Yayınlar & Eserler

Makaleler 44
Tümü (44)
SCI-E, SSCI, AHCI (10)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (12)
ESCI (2)
Scopus (16)
TRDizin (17)
Diğer Yayınlar (16)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 37

1. Building Bonds with Families through Art and 5 Family Culture Stories

NAEYC/NAECTE Annual Conference, Washington DC, Amerika Birleşik Devletleri, 01 Kasım 2022, cilt.1, ss.1, (Özet Bildiri)

2. Creating Connections: Using Clay and Drama in the form of Storytelling. (Classroom Workshop- 90 minutes)

USA IPA Play Conference, the American Association for Promoting the Child’s Right to Play-IPAUSA comes together for the “Right to Play…RIGHT NOW!” San Antonio, TX, Amerika Birleşik Devletleri, 01 Ekim 2022, cilt.1, ss.1, (Özet Bildiri)

3. Understanding Family Diversity through Creating a Clay/Drama-based Projects. (Oral Presentation & Session Host)

NAECTE 2022 Virtual Summer Conference “Playfulness ‘wonder’ and Self-care: Pathways to Preserving Early Childhood Education and Early Childhood Teacher Education.” 2022 NAECTE Summer Conference Website - Session 2 (google.com), Amerika Birleşik Devletleri, 01 Haziran 2022, cilt.1, ss.1, (Özet Bildiri)

4. The Reggio Emilia Approach

The panel "Vocational Tendencies in Early Childhood Care and Education (Erken Çocukluk Bakım ve Eğitiminde Mesleki Yönelimler)" Reconstruction of Vocational Schools in the Digital Era Symposium 10-13 May 2022; https://myosempozyumu.fsm.edu.tr/Dijital-Cagda-Meslek-Yuksekokullarinin-Yeniden-Yapilandirilmasi-Sempozyum-Programi--Paneller, Türkiye, 10 Mayıs 2022, cilt.1, ss.1, (Özet Bildiri)

5. MAKING TEACHING AND LEARNING VISIBLE THROUGH DOCUMENTATION AS ONE OF THE FUNDAMENTAL PRINCIPLES OF THE REGGIO EMILIA APPROACH

Texas A&M University-San Antonio & Voices ECT Collaboration Meeting​ ​, TX, Amerika Birleşik Devletleri, 20 Kasım 2021, (Özet Bildiri)

6. Examining Preschool Education in Turkey During Covid-19 Pandemic

World Education Leadership Symposium (WELS) "COVID-19 Educational Research (COVID-19 Educational Research, CovER): Crisis in Society and Impact on Education around the World", Online, İsviçre, 30 Ocak 2021, ss.22, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

8. An Exemplary Spritual Education in Early Childhood: Waldorf Education (Erken Çocuklukta Örnek Bir Ruh Eğitimi: Waldorf Eğitimi)

Uluslararası Erken Çocukluk Dönemi Din-Ahlak-Değerler Eğitimi ve Sorunları Sempozyumu, Balıkesir, Türkiye, 17 - 18 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

9. Okul Öncesi Alternatif Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Analizi: Reggio Emilia, High/Scope ve Waldorf

INTERNATIONAL CONGRESS OF PEDAGOGICAL RESEARCH, Düzce, Türkiye, 24 - 26 Haziran 2020, ss.136, (Özet Bildiri)

10. “Okul Öncesi Kaynaştırma Eğitiminde Reggio Emilia Yaklaşımı Örneği

5. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2020), Gaziantep, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2020, (Özet Bildiri)

11. ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE PROJE YAKLAŞIMI İLEGELENEKSEL EĞİTİM MODELİ’NİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ

INTERNATIONAL ASIAN CONGRESS ON CONTEMPORARY SCIENCES-IV, Baku, Azerbaycan, 26 - 28 Haziran 2020, (Özet Bildiri)

12. Reggio Emilia Approach in Early Childhood Education Promoting 21st Century Skills

International Conference on Interdisciplinary Educational Reflections (ICIER), Nicosia, Kıbrıs (Kktc), 19 - 20 Haziran 2020, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

13. Okul Öncesi Eğitiminde Duyusal Zengin Ortamlar: Reggio Emilia Örneği

1. Uluslararası Katılımlı Duyu Bütünleme Kongresi.(1. National Sensory Integration Congress with International Contribution https://www.en.udbk2019.org/), İstanbul, Türkiye, 12 - 13 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

14. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yaratıcılık Düzeylerinin İncelenmesi.

Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi (ceadder.org), Muğla, Türkiye, 01 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

15. Examining Awareness Level of Parents on TV Watching Habits Of Their Children

I. International Symposium on Animation, Kütahya, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

16. Erken çocukluk dönemi çocuklarına yönelik televizyon içeriklerinin aile çocuk gelişimi bağlamında değerlendirilmesi

TRT 4th International Children’s Media Conference, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Kasım 2015, (Tam Metin Bildiri)

17. Çocuk Ev Erken Dil Ve Okuryazarlık Gözlem Aracının Geçerlik Ve Güvenilirlik Çalışması

Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi: Disiplinlerarası Katkı, Kuram ve Uygulama Deneyimleri, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

18. Okul Öncesi Eğitimde Reggio Emilia Yaklaşımından Esinlenerek Yapılan Proje Uygulamaları Bir Eylem Araştırması

Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi: Disiplinlerarası Katkı, Kuram ve Uygulama Deneyimleri, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

19. A Qualitative Study to Understand Hands Heads Hearts on Science Education in Early Childhood Education Centers The Learner

The Learner: 21st International Conference on Learning, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Temmuz 2014, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

20. Reggio Emilia Yaklaşımı: Erken Çocukluk Eğitiminde Çağdaş bir Yaklaşım

“Teori, Uygulama ve Değerlendirmeleriyle Farklı Eğitim ve Öğretim Model / Yöntem / Yaklaşımlar” Eğitim Sempozyumu, Türkiye Özel Okullar Birliği (Türkiye Özel Okullar Birliği Dergisi), Antalya, Türkiye, 30 Ocak - 01 Şubat 2014, cilt.28, ss.38-46, (Tam Metin Bildiri)

21. Urban Second Graders Learning about Sun Earth and Moon through 3D Visualization

American Educational Research Assocation (AERA) Conference, Vancouver, Vancouver, British Columbia, Kanada, 1 - 03 Nisan 2012, (Özet Bildiri)

22. Students Perceptions of a Situated Learning Environment

World Conference on Educational Sciences, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Şubat 2010, cilt.2, ss.2171-2175, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

23. Teacher Candidates Experiences in the Society Service Course Examining the Project Do You Want to be a Child for One Day

Encouraging creativity in education, Collection of papers – a Handbook of ”Creative Approach to Teacher Education” for Current and Future Teachers, Zagreb, Hırvatistan, 1 - 03 Eylül 2009, (Tam Metin Bildiri)

25. A Symposium Session Weaving a Tapestry of Classroom Life Together Critiquing a Peer Culture School Culture Heuristic

The 16th international Reconceptualizing Early Childhood Education [RECE] 2008 Conference: Weaving with and across Paradigms and Traditions https://www.receinternational.org/archives.html https://www.receinternational.org/pdf/rece_program_2008.pdf, Victoria, Biritish Columbia, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Haziran 2008, (Özet Bildiri)

26. Quality Environment and Quality Science Education in a Reggio Emilia Inspired Preschool

The Association for Science Teachers Education (ASTE) 2008 International Conference, St. Louis, Missouri, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Ocak 2008, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

28. An Exemplary Approach to Natural Sciences Education in Preschool Reggio Emilia

National Association of Research in Science Teaching Conference (NARST), New Orleans, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Nisan 2007, (Tam Metin Bildiri)

29. Exploring Natural Sciences Education within a Reggio Emilia inspired Preschool Context

The Association for Science Teachers Education (ASTE) 2007 International Conference, Clearwater, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Ocak 2007, (Özet Bildiri)

30. You Cannot Play With Us Bullying and Exclusion of Children with Special Needs in Inclusive Classrooms

Americans with Disabilities Act (ADA) Multiple Perspectives on Access, Inclusion and Disability Conference, Columbus, Ohio, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Nisan 2006, (Özet Bildiri)

31. Okullarda Zorbalığa Maruz Kalan Çocuklar

VIII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2005, (Özet Bildiri)

32. A Fair Chance Discussion of Different Curricula and Inclusion of Young Children with Special Needs in General Classrooms

Americans with Disabilities Act (ADA) Multiple Perspectives on Access, Inclusion and Disability Conference, Columbus, Ohio, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Nisan 2005, (Özet Bildiri)

33. Designing a Learning Environment for Preschoolers with Disabilities

Americans with Disabilities Act (ADA) Multiple Perspectives on Access, Inclusion and Disability Conference, Columbus, Ohio, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Nisan 2005, (Özet Bildiri)

34. Öğretmen Tutumları Beklentileri Anketi

T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Orta Öğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2004, ss.648-655, (Tam Metin Bildiri)

35. A dan Z ye Güvenli Bir Okul Anasınıfından Orta Öğretime Çocuklar Arası Şiddete Karşı Bir Model Tasarımı

T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Orta Öğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2004, ss.656-662, (Tam Metin Bildiri)

36. Education in a Safe Environment A New School Wide Bullying Intervention Model

2nd International Quality in Early Childhood Primary Education Congress, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2004, (Özet Bildiri)

37. Play and Emergent Literacy in Early Childhood Education

2nd International Quality in Early Childhood Primary Education Congress, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2004, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma
Kitaplar 18

1. Multicultural Education in Early Childhood Education Policies (Chp 13, pp.409-435)

Early Childhood Education Policies, H. Ogelman & S. Sarac (Eds), Editör, Eğiten Kitap Yayınevi, Ankara., ss.409-434, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

2. ERKEN OKURYAZARLIK Becerileri ve Desteklenmesi

Early Literacy and Early Literacy Skills, F. Erbay, Editör, Eğiten Kitap Yayınevi, Ankara., ss.1-50, 2021

3. GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE DÜNYADA ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE FARKLI YAKLAŞIM, PROGRAM VE MODELLER

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI, NALAN KURU, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.25-54, 2020 Sürdürülebilir Kalkınma

4. Science Education in Reggio Emilia-inspired Altin Cag Preschools

Early Childhood Education, D. Farland-Smith, Editör, IntechOpen Publications, London, ss.1-15, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

5. Çocuklarda Problem Davranışlar ve Ailelerin Desteklenmesi

Aile Eğitimi, A. Arıkan B. Dinç, Editör, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.181-211, 2016

6. Erken Çocukluk Eğitiminde Gelişimsel Olarak Uygun Uygulamalar Anlayışı ve Türkiye’de Erken Çocukluk Eğitimi Programları

Okul Öncesi Eğitime Giriş, N.Avcı ve M.Toran, Editör, Eğiten Kitap Yayınevi, Ankara, Ankara, ss.151-179, 2015

7. Duyarlı Öğrenciler Topluluğu Oluşturma: Çocuklara Rehberlik

Erken Çocukluk Eğitiminde Etkili Uygulamalar Effective Practices in Early Childhood Education Building a Foundation Pearson, Hatice Zeynep İnan Taşkın İnan, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.236-271, 2015 Sürdürülebilir Kalkınma

8. Farklı Eğitim Yaklaşım ve Modellerinde Yaratıcılık

Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 2 Yaratıcılığın Keşfi, Çelebi-Öncü E., Editör, Hedef CS yayıncılık, Ankara, ss.54-73, 2014 Sürdürülebilir Kalkınma

9. Okul Öncesi Dönem Çocuklarına Bilimsel Süreç Becerilerinin Kazandırılması

Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Eğitimi, Mustafa Metin, Çiğdem Şahin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.75-95, 2014

10. Anaokulu çocuklarının sosyal ve duygusal gelişimi

Erken çocukluk döneminde gelişim Multi kültürel bakış açısından, Berrin Akman, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.294-326, 2013

11. Okulöncesi Eğitimde Proje Yaklaşımına Dayalı Uygulamalar

Özel Öğretim Yöntemleri II, A.Arıkan, Editör, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayınları, ss.119-152, 2013

12. Anaokulu çocuklarının fiziksel ve motor gelişimi

Erken çocukluk döneminde gelişim Multi kültürel bakış açısından, Berrin Akman, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.196-225, 2013

14. Peer Culture Processes Embedded in Natural Sciences Projects of Preschoolers

Educating Toddlers to Teachers Learning to See and Influence the School and Peer Cultures of Classrooms, D. Fernie, S. Madrid, R. Kantor, Editör, Hampton Press, USA, NJ, ss.143-166, 2011

15. Bağlaşımcılık/Bağ Kuramı (Edward L. Thorndike) ve Edimsel Koşullama (B. Frederic Skinner)

Öğrenme Öğretme Kuram Ve Yaklaşımları, B. Oral (Ed.), Editör, Pegem, Ankara, ss.73-100, 2011

16. Okul Öncesi Eğitim Ve Okul Öncesi Eğitim Programı

Okul Öncesi Eğitimde Özel Öğretim Yöntemleri, Fatma Alisinanoğlu, Editör, PegemA Akademi, Ankara, ss.1-23, 2011

17. Okul Öncesi Eğitim Programında Değerler Eğitiminin Kapsamı

Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi, A.Arıkan, Editör, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.95-122, 2011

18. Erken Çocukluk Eğitiminde Yaratıcılık: Reggio Emilia Örneği.

Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi, Çelebi-Öncü, E., Editör, Pegema, Ankara, ss.159-175, 2010
Ansiklopedide Bölümler 2

1. Early Childhood Education An international Encyclopedia v1

Greenwood Publishing Group, Praeger: Westport, CT, USA, ss.140-145, 2007 Sürdürülebilir Kalkınma

2. Early Childhood Education An international Encyclopedia V2

Greenwood Publishing Group, Praeger: Westport, CT, USA, ss.340-344, 2007 Sürdürülebilir Kalkınma
Metrikler

Yayın

102

Yayın (WoS)

13

Yayın (Scopus)

17

Atıf (WoS)

131

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

91

H-İndeks (Scopus)

5

Atıf (TrDizin)

22

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

60

Proje

1

Tez Danışmanlığı

5

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları