SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Opinions of Exam Question Writers and Teachers on SkillBased Science Questions
Journal of Teacher Education and Educators
, cilt.12, sa.3, ss.327-347, 2023 (Hakemli Dergi)
Views of STEM-trained Teachers on STEM Education in Türkiye
Journal of STEM Teacher Institutes
, cilt.2, sa.2, ss.39-54, 2022 (Hakemli Dergi)
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlara Yönelik Görüşleri
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.2, ss.1830-1890, 2022 (Hakemli Dergi)
4. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Madde ve Özellikleri Ünitesinde Kullanılan Bağlam Temelli Etkinliklere İlişkin Öğrenci Görüşleri: Durum Çalışması
Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.334-360, 2021 (Hakemli Dergi)
CONCEPT CARTOON SAMPLES INTEGRATED INTO PROBLEM-BASED LEARNING IN A SCIENCE COURSE
Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi
, cilt.10, sa.2, ss.127-145, 2020 (Hakemli Dergi)
The effect of the nature education science camp on the middle school students’xx environmental attitudes and perceptions
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.128-144, 2020 (Hakemli Dergi)
Ortaokul Öğrencilerinin Hücre Konusunu Anlama ve Günlük Yaşamla İlişkilendirme Durumlarının Belirlenmesi
Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi
, cilt.3, sa.2, ss.125-143, 2020 (Hakemli Dergi)
Investigation of pre-service teachers related to information and communication technologies skills
Online Fen Eğitimi Dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.104-116, 2019 (Hakemli Dergi)
Rehberli araştırma-sorgulama yaklaşımına uygun web destekli fen materyali geliştirilmesi: Kemikler
Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.96-108, 2019 (Hakemli Dergi)
The Relationship between Elementary Students’ Problem Solving and Inquiry Learning Skills
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.10, sa.4, ss.432-440, 2017 (Hakemli Dergi)
National and International Advances in Physics Education in the Last Three Years: A Thematic Review
Journal of Turkish Science Education
, cilt.14, sa.3, ss.87-108, 2017 (Scopus)
Fen derslerinde kavram karikatürü kullanım örnekleri ve öğrenci öğretmen görüşleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.16, sa.3, ss.773-791, 2016 (Hakemli Dergi)
THE DETERMINATION OF SCIENCE TEACHER CANDIDATES IDEAS ON CELL SUBJECT THROUGH DRAWING METHOD
The Online Journal of New Horizons in Education
, cilt.6, sa.2, ss.112-123, 2016 (Hakemli Dergi)
İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersinde Drama Yöntemi Kullanımının Öğrenci Tutum ve Motivasyonu Üzerine Etkisi
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
, cilt.4, sa.4, ss.23-40, 2014 (Hakemli Dergi)
Ortaokul Öğrencilerinin Madde Konusuna Yönelik Fikirleri Çizim Yöntemi
İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.13, sa.3, ss.827-846, 2014 (Hakemli Dergi)
FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİ İÇERİSİNDE KAVRAM KARİKATÜRLERİ BİR ETKİNLİK ÖRNEĞİ ISINAN TANECİKLERİN DANSI
Western Anarolia Journal of Educational Science
, cilt.3, sa.5, ss.68-87, 2012 (Hakemli Dergi)
Fen ve Teknoloji Dersi Vücudumuzda Sistemler Ünitesinde Drama Yönteminin Etkililiği İki Aşamalı Teşhis Testi Kullanımı
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.6, sa.2, ss.153-182, 2012 (Hakemli Dergi)
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN MADDENİN TANECİKLİ YAPISI ÜNİTESİNE YÖNELİK ANLAMA DÜZEYLERİNİN ÇİZİM YOLUYLA BELİRLENMESİ VE FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE ANALİZİ
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
, cilt.1, sa.4, ss.255-265, 2012 (Hakemli Dergi)
Analoji ve Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı Temelli Rehber Materyal Geliştirme Çalışması Madde ve Değişim Öğrenme Alanı
Kuramsal Eğitimbilim
, cilt.4, sa.2, ss.30-64, 2011 (Hakemli Dergi)
AN ASSESSMENT OF PROSPECTIVE TEACHERS PRESENTATION SKILLS
Western Anatolia Journal of Educational Science
, ss.59-66, 2011 (Hakemli Dergi)
İlköğretim Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersinde Drama Yöntemi Kullanılmasına İlişkin Görüşleri
Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.124-157, 2011 (Hakemli Dergi)
Analoji ve Araştırma Temelli Öğrenme Yaklaşımına Dayalı Rehber Materyal Uygulaması ile Buna Yönelik Öğrenci Görüşleri
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.33-53, 2010 (Hakemli Dergi)
Dramanın İlköğretimde Kullanılabilirliğine Yönelik Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri Demirci Eğitim Fakültesi Örneği
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.43, sa.1, ss.165-191, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Fen bilimleri öğretim programındaki kazanımların yaşam becerileri açısından incelenmesi
ERPA International Congresses on Education, 19 - 22 Haziran 2019
Fen bilimleri öğretmenlerinin bağlam temelli öğrenmeye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
ERPA International Congresses on Education, 19 - 22 Haziran 2019
Fen bilimleri öğretmenlerinin sistem düşünme becerisine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi.
International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, 12 - 14 Nisan 2019
Doğa eğitimi bilim kampının ortaokul öğrencilerinin çevreye yönelik tutum ve algılarına etkisi
International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, 12 - 14 Nisan 2019
Fen eğitiminde web destekli araştırma-sorgulamaya dayalı öğrenme konusunda yapılan çalışmaların tematik içerik analizi
4th International Scientific Research Congress, 14 - 17 Şubat 2019
Fen bilgisi öğretmen adaylarının geliştirdikleri ders planlarındaki günlük yaşamla ilişkilendirme durumları: Hücre örneği
VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 9 - 11 Mayıs 2018
Çağdaş yaklaşımlar eğitiminin öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik öz yeterliklerine ve TPAB özgüvenlerine etkisinin incelenmesi
VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 9 - 11 Mayıs 2018
Fen Eğitimi Kapsamında Hazırlanan Projelerin STEM Etkinliklerine Dönüştürülmesi: Duman Şemsiyesi Örneği
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 27 - 30 Nisan 2018
”Fen Eğitimi Kapsamında Hazırlanan Projelerin STEM Etkinliklerine Dönüştürülmesi: Duman Şemsiyesi Örneği”
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, 27 - 30 Nisan 2018
Fen öğretiminde çağdaş yaklaşımlar eğitiminin öğretmen adaylarının görüşlerine etkisi
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018
Doktora öğrencilerinin ölçek geliştirme ve uyarlama çalışmalarına ilişkin görüş ve anlayışları
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018
Fen bilimleri öğretmenlerine yönelik geliştirilen fen okuryazarlık kursunda öğretmenlerin yaşam temelli soru yazma becerilerinin incelenmesi
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018
Fen bilimleri öğretmen adaylarına yönelik çağdaş yaklaşımlar eğitiminin problem çözme becerilerine etkisi
International Congress on Science and Education, 23 - 25 Mart 2018
A Thematic Review of Interactive E-Book (Z-Book) Studies in Science Education
2nd International Conference on Best Practices andInnovations in Education, 19 - 21 Ekim 2017
Pre-Service Science Teachers’ Views towards Science Ethics
2nd International Conference on Best Practices andInnovations in Education, 19 - 21 Ekim 2017
Determination of Science Teacher Candidates’ Opinionsabout Skills Education
2nd International Conference onBest Practices andInnovations in Education, 19 - 21 Ekim 2017
Fen Eğitiminde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Kullanımı Üzerinde Tematik İnceleme
5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 11 - 13 Ekim 2017
Pre-Service Science Teachers’ Views Towards Career Awareness
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017
Doktora Öğrencilerinin Nitel Temelli Araştırmalara Yönelik Kaygı Durumlarının Belirlenmesi
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017
Ortaokul 6. Sınıf Öğrencilerinin Sistem Düşünme Becerilerine İlişkin Durumlarının Belirlenmesi
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017
Examining the opinions of pre-service science teachers about the association of science contents with daily life.
9th World Conference on Educational Sciences, 1 - 04 Şubat 2017
EĞİTİM BİLİMLERİ ALANINDA DOKTORA YAPAN AKADEMİSYENLERİN ALAN UZMANLARIYLA NİTEL TEMELLİ ARAŞTIRMALARA YOLCULUK PROJESİ NE İLİŞKİN BEKLENTİLERİ
International Conference on Quality in Higher Education, 24 - 25 Kasım 2016
The level of candidate teachers related to information and communication technologies skills
7th World Conference On Learning, Teaching Andeducational Leadership, Macaristan, 27 - 29 Ekim 2016
The Association of 6th Grade Science Books in Secondary School with Daily Life An Example of Cell
7th World Conference on Learning, Teaching andEducational Leadership, 27 - 29 Ekim 2016
Türkiye de Fen Eğitiminde Günlük Yaşamla İlişkilendirme Konusunda Yapılan Çalışmaların Tematik Analizi
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
Ortaokul Öğrencilerinin Fen Eğitiminde Mantıksal Düşünme Beceri Düzeylerinin Belirlenmesi
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
Examining Pre service Science Teachers in Learning and Practicing Inquiry Based Learning Strategy
ATEE Conference, 22 - 24 Ağustos 2016
Araştırma Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yöntemine İlişkin Literatür Araştırması
IIIrd INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Hücre Kavramını Günlük Hayata Transfer Edebilme Durumlarının Belirlenmesi
III nd International Eurasian EducationalResearch Congress, 31 Mayıs - 02 Haziran 2016
Fen bilimleri öğretmen adaylarının hücre kavramını günlük hayata transfer edebilme durumlarının belirlenmesi.
IIVrd International Eurasian Educational Research Congress, 28 Mayıs - 01 Haziran 2016
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Ortaöğretime Geçiş Ortak Sınavları Hakkındaki Görüşleri
3rd International Conference on New Trends in Education, 26 - 29 Nisan 2016
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Araştırma Sorgulama Yaklaşımını Anlama ve Uygulama Durumları
3rd International Conference on New Trends in Education, 26 - 29 Nisan 2016
Türkiye de Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi Alanında Yapılan Araştırmalardaki Eğilim Bir Tematik Analiz Çalışması
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016
Fen Bilimleri Dersinde Teknoloji Kullanımın Durumlarının İncelenmesi ve Görüşlerinin Belirlenmesi
İNOVED, 26 - 28 Ekim 2015
Ortaokul 6 Sınıf Fen Bilimleri Kitaplarında Yer Alan Etkinliklerin İncelenmesi
INOVED Uluslararası Eğitimde iyi Uygulamalar ve Yenilikler Konferansı, 26 - 28 Ekim 2015
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL YARATICILIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ
VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 28 - 31 Mayıs 2015
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ AKILLI TAHTA VE TABLETE İLİŞKİNGÖRÜŞLERİ
VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 28 - 31 Mayıs 2015
Sınıf Öğretmen Adaylarının Hazırladıkları Kavram Karikatürü Destekli Probleme Dayalı Öğrenme Oturumlarının ncelenmesi
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
Fen Derslerinde Kavram Karikatürü Kullanım Örnekleri ve Öğrenci Öğretmen Görüşleri
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME ARAÇLARINI KULLANMA DURUMLARI
INTERNATIONAL CONFERENCE ONEDUCATION INMATHEMATICS, SCIENCE TECHNOLOGY, 16 - 18 Mayıs 2014
CONCEPT CARTOON SAMPLES INTEGRATED INTO PROBLEM BASED LEARNING IN SCIENCE COURSES
INTERNATIONAL CONFERENCE ONEDUCATION INMATHEMATICS, SCIENCE TECHNOLOGY, 16 - 18 Mayıs 2014
Determination Of Scientific Creativity Skills Of Pre Service Science Teachers Through Experiment Designing
I st EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 24 - 26 Nisan 2014
Ortaokul Öğrencilerinin Hava Basıncı Konusundaki Kavramsal Anlamalarının Belirlenmesi
I. ULUSAL FİZİK EĞİTİMİKONGRESİ, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2013
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUM VE ÖZYETERLİKLERİNİN ARAŞTIRILMASI
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013
Culture Analysis Towards Secondary School Science Course An Ethnographic Study
2nd World Conference on New Trends inScience Education, 2 - 05 Temmuz 2013
FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ HÜCRE KONUSUNA İLİSKİN FİKİRLERİNİN ÇİZİM YOLUYLA BELİRLENMESİ
V. International Congress of Educational Research, 6 - 09 Haziran 2013
Teacher’s views towards concept cartoons supported problem based learning
İnternational Conference New Perspectives in Science Education, 14 - 15 Mart 2013
Relationaship between elementary student’s problem solving skills and inquiry learning skill perceptions.
İnternational Conference New Perspectives in Science Education, 14 - 15 Mart 2013
İlköğretim 6 Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Vücudumuzda Sistemler Ünitesinde Yer Alan Etkinliklerin İncelenmesi
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012
FEN ve TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SİSTEM HASTALIKLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012
Teacher candidate levels of familiarity with the methods techniques and tools composing the alternative assessment approaches
3rd World Conference on Educational Sciences (WCES ), 3 - 07 Şubat 2011
Assessment of concept cartoons an exemplary study on scoring
3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), 3 - 07 Şubat 2011
Çalışma Yapraklarının Yararları Sınırlılıkları ve Kullanımına İlişkin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri
International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 11 - 13 Kasım 2010
Kavram Karikatürlerinin Farklı Bir Kullanım Alanı İlköğretim Öğrencilerinin Bitkilerde Solunum ve Fotosentez Konusuna İlişkin Bilgi Düzeylerini Belirleme Çalışması
IX. Uluasal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010
İLKÖĞRETİM 6 7 VE 8 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN FOTOSENTEZ SOLUNUM KONUSUNDAKİ KAVRAM YANILGILARININ KAVRAM KARİKATÜRLERİYLE BELİRLENMESİ
International Conference on New Horizons in Education, 23 - 25 Haziran 2010
ÖĞRETMEN ADAYLARININ YARATICI DRAMA YA YÖNELİKTUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDANİNCELENMESİ
International Conference on New Horizons in Education, 23 - 25 Haziran 2010
KAVRAM KARİKATÜRLERİ ÇİZİM KELİME İLİŞKİLENDİRME TESTİ VE KAVRAM HARİTALARININ ÖLÇME DEĞERLENDİRME AMAÇLI KULLANIMINA YÖNELİK BİR PUANLAMA ÇALIŞMASI
International Conference on New Horizons in Education, 23 - 25 Haziran 2010
Kitap & Kitap Bölümleri
STEM ve STEM Meslekleri
STEM EĞİTİMİNE YOLCULUK:
STEM EĞİTİMİNDE ÖĞRENME YOLLARI, Kaya Esin, Yıldırım Bekir, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.192-212, 2023
Kuramdan Uygulamaya 21. Yüzyıl Becerileri ve Öğretimi
Nobel Yayınevi, Ankara, 2021
21. Yüzyıl Becerileri
Kuramdan Uygulamaya 21. Yüzyıl Becerileri ve Öğretimi, Ümmühan Ormancı,Salih Çepni, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.15-34, 2021
PISA ve TIMSS Sınavlarına Öğretmenlerimizi HazırlamayaYönelik Deneyimlerimiz Ve Yürüttüğümüz Faaliyetler
PISA VE TIMSS MANTIĞINI VE SORULARINI ANLAMA, Çepni Salih, Editör, PegemAkademi, Ankara, ss.405-417, 2019
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Fen Öğretiminde Yenilikçi Yaklaşımlar, Balım, Ali Günay, Editör, Anı Yayıncılık, ss.9-37, 2019
Geleceğin Dünyası
Kuramdan Uygulamaya STEMae Eğitimi, Salih Çepni, Editör, PegemA Akademi, Ankara, ss.1-52, 2018