SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Investigation of Mathematics Teachers Spatial Habits of Mind in the Context of Brain Dominance Status
International Journal of Educational Studies in Mathematics
, cilt.11, sa.2, ss.39-56, 2024 (Hakemli Dergi)
İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının İzometrik Kağıt, Kareli Kağıt ve Noktalı Kağıt ile İlgili Bilgilerinin İncelenmesi
Eurasian Journal of Teacher Education
, cilt.4, sa.1, ss.24-41, 2023 (Hakemli Dergi)
GEOMETRIC HABITS OF MIND OF MATHEMATICS TEACHERS IN THE CONTEXT OF THEIR GEOMETRY BACKGROUNDS
International Journal of Research in Education Humanities and Commerce
, cilt.3, sa.4, ss.85-112, 2022 (Hakemli Dergi)
Thematic Analysis of Postgraduate Theses on Mathematics Literacy in the Field of Mathematics Education in Turkey
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.15, sa.2, ss.317-340, 2021 (Hakemli Dergi)
Mathematical Competiences Requried by Mathematical Literacy Problems
MALAYSIAN ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.7, sa.2, ss.57-70, 2019 (Hakemli Dergi)
Consolidation of Similarity Knowledge Via Pythagorean Theorem: A Turkish Case Study
Acta Didactica Napocensia
, cilt.10, sa.2, ss.67-79, 2017 (Hakemli Dergi)
Matematik Öğretmen Adaylarının En Çok Kullandığı Öğrenme Stratejisi: Akran İşbirliği
Istanbul Journal of Innovation In Education
, cilt.3, sa.2, ss.1-16, 2017 (Hakemli Dergi)
Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Kaygı Düzeyleri ile Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.0, sa.42, ss.123-142, 2017 (Hakemli Dergi)
Prospective mathematics teachers ability to identify mistakes related to angle concept of sixth grade students
European Journal of Education Studies
, cilt.2, sa.12, ss.190-204, 2016 (Hakemli Dergi)
Common and Flexible Use of Mathematical Non Routine Problem Solving Strategies
American Journal of Educational Research
, cilt.3, sa.12, ss.1519-1523, 2015 (Hakemli Dergi)
Preservice teachers use of spatio visual elements and their level of justification dealing with a geometrical construction problem
US-China Education Review
, cilt.6, sa.3, ss.54-60, 2009 (Hakemli Dergi)
Learning To Solve Non-routine Mathematical Problems
İlköğretim Online (elektronik)
, ss.50-61, 2007 (Hakemli Dergi)
İlköğretim Öğrencilerinin Problem Çözme Stratejilerini Öğrenmeleri Üzerine Bir Çalışma
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.1, ss.1-21, 2006 (Hakemli Dergi)
Lise Matematik Ders Kitaplarının Kullanım Şekli ve Sıklığı
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.17, sa.2, ss.131-147, 2004 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Reflections From BİLSEM and Secondary School Sixth Grade Students' Problem Posing Processes In The Field of Geometry Learning
V.BASKENT INTERNATIONAL CONFERENCE ON MULTIDISCIPLINARY STUDIES, Ankara, Türkiye, 21 Aralık 2023
Problem Posing Experiences of Gifted Students With Chat GPT: The Relationshıp Between Children's Literature and Mathematics
V.BASKENT INTERNATIONAL CONFERENCE ON MULTIDISCIPLINARY STUDIES, Ankara, Türkiye, 21 Aralık 2023
Lise Matematik Öğretmenlerinin Geometri Öğrenme Alanına Yönelik Görüşleri: Yalova İli Örneği
CUMHURIYET 10th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Ankara, Türkiye, 29 Ekim 2023
Problem Çözme Eğitiminin Matematik Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Başarılarına Etkisi
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2023), Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023
Matematik Öğretmen Adaylarının Üst Bilişsel Becerilerini Harekete Geçiren Bir Etkinlik Örneği
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2023), Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023
Etkinlik Odaklı Problem Çözme ve Kurma Öğretiminin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2023), Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023
Matematik ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Liderlik Yönelimlerinin İncelenmesi: Bursa İli Örneği
EDU Congress 2023, Ankara, Türkiye, 20 Eylül 2023
Mathematics and Science Teacher Candidates' Perceptions of Problem Solving Skills
International Conference on Social Science Research 2023, Budva, Karadağ, 30 Ağustos - 01 Eylül 2023
Self-Efficacy Perceptions of Mathematics and Science Teacher Candidates on their Digital Literacy
International Conference on Social Science Research 2023, Budva, Karadağ, 30 Ağustos - 01 Eylül 2023
ÜSTÜN ZEKÂLI ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK EĞİTİMİNE YÖNELİK YAPILAN ÇALIŞMALARIN BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ
Anadolu 11th International Conference on Social Sciences, Diyarbakır, Türkiye, 29 - 30 Aralık 2022, ss.664-674
A NEW MODEL DESIGN TO IMPROVE MATHEMATICAL LITERACY: A DUAL FOCUS TEACHING MODEL
The 14th International Congress on Mathematical Education, Shanghai, Çin, 11 Temmuz 2021
A STUDY ON THE USE OF RESOURCES IN FACE-TO-FACE AND DISTANCE EDUCATION OF A PRIMARY MATHEMATICS TEACHER DURING PANDEMIC
İSTANBUL INTERNATIONAL MODERN SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, İstanbul, Türkiye, 04 Haziran 2021, ss.112-113
COMPARISON OF DOCUMENTATIONAL GENESIS PROCESSES OF COLLEGE AND HIGHSCHOOL MATHEMATICS TEACHERS: TRIANGLES TEACHING SUBJECT
İstanbul International Modern Scientific Research Congress, İstanbul, Türkiye, 04 Haziran 2021, ss.110-111
Matematik Ders Kitaplarında Pisagor Teoremi
Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu (DEKUS 2019), İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2019
The First Thoughts of Mathematics Teacher Education Students on the Nature and Teaching of Mathematics
4 th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019
İnsan ve çevre ilişkileri” konusunda uygulanan 4MAT Öğretimi Modelinin Eleştirel Düşünme Eğilim
4th International Eurosian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, cilt.1, ss.2274-2279
Problem Çözebileceğine İnanmak ile Problem Çözebilmek Arasındaki İlişki
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018
Türk Eğitim Tarihindeki Üç Kuşak Matematik Kitabından Örnekler
5. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu (ISHE), 10 - 12 Mayıs 2018
Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik Çizimleri ile Sorgulama Becerileri Arasındaki İlişki
IV. Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, 27 - 30 Haziran 2018
Flexibility In Analytic Geometry Course Of Prospective Mathematics Teachers
The 8th ICMI-East Asia Regional Conference on Mathematics Education (EARCOME8), 7 - 11 Mayıs 2018
Subjects Perceived as Difficult by Elementary School Students in Turkish Mathematics Curriculum
Ichacs 2016 International Conference on Humanities and Cultural Studies, Prague, 6 - 10 Kasım 2016
Ortaokul öğrencilerinin matematik kaygı düzeyleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
Consolidating similarity knowledge by the help of Pythagorean Theorem
13th International Congress on Mathematics Education, 24 - 31 Temmuz 2016
The Prospective Secondary Mathematics Teachers Self Perception on Competency of General Teacher Behaviors
International Teacher Education Conference, st. Petersburg, Rusya, 2 - 04 Eylül 2015
The Investigation of the Relationship between Learning Strategies and Problem Solving Skills on Gifted Students
21st World Conference Educating Gifted and Talented Children, 10 - 14 Ağustos 2015
Öğretmenlerin Bağlamsal Bir MatematikProblemini Çözümünün PISA yeterlikleri Açısından İncelenmesi
11. Ulusal Fen Bilimlerive Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
Öğretmenlerin Bağlamsal bir Problemi Çözümünün Pisa Yeterlikleri Açısından İncelenmesi
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.508
İlköğretim 6. Sınıf kuvvet ve hareket konusunun öğretiminde yer alan matematik konularının kullanımı için örnek öğretmen materyali
23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Kocaeli, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, ss.359
İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ CEBİR ÖĞRENME ALANINDAKİ ÖNBİLGİLERİNİN BELİRLENMESİNDE KAVRAM HARİTALARI
INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON CHANGES AND NEW TRENDS IN EDUCATION, Konya, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2013
Prospective Mathematics Teachers’sViews about Mathematical Proof
International Conference on Education in Mathematics Science and Technology, Konya, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2013, ss.1088
Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlik Algıları ve Okul Deneyimi Etkinlikleri Hakkında Görüşleri
1. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.517-519
Öğretmen Adaylarının Matematiksel İspat Düzeylerinin Kümeler Konusu Üzerinde Örnek İncelemesi: Görsel İspat Mı? Formal İspat Mı?.
IX. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010
Öğretmen Adaylarının Araştırmaya Yönelik Kaygılarının İncelenmesi
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009
The relationship between Turkish prospeciive teachers learning styles and problem solving skills
VI. International Conference Suistanable Development Culture and Education (JTET) Conference, Eskişehir, Türkiye, 4 - 07 Haziran 2008, cilt.1, ss.122-130
Pre service Teachers Mathematical Knowledge Need For Justification on a Geometrical Construction Problem
XII.International Organization for Science and Technology Education, İzmir, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2008, ss.1086-1090
What you see is not always what you expect to see A case study on the use of the spatio visual properties by pre service teachers
Internatıonal Conference On Educatıonal Scıences, Famaguusta, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2008
The Relationship Between Turkish Pre Service Teachers Learning Styles And Problem Solving Skills
The 6th International Conference Sustainable Development, Eskişehir, Türkiye, 4 - 07 Haziran 2008
Kitap & Kitap Bölümleri
Çift Odaklı Öğretim Modeli Uygulamalarının Rutin Olmayan Problem Çözme Stratejileri Üzerine Etkisi
Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar XIX, Doç. Dr. Melek Körükçü, Editör, Eğitim Yayınevi, Ankara, ss.89-103, 2023
Matematik Eğitiminde Muhakeme Etme
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar 2023-II, Doç.Dr.Fatma Erdoğan, Editör, Efe Akademi, İstanbul, ss.65-80, 2023
Göründüğünden Fazlası: Matematik Öğretiminde Zihin Haritalama Uygulaması
Eğitim Bilimleri alanında Uluslararası Araştırmalar XIX, Doç. Dr. Melek Körükçü, Editör, Eğitim Yayınevi, Ankara, ss.131-144, 2023
Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Okuryazarlığına Bakış Açıları
Eğitimde Araştırmalar Kitabı, Bilal Duman, Sabri Sidekli, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.65-77, 2019
Integration of Dynamic Geometry Softwares in Mathematics’ Education: Researches’ Overview in Turkey
The Science and Education at the Beginning of the 21st Century in Turkey, Aleksandır Drujinin, Zdravka Kostova, Igor Sharuho, Emin Atasoy, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.423-436, 2013
Educational Research and Trends on Proof and Proving in Turkey: 2000-2011 Period
Education and Science in a Globalizing World A Case Study of Turkey, Christov Ilia, Atasoy Emin, Efe Recep, Editör, Paradigma, Sofija, ss.511-530, 2012