Eğitim Bilgileri
2009 - 2015
2009 - 2015Doktora
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr), Türkiye
2003 - 2006
2003 - 2006Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
1998 - 2002
1998 - 2002Lisans
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
Eve dayalı olarak gerçekleştirilen etkileşim temelli erken çocuklukta müdahale programının (ETEÇOM) otizm spektrum bozukluğu tanılı çocuklar ve anneleri üzerindeki etkililiği
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihin Engelliler Öğretmenliği
2006
2006Yüksek Lisans
Hafif derecede zihinsel yetersizliği olan öğrencilere renkleri söyleme becerisinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihin Engelliler Öğretmenliği
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Temel Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM
2015 - 2022
2015 - 2022Dr. Öğr. Üyesi
2015 - 2022
2015 - 2022Dr. Öğr. Üyesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM
2012 - 2015
2012 - 2015Öğretim Görevlisi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM
Yönetimsel Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorEnstitü Yönetim Kurulu Üyesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorBölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorBirime Bağlı Komisyon/Kurul Üyesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM
2022 - 2022
2022 - 2022Erasmus Programı Bölüm Koordinatörü
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM
Akademi Dışı Deneyim
2015 - 2016
2015 - 2016TUBİTAK 2219 Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı Bursiyer Araştırmacı
University of Houston-Clear Lake, TUBİTAK 2219 Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı Bursiyer Araştırmacı
2011 - 2012
2011 - 2012Özel Eğitim Uzmanı
Özel Nil-Vak Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi, Özel Eğitim Uzmanı
2007 - 2010
2007 - 2010Zihin Engelliler Öğretmeni, Özel Eğitim Uzmanı
Özel Besmer Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi, Zihin Engelliler Öğretmeni, Özel Eğitim Uzmanı
2002 - 2006
2002 - 2006Zihin Engelliler Öğretmeni
İlk Adım Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi, Zihin Engelliler Öğretmeni
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Zihin yetersizliği olan öğrencilerin problem davranışlarının azaltılmasında küçük grupta uygulanan koşula dayalı olmayan pekiştirme uygulamasının etkililiği
Toper Ö. (Danışman)
A.ŞENKAL(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Çevrimiçi ebeveyn koçluğunun ebeveynlerin tepkiyi yarıda kesme ve yeniden yönlendirme uygulamasını edinmeleri ve otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarının basmakalıp davranışları üzerindeki etkisi
Toper Ö. (Danışman)
B.HEDİYE(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
İlkokul ve ortaokullarda görev yapan genel eğitim öğretmenlerinin Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) kavramına ilişkin metafor algılarının incelenmesi
Toper Ö. (Danışman)
E.TÜFEKCİ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Zihinsel yetersizliği olan öğrencilere günlük yaşam becerilerinin öğretiminde kullanılan aşamalı yardımla sunulan etkinlik çizelgesi ile video modelle öğretim uygulamalarının karşılaştırılması
Toper Ö. (Danışman)
A.İSMAİLOĞLU(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Çevrimiçi sunulan davranışsal beceri öğretiminin gelişimsel yetersizliği olan bireylerin güvenli sosyal medya kullanımı üzerine etkisi
Toper Ö. (Danışman)
G.TATAR(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Gelişimsel yetersizliği olan öğrencilere kendi vücutlarına ait bilgilerin öğretiminde çevrim içi sunulan sabit bekleme süreli öğretimin etkililiği
Toper Ö. (Danışman)
F.AKAR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Özel eğitime gereksinim duyan bireylere yönelik bilgisayar destekli STEM eğitiminin etkileri
ÇEPNİ S. (Danışman), TOPER Ö. (Eş Danışman)
İ.Enes(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (18)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (11)
ESCI (6)
Scopus (5)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (4)
2025
20251. Exploring Primary School Teachers Perspectives on Behavioral Problems and Speech and Language Difficulties of Their Students in Inclusive Classrooms: Experience-Based Insights and Technology-Based Resource Needs in Turkey
DİKEN İ. H., KÜRÜM YAPICIOĞLU D., ÇELİK S., KALAYCI G. Ö., KALAYCI C., SİNOĞLU GÜNDEN T., et al.
International Technology and Education Journal , cilt.9, sa.1, ss.15-33, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. The Effectiveness of Constant Time Delay Procedure in Teaching Body Information to Students With Intellectual and Developmental Disabilities via Telehealth
Gokce F. A., TOPER Ö.
JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, 2025 (SSCI, Scopus)
2023
20233. Teaching Science Facts to Students with Autism Spectrum Disorders via Telehealth
Kiyak U. E., TOPER Ö.
Journal of Behavioral Education
, cilt.32, sa.3, ss.605-615, 2023 (SSCI, Scopus)
2023
20234. Explicit and Systematic Scripted Instructional Programs for Students with Autism Spectrum Disorder: An Updated and Extended Review
Sulu M. D., Martella R. C., TOPER Ö., Marchand-Martella N. E., KIYAK Ü. E.
REVIEW JOURNAL OF AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISORDERS
, cilt.10, sa.2, ss.203-219, 2023 (SSCI, Scopus)
2023
20235. Problem Davranışların Azaltılmasında Koşula Dayalı Olmayan Pekiştirme Uygulamaları: Bir Sistematik Derleme Çalışması
Şenkal A., TOPER Ö., KIYAK Ü. E.
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
, cilt.13, sa.2, ss.407-444, 2023 (TRDizin)
2022
20226. Sosyal Öykü Bilimsel-Dayanaklı Bir Uygulama mıdır? Bir Meta-Analiz ve Kapsamlı Betimsel Analiz Çalışması
OLÇAY S., KIYAK Ü. E., TOPER Ö.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.23, sa.2, ss.431-457, 2022 (ESCI, TRDizin)
2021
20217. Özel Eğitim Öğretmenlerine Piramit Modeli Aracılığıyla Sunulan Davranışsal Beceri Öğretiminin Pekiştireç Değerlendirme Öğretimi Üzerindeki Etkililiği
TOPER Ö., Kaya G., Genel M., Yıldız Akdemir M.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.0, sa.52, ss.179-205, 2021 (ESCI, TRDizin)
2019
20198. Özel Gereksinimli Bir Çocuğa Sahip Olmak: Mentor Olarak Aileler
TOPER Ö.
Araştırmadan Uygulamaya Özel Eğitim Dergisi , cilt.1, sa.6, ss.18-24, 2019 (Hakemsiz Dergi)
2019
20199. The effects of home-based responsive teaching curriculum on interactional behaviors of mothers and their children with autism spectrum disorder: A mixed design study in Turkey.
TOPER Ö., DİKEN İ. H., VURAN S., MAHONEY G.
International Journal of Progressive Education , cilt.15, sa.6, ss.33-50, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201910. Effectiveness and acceptability of parent training via telehealth among families around the world
Tsami L., Lerman D., Toper-Korkmaz Ö.
JOURNAL OF APPLIED BEHAVIOR ANALYSIS
, cilt.52, sa.4, ss.1113-1129, 2019 (SSCI, Scopus)
2018
201811. Problem Davranışların İşlevlerinin Belirlenmesinde Standart İşlevsel Analiz Test Oturumlarının Düzenlenmesi
TOPER KORKMAZ Ö.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.31, sa.2, ss.651-678, 2018 (TRDizin)
2018
201812. EFFECTS OF TOY REMOVAL AND NUMBER OF DEMANDS ON VOCAL STEREOTYPY DURING RESPONSE INTERRUPTION AND REDIRECTION
Toper-Korkmaz Ö., Lerman D. C., Tsami L.
JOURNAL OF APPLIED BEHAVIOR ANALYSIS
, cilt.51, sa.4, ss.757-768, 2018 (SSCI, Scopus)
2018
201813. Özel Eğitim Alanında Çalışan Öğretmenlere Sistematik PekiştireçDeğerlendirme Yönteminin Öğretimi
TURHAN C., ÜNAL F., TOPER KORKMAZ Ö.
İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.79-106, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201814. Sleep Problems and Behavioral Interventions for Children With Autism Spectrum Disorders and Intellectual Disabilities
TOPER Ö.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.19, sa.4, ss.801-824, 2018 (ESCI, TRDizin)
2017
201715. Systematic Methods to Assessment of Effective Reinforcers
Toper-Korkmaz Ö.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.18, sa.1, ss.149-164, 2017 (ESCI, TRDizin)
2013
201316. Temel Tepki Öğretimi-TTÖ (Pivotal Response Treatment-PRT) ile gerçekleştirilen etkililik araştırmalarının betimsel analizi
TOPER Ö., DİKEN İ. H.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi , cilt.14, sa.1, ss.41-55, 2013 (TRDizin)
2012
201217. Basmakalıp (Stereotipik) Davranısların Azaltılmasında Yeni Bir Strateji: Tepkiyi Yarıda Kesme ve Yönlendirme
TOPER Ö.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi , cilt.13, sa.1, ss.59-70, 2012 (ESCI, TRDizin)
2010
201018. Stereotipik davranışların azaltılmasında kullanılan yöntemlerin etkililiği: Betimsel ve meta analizi
TOPER Ö., DİKEN İ. H.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi , cilt.11, sa.2, ss.1-12, 2010 (ESCI)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Türkiye'de Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarla Gerçekleştirilen Tek Denekli Araştırmaların Ekolojik Geçerliklerinin İncelenmesi
TAVŞAN M., TOPER Ö.
34. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 23 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2023
20232. Project LanBe: Development and Effectiveness of anOnline Platform for Elementary School Teachers toSupport Language Skills and Deal with Problem Behaviors,
DİKEN Ö., DİKEN İ. H., ÇUHADAR C., ONUR SEZER G., TOPER Ö., KÜRÜM YAPICIOĞLU D., et al.
eacher Educators of Children with Behavior Disorders (TECBD); the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
20233. Relationship Between Language Skills and Problem Behaviors of Elementary School Students: Reflections from Turkey
DİKEN Ö., DİKEN İ. H., ÇUHADAR C., ONUR SEZER G., TOPER Ö., ÇELİK S., et al.
Teacher Educators of Children with Behavioral Disorders (TECBD) & the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference & Workshops, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 16 Kasım 2023 - 18 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20224. Çevrimiçi Sunulan Eşzamanlı İpucuyla Öğretimin ve Gözleyerek Öğrenmenin Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilerin Akademik Davranışları Üzerindeki Etkileri
KIYAK Ü. E., TOPER Ö.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20225. Zihin Yetersizliği Olan Öğrencilerin Problem Davranışlarının Azaltılmasında Küçük Grup Düzenlemesiyle Sunulan Koşula Dayalı Olmayan Pekiştirme Uygulamasının Etkililiği
ŞENKAL A., TOPER Ö., KIYAK Ü. E.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20226. Gelişimsel Yetersizliği Olan Öğrencilere Kendi Vücutlarına Ait Bilgilerin Öğretiminde Çevrim-içi Sunulan Sabit Bekleme Süreli Öğretimin Etkililiği
AKAR GÖKCE F., TOPER Ö.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20227. Annelere Sunulan Uzaktan Koçluk Uygulamasının Annelerin Tepkiyi Yarıda Kesme ve Yeniden Yönlendirme Yöntemini Edinmeleri ve Otizmli Çocuklarının Basmakalıp Davranışları Üzerindeki Etkisi
Günnar B. H., TOPER Ö., KIYAK Ü. E.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20228. Çevrim-içi Sunulan Davranışsal Beceri Öğretiminin Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylerin Güvenli Sosyal Medya Kullanımı Üzerine Etkisi
Tatar G., KIYAK Ü. E., TOPER Ö.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2021
20219. Problem Davranışların Azaltılmasında Koşula Dayalı Olmayan Pekiştirme Uygulamaları: Bir Sistematik Derleme Çalışması
ŞENKAL A., TOPER Ö., KIYAK Ü. E.
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2020
202010. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrenciler için Geliştirilmiş Doğrudan Öğretim Yöntemine Dayalı Müfredatların Niteliksel Göstergeler Açısından Değerlendirilmesi
Sulu M. D., Martella R. C., TOPER Ö., Marchand Martella N. E., KIYAK Ü. E.
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
202011. Angelman Sendromlu Çocuklara İlişkin Bir Durum Tespit Çalışması
TATAR G., TOPER Ö.
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
202012. Özel Eğitimde Telehealth (Çevrim-içi Eğitim) Uygulamaları: Alanyazın Taraması Çalışmalarının İncelenmesi
TOPER Ö.
VIIth International Eurasian Educational Research Congress Online, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
202013. Problem Davranışların Yönetilmesinde İşlevsel İletişim Öğretimi ve Uygulama Basamakları
TOPER Ö.
5. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2020, (Özet Bildiri)
2019
201914. Sosyal öykü bilimsel dayanaklı bir uygulama mıdır?
OLÇAY GÜL S., KIYAK Ü. E., TOPER Ö.
29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
201915. Uyaran Silikleştirmesi(Stimulus Fading)Yönteminin Ebeveyn İleBirlikte Uyuma DavranışıÜzerindeki Etkililiği: BirVaka Çalışması
GÜNNAR B. H., TOPER Ö.
29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
201916. Outcomes of a Global Telehealth Parent-Training Project
TSAMI L., TOPER Ö., LERMAN D. C.
ABAI 45th Annual Convention, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2018
201817. Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinde Çalışan Meslek Elemanlarının Veri Toplama Araçlarını Kullanma ve Veriye Dayalı Karar Verme Süreçlerinin İncelenmesi
TOPER Ö., GÖNEN A.
28.Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201818. Çevrim İçi Eğitim/Rehberlik (Telehealth) Aracılığı ile İşlevsel Analiz ve İşlevsel İletişimÖğretimi Oturumlarının Anneler Tarafından Gerçekleştirilmesi ve Bunun OtizmliÇocuklarının Problem Davranışları Üzerindeki Etkililiği
TOPER KORKMAZ Ö., LERMAN D. C., TSAMI L.
2nd International Congress on Early Childhood Intervention, Antalya, Türkiye, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201719. Vokal Stereotipinin Azaltılmasında Tepkiyi Yarıda Kesme/Yönlendirme Yönteminin Etkililiği
TOPER KORKMAZ Ö., lerman d., tsami l.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201720. Effectiveness and Acceptability of Parent Training via Telehealth Among Families in Greece and Turkey
tsami l., TOPER KORKMAZ Ö., LERMAN D.
43rd Annual Convention, Denver/Colorado, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 29 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201721. The Role of Response Requirement and Toy Removal on the Effectiveness of RIRD for the Treatment of Vocal Stereotypy in Children with Autism
TOPER KORKMAZ Ö., Lerman D., Tsami L.
ABAI Annual Convention, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 29 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201622. Özel Eğitim Alanında Çalışan Öğretmenlere Çok Seçenekli Sistematik Pekiştireç Değerlendirme Yönteminin Öğretilmesi
ÜNAL F., TURHAN C., TOPER Ö.
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2015
201523. Günlük Yaşamda Rutinler ve Rutinlerin Önemi
TOPER Ö.
1. Ulusal Gelişimsel Yetersizlik Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 03 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2014
201424. Zihinsel Yetersizliği Olan İlköğretim Kaynaştırma Öğrencisine Okulda Bulunan Ortamların Kullanımının Öğretiminde Eşzamanlı İpucuyla Öğretimin Etkililiği
ÜNAL F., TOPER Ö., TURHAN C.
24. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201425. Otizm Spektrum Bozukluğu Tanısı Almış Bir Kaynaştırma Öğrencisine Teneffüs Zamanlarında Arkadaşları ile Oyun Oynama Davranışının Kazandırılmasında Sosyal Öykü Kullanımının Etkililiği
TOPER Ö., ÜNAL F., Özdemir B., Çimenci S.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201426. Effectiveness of Home-Based Responsive Teaching Intervention on the Children with Autism Spectrum Disorder
TOPER Ö., DİKEN İ. H.
ABAI 40th Annual Convention, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2013
201327. Effectiveness of Responsive Teaching for Children with Autism and their Mothers in a Small Group Arrangement
TOPER Ö., DİKEN İ. H.
International Society on Early Intervention Regional Conference, StPetersburg, Rusya, 1 - 04 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
2012
201228. Özel Gereksinimli Öğrencilere Çarpım Tablosunun Öğretiminde Eşzamanlı İpucuyla Doğrudan Öğretim Yaklaşımının Etkilerinin ve Verimliliklerinin Karşılaştırılması
ÜNAL F., Çelik S., TOPER Ö.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201229. Tepkiyi Yarıda Kesme ve Yönlendirme: Bir Alan Yazın Taraması.
TOPER Ö.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2011
201130. The Use of Constant Time Delay: A Literature Review
SOLA ÖZGÜÇ C., TOPER Ö., TEKİN İFTAR E.
37th ABAI Annual Convention, Denver/Colorado, Amerika Birleşik Devletleri, 27 - 31 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)
2008
200831. Effectiveness of System of Least Prompting on Teaching the Direct Careful Attention to Objects and Performing the Directive to Autistic children: A Case Study
TOPER Ö.
2nd International Conference on Special Education, Marmaris/Muğla, Türkiye, 18 - 20 Haziran 2008, (Özet Bildiri)
2007
200732. Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizliği Olan ÖğrencilereRenk İsimlerinin Öğretiminde Eşzamanlı İpucuyla Öğretimin Etkililiği
TOPER Ö., VURAN S.
17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Çeşme/İzmir, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Davranış Yönetimi
TOPER Ö.
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Okul Çağındaki Çocuklara Etkinliklerle Öğretim Sunma, DİKEN İBRAHİM HALİL, KURNAZ ERKAN, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.89-139, 2024
2024
20242. Motivasyonu Artıran Stratejiler
TOPER Ö.
Gelişimsel yetersizliği olan çocuklar için doğal gelişimsel davranışsal müdahaleler, ÖZEN ARZU, ÜNAL FÜSUN, TIKIROĞLU ÇİĞDEM, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.95-118, 2024
2023
20233. Etkileşim Temelli Erken Çocuklukta Müdahale Programı- ETEÇOM (Responsive Teaching-RT)
DİKEN İ. H., TOPER Ö.
Otizm Spektrum Bozukluğu: İlişki Temelli Gelişimsel Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, İbrahim H. Diken & Özlem Toper, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.232-243, 2023
2023
20234. Genişletilmiş Doğal Bağlama Dayalı Dil Becerilerini Destekleme Öğretimi (Enhanced Milİeu Teaching-EMT)
TOPER Ö.
Otizm Spektrum Bozukluğu: İlişki Temelli Gelişimsel Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, İbrahim H. Diken & Özlem Toper, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.316-332, 2023
2023
20235. Temel Tepki Öğretimi (Pivotal Response Treatment) ve SCERTS Modeli
TOPER Ö.
Otizm Spektrum Bozukluğu İlişki Temelli Gelişimsel Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, İbrahim H. Diken & Özlem Toper, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.270-290, 2023
2023
20236. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrenciler için Türkçe Öğretimi
TOPER Ö.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler için Türkçe Öğretimi, Fatih Koçak & Tuğba Pürsün, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.229-256, 2023
2023
20237. Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP)
TOPER Ö.
Özel Gereksinimli Öğrencilerde Değerlendirme, Veysel Aksoy & Sinan Kalkan, Editör, Paradigma Akademi, Çanakkale, ss.547-597, 2023
2022
20228. Doğal Müdahaleler
TOPER Ö.
Araştırmadan Uygulamaya Erken Çocukluk Özel Eğitimi El Kitabı, Hatice Bakkaloğlu, Seçil Çelik, Gözde Tomris, Editör, Vizetek A, Ankara, ss.499-532, 2022
2022
20229. Davranış Yönetimi
TOPER Ö.
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Okulöncesi Dönem Çocuklara Etkinliklerle Öğretim Sunma, Diken, İbrahim Halil & Kurnaz, Erkan, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.95-151, 2022
2022
202210. Otizm Spektrum Bozukluğu: Davranışsal Özellikler
TOPER Ö.
Erken Çocuklukta Otizm Spektrum Bozukluğu: Temel Bilgiler, Diken, İbrahim Halil, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.54-71, 2022
2022
202211. Yanlışsız Öğretim Yöntemleri I: Uyaran Uyarlamaları
TOPER Ö.
Yanlışsız Öğretim Yöntemleri, Sazak, Elif, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.95-116, 2022
2021
202112. Kendini Yönetme
TOPER Ö.
Uygulamalı Davranış Analizi, Buket Kısaç Demiroğlu, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.289-318, 2021
2021
202113. Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler için Öğretimi Planlama
TOPER Ö.
Özel Eğitim ve Kaynaştırma, İbrahim H. Diken, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.174-197, 2021
2019
201914. Zihin Yetersizliği Olan Bireylerin Özellikleri
TOPER Ö.
Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu, Macid Ayhan Melekoğlu, Mine Sönmez Kartal, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.31-55, 2019
2018
201815. İşitme ve görme yetersizliği olan bireylerde resim-iş/sanat öğretimi
KİZİR M., TURHAN C., ÜNAL F., KURT M., ÖZDEMİR O., TOPER KORKMAZ Ö., et al.
Özel eğitimde sanatsal becerilerin öğretimi, Özlem Toper, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.237-254, 2018
2018
201816. Zihinsel Yetersizliği Olan Bireylerin Bakım ve Rehabilitasyonu
TOPER KORKMAZ Ö.
Gelişimsel Yetersizliklerin Bakım ve Rehabilitasyonu, Avşar Ardıç, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.123-141, 2018
2018
201817. MOTOR BECERİLER
TURHAN C., ÜNAL F., TOPER KORKMAZ Ö., KİZİR M., KIYAK Ü. E., KURT M., et al.
ÖZEL EĞİTİMDESANATSAL BECERİLERİNÖĞRETİMİ, ÖZLEM TOPER, Editör, VİZE AKADEMİK, ss.119-142, 2018
2018
201818. Çocuk Resminin İncelenmesi
ŞAHSUVAROĞLU N. T., TOPER KORKMAZ Ö., OLÇAY GÜL S., TURHAN C., ÖZDEMİR O., KURT M., et al.
Özel Eğitimde Sanatsal Becerilerin Öğretimi, Özlem TOPER, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.20-53, 2018
2017
201719. Özel Eğitimde Fen Bilgisi Öğretimi ve Önemi
SÖNMEZ KARTAL M., TEZCAN G., Karaer G., SOLA ÖZGÜÇ C., TUTUK T., KAYIŞDAĞ E., et al.
Özel Eğitimde Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Mine Sönmez Kartal, Özlem Toper Korkmaz, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-20, 2017
2017
201720. Fiziksel Yetersizlikleri, Sağlık Problemleri ve Çoklu Yetersizlikleri Olan Çocuklar
TOPER KORKMAZ Ö.
Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi, Salih Rakap, Sinan Kalkan, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.419-450, 2017
2017
201721. Bakım Planlamada Hedeflerin ve Gereksinimlerin Belirlenmesi
TOPER KORKMAZ Ö.
Engelli Bakımı ve Rehabilitasyonunu Planlama, Veysel Aksoy, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, ss.159-175, 2017
2017
201722. Evde Riskli Durumları Yönetme
TOPER KORKMAZ Ö.
Ergenlik Dönemi Bireylere Evde Gelişimsel Destek, Ayten Düzkantar, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, ss.66-91, 2017
2017
201723. Bakım Planlamada Değerlendirme ve Bilgi Toplama
TOPER KORKMAZ Ö.
Engeli Bakımı ve Rehabilitasyonunu Planlama, Veysel Aksoy, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, ss.113-135, 2017
2017
201724. Kurumda Rsikli Durumları Yönetme
TOPER KORKMAZ Ö.
Ergenlik Dönemi Öğrencilere Kurumda Gelişimsel Destek, Ramazan Akdoğan, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, ss.68-94, 2017
2017
201725. Özel Eğitimde Sosyal Bilgiler Alanında Gerçekleştirilen Araştırma Örnekleri
TOPER KORKMAZ Ö.
Özel Eğitimde Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Mine Sönmez Kartal, Özlem Toper Korkmaz, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.226-241, 2017
2015
201526. Oyun Hamuru ile Oynama Becerisi ve Öğretimi
TOPER Ö., ÜNAL F., KIYAK Ü. E., TURHAN C., ADIGÜZEL S., ÖZDEMİR O., et al.
Özel Eğitimde Resim İş Öğretimi, Özlem Toper, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.185204, 2015
2015
201527. Boyama Becerileri ve Öğretimi
TURHAN C., KIYAK Ü. E., ÜNAL F., TOPER Ö., ADIGÜZEL S., ÖZDEMİR O., et al.
Özel Eğitimde Resim İş Öğretimi, Özlem Toper, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.205-228, 2015
2015
201528. Makas Kullanma Kağıt Kesme Yırtma ve Yapıştırma Becerileri
TURHAN C., KIYAK Ü. E., ÜNAL F., TOPER Ö., ADIGÜZEL S., ÖZDEMİR O., et al.
Özel Eğitimde Resim İş Öğretimi, Özlem Toper, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.229-246, 2015
2015
201529. Kalem Tutma ve Çizim Becerileri
TOPER KORKMAZ Ö., KIYAK Ü. E., KİZİR M., ADIGÜZEL S., ÜNAL F., ŞAHSUVAROĞLU N. T., et al.
Özel Eğitimde Resim İş Öğretimi, Toper-Korkmaz, Özlem, Editör, Vize, Ankara, ss.154-183, 2015
Desteklenen Projeler
2023 - 2025
2023 - 2025Özel Gereksinimli Öğrencilerin Dil Becerilerini Destekleme ve Problem Davranışları ile Başetmede İlkokul Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimlerine Yönelik Çevrimiçi Platformun Geliştirilmesi ve Etkililiğinin Sınanması
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Toper Ö., Kürüm Yapıcıoğlu D., Çelik S., Onur Sezer G., Diken Ö., Çuhadar C., et al.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Editörler Kurulu Üyesi
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam Ediyor
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
Editörler Kurulu Üyesi
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kasım 2022
Kasım 2022Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2022
Haziran 2022Eurasian Journal of Teacher Education
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2022
Ocak 2022Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2020
Aralık 2020ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2020
Kasım 2020PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 94
h-indeksi (WOS): 2
Jüri Üyelikleri
Ağustos-2020
Ağustos 2020Doktora Yeterlik Sınavı
- Anadolu Üniversitesi
Temmuz-2020
Temmuz 2020Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Anadolu Üniversitesi
Haziran-2020
Haziran 2020