Biyografi
Originally from the UK, Dr. Amanda Yeşilbursa has been involved in English language teaching and teacher education for 30 years. She has taught students of all ages and levels, from kindergarten to postgraduate in Taiwan, the UK, and Turkey. She gained her postgraduate degrees in ELT from Gazi University,Ankara, and currently holds the position of full professor at Bursa Uludağ University. Her research interests include reflective practice, English Language teacher education, and teacher individual differences
Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Ders Dökümanları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2002 - 2008
2002 - 2008Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngilizce Eğitimi (Dr), Türkiye
2000 - 2002
2000 - 2002Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngilizce Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1986 - 1989
1986 - 1989Lisans
University College London, Fen Fakültesi, Kimya Bölümü, İngiltere
Yaptığı Tezler
2008
2008Doktora
Reflective foreign language teacher development: A case study
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngilizce Eğitimi (Dr)
2002
2002Yüksek Lisans
Training university EFL students in combined metacognitive strategies for listening
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngilizce Eğitimi (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
B2 Orta Üstü
B2 Orta ÜstüFransızca
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
İngilizce Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorProf. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ
2014 - 2018
2014 - 2018Doç. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ
2013 - 2014
2013 - 2014Doç. Dr.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2009 - 2013
2009 - 2013Yrd. Doç. Dr.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2003 - 2009
2003 - 2009Öğretim Görevlisi
Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
1998 - 2003
1998 - 2003Öğretim Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Kastamonu Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Pr.
1994 - 1996
1994 - 1996Öğretmen
UMIST and The Victoria University of Manchester, English Language Teaching Centre
Yönetimsel Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ
2019 - 2022
2019 - 2022Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ
2015 - 2018
2015 - 2018Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ
2012 - 2014
2012 - 2014Bölüm Başkanı
Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
1993 - 1996
1993 - 1996İngilizce öğretmeni
UMIST, The Victoria University of Manchester, İngilizce öğretmeni
1993 - 1994
1993 - 1994İngilizce Öğretmeni
City College Manchester, İngilizce Öğretmeni
1989 - 1993
1989 - 1993İngilizce Öğretmeni
Hess Language Schools, Taiwan, İngilizce Öğretmeni
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Exploring the influence of extramural English activities on the academic success of university English preparatory level students
Yeşilbursa A. A. J. A. (Danışman)
T.ENGİN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
A case study of english as a medium of instruction (Emi) at a foundation university in Turkey: Perceptions, challenges, and coping strategies
Yeşilbursa A. A. J. A. (Danışman)
A.DEMİR(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Student code switching in a private high school in Turkey: A case study on students' and teachers' beliefs
Yeşilbursa A. A. J. A. (Danışman)
A.EROL(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Intercultural awareness of the stakeholders in middle school English language lessons: the case of 8th grade students, their teachers and parents in Gaziantep province İslahiye district
Yeşilbursa A. A. J. A. (Danışman)
Ş.UYGUR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
An evaluation of the professional development needs of English as a foreign language teachers working at different institutions
Yeşilbursa A. A. J. A. (Danışman)
S.Gençtürk(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Beliefs and practices of efl instructors on oral corrective feedback and students' perceptions
Yeşilbursa A. A. J. A. (Danışman)
T.YİĞİT(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Using L1 as an instructional study with prep school students: A descriptive study
Yeşilbursa A. A. J. A. (Danışman)
O.ŞAHİN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
BURNOUT LEVELS AND REASONS IN ENGLISH TEACHERS WORKING IN STATE AND PRIVATE SCHOOL IN TURKEY: A COMPARATIVE STUDY
YEŞİLBURSA A. A. J. A. (Danışman)
F.KARANFİL(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Evaluation of the second grade coursebook "Fun With Teddy" : views of ELT academicians and teachers
YEŞİLBURSA A. A. J. A. (Danışman)
Ö.AVŞAR(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Investigating efl teachers' and their students' conceptions of professional teacher identity through metaphor analysis
YEŞİLBURSA A. A. J. A. (Danışman)
E.SAYAR(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
A comparative study of English language instructors regarding teacher self- efficacy and teacher stress
YEŞİLBURSA A. A. J. A. (Danışman)
D.DOĞAN(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
In-service EFL teachers self-efficacy beliefs for technology integration: Insights from Fatih Project
YEŞİLBURSA A. A. J. A. (Danışman)
P.YENİ(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Self-regulated capacity for vocabulary learning in Turkish high school students: An experimental study
YEŞİLBURSA A. A. J. A. (Danışman)
R.BİLİCAN(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Language learning strategy use and English language academic achievement among university preparatory school students
YEŞİLBURSA A. A. J. A. (Danışman)
Ö.FARUK(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Classroom Observation at Hogwarts: A Genetic Analysis of a Preservice English Teacher's Identity Development
Yeşilbursa A. A. J. A., Güngör M. N.
PROFILE: ISSUES IN TEACHERS' PROFESSIONAL DEVELOPMENT
, cilt.27, sa.2, ss.33-48, 2025 (ESCI, Scopus)
2021
20212. Scrutinising burnout in English Language Teachers Working in State and Private Schools in Turkey
Karanfil F., Yesilbursa A. A. J. A.
JOURNAL OF LANGUAGE TEACHING AND LEARNING
, cilt.11, sa.2, ss.1-17, 2021 (ESCI)
2019
20193. Pre-service teachers’ teaching-specific hopes and their motivational forces: The roles of efficacy beliefs and possible selves
Eren A., Yesilbursa A. A. J. A.
Teaching and Teacher Education
, cilt.82, ss.140-152, 2019 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2017
20174. A quantitative investigation of prospective teachers’ hopes and their motivational forces
EREN A., Yesilbursa A. A. J. A.
Educational Research for Policy and Practice
, cilt.16, sa.3, ss.257-281, 2017 (Scopus)
2017
20175. A qualitative investigation of prospective teachers' hopes, their sources, and motivational forces
EREN A., Yesilbursa A. A. J. A.
IRISH EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.36, sa.2, ss.253-271, 2017 (SSCI, Scopus)
2017
20176. Language Learning Strategy Use of University Preparatory School Students
Ipek O. F., YEŞİLBURSA A. A. J. A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.16, ss.60-66, 2017 (ESCI)
2013
20137. Construct validation of the English Language teaching reflective inventory with a sample of Turkish university EFL instructors
Yeşilbursa A. A. J. A.
English Language Teaching
, cilt.6, sa.5, ss.28-37, 2013 (Scopus)
2013
20138. Does mental time travel make sense in prospective teachers feelings and behaviours during lessons
YEŞİLBURSA A. A. J. A., EREN A.
Australian Journal of Teacher Education
, sa.38, ss.69, 2013 (ESCI, Scopus)
2012
20129. Teaching poetry with multimedia materials: Lord Tennyson’s ’xxThe Lady of Shalott’
YEŞİLBURSA A. A. J. A.
Novitas Royal Research on Youth and Language , cilt.6, sa.2, ss.154-168, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201210. Using Metaphor to Explore the Professional Role Identities of Higher Education English Language Instructors
Yeşilbursa A. A. J. A.
Procedia - Social and Behavioral Sciences
, cilt.46, ss.468-472, 2012 (Düzenli olarak gerçekleştirilen hakemli kongrenin bildiri kitabı)
2011
201111. A Reflective Typology Emerging from the Collaborative Reflections of Three English Language Teacher Trainers
YEŞİLBURSA A. A. J. A.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.36, sa.162, ss.103-111, 2011 (SSCI)
2011
201112. Prospective Teachers' Achievement Goals, Course Blog Use and English Literature Achievement: A Diagnostic Study
YEŞİLBURSA A. A. J. A.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.11, sa.45, ss.127-141, 2011 (SSCI)
2011
201113. Mitigation of Suggestions and Advice in Post-Observation Conferences Between 3 English Language Teacher Educators
Yeşilbursa A. A. J. A.
Journal of Language and Linguistic Studies
, cilt.7, sa.1, ss.18-35, 2011 (Scopus)
2011
201114. Reflection at the interface of theory and practice An analysis of pre service English Language teachers written reflections
YEŞİLBURSA A. A. J. A.
Australian Journal of Teacher Education
, sa.36, ss.104, 2011 (ESCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2020
20201. Teachers, prospective teachers and teacher educators working together to shape the future of ELT in Turkey
YEŞİLBURSA A. A. J. A.
2nd INTERNATIONAL CONGRESS ON ACADEMIC STUDIES IN PHILOLOGY (BICOASP), Bandırma, Türkiye, 02 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2019
20192. In-service and prospective teachers working together to shape the future of ELT in Turkey: Practicum as a working context
YEŞİLBURSA A. A. J. A.
Collaborative partnerships in ELT: Fostering ptacticum interactions, Bolu, Türkiye, 22 Mart 2019, (Özet Bildiri)
2019
20193. Taking your place in the picture: Where do prospective teachers’ stand in the future image of ELT in Turkey?”
YEŞİLBURSA A. A. J. A.
3rd Gazi English Language Teaching Undergraduate Conference, Ankara, Türkiye, 15 Mart 2019, (Özet Bildiri)
2018
20184. Antecedents and consequences of pre-service teachers’ teaching-specific hopes
Eren A., Yeşilbursa A. A. J. A.
25th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development, Gold-Coast, Avustralya, 15 - 19 Temmuz 2018, (Tam Metin Bildiri)
2017
20175. Reflections from the the foreign language classroom: classroom interaction and reflective teacher development.
YEŞİLBURSA A. A. J. A.
1st International Black Sea Conference on Language and Language Education: Current Trends in Language Education, Samsun, Türkiye, 22 - 23 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
20176. Consonance and dissonance between curricular goals and teachers beliefs regarding teaching English to young learners
YEŞİLBURSA A. A. J. A., Avşar Ö.
VIIth International Congress on Research in Education (ICRE), Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
20177. Prospective English Teachers Beliefs and Observations Regarding 21st Century Skills During Teaching Practice
RAKICIOĞLU SÖYLEMEZ A. Ş., YEŞİLBURSA A. A. J. A., SÖYLEMEZ A. S.
CUELT 3rd Cukurova International ELT Teachers Conference, Adana, Türkiye, 20 - 21 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
20178. Prospective English teachers’ beliefs and observations regarding 21st Century skills during teaching practice.
RAKICIOĞLU SÖYLEMEZ A. Ş., YEŞİLBURSA A. A. J. A., SÖYLEMEZ A. S.
The 3rd Çukurova International ELT Teachers Conference, Adana, Türkiye, 01 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2012
20129. Turkish adaptation of the mentoring for EFL teaching survey
YEŞİLBURSA A. A. J. A., Soylemez A. S., Rakicioglu-Soylemez A.
Akdeniz Language Studies Conference, Antalya, Türkiye, 9 - 12 Mayıs 2012, cilt.70, ss.894-900, (Tam Metin Bildiri)
2012
201210. Validation of self-regulatory capacity in vocabulary learning scale in Turkish
YEŞİLBURSA A. A. J. A., Bilican R.
Akdeniz Language Studies Conference, Antalya, Türkiye, 9 - 12 Mayıs 2012, cilt.70, ss.882-886, (Tam Metin Bildiri)
2012
201211. Why it is necessary to validate SILL?
YEŞİLBURSA A. A. J. A., İPEK Ö. F.
AKDENIZ LANGUAGE STUDIES CONFERENCE, Antalya, Türkiye, 9 - 12 Mayıs 2012, cilt.70, ss.887-893
Kitaplar
2021
20211. An Overview of Factors and principles in ELT Materials Development
Atak Damar E., Yeşilbursa A. A. J. A.
Material Design in ELT, Seda Altıner,Kenan Dikilitaş, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-18, 2021
2021
20212. Teachers, Prospective Teachers, and Teacher Educators Working Together to Shape the Future of ELT in Turkey
Yeşilbursa A. A. J. A.
Söylem, Anlam ve Çeviri Üzerine Disiplinlerarası Tartışmalar, Didem Tuna,Mesut Kuleli, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.279-293, 2021
2020
20203. World Englishes and Cultural Contexts
Atak Damar E., Yeşilbursa A. A. J. A.
World Englishes and Culture in English as a Foreign Language (EFL) Education, Servet Çelik,Ekrem Solak, Editör, Vizetek, Ankara, ss.1-13, 2020
2020
20204. Understanding reflective practice: Professional development strategies for EFL teachers
Yeşilbursa A. A. J. A., Çelik S.
Approaches and Principles in English as Foreign Language (EFL) Education, Doç. Dr. Servet Çelik, Editör, Vizetek, Ankara, ss.453-474, 2020
2020
20205. World Englishes and Cultural Contexts
YEŞİLBURSA A. A. J. A., ATAK DAMAR E.
World Englishes and Culture in English as a Foreign Language (EFL) Education, Çelik, Servet Solak, Ekrem, Editör, Vizetek, Ankara, ss.1-13, 2020
2019
20196. Exploring Prospective EFL Teachers’xx Beliefs About Teachers and Teaching Through Metaphor Analysis
RAKICIOĞLU SÖYLEMEZ A. Ş., SÖYLEMEZ A. S., YEŞİLBURSA A. A. J. A.
Handbook of Research on Educator Preparation and Professional Learning, Polly Drew, Christie Martin, Kenan Dikilitaş, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.131-147, 2019
2017
20177. Exploring relationships between prospective Turkish teachers hopes, motivations and professional plans
EREN A., YEŞİLBURSA A. A. J. A.
Global perspectives on teacher motivation, Watt, H.M.G., Richardson, P.W., Smith, K., Editör, Cambridge University Press, Cambridge, ss.222-247, 2017
Diğer Yayınlar
2020
20201. Fantastic teacher questions, and how to ask them
Yeşilbursa A. A. J. A.
Diğer, ss.1-10, 2020
2020
20202. Adopting a different mindset: Encouraging students to use English in the classroom.
Yeşilbursa A. A. J. A.
Diğer, ss.23-29, 2020
2020
20203. Scaffolding classroom instructions for activities: Lockhart or Lupin?
Yeşilbursa A. A. J. A.
Diğer, ss.22-29, 2020
Desteklenen Projeler
2025 - 2026
2025 - 2026
Gençlik Çalışanlarının İklim Krizi ile Mücadele ve Sürdürülebilir Toplum Oluşturma Kapasitelerini Geliştirme
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi
(Proje Özeti)
YEŞİLBURSA A. A. J. A. (Yürütücü), Abdullayeva A., Atak Damar E., Önay M. M.
2025 - 2026
2025 - 2026DIGI-LEAD: Digital Leadership and Environmental Awareness Development
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi
Atak Damar E., Yeşilbursa A. A. J. A. (Yürütücü)
2017 - 2019
2017 - 2019Akreditasyon Sürecinde İngilizce Okutmanlarına Uygulanan Mesleki Gelişim Programı ve Değerlendirmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
YEŞİLBURSA A. A. J. A.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam Ediyor
Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi
Yayın Kurul Üyesi
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam Ediyor
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Baş Editör
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2002 - Devam Ediyor
2002 - Devam Ediyorİngilizce Eğtimenler Derneği
Üye
2023 - 2024
2023 - 2024
TOEFL
Üye
2013 - 2024
2013 - 2024
International Association of Teachers of English as a Foreign Language
Üye
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Şubat 2025
Şubat 2025TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Trabzon Üniversitesi, Türkiye
Şubat 2025
Şubat 2025TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Sinop Üniversitesi, Türkiye
Şubat 2025
Şubat 2025TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Yozgat Bozok Üniversitesi, Türkiye
Mart 2024
Mart 2024Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BAP Araştırma Projesi, Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
30 Eylül 2024 - 01 Ekim 2024
30 Eylül 2024 - 01 Ekim 2024English in a Changing World Forum
Çalışma Grubu
Ankara-Türkiye
14 Kasım 2019 - 16 Kasım 2019
14 Kasım 2019 - 16 Kasım 201919th International INGED ELT Conference: Outside the Box
Davetli Konuşmacı
Ankara-Türkiye
22 Eylül 2017 - 23 Eylül 2017
22 Eylül 2017 - 23 Eylül 20171st International Black Sea Conference on Language and Language Education: Current Trends in Language Education
Davetli Konuşmacı
Samsun-Türkiye
10 Mayıs 2016 - 11 Mayıs 2016
10 Mayıs 2016 - 11 Mayıs 20164. Ulusal Yabancı Diller Eğitimi Kurultayı
Panelist
Çanakkale-Türkiye
14 Ekim 2011 - 16 Ekim 2011
14 Ekim 2011 - 16 Ekim 20112nd International Black Sea English Language Teaching Conference
Davetli Konuşmacı
Düzce-Türkiye
15 Ekim 2010 - 17 Ekim 2010
15 Ekim 2010 - 17 Ekim 20101st International Black Sea English Language Teaching Conference
Davetli Konuşmacı
Zonguldak-Türkiye
Davetli Konuşmalar
Şubat 2025
Şubat 2025III. ULUSLARARASI YABANCI DİL EĞİTİMİNDE GÜNCEL MESELELER SEMPOZYUMU
Konferans
Ahmet Yesevi Üniversitesi-Kazakistan
Mayıs 2024
Mayıs 2024Cumhuriyetimizin 100. Yılın Anısına Orta Çağdan Günümüze Kadın ve Toplum Çalıştayı/Türkiye'de Yabancı Dil Eğitiminde Öncü Kadınlar
Çalıştay
Dicle Üniversitesi-Türkiye
Şubat 2024
Şubat 2024PRELIM 3 “Developing Teacher Support Sources for the Secondary School English Language Teaching Programme in Less Developed Regions in Türkiye”
Konferans
Gazi Üniversitesi-Türkiye
Kasım 2022
Kasım 2022Toplumdilbilim Araştırmaları Çalıştayı
Çalıştay
Dicle Üniversitesi-Türkiye
Ekim 2022
Ekim 20221st International Convention on Language and Linguistic Studies
Konferans
Gazi Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu-Türkiye
Mayıs 2022
Mayıs 2022Reflecting on the Teaching Styles of Hogwarts Teachers
Seminer
Dicle University-Türkiye
Mayıs 2022
Mayıs 202212th International ELT Research Conference
Konferans
Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Derneği-Türkiye
Mayıs 2022
Mayıs 2022XIII. TED ELT Conference. From Reflection to Re-imagination: In the Maze of ELT.
Konferans
Türk Eğitim Derneği-Türkiye
Mayıs 2022
Mayıs 2022Let's See What You Make of Them! Setting Up Tasks with Lockhart and Lupin
Çalıştay
Dicle University-Türkiye
Mayıs 2022
Mayıs 2022XIII. TED ELT Conference. From Reflection to Re-imagination: In the Maze of ELT.
Çalıştay
Türk Eğitim Derneği-Türkiye
Kasım 2021
Kasım 202120th INGED International Conference: Engaging Learners, Empowering Teachers
Konferans
İngilizce Eğitimciler Derneği (INGED)-Türkiye
Kasım 2020
Kasım 2020INGED Zoom Series 6/From photobombing to front stage: Prospective teachers leading change in ELT
Seminer
İngilizce Eğitmenleri Derneği (INGED)-Türkiye
Ekim 2020
Ekim 2020Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Türkçe Öğretim Merkezi Seminerleri/Dil öğretiminde sınıfiçi etkileşim.
Seminer
Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi-Türkiye
Temmuz 2020
Temmuz 2020Gazi Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Mesleki Gelişim ve Araştırma Birimi. Canlı Instagram Sohbeti/Yabancı dil öğretmenin rolleri.
Seminer
Gazi Üniversitesi-Türkiye
Mayıs 2020
Mayıs 2020Erciyes University ELT Student Society. Live Instagram Talk/Classroom interaction: A treasure box for providing learning opportunities
Seminer
Erciyes Üniversitesi-Türkiye
Mayıs 2020
Mayıs 2020İstanbul Öğretmen Akademileri. Lisan Akademisi. Canlı Instagram Söyleyişleri/Issues in teaching grammar
Seminer
Milli Eğitim Bakanlığı-Türkiye
Mayıs 2020
Mayıs 2020Online Eğitimler, Bolu İl Milli Eğitim Müdürlüğü/Genç yetişkinlere İngilizce öğretimi
Seminer
Milli Eğitim Bakanlığı-Türkiye
Mart 2020
Mart 2020Teenagers as English Language Learners: Challenges into Opportunities
Seminer
Trabzon Üniversitesi-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 45
h-indeksi (WOS): 4
Jüri Üyelikleri
Eylül-2021
Eylül 2021Doçentlik Sınavı
ÜAK Doçentlik Sınav Jürisi - Bursa Uludağ Üniversitesi
Ekim-2020
Ekim 2020Doçentlik Sınavı
Doçentlik Sınav Jürisi, Üniversitelerarası Kurul, Ekim 2020 - Bursa Uludağ Üniversitesi
Eylül-2020
Eylül 2020Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Doçentlik Kadrosuna Atama Jürisi - Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Temmuz-2020
Temmuz 2020Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Doçentlik Kadrosuna Atama Jürisi - Trabzon Üniversitesi
Mart-2020
Mart 2020Doçentlik Sınavı
Doçentlik Sınav Jürisi, Üniversitelerarası Kurul, Mart 2020 - Bursa Uludağ Üniversitesi
Ekim-2019
Ekim 2019Doçentlik Sınavı
Doçentlik Sınav Jürisi, Üniversiteslerarası Kurul, Ekim 2019 - Bursa Uludağ Üniversitesi
Mart-2019
Mart 2019Doçentlik Sınavı
Doçentlik Sınav Jürisi, Üniversitelerararsı Kurul, Mart 2019 - Bursa Uludağ Üniversitesi
Ekim-2018
Ekim 2018