Eğitim Bilgileri
2006 - 2011
2006 - 2011Doktora
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, İlköğretim (Dr), Türkiye
2002 - 2002
2002 - 2002Yüksek Lisans
Bursa Uludağ Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, İlköğretim (Yl) (Tezli), Türkiye
1996 - 2001
1996 - 2001Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Fen Fakültesi, Biyoloji Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2011
2011Doktora
Proje tabanlı öğrenmenin fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji konularındaki başarılarına ve bilimsel süreç becerilerinin gelişimine etkisi
2005
2005Yüksek Lisans
İlköğretim fen bilgisindeki üreme ve gelişme konusunun düzenlenmesi ve öğretimine yönelik program geliştirme üzerine bir çalışma
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Fen Bilimleri Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ
2014 - 2014
2014 - 2014Dr. Öğr. Üyesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM
2005 - 2014
2005 - 2014Araştırma Görevlisi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ
Yönetimsel Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorBologna Koordinatörlüğü
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorAkreditasyon, Sürekli Gelişim ve Yenilenme Kurulu Üyesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam Ediyorİntibak/Muafiyet Komisyonu Üyesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ
2021 - 2023
2021 - 2023Program Koordinatörü
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ
2021 - 2023
2021 - 2023Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Fakülte Koordinatörlüğü
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Verdiği Dersler
Doktora
BİLGİSAYAR YAZILIMLARINI ve DERS KİTABI DEĞERLENDİRME
Fen Eğitiminde Bilimsel Yartıcılık ve Yaratıcı Düşünme
Yüksek Lisans
Fen Bilimlerinde Proje Tasarımı
Program Boyunca Bilgisayar ve Materyal Kullanımı
Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Fen Eğitimi
FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME
Lisans
Eğitimde Araştırma Yöntemleri
Öğretmenlik Uygulaması
FEN ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI
Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi
Bilim ve Araştırma Etiği
Okul Dışı Öğrenme Ortamları
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
BİLMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
OKUL DENEYİMİ
Öğretmenlik Uygulaması I
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ve MATERYAL TASARIMI
FEN VE TEKNOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARI
Fen ve Teknoloji Lab. Uygulamaları II
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Çevrimiçi eğitimde tahmin-açıklama-gözlem-açıklama yönteminin beşinci sınıf sürtünme kuvveti konusundaki kavramsal anlamaya etkisi
Zeren Özer D. (Danışman)
E.ŞEYMA(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Tübitak 4006 bilim fuarları destekleme programı kapsamında öğretmenlerin proje ve proje danışmanlık süreçlerine ilişkin görüşlerinin sosyal medya üzerinden incelenmesi
Zeren Özer D. (Danışman)
G.ŞEN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Bilim merkezlerindeki sergilerle ilişkilendirilmiş çevrimiçi atölye çalışmalarının ortaokul öğrencilerinin yoğunluk konusundaki kavramsal anlama düzeylerine etkisi
Zeren Özer D. (Danışman)
B.KURALAY(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin biyolojik çeşitlilik konusu ile ilgili bilişsel yapılarının karşılaştırmalı olarak belirlenmesi
Zeren Özer D. (Danışman)
Z.ÇAM(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
“Geri dönüşüm” konusunun temel kavramlarına yönelik ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin bilişsel yapılarının incelenmesi
ZEREN ÖZER D. (Danışman)
D.Aktaş(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul fen bilimleri öğretmenlerinin laboratuvar yönetimine ilişkin yeterliliklerinin belirlenmesi
ZEREN ÖZER D. (Danışman)
K.Kakayev(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Yaşam temelli öğrenme yaklaşımının 6.sınıf öğrencilerinin ''maddenin tanecikli yapısı'' ünitesindeki akademik başarı ve kalıcılıklarına etkisi
ZEREN ÖZER D. (Danışman)
P.RUSÇUKLU(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Determining the digital carbon footprint awareness of pre-service teachers
Çalış S., Kahraman N., Zeren Özer D., Ergül N. R.
Humanit Soc Sci Commun , cilt.12, ss.1-14, 2025 (SSCI)
2025
20252. Çevrimiçi Tahmin-Açıklama-Gözlem-Açıklama Yönteminin Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Sürtünme Kuvveti Konusundaki Kavramsal Anlamalarına Etkisi
Altunsoy E. Ş., ÖZER D. Z.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.14, sa.3, ss.545-557, 2025 (TRDizin)
2025
20253. Veri madenciliği yöntemleri kullanılarak akıllı ulaşım sistemleri ve uygulamaları konulu çalışmaların bibliometrik analizi
Kesgin K., ÖZER D. Z.
Akıllı Ulaşım Sistemleri ve Uygulamaları Dergisi (Online)
, cilt.8, sa.1, ss.184-203, 2025 (TRDizin)
2024
20244. Matematik ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Liderlik Yönelimleri
Zeren Özer D., Karaduman B., Arslan Ç.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.19, sa.2, ss.325-344, 2024 (TRDizin)
2022
20225. Determining the Changes in the Cognitive Structures of Ecology-Based Natural Education Participants through the Word Association
Güngör S. N., Özata Yücel E., Zeren Özer D., Özkan M.
International Journal of Progressive Education , cilt.18, sa.5, ss.284-305, 2022 (Hakemli Dergi)
2019
20196. BİLİM MERKEZLERİNİN ÖĞRENCİLERİN MOTİVASYONU VEFEN BİLİMLERİ AKADEMİK BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ
ZEREN ÖZER D., Güngör S. N.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.51, ss.288-314, 2019 (TRDizin)
2019
20197. Bilim Merkezlerinin Öğrencilerin Motivasyonu Ve Fen Bilimleri Akademik Başarısı Üzerine Etkisi.
ZEREN ÖZER D., GÜNGÖR S. N.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.51, ss.288-314, 2019 (TRDizin)
2018
20188. THE EFFECT OF TEACHING THE SUBJECT“GRANULAR STRUCTURE OF SUBSTANCES” THROUGH AFOUR-STAGE LIFE-BASED TEACHING MODEL ONSTUDENTS’ ACADEMIC ACHIEVEMENT
Rusçuklu P., ZEREN ÖZER D.
European Journal of Education Studies , cilt.4, sa.1, ss.42-55, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20179. The Views of Pre-Service Teachers Regarding the Effectiveness of Peer Assisted Learning Method in the Science and Technology Laboratory Practices Course
ŞİMŞEKLİ Y., ZEREN ÖZER D., GÜNGÖR S. N.
Journal of Education and Training Studies , cilt.5, sa.12, ss.211-224, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201710. Analysis of Middle School Students’ Views and Impressions about a Science Center
ZEREN ÖZER D., Güngör S. N.
Journal of Turkish Science Education , cilt.14, sa.4, ss.108-125, 2017 (Scopus, TRDizin)
2016
201611. Ortaokul Öğrencilerinin Çevresel Tutumlarının Davranış Duygu Düşünce ve Eylemde Bulunmaya İsteklilik Açısından Değerlendirilmesi
ÖZATA YÜCEL E., ÖZKAN M., Güngör S. N., ZEREN ÖZER D.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.24, sa.4, ss.2021-2040, 2016 (TRDizin)
2015
201512. A Study on the Scientific Evaluation of the Biology Projects Submitted to the TUBITAK Secondary Education Research Projects Contest from the Bursa Region
ZEREN ÖZER D., GÜNGÖR S. N., ÖZKAN M.
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching , cilt.16, sa.1, ss.1-25, 2015 (Scopus)
2013
201313. A Study on The Evaluation of Science Projects of Primary School Students Based On Scientific Criteria
GÜNGÖR S. N., ZEREN ÖZER D., ÖZKAN M.
Asia-Pasific Forum on Science Learning and Teaching
, cilt.14, sa.2, ss.1-39, 2013 (Scopus)
2013
201314. Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri Üzerine Etkisi
ZEREN ÖZER D., ÖZKAN M.
Uluslararası Online Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.5, sa.3, ss.635-645, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201215. Proje Tabanlı Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri Üzerine Etkisi
ZEREN ÖZER D., ÖZKAN M.
Türk Fen Eğitimi Dergisi , cilt.9, sa.3, ss.119-130, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201216. Proje Tabanlı Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Biyoloji Konuları ile İlgili Akademik Başarılarına Etkisi
ZEREN ÖZER D., ÖZKAN M.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.25, sa.1, ss.205-216, 2012 (TRDizin)
2012
201217. Fen ve Teknoloji Dersi Öğretmenlerinin Canlılarda Üreme ve Gelişme Konusu Hakkındaki Görüşleri
ZEREN ÖZER D., ÖZKAN M.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.25, sa.1, ss.88-102, 2012 (TRDizin)
2011
201118. Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Biyoloji Deneylerini Uygulayabilme ve Bilimsel Süreç Becerilerini Analiz Edebilme Yeterlilikleri
ZEREN ÖZER D., GÜNGÖR S. N., ŞİMŞEKLİ Y.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.24, sa.2, ss.563-580, 2011 (TRDizin)
2011
201119. Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümü Öğretmen Adaylarının Biyoloji Konularındaki Akademik Başarılarına Etkisi
ZEREN ÖZER D., ÖZKAN M.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.24, sa.1, ss.181-207, 2011 (TRDizin)
2010
201020. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi BÖTE Bölümü Öğretmen Adaylarının Biyoloji Konularında Hazırladıkları Projelerin Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımları Açısından Değerlendirilmesi Bursa İli Örneği
ZEREN ÖZER D., ÖZKAN M.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.23, sa.2, ss.615-641, 2010 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Matematik ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Liderlik Yönelimlerinin İncelenmesi: Bursa İli Örneği
Karaduman B., Arslan Ç., Zeren Özer D.
EDU Congress 2023, Ankara, Türkiye, 20 Eylül 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
20232. Mathematics and Science Teacher Candidates' Perceptions of Problem Solving Skills
Arslan Ç., Zeren Özer D., Karaduman B.
International Conference on Social Science Research 2023, Budva, Karadağ, 30 Ağustos - 01 Eylül 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
20233. Self-Efficacy Perceptions of Mathematics and Science Teacher Candidates on their Digital Literacy
Zeren Özer D., Arslan Ç., Karaduman B.
International Conference on Social Science Research 2023, Budva, Karadağ, 30 Ağustos - 01 Eylül 2023, (Tam Metin Bildiri)
2021
20214. Felsefe İle Zenginleştirilmiş Ortaokul Fen Bilimleri Dersinin Öğrencilerin Bilimsel Yaratıcılıklarını Geliştirmedeki Rolü: Öğretmen Görüşleri.
ACAR ÜVER E. N., ZEREN ÖZER D.
XIV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
20215. Participation Reasons And Expectations Of The Teachers Applying To The Tübitak-4004-Supported Uludağ Nature Education
ZEREN ÖZER D., GÜNGÖR S. N., ÖZATA YÜCEL E., ÖZKAN M.
3nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Bursa, Türkiye, 30 Eylül - 03 Ekim 2021, ss.24-25, (Özet Bildiri)
2021
20216. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Maker Atölyesi’nde Yer Alan Etkinlikler ve Stem Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri
AKTAŞ D., KAKAYEV K., ZEREN ÖZER D.
3. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 30 Eylül - 03 Ekim 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
20217. Tübitak-4004 Destekli Uludağ Doğa Eğitimine Başvuruda Bulunan Öğretmenlerin Eğitime Katılma Nedenleri ve Eğitimden Beklentileri
ZEREN ÖZER D., GÜNGÖR S. N., ÖZATA YÜCEL E., ÖZKAN M.
3. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 30 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2020
20208. Robotik Atölyelerindeki Disiplinler Arası Uygulamaların Öğrenci Yaratıcılığını Geliştirmedeki Rolü: Yönetici ve Öğretmen Görüşleri
Acar Üver E. N., Zeren Özer D.
2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Bursa, Türkiye, 19 Kasım 2020, ss.342-351, (Tam Metin Bildiri)
2019
20199. 1. Üniversite- Okul İşbirliğine Dayalı Bilim ve Sanat Şenlikleri ile İlgili Katılımcı İlkokul ve Ortaokul Öğrencilerinin Görüşleri
ZEREN ÖZER D., Keskin Kargın E.
1. Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
201910. The Views of Secondary School Students That Participating in “Science Camp for YoungInventors” Supported by TUBITAK-4004 about Nature of Science
Köşnek T., ZEREN ÖZER D., Güngör S. N.
International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2017
201711. Bilim ve Teknoloji Merkezlerinin İlkokul 4.Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersindeki Akademik Başarı ve Tutumlarına Etkisi
ZEREN ÖZER D., Güngör S. N.
IVth International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201712. ”Kalbin Yapısı ve Bölümleri” konusunda Anatomy 4D Mobil Uygulaması Kullanılmasınını 6. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Etkisi
çam z., Bozkurt N., Berk Ç., ZEREN ÖZER D.
IVth International Eurasion Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201713. 7. Sınıf Fen Bilimleri Dersinde Antropi Teach Programının Kullanılmasının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi
Alp G., Demirkıran S., Bağışlayan R., Başak B., ZEREN ÖZER D.
IVth International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201714. Bilim ve teknoloji merkezlerinin ilkokul 4.sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersindeki akademik başarı ve tutumlarına etkisi
ZEREN ÖZER D., GÜNGÖR S. N.
IV th International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Tam Metin Bildiri)
2016
201615. 6 SINIF MADDENİN TANECİKLİ YAPISI ÜNİTESİNİN YAŞAM TEMELLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMINA GÖRE İŞLENMESİNİN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARI VE KALICILIĞINA ETKİSİ
Rusçuklu P., ZEREN ÖZER D.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİVEMATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2015
201516. The Views Of Uludağ University State Conservatorymiddle school students about living beings and vitality attributes
ZEREN ÖZER D., Güngör S. N.
ISNITE, Volos, Yunanistan, 11 - 13 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2014
201417. Bilim ve Teknoloji Merkezlerinin İlkokul ve Ortaokul Öğrencileri Üzerindeki Etkisinin Bilişsel ve Duyuşsal Beceriler Yönünden İncelenmesi: Bursa İli Örneği
ZEREN ÖZER D., GÜNGÖR S. N.
Uluslararası Katılımlı Türkiye Bilim Merkezleri Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 7 - 10 Kasım 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201418. Bilim ve Teknoloji Merkezlerinin İlkokul ve Ortaokul Öğrencileri Üzerindeki Etkisinin Bilişsel ve Duyuşsal Beceriler Yönünden İncelenmesi Bursa İli Örneği Projesi
ZEREN ÖZER D., Güngör S. N.
Uluslararası Katılımlı 2. Türkiye Bilim Merkezleri Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201419. Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Kapsamında Gönüllü Rehberlik Yapan Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bursa Bilim ve Teknoloji Merkezi Hakkındaki Görüşleri
ZEREN ÖZER D., Güngör S. N.
Uluslararası Katılımlı 2. Türkiye Bilim Merkezleri Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201420. Bursa Bilim ve Teknoloji Merkezi nin Mevcut Durumunun Tespiti Gönüllü Rehber Görüşleri
ZEREN ÖZER D., Güngör S. N., ÖZATA YÜCEL E.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2013
201321. Genç Mucitlere Yönelik Bilim Kampı
ZEREN ÖZER D., GÜNGÖR S. N.
Uludağ Üniversitesi III Bilgilendirme ve AR-GE Günleri, Bursa, Türkiye, 12 Mayıs 2013, (Tam Metin Bildiri)
2012
201222. The Views Of Science And Technology Teacher Candidates On Organ Donation
ZEREN ÖZER D., DEVECİ İ., ŞİMŞEKLİ Y.
International Interdisciplinary Social Inquiry Conference - IISIC 2012, 17 - 21 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2012
201223. Teacher Characteristics That Science and Technology Teacher Candidates Were Influenced by In The Past
DEVECİ İ., ŞİMŞEKLİ Y., ZEREN ÖZER D.
International Interdisciplinary Social Inquiry Conference - IISIC 2012, Bursa, Türkiye, 17 - 21 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
201224. TÜBİTAK Ortaöğretim Öğrencileri Arası Araştırma Projeleri Yarışması Kapsamında Bursa Bölgesi Biyoloji Projelerinin Bilimsel ve Teknik Ölçütlere Göre Değerlendirilmesi
ZEREN ÖZER D., ÖZKAN M.
Uluslararası Katılımlı Türkiye Bilim Merkezleri Sempozyumu, 26 - 27 Mayıs 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
201225. The Potential Problems That Pre Service Science Teachers May Experience During Project Guidance In Turkey
ZEREN ÖZER D., ÖZKAN M.
International New Perspectives In Science Education Conference, Floransa, Fransa, 8 - 09 Mart 2012, (Tam Metin Bildiri)
2011
201126. The Potentials Problems Pre Service Scinece Teachers May Experince During Project Guidance
ZEREN ÖZER D., ÖZKAN M.
World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), Aydın, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, (Tam Metin Bildiri)
2011
201127. The Potentials Problems That Biology And Scinece Teachers May Experince During Project Guidance
ZEREN ÖZER D., ÖZKAN M.
EAB 2011 Conference (III. Uluslar arası Eğitim Araştırmaları Kongresi), Kıbrıs (Kktc), 4 - 07 Mayıs 2011, (Tam Metin Bildiri)
2009
200928. The Effect of Design of Reproduction and Growth of Living Species Unit In Primary School Eighth Grade Science Course Curriculum On the Acquisition of Behaviors Aimed
ZEREN ÖZER D., ÖZKAN M.
Contemporary Scıence educatıon Research: Internatıonal Perspectıves, A collection of papers presented at ESERA 2009 Conference (European Science Education Research Association), İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos - 01 Eylül 2009, (Tam Metin Bildiri)
2008
200829. İlköğretim Fen Bilgisi Dersindeki Canlılarda Üreme ve Gelişme Ünitesinin Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşleri Bursa İli Örneği
ZEREN ÖZER D., ÖZKAN M.
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-8), Bolu, Türkiye, 27 - 28 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2019
20191. BİLİM MERKEZLERİNDE YER ALAN ETKİLEŞİMLİ BİLİMSEL MODELLER İLE BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ TAHMİN-GÖZLEM-AÇIKLAMA YÖNTEMİ ve UYGULAMA ÖRNEKLERİ
Güngör S. N., ZEREN ÖZER D., ÖZATA YÜCEL E.
Okul Duvarlarının Ötesine Öğrenme Yolculuğu Bilim-teknoloji Merkezleri ve Bilim Müzeleri, Fitnat Köseoğlu, Uygar Kanlı, Editör, Nobel yayıncılık, Ankara, ss.525-552, 2019
2014
20142. Project Based Learning Method In Science Education
ZEREN ÖZER D.
The Science and Education at the Beginning of tha 21st Century In Turkey, Kenan Morton, İlia Hristov, Olga Strelova, Zdravka Kostova, Editör, St Kliment Ohridski University, Sofya, ss.338-346, 2014
2011
20113. Free-Choice Informal Learning Environments in Science Education: The Case of Turkey
Zeren Özer D., Güngör S. N.
The Science and Education at the Beginning of the 21st Century in Turkey, Ilia Hristov,Olga Strelova,Zdravka Kostova,Kenan Morton, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.403-411, 2011
2011
20114. Predict-Observe-Explain (POE) Method in Science Education
GÜNGÖR S. N., ZEREN ÖZER D., ÖZATA YÜCEL E.
The Science and Education at the Beginning of the 21st Century in Turkey, Prof. Dr. Emin ATASOY, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, ss.260-274, 2011
Desteklenen Projeler
2024 - 2025
2024 - 2025Kutuplardan İznik Gölü'Ne İklim Krizi; Bilinçli Gençler İşbaşında-2
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Zeren Özer D.
2023 - 2024
2023 - 2024Öğretmen Adaylarının 21 Yüzyıl Becerilerinin Farklı Değişkenler Açısından Karşılaştırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ZEREN ÖZER D. (Yürütücü), KARADUMAN B., ARSLAN Ç.
2023 - 2024
2023 - 2024
Öğretmen adaylarının dijital karbon ayak izi farkındalıklarının incelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ÇALIŞ S. (Yürütücü), ERGÜL N. R., KAHRAMAN N., ZEREN ÖZER D.
2022 - 2024
2022 - 2024Bilim Merkezi ile Bütünleştirilmiş TGA yaklaşımına dayalı olarak geliştirilen Öğretim Modüllerinin Uygulanması ve Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ZEREN ÖZER D. (Yürütücü), GÜNGÖR S. N., ALKAYA A., ÖZATA YÜCEL E.
2022 - 2023
2022 - 2023Ekokent İznik-İznik Gölü ve Çevresinin Ekolojik ve Kültür Varlıklarını Öğreniyorum
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Güdenk H.(Yürütücü), Zeren Özer D., Güngör S. N.
2022 - 2023
2022 - 2023Kutuplardan İznik Gölüne İklim Krizi: Bilinçli Gençler İşbaşında
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Zeren Özer D., Karakiraz Özel S.(Yürütücü)
2018 - 2018
2018 - 2018Okul Çapı Zenginleştirme Modelinin Fen Alanındaki BİLSEM Öğretmenlerinin Profesyonel Gelişimlerine Etkisi.
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Zeren Özer D., Çepni S. (Yürütücü)
2017 - 2017
2017 - 2017
ULUDAĞ MİLLİ PARKI, BURSA VE ÇEVRESİNDE EKOLOJİ TEMELLİ DOĞA EĞİTİMİ VI
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
(Proje Özeti)
Özkan M.(Yürütücü), Zeren Özer D., Özata Yücel E., Güngör S. N.
2017 - 2017
2017 - 2017ULUDAĞ MİLLİ PARKI, BURSA VE ÇEVRESİNDE EKOLOJİ TEMELLİ DOĞA EĞİTİMİ VI
TÜBİTAK Projesi
ZEREN ÖZER D.
2013 - 2016
2013 - 2016
Bilim ve Teknoloji Merkezlerinin İlkokul ve Ortaokul Öğrencileri Üzerindeki Etkisinin Bilişsel ve Duyuşsal Beceriler Yönünden İncelenmesi: Bursa İli Örneği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
(Proje Özeti)
Zeren Özer D. (Yürütücü), Güngör S. N.
2013 - 2016
2013 - 2016Bilim ve Teknoloji Merkezlerinin İlkokul ve Ortaokul Öğrencileri Üzerindeki Etkisinin Bilişsel ve Duyuşsal Beceriler Yönünden İncelenmesi Bursa İli Örneği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ZEREN ÖZER D. (Yürütücü)
2013 - 2013
2013 - 2013Genç Mucitlere Yönelik Bilim Kampı
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
(Proje Özeti)
Zeren Özer D. (Yürütücü), Güngör S. N.
2013 - 2013
2013 - 20134004-Genç Mucitlere yönelik Bilim kampı
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Zeren Özer D. (Yürütücü)
2008 - 2008
2008 - 2008Uludağ Milli Parkı Bursa ve Çevresindeki Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi III
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Zeren Özer D., Özkan M.(Yürütücü)
2006 - 2006
2006 - 2006Uludağ Milli Parkı Bursa ve Çevresindeki Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi II
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Zeren Özer D., Özkan M.(Yürütücü)
Öğrenci Projeleri
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorÜniversite Öğrencilerinin Çevre Kirliliği Hakkındaki Görüşleri
Ar-Ge Projesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ, Türkiye
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2019 - 2019
2019 - 2019MEB HAMİ Projesi
Bilim Kurulu Üyesi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Temmuz 2021
Temmuz 2021TÜBİTAK Projesi
4006 - TÜBİTAK Bilim Fuarları Destekleme Programı, Bursa Uludağ Üniversitesi, Türkiye
Bilimsel Danışmanlıklar
2019 - 2020
2019 - 2020Diğer
MEB
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ, Türkiye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
15 Kasım 2019 - 17 Kasım 2019
15 Kasım 2019 - 17 Kasım 2019Okul Dışı Öğrenme Ortamları Kongresinde
Katılımcı
Kayseri-Türkiye
Davetli Konuşmalar
Ocak 2021
Ocak 2021Bilim ve Toplum Programları TÜBİTAK 4006 ve 2204 Araştırma Projeleri Bilgilendirme
Konferans
Ali Osman Sönmez Sosyal Bilimler Lises-Türkiye
Ocak 2021
Ocak 2021Bilim ve Toplum Programları TÜBİTAK 4006 Projeleri Danışmanlık
Seminer
Nilüfer Anadolu İmam Hatip Lisesi-Türkiye
Aralık 2020
Aralık 2020Bilim ve Toplum Programları TÜBİTAK 4006 Projeleri Danışmanlık
Seminer
Mihraplı Abdulkadir Anadolu İmam Hatip lisesi-Türkiye
Aralık 2020
Aralık 2020Bilim ve Toplum Programları TÜBİTAK 4004 Bilgilendirme
Seminer
ARGE Birimi-Türkiye
Aralık 2020
Aralık 2020Bilim ve Toplum Programları TÜBİTAK 4004 Bilgilendirme
Seminer
Ali Osman Sönmez Sosyal Bilimler Lisesi-Türkiye
Aralık 2020
Aralık 2020Araştırma Projeleri
Seminer
Uluslararası Murat Hüdavendigar Anadolu İmam Hatip Lisesi-Türkiye
Ekim 2020
Ekim 2020Eğitim Fakültesi AVESİS Eğitimi
Seminer
Bursa Uludağ Üniversitesi-Türkiye
Eylül 2020
Eylül 2020Eğitim Fakültesi Google Classroom Eğitimi
Seminer
Bursa Uludağ Üniversitesi-Türkiye
Aralık 2019
Aralık 2019Bilim ve Toplum Programları TÜBİTAK 4006 Projeleri
Seminer
Nuri Nihat Aslanoba Anadolu Lisesi-Türkiye
Ekim 2019
Ekim 2019TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarları ve Projeleri
Seminer
TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarları -Türkiye
Ekim 2019
Ekim 2019Okul Dışı Öğrenme Ortamları
Seminer
Okulum Bursa Projesi-Türkiye
Nisan 2019
Nisan 2019Suyun Önemi, Su Ayakizi ve Su Tasarrufu Hakkında Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Atölye Çalışması
Çalıştay
Dr. Ayten Bozkaya Ortaokulu-Türkiye
Jüri Üyelikleri
Nisan-2018
Nisan 2018Yarışma
Tübitak Ortaokul Öğrencileri Araştırma Proje Yarışması - Bursa Uludağ Üniversitesi
Nisan-2017
Nisan 2017Yarışma
Tübitak Ortaokul Öğrencileri Araştırma Proje Yarışması - Bursa Uludağ Üniversitesi
Haziran-2013
Haziran 2013Bilirkişi Kurulu
II. Ulusal Çocuk Kongresi, Bilim Kurulu Üyeliği - Bursa Uludağ Üniversitesi
Nisan-2013
Nisan 2013Yarışma
Bursa Milli Eğitim Müdürlüğü Bilim Şenliği - Bursa Uludağ Üniversitesi
Nisan-2012
Nisan 2012