Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2000 - 2006
2000 - 2006Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Dr), Türkiye
1997 - 1999
1997 - 1999Yüksek Lisans
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık (Yl) (Tezli), Türkiye
1993 - 1997
1993 - 1997Lisans
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2006
2006Doktora
Wellness among Turkish university students: investigating the construct and testing the effectivess of an art-enriched wellness program
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
1999
1999Yüksek Lisans
Üniversite öğrencilerinde bilişsel çarpıtmalar ve uyum sorunları
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2025
2025TÜBİTAK 1001 Proje Yazma Eğitimi
Mesleki Eğitim
Bursa Uludağ Üniversitesi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorProf. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ
2015 - 2020
2015 - 2020Doç. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ
2010 - 2015
2010 - 2015Yrd. Doç. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ
2007 - 2010
2007 - 2010Öğretim Görevlisi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ
2000 - 2007
2000 - 2007Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
1998 - 2000
1998 - 2000Araştırma Görevlisi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorDekan Yardımcısı
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorSenato Üyesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ
2023 - 2025
2023 - 2025Rektörlük Kalite Komisyonu Üyesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ
2022 - 2025
2022 - 2025Dekan Yardımcısı
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ
2022 - 2024
2022 - 2024Fakülte Kurulu Üyesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ
2021 - 2023
2021 - 2023Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ
2019 - 2022
2019 - 2022Dekan Yardımcısı
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ
2019 - 2021
2019 - 2021BAP Bilimsel Komisyon Üyesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ
2016 - 2016
2016 - 2016Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ
2015 - 2016
2015 - 2016Bölüm Başkan Yardımcısı
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ
Akademi Dışı Deneyim
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam EdiyorYrd. Doç.Dr
Uludağ Üniversitesi, Yrd. Doç.Dr
2007 - 2010
2007 - 2010Öğr.Gör.
Uludağ Üniversitesi, Öğr.Gör.
2000 - 2007
2000 - 2007Araş.Gör.
Orta Doğu teknik Üniversitesi, Araş.Gör.
1998 - 2000
1998 - 2000Araş.Gör.
Uludağ Üniversitesi, Araş.Gör.
Verdiği Dersler
Doktora
Çocuklarla Psikolojik Danışma
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ VIII
Tez danışmanlığı (Doktora)
SEMİNER (DOKTORA)
TEZ DANIŞMANLIĞI VIII
PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAM VE UYGULAMALARI
UZMANLIK ALAN DERSİ
Yüksek Lisans
PDR’DE TEST GELİŞTİRME
TEZ DANIŞMANLIĞI III
RPD'DE TEST GELİŞTİRME
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ
OKULDA SANATLA PSİKOLOJİK DANIŞMA
SEMİNER
TEZ DANIŞMANLIĞI I
TEZ DANIŞMA
Lisans
OKULLARDA RPD UYGULAMALARI II
BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI II
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ I
TEST DIŞI TEKNİKLER
SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ
BİREYLE PSİKOLOJİK DAIŞMA UYGULAMASI II
OKULLARDA RPD UYGULAMALARI II
BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI I
OKULLARDA RPD UYGULAMALARI I
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ
REHBERLİK
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMADA ALAN ÇALIŞMASI
YARATICI DRAMA
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
Geleneksel ve Dijital Minnettarlık Müdahalelerinin Üniversite Öğrencilerinde Psikolojik Dayanıklılık Üzerindeki Etkileri ve Algılanan Sosyal Desteğin Aracı Rolü: Deneysel Bir Çalışma
Oğuz Duran N. (Danışman)
H.GÜR(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
LİSE ÖĞRENCİLERİNDE PSİKOLOJİK İYİ OLUŞ VE OKUL AİDİYETİ ARASINDAKİ İLİŞKİDE AKADEMİK CESARETLENDİRMENİN ARACI ROLÜNÜN İNCELENMESİ
Oğuz Duran N. (Danışman)
İ.FATMA(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA İHTİYAÇLARI VE PSİKOLOJİK YARDIM ARAMA TUTUMLARININ İNCELENMESİ
Oğuz Duran N. (Danışman)
E.MOLLA(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
6 Şubat Depremi'ni yaşamış öğretmenlerin psikolojik dayanıklılık ve travma sonrası büyüme düzeyleri arasındaki ilişkide bilinçli farkındalığın aracı rolü
Oğuz Duran N. (Danışman)
A.ŞAHİN(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN PSİKOLOJİK İHTİYAÇ DOYUMLARI İLE SOSYAL VE DUYGUSAL BAŞ ETME OLARAK HARCAMA DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ İLİŞKİDE ÖZNEL İYİ OLUŞUN ARACI ROLÜNÜN İNCELENMESİ
, Oğuz Duran N. (Danışman)
B.ARPAĞ(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Psikolojik Danışman ve Danışman Adaylarında Kültürel Tevazu ile Terapötik İttifak Arasındaki İlişkide Çokkültürlü Psikolojik Danışma Yeterlikleri ve Empatinin Aracı Rolü
Oğuz Duran N. (Danışman)
İ.KUŞCİ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Türkiye'de yükseköğrenime devam eden Batı Trakya Türk azınlığı mensuplarının iş umudu, akademik motivasyon ve üniversiteye aidiyet düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
Oğuz Duran N. (Danışman)
F.MEMET(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Danışanın bağlanma stilleri, terapiste bağlanma, terapötik ittifak ve terapötik ittifakta müzakere arasındaki ilişkilerin danışan bakış açısından incelenmesi
Oğuz Duran N. (Danışman)
İ.YAZICI(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Psikolojik danışman adaylarının cesaretlendirme karakter gücü, psikolojik danışman öz yetkinlik, psikolojik iyi oluş, empatik eğilim, benlik saygısı düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
, Oğuz Duran N. (Danışman)
F.YALÇIN(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Çözüm odaklı kısa süreli terapi yaklaşımına dayalı bir müdahale programının ergenlerin kendini engelleme davranışı üzerine etkisi
Oğuz Duran N. (Danışman)
S.ÇAKIR(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinde akran zorbalığı davranışları ile yaşam doyumu arasındaki ilişkide psikolojik sağlamlık ve benlik saygısının aracı rolü
OĞUZ DURAN N. (Danışman)
H.Yavaş(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Teşekkür Ederim" Minnettarlık Eğitim Programı(TEMEP)'nın Okul Psikolojik Danışmanlarının Minnettarlık Düzeyleri Üzerindeki Etkisi
Oğuz Duran N. (Danışman)
E.KOCATEPE(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
“Teşekkür Ederim” Minnettarlık Eğitim Programı (TEMEP)’nın okul psikolojik danışmanlarının minnettarlık düzeyleri üzerindeki etkisi
OĞUZ DURAN N. (Danışman)
E.Kocatepe(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Elektronik sporla ilgilenen ergenlerin mesleki karar düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Oğuz Duran N. (Danışman)
M.KOCADAĞ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ergenlerde öz-duyarlık ve bilinçli farkındalığın sınav kaygısı üzerindeki yordayıcı rolünün incelenmesi
Oğuz Duran N. (Danışman)
Z.DİNÇ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Suriyeli mülteci, yurt içi göç yaşamış ve göç yaşamamış ilkokul öğrencilerinde öğrenci kovitalitesi ve okul nezaketinin araştırılması
Oğuz Duran N. (Danışman)
B.ÇALIŞKAN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Okul nezaket algısının ilkokul öğrencilerinin psikolojik ve duygusal iyi oluşları ile ilişkisinin incelenmesi
Oğuz Duran N. (Danışman)
A.KAYA(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Evlilik doyumu ve çok boyutlu algılanan sosyal desteğin öznel iyi oluş üzerindeki yordayıcı rolünün incelenmesi
Oğuz Duran N. (Danışman)
Ö.BAYER(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Cinsiyet ve sınıf değişkenlerinin minnetttarlık ve duygusal zekâ üzerindeki etkisinin incelenmesi: Bir özel lise örneği
Oğuz Duran N. (Danışman)
Ö.GÜLMERİÇ(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Teşekkür ederim" minnettarlık eğitimi programının (TEMEP) ilkokul öğretmenlerinin minnettarlık düzeyleri üzerindeki etkisi
Oğuz Duran N. (Danışman)
T.DEMİRBAĞ(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Psikolojik danışman adaylarının ait olma düzeylerinin incelenmesi: Uludağ Üniversitesi örneği
Oğuz Duran N. (Danışman)
D.YILMAZ(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
BİLSEM'e kayıt hakkı kazanan ve kazanamayan öğrencilerin anne/babalarının rehberlik gereksinimlerinin incelenmesi
Oğuz Duran N. (Danışman)
A.BELUR(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Digital Resilience
ÖZTÜRK F., Caliskan B., OĞUZ DURAN N.
EUROPEAN PSYCHOLOGIST
, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. The Mediating Role of Resilience and Self-Esteem in the Relationship Between Peer Bullying and Life Satisfaction
YAVAŞ H., OĞUZ DURAN N., SEZER BAŞARAN E.
MILLI EGITIM , cilt.54, sa.248, ss.1987-2022, 2025 (Scopus, TRDizin)
2025
20253. Bibliometric Analysis of Research on the Accreditation Process in Counselor Education
OĞUZ DURAN N., ÖZTÜRK F.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.22, sa.2, ss.446-476, 2025 (TRDizin)
2025
20254. Deprem Korkusu Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Kanıtlarının Lise Öğrencileri İçin İncelenmesi
Oğuz Duran N., Kaya E., Yüksel Ç. G.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.38, sa.1, ss.79-104, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20255. Mindfulness as a Mediator in The Relationship Between Resilience and Posttraumatic Growth*
Şahin A., Oğuz Duran N.
Journal of Loss and Trauma
, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20246. Turkish Adaptation of the Alliance Negotiation Scale: Preliminary Study for Validity and Reliability.
YAZICI İ., OĞUZ DURAN N.
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi
, cilt.14, sa.75, ss.472-486, 2024 (Scopus, TRDizin)
2024
20247. Yas Sürecinde Anlam Oluşturma Ölçeği'nin Türkçeye uyarlanması
Kuşci İ., Oğuz Duran N.
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi
, cilt.14, sa.2, ss.414-427, 2024 (TRDizin)
2024
20248. Akademik Güdülenme Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Kanıtlarının Uluslararası Öğrenciler İçin İncelenmesi: Türkiye’deki Batı Trakyalı Yükseköğretim Öğrencileri Örneği1
Memet F., OĞUZ DURAN N.
AJER - Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi , 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20249. The Mediating Role of the Evaluation Process Within Supervision on the Relationship Between Counseling Self-efficacy and Working Alliance
Öztürk F., Oğuz Duran N.
International Journal for the Advancement of Counseling
, cilt.46, ss.20-39, 2024 (ESCI, Scopus)
2023
202310. Varoluşsal Anlamsızlık Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Üniversite Öğrencileri için Bir Ön Çalışma
Harman E., OĞUZ DURAN N.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.36, sa.3, ss.984-1012, 2023 (TRDizin)
2022
202211. Kültürel Tevazu Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması İçin Bir Ön Çalışma /A Preliminary Study For The Adaptation Of The Cultural Humility Scale To Turkish
Kuşci İ., Oğuz Duran N.
Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.29, ss.97-109, 2022 (TRDizin)
2022
202212. Borçluluk Hissi ve Bağlanma Stilleri Arasındaki İlişkinin Yapısal Eşitlik Modellemesiyle İncelenmesi
Kuşci İ., Oğuz Duran N.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.21-33, 2022 (TRDizin)
2021
202113. An Investigation of the Predictive Roles of Self-Compassion and Mindfulness on Test Anxiety among Turkish Adolescents
Dinç Z., Oğuz Duran N.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.13, sa.5, ss.1292-1309, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202114. Investigation of School Kindness and Student Covitality Among Syrian Refugee Students, Turkish Internally Displaced Students and Natives at Turkish Primary Schools: The Case of Bursa
Çalışkan B., Oğuz Duran N.
SAKARYA UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.11, sa.1, ss.51-66, 2021 (TRDizin)
2020
202015. The Mediating Role of Shyness on the Relationship Between Academic Satisfaction and Flourishing among Pre-Service Music Teachers
Oğuz Duran N., Demirbatır R. E.
INTERNATIONAL EDUCATION STUDIES , cilt.13, sa.6, ss.163, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202016. Investigation of Psychological Flourishing and Ostracism Experience Levels of Ahiskan University Students in Turkey
Oğuz Duran N., Müslümoğlu İ.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.12, sa.2, ss.101-118, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202017. Türkiye’de yükseköğretimdekiahıskalı öğrencilerin mutluluk ve psikolojik sağlamlık düzeylerininbazı demografik değişkenler açısından incelenmesi.
Kemal N., Oğuz Duran N.
MaarifMektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşerî Bilimler Dergisi
, cilt.3, sa.1, ss.1-15, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202018. Psikolojik İyi Oluş, Cinsiyet, Mesleki Kıdem ve Okuldaki Görev Süresinin Öğretmen Kültürlerarası Duyarlılığını Yordamadaki Rolleri
Oğuz Duran N., Çalışkan B.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.9, sa.1, ss.198-218, 2020 (TRDizin)
2020
202019. Effect of the “Thank You-T” gratitude education program (TYGEP-T) on gratitude levels of Turkish elementary school teachers
Demirbağ T., OĞUZ DURAN N.
