Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Lise Matematik Öğretmenlerinin Geometri Öğrenme Alanına Yönelik Görüşleri: Yalova İli Örneği

CUMHURIYET 10th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Ankara, Türkiye, 29 Ekim 2023

Examining The Strategies Used By Students From Different Types of High Schools In Solving Non-Routine Problems

6th International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-6), Ankara, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, ss.594-595

Mathematics Teachers' Opinions on Problem Posing

6th International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-6), Ankara, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, ss.599-601

Supporting Primary School Students' Mathematical Problem Posing Skills Through Children's Literature

6th International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-6), Ankara, Türkiye, 28 Ekim 2023, ss.373-375

The Effect of Integrating Children's Literature And Mathematics on Problem Solving Success of Middle School Students

6th International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-6), Ankara, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, ss.581-582

The Effect of Task Focus Problem Solving and Posing Education on Prospective Mathematics Teachers' ProblemSolving and Posing Beliefs

6th International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-6), Ankara, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, ss.560-561

Examining The Use of Mathematical Tasks In Lesson Plans of Mathematics Teacher Candidates

6th International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-6), Ankara, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, ss.104-106

Examination Of Reasoning Competence Of Seventh Grade Students In The Context Of Mathematical Literacy

6th International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-6), Ankara, Türkiye, 28 Ekim 2023, ss.32-33

The Effect of Integrating Children's Literature And Mathematics on Reflective Thinking Skills Middle School Students

6th International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-6), Ankara, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, ss.583-584

Problem Çözme Eğitiminin Matematik Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Başarılarına Etkisi

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2023), Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023

Matematik Öğretmen Adaylarının Üst Bilişsel Becerilerini Harekete Geçiren Bir Etkinlik Örneği

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2023), Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023

Etkinlik Odaklı Problem Çözme ve Kurma Öğretiminin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2023), Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023

Self-Efficacy Perceptions of Mathematics and Science Teacher Candidates on their Digital Literacy

International Conference on Social Science Research 2023, Budva, Karadağ, 30 Ağustos - 01 Eylül 2023

Mathematics and Science Teacher Candidates' Perceptions of Problem Solving Skills

International Conference on Social Science Research 2023, Budva, Karadağ, 30 Ağustos - 01 Eylül 2023

Examining Sixth Grade Students' Problem Solving and Problem Posing Activities in Algebraic Expressions

5. International Anatolian Scientific Research Congress, Hakkari, Türkiye, 21 - 23 Temmuz 2023, ss.971-980

YEDİNCİ SINIF MATEMATİK DERSİ RASYONEL SAYILAR KONUSUNUN OYUNLA ÖĞRETİMİ HAKKINDA ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

9th INTERNATIONAL MARDIN ARTUKLU SCIENTIFIC RESEARCHES CONFERENCE, Mardin, Türkiye, 20 Ocak 2023, ss.267-268

THEMATIC CONTENT ANALYSIS OF STUDIES ON MATHEMATICAL LITERACY IN THE FIELD OF MATHEMATICS EDUCATION

V. INTERNATIONAL HALICH CONGRESS ON MULTIDISCIPLINARY SCIENTIFIC RESEARCH, İstanbul, Türkiye, 15 - 16 Ocak 2023, ss.425-426

MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİKSEL PROBLEM ÇÖZME ESNEKLİĞİ

MIDDLE EAST INTERNATIONAL CONFERENCE ON CONTEMPORARY SCIENTIFIC STUDIES-VIII, Adana, Türkiye, 7 - 08 Ocak 2023

ÜSTÜN ZEKÂLI ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK EĞİTİMİNE YÖNELİK YAPILAN ÇALIŞMALARIN BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ

Anadolu 11th International Conference on Social Sciences, Diyarbakır, Türkiye, 29 - 30 Aralık 2022, ss.664-674

OPINIONS OF FOREIGN SECONDARY STUDENTS LIVING IN TURKEY ON MATHEMATICS COURSE

INTERNATIONAL AEGEAN CONFERENCES ON SOCIAL SCIENCES & HUMANITIES-VI, İzmir, Türkiye, 20 - 22 Aralık 2022, ss.313-322

TÜRKİYE’DE YAŞAYAN YABANCI UYRUKLU ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

INTERNATIONAL AEGEAN CONFERENCES ON SOCIAL SCIENCES & HUMANITIES-VI, İzmir, Türkiye, 20 Aralık 2022

MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİKSEL DİL KULLANIMLARININ GEOMETRİK ŞEKİLLER ARACILIĞIYLA İNCELENMESİ

EGE 7TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES –, İzmir, Türkiye, 24 Aralık 2022, cilt.1, ss.2079-2090

EXAMINATION OF MATHEMATICAL MODELING IN THE CONTEXT OF MATHEMATICAL LITERACY ON SEVENTH GRADE STUDENTS

2. INTERNATIONAL CAPPADOCIA SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Niğde, Türkiye, 17 Haziran 2022, cilt.2, ss.11-12

MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MUHAKEME ETME ÖZ YETERLİK İNANÇLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

2. INTERNATIONAL CAPPADOCIA SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Niğde, Türkiye, 17 Haziran 2022, cilt.2, ss.1-2

ANALYSIS OF PROSPECTIVE MATHEMATICS TEACHER'S STATE TO DETERMINATE MATHEMATICAL REASONING INDICATORS OVER THE PROBLEMS

2. INTERNATIONAL CAPPADOCIA SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Niğde, Türkiye, 17 Haziran 2022, cilt.2, ss.3-10

Pre-service mathematic teachers’ views on the mind map

III. INTERNATIONAL Congress of Modern Studies in Social Sciences and Humanities, Karabağ, Azerbaycan, 7 - 10 Haziran 2022, cilt.4, ss.105-106

Examination of mind map evaluation rubrics created by prospective mathematic teachers

III. INTERNATIONAL Congress of Modern Studies in Social Sciences and Humanities, Karabağ, Azerbaycan, 07 Haziran 2022, cilt.4, ss.103-104

DÖRTGEN KAVRAMININ DİDAKTİK DÖNÜŞÜM SÜRECİNİN İNCELENMESİ

5 th INTERNATIONAL EDUCATION AND INNOVATIVE SCIENCES CONFERENCE, Baku, Azerbaycan, 24 Mayıs 2022, cilt.2, ss.108-122

Cognitive Examınatıon Of Sixth-Grade Students' Problem Positioning Skills

5. ULUSLARARASI TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021

Ortaokul 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Açılar Ünitesinin Bir Dikey Analiz Çalışması Örneği

5th International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education (TÜRKBİLMAT-5), Alanya, Türkiye, 28 Ekim 2021 - 30 Ekim 2022

Investigation Of Lesson Processes Of Primary School Mathematics Teachers Who Have Postgraduate Education In Mathematics Education

5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu, Alanya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021

A New Model In Teaching Mathematics: A Dual Focus Teaching Model

3nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Bursa, Türkiye, 30 Eylül 2021, ss.314-315

Classification Situations of Prospective Mathematics Teachers in Terms of Creativity of Mathematical Problems

3 nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Bursa, Türkiye, 30 Eylül 2021, ss.308-309

Determining The Criteria Of Mathematical Literacy Questions And Questions Requiring Mathematical Reasoning

3nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Bursa, Türkiye, 30 Eylül 2021, ss.310-311 Sürdürülebilir Kalkınma

The Views of Prospective Mathematics Teachers to Mathematical Modeling Questions

3nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Bursa, Türkiye, 30 Eylül 2021, ss.312-313

Analysis of Postgraduate Theses on Mathematics Literacy in The Field of Mathematics Education in Turkey

3nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Bursa, Türkiye, 30 Eylül 2021, ss.306-307 Sürdürülebilir Kalkınma

ALTINCI SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MUHAKEME ETME SÜREÇLERİNİN GÜNLÜK YAŞAM PROBLEMİYLE AÇIĞA ÇIKARILMASI

INTERNATIONAL HALICH CONGRESS ON MULTIDISCIPLINARY SCIENTIFIC RESEARCH, İstanbul, Türkiye, 15 - 16 Ağustos 2021, ss.47-57

A NEW MODEL DESIGN TO IMPROVE MATHEMATICAL LITERACY: A DUAL FOCUS TEACHING MODEL

The 14th International Congress on Mathematical Education, Shanghai, Çin, 11 Temmuz 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

Reflective Thinking Skills Towards Problem Solving And Metacognitive Skills Of Middle School Students

2 nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Bursa, Türkiye, 19 Kasım 2020

Yedinci sınıf öğrencilerinin matematik ders kitapları hakkındaki görüşleri

Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu (DEKUS 2019), 24 - 26 Ekim 2019

Matematik Ders Kitaplarında Pisagor Teoremi

Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu (DEKUS 2019), İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2019

The First Thoughts of Mathematics Teacher Education Students on the Nature and Teaching of Mathematics

4 th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019

İnsan ve çevre ilişkileri” konusunda uygulanan 4MAT Öğretimi Modelinin Eleştirel Düşünme Eğilim

4th International Eurosian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, cilt.1, ss.2274-2279

Ortaöğretim Matematik Dersi 2013-2018 Öğretim Programlarına Genel Bakış

6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.428-435 Sürdürülebilir Kalkınma

Öğretmen Adaylarının Matematiğin Kullanıldığı Alanlar Ve Günlük Yaşam İlişkisine İlişkin Görüşleri

1. Uluslararası Eğiitim ve Sosyal Bilimlerde Yeni Ufuklar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Nisan 2018, ss.538-546

Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerileri Ve Matematik Okuryazarlıklarına İlişkin Bir Araştırma

1. Uluslararası Eğiitim ve Sosyal Bilimlerde Yeni Ufuklar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Nisan 2018, ss.538-546

Problem Çözebileceğine İnanmak ile Problem Çözebilmek Arasındaki İlişki

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018

Türk Eğitim Tarihindeki Üç Kuşak Matematik Kitabından Örnekler

5. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu (ISHE), 10 - 12 Mayıs 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

Matematik Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları

IV. International a Symposium on Educational and Social Sciences in Turkish Cultural Geography (TURKCESS 2018), Baku, Azerbaycan, 27 - 30 Haziran 2018, ss.147

Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik Çizimleri ile Sorgulama Becerileri Arasındaki İlişki

IV. Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, 27 - 30 Haziran 2018

Türk Eğitim Tarihindeki Üç Kuşak Matematik Ders Kitabından Örnekler

V. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, ss.431-435 Sürdürülebilir Kalkınma

Flexibility In Analytic Geometry Course Of Prospective Mathematics Teachers

The 8th ICMI-East Asia Regional Conference on Mathematics Education (EARCOME8), 7 - 11 Mayıs 2018

Subjects Prospective Mathematics Teachers Have Difficulty To Teach: 5-8Mathematics Curriculum Sample

IV. International Multidisciplinary Congress of Eurasia (IMCOFE), ROMA, İtalya, 23 - 25 Ağustos 2017, ss.84

Prospective Mathematics Teachers’ Learning Strategies

IV. International Multidisciplinary Congress of Eurasia (IMCOFE), Roma, İtalya, 23 - 25 Ağustos 2017, ss.194

The Investigation of Mathematics Teacher Candidates’ Concept of”Problem” Via Mind Mapping

IV. International Multidisciplinary Congress of Eurasia (IMCOFE), Roma, İtalya, 23 - 25 Ağustos 2017, ss.192

Mathematics Subjects Prospective Mathematics Teachers Have Difficulty to Teach

International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2017), Şanlıurfa, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, cilt.1, ss.915-916

A Study on The Philosophical Thought of Elementary Mathematics Teacher Candidates

International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2017), Şanlıurfa, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, cilt.1, ss.840-841

Subjects Perceived as Difficult by Elementary School Students in Turkish Mathematics Curriculum

Ichacs 2016 International Conference on Humanities and Cultural Studies, Prague, 6 - 10 Kasım 2016

STRATEGIC FLEXIBILITY OF PROSPECTIVE TEACHERS

40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Szeged, Macaristan, 3 - 07 Ağustos 2016, cilt.1, ss.271

Consolidating similarity knowledge by the help of Pythagorean Theorem

13th International Congress on Mathematics Education, 24 - 31 Temmuz 2016

Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretmeye Yönelik Kaygı DüzeyleriÜzerine Bir Çalışma

11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, ss.366-367

A Real Context Problem for Consolidating the Similarity

7th World Conference on Educational Sciences, Athens, Yunanistan, 5 - 07 Şubat 2015, cilt.197, ss.398-403 identifier

Attitudes of elementary school students towards solvingmathematics problems

International Congress on Education ERPA 2014, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Temmuz 2014, ss.557-562

Öğretmenlerin Bağlamsal bir Problemi Çözümünün Pisa Yeterlikleri Açısından İncelenmesi

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.508

Prospective Mathematics Teachers’sViews about Mathematical Proof

International Conference on Education in Mathematics Science and Technology, Konya, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2013, ss.1088

Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlik Algıları

11. Matematik Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, ss.139

Mathematical Literacy Self-Efficacy Beliefs of Prospective Mathematics Teachers

12th International Congress on Mathematical Education, Seoul, Güney Kore, 8 - 15 Temmuz 2012, ss.1701-1707 Sürdürülebilir Kalkınma

Common and Flexible use of Mathematical Non Routine ProblemSolving Strategies

12th International Congress on Mathematical Education, Seoul, Güney Kore, 8 - 15 Temmuz 2012, ss.3044-3052

Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlik Algıları ve Okul Deneyimi Etkinlikleri Hakkında Görüşleri

1. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.517-519 Sürdürülebilir Kalkınma

Relationship between usage levels of ”looking for a pattern” and ”simplifying the problem” strategies

The 35th Conference of The International Group for The Psychology of Mathematics Education, PME, Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, cilt.1, ss.417

Investigation of Preservice Mathematics and Social Sciences Teachers’ Attitudes Towards Computer

4th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Konya, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2010, ss.119-122

The relationship between Turkish prospeciive teachers learning styles and problem solving skills

VI. International Conference Suistanable Development Culture and Education (JTET) Conference, Eskişehir, Türkiye, 4 - 07 Haziran 2008, cilt.1, ss.122-130

Pre service Teachers Mathematical Knowledge Need For Justification on a Geometrical Construction Problem

XII.International Organization for Science and Technology Education, İzmir, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2008, ss.1086-1090

İlköğretim Öğrencilerinin Tercih Ettikleri Matematiksel İspat Yöntemleri

VIII. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, ss.293

The Relationship Between Turkish Pre Service Teachers Learning Styles And Problem Solving Skills

The 6th International Conference Sustainable Development, Eskişehir, Türkiye, 4 - 07 Haziran 2008

Learning to Solve Mathematical Non routine Problems

10th International Congress on Mathematical Education, Copenhagan, Danimarka, 04 Temmuz 2008 - 11 Temmuz 2004

Lise matematik ders kitaplarının kullanım şekli ve sıklığı

Matematikçiler Derneği Matematik Sempozyumu, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2004

Kitap & Kitap Bölümleri

Çift Odaklı Öğretim Modeli Uygulamalarının Rutin Olmayan Problem Çözme Stratejileri Üzerine Etkisi

Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar XIX, Doç. Dr. Melek Körükçü, Editör, Eğitim Yayınevi, Ankara, ss.89-103, 2023

Matematik Eğitiminde Muhakeme Etme

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar 2023-II, Doç.Dr.Fatma Erdoğan, Editör, Efe Akademi, İstanbul, ss.65-80, 2023

Matematiksel Problem Kurmanın Çocuk Edebiyatı İle Bütünleştirilmesi

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar 2023-II, Doç.Dr.Fatma Erdoğan, Editör, Efe Akademi, İstanbul, ss.343-354, 2023

Göründüğünden Fazlası: Matematik Öğretiminde Zihin Haritalama Uygulaması

Eğitim Bilimleri alanında Uluslararası Araştırmalar XIX, Doç. Dr. Melek Körükçü, Editör, Eğitim Yayınevi, Ankara, ss.131-144, 2023

Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Okuryazarlığına Bakış Açıları

Eğitimde Araştırmalar Kitabı, Bilal Duman, Sabri Sidekli, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.65-77, 2019

Integration of Dynamic Geometry Softwares in Mathematics’ Education: Researches’ Overview in Turkey

The Science and Education at the Beginning of the 21st Century in Turkey, Aleksandır Drujinin, Zdravka Kostova, Igor Sharuho, Emin Atasoy, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.423-436, 2013

Educational Research and Trends on Proof and Proving in Turkey: 2000-2011 Period

Education and Science in a Globalizing World A Case Study of Turkey, Christov Ilia, Atasoy Emin, Efe Recep, Editör, Paradigma, Sofija, ss.511-530, 2012

Metrikler

Yayın

151

Atıf (WoS)

22

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

26

H-İndeks (Scopus)

3

Proje

10

Tez Danışmanlığı

10

Açık Erişim

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları