Doç. Dr. ÖZLEM TOPER


EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM

Zihin Engelliler Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Temel Bilimler (Sci), Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Temel Bilimler

Metrikler

Yayın

79

Yayın (WoS)

11

Yayın (Scopus)

5

Atıf (WoS)

94

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

103

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

321

H-İndeks (Scholar)

7

Atıf (Diğer Toplam)

1

Toplam Atıf Sayısı

95

Proje

2

Tez Danışmanlığı

7

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2009 - 2015

2009 - 2015

Doktora

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr), Türkiye

2003 - 2006

2003 - 2006

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye

1998 - 2002

1998 - 2002

Lisans

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2015

2015

Doktora

Eve dayalı olarak gerçekleştirilen etkileşim temelli erken çocuklukta müdahale programının (ETEÇOM) otizm spektrum bozukluğu tanılı çocuklar ve anneleri üzerindeki etkililiği

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihin Engelliler Öğretmenliği

2006

2006

Yüksek Lisans

Hafif derecede zihinsel yetersizliği olan öğrencilere renkleri söyleme becerisinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihin Engelliler Öğretmenliği

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Temel Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM

2015 - 2022

2015 - 2022

Dr. Öğr. Üyesi

2015 - 2022

2015 - 2022

Dr. Öğr. Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM

2012 - 2015

2012 - 2015

Öğretim Görevlisi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM

Yönetimsel Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Enstitü Yönetim Kurulu Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Bölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Birime Bağlı Komisyon/Kurul Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM

2022 - 2022

2022 - 2022

Erasmus Programı Bölüm Koordinatörü

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM

Akademi Dışı Deneyim

2015 - 2016

2015 - 2016

TUBİTAK 2219 Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı Bursiyer Araştırmacı

University of Houston-Clear Lake, TUBİTAK 2219 Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı Bursiyer Araştırmacı

2011 - 2012

2011 - 2012

Özel Eğitim Uzmanı

Özel Nil-Vak Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi, Özel Eğitim Uzmanı

2007 - 2010

2007 - 2010

Zihin Engelliler Öğretmeni, Özel Eğitim Uzmanı

Özel Besmer Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi, Zihin Engelliler Öğretmeni, Özel Eğitim Uzmanı

2002 - 2006

2002 - 2006

Zihin Engelliler Öğretmeni

İlk Adım Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi, Zihin Engelliler Öğretmeni

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

TEK DENEKLİ DENEYSEL DESENLER

Problem Davranışların İşlevsel Değerlendirmesi

Tek Denekli Deneysel Desenler

Lisans

Lisans

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I

UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ

Özel Eğitim

Otizmli Bireylere Temel Becerilerin Öğretimi

Uygulamalı Davranış Analizi

Zihin Engellilerin Eğitiminde Davranış Yönetimi

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (18)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (11)
ESCI (6)
Scopus (5)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (4)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

2. Project LanBe: Development and Effectiveness of anOnline Platform for Elementary School Teachers toSupport Language Skills and Deal with Problem Behaviors,

DİKEN Ö., DİKEN İ. H., ÇUHADAR C., ONUR SEZER G., TOPER Ö., KÜRÜM YAPICIOĞLU D., et al.

eacher Educators of Children with Behavior Disorders (TECBD); the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

3. Relationship Between Language Skills and Problem Behaviors of Elementary School Students: Reflections from Turkey

DİKEN Ö., DİKEN İ. H., ÇUHADAR C., ONUR SEZER G., TOPER Ö., ÇELİK S., et al.

Teacher Educators of Children with Behavioral Disorders (TECBD) & the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference & Workshops, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 16 Kasım 2023 - 18 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2020

2020

11. Angelman Sendromlu Çocuklara İlişkin Bir Durum Tespit Çalışması

TATAR G., TOPER Ö.

30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

12. Özel Eğitimde Telehealth (Çevrim-içi Eğitim) Uygulamaları: Alanyazın Taraması Çalışmalarının İncelenmesi

TOPER Ö.

VIIth International Eurasian Educational Research Congress Online, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

13. Problem Davranışların Yönetilmesinde İşlevsel İletişim Öğretimi ve Uygulama Basamakları

TOPER Ö.

5. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

14. Sosyal öykü bilimsel dayanaklı bir uygulama mıdır?

OLÇAY GÜL S., KIYAK Ü. E., TOPER Ö.

29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

15. Uyaran Silikleştirmesi(Stimulus Fading)Yönteminin Ebeveyn İleBirlikte Uyuma DavranışıÜzerindeki Etkililiği: BirVaka Çalışması

GÜNNAR B. H., TOPER Ö.

29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

16. Outcomes of a Global Telehealth Parent-Training Project

TSAMI L., TOPER Ö., LERMAN D. C.

ABAI 45th Annual Convention, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

2017

2017

20. Effectiveness and Acceptability of Parent Training via Telehealth Among Families in Greece and Turkey

tsami l., TOPER KORKMAZ Ö., LERMAN D.

43rd Annual Convention, Denver/Colorado, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 29 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2015

2015

23. Günlük Yaşamda Rutinler ve Rutinlerin Önemi

TOPER Ö.

1. Ulusal Gelişimsel Yetersizlik Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 03 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

26. Effectiveness of Home-Based Responsive Teaching Intervention on the Children with Autism Spectrum Disorder

TOPER Ö., DİKEN İ. H.

ABAI 40th Annual Convention, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

27. Effectiveness of Responsive Teaching for Children with Autism and their Mothers in a Small Group Arrangement

TOPER Ö., DİKEN İ. H.

International Society on Early Intervention Regional Conference, StPetersburg, Rusya, 1 - 04 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

29. Tepkiyi Yarıda Kesme ve Yönlendirme: Bir Alan Yazın Taraması.

TOPER Ö.

22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

30. The Use of Constant Time Delay: A Literature Review

SOLA ÖZGÜÇ C., TOPER Ö., TEKİN İFTAR E.

37th ABAI Annual Convention, Denver/Colorado, Amerika Birleşik Devletleri, 27 - 31 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)

2008

2008

31. Effectiveness of System of Least Prompting on Teaching the Direct Careful Attention to Objects and Performing the Directive to Autistic children: A Case Study

TOPER Ö.

2nd International Conference on Special Education, Marmaris/Muğla, Türkiye, 18 - 20 Haziran 2008, (Özet Bildiri)

2007

2007

32. Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizliği Olan ÖğrencilereRenk İsimlerinin Öğretiminde Eşzamanlı İpucuyla Öğretimin Etkililiği

TOPER Ö., VURAN S.

17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Çeşme/İzmir, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Davranış Yönetimi

TOPER Ö.

Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Okul Çağındaki Çocuklara Etkinliklerle Öğretim Sunma, DİKEN İBRAHİM HALİL, KURNAZ ERKAN, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.89-139, 2024

2024

2024

2. Motivasyonu Artıran Stratejiler

TOPER Ö.

Gelişimsel yetersizliği olan çocuklar için doğal gelişimsel davranışsal müdahaleler, ÖZEN ARZU, ÜNAL FÜSUN, TIKIROĞLU ÇİĞDEM, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.95-118, 2024

2023

2023

3. Etkileşim Temelli Erken Çocuklukta Müdahale Programı- ETEÇOM (Responsive Teaching-RT)

DİKEN İ. H., TOPER Ö.

Otizm Spektrum Bozukluğu: İlişki Temelli Gelişimsel Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, İbrahim H. Diken & Özlem Toper, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.232-243, 2023

2023

2023

4. Genişletilmiş Doğal Bağlama Dayalı Dil Becerilerini Destekleme Öğretimi (Enhanced Milİeu Teaching-EMT)

TOPER Ö.

Otizm Spektrum Bozukluğu: İlişki Temelli Gelişimsel Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, İbrahim H. Diken & Özlem Toper, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.316-332, 2023

2023

2023

5. Temel Tepki Öğretimi (Pivotal Response Treatment) ve SCERTS Modeli

TOPER Ö.

Otizm Spektrum Bozukluğu İlişki Temelli Gelişimsel Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, İbrahim H. Diken & Özlem Toper, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.270-290, 2023

2023

2023

6. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrenciler için Türkçe Öğretimi

TOPER Ö.

Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler için Türkçe Öğretimi, Fatih Koçak & Tuğba Pürsün, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.229-256, 2023

2023

2023

7. Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP)

TOPER Ö.

Özel Gereksinimli Öğrencilerde Değerlendirme, Veysel Aksoy & Sinan Kalkan, Editör, Paradigma Akademi, Çanakkale, ss.547-597, 2023

2022

2022

8. Doğal Müdahaleler

TOPER Ö.

Araştırmadan Uygulamaya Erken Çocukluk Özel Eğitimi El Kitabı, Hatice Bakkaloğlu, Seçil Çelik, Gözde Tomris, Editör, Vizetek A, Ankara, ss.499-532, 2022

2022

2022

9. Davranış Yönetimi

TOPER Ö.

Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Okulöncesi Dönem Çocuklara Etkinliklerle Öğretim Sunma, Diken, İbrahim Halil & Kurnaz, Erkan, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.95-151, 2022

2022

2022

10. Otizm Spektrum Bozukluğu: Davranışsal Özellikler

TOPER Ö.

Erken Çocuklukta Otizm Spektrum Bozukluğu: Temel Bilgiler, Diken, İbrahim Halil, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.54-71, 2022

2022

2022

11. Yanlışsız Öğretim Yöntemleri I: Uyaran Uyarlamaları

TOPER Ö.

Yanlışsız Öğretim Yöntemleri, Sazak, Elif, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.95-116, 2022

2021

2021

12. Kendini Yönetme

TOPER Ö.

Uygulamalı Davranış Analizi, Buket Kısaç Demiroğlu, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.289-318, 2021

2021

2021

13. Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler için Öğretimi Planlama

TOPER Ö.

Özel Eğitim ve Kaynaştırma, İbrahim H. Diken, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.174-197, 2021

2019

2019

14. Zihin Yetersizliği Olan Bireylerin Özellikleri

TOPER Ö.

Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu, Macid Ayhan Melekoğlu, Mine Sönmez Kartal, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.31-55, 2019

2018

2018

15. İşitme ve görme yetersizliği olan bireylerde resim-iş/sanat öğretimi

KİZİR M., TURHAN C., ÜNAL F., KURT M., ÖZDEMİR O., TOPER KORKMAZ Ö., et al.

Özel eğitimde sanatsal becerilerin öğretimi, Özlem Toper, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.237-254, 2018

2018

2018

16. Zihinsel Yetersizliği Olan Bireylerin Bakım ve Rehabilitasyonu

TOPER KORKMAZ Ö.

Gelişimsel Yetersizliklerin Bakım ve Rehabilitasyonu, Avşar Ardıç, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.123-141, 2018

2018

2018

17. MOTOR BECERİLER

TURHAN C., ÜNAL F., TOPER KORKMAZ Ö., KİZİR M., KIYAK Ü. E., KURT M., et al.

ÖZEL EĞİTİMDESANATSAL BECERİLERİNÖĞRETİMİ, ÖZLEM TOPER, Editör, VİZE AKADEMİK, ss.119-142, 2018

2018

2018

18. Çocuk Resminin İncelenmesi

ŞAHSUVAROĞLU N. T., TOPER KORKMAZ Ö., OLÇAY GÜL S., TURHAN C., ÖZDEMİR O., KURT M., et al.

Özel Eğitimde Sanatsal Becerilerin Öğretimi, Özlem TOPER, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.20-53, 2018

2017

2017

19. Özel Eğitimde Fen Bilgisi Öğretimi ve Önemi

SÖNMEZ KARTAL M., TEZCAN G., Karaer G., SOLA ÖZGÜÇ C., TUTUK T., KAYIŞDAĞ E., et al.

Özel Eğitimde Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Mine Sönmez Kartal, Özlem Toper Korkmaz, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-20, 2017

2017

2017

20. Fiziksel Yetersizlikleri, Sağlık Problemleri ve Çoklu Yetersizlikleri Olan Çocuklar

TOPER KORKMAZ Ö.

Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi, Salih Rakap, Sinan Kalkan, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.419-450, 2017

2017

2017

21. Bakım Planlamada Hedeflerin ve Gereksinimlerin Belirlenmesi

TOPER KORKMAZ Ö.

Engelli Bakımı ve Rehabilitasyonunu Planlama, Veysel Aksoy, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, ss.159-175, 2017

2017

2017

22. Evde Riskli Durumları Yönetme

TOPER KORKMAZ Ö.

Ergenlik Dönemi Bireylere Evde Gelişimsel Destek, Ayten Düzkantar, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, ss.66-91, 2017

2017

2017

23. Bakım Planlamada Değerlendirme ve Bilgi Toplama

TOPER KORKMAZ Ö.

Engeli Bakımı ve Rehabilitasyonunu Planlama, Veysel Aksoy, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, ss.113-135, 2017

2017

2017

24. Kurumda Rsikli Durumları Yönetme

TOPER KORKMAZ Ö.

Ergenlik Dönemi Öğrencilere Kurumda Gelişimsel Destek, Ramazan Akdoğan, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, ss.68-94, 2017

2017

2017

25. Özel Eğitimde Sosyal Bilgiler Alanında Gerçekleştirilen Araştırma Örnekleri

TOPER KORKMAZ Ö.

Özel Eğitimde Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Mine Sönmez Kartal, Özlem Toper Korkmaz, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.226-241, 2017

2015

2015

26. Oyun Hamuru ile Oynama Becerisi ve Öğretimi

TOPER Ö., ÜNAL F., KIYAK Ü. E., TURHAN C., ADIGÜZEL S., ÖZDEMİR O., et al.

Özel Eğitimde Resim İş Öğretimi, Özlem Toper, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.185204, 2015

2015

2015

27. Boyama Becerileri ve Öğretimi

TURHAN C., KIYAK Ü. E., ÜNAL F., TOPER Ö., ADIGÜZEL S., ÖZDEMİR O., et al.

Özel Eğitimde Resim İş Öğretimi, Özlem Toper, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.205-228, 2015

2015

2015

28. Makas Kullanma Kağıt Kesme Yırtma ve Yapıştırma Becerileri

TURHAN C., KIYAK Ü. E., ÜNAL F., TOPER Ö., ADIGÜZEL S., ÖZDEMİR O., et al.

Özel Eğitimde Resim İş Öğretimi, Özlem Toper, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.229-246, 2015

2015

2015

29. Kalem Tutma ve Çizim Becerileri

TOPER KORKMAZ Ö., KIYAK Ü. E., KİZİR M., ADIGÜZEL S., ÜNAL F., ŞAHSUVAROĞLU N. T., et al.

Özel Eğitimde Resim İş Öğretimi, Toper-Korkmaz, Özlem, Editör, Vize, Ankara, ss.154-183, 2015

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Editörler Kurulu Üyesi

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi Sürdürülebilir Kalkınma

Editörler Kurulu Üyesi

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Kasım 2022

Kasım 2022

Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Haziran 2022

Haziran 2022

Eurasian Journal of Teacher Education

Hakemli Bilimsel Dergi

Ocak 2022

Ocak 2022

Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Aralık 2020

Aralık 2020

ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Kasım 2020

Kasım 2020

PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 94

h-indeksi (WOS): 2

Jüri Üyelikleri

Ağustos-2020

Ağustos 2020

Doktora Yeterlik Sınavı

- Anadolu Üniversitesi

Temmuz-2020

Temmuz 2020

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Anadolu Üniversitesi

Haziran-2020

Haziran 2020

Tez Savunma (Doktora)

- Eskişehir Osmangazi Üniversitesi