An investigation of English lecturers' attitudes toward information and communication technologies (ICT) and their use of technology


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Uludağ Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: ÖZGE ÖZTÜRK

Danışman: ESİM GÜRSOY

Özet:

Bu çalışmada, İngilizce okutmanlarının bilgisayar teknolojilerini kullanımları ve bilgisayar ve iletişim teknolojilerine karşı tutumları araştırılmıştır. Çalışmanın amacı, okutmanların bilgisayar ve iletişim teknolojilerine karşı tutumlarının belirlenmesi, teknoloji kullanımları ile tutumlarının arasındaki ilişkinin açıklanması ve BİT ihtiyaçlarının belirlenmesidir. Bu amaçlar doğrultusunda, Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu'nda görev yapan 63 İngilizce okutmanına veri toplama aracı olarak iki anket uygulanmıştır. Veri toplamada, demografik özelliklerle beraber BİT kullanım ölçeği ve BİT'e karşı tutum ölçeği olmak üzere iki anket kullanılmıştır. İlave olarak, 12 okutman ile teknoloji kullanım ihtiyaçlarının belirlenmesi ve teknolojiye karşı tutumlarını daha iyi anlamak için mülakatlar yapılmıştır. Anketlerden toplanan veriler SPSS programı ile sayısal olarak, mülakat içerikleri ise içerik analizi ile birlikte betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırma bulguları, İngilizce okutmanlarının büyük çoğunluğunun BİT 'i öğretim sürecinde çok değerli bulduklarını ve kişisel ya da mesleki amaçlı kullanımları için BİT'e karşı oldukça olumlu bir tutuma sahip olduklarını göstermektedir. Okutmanların BİT kullanımını etkileyen bilgisayar becerileri, mesleki deneyim ve yaş gibi bazı belirgin faktörler vardır. Kişisel amaçlı BİT kullanım sıklığı mesleki amaçlı kullanıma göre daha yüksektir ve bu noktada en temel ihtiyaçları teknoloji eğitimidir. Bu çalışmanın bulguları İngilizce öğretmenleri, dil okulları ve Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) öğretmen yetiştirme programları açısından pedagojik önem arz etmektedir.