An evaluation of the professional development needs of English as a foreign language teachers working at different institutions


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: Savaş Gençtürk

Danışman: Ayşegül Amanda Jane Audrey Yeşilbursa

Özet:

İngilizcenin küreselleşmesi, teknolojideki gelişmeler ve hareket kabiliyetinin artmasıyla, İngilizce öğrenenlerinin sayısı son zamanlarda artmıştır. Artan öğrenme talepleri ülkeleri ve eğitim sistemlerini kaliteli bir dil eğitimine zorlamıştır. McLaughling ve Talbert (2006) 'a göre, okul yöneticileri, öğretmenler, mesleki gelişim (PD) etkinlikleri ve veliler yüksek kaliteli eğitim sağlamada kritik bir rol oynamaktadır. Wermke (2011), öğretmenlerin yüksek kaliteli eğitim için temel unsurlar olduğunu, bu nedenle öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik bilgilerini geliştirmek için yeterince yetkin ve yüksek motivasyonlu olmaları gerektiğini belirtir. Bu bağlamda, dil öğretmenlerinin kendilerini profesyonel olarak geliştirmeleri, eğitimdeki gelişmelere ve değişikliklere uyum sağlamaları büyük önem arz etmektedir. Mesleki gelişim yaşam boyu süren bir süreç ve dil öğretiminin vazgeçilmez bir parçası olduğundan, süreç boyunca neye odaklanılacağını bilmek hayati önem taşır. Bu çalışmanın amacı, farklı kurumlarda çalışan yabancı dil öğretmenlerinin mesleki gelişim ihtiyaçlarını değerlendirmektir. Bu bağlamda, yabancı dil öğretmenlerinin yaptığı etkinlikler, bu öğretmenlerin ihtiyaçları ve yabancı dil öğretmenlerinin mesleki gelişim etkinlikleri yapmalarını engelleyen faktörler belirlenmiştir. Ayrıca, yabancı dil öğretmenlerinin ihtiyaçlarının çalıştıkları kurumların düzeyine göre herhangi bir farklılık gösterip göstermediğini bulmak da amaçlanmıştır. Veriler Eksi'nin (2010) çalışmasından uyarlanan bir anket formu ile toplanmıştır. Katılımcı sayısı üniversite, lise, ortaokul ve ilkokul seviyelerinde çalışan 150 EFL öğretmenidir. Anket sonuçlarının alınmasından sonra veriler kurum tipi (vakıf ve devlet) ve kurum seviyesi (üniversite, lise, ortaokul ve ilkokul) açısından karşılaştırılmıştır. Veriler SPSS 23'e girilmiş ve araştırma sorularını yanıtlamak için tanımlayıcı istatistikler ve tek yönlü varyans testleri yapılmıştır Elde edilen sonuçlara göre meslektaşlarımla deneyimleri paylaşma, kendi öz değerlendirme, meslektaşlardan yardım isteme ve diğer öğretmenleri gözlemleme öğretmenlerin en yaygın PD aktiviteleridir. Dil öğretiminde oyunlar kullanmak, öğrenci özelliklerini belirlemek, dil öğretiminde teknolojiyi kullanmak ve öğrenci motivasyonunu artırmak en çok ihtiyaç duyulan PD alanlarıdır. Ayrıca, yabancı dil öğretmenlerinin mesleki gelişim ihtiyaçları ile ilgili kurumlar arasında belirli farklılıklar vardır. Farklılıklar temel olarak ilköğretim ve üniversite arasında meydana gelmiştir. Öğretmenlerin mesleki gelişim aktiviteleri yapmalarını engelleyen faktörler açısından, ağır iş yükü, maliyet, vasıfsız eğitmenler, kurumsal destek eksikliği ve uygunsuz tarih ve saat en yaygın faktörlerdir.