CLASSROOM: EXPLICIT AND IMPLICIT TEACHING TECHNIQUES

Karatepe Ç.

Pragmatics and Language Teaching, Şeyda Selen ÇİMEN • Betül BAL GEZEGİN, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.185-200, 2021 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

3. Multisensory Language Teaching: Its Impact on the English Vocabulary Achievement of Turkish Young Learners

Çelik Korkmaz Ş., Karatepe Ç.

Teaching Practices and Equitable Learning in Children’s Language Education, Christina Nicole Giannikas, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.151-170, 2021 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

4. Pragmatics in the Language Classroom: Explicit and implicit teaching techniques

KARATEPE Ç.

Pragmatics and Language Teaching, Çimen, Ş. S. & Bal Gezegin, B., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.185-200, 2021

2020

2020

5. Adaptation of Syrian Refugees into Turkish Culture: Does language proficiency in Turkish help?

Karatepe Ç., Dal T.

Theory and Research in Social, Human and Administrative Sciences, Erdem Sarıkaya, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.165-184, 2020 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

6. Use of conventional indirect strategies in requests by Turkish EFL learners

Karatepe Ç., Ünal F.

Educational Sciences Research Papers, Baki,M. Ağır,S. M, Editör, Gece Akademi, Ankara, ss.23-46, 2019 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

7. Syrian refugees in Turkey and intercultural sensitivity: Stretching healthcare and education services to their limits

Karatepe Ç.

Social, Human and Administrative Research Papers, Elagöz,İ,Gezer,A.,Yılmaz,A. Erdoğan,G., Editör, Gece Akademi, Ankara, ss.47-62, 2019 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

8. Contextualisation in the EFL Primary Classroom: A neglected issue in teacher education

Yılmaz D., Karatepe Ç.

The Science and Education at the Beginning of the 21st Century in Turkey,, Strelova,Olga,Hristov,I.,Mortan K.,Peeva,P.,Sam,R.,N.,Galay,E. Atasoy,E., Editör, . St Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.57-70, 2013 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2011

2011

9. Learning Theories

Karatepe Ç.

Teaching English to Young Learners an activity based guide for prospective teachers, Gürsoy,E. ve Arıkan Arda, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-20, 2011 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Eylül 2025

Eylül 2025

Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ağustos 2025

Ağustos 2025

Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)

Hakemli Bilimsel Dergi

Kasım 2024

Kasım 2024

Buca Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2024

Mayıs 2024

COGENT EDUCATION

SCI-E Kapsamındaki Dergi

Ocak 2024

Ocak 2024

REFLECTIVE PRACTICE

ESCI Kapsamındaki Dergi

Nisan 2023

Nisan 2023

International Journal of Educational Research Review

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ağustos 2021

Ağustos 2021

PRAGMATICS AND SOCIETY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Şubat 2021

Şubat 2021

Reflective Practice

ESCI Kapsamındaki Dergi

Ocak 2021

Ocak 2021

International Journal of Language Academy

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ocak 2021

Ocak 2021

Euroasian Journal of Educational Research

ESCI Kapsamındaki Dergi

Aralık 2020

Aralık 2020

SAGE OPEN

SCI Kapsamındaki Dergi

Kasım 2020

Kasım 2020

SAGE OPEN

SCI Kapsamındaki Dergi

Ekim 2020

Ekim 2020

Euroasian Journal of Educational Research

ESCI Kapsamındaki Dergi

Temmuz 2020

Temmuz 2020

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Haziran 2020

Haziran 2020

PRAGMATICS AND SOCIETY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mayıs 2020

Mayıs 2020

Eurasian Journal of Educational Research

ESCI Kapsamındaki Dergi

Mayıs 2020

Mayıs 2020

Reflective Practice

ESCI Kapsamındaki Dergi

Nisan 2020

Nisan 2020

Euroasian Journal of Educatinal Research

ESCI Kapsamındaki Dergi

Nisan 2020

Nisan 2020

PRAGMATICS AND SOCIETY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Şubat 2020

Şubat 2020

Euroasian Journal of Educational Research

ESCI Kapsamındaki Dergi

Ekim 2019

Ekim 2019

RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Mayıs 2019

Mayıs 2019

RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Mayıs 2019

Mayıs 2019

SAGE OPEN

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mayıs 2019

Mayıs 2019

RumeliDE Dil Ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Eylül 2018

Eylül 2018

The Journal of Academic Social Sciences

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Aralık 2017

Aralık 2017

Reflective Practice

ESCI Kapsamındaki Dergi

Aralık 2017

Aralık 2017

Euroasian Journal of Educational Research

ESCI Kapsamındaki Dergi

Ağustos 2017

Ağustos 2017

Reflective Practice

ESCI Kapsamındaki Dergi

Mayıs 2002

Mayıs 2002

Language Awareness

ESCI Kapsamındaki Dergi

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Ekim 2020

Ekim 2020

VIth International Conference on Research in Applied Linguistics (ICRAL2020).

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Karatepe Ç.
Bursa, Türkiye

Akademik Dolaşım Faaliyetleri

2025 - 2025

2025 - 2025

Erasmus Programı

Ders Verme

Paedagogische Hochschule Schwaebisch Gmünd, Almanya

2009 - 2009

2009 - 2009

Diğer Değişim Programı

Personel Hareketliliği

Bilbao Eğitim Kurumu, İspanya

2007 - 2007

2007 - 2007

Erasmus Programı

Ders Verme

Kobenhavns Universitet (University of Copenhagen), Danimarka

2005 - 2005

2005 - 2005

Erasmus Programı

Ders Verme

Paedagogische Hochschule Schwaebisch Gmünd, Almanya



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

03 Eylül 2025 - 05 Eylül 2025

03 Eylül 2025 - 05 Eylül 2025

7th International Symposium on New Issues in Teacher Education

Panelist

Bursa-Türkiye

13 Mayıs 2022 - 16 Eylül 2024

13 Mayıs 2022 - 16 Eylül 2024

6th INTERNATIONAL CONGRESS OF EURASIAN SOCIAL SCIENCES (6. ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ)Sürdürülebilir Kalkınma

Panelist

Muğla-Türkiye

09 Mayıs 2022 - 11 Mayıs 2022

09 Mayıs 2022 - 11 Mayıs 2022

6th International Conference on Research in Applied Linguistics ICRAL 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

Panelist

Amasya-Türkiye

12 Mayıs 2016 - 16 Mayıs 2016

12 Mayıs 2016 - 16 Mayıs 2016

9th ELT Research Conference Interdisciplinary approaches: Beyond the borders of ELT methodology 12-14 May 2016 Çanakkale

Panelist

Çanakkale-Türkiye

Davetli Konuşmalar

Kasım 2024

Kasım 2024

The Place of Pragmatics in EFL Classrooms in Türkiye

Seminer

Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Fakül İngilizce Öğretmenliği-Türkiye

Haziran 2011

Haziran 2011

Teaching Grammar and Vocabulary

Seminer

İngilizce Dersi Öğretim Programları, Yöntem ve Teknikleri Semineri-Türkiye

Mayıs 2011

Mayıs 2011

Contextualising Language Teaching

Seminer

Milli Eğitim Bakanlığı Hizmet İçi Eğitim Dairesi-Türkiye

Burslar

2001 - 2001

2001 - 2001

Konferans desteği

British Council

2000 - 2000

2000 - 2000

Konferans desteği

British Council

1993 - 1997

1993 - 1997

Yurt Dışı Yüksek Öğretim Bursu

Milli Eğitim Bakanlığı

1991 - 1993

1991 - 1993

Yurt Dışı Yüksek Öğretim Bursu

Milli Eğitim Bakanlığı

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 7

h-indeksi (WOS): 2

Jüri Üyelikleri

Eylül-2025

Eylül 2025

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Yüksek Lisans Tez savunma jürisi görevi - Bursa Uludağ Üniversitesi

Eylül-2025

Eylül 2025

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Tez savunma jüri görevi - Bursa Uludağ University

Ocak-2025

Ocak 2025

Tez Savunma (Doktora)

Doktora yeterlilik jürisi - Bursa Uludağ University

Temmuz-2024

Temmuz 2024

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

2024 Yüksek Lisans Öğrencisi Alımı Jürisi - Bursa Uludağ University

Temmuz-2024

Temmuz 2024

Tez Savunma (Doktora)

Araş Gör Meltem Merve KONU'nun doktora tez jürisi - Bursa Uludağ University

Şubat-2024

Şubat 2024

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

Araş Gör Meltem Merve KONU'nun doktora tez izleme Komisyonu üyeliği - Bursa Uludağ University

Mart-2023

Mart 2023

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Intercultural sensitivity in gaming communities: An investigation on the perceptions and practices of Turkish university students - Bursa Uludağ University

Mart-2023

Mart 2023

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

The relationship between motivation and pragmatic awareness: A case study of Turkish EFL learners - Bursa Uludağ University

Şubat-2023

Şubat 2023

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

An experimental study on enhancing efl learners’ pragmatic awareness and performance through WEB 2.0 tools online: Is teacher presence necessary? - Bursa Uludağ University

Ağustos-2022

Ağustos 2022

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

An analysis of face-to-face education versus emergency-remote teaching: Readiness of ELT teacher trainees - Bursa Uludağ University

Haziran-2021

Haziran 2021

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Nurdan FİDAN Willingness to Communicate in EFL in the Classroom and Informal Digital Context: Their associatıons with the Big-Five Personality Traits. - Bursa Uludağ Üniversitesi

Haziran-2021

Haziran 2021

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Aynur AKSEL A Study on the Effectiveness of a Blended Learning Model in English Language Learning in Higher Education: Student attitudes and opinions - Bursa Uludağ Üniversitesi

Şubat-2021

Şubat 2021

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Yaşar ERDİN Factors Affecting Perceived Technology Proficiency of Turkish Teachers of English in the Light of 21st Century Learning - Bursa Uludağ Üniversitesi

Şubat-2021

Şubat 2021

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Emin GÜRKAN Investigating Intercultural Communication Sensitivity of First and Fourth Grade ELT Learners. - Bursa Uludağ Üniversitesi

Kasım-2020

Kasım 2020

Doktora Yeterlik Sınavı

Ayşe TAŞKIN A Study on Developing Tertiary Level EFL Learner’ Intercultural Sensitivity - Orta Doğu Teknik Üniversitesi

Kasım-2020

Kasım 2020

Doktora Yeterlik Sınavı

Orta Doğu Teknik Üniversitesi doktora Öğrencisi Ayşe TAŞKIN'ın sınav jürisi görevi - Bursa Uludağ University

Temmuz-2020

Temmuz 2020

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Büşra İLGÖR The relationship between English teachers' professional identity perceptions and self-efficacy beliefs - Bursa Uludağ Üniversitesi

Şubat-2020

Şubat 2020

Akademik Personel Sınavı

Yabancı Diller Yüksek Okuluna alınacak okutmanlar için kurulan jüride görev - Bursa Teknik Üniversitesi

Eylül-2019

Eylül 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Aihemaituoheti WUJIABUDULA A comparative study on university students’ intercultural communicative competence at state and private universities - Bursa Uludağ Üniversitesi

Temmuz-2019

Temmuz 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Merve Tuğba ÖZDEMİR A study on the relationship btween language anxiety, autonomy and willingness to communicate of 10th grade high school students - Bursa Uludağ Üniversitesi

Temmuz-2019

Temmuz 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Esra ÇAM The Role of Metacognitive Knowledge and Strategies in Turkish EFL Learners' Writing Achievement - Bursa Uludağ Üniversitesi

Temmuz-2015

Temmuz 2015

Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik

Resim İş eğitimi Yardımcı Doçent kadrosuna atanma yabancı dil sınav Jüri üyeliği - Bursa Uludağ Üniversitesi

Temmuz-2015

Temmuz 2015

Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik

Özel Eğitim Bölümü yardımcı Doçentliğe atanma için yabancı dil sınav jürisi - Bursa Uludağ Üniversitesi

Haziran-2015

Haziran 2015

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Feride AKIN The perceptions of EFL primary school teachers towards the use of educational technology in language classrooms - Bursa Uludağ Üniversitesi

Ocak-2013

Ocak 2013

Akademik Personel Sınavı

Yabancı Diller Yüksek Okuluna alınacak okutmanlar için kurulan jüride görev - Bursa Teknik Üniversitesi

Eylül-2012

Eylül 2012

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Mustafa SARIOĞLU The Use of Mnemonic Devices for Minimising Cross-association in Teaching Vocabulary to Primary Schools EFL Learners - Bursa Uludağ Üniversitesi

