SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Views of STEM-trained Teachers on STEM Education in Türkiye
Journal of STEM Teacher Institutes
, cilt.2, sa.2, ss.39-54, 2022 (Hakemli Dergi)
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlara Yönelik Görüşleri
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.2, ss.1830-1890, 2022 (Hakemli Dergi)
4. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Madde ve Özellikleri Ünitesinde Kullanılan Bağlam Temelli Etkinliklere İlişkin Öğrenci Görüşleri: Durum Çalışması
Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.334-360, 2021 (Hakemli Dergi)
CONCEPT CARTOON SAMPLES INTEGRATED INTO PROBLEM-BASED LEARNING IN A SCIENCE COURSE
Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi
, cilt.10, sa.2, ss.127-145, 2020 (Hakemli Dergi)
The effect of the nature education science camp on the middle school students’xx environmental attitudes and perceptions
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.128-144, 2020 (Hakemli Dergi)
Ortaokul Öğrencilerinin Hücre Konusunu Anlama ve Günlük Yaşamla İlişkilendirme Durumlarının Belirlenmesi
Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi
, cilt.3, sa.2, ss.125-143, 2020 (Hakemli Dergi)
Investigation of pre-service teachers related to information and communication technologies skills
Online Fen Eğitimi Dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.104-116, 2019 (Hakemli Dergi)
Rehberli araştırma-sorgulama yaklaşımına uygun web destekli fen materyali geliştirilmesi: Kemikler
Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.96-108, 2019 (Hakemli Dergi)
The Relationship between Elementary Students’ Problem Solving and Inquiry Learning Skills
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.10, sa.4, ss.432-440, 2017 (Hakemli Dergi)
National and International Advances in Physics Education in the Last Three Years: A Thematic Review
Journal of Turkish Science Education
, cilt.14, sa.3, ss.87-108, 2017 (Scopus)
Fen derslerinde kavram karikatürü kullanım örnekleri ve öğrenci öğretmen görüşleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.16, sa.3, ss.773-791, 2016 (Hakemli Dergi)
THE DETERMINATION OF SCIENCE TEACHER CANDIDATES IDEAS ON CELL SUBJECT THROUGH DRAWING METHOD
The Online Journal of New Horizons in Education
, cilt.6, sa.2, ss.112-123, 2016 (Hakemli Dergi)
İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersinde Drama Yöntemi Kullanımının Öğrenci Tutum ve Motivasyonu Üzerine Etkisi
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
, cilt.4, sa.4, ss.23-40, 2014 (Hakemli Dergi)
Ortaokul Öğrencilerinin Madde Konusuna Yönelik Fikirleri Çizim Yöntemi
İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.13, sa.3, ss.827-846, 2014 (Hakemli Dergi)
Fen ve Teknoloji Dersi Vücudumuzda Sistemler Ünitesinde Drama Yönteminin Etkililiği İki Aşamalı Teşhis Testi Kullanımı
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.6, sa.2, ss.153-182, 2012 (Hakemli Dergi)
FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİ İÇERİSİNDE KAVRAM KARİKATÜRLERİ BİR ETKİNLİK ÖRNEĞİ ISINAN TANECİKLERİN DANSI
Western Anarolia Journal of Educational Science
, cilt.3, sa.5, ss.68-87, 2012 (Hakemli Dergi)
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN MADDENİN TANECİKLİ YAPISI ÜNİTESİNE YÖNELİK ANLAMA DÜZEYLERİNİN ÇİZİM YOLUYLA BELİRLENMESİ VE FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE ANALİZİ
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
, cilt.1, sa.4, ss.255-265, 2012 (Hakemli Dergi)
Analoji ve Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı Temelli Rehber Materyal Geliştirme Çalışması Madde ve Değişim Öğrenme Alanı
Kuramsal Eğitimbilim
, cilt.4, sa.2, ss.30-64, 2011 (Hakemli Dergi)
AN ASSESSMENT OF PROSPECTIVE TEACHERS PRESENTATION SKILLS
Western Anatolia Journal of Educational Science
, ss.59-66, 2011 (Hakemli Dergi)
İlköğretim Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersinde Drama Yöntemi Kullanılmasına İlişkin Görüşleri
Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.124-157, 2011 (Hakemli Dergi)
Dramanın İlköğretimde Kullanılabilirliğine Yönelik Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri Demirci Eğitim Fakültesi Örneği
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.43, sa.1, ss.165-191, 2010 (Hakemli Dergi)
Analoji ve Araştırma Temelli Öğrenme Yaklaşımına Dayalı Rehber Materyal Uygulaması ile Buna Yönelik Öğrenci Görüşleri
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.33-53, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Fen bilimleri öğretmenlerinin bağlam temelli öğrenmeye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
ERPA International Congresses on Education, 19 - 22 Haziran 2019
Fen bilimleri öğretim programındaki kazanımların yaşam becerileri açısından incelenmesi
ERPA International Congresses on Education, 19 - 22 Haziran 2019
Fen bilimleri öğretmenlerinin sistem düşünme becerisine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi.
International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, 12 - 14 Nisan 2019
Doğa eğitimi bilim kampının ortaokul öğrencilerinin çevreye yönelik tutum ve algılarına etkisi
International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, 12 - 14 Nisan 2019
Fen eğitiminde web destekli araştırma-sorgulamaya dayalı öğrenme konusunda yapılan çalışmaların tematik içerik analizi
4th International Scientific Research Congress, 14 - 17 Şubat 2019
Çağdaş yaklaşımlar eğitiminin öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik öz yeterliklerine ve TPAB özgüvenlerine etkisinin incelenmesi
VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 9 - 11 Mayıs 2018
Fen bilgisi öğretmen adaylarının geliştirdikleri ders planlarındaki günlük yaşamla ilişkilendirme durumları: Hücre örneği
VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 9 - 11 Mayıs 2018
Fen Eğitimi Kapsamında Hazırlanan Projelerin STEM Etkinliklerine Dönüştürülmesi: Duman Şemsiyesi Örneği
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 27 - 30 Nisan 2018
”Fen Eğitimi Kapsamında Hazırlanan Projelerin STEM Etkinliklerine Dönüştürülmesi: Duman Şemsiyesi Örneği”
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, 27 - 30 Nisan 2018
Doktora öğrencilerinin ölçek geliştirme ve uyarlama çalışmalarına ilişkin görüş ve anlayışları
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018
Fen bilimleri öğretmenlerine yönelik geliştirilen fen okuryazarlık kursunda öğretmenlerin yaşam temelli soru yazma becerilerinin incelenmesi
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018
Fen öğretiminde çağdaş yaklaşımlar eğitiminin öğretmen adaylarının görüşlerine etkisi
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018
Fen bilimleri öğretmen adaylarına yönelik çağdaş yaklaşımlar eğitiminin problem çözme becerilerine etkisi
International Congress on Science and Education, 23 - 25 Mart 2018
Pre-Service Science Teachers’ Views towards Science Ethics
2nd International Conference on Best Practices andInnovations in Education, 19 - 21 Ekim 2017
Determination of Science Teacher Candidates’ Opinionsabout Skills Education
2nd International Conference onBest Practices andInnovations in Education, 19 - 21 Ekim 2017
A Thematic Review of Interactive E-Book (Z-Book) Studies in Science Education
2nd International Conference on Best Practices andInnovations in Education, 19 - 21 Ekim 2017
Fen Eğitiminde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Kullanımı Üzerinde Tematik İnceleme
5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 11 - 13 Ekim 2017
Pre-Service Science Teachers’ Views Towards Career Awareness
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017
Doktora Öğrencilerinin Nitel Temelli Araştırmalara Yönelik Kaygı Durumlarının Belirlenmesi
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017
Ortaokul 6. Sınıf Öğrencilerinin Sistem Düşünme Becerilerine İlişkin Durumlarının Belirlenmesi
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017
Examining the opinions of pre-service science teachers about the association of science contents with daily life.
9th World Conference on Educational Sciences, 1 - 04 Şubat 2017
EĞİTİM BİLİMLERİ ALANINDA DOKTORA YAPAN AKADEMİSYENLERİN ALAN UZMANLARIYLA NİTEL TEMELLİ ARAŞTIRMALARA YOLCULUK PROJESİ NE İLİŞKİN BEKLENTİLERİ
International Conference on Quality in Higher Education, 24 - 25 Kasım 2016
The Association of 6th Grade Science Books in Secondary School with Daily Life An Example of Cell
7th World Conference on Learning, Teaching andEducational Leadership, 27 - 29 Ekim 2016
Ortaokul Öğrencilerinin Fen Eğitiminde Mantıksal Düşünme Beceri Düzeylerinin Belirlenmesi
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
Türkiye de Fen Eğitiminde Günlük Yaşamla İlişkilendirme Konusunda Yapılan Çalışmaların Tematik Analizi
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
Examining Pre service Science Teachers in Learning and Practicing Inquiry Based Learning Strategy
ATEE Conference, 22 - 24 Ağustos 2016
Araştırma Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yöntemine İlişkin Literatür Araştırması
IIIrd INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Hücre Kavramını Günlük Hayata Transfer Edebilme Durumlarının Belirlenmesi
III nd International Eurasian EducationalResearch Congress, 31 Mayıs - 02 Haziran 2016
Fen bilimleri öğretmen adaylarının hücre kavramını günlük hayata transfer edebilme durumlarının belirlenmesi.
IIVrd International Eurasian Educational Research Congress, 28 Mayıs - 01 Haziran 2016
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Ortaöğretime Geçiş Ortak Sınavları Hakkındaki Görüşleri
3rd International Conference on New Trends in Education, 26 - 29 Nisan 2016
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Araştırma Sorgulama Yaklaşımını Anlama ve Uygulama Durumları
3rd International Conference on New Trends in Education, 26 - 29 Nisan 2016
Türkiye de Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi Alanında Yapılan Araştırmalardaki Eğilim Bir Tematik Analiz