Yayınlar & Eserler

Makaleler 28
Tümü (28)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (3)
Scopus (8)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (9)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 33

1. Identifying pre-service mathematics teachers’ non-routine problem perceptions through non- routine problem posing

13th Congress of European Research in Mathematics Education (CERME 13), Budapest, Macaristan, 10 - 14 Temmuz 2023, (Özet Bildiri)

2. Identifying pre-service mathematics teachers’ non-routine problem perceptions through non-routine problem posing

13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), 10 - 14 Temmuz 2023, (Tam Metin Bildiri)

3. BİR ONUNCU SINIF ÖĞRENCİSİNİN SIRADIŞI PROBLEM KURMA PERFORMANSI

5th INTERNATIONAL SYMPOSIUM OF TURKISH COMPUTER AND MATHEMATICS EDUCATION, Antalya/Alanya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

4. GIFTED STUDENTS’ STRATEGY FLEXIBILITY IN NON-ROUTINE PROBLEM SOLVING

14th International Congress on Mathematical Education, Çin, 11 - 18 Temmuz 2021, (Özet Bildiri)

5. Flexibility in partitioning strategies of fourth graders

9th ERME (European Society for Research in Mathematics Education) Topic Conference, Birleşik Krallık, 12 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

6. Sıradışı problem çözme eğitiminin sekizinci sınıf öğrencilerinin stratejik esneklik ve liselere giriş sınavı başarısına etkisi

14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (online), Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

7. Non-Routine Problem Posing: An Emotional Perspective

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)

8. Sıra Dışı Problem Çözmede Analojik Muhakeme

UFBMEK, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

9. Non-Routine Problem Posing Skills of Prospective Mathematics Teacher

42nd Annual Meeting of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 3 - 08 Temmuz 2018

10. Matematik Eğitiminde “Problem Çözme” Tezleri: Bir İçerik Analiz Çalışması

1. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)

11. EFFECT OF PROBLEM SOLVING TRAINING ON 7TH GRADERS’ BRAIN HEMISPHERIC DOMINANCE

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), Muğla, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

12. Matematiksel Muhakeme Türlerinin Yükseköğretime Geçiş Sınavındaki Temel Matematik Doğruları İle İlişkisi

12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

13. BEŞ ALTI VE YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİKSEL OKURYAZARLIK DÜZEYLERİ

12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİFATİH EĞİTİM FAKÜLKTESİ28–30 Eylül 2016 TRABZONBİLDİRİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.170, (Özet Bildiri)

14. STRATEGIC FLEXIBILITY OF PROSPECTIVE TEACHERS

40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Szeged, Macaristan, 3 - 07 Ağustos 2016, cilt.1, ss.271, (Özet Bildiri)

15. Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlığı Düzeyleri

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.261, (Özet Bildiri)

16. The Investigation of Fourth Graders' Construction Process of Fractional Multiplication Using Rbc plus C Model

7th World Conference on Educational Sciences, Athens, Yunanistan, 5 - 07 Şubat 2015, cilt.197, ss.316-319, (Tam Metin Bildiri) identifier

17. Yüksek başarılı 7 sınıf öğrencilerinin kesirleri karşılaştırmada kullandıkları stratejiler

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.435-436, (Özet Bildiri)

18. MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ YATKIN OLDUKLARI MUHAKEME TÜRLERİ

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik EğitimiKongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014

19. İlköğretim öğrencilerinin sıradışı problem çözme stratejilerini kullanma düzeyleri arasındaki ilişki

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.484, (Özet Bildiri)

20. Relationship between high school students university entrance exam scores and their non routine problem solving skills

The 37th Conference of International Group for the Psychology of Mathematics Education, Almanya, 28 Temmuz - 02 Ağustos 2013, cilt.5, ss.199, (Özet Bildiri)

21. Common and flexible use of mathematical non routine problem solvıng strategies

The 12th International Congress on Mathematics Education, Seul, Güney Kore, 8 - 15 Temmuz 2012, ss.3044-3052, (Tam Metin Bildiri)

22. Common and Flexible use of Mathematical Non Routine ProblemSolving Strategies

12th International Congress on Mathematical Education, Seoul, Güney Kore, 8 - 15 Temmuz 2012, ss.3044-3052, (Tam Metin Bildiri)

23. Relationship between usage levels of ”looking for a pattern” and ”simplifying the problem” strategies

The 35th Conference of The International Group for The Psychology of Mathematics Education, PME, Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, cilt.1, ss.417, (Özet Bildiri)

24. RELATIONSHIP BETWEEN USAGE LEVELS OF "LOOKING FOR A PATTERN" AND "SIMPLIFYING THE PROBLEM" STRATEGIES

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.417, (Tam Metin Bildiri) identifier

25. İlköğretim öğrencilerinin bağıntı bulma ve sistematik liste yapma stratejilerini kullanma düzeyleri

Matematikçiler Derneği Matematik Sempozyumu, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2009, ss.11, (Özet Bildiri)

26. Usage of non routine problem solving strategies at the first grade level

World Conference on Educational Sciences (WCES), Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, ss.268, (Özet Bildiri)

27. Usage of non-routine problem solving strategies at first grade level

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2968-2974, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

28. Solving fraction problems which are represented in a context

XIII. IOSTE (International Organization for Science and Technology Education) Symposium, Türkiye, 21 - 26 Eylül 2008, ss.1057-1063, (Tam Metin Bildiri)

29. Sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel yatkınlık düzeylerinin belirlenmesi

VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)

30. An examination of 4th and 5th grade students fractional understanding in terms of gender

International Conference on Educational Sciences (ICES), Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Temmuz 2008, cilt.3, ss.2047-2051, (Tam Metin Bildiri)

31. Lise matematik ders kitaplarının kullanım şekli ve sıklığı

Matematikçiler Derneği Matematik Sempozyumu, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2004, (Özet Bildiri)

32. İlköğretim besinci sınıf öğrencilerinin zihinden hesap ve tahmin becerilerinin geliştirilmesi

V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.1135-1141, (Tam Metin Bildiri)

33. İlköğretim okulu 1 kademe öğrencilerinin matematiksel dünyası ve matematik bilgileri kullanma becerileri

IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2000, ss.100, (Özet Bildiri)
Kitaplar 4

1. Examining the problems in 4th grade mathematics textbook in terms of sensitivity to social issues

Bridging Theory and Practices for Educational Sciences, Kabadayı, Abdülkadir, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.59-78, 2021

2. Ölçme

KURAMDAN UYGULAMAYA SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SETİMATEMATİK ÖĞRETİMİ, Recai Akkaya, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, ss.363-421, 2018

4. Are non-routine problems panacea in developing mathematical problem solving skills: samples of strategies developed by elementary school students

Education and Science in a Globalizing World A Case Study of Turkey, Ilia Christov, Recep Efe, Emin Atasoy, Editör, Paradigma, ss.416-430, 2012
Metrikler

Yayın

65

Yayın (WoS)

9

Yayın (Scopus)

9

Atıf (WoS)

13

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

28

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

41

H-İndeks (Scholar)

3

Atıf (TrDizin)

54

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Sobiad)

39

H-İndeks (Sobiad)

2

Atıf (Diğer Toplam)

132

Tez Danışmanlığı

6

Açık Erişim

8
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları