Zeren Özer D. (Yürütücü), Güngör S. N.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2013 - 2016
Öğrencilerin bilimsel bilgiyi kullanarak bilinçli kişisel ve sosyal kararlar verebilmesi için öncelikle bilimsel bilginin nasıl yapılandırıldığını ve buna bağlı olarak bu bilginin kaynağını ve sınırlarını derinlemesine anlaması gerekmektedir. Bu nedenle bilimin doğası ile ilgili anlayışlar , bilim okuryazarlığının boyutlarından olan bilim-teknoloji-toplum (sicence-technology-society, STS) anlayışının kritik ve temel öğesini oluşturmaktadır (Lederman, 2004). Bu kritik önemine karşın, literatürü incelediğimizde pek çok çalışmada hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin bilimin doğasına ilişkin genellikle yeterli bir anlayışa sahip olmadığının tespit edildiğini görmekteyiz (Bell ve diğ., 2000; King, 1991; Lederman, 1992; Pomeroy, 1993).
Bu bağlamda, çalışmada, okul dışı öğrenme ortamlarından olan, Bilim ve Teknoloji Merkezlerinin ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin, fen bilimlerine olan tutumları, bilimin doğası ile ilgili algıları ve bilgiyi edinmeleri üzerinde herhangi bir etkisinin olup olmadığı tespit edilmeye çalışılacaktır. Çalışmanın amaçlarından biri de, okul dışı öğrenme ortamlarının belirtilen değişkenlerin, hangi sınıf düzeyinde daha etkili olduğunun belirlenmesidir. Bunun için ilkokul (2,3,4 Sınıf) ve ortaokuldaki (5,6,7,8. Sınıf) tüm sınıf düzeyleri ile çalışma gerçekleştirilecektir.