Doç. Dr. TUĞÇE KOZAKLI ÜLGER


EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

Matematik Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: İlköğretim, İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Metrikler

Yayın

61

Yayın (WoS)

5

Yayın (Scopus)

6

Atıf (WoS)

9

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

11

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

26

H-İndeks (Scholar)

3

Atıf (TrDizin)

7

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

31

Proje

6

Tez Danışmanlığı

1

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

2012 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Matematik Öğretmenliği bölümünden mezun olmuştur. Marmara Üniversitesi'nden 2015 yılında Matematik Eğitimi alanında yüksek lisans derecesi ve Bursa Uludağ Üniversitesi'nden 2021 yılında ise doktora derecesini almıştır. 2014 yılında Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalında Araştırma Görevlisi olarak başladığı görevini Dr. Öğr. Üyesi olarak sürdürmektedir. Temel çalışma alanları matematik okuryazarlığı, matematiksel yeterlikler, matematik eğitiminde problem çözme ve kurma, teknoloji destekli matematik eğitimi, hizmet içi öğretmenlerin mesleki gelişimi yer almaktadır.

Eğitim Bilgileri

2015 - 2021

2015 - 2021

Doktora

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Matematik Eğitimi (Dr), Türkiye

2012 - 2015

2012 - 2015

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye

2007 - 2012

2007 - 2012

Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2021

2021

Doktora

Matematik okuryazarlık yeterliklerinin gelişimine dayalı bir modüler programın tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi

Bursa Uludağ Üniversitesi

2015

2015

Yüksek Lisans

Matematik öğretim sürecinde ortaya çıkan orkestrasyon türleri ile sosyal ve sosyo - matematiksel normların etkileşimi

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

İlköğretim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

2014 - 2022

2014 - 2022

Araştırma Görevlisi Dr.

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

Yönetimsel Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Staj Komisyonu Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Birim Kalite Komisyonu Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Sınav Programı Hazırlama Komisyon Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Ders Programı Hazırlama Komisyonu Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ II

YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ IV

Seminer

Matematik Eğitiminde Akademik Yazma

ARAŞTIRMA ve YAYIN ETİĞİ

YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I

YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ III

Lisans

Lisans

Topluma hizmet uygulamaları

matematik öğretiminde etkinlik geliştirme

MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MODELLEME

Matematikte Problem Kurma

Matematik Tarihi

MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARI

Eğitimde Araştırma Yöntemleri

Makaleler

Tümü (13)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (3)
Scopus (6)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (2)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. MATEMATIK OKURYAZARLIĞI SORULARININ ANLAMLANDIRILMASINDA KÜLTÜREL BAĞLAMIN VE ETNOMATEMATIKSEL UNSURLARIN ROLÜ

ŞAHİN N., TAPAN BROUTIN M. S., KOZAKLI ÜLGER T.

5. INTERNATIONAL KARADENİZ SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATION CONGRESS, Trabzon, Türkiye, 24 Mayıs 2025, cilt.1, ss.988-989, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. 5. SINIF KESİRLERLE İŞLEMLER KONUSUNDA HİKÂYELEŞTİRMENİN KATKISININ ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ ÜZERİNDEN İNCELENMESİ

Keskin L., Tapan Broutin M. S., Kozakli Ülger T.

8. INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATION CONGRESS, Baku, Azerbaycan, 22 - 23 Haziran 2024, cilt.1, ss.744-759, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

3. 5TH GRADE INVESTIGATION OF THE CONTRIBUTION OF STORYTELLING ON THE SUBJECT OF OPERATIONS WITH FRACTIONS THROUGH STUDENTS' VIEWS

Keskin L., TAPAN BROUTIN M. S., KOZAKLI ÜLGER T.

8. INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATION CONGRESS, Baku, Azerbaycan, 22 Haziran 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

4. INVESTIGATING THE CONTRIBUTION OF PYTHON SOFTWARE USE TO THE INTEGER NUMBER PROBLEMS IN MIDDLE SCHOOL

Mercan R. N., Tapan Broutin M. S., Kozakli Ülger T.

5. INTERNATIONAL MEDITERRANEAN CONGRESS, Mersin, Türkiye, 13 Ocak 2024, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

5. Özel Lisedeki Öğrencilerin Matematik Eğitimi Değerleri

sarıaslan ş., KOZAKLI ÜLGER T.

6. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-6) Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 28 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

6. Pre-Service Mathematics Teachers' Experiences in Posing Real Life Mathematical Problems: What İs a Real Life Problem

KOZAKLI ÜLGER T.

The 17th International Scientific Research Congress, 19 - 20 Ağustos 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

7. Identifying pre-service mathematics teachers’ non-routine problem perceptions through non- routine problem posing

YAZGAN Y., KOZAKLI ÜLGER T.

13th Congress of European Research in Mathematics Education (CERME 13), Budapest, Macaristan, 10 - 14 Temmuz 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

8. Identifying pre-service mathematics teachers’ non-routine problem perceptions through non-routine problem posing

YAZGAN Y., KOZAKLI ÜLGER T.

13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), 10 - 14 Temmuz 2023, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

9. Exploring the Mathematics Education Values Espoused By Students in a Classroom Where Stem Tasks Are Conducted

alaçamlı çulha s., KOZAKLI ÜLGER T.

4th International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Türkiye, 18 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

10. STEM teacher training: Expert opinions on content and quality improvement

KIRYAK Z., ÜLGER B. B., KOZAKLI ÜLGER T., ORMANCI Ü., SARIOĞLU S., ÇEPNİ S.

4th International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

11. THE OPINIONS OF FOREIGN STUDENTS ON MATHEMATICAL LEARNING PROCESS TAUGHT WITHWEB 2.0 TOOLS

Uygun V., Tapan Broutın M. S., Kozaklı Ülger T.

V. INTERNATIONAL HALICH CONGRESS ON MULTIDISCIPLINARY SCIENTIFIC RESEARCH, İstanbul, Türkiye, 13 - 15 Ocak 2023, cilt.1, ss.1111-1117, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

12. A New Model In Teaching Mathematics: A Dual Focus Teaching Model

ALTUN M., KOZAKLI ÜLGER T., BOZKURT I., AKKAYA R., ARSLAN Ç., DEMİR F., et al.

3nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Bursa, Türkiye, 30 Eylül 2021, ss.314-315, (Özet Bildiri)

2021

2021

13. A NEW MODEL DESIGN TO IMPROVE MATHEMATICAL LITERACY: A DUAL FOCUS TEACHING MODEL

ARSLAN Ç., ALTUN M., KOZAKLI ÜLGER T., BOZKURT I., AKKAYA R., DEMİR F., et al.

The 14th International Congress on Mathematical Education, Shanghai, Çin, 11 Temmuz 2021, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

15. Reflections From A Professional Development Course For Science Teachers Of Gifted Students

ÜLGER B. B., KOZAKLI T., ORMANCI Ü., ÇEPNİ S.

2nd International Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education Conference, Online, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.514-515, (Özet Bildiri)

2020

2020

16. Üstün Yeteneklilerin Fen Bilimleri Öğretmenlerine Yönelik Bir Profesyonel Gelişim Kursundan Yansımalar

ÜLGER B. B., KOZAKLI ÜLGER T., ORMANCI Ü., ÇEPNİ S.

2 nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, 19 Kasım 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

17. Emerging Social and Socio-Mathematical Norms During Technology-Enhanced Lessons

KOZAKLI T., AKKOÇ H.

41st Annual Conference of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME-NA), St. Louis, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Kasım 2019, ss.1146-1150, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

18. Non-Routine Problem Posing: An Emotional Perspective

KOZAKLI T., YAZGAN Y.

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

19. Posing Mathematical Literacy Problems Using “why Calculated?” Strategy

KOZAKLI T., BOZKURT I., ALTUN M.

Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi’, 12 - 14 Nisan 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

20. Non-Routine Problem Posing Skills of Prospective Mathematics Teacher

KOZAKLI T., YAZGAN Y.

42nd Annual Meeting of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 3 - 08 Temmuz 2018

2018

2018

21. Determination of Mathematical Competences on Realistic Mathematics Problems

KOZAKLI T., BOZKURT I., ALTUN M.

International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2018), 27 - 29 Haziran 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

23. The Process of the Development of Global CompetenceScale (GCS)

ÜLGER B. B., KOZAKLI T.

8th International Conference on Teaching, Education Learning (ICTEL), Rome, Italy, 7 - 08 Haziran 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

24. Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı Soruları İçin Yeni Bir Sınıflama Önerisi

BOZKURT I., KOZAKLI T., ALTUN M.

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 27 - 30 Nisan 2018

2018

2018

25. Transition from a paper-pencil to a technology-enriched teachingenvironment: a teacher’xxs use of technology and resource selection

KOZAKLI T., TAPAN BROUTIN M. S.

Re(s)sources 2018 international conference, Lyon, Fransa, 28 Mayıs - 30 Haziran 2018, cilt.1, ss.344-347, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

26. TABOO Game as a Revelator of Misconceptions in Mathematics Education: A Case Study onPreservice Mathematics Teachers

TAPAN BROUTIN M. S., KOZAKLI T.

International Congress on Science and Education 2018 (ICSE2018), Afyonkarahisar, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, cilt.1, ss.378, (Özet Bildiri)

2017

2017

27. BİR GEOMETRİK OLUŞUM PROBLEMİNİN ÇÖZÜM SÜRECİ İÇİN BİR ÇERÇEVE ÖNERİSİ

ALTUN M., KOZAKLI T., BOZKURT I.

INTERNATIONAL SYMPOSIUM OF EDUCATION AND VALUES(ISOEVA), 5 - 08 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

28. A Framework Suggestion for the Analyze of the Solving Process of a Geometrical Construction Problem

KOZAKLI T., BOZKURT I., ALTUN M.

6TH INTERNATIONAL EURASIAN CONFERENCE ON MATHEMATICAL SCIENCES AND APPLICATIONS, 15 - 18 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

30. Evaluation of the Results of a Mathematical Literacy Teaching Practice for 5th and 6th Grade

BOZKURT I., KOZAKLI T., ALTUN M.

International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2017), 11 - 13 Mayıs 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

31. Mathematics Literacy In Mathematics Education Process: A Thematic Review

KOZAKLI T., BOZKURT I., ALTUN M.

International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2017), 11 - 13 Mayıs 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

33. Bir Geometrik Oluşum Probleminin Çözüm Sürecinin Tahlili: axb Boyutlu Dikdörtgene Eş Alanlı Kare Çizimi

KOZAKLI T., BOZKURT I., ALTUN M.

VII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

34. Matematik Okuryazarlığı Problemi Kurma Sürecinin Analizi

KOZAKLI T., BOZKURT I., ALTUN M.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016

2015

2015

36. Reflections of Pre service Teachers about Using Real LifeProblems in Mathematics Teaching

KOZAKLI T., BOZKURT I.

7th World Conference on Educational Sciences(WCES-2015), Athens, Yunanistan, 5 - 07 Şubat 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

37. MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ YATKIN OLDUKLARI MUHAKEME TÜRLERİ

KOZAKLI T., YAZGAN Y.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik EğitimiKongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014

2014

2014

38. MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİ DESTEKLİ ÖĞRETİM SÜREÇLERİNİN NORM ÇERÇEVESİNDEN İNCELENMESİ

KOZAKLI T., AKKOÇ H.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik EğitimiKongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014 Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

39. Development of a Mathematics Lesson Done through Constructivist Approach with Lesson Study

KOZAKLI T., BOZKURT I., ALTUN M.

3rd International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, 25 - 28 Ağustos 2014

2014

2014

40. Prospective Mathematics Teachers’ Preferences For Instrumental Orchestration Types And Endorsed Norms

KOZAKLI ÜLGER T., SAVURAN R., AKKOÇ H.

International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, 16 Mayıs 2014 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2013

2013

41. Instrumental Orchestration Types Planned by Pre-Service Mathematics Teachers

SAVURAN R., KOZAKLI T., AKKOÇ H.

37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 28 Temmuz - 02 Ağustos 2013

Desteklenen Projeler

2024 - 2027

2024 - 2027

STEM Temelli Fotonik Okuryazarlık Ve Farkındalık Modülüne Yolculuk: FoTEM

TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı

Malay H. A., Kozaklı Ülger T., Varlıklı C., Aydemir U., Kosukoğlu T., Çepni S. (Yürütücü)

2022 - 2025

2022 - 2025

Web Destekli STEM Öğretmen Eğitim Programının Geliştirilmesi ve Etkililiğinin Değerlendirilmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

ÇEPNİ S. (Yürütücü), KARA Y., KIRYAK Z., BEYAZHANÇER R., ADA K., SARIOĞLU S., et al.

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Ağustos 2023

Ağustos 2023

INTERNATIONAL ELECTRONIC JOURNAL OF ELEMENTARY EDUCATION

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Haziran 2023

Haziran 2023

dokuz eylül üniversitesi buca eğitim fakültesi dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2023

Mayıs 2023

journal of theoretical educational science

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2023

Mayıs 2023

journal of teacher education and educators

Hakemli Bilimsel Dergi

Nisan 2023

Nisan 2023

fen matematik girişimcilik ve teknoloji eğitimi dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Mart 2023

Mart 2023

Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi (Online)

Hakemli Bilimsel Dergi

Ocak 2023

Ocak 2023

anadolu üniversitesi eğitim fakültesi dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ağustos 2022

Ağustos 2022

journal of teacher education and educators

Hakemli Bilimsel Dergi

Ağustos 2022

Ağustos 2022

harran maarif dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2022

Mayıs 2022

Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Şubat 2022

Şubat 2022

Academy Journal of Educational Sciences

Hakemli Bilimsel Dergi



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

18 Mayıs 2023 - 21 Mayıs 2023

18 Mayıs 2023 - 21 Mayıs 2023

4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi

Katılımcı

Bursa-Türkiye

Burslar

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

2211-A Genel Yurt İçi Doktora Burs Programı

TÜBİTAK

2012 - 2015

2012 - 2015

2228-A Son Sınıf Lisans Öğrencileri için Lisansüstü (Yüksek Lisans/Doktora) Burs Programı

TÜBİTAK

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 8

h-indeksi (WOS): 2

Jüri Üyelikleri

Mayıs-2023

Mayıs 2023

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Bursa Uludağ Üniversitesi

Şubat-2023

Şubat 2023

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Bursa Uludağ Üniversitesi

Ocak-2023

Ocak 2023

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Kocaeli Üniversitesi

Ekim-2022

Ekim 2022

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Gülay Erişen Yüksek Lisans Tez Savunması - Bursa Uludağ Üniversitesi

Eylül-2022

Eylül 2022

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Yasemin Seven Yüksek Lisans Tez Savunması - Bursa Uludağ Üniversitesi