Dr. Öğr. Üyesi SEMA NUR GÜNGÖR


EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM

Okulöncesi Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

E-posta: sgungor@uludag.edu.tr
Diğer E-posta: semanur.gungor@hotmail.com
İş Telefonu: +90 022 429 4221 Dahili: 9942219
Web: https://avesis.uludag.edu.tr/sgungor
Ofis: Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim, Okul Öncesi ABD, 114 Nolu Oda, Görükle Kampüsü, Nilüfer/BURSA
Posta Adresi: Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim, Okul Öncesi ABD, 208 Nolu Oda, Görükle Kampüsü, Nilüfer/BURSA

Eğitim Bilgileri

2012 - 2016

2012 - 2016

Doktora

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye

2008 - 2011

2008 - 2011

Yüksek Lisans

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye

2004 - 2008

2004 - 2008

Lisans

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ, Türkiye

Yaptığı Tezler

2016

2016

Doktora

Fen bilgisi öğretmen adaylarına tahmin-gözlem-açıklama (TGA) yöntemiyle biyolojik konu ve kavramların öğretiminin başarı, kalıcılık ve bilimsel süreç becerilerine etkisi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ

2011

2011

Yüksek Lisans

İlköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersindeki insan ve çevre konusunun işbirlikçi yöntemle işlenmesinin öğrenci başarısı ve tutumu üzerine etkisi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM

2009 - 2011

2009 - 2011

Araştırma Görevlisi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı

Yönetimsel Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Performans Değerlendirme Komisyonu Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Bölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Bölüm Kalite Komisyonu Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Birim Akreditasyon Kurulu Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Birime Bağlı Komisyon/Kurul Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE STEAM EĞİTİMİNİN KURAMSAL TEMELLERİ VE UYGULAMALARI

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE FEN ETKİNLİKLERİ PLANLAMA, UYGULAMA ve DEĞERLENDİRME

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE STEM UYGULAMALARI Sürdürülebilir Kalkınma

SEMİNER

TEZ DANIŞMANLIĞI II

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE STEAM UYGULAMALARI Sürdürülebilir Kalkınma

YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ II

TEZ DANIŞMANLIĞI IV

YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ IV

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE FEN ETKİNLİKLERİ TASARIMI VE UYGULAMALARI

YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ III

DÖNEM PROJESİ

TEZ DANIŞMANLIĞI I

TEZ DANIŞMANLIĞI III

YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ÇEVRE EĞİTİMİ ve UYGULAMALARI Sürdürülebilir Kalkınma

Lisans

Lisans

ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ ÇEVRE EĞİTİMİ

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINI TANIMA VE GÖZLEM Sürdürülebilir Kalkınma

OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II

EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I

ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİ

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİ İÇİN DİJİTAL OKURYAZARLIK VE AKADEMİK BECERİLER Sürdürülebilir Kalkınma

SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

FEN ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI

Tezsiz Lisansüstü Danışmanlıkları

2024

2024

Yüksek Lisans-İkinci Öğretim Tezsiz

STEM ETKİNLİĞİ- YELKENLİ YAPI

Güngör S. N. (Danışman)

B.BULUT(Öğrenci)

2024

2024

Yüksek Lisans-İkinci Öğretim Tezsiz

STEM ETKİNLİĞİ- ÇÖP TOPLAMA ALETİ

Güngör S. N. (Danışman)

M.Tuba(Öğrenci)

Makaleler

Tümü (18)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
Scopus (5)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (5)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2021

2021

1. Participation Reasons And Expectations Of The Teachers Applying To The Tübitak-4004-Supported Uludağ Nature Education

ZEREN ÖZER D., GÜNGÖR S. N., ÖZATA YÜCEL E., ÖZKAN M.

3nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Bursa, Türkiye, 30 Eylül - 03 Ekim 2021, ss.24-25, (Özet Bildiri)

2019

2019

2. The Views of Secondary School Students That Participating in “Science Camp for YoungInventors” Supported by TUBITAK-4004 about Nature of Science

Köşnek T., ZEREN ÖZER D., Güngör S. N.

International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

4. A Learning and Teaching Framework for SSI-Based Science Education: Study of a Delphi with Science Teachers

ÇALIŞKAN Ş., İREZ O. S., KILINÇ A., HAN TOSUNOĞLU Ç., DEMİRBAĞ M., YILMAZ Ş., et al.

13. International Balkan Education and Science Congress, Edirne, Türkiye, 06 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

5. Towards developing a learning and teaching framework for ssı-based science education: Results of a delphi study

İrez O. S., Kılınç A., Han Tosunoğlu Ç., Çalışkan Ş., Demirbağ M., Yılmaz Ş., et al.

European Science Education Research Association Conference (ESERA), Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

7. The Development of a Learning and Teaching Framework for SSI-Based Science Education

SÖNMEZ ERYAŞAR A., KILINÇ A., İREZ O. S., YILMAZ Ş., DEMİRBAĞ M., HAN TOSUNOĞLU Ç., et al.

International History, Philosophy, and Science Teaching Group Biennal Conference, Ankara, Türkiye, 04 Temmuz 2017, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

8. Bilim ve Teknoloji Merkezlerinin İlkokul 4.Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersindeki Akademik Başarı ve Tutumlarına Etkisi

ZEREN ÖZER D., Güngör S. N.

IVth International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

9. Bilim ve teknoloji merkezlerinin ilkokul 4.sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersindeki akademik başarı ve tutumlarına etkisi

ZEREN ÖZER D., GÜNGÖR S. N.

IV th International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

10. TGA (Tahmin-Gözlem-Açıklama) Yöntemiyle Bitkilerde Oksin Işık İlişkisinin Öğretimi Üzerine Bir Çalışma

GÜNGÖR S. N., ÖZKAN M.

XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

11. Sosyobilimsel Konuların Öğretimine Yönelik Öğrenme ve Öğretme Çerçevesi

KILINÇ A., İREZ O. S., ERDOĞAN M., DEMİRBAĞ M., SÖNMEZ ERYAŞAR A., YILMAZ Ş., et al.

I. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 27 - 28 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2014

2014

16. Bursa Bilim ve Teknoloji Merkezi nin Mevcut Durumunun Tespiti Gönüllü Rehber Görüşleri

ZEREN ÖZER D., Güngör S. N., ÖZATA YÜCEL E.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

17. Genç Mucitlere Yönelik Bilim Kampı

ZEREN ÖZER D., GÜNGÖR S. N.

Uludağ Üniversitesi III Bilgilendirme ve AR-GE Günleri, Bursa, Türkiye, 12 Mayıs 2013, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

18. A Study On The Effect Of Cooperative Learning Method On Students’ Attitudes İn Teaching Of Science And Technology: Bursa Sample

GÜNGÖR S. N., ÖZKAN M.

World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), Aydın, Türkiye, 19 Eylül 2011, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

19. İlköğretim 7. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersindeki İnsan ve Çevre Konusunun İşbirlikli Yöntemle İşlenmesinin Öğrenci Tutumu Üzerine Etkisi

GÜNGÖR S. N., ÖZKAN M.

EAB 2011 Conference (III. Uluslar arası Eğitim Araştırmaları Kongresi), 04 Mayıs 2011, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2021

2021

1. FEN BİLİMLERİNDE ALTERNATİF BİR DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ: TGA (TAHMİN-GÖZLEM-AÇIKLAMA) ÇALIŞMA YAPRAKLARI

GÜNGÖR S. N.

FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK ALANINDA YENİ ARAYIŞLAR VE ÇALIŞMALAR, Sevindik Mustafa, Editör, Serüven Yayınevi, İzmir, ss.1-25, 2021

2021

2021

2. TÜRKİYE’DE FEN EĞİTİMİNDE TGA (TAHMIN-GÖZLEM-AÇIKLAMA) YÖNTEMİYLE İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN ANALİZİ: BİR META-SENTEZ ÇALIŞMASI

GÜNGÖR S. N.

FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİKTE ARAŞTIRMA VE DEĞERLENDİRMELER, Akgül Hasan, Doğan Hasan Hüseyin, Yüksel Mehmet, Karaman Onur, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.19-38, 2021

2019

2019

3. BİLİM MERKEZLERİNDE YER ALAN ETKİLEŞİMLİ BİLİMSEL MODELLER İLE BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ TAHMİN-GÖZLEM-AÇIKLAMA YÖNTEMİ ve UYGULAMA ÖRNEKLERİ

Güngör S. N., ZEREN ÖZER D., ÖZATA YÜCEL E.

Okul Duvarlarının Ötesine Öğrenme Yolculuğu Bilim-teknoloji Merkezleri ve Bilim Müzeleri, Fitnat Köseoğlu, Uygar Kanlı, Editör, Nobel yayıncılık, Ankara, ss.525-552, 2019

2017

2017

4. Fen Eğitiminde Sosyobilimsel Konular

KILINÇ A., İREZ O. S., SÖNMEZ ERYAŞAR A., GÜNGÖR S. N., HAN TOSUNOĞLU Ç., YILMAZ Ş., et al.

Fen Bilimleri Öğretimi (Yaklaşımlar ve Kazanımlar Doğrultusunda Uygulama Örnekleri), Doç. Dr. Mutlu Pınar DEMİRCİ GÜLER, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.115-133, 2017

2011

2011

5. Cooperative Learning Method in Science Education

GÜNGÖR S. N.

The Science and Education at the Beginning of the 21st Century in Turkey, Prof. Dr. Emin ATASOY, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, ss.357-370, 2011

2011

2011

6. Free-Choice Informal Learning Environments in Science Education: The Case of Turkey

Zeren Özer D., Güngör S. N.

The Science and Education at the Beginning of the 21st Century in Turkey, Ilia Hristov,Olga Strelova,Zdravka Kostova,Kenan Morton, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.403-411, 2011

2011

2011

7. Predict-Observe-Explain (POE) Method in Science Education

GÜNGÖR S. N., ZEREN ÖZER D., ÖZATA YÜCEL E.

The Science and Education at the Beginning of the 21st Century in Turkey, Prof. Dr. Emin ATASOY, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, ss.260-274, 2011

Desteklenen Projeler

2018 - 2018

2018 - 2018

Bursa'nın Doğasında Bilimin Doğasını Keşfediyorum

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

(Proje Özeti)
Çelik G.(Yürütücü), Güngör S. N.

2015 - 2018

2015 - 2018

Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Sosyobilimsel Konuların Öğretimi Konusunda Yetiştirilmesi Bir Profesyonel Öğrenme Topluluğu Çalışması

TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı

(Proje Özeti)
Kılınç A. (Yürütücü)

2013 - 2013

2013 - 2013

Genç Mucitlere Yönelik Bilim Kampı

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

(Proje Özeti)
Zeren Özer D. (Yürütücü), Güngör S. N.


Jüri Üyelikleri

Eylül-2023

Eylül 2023

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Şeyma Nur BENGİ - Bursa Uludağ Üniversitesi

Eylül-2023

Eylül 2023

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Damla AYDIN - Bursa Uludağ Üniversitesi

Eylül-2022

Eylül 2022

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Yadigar Meliha APAK - Bursa Uludağ Üniversitesi