Eğitim Bilgileri
2000 - 2004
2000 - 2004Doktora
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngilizce Öğretmenliği (Dr), Türkiye
1990 - 1994
1990 - 1994Lisans
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorProf. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ
2014 - 2020
2014 - 2020Doç. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ
Yönetimsel Görevler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorEnstitü Müdür Yardımcısı
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Yönetilen Tezler
2020
2020Yüksek Lisans
The effect of critical thinking embedded English course curriculum to the improvement of critical thinking skills of the 7th grade secondary school learners
GÜRSOY E. (Danışman)
H.Kübra(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Türkçeyi ikinci dil olarak öğrenen bireylerin konuşma kaygısının konuşma öz yeterliliklerine etkisinin incelenmesi
GÜRSOY E. (Danışman)
O.Gökhan(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Cooperating teachers’ awareness of their roles and their opinions about the effectıveness of inset on their supervisory skills
GÜRSOY E. (Danışman)
A.Tohumat(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
The effect of different musical genres on the text recall of Turkish EFL learners and involuntary mental rehearsal
GÜRSOY E. (Danışman)
P.Safa(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
The analysis of global values in ELT coursebooks published by the Ministry of National Education for 2018-2019 academic years
GÜRSOY E. (Danışman)
E.Nur(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Reasons for and frequency of English teachers' use of mother tongue in primary school foreign language classrooms
GÜRSOY E. (Danışman)
B.Aykul(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Perceptions regarding English language teaching profession: A comparative study of teachers, prospective teachers, and parents
GÜRSOY E. (Danışman)
L.Deniz(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
The effects of strategy training on 5th grade students' speaking strategy use
GÜRSOY E. (Danışman)
E.Eken(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Strateji eğitimi ile 5. sınıf öğrencilerinin yabancı dil konuşma becerilerinin geliştirilmesi
GÜRSOY E. (Danışman)
E.EKEN(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
An investigation of English lecturers' attitudes toward information and communication technologies (ICT) and their use of technology
GÜRSOY E. (Danışman)
Ö.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
An investigation on Turkish medical students' EAP needs
GÜRSOY E. (Danışman)
N.ÖNDER(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (45)
SCI-E, SSCI, AHCI (10)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (11)
ESCI (1)
Scopus (12)
TRDizin (15)
Diğer Yayınlar (21)
2025
20251. IDENTITY RECONSTRUCTION: THE PHD EXPERIENCE OF TURKISH EFL TEACHERS RECONSTRUCCIÓN DE LA IDENTIDAD: LA EXPERIENCIA DOCTORAL DE DOCENTES TURCOS DE INGLÉS COMO LENGUA EXTRANJERA
Kivrak C., GÜRSOY E.
Journal of English Studies
, cilt.23, ss.141-162, 2025 (Scopus)
2022
20222. Using six thinking hats to raise intercultural awareness: A pre-experimental study Usando el método de “los seis sombreros para pensar” para aumentar el conocimiento intercultural: Estudio pre-experimental
GÜRSOY E., Özcan E. N.
Porta Linguarum
, cilt.2022, sa.37, ss.259-274, 2022 (AHCI, SSCI, Scopus)
2021
20213. The Effect of Critical Thinking Embedded English Course Design to The Improvement of Critical Thinking Skills of Secondary School Learners
Bag H. K., GÜRSOY E.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY
, cilt.41, 2021 (SSCI, Scopus)
2020
20204. Primary and Secondary Level EFL Teachers’ Use of Assessment and Assessment Results in Turkey
ÖNALAN O., GÜRSOY E.
i-manager’s Journal on English Language Teaching (JELT) , cilt.10, sa.3, ss.1-11, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20205. EFL Teachers’ Views and Needs on In-service Training as a Part of Professional Development: A Case Study in Turkish Context
ÖNALAN O., GÜRSOY E.
Bartın University Journal of Faculty of Education , cilt.9, sa.2, ss.373-387, 2020 (TRDizin)
2020
20206. EFL Teachers’ Demands and Preferences on In-service Training in Turkey
ÖNALAN O., GÜRSOY E.
International Online Journal of Education and Teaching , cilt.7, sa.3, ss.945-958, 2020 (TRDizin)
2020
20207. Private School EFL Teachers' Perceptions On Assessment: A Case Study In Turkey
Onalan O., GÜRSOY E.
PORTA LINGUARUM
, cilt.2020, sa.33, ss.249-264, 2020 (AHCI, SSCI, Scopus)
2019
20198. English Teachers’s Perceptions Regarding Their Profession
DENİZ ERTAŞOĞLU L., GÜRSOY E.
Novitas Royal , cilt.13, sa.12, ss.122-133, 2019 (TRDizin)
2019
20199. Syrian refugees' perception of barriers and bridges towards integration into Turkish society
GÜRSOY E., Ertasoglu L. D.
LANGUAGE CULTURE AND CURRICULUM
, cilt.32, sa.2, ss.128-141, 2019 (SSCI, Scopus)
2018
201810. Perceptions and Linguistic Actions of Bilingual Speakers of Turkish and English: An Explanatory Study
GÜRSOY E., Özcan E. N.
Advances in Language and Literary Studies , cilt.9, sa.6, ss.212-222, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201811. Is it Possible to Enhance the Creative Thinking Skills of EFL Learners through Training?
GÜRSOY E., Bağ H. K.
Advances in Language and Literary Studies , cilt.9, sa.6, ss.172-182, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201812. THE EFFECT OF SPEAKING ANXIETY ON SPEAKING SELF-EFFICACY OF CHILDREN IN A FLL CONTEXT
GÜRSOY E., Karaca N.
International Journal of Language Academy , 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201813. English teachers‟ understanding of the new English language teaching program and their classroom implementations
GÜRSOY E., Eken E.
JOURNAL OF LANGUAGE AND LINGUISTIC STUDIES , 2018 (TRDizin)
2018
201814. Identifying Children's Language Learning Strategies: Turkish Example
GÜRSOY E., Eken E.
PORTA LINGUARUM
, sa.30, ss.45-58, 2018 (SSCI, Scopus)
2018
201815. THE EFFECTS OF SINGING IN ENGLISH ON THE SPEECH FLUENCY OFTURKISH TEENAGERS LEARNING ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE
GÜRSOY E., Karakaş O.
International Online Journal of Edeucation and Teaching , 2018 (TRDizin)
2018
201816. Speaking Anxiety of Freshmen and Senior Prospective ELT Teachers
GÜRSOY E., Korkmaz H.
Journal of Theory and Practice in Education , 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201717. The Impact of the Environmental Documentary Movies on Pre service German Teachers Environmental Attitudes
Alyaz Y., Işığıçok E., Gürsoy E.
Journal of Education and Training Studies
, cilt.5, sa.1, ss.159-170, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201718. ELT Teacher Trainees’ Self-Perceptions and Awareness of thePronunciation Skill, and Their Attitudes Towards its Instruction
GÜRSOY E., Hüseyinoğlu M.
Novitas Royal , cilt.11, sa.2, ss.169-183, 2017 (TRDizin)
2017
201719. A Study on Using Serious Games in Teaching German as a ForeignLanguage
Alyaz Y., Dorothea S. W., Gürsoy E.
Journal of Education and Learning
, cilt.6, sa.3, ss.250-264, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201720. ENGLISH LANGUAGE TEACHING WITHIN THE NEW EDUCATIONAL POLICY OF TURKEY: VIEWS OF STAKEHOLDERS
GÜRSOY E., ÇELİK KORKMAZ Ş., ATAK DAMAR E.
International Education Studies , cilt.10, sa.4, ss.18-30, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201621. Clinical Supervision Model in Teaching Practice: Does it make a Difference in Supervisors' Performance?
GÜRSOY E., SALİHOĞLU U. M., Kesner J.
AUSTRALIAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
, cilt.41, sa.11, ss.61-76, 2016 (ESCI, Scopus)
2016
201622. The Effects of Writing Portfolios on Students Language Learning at the Tertiary Level
GÜRSOY E., BULUT Ö.
International Journal of Language Academy , cilt.4, sa.3, ss.174-187, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201623. Analyzing Foreign Language Test Anxiety among High School Students in an EFL Context
GÜRSOY E., Arman T.
Journal of Education and Learning , cilt.5, sa.4, ss.190-200, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201524. ELT Teacher Qualifications for Teaching English to Young Learners
GÜRSOY E.
International Journal of Language Academy , cilt.3, sa.4, ss.14-24, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201525. Teacher trainers as action researchers Scrutinizing the reasons forstudent failure
GÜRSOY E., ÇELİK KORKMAZ Ş.
Journal of LAnguage and Lşnguistics Studies , cilt.11, sa.2, ss.83-98, 2015 (TRDizin)
2014
201426. Öğretim Yönetim Sistemi UKEY in Kullanılabilirlik Değerlendirmesi ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri
Alyaz Y., Gürsoy E., Baltacı Göktalay Ş.
Journal of Research and Teaching (JRET)
, cilt.3, sa.3, ss.392-408, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201427. Öğretim Yönetimi Sistemi UKEY inn Kullanılabilirlik Değerlendirmesi ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri
ALYAZ Y., BALTACI GÖKTALAY Ş., GÜRSOY E.
Journal of Research In Education and Teaching , cilt.3, sa.3, ss.392-408, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201428. The Implementation and Evaluation of a Clinical Supervision Model in Teacher Education in Turkey: Is It an Effective Method?
Bulunuz N., Gürsoy E., Kesner J., Baltaci Gotktalay S., Salihoğlu U. M.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.14, ss.1823-1833, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2014
201429. Redefining a Teacher Education Program Clinical Supervision Model and Uludagkdm
Baltacı Göktalay Ş., John Edward K., Uzun A., Bulunuz N., Gürsoy E., Bulunuz M.
International Journal of New Trends in Education , cilt.5, sa.2, ss.1-11, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201430. Evaluation of a language course within the framework of socially responsible teaching
Salı P., Gürsoy E.
ELT Research Journal
, cilt.3, sa.3, ss.140-152, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201431. A Language Course Within the Scheme of Socially Responsible Teaching ELT Trainees Expectations
GÜRSOY E., SALI P.
Journal of Educational and Social Research , cilt.4, sa.2, ss.355-365, 2014 (Scopus)
2013
201332. Yabancı Dil Öğretmen Adaylarının Dil Seviyeleri ve Öğrenimini gördükleri Dile ilişkin Tutumları
ALYAZ Y., GÜRSOY E., KAZANOĞLU F.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi , 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201333. Clinical Supervision Model to Improve Supervisory Skills of Cooperating Teachers and University Supervisors during Teaching Practice
Gürsoy E., Bulunuz N., Baltacı Göktalay Ş., Bulunuz M., Kesner J., Salihoglu U. M.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, ss.191-203, 2013 (SSCI, TRDizin)
2013
201334. Prospective ELT teachers attitudes towards the English language in an EFL context
GÜRSOY E.
Journal of International Education Research , cilt.9, sa.1, ss.107-114, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201335. IS YOUNGER REALLY BETTER? ANXIETY ABOUT LEARNING A FOREIGN LANGUAGE IN TURKISH CHILDREN
GÜRSOY E., Akin F.
SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY
, cilt.41, sa.5, ss.827-842, 2013 (SSCI, Scopus)
2013
201336. Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Dilsel Seviyeleri ve Öğrenimini Gördükleri Dile İlişkin Tutumları Üzerine Bir Çalışma
Alyaz Y., Gürsoy E., Kazanoğlu F.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.26, sa.1, ss.123-148, 2013 (TRDizin)
2013
201337. Foreign language teaching within 4 4 4 education system in Turkey: Language teachers’ voice
GÜRSOY E., ÇELİK KORKMAZ Ş., ATAK DAMAR E.
Eurasian Journal of Educational Research , cilt.53, ss.59-74, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2013
201338. Teaching English to Young Learners: Through the Eyes of EFL Teacher Trainers
ATAK DAMAR E., GÜRSOY E., ÇELİK KORKMAZ Ş.
ELT Research Journal , cilt.95, sa.110, ss.2-3, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201339. Foreign Language Teaching Within 4+4+4 Education System in Turkey: Language Teachers' Voices
GÜRSOY E., Korkmaz S. C., ATAK DAMAR E.
EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.13, ss.59-74, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2012
201240. Teaching young learners: The role oftheory on practice
GÜRSOY E., ÇELİK KORKMAZ Ş.
ELT Research Journal , cilt.1, sa.2, ss.109-119, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201141. Cooperating teachers awareness about their role during the teaching practice course The Turkish context
GÜRSOY E., ATAK DAMAR E.
E-Journal of New World Sciences Academy , cilt.6, sa.1, ss.54-65, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201142. The effect of textbooks on ELT trainees use of pragmalinguistic features
GÜRSOY E.
Novitas-ROYAL , cilt.5, 2011 (TRDizin)
2008
200843. A comparative study on strategies of children for L1 and L2 reading comprehension in K12
BELET Ş. D., GÜRSOY E.
College Teaching Methods and Styles Journal , cilt.4, 2008 (Hakemli Dergi)
2006
200644. Attitudes of student teachers towards a collaborative and student centered learning in an EFL teacher education setting
Gürsoy E., Karatepe Ç.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.1, ss.135-152, 2006 (TRDizin)
2002
200245. Computer Based Instruction and Computer AssistedLanguage Learning in Schools in Bursa
Alyaz Y., Gürsoy E.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.15, sa.1, ss.1-13, 2002 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. An Investigation of English Language Teachers’ Reflectivity and Abstractions Skills Through Reflective Journals
EYİSÜREN İ. İ., GÜRSOY E.
The 21st INGED International ELT Conference, Kayseri, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2020
20202. Investigating the Effectiveness of An In-service Training on “Understanding by Design” (UbD) Framework for English Teachers: A Case Study
ÖNALAN O., GÜRSOY E.
GlobETS Online 2020 – International Conference on Education, Technology and Science, Türkiye, 5 - 06 Haziran 2020, ss.134-151, (Tam Metin Bildiri)
2020
20203. Turkish EFL Teachers’ Demands and Preferences on In-Service Training
ÖNALAN O., GÜRSOY E.
11th International ELT Research Conference: Localising Global Issues in ELT, Çanakkale, Türkiye, 3 - 05 Eylül 2020, ss.128, (Özet Bildiri)
2019
20194. Dredging Up the Dilemma: Rolling up the Sleeves or Being a Bystander?
GÜRSOY E.
3rd International Conference on Research in Applied Linguistics: Ending Paradigm Wars in Applied Lnguistics Research, 24 - 26 Ekim 2019
2019
20195. English Teachers’s Perceptions Regarding Their Profession
DENİZ ERTAŞOĞLU L., GÜRSOY E.
3rd International Conference on Research in Applied Linguistics: Ending Paradigm Wars in Applied Lnguistics Research, 24 - 26 Ekim 2019
2019
20196. Private School EFL Teachers’s Perceptions on Assessment and the Impact of Metaphors on their Perceptions
ÖNALAN O., GÜRSOY E.
ICRAL 2019 - 3rd International Conference on Research in Applied Linguistics: Ending Paradigm Wars in Applied Lnguistics Research, Konya, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20197. Türkçe-Yunanca İki Dilli Bireylerin Dil Kullanımı ve Tercihleri
GÜRSOY E., Saitoğlu A.
VIth International Eurasian Educational Research Congress, 19 - 22 Haziran 2019
2019
20198. Yabancı Dİl Olarak Türkçe Öğreticilerinin Öğrenen Özerkliğini Gerekli Görme ve Sergileme Davranışlarının İncelenmesi
GÜRSOY E., Uçar T.
VIth International Eurasian Educational Research Congress, 19 - 22 Haziran 2019
2019
20199. The Use of Six Thinking Hats to Raise Intercultural Awareness
GÜRSOY E., Özcan E. N.
5th International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language-GLOBELT 2019 Conference, 11 - 14 Nisan 2019
2019
201910. Turkish EFL Teachers’ Use of Assessment and Assessment Results
ÖNALAN O., GÜRSOY E.
GLOBELT 2019 - 5th International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, Girne, Kıbrıs (Kktc), 11 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
201811. Mirror, mirror on the wall: Clinical Supervision Model As a Model to Develop Reflective
GÜRSOY E.
GLOBELT 2018 An International Conference on Teaching and Learning English as an Addiditonal Language, 10 - 13 Mayıs 2018
2018
201812. The Effect of Self-Efficacy Beliefs on Foreign Language Learning Anxiety
GÜRSOY E., Tohumat A.
METU Convention: Teaching Beyond Boundaries, 3 - 04 Mayıs 2018
2018
201813. The Effect of Speaking Anxiety on Speaking Self-Efficacy of Children in a FLL Context
GÜRSOY E., Karaca N.
Çukurova International ELT Teachers (CUELT) Conference: Innovative Practices in EFL/ESL Learning and Teaching, 5 - 07 Nisan 2018
2018
201814. Exploring Language Identity of Bilinguals of Turkish and English
GÜRSOY E., Özcan E. N.
4th and 5th International Conferences on New Trends in English Language Teaching and Testing, 30 Mart 2018
2018
201815. Is it Possible to Enhance the Creative Thinking Skills of EFL Learners through Training?
GÜRSOY E., Bağ H. K.
4th and 5th International Conferences on New Trends in English Language Teaching and Testing, 30 Mart 2018
2017
201716. Teacher Training in the 21st Century: The Skills Required
GÜRSOY E.
Abant İzzet Baysal University ELT Conference: 21st Century EFL Teacher Education Issues, Türkiye, 22 Aralık 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. ELT Teacher Trainees’ Attitudes Toward the Pronunciation Skill and Their Awareness of Its Features
GÜRSOY E., Hüseyinoğlu M.
GLOBELT 2018, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201718. Strategy Training with Children: Is it too good to be true?
GÜRSOY E., Eken E.
SBATEYL, 16 - 18 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201719. Uyum Sürecindeki Suriyeli Mülteciler: Olmak ya da Olmamak
GÜRSOY E., Ertaşoğlu L. D.
1. Uludlararası Yabancı Dil Olarak Türkçe’xxnin Öğretimi Bilgi Şöleni, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201720. Speaking Anxiety of Freshman and Senior ELT Prospective Teachers
GÜRSOY E., Korkmaz H.
7th International Conress of Research in Education - Inclusive Education: Ensuring Quality Education to All Learners, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201721. The Effects of Singing on the Speech Fluency of Turkish EFL Teenagers
GÜRSOY E., Karakaş O.
Çukurova ELT Teachers’xx Conference (3rd) (CUELT), 21 - 22 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201722. 21st Century skills for teachers: Excuse me are we there yet?
GÜRSOY E.
Çukurova International Teachers Conference (3rd) (CUELT), 20 - 21 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201723. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenimine Yönelik Dijital Oyun Geliştirme: PlayTurkish3D
ALYAZ Y., GÜRSOY E., IŞIĞIÇOK E., DİNÇER F., BAŞTÜRK Ş., ULUOCAK M., et al.
AR-GE Günleri (2017 Uludağ Üniversitesi, Bursa, Türkiye, 12 Ocak 2017
2016
201624. Primary School English Teachers Understanding of the New English Language Teaching Program and Their Classroom Implementations
GÜRSOY E., Eken E.
VI International Congress on Research in Education (ICRE) Quality Assurance in Education: Policies and Approaches, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201625. English Language Teachers’xx Perceptions of Educational Research
SALI P., GÜRSOY E., ATAK DAMAR E.
18. Uluslararası Eğitim ve Bilgi Teknolojileri Konferansı, Lisbon, Portekiz, 14 Nisan - 15 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201626. Qualifications of TEYL Teachers From The Perspective of Private Schools
Ayla T., GÜRSOY E.
The 9th International ELT Research Conference: Interdisciplinary Approaches: Beyond the Borders of ELT Methodology, Çanakkale, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, ss.46, (Özet Bildiri)
2016
201627. İlkokul İngilizce Öğretmenlerinin Yeterlilikleri Avrupa ve Türkiye Standartları
GÜRSOY E.
4. Ulusal Yabancı Dil Eğitimi Kurultayı, Çanakkale, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201628. The Effects of Writing Portfolios on Students Language Learning
BULUT Ö., GÜRSOY E.
Çukurova International ELT Teachers Conference: Replacing Cliches: Teaching Subordinated to Learning, Adana, Türkiye, 28 - 29 Nisan 2016, ss.58, (Özet Bildiri)
2016
201629. English Language Teachers Perceptions of Educational Research
SALI P., GÜRSOY E., ATAK DAMAR E.
ICEIS 2016: 18th International Conference on Education and Information Sciences, Lizbon, Portekiz, 14 - 15 Nisan 2016, ss.1074, (Özet Bildiri)
2016
201630. Analyzing Test Anxiety among High School Students in an EFL Context
Tuba A., GÜRSOY E.
ICSS IX 9th International Conference on Social Sciences, Dubrovnik, Hırvatistan, 8 - 09 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201631. Avrupa Ortak Çerçeve Metni ve Çağdaş Dilbilim Gelişmelerine Uygun Yabancı Dil Türkçe Ders Materyalleri Geliştirilmesi
ALYAZ Y., YOLDAŞ K., KARA Ş., GÜRSOY E., ULUOCAK M., BAŞTÜRK Ş.
Uludağ Üniversitesi 3. AR-GE Günleri, Türkiye, 1 - 15 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2015
201532. Parents Perceptions of Early Foreign Language Education in Turkey
GÜRSOY E., AKSU BALAMUR S.
5th International Conference on Research in Education-ICRE, Edirne, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, ss.56, (Özet Bildiri)
2015
201533. Researching Research ELT Teacher Trainees as Participants
GÜRSOY E., SALI P., ATAK DAMAR E.
5th International Conference on Research in Education-ICRE, Edirne, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, ss.52, (Özet Bildiri)
2015
201534. Teacher Trainers as Action Researchers Scrutinizing the Reasons for Student Failure
GÜRSOY E., ÇELİK KORKMAZ Ş.
3rd ULEAD Congress International Conference on Applied Linguistics, Çanakkale, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2015, ss.46-47, (Özet Bildiri)
2014
201435. Öğretim Yönetim Sistemi UKEY in Kullanılabilirlik Değerlendirmesi ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri
ALYAZ Y., BALTACI GÖKTALAY Ş., GÜRSOY E.
5th International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 24 Nisan 2014 - 19 Nisan 2015, cilt.3, ss.392-408, (Tam Metin Bildiri)
2014
201436. Yabancı Dil Öğretiminde Belgesel Film Kullanımının Öğretmen Adaylarının Dil Yetileri ve Değer Eğitimi Gelişimine Katkısı 2014
Alyaz Y., Gürsoy E., Dinçer F., Atak Damar E., Salı P., Özmut O., et al.
Uludağ Üniversitesi IV. Bilgilendirme ve AR-GE Günleri, Bursa, Türkiye, 11 - 13 Kasım 2014, (Özet Bildiri)
2014
201437. A Language Course Within The Scheme Of Socially Responsible Teaching: ELT Trainees’ Expectations
GÜRSOY E., SALI P.
3. Uluslararası Eğitim Bilimleri Konferansı, Tirane, Arnavutluk, 24 - 25 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2014
201438. Evaluation of a Language Course Within the Framework of Socially Responsible Teaching
SALI P., GÜRSOY E.
Innovative Approaches to Research in ELT’ konulu 8. Uluslararası İngiliz Dili Eğitimi Araştırmaları Konferansı, 15 - 17 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2014
201439. Evaluation of Quality and Quantity of Three way Conferences in Clinical Supervision Field Practice
BULUNUZ M., MEYERS B., BULUNUZ N., BALTACI GÖKTALAY Ş., GÜRSOY E., AZAP S.
ATEE 2014 - Annual Conference of Transitions in Teacher Education and Professional Identities, Braga, Portekiz, 25 - 27 Ağustos 2014, (Özet Bildiri)
2014
201440. Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programları İçin İyi Öğretmenlik Uygulamaları Klinik Danışmanlık Modeli
BULUNUZ N., BULUNUZ M., GÜRSOY E., BALTACI GÖKTALAY Ş., ÖZTEKE H. Ç.
11. EĞİTİMDE iYİ ÖRNEKLER KONFERANSI, İstanbul, Türkiye, 03 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2014
201441. Klinik Danışmanlık Modeli ile Geleneksel Öğretmenlik Uygulamalarının Öğrenci Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi
BULUNUZ N., BULUNUZ M., GÜRSOY E., BALTACI GÖKTALAY Ş., PEKER H.
EJER Congress 2014, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2013
201342. İyi Öğretmenlik Uygulamaları Klinik Danışmanlık Modeli Eğitim ve Uygulama Semineri Öncesi ve Sonrası Beklentilerin İncelenmesi
BULUNUZ N., BULUNUZ M., BALTACI GÖKTALAY Ş., GÜRSOY E.
ULEAD 2013 - Annual Congress: International Congress on Research in Education, Nevşehir, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201343. Redefining a Teacher Education Program: CSM and UludagKDM
BALTACI GÖKTALAY Ş., UZUN A., SALİHOĞLU U. M., GÜRSOY E., BULUNUZ N., BULUNUZ M.
7th International Computer Instructional Technologies Symposium, 6 - 08 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201344. Clinical Supervision Model Is it a Solution to Improve Teaching Practice
GÜRSOY E., BULUNUZ N., BULUNUZ M., BALTACI GÖKTALAY Ş., ÇAĞLAR ÖZTEKE H., SALİHOĞLU U. M.
ULEAD 2013 - Annual Congress: International Congress on Research in Education, Nevşehir, Türkiye, 31 Mayıs - 02 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201345. Clinical Supervision Model to Improve Supervisory Skills During Teaching Practice
GÜRSOY E., BULUNUZ N., BALTACI GÖKTALAY Ş., BULUNUZ M.
ISNITE 2013 - New Issues on Teacher Education International Symposium, Ankara, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
2013
201346. Yabancı Dil Öğretiminde Çevre İçerikli Belgesel Film Kullanımının Öğretmen Adaylarının Dil Yetileri ve Çevre Bilinci Gelişimine Katkısı
Alyaz Y., Doğan M., Gürsoy E., Dinçer F., Atak Damar E., Salı P., et al.
3. Uluslararası Bursa Su Kongresi ve Sergisi, Bursa, Türkiye, 22 - 24 Mart 2013, (Özet Bildiri)
2013
201347. Yabancı Dil Öğretiminde Çevre İçerikli Belgesel Film Kullanımın Öğretmen Adaylarının Dil Yetileri ve Çevre Bilinci Gelişimine Katkısı
ALYAZ Y., DOĞAN M., GÜRSOY E., DİNÇER F., ATAK DAMAR E., Sağlam G., et al.
3. Uluslararası Bursa Su Kongresi ve Sergisi, Bursa, Türkiye, 22 - 24 Mart 2013, (Özet Bildiri)
2013
201348. Yabancı Dil Öğretiminde Çevre İçerikli Belgesel Film Kullanımının Öğretmen AdaylarınınDil Yetileri ve Çevre Bilinci Gelişimine Katkısı
ATAN N., ALYAZ Y., GÜRSOY E., KAZANOĞLU F., ÖZÇELEBİ H., CEYLAN Y.
Uluslararası Su Kongresi 2013, Bursa, Türkiye, 22 - 24 Mart 2013, (Özet Bildiri)
2012
201249. What is effective in forming our beliefs: Experience or education?
GÜRSOY E.
Akdeniz Language Studies Conference, Antalya, Türkiye, 9 - 12 Mayıs 2012, cilt.70, ss.763-770, (Tam Metin Bildiri)
2012
201250. Improving practicum for a better teacher training
GÜRSOY E.
3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA), Brussels, Belçika, 25 - 28 Ekim 2012, cilt.93, ss.420-425, (Tam Metin Bildiri)
2012
201251. Yabancı Dil Öğretiminde Belgesel Film Kullanımının Öğretmen Adaylarının Dil Yetileri ve Değer Eğitimi Gelişimine Katkısı
ALYAZ Y., GÜRSOY E., DİNÇER F., ATAK DAMAR E., SALI P., ÖZMUT O., et al.
Uludağ Üniversitesi II Bilgilendirme ve AR-GE Günleri, Bursa, Türkiye, 13 - 14 Kasım 2012, (Özet Bildiri)
2005
200552. Computerisierungsversuche Computereinsatz im Fremdsprachenunterricht in den Primarschulen Bursas
GÜRSOY E., ALYAZ Y.
The First international Troy-Çanakkale Language Teaching and School Development Symposium - Foreign Language and School Development on the way to Europe, Çanakkale, Türkiye, 22 - 25 Haziran 2005, ss.1-12, (Tam Metin Bildiri)
2001
200153. Multiple intelligences and collaborative learning in EFL teacher training.
KARATEPE Ç., GÜRSOY E.
Paper presented at 35th IATEFL Conference, Brighton, İngiltere, 04 Kasım 2001, (Özet Bildiri)
2001
200154. Raising ELT trainees’ awareness through collaborative learning
GÜRSOY E., KARATEPE Ç.
Paper presented at 35th Annual TESOL Convention, St Louis, Amerika Birleşik Devletleri, 27 Şubat 2001, cilt.1, (Özet Bildiri)
2001
200155. Are Computers still a Myth in Turkey
Alyaz Y., Gürsoy E.
TESOL 35. Annual Convention and Exposition, Missouri, Amerika Birleşik Devletleri, 27 Şubat - 03 Mart 2001, ss.66, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2020
20201. The Representation of Culture into ELT Materials
ÖZCAN E. N., GÜRSOY E.
Intercultural Competence in ELT, Yeşim Bektaş Çetinkaya, Editör, Peter Lang, ss.65-88, 2020
2018
20182. Klinik Danışmanlık Modeli : İyi Öğretmenlik Uygulamaları Kılavuzu
Bulunuz M., Baltacı Göktalay Ş., Salihoğlu U. M., Özteke H., Bulunuz N. (Editör), Gürsoy E. (Editör)
Anı Yayıncılık, Ankara, 2018
2017
20173. Issues in Teacher Education in ELT
GÜRSOY E., KIRKGÖZ Y., YAVUZ A., TOPKAYA E., KAHRAMAN A., BAŞARAN S., et al.
Researching ELT: Classroom Methodology and Beyond, Köksal, Dinçay, Editör, Peter Lang, Frankfurt, ss.207-218, 2017
2015
20154. Music and Puppets
GÜRSOY E.
Teaching English to Young Learners An Activity Based Guide for Prospective Teachers, Gürsoy Esim, Arıkan Arda, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.279-294, 2015
2015
20155. Theme-Based Teaching: Environmental Issues
GÜRSOY E.
Teaching English to Young Learners An Activity Based Guide for Prospective Teachers, Gürsoy Esim, Arıkan Arda, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.63-74, 2015
2014
20146. Intercultural Awareness and its Integration to Young Learner Classes:Prospective Teachers’ Views
GÜRSOY E.
Intercultural Issues in the Era of Globalization, Piotr Romanowski, Editör, Wydawnictwo Naukowe, ss.65-73, 2014
2010
20107. Cambridge Dil Ansiklopedisi
ALYAZ Y., GÜRSOY E., ATAK DAMAR E., YETİM M., ÖZMUT O., DOĞAN M., et al.
Uludağ Üniversitesi, Bursa, 2010
2002
20028. Bilgisayar Destekli Yabancı Dil Öğretimi İçin İnternet Yazarlığı
Alyaz Y., Gürsoy E.
Alfa Basım Yayım, Bursa, 2002
Ansiklopedide Bölümler
2010
20101. Cambridge Dil Ansiklopedisi
DİNÇER F., ALYAZ Y., ATAK DAMAR E., GÜRSOY E.
Bursa Uludağ Üniversitesi Yayınları, ss., 2010
Desteklenen Projeler
2012 - 2016
2012 - 2016Yabancı Dil Öğretiminde Belgesel Film Kullanımının Öğretmen Adaylarının Dil Yetileri ve Değer Eğitimi Gelişimine Katkısı
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Atak Damar E., Salı P., Dinçer F., Gürsoy E., Alyaz Y. (Yürütücü)