Ilkogretim Online - Elementary Education Online
, cilt.19, sa.2, ss.595-611, 2020 (Scopus, TRDizin)
2020
202020. Turkish Version of the Revised and Short Indebtedness Scale (ISR-S): Translation, Validity, Measurement Invariance and Reliability Studies for Turkish University Students
Oğuz Duran N.
STUDIA PSYCHOLOGICA
, cilt.62, ss.198-212, 2020 (SSCI, Scopus)
2019
201921. Türkiye’de Üniversite Öğrenimi Gören Ahıskalı Öğrencilerin Yaşam Doyumlarının Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi
Kazımoğlu M., OĞUZ DURAN N.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi , cilt.14, 2019 (TRDizin)
2019
201922. INVESTIGATION OF HARDINESS LEVELS OF AHISKA STUDENTS AT TURKISH UNIVERSITIES IN REGARD TO VARIOUS DEMOGRAPHIC VARIABLE
Dursun S., OĞUZ DURAN N.
The Journal of Social Sciences , cilt.6, sa.41, ss.435-450, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201923. İlkokul Öğrencilerinde Okul Nezaket Algısı ve Psikolojik ve Duygusal İyi Oluş Arasındaki İlişkisinin İncelenmesi
Kaya Memiş A., OĞUZ DURAN N.
İlköğretim Online
, cilt.18, ss.1671-1686, 2019 (Scopus, TRDizin)
2017
201724. An investigation of the relationship between students’ perceived school kindness and school attachment
Oğuz Duran N., Kaya Memiş A.
The Online Journal of Counseling and Education , cilt.6, sa.3, ss.1-13, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201725. Examination of Psychological Counselor Candadates’xx University Satisfaction: The Case of Uludag University
OĞUZ DURAN N., GÖKÇE F.
Journal of Education and Learning , cilt.6, sa.2, ss.85-100, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201726. The Revised Short Gratitude, Resentment, and Appreciation Test (S-GRAT): Adaptation for Turkish College Students
Oğuz Duran N.
The Journal of Happiness Well-Being , cilt.5, sa.1, ss.23-37, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201727. Parents’xx Guidance Resources during the Identification Process for the Gifted and Talented Students at the Şanlıurfa BILSEM
Belur A., Oğuz Duran N.
Universal Journal of Educational Research , cilt.5, sa.8, ss.1288-1299, 2017 (Scopus)
2016
201628. The Sense of Belonging as a Predictor of Life Goals among Turkish Counselor Candidates
OĞUZ DURAN N., Yılmaz Sayar D.
The Online Journal of Counseling and Education , cilt.5, sa.2, ss.50-62, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201629. Elements of Turkish School Counselors Street Working Children Narratives A Qualitative Study
OĞUZ DURAN N.
Humanities and Social Sciences Review
, cilt.6, sa.1, ss.9-18, 2016 (Hakemli Dergi)
2013
201330. Minnettarlık ve Yaşam Amaçları Yazma ÇalışmalarınınÖznel İyi Oluşa Etkisi
OĞUZ DURAN N., TAN Ş.
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi , cilt.5, sa.40, ss.154-166, 2013 (TRDizin)
2012
201231. Turkish Adaptation of the Gratitude Questionnaire
Yüksel A., Oğuz Duran N.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.12, ss.199-215, 2012 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2012
201232. Turkish Adaptation of the Gratitude Scale to Adults Validity and Reliability Studies
Oğuz Duran N., Yüksel A.
Journal of Contemporary Education , cilt.1, sa.1, ss.31-40, 2012 (TRDizin)
2012
201233. Minnettarlık Ölçeği’xxnin Yetişkinlere Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları
YÜKSEL A., OĞUZ DURAN N.
Çağdaş Eğitim Dergisi Akademik/ Journal of Contemporary Education Academic , cilt.1, sa.1, ss.31-40, 2012 (Hakemli Dergi)
2010
201034. Are diarist teacher trainees happier than non diarists Or is it vice versa
OĞUZ DURAN N.
Education , 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200935. An Investigation of Behaviors in Art Activities, Arts Participation, and Art Self-Concept among Teacher Trainees
Duran N.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.9, sa.37, ss.110-127, 2009 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2009
200936. Gender differences in attachment styles regarding conflict handling behaviors among Turkish late adolescents
Karaırmak Tekdurmaz Ö., Oğuz Duran N.
INTERNATIONAL JOURNAL FOR THE ADVANCEMENT OF COUNSELLING
, cilt.30, ss.220-234, 2009 (ESCI, Scopus)
2009
200937. Sanatsal benlik kavramının benliğin diğer boyutları ile ilişkisi
OĞUZ DURAN N.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2009 (TRDizin)
2009
200938. Wellness and self esteem among Turkish university students
OĞUZ DURAN N.
International Journal for the Advancement of Counselling
, 2009 (Scopus)
2009
200939. Values of Counselor Trainees: the Effects of Gender and Grade Level
Oğuz Duran N., Yüksel A.
NEW EDUCATIONAL REVIEW
, cilt.19, ss.284-296, 2009 (SSCI, Scopus)
2008
200840. Üniversite öğrencilerinde sanatsal benlik kavramının bedensel rahatsızlıklar üzerindeki etkisi
OĞUZ DURAN N.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, , 2008 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Psikolojik Danışman Eğitiminde Akreditasyon Sürecine Yönelik Araştırmaların Bibliyometrik Analizi
OĞUZ DURAN N., ÖZTÜRK F.
International Teacher Education and Accreditation Congress (ITEAC), Bursa, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2023
20232. BELİRSİZLİĞE TAHAMMÜLSÜZLÜK DÜZEYİNİN FARKLI GELİŞİM DÖNEMLERİNDE İNCELENMESİNE YÖNELİK BİR ALANYAZIN TARAMASI
ARPAĞ B., OĞUZ DURAN N.
4. INTERNATIONAL CAPPADOCIA SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Nevşehir, Türkiye, 16 - 17 Nisan 2023, ss.197-204, (Tam Metin Bildiri)
2023
20233. LİSE ÖĞRENCİLERİNİN BELİRSİZLİĞE TAHAMMÜLSÜZLÜK DÜZEYLERİNİN CİNSİYET VE SINIF DÜZEYİ BAKIMINDAN İNCELENMESİ
ARPAĞ B., OĞUZ DURAN N.
4. INTERNATIONAL CAPPADOCIA SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Nevşehir, Türkiye, 16 - 17 Nisan 2023, ss.205-216, (Tam Metin Bildiri)
2022
20224. Psychometric validation of the Evaluation Process within Supervision Inventory: A preliminary study
Öztürk F., OĞUZ DURAN N.
3. INTERNATIONAL HASANKEYF SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATION CONGRESS, Türkiye, 17 - 18 Aralık 2022, cilt.2, ss.851-863, (Tam Metin Bildiri)
2022
20225. PSYCHOMETRIC VALIDATION OF THE TURKISH VERSION OF EVALUATION PROCESS WITHIN SUPERVISION INVENTORY: A PRELIMINARY STUDY IN A GRADUATE STUDENT SAMPLE
ÖZTÜRK F., OĞUZ DURAN N.
3. ULUSLARASI HASANKEYF BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR VE İNOVASYON KONGRESİ, Batman, Türkiye, 17 Aralık 2022, (Tam Metin Bildiri)
2021
20216. EXAMINATION OF THE ACADEMIC MOTIVATION LEVEL OF MUSIC EDUCATION SENIOR STUDENTS DURING THE COVID-19 PANDEMIC
Oğuz Duran N., Demirbatır R. E., Arpağ B.
VI. INTERNATIONAL EUROPEAN CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Kyyiv, Ukrayna, 04 Haziran 2021, ss.189-200, (Tam Metin Bildiri)
2021
20217. Investigation of the Academic Motivation Level of Pre-Service Teachers During The Covid-19 Pandemic: The Case of Bursa Uludag University
Oğuz Duran N., Demirbatır R. E., Arpağ B.
12th Eurasian Conferences on Language & Social Sciences, Jekaterinburg, Rusya, 18 Haziran 2021, ss.144-146, (Tam Metin Bildiri)
2020
20208. Öğretmen Adaylarının Minnettarlık Eğiliminin Cinsiyet ve Vefakarlık Düzeyi Bakımından İncelenmesi
OĞUZ DURAN N., KUŞCİ İ.
Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu (USVES), İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Şubat 2020, (Tam Metin Bildiri)
2019
20199. Akademik Cesaretlendirme Ölçeği’xxnin Türkçe Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik İçin Ön Çalışma
YALÇIN F., OĞUZ DURAN N.
6th International Symposium on Academic Studies in Educational and Social Sciences(ISES), Ankara, Türkiye, 13 - 15 Haziran 2019, ss.99-112, (Tam Metin Bildiri)
2019
201910. Türk üniversitelerindeki Ahıskalı öğrencilerin mutluluk ve psikolojik sağlamlık düzeylerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi
OĞUZ DURAN N., Nuri K.
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Nevşehir, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201911. Turkish Version of the Revised Sense of Purpose Scale 2 (SOPS-2): A Preliminary Study for Validity and Reliability
OĞUZ DURAN N.
2nd International Congress On New Horizons In Education And Social Sciences (ICES-2019), Türkiye, 18 - 19 Haziran 2019, ss.1-13, (Tam Metin Bildiri)
2019
201912. Career Decision Levels of Adolescents Who are Interested in Esport Career
KOCADAĞ M., OĞUZ DURAN N.
International Conference on Empirical Economics Social Sciences ICEESS’19, Balıkesir, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2019, ss.647-661, (Tam Metin Bildiri)
2016
201613. Elements of Turkish School Counselors Street working children narratives A Qualitative Study
OĞUZ DURAN N.
International Conference for Social Sciences and Humanities, 23 - 26 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2014
201414. ”A journey with our wastes project” for environmental education
CİNDORUK Y., ÜNLÜ H., ÇALIŞKAN ELEREN S., SALİHOĞLU G., OĞUZ DURAN N.
International Environmental Sciences Symposium of Van 2014, 4 - 07 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2013
201315. How they perceive gifted and talented students?
OĞUZ DURAN N., GÜLTEKİN F.
Euro-American Conference for Academic Disciplines and Creativity, Prag, 28 - 31 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
2013
201316. The relation between subjective well-being and hope, optimism, and life goals of Turkish university freshmen
GÜLTEKİN F., OĞUZ DURAN N.
Euro-American Conference for Academic Disciplines and Creativity, Prag, 28 - 31 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
2013
201317. Üstün yetenekli öğrencilere yönelik okul rehberlik hizmetlerinde öğretmenlerin rolü: Öğretmen eğitimi için öneriler
OĞUZ DURAN N.
New Issues on Teacher Education International Symposium ISNITE 2013, 9 - 11 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
2009
200918. The use of humor in education: A cross cultural perspective
YÜKSEL A., OĞUZ DURAN N.
International Congress on Intercultural Dialogue and Education, 8 - 11 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
2007
200719. Bağlanma stilleri ve beş-faktör kişilik modeli ve çatışma çözme davranışları
KARAIRMAK TEKDURMAZ Ö., OĞUZ DURAN N.
IX. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2007, (Özet Bildiri)
2007
200720. Bir öykü anlatma süreci olarak psikolojik danışma: Anlatımcı yaklaşım
OĞUZ DURAN N.
IX. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2007, (Özet Bildiri)
2007
200721. Çatışma çözme davranışlarını yordayan kişilik özellikleri: Beş-faktör kişilik modeline dayalı bir araştırma
OĞUZ DURAN N., KARAIRMAK TEKDURMAZ Ö.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)
2005
200522. Üniversite öğrencilerinin bağlanma stilleri ve çatışma çözme davranışları üzerine bir çalışma
KARAIRMAK TEKDURMAZ Ö., OĞUZ DURAN N.
VIII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2005, (Özet Bildiri)
2004
200423. Understanding and helping elementary level children through art based interventions: A case study from Turkey
OĞUZ DURAN N.
2nd International Quality in Eraly Childhood Primary Education Congress, 26 - 28 Kasım 2004, (Özet Bildiri)
2004
200424. Movies: A modern and creative tool for cuple family therapy and couple family therapist eductaion
OĞUZ DURAN N.
XIV. IFTA World Family Therapy Congress, 24 Mart - 27 Nisan 2004, (Özet Bildiri)
2004
200425. The impact of doctoral study on the marital adjustment level of Turkish doctoral students
OĞUZ DURAN N., ÇETİNKAYA YILDIZ E., ÇAKIR S. G.
XIV.IFTA World Family Therapy Congress, 24 - 27 Mart 2004, (Özet Bildiri)
2004
200426. Okul psikolojik danışmanlarının bibliyoterapi uygulamaları
OĞUZ DURAN N.
6. Rehberlik Sempozyumu, Türkiye, 13 Mart 2004, (Tam Metin Bildiri)
2003
200327. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarında sanatın bir yardım aracı olarak kullanılması: Tarihçe, teori, teknikler ve öneriler
OĞUZ DURAN N.
VII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Türkiye, 9 Temmuz - 11 Eylül 2003, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışmada Güncel Bir Çalışma Alanı: Boşanma
OĞUZ DURAN N., Demir M.
Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Güncel Konular II, YURTAL FİLİZ, Editör, BİDGE Yayınları, ss.268-305, 2024
2024
20242. Boşanma Sürecinde Psikolojik Destek Programları
OĞUZ DURAN N., Demir M.
Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Güncel Konular II, YURTAL FİLİZ, Editör, BİDGE Yayınları, ss.306-352, 2024
2023
20233. Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğrencilerinde Şefkat Korkusunun Program, Cinsiyet ve Sınıf Düzeyine Göre İncelenmesi
OĞUZ DURAN N., DEMİRBATIR R. E.
Eğitim Bilimlerinde İleri ve Çağdaş Çalışmalar, Kayalar Fethi, Editör, Duvar Yayınevi, İzmir, ss.8-31, 2023
2023
20234. MİNNETTARLIĞIN DİJİTALLEŞTİRİLMESİ: SİSTEMATİK GÖZDEN GEÇİRME
Gür H., OĞUZ DURAN N.
Eğitim Bilimlerinde İleri ve Çağdaş çalışmalar, FETHİ KAYALAR, Editör, DUVAR PUBLISHING, ss.31-50, 2023
2023
20235. Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğrencilerinde Şefkat Korkusunun Program, Cinsiyet ve Sınıf Düzeyine Göre İncelenmesi
OĞUZ DURAN N., DEMİRBATIR R. E.
Eğitim Bilimlerinde İleri ve Çağdaş Çalışmalar, FETHİ KAYALAR, Editör, DUVAR PUBLISHING, ss.7-30, 2023
2022
20226. COVID-19 Pandemi Sürecinde Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinin Psikolojik Sağlamlıkları, Akademik Motivasyonları, Sınav Kaygıları ve KPSS’ye Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Oğuz Duran N., Arpağ B., Kuşci İ.
Eğitim Bilimleri Alanında Yeni Trendler 1, Prof. Dr. Perihan ÜNÜVAR, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.371-394, 2022
2022
20227. COVID-19 Pandemi Sürecinde Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinin Psikolojik Sağlamlıkları, Akademik Motivasyonları, Sınav Kaygıları ve KPSS’ye Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
OĞUZ DURAN N., ARPAĞ B., KUŞCİ İ.
EĞİTİM BİLİMLERİ ALANINDA YENİ TRENDLER 1, PERİHAN ÜNÜVAR, Editör, DUVAR PUBLISHING, ss.371-394, 2022
2022
20228. DESCRIPTIVE ANALYSIS OF CLIENTS IN TURKEY AND THEIR THERAPY CONDITIONS IN TERMS OF VARIOUS VARIABLES: A PRELIMINARY STUDY
İSMAİL Y., OĞUZ DURAN N.
NEW TRENDS IN EDUCATIONAL SCIENCES, PERİHAN ÜNÜVAR, Editör, DUVAR PUBLISHING, ss.223-240, 2022
2022
20229. BATI TRAKYA TÜRK AZINLIĞI MENSUBU YÜKSEKÖĞRETIM ÖĞRENCILERININ SOSYAL DIŞLANMA DÜZEYLERININ İNCELENMESI
MEMET F., OĞUZ DURAN N.
Eğitim Bilimlerinde Güncel Tartışmalar, FETHİ KAYALAR, Editör, DUVAR YAYINLARI, ss.373-396, 2022
2022
202210. INVESTIGATING THE PREDICTIVE ROLES OF SELF-LIKING, SELF-COMPETENCE, AGE,AND GENDER ON INDEBTEDNESS
OĞUZ DURAN N.
NEW TRENDS IN EDUCATIONAL SCIENCES, PERİHAN ÜNÜVAR, Editör, DUVAR PUBLISHING, ss.201-222, 2022
2021
202111. Motivasyon
OĞUZ DURAN N., KUŞCİ İ.
Eğitim ve 21. Yüzyıl Becerileri, Karataş Kasım, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.203-233, 2021
2020
202012. THE ROLE OF VALUE ORIENTATIONS IN THERELATIONSHIP BETWEEN GRATITUDE ANDCOMPASSIONATE LOVE IN TURKISHPROSPECTIVE TEACHERS
OĞUZ DURAN N.
Current Researches in Educational Sciences, Ahmet Doğanay, M.Oğuz Kutlu, Editör, Akademisyen Kitabevi, ss.143-154, 2020
2019
201913. Minnettarlık
OĞUZ DURAN N.
Eğitimde Pozitif Psikoloji Uygulamaları, Bengü Ergüner Tekinalp, Şerife Işık, Editör, Pegem, Ankara, ss.359-386, 2019
2017
201714. OKULLARDA PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK
DOĞAN S., SİVİŞ ÇETİNKAYA R., OĞUZ DURAN N., KARAIRMAK TEKDURMAZ Ö., ERGÜNER TEKİNALP B.
NOBEL, 2017
2017
201715. Psikanalitik Sosyal Kuram: K. Horney
TOPLU DEMİRTAŞ E., YALÇIN İ., özgülük b., ÖZTEMÜR G., DERİN S., KARAIRMAK TEKDURMAZ Ö., et al.
Kişilik Kuramları Gerçek Yaşamdan Kişilik Analizi Örnekleriyle, Gençtanırım-Kurt Dilek, Çetinkaya-Yıldız, Evrim, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.269-293, 2017
2017
201716. Psikososyal Kuram: E.H.Erikson
OĞUZ DURAN N.
Kişilik Kuramları Gerçek Yaşamdan Kişilik Analizi Örnekleriyle, Dilek Gençtanırım-Kurt, Evrim Çetinkaya-Yıldız, Editör, Pegem Akademi, ss.191-229, 2017
Desteklenen Projeler
2021 - 2021
2021 - 2021
COVİD-19 Pandemi Sürecinde Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinin Psikolojik Sağlamlıkları, akademik Motivasyonları, Sınav Kaygıları ve KPSS’ye Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
OĞUZ DURAN N. (Yürütücü), ARPAĞ B.
2014 - 2016
2014 - 2016Yarın çok geç olmadan
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Gültekin F. (Yürütücü), Akça F., Koç N., Oğuz Duran N., Avşar Z., Yüksel A.
2013 - 2014
2013 - 2014Atıklarımızla Yolculuk
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Çalışkan Eleren S., Oğuz Duran N., Salihoğlu G., Odaman Cindoruk Y.(Yürütücü)
2003 - 2004
2003 - 2004SANAT ETKİNLİKLERİNE DAYANAN SANATLA PSİKOLOJİK DANIŞMA YAKLAŞIMININ ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BÜTÜNCÜL SAĞLIK DÜZEYLERİ ÜZERİNE ETKİSİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
OĞUZ DURAN N. (Yürütücü)
2000 - 2001
2000 - 2001ODTÜ’xxde görevli tüm akademik ve akademik olmayan personelin çocuklarının eğitim profilinin çıkarılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
OĞUZ DURAN N. (Yürütücü)
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Temmuz 2022
Temmuz 2022MILLI EGITIM
Hakemli Bilimsel Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Haziran 2023
Haziran 2023TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Bursa Uludağ Üniversitesi, Türkiye
Haziran 2023
Haziran 2023TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Bursa Uludağ Üniversitesi, Türkiye
Etik Değerlendirmeler İçin Hakemlikler
Ağustos 2025
Ağustos 2025Başlatılacak Araştırma Projesi
BAP, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Türkiye
Akademik Dolaşım Faaliyetleri
2014 - 2014
2014 - 2014Erasmus Programı
Ders Verme
Kleipeda University, Litvanya
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
10 Ocak 2023 - 10 Ocak 2023
10 Ocak 2023 - 10 Ocak 2023Öğrencinin Sınavla Sınavı
Panelist
Bursa-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 36
h-indeksi (WOS): 2
Jüri Üyelikleri
Kasım-2024
Kasım 2024Akademik Kadroya Atama-Profesörlük
Profesörlük AtamaAvrasya UniversitesiKasım2024 - Avrasya Üniversitesi
Eylül-2023
Eylül 2023Tez Savunma (Doktora)
Mustafa Özkan - Bursa Uludağ Üniversitesi
Eylül-2022
Eylül 2022Doçentlik Sınavı
Özlem Tolan, Doçentlik Sınavı, 2022 - Bursa Uludağ Üniversitesi
Eylül-2022
Eylül 2022Doçentlik Sınavı
Murat Canpolat, Doçentlik Sınavı, 2022 - Bursa Uludağ Üniversitesi
Temmuz-2022
Temmuz 2022Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Bestami Buğra Ülger, Dr. Öğr. Üyeliği, Temmuz, 2022 - Bursa Uludağ Üniversitesi
Mart-2020
Mart 2020