How do students' diaries enhance preservice English language teachers' reflectivity in practice


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Uludağ Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2012

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: SELEN CİNGÖZ

Danışman: ÇİĞDEM KARATEPE

Özet:

Bu çalışma uygulama dersinde günlük tutmanın öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünmelerini ne seviyede geliştirdiğini incelemeyi amaçlamıştır. Çalışma örneklemi Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı'nda lisans eğitimi alan 15 öğretmen adayıdır. Araştırma 2010-2011 güz döneminde 8 haftalık bir dönemi kapsamaktadır.Öğretmen adaylarının yansıtıcı günlük yazıları ve birebir görüşmeler bu çalışmanın veri toplama yöntemini oluşturmaktadır. Katılımcıların günlük yazıları çalışma boyunca kaydedilmiştir. İngilizce Eğitimi bölümündeki aday öğretmenlerin günlüklerindeki tekrarlanan örüntüler yansıtıcı düşünmelerini belirlemede ölçek olarak kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünmelerindeki değişimi tespit etmek için katılımcıların araştırmanın başındaki ve sonundaki günlük yazıları karşılaştırılmıştır.Araştırmanın sonuçları: (1) öğretmen adaylarının günlük yazılarında çoğunlukla saptadıkları sorunları, gözlemledikleri derslerin ve kendi mikro-öğretim yaptıkları derslerin olumlu ve olumsuz değerlendirmelerini ve kendi kişisel eğitim kuramlarını tartıştıklarını (2) adayların yansıtıcı düşünme açısından birbirlerine göre farklı ölçülerde yansıtıcı olduğunu (3) belirlenen kategorilerde yansıtıcı düşünme açısından bireysel faklılıklar olmasına rağmen araştırmaya katılan öğretmen adaylarının tamamının günlük yazılarında bir ölçüye kadar yansıtıcı olduğunu (4) birebir görüşmeler günlüklerin öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünmesine izin vererek ve teori ile pratik arasında ilişki kurarak onların öğretmen olarak güçlü ve zayıf yönleri hakkında düşünmelerine yardım ettiğini göstermiştir.