An investigation on Turkish medical students' EAP needs


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Uludağ Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2012

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: NESLİHAN ÖNDER

Danışman: ESİM GÜRSOY

Özet:

Bu boylamasına çalışma, Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesinde okuyan öğrencilerin Tıbbi İngilizce öğretimi ile ilgili ihtiyaçlarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Öğrenci ihtiyaçlarını belirlemek için eleştirel ihtiyaç analizi uygulanmıştır. Veriler, tıp alanında eğitim gören öğrencilerden ve bu alanda çalışan uzmanlardan toplanmıştır. Tıp öğrencilerinin Tıbbi İngilizce öğrenimi ihtiyaçları ile ilgili geçerli ve güvenilir bir tablo çizmek için etnografik metot, yansıma raporu ve ana veri toplama aracı olarak da anket ve görüşme olmak üzere dört tür veri toplama aracı kullanılmıştır. Bu araştırmanın özel amaçlar için İngilizce öğretimi literatürüne en büyük katkısı, tıp öğrencilerinin eğitim ortamlarına özel olarak geliştirilen yeni bir anket oluşturulması ve anketten toplanan verilerin ayrıntılı görüşmelerle zenginleştirilmesidir. Tıp öğrencilerin aktif katılımını artırmak amacıyla, öğrencilere Mesleki İngilizce dersi ile ilgili beklentileri ve ihtiyaçları sorularak ortaya çıkan kompozisyonlardan bir anket geliştirilmiştir. Bu yeni ölçme aracının geliştirilmesinde izlenen yöntem, özel amaçlar için İngilizce öğretimi literatüründe daha önce kullanılmamış bir yöntemdir. Araştırmanın diğer önemli bir katkısı da çalışmanın güvenirliği ve geçerliği için üçgenleme yönteminin kullanılmasıdır. Çalışmada toplam 525 katılımcı -186 katılımcı veri toplama araçlarının pilot çalışmasında, 339 katılımcı ise ana çalışmada- yer almıştır. Anket sonuçlarına göre Mesleki İngilizce dersini öğretecek olan öğretim elemanının nitelikleri, İngilizce öğrenirken kullanılan metot ve stratejiler ve Tıbbi İngilizceyi kullanacakları ortamlar öğrenciler için öncelikli öneme sahiptir. Öğrencilerinin Tıbbi İngilizce öğrenme ile ilgili eksiklikleri ve problemleri de belirlenmiştir. Görüşmelerden elde edilen verilerde, akademisyen ve öğrencilerin sorulara verdikleri cevaplar karşılaştırıldığında, öğrenci ihtiyaçları belirlenirken öğrencilerin kendilerine danışılabilecek kadar güvenilir bir kaynak olabileceğidir. Bu çalışmadan ortaya çıkan veriler, Türkiye’de akademik ve profesyonel amaçlar için Tıbbi İngilizce derslerinin geliştirilmesinde kullanılabilir.