Haziran-2012

Haziran 2012

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Selen CİNGÖZ Günlük Tutmanın İngilizce Öğretmenliği Bölümü Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Düşünce Geliştirmesine Katkısı - Bursa Uludağ Üniversitesi

Haziran-2012

Haziran 2012

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Deniz Ülker ÖZEŞ Yabancı Dil Öğretiminde Ders Kitabı Değerlendirilmesi: Spot on Grade 8: Öğretmen ve öğrenci görüşleri - Bursa Uludağ Üniversitesi

Mayıs-2011

Mayıs 2011

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Yasine EYLEK The use of realia with Turkish EFL learners - Bursa Uludağ Üniversitesi

Temmuz-2010

Temmuz 2010

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Yüksek lisans öğrencisi alımı jürisi - Bursa Uludağ University

Nisan-2010

Nisan 2010

Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik

Müzik Eğitim Bölümü Yardımcı Doçentliğe atanma için yabancı dil sınav jürisi - Bursa Uludağ Üniversitesi

Ekim-2009

Ekim 2009

Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik

Müzik Eğitim Bölümü Yardımcı Doçentliğe atanma için yabancı dil sınav jürisi - Bursa Uludağ Üniversitesi

Ekim-2009

Ekim 2009

Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik

BUÜ Veteriner Fakültesi Veteriner Hekimleri Tarihi ve Deontoloji Ana Bilim Dalı Yardımcı Doçent ataması - Bursa Uludağ Üniversitesi

Mart-2009

Mart 2009

Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik

BUÜ İlahiyat Fakültesi Din Bilimler Bölümü Dinler Tarihi Anabilim Dalında Yardımcı Doçent ataması - Bursa Uludağ Üniversitesi

Mart-2009

Mart 2009

Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik

Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü Dinler Tarihi ABD için Yardımcı Doçentliğe atanma için yabancı dil sınav jürisi - Bursa Uludağ Üniversitesi

Şubat-2009

Şubat 2009

Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik

Veteriner Hekimliği Tarihi ve Deontoloji ABD için Yardımcı Doçentliğe atanma için yabancı dil sınav jürisi - Bursa Uludağ Üniversitesi

Şubat-2009

Şubat 2009

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Eylem YEŞİLYURT Indirect Language Use in Turkish Coffee -cup Reading - Bursa Uludağ Üniversitesi

Ocak-2009

Ocak 2009

Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik

Sahne Sanatları Oyunculuk Ana Sanat Dalı için Yardımcı Doçentliğe atanma için yabancı dil sınav jürisi - Bursa Uludağ Üniversitesi

Ocak-2009

Ocak 2009

Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik

BUÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Sanatları Oyunculuk Anasanat Dalı Yardımcı Doçent ataması - Bursa Uludağ Üniversitesi

Aralık-2008

Aralık 2008

Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik

BUÜVeteriner Fakültesi Yardımcı Doçent ataması - Bursa Uludağ Üniversitesi

Aralık-2008

Aralık 2008

Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik

Veteriner Fakültesi Yardımcı Doçentliğe atanma için yabancı dil sınav jürisi - Bursa Uludağ Üniversitesi

Ocak-2007

Ocak 2007

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

İlyas Çağlar DOĞANDERE Perspectives of young learners of English towards assessment: formative or summative? - Bursa Uludağ Üniversitesi

Aralık-2006

Aralık 2006

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Derya ÖZEN Oppositions in Turkish News Interviews - Bursa Uludağ Üniversitesi

Ekim-2006

Ekim 2006

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Mine YALÇIN Portfolio in the writing classroom: teachers' versus students' agenda - Bursa Uludağ Üniversitesi

Ekim-2006

Ekim 2006

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Murat BAYRAK Pragmatic development in the acquisition of indirectness in a second language - Bursa Uludağ Üniversitesi

Haziran-2006

Haziran 2006

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Harun GÖÇERLER Almanca öğretmen adaylarında yabancı dil stratejileri kullanımı - Bursa Uludağ Üniversitesi

Şubat-2006

Şubat 2006

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Derya ÖZEN Türkçe tartışma programlarında kullanılan muhaleft ifadeleri - Bursa Uludağ Üniversitesi

Aralık-2005

Aralık 2005

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Şadi KARAMANOĞLU Almanca öğretmen adaylarında yabancı dil stratejileri kullanımı - Bursa Uludağ Üniversitesi

Aralık-2005

Aralık 2005

Akademik Personel Sınavı

Yabancı Diller Yüksek Okulu Okutmalık sınavı jürisi - Bursa Uludağ Üniversitesi

Kasım-2005

Kasım 2005

Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik

BUÜ Yabancı Diller Yüksek Okulu İngilizce Okutmanlığı Sınavı - Bursa Uludağ Üniversitesi

Eylül-2005

Eylül 2005

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Umut M. SALİHOĞLU The analysis of research article introductions by Turkish authors writing in English - Bursa Uludağ Üniversitesi

Haziran-2005

Haziran 2005

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Aslıhan DÖNER Learning Strategies of Turkish EFL Learners - Bursa Uludağ Üniversitesi

Aralık-2004

Aralık 2004

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Filiz Kal ÜNAL Requests in English and Turkish in the Language of Turkish Student Teachers: A comparative study - Bursa Uludağ Üniversitesi

Aralık-2004

Aralık 2004

Akademik Personel Sınavı

İngiliz Dili Eğitimi ABD'na araştırma görevlisi alınması için kurulan jüri - Bursa Uludağ Üniversitesi

Eylül-2004

Eylül 2004

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Murat MADAK Gender Differences in the Use of Requests by Turkish EFL Learners. - Bursa Uludağ Üniversitesi

Nisan-2004

Nisan 2004

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Uğur R. ÇETİNAVCI Teaching the major themes in Katherine Mansfield's short stories - Bursa Uludağ Üniversitesi

Aralık-2003

Aralık 2003

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Ayça TAYAR An Investigation on the Learner Autonomy and Motivation in ESP in Turkish Context. - Bursa Uludağ Üniversitesi

Ekim-2003

Ekim 2003

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Hatice GÜRBÜZ A Conversation analytical account of respanding in a second language - Bursa Uludağ Üniversitesi

Ağustos-2003

Ağustos 2003

Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik

BUÜ Sosyal Bilimler Ensitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı İngilizdili Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans Araştırma Görevlisi Mülakat Jürisi - Bursa Uludağ Üniversitesi

Aralık-2002

Aralık 2002

Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik

BUÜ Sosyal Bilimler Ensitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı İngilizdili Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans Araştırma Görevlisi Mülakat Jürisi - Bursa Uludağ Üniversitesi

Eylül-2002

Eylül 2002

Akademik Personel Sınavı

BUÜ Sosyal Bilimler Ensitüsü Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı İngilizdili Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans Araştırma Görevlisi Mülakat Jürisi - Bursa Uludağ Üniversitesi

Mayıs-2002

Mayıs 2002

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Ebru Melek DALOĞLU Teacher Perceptions on Classroom Management in Teaching English as a Foreign Language. - Bursa Uludağ Üniversitesi

Eylül-2001

Eylül 2001

Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik

BUÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Maliye Bölümü Mali İktisat Anabilim Dalında Yardımcı Doçent ataması - Bursa Uludağ Üniversitesi

Eylül-2001

Eylül 2001

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Mehzudil Tuğba YILDIZ Indirectness in the acquistion of pragmatic competence in a second language - Bursa Uludağ Üniversitesi

Eylül-2001

Eylül 2001

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Şule ÇELİK The attitudes of the student teachers towards microteaching technique as a tool for relection in a teacher education programme - Bursa Uludağ Üniversitesi

Eylül-2001

Eylül 2001

Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik

BUÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Muhasebe ve Finansman Anabilim Dalında Yardımcı Doçent ataması - Bursa Uludağ Üniversitesi

Eylül-2001

Eylül 2001

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Aslıhan ÖZER Group-related factors in the classroom participation of second language learners - Bursa Uludağ Üniversitesi

Haziran-2001

Haziran 2001

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Şadıman ZALİOĞLU An investigation into the teacher and learner perspectives on the knowledge of reading strategies in ELT classroms - Bursa Uludağ Üniversitesi

Haziran-2001

Haziran 2001

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Pınar SALI A study on treatment of oral errors ELT classes - Bursa Uludağ Üniversitesi

Haziran-2001

Haziran 2001

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Işıl SANCAR Learner Autonomy: A profile of teacher trainee in pre-service teacher education - Bursa Uludağ Üniversitesi