Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

BİR ONUNCU SINIF ÖĞRENCİSİNİN SIRADIŞI PROBLEM KURMA PERFORMANSI

5th INTERNATIONAL SYMPOSIUM OF TURKISH COMPUTER AND MATHEMATICS EDUCATION, Antalya/Alanya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021

GIFTED STUDENTS’ STRATEGY FLEXIBILITY IN NON-ROUTINE PROBLEM SOLVING

14th International Congress on Mathematical Education, Çin, 11 - 18 Temmuz 2021

Flexibility in partitioning strategies of fourth graders

9th ERME (European Society for Research in Mathematics Education) Topic Conference, Birleşik Krallık, 12 Mayıs 2021

Non-Routine Problem Posing: An Emotional Perspective

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, 26 - 28 Eylül 2019

Non-Routine Problem Posing Skills of Prospective Mathematics Teacher

42nd Annual Meeting of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 3 - 08 Temmuz 2018

EFFECT OF PROBLEM SOLVING TRAINING ON 7TH GRADERS’ BRAIN HEMISPHERIC DOMINANCE

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), Muğla, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017

BEŞ ALTI VE YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİKSEL OKURYAZARLIK DÜZEYLERİ

12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİFATİH EĞİTİM FAKÜLKTESİ28–30 Eylül 2016 TRABZONBİLDİRİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.170

STRATEGIC FLEXIBILITY OF PROSPECTIVE TEACHERS

40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Szeged, Macaristan, 3 - 07 Ağustos 2016, cilt.1, ss.271

Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlığı Düzeyleri

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.261

The Investigation of Fourth Graders' Construction Process of Fractional Multiplication Using Rbc plus C Model

7th World Conference on Educational Sciences, Athens, Yunanistan, 5 - 07 Şubat 2015, cilt.197, ss.316-319 identifier

Yüksek başarılı 7 sınıf öğrencilerinin kesirleri karşılaştırmada kullandıkları stratejiler

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.435-436

MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ YATKIN OLDUKLARI MUHAKEME TÜRLERİ

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik EğitimiKongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014

Relationship between high school students university entrance exam scores and their non routine problem solving skills

The 37th Conference of International Group for the Psychology of Mathematics Education, Almanya, 28 Temmuz - 02 Ağustos 2013, cilt.5, ss.199

Common and flexible use of mathematical non routine problem solvıng strategies

The 12th International Congress on Mathematics Education, Seul, Güney Kore, 8 - 15 Temmuz 2012, ss.3044-3052

Common and Flexible use of Mathematical Non Routine ProblemSolving Strategies

12th International Congress on Mathematical Education, Seoul, Güney Kore, 8 - 15 Temmuz 2012, ss.3044-3052

Relationship between usage levels of ”looking for a pattern” and ”simplifying the problem” strategies

The 35th Conference of The International Group for The Psychology of Mathematics Education, PME, Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, cilt.1, ss.417

RELATIONSHIP BETWEEN USAGE LEVELS OF "LOOKING FOR A PATTERN" AND "SIMPLIFYING THE PROBLEM" STRATEGIES

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.417 identifier

Usage of non routine problem solving strategies at the first grade level

World Conference on Educational Sciences (WCES), Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, ss.268

Usage of non-routine problem solving strategies at first grade level

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2968-2974 identifier identifier

Solving fraction problems which are represented in a context

XIII. IOSTE (International Organization for Science and Technology Education) Symposium, Türkiye, 21 - 26 Eylül 2008, ss.1057-1063

Sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel yatkınlık düzeylerinin belirlenmesi

VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008

An examination of 4th and 5th grade students fractional understanding in terms of gender

International Conference on Educational Sciences (ICES), Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Temmuz 2008, cilt.3, ss.2047-2051

Lise matematik ders kitaplarının kullanım şekli ve sıklığı

Matematikçiler Derneği Matematik Sempozyumu, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2004

İlköğretim besinci sınıf öğrencilerinin zihinden hesap ve tahmin becerilerinin geliştirilmesi

V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.1135-1141

Kitap & Kitap Bölümleri

Examining the problems in 4th grade mathematics textbook in terms of sensitivity to social issues

Bridging Theory and Practices for Educational Sciences, Kabadayı, Abdülkadir, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.59-78, 2021

Ölçme

KURAMDAN UYGULAMAYA SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SETİMATEMATİK ÖĞRETİMİ, Recai Akkaya, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, ss.363-421, 2018

Are non-routine problems panacea in developing mathematical problem solving skills: samples of strategies developed by elementary school students

Education and Science in a Globalizing World A Case Study of Turkey, Ilia Christov, Recep Efe, Emin Atasoy, Editör, Paradigma, ss.416-430, 2012

Metrikler

Yayın

59

Atıf (WoS)

9

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

19

H-İndeks (Scopus)

3

Tez Danışmanlığı

6

Açık Erişim

6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları