Prof. Dr. ESİM GÜRSOY


EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ

İngiliz Dili Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sanat Ve Beşeri Bilimler (Ahci)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

111

Yayın (WoS)

13

Yayın (Scopus)

12

Atıf (WoS)

78

H-İndeks (WoS)

6

Atıf (Scopus)

78

H-İndeks (Scopus)

5

Atıf (Scholar)

199

H-İndeks (Scholar)

9

Atıf (TrDizin)

4

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

33

Proje

6

Tez Danışmanlığı

11

Açık Erişim

19
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2000 - 2004

2000 - 2004

Doktora

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngilizce Öğretmenliği (Dr), Türkiye

1990 - 1994

1990 - 1994

Lisans

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ

2014 - 2020

2014 - 2020

Doç. Dr.

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ

Yönetimsel Görevler

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

Enstitü Müdür Yardımcısı

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ARAŞTIRMA METODLARI

Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etiği

İkinci Dil Edinimi

İkinci Dil Edinimi Kuramları

Araştırma Yöntemleri ve Etik

Lisans

Lisans

Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi II

Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi I

Öğretmenlik Uygulaması

Okul Deneyimi

Yönetilen Tezler

2012

2012

Yüksek Lisans

An investigation on Turkish medical students' EAP needs

GÜRSOY E. (Danışman)

N.ÖNDER(Öğrenci) Creative Commons License

Makaleler

Tümü (45)
SCI-E, SSCI, AHCI (10)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (11)
ESCI (1)
Scopus (12)
TRDizin (15)
Diğer Yayınlar (21)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. An Investigation of English Language Teachers’ Reflectivity and Abstractions Skills Through Reflective Journals

EYİSÜREN İ. İ., GÜRSOY E.

The 21st INGED International ELT Conference, Kayseri, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2020

2020

2. Investigating the Effectiveness of An In-service Training on “Understanding by Design” (UbD) Framework for English Teachers: A Case Study

ÖNALAN O., GÜRSOY E.

GlobETS Online 2020 – International Conference on Education, Technology and Science, Türkiye, 5 - 06 Haziran 2020, ss.134-151, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

3. Turkish EFL Teachers’ Demands and Preferences on In-Service Training

ÖNALAN O., GÜRSOY E.

11th International ELT Research Conference: Localising Global Issues in ELT, Çanakkale, Türkiye, 3 - 05 Eylül 2020, ss.128, (Özet Bildiri)

2019

2019

4. Dredging Up the Dilemma: Rolling up the Sleeves or Being a Bystander?

GÜRSOY E.

3rd International Conference on Research in Applied Linguistics: Ending Paradigm Wars in Applied Lnguistics Research, 24 - 26 Ekim 2019

2019

2019

5. English Teachers’s Perceptions Regarding Their Profession

DENİZ ERTAŞOĞLU L., GÜRSOY E.

3rd International Conference on Research in Applied Linguistics: Ending Paradigm Wars in Applied Lnguistics Research, 24 - 26 Ekim 2019

2019

2019

6. Private School EFL Teachers’s Perceptions on Assessment and the Impact of Metaphors on their Perceptions

ÖNALAN O., GÜRSOY E.

ICRAL 2019 - 3rd International Conference on Research in Applied Linguistics: Ending Paradigm Wars in Applied Lnguistics Research, Konya, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

7. Türkçe-Yunanca İki Dilli Bireylerin Dil Kullanımı ve Tercihleri

GÜRSOY E., Saitoğlu A.

VIth International Eurasian Educational Research Congress, 19 - 22 Haziran 2019

2019

2019

9. The Use of Six Thinking Hats to Raise Intercultural Awareness

GÜRSOY E., Özcan E. N.

5th International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language-GLOBELT 2019 Conference, 11 - 14 Nisan 2019

2019

2019

10. Turkish EFL Teachers’ Use of Assessment and Assessment Results

ÖNALAN O., GÜRSOY E.

GLOBELT 2019 - 5th International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, Girne, Kıbrıs (Kktc), 11 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

11. Mirror, mirror on the wall: Clinical Supervision Model As a Model to Develop Reflective

GÜRSOY E.

GLOBELT 2018 An International Conference on Teaching and Learning English as an Addiditonal Language, 10 - 13 Mayıs 2018

2018

2018

12. The Effect of Self-Efficacy Beliefs on Foreign Language Learning Anxiety

GÜRSOY E., Tohumat A.

METU Convention: Teaching Beyond Boundaries, 3 - 04 Mayıs 2018

2018

2018

13. The Effect of Speaking Anxiety on Speaking Self-Efficacy of Children in a FLL Context

GÜRSOY E., Karaca N.

Çukurova International ELT Teachers (CUELT) Conference: Innovative Practices in EFL/ESL Learning and Teaching, 5 - 07 Nisan 2018

2018

2018

14. Exploring Language Identity of Bilinguals of Turkish and English

GÜRSOY E., Özcan E. N.

4th and 5th International Conferences on New Trends in English Language Teaching and Testing, 30 Mart 2018

2018

2018

15. Is it Possible to Enhance the Creative Thinking Skills of EFL Learners through Training?

GÜRSOY E., Bağ H. K.

4th and 5th International Conferences on New Trends in English Language Teaching and Testing, 30 Mart 2018

2017

2017

16. Teacher Training in the 21st Century: The Skills Required

GÜRSOY E.

Abant İzzet Baysal University ELT Conference: 21st Century EFL Teacher Education Issues, Türkiye, 22 Aralık 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

18. Strategy Training with Children: Is it too good to be true?

GÜRSOY E., Eken E.

SBATEYL, 16 - 18 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

19. Uyum Sürecindeki Suriyeli Mülteciler: Olmak ya da Olmamak

GÜRSOY E., Ertaşoğlu L. D.

1. Uludlararası Yabancı Dil Olarak Türkçe’xxnin Öğretimi Bilgi Şöleni, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

20. Speaking Anxiety of Freshman and Senior ELT Prospective Teachers

GÜRSOY E., Korkmaz H.

7th International Conress of Research in Education - Inclusive Education: Ensuring Quality Education to All Learners, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

21. The Effects of Singing on the Speech Fluency of Turkish EFL Teenagers

GÜRSOY E., Karakaş O.

Çukurova ELT Teachers’xx Conference (3rd) (CUELT), 21 - 22 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

22. 21st Century skills for teachers: Excuse me are we there yet?

GÜRSOY E.

Çukurova International Teachers Conference (3rd) (CUELT), 20 - 21 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

24. Primary School English Teachers Understanding of the New English Language Teaching Program and Their Classroom Implementations

GÜRSOY E., Eken E.

VI International Congress on Research in Education (ICRE) Quality Assurance in Education: Policies and Approaches, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

25. English Language Teachers’xx Perceptions of Educational Research

SALI P., GÜRSOY E., ATAK DAMAR E.

18. Uluslararası Eğitim ve Bilgi Teknolojileri Konferansı, Lisbon, Portekiz, 14 Nisan - 15 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

26. Qualifications of TEYL Teachers From The Perspective of Private Schools

Ayla T., GÜRSOY E.

The 9th International ELT Research Conference: Interdisciplinary Approaches: Beyond the Borders of ELT Methodology, Çanakkale, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, ss.46, (Özet Bildiri)

2016

2016

27. İlkokul İngilizce Öğretmenlerinin Yeterlilikleri Avrupa ve Türkiye Standartları

GÜRSOY E.

4. Ulusal Yabancı Dil Eğitimi Kurultayı, Çanakkale, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

28. The Effects of Writing Portfolios on Students Language Learning

BULUT Ö., GÜRSOY E.

Çukurova International ELT Teachers Conference: Replacing Cliches: Teaching Subordinated to Learning, Adana, Türkiye, 28 - 29 Nisan 2016, ss.58, (Özet Bildiri)

2016

2016

29. English Language Teachers Perceptions of Educational Research

SALI P., GÜRSOY E., ATAK DAMAR E.

ICEIS 2016: 18th International Conference on Education and Information Sciences, Lizbon, Portekiz, 14 - 15 Nisan 2016, ss.1074, (Özet Bildiri)

2016

2016

30. Analyzing Test Anxiety among High School Students in an EFL Context

Tuba A., GÜRSOY E.

ICSS IX 9th International Conference on Social Sciences, Dubrovnik, Hırvatistan, 8 - 09 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

32. Parents Perceptions of Early Foreign Language Education in Turkey

GÜRSOY E., AKSU BALAMUR S.

5th International Conference on Research in Education-ICRE, Edirne, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, ss.56, (Özet Bildiri)

2015

2015

33. Researching Research ELT Teacher Trainees as Participants

GÜRSOY E., SALI P., ATAK DAMAR E.

5th International Conference on Research in Education-ICRE, Edirne, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, ss.52, (Özet Bildiri)

2015

2015

34. Teacher Trainers as Action Researchers Scrutinizing the Reasons for Student Failure

GÜRSOY E., ÇELİK KORKMAZ Ş.

3rd ULEAD Congress International Conference on Applied Linguistics, Çanakkale, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2015, ss.46-47, (Özet Bildiri)

2014

2014

35. Öğretim Yönetim Sistemi UKEY in Kullanılabilirlik Değerlendirmesi ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri

ALYAZ Y., BALTACI GÖKTALAY Ş., GÜRSOY E.

5th International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 24 Nisan 2014 - 19 Nisan 2015, cilt.3, ss.392-408, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

37. A Language Course Within The Scheme Of Socially Responsible Teaching: ELT Trainees’ Expectations

GÜRSOY E., SALI P.

3. Uluslararası Eğitim Bilimleri Konferansı, Tirane, Arnavutluk, 24 - 25 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

38. Evaluation of a Language Course Within the Framework of Socially Responsible Teaching

SALI P., GÜRSOY E.

Innovative Approaches to Research in ELT’ konulu 8. Uluslararası İngiliz Dili Eğitimi Araştırmaları Konferansı, 15 - 17 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

39. Evaluation of Quality and Quantity of Three way Conferences in Clinical Supervision Field Practice

BULUNUZ M., MEYERS B., BULUNUZ N., BALTACI GÖKTALAY Ş., GÜRSOY E., AZAP S.

ATEE 2014 - Annual Conference of Transitions in Teacher Education and Professional Identities, Braga, Portekiz, 25 - 27 Ağustos 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

42. İyi Öğretmenlik Uygulamaları Klinik Danışmanlık Modeli Eğitim ve Uygulama Semineri Öncesi ve Sonrası Beklentilerin İncelenmesi

BULUNUZ N., BULUNUZ M., BALTACI GÖKTALAY Ş., GÜRSOY E.

ULEAD 2013 - Annual Congress: International Congress on Research in Education, Nevşehir, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

43. Redefining a Teacher Education Program: CSM and UludagKDM

BALTACI GÖKTALAY Ş., UZUN A., SALİHOĞLU U. M., GÜRSOY E., BULUNUZ N., BULUNUZ M.

7th International Computer Instructional Technologies Symposium, 6 - 08 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

44. Clinical Supervision Model Is it a Solution to Improve Teaching Practice

GÜRSOY E., BULUNUZ N., BULUNUZ M., BALTACI GÖKTALAY Ş., ÇAĞLAR ÖZTEKE H., SALİHOĞLU U. M.

ULEAD 2013 - Annual Congress: International Congress on Research in Education, Nevşehir, Türkiye, 31 Mayıs - 02 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

45. Clinical Supervision Model to Improve Supervisory Skills During Teaching Practice

GÜRSOY E., BULUNUZ N., BALTACI GÖKTALAY Ş., BULUNUZ M.

ISNITE 2013 - New Issues on Teacher Education International Symposium, Ankara, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

49. What is effective in forming our beliefs: Experience or education?

GÜRSOY E.

Akdeniz Language Studies Conference, Antalya, Türkiye, 9 - 12 Mayıs 2012, cilt.70, ss.763-770, (Tam Metin Bildiri) identifier

2012

2012

50. Improving practicum for a better teacher training

GÜRSOY E.

3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA), Brussels, Belçika, 25 - 28 Ekim 2012, cilt.93, ss.420-425, (Tam Metin Bildiri) identifier

2005

2005

52. Computerisierungsversuche Computereinsatz im Fremdsprachenunterricht in den Primarschulen Bursas

GÜRSOY E., ALYAZ Y.

The First international Troy-Çanakkale Language Teaching and School Development Symposium - Foreign Language and School Development on the way to Europe, Çanakkale, Türkiye, 22 - 25 Haziran 2005, ss.1-12, (Tam Metin Bildiri)

2001

2001

53. Multiple intelligences and collaborative learning in EFL teacher training.

KARATEPE Ç., GÜRSOY E.

Paper presented at 35th IATEFL Conference, Brighton, İngiltere, 04 Kasım 2001, (Özet Bildiri)

2001

2001

54. Raising ELT trainees’ awareness through collaborative learning

GÜRSOY E., KARATEPE Ç.

Paper presented at 35th Annual TESOL Convention, St Louis, Amerika Birleşik Devletleri, 27 Şubat 2001, cilt.1, (Özet Bildiri)

2001

2001

55. Are Computers still a Myth in Turkey

Alyaz Y., Gürsoy E.

TESOL 35. Annual Convention and Exposition, Missouri, Amerika Birleşik Devletleri, 27 Şubat - 03 Mart 2001, ss.66, (Özet Bildiri) Creative Commons License

Kitaplar

2020

2020

1. The Representation of Culture into ELT Materials

ÖZCAN E. N., GÜRSOY E.

Intercultural Competence in ELT, Yeşim Bektaş Çetinkaya, Editör, Peter Lang, ss.65-88, 2020

2017

2017

3. Issues in Teacher Education in ELT

GÜRSOY E., KIRKGÖZ Y., YAVUZ A., TOPKAYA E., KAHRAMAN A., BAŞARAN S., et al.

Researching ELT: Classroom Methodology and Beyond, Köksal, Dinçay, Editör, Peter Lang, Frankfurt, ss.207-218, 2017

2015

2015

4. Music and Puppets

GÜRSOY E.

Teaching English to Young Learners An Activity Based Guide for Prospective Teachers, Gürsoy Esim, Arıkan Arda, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.279-294, 2015

2015

2015

5. Theme-Based Teaching: Environmental Issues

GÜRSOY E.

Teaching English to Young Learners An Activity Based Guide for Prospective Teachers, Gürsoy Esim, Arıkan Arda, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.63-74, 2015

2014

2014

6. Intercultural Awareness and its Integration to Young Learner Classes:Prospective Teachers’ Views

GÜRSOY E.

Intercultural Issues in the Era of Globalization, Piotr Romanowski, Editör, Wydawnictwo Naukowe, ss.65-73, 2014

Ansiklopedide Bölümler

2010

2010

1. Cambridge Dil Ansiklopedisi

DİNÇER F., ALYAZ Y., ATAK DAMAR E., GÜRSOY E.

Bursa Uludağ Üniversitesi Yayınları, ss., 2010

Desteklenen Projeler



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 78

h-indeksi (WOS): 6