Prof. Dr. YELİZ YAZGAN


EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM

Sınıf Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

65

Yayın (WoS)

9

Yayın (Scopus)

9

Atıf (WoS)

14

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

29

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

41

H-İndeks (Scholar)

3

Atıf (TrDizin)

54

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Sobiad)

39

H-İndeks (Sobiad)

2

Atıf (Diğer Toplam)

132

Tez Danışmanlığı

6

Açık Erişim

8
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2002 - 2007

2002 - 2007

Doktora

Bursa Uludağ Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, İlköğretim (Dr), Türkiye

1998 - 2002

1998 - 2002

Yüksek Lisans

Bursa Uludağ Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, İlköğretim (Yl) (Tezli), Türkiye

1994 - 1998

1994 - 1998

Lisans

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2007

2007

Doktora

10-11 yaş grubundaki öğrencilerin kesirleri kavramaları üzerine deneysel bir çalışma

Bursa Uludağ Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ

2002

2002

Yüksek Lisans

İlköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin problem çözme stratejilerini kullanabilme düzeyleri üzerine bir çalışma

Bursa Uludağ Üniversitesi

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM

2018 - 2020

2018 - 2020

Dr. Öğr. Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM

2011 - 2018

2011 - 2018

Yrd. Doç. Dr.

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM

2007 - 2011

2007 - 2011

Öğretim Görevlisi Dr.

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM

2000 - 2007

2000 - 2007

Araştırma Görevlisi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM

Akademi Dışı Deneyim

1999 - 2000

1999 - 2000

Öğretmen

BURSA KARACABEY BEYLİK İLKÖĞ.OK., Öğretmen

1998 - 1999

1998 - 1999

Öğretmen

SAKARYA FERİZLİ KONUKLU İLKÖĞ.OK., Öğretmen

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Matematik Alan Araştırmaları

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Tez Danışmanlığı

Matematik Öğretimi Uygulamaları

Uzmanlık Alan Dersi

Matematik Öğretiminde Öğretim Ortamları Hazırlama

Seminer

Lisans

Lisans

Matematik Öğretimi I

MatematikÖğretimi II

Matematikte Problem Çözme

Okul Deneyimi

Muhakeme ve İspat Yöntemleri

Problem Çözme Stratejileri

Öğretmenlik Uygulaması

Makaleler

Tümü (28)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (3)
Scopus (8)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (9)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. Identifying pre-service mathematics teachers’ non-routine problem perceptions through non- routine problem posing

YAZGAN Y., KOZAKLI ÜLGER T.

13th Congress of European Research in Mathematics Education (CERME 13), Budapest, Macaristan, 10 - 14 Temmuz 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

2. Identifying pre-service mathematics teachers’ non-routine problem perceptions through non-routine problem posing

YAZGAN Y., KOZAKLI ÜLGER T.

13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), 10 - 14 Temmuz 2023, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

3. BİR ONUNCU SINIF ÖĞRENCİSİNİN SIRADIŞI PROBLEM KURMA PERFORMANSI

Kaya S. N., YAZGAN Y.

5th INTERNATIONAL SYMPOSIUM OF TURKISH COMPUTER AND MATHEMATICS EDUCATION, Antalya/Alanya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

4. GIFTED STUDENTS’ STRATEGY FLEXIBILITY IN NON-ROUTINE PROBLEM SOLVING

YAZGAN Y., Güzel S., YAPAR SÖĞÜT G.

14th International Congress on Mathematical Education, Çin, 11 - 18 Temmuz 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

5. Flexibility in partitioning strategies of fourth graders

YAZGAN Y.

9th ERME (European Society for Research in Mathematics Education) Topic Conference, Birleşik Krallık, 12 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

6. Sıradışı problem çözme eğitiminin sekizinci sınıf öğrencilerinin stratejik esneklik ve liselere giriş sınavı başarısına etkisi

GENÇ T., YAZGAN Y.

14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (online), Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

2019

2019

7. Non-Routine Problem Posing: An Emotional Perspective

KOZAKLI T., YAZGAN Y.

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

8. Sıra Dışı Problem Çözmede Analojik Muhakeme

ŞAHİN H. B., YAZGAN Y.

UFBMEK, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

9. Non-Routine Problem Posing Skills of Prospective Mathematics Teacher

KOZAKLI T., YAZGAN Y.

42nd Annual Meeting of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 3 - 08 Temmuz 2018

2018

2018

10. Matematik Eğitiminde “Problem Çözme” Tezleri: Bir İçerik Analiz Çalışması

SOYUÇOK M., YAZGAN Y.

1. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

11. EFFECT OF PROBLEM SOLVING TRAINING ON 7TH GRADERS’ BRAIN HEMISPHERIC DOMINANCE

Yapar Söğüt G., YAZGAN Y.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), Muğla, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

12. Matematiksel Muhakeme Türlerinin Yükseköğretime Geçiş Sınavındaki Temel Matematik Doğruları İle İlişkisi

Akbulut M. S., Yaşar M., Savaş F., YAZGAN Y.

12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

13. BEŞ ALTI VE YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİKSEL OKURYAZARLIK DÜZEYLERİ

Güzel S., Karabulut T., Bulan B., Mutlu E., Şahin G., Polat U., et al.

12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİFATİH EĞİTİM FAKÜLKTESİ28–30 Eylül 2016 TRABZONBİLDİRİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.170, (Özet Bildiri)

2016

2016

14. STRATEGIC FLEXIBILITY OF PROSPECTIVE TEACHERS

YAZGAN Y., ARSLAN Ç.

40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Szeged, Macaristan, 3 - 07 Ağustos 2016, cilt.1, ss.271, (Özet Bildiri)

2016

2016

15. Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlığı Düzeyleri

YAZGAN Y., Kozan D., Özkan Y.

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.261, (Özet Bildiri)

2015

2015

16. The Investigation of Fourth Graders' Construction Process of Fractional Multiplication Using Rbc plus C Model

Celebioglu B., YAZGAN Y.

7th World Conference on Educational Sciences, Athens, Yunanistan, 5 - 07 Şubat 2015, cilt.197, ss.316-319, (Tam Metin Bildiri) identifier

2014

2014

17. Yüksek başarılı 7 sınıf öğrencilerinin kesirleri karşılaştırmada kullandıkları stratejiler

SÖĞÜT G., YAZGAN Y.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.435-436, (Özet Bildiri)

2014

2014

18. MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ YATKIN OLDUKLARI MUHAKEME TÜRLERİ

KOZAKLI T., YAZGAN Y.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik EğitimiKongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014

2012

2012

19. İlköğretim öğrencilerinin sıradışı problem çözme stratejilerini kullanma düzeyleri arasındaki ilişki

YAZGAN Y., KIRMIZI B., GAVAZ H. O.

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.484, (Özet Bildiri)

2013

2013

20. Relationship between high school students university entrance exam scores and their non routine problem solving skills

YAZGAN Y., GAVAZ H. O., KIRMIZI B.

The 37th Conference of International Group for the Psychology of Mathematics Education, Almanya, 28 Temmuz - 02 Ağustos 2013, cilt.5, ss.199, (Özet Bildiri)

2012

2012

21. Common and flexible use of mathematical non routine problem solvıng strategies

YAZGAN Y., ARSLAN Ç.

The 12th International Congress on Mathematics Education, Seul, Güney Kore, 8 - 15 Temmuz 2012, ss.3044-3052, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

22. Common and Flexible use of Mathematical Non Routine ProblemSolving Strategies

YAZGAN Y., ARSLAN Ç.

12th International Congress on Mathematical Education, Seoul, Güney Kore, 8 - 15 Temmuz 2012, ss.3044-3052, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

23. Relationship between usage levels of ”looking for a pattern” and ”simplifying the problem” strategies

YAZGAN Y., ARSLAN Ç.

The 35th Conference of The International Group for The Psychology of Mathematics Education, PME, Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, cilt.1, ss.417, (Özet Bildiri)

2011

2011

24. RELATIONSHIP BETWEEN USAGE LEVELS OF "LOOKING FOR A PATTERN" AND "SIMPLIFYING THE PROBLEM" STRATEGIES

YAZGAN Y., Arslan C.

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.417, (Tam Metin Bildiri) identifier

2009

2009

25. İlköğretim öğrencilerinin bağıntı bulma ve sistematik liste yapma stratejilerini kullanma düzeyleri

YAZGAN Y., ÇELEBİOĞLU B., EZENTAŞ R.

Matematikçiler Derneği Matematik Sempozyumu, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2009, ss.11, (Özet Bildiri)

2010

2010

26. Usage of non routine problem solving strategies at the first grade level

BURCU Ç., YAZGAN Y., ÇELEBİOĞLU B.

World Conference on Educational Sciences (WCES), Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, ss.268, (Özet Bildiri)

2010

2010

27. Usage of non-routine problem solving strategies at first grade level

Celebioglu B., YAZGAN Y., EZENTAŞ R.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2968-2974, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2008

2008

28. Solving fraction problems which are represented in a context

YAZGAN Y., ALTUN M.

XIII. IOSTE (International Organization for Science and Technology Education) Symposium, Türkiye, 21 - 26 Eylül 2008, ss.1057-1063, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

29. Sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel yatkınlık düzeylerinin belirlenmesi

YAZGAN Y., AKKAYA R., SEZGİN MEMNUN D.

VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)

2008

2008

30. An examination of 4th and 5th grade students fractional understanding in terms of gender

YAZGAN Y., ALTUN M.

International Conference on Educational Sciences (ICES), Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Temmuz 2008, cilt.3, ss.2047-2051, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

31. Lise matematik ders kitaplarının kullanım şekli ve sıklığı

ALTUN M., ARSLAN Ç., YAZGAN Y.

Matematikçiler Derneği Matematik Sempozyumu, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2004, (Özet Bildiri)

2002

2002

32. İlköğretim besinci sınıf öğrencilerinin zihinden hesap ve tahmin becerilerinin geliştirilmesi

YAZGAN Y., BİNTAŞ J., ALTUN M.

V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.1135-1141, (Tam Metin Bildiri)

2000

2000

33. İlköğretim okulu 1 kademe öğrencilerinin matematiksel dünyası ve matematik bilgileri kullanma becerileri

YAZGAN Y., ERGÜL N. R.

IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2000, ss.100, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2021

2021

1. Examining the problems in 4th grade mathematics textbook in terms of sensitivity to social issues

BİNGÜL Ç., YAZGAN Y.

Bridging Theory and Practices for Educational Sciences, Kabadayı, Abdülkadir, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.59-78, 2021

2018

2018

2. Ölçme

YAZGAN Y.

KURAMDAN UYGULAMAYA SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SETİMATEMATİK ÖĞRETİMİ, Recai Akkaya, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, ss.363-421, 2018

2012

2012

4. Are non-routine problems panacea in developing mathematical problem solving skills: samples of strategies developed by elementary school students

YAZGAN Y.

Education and Science in a Globalizing World A Case Study of Turkey, Ilia Christov, Recep Efe, Emin Atasoy, Editör, Paradigma, ss.416-430, 2012


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 15

h-indeksi (WOS): 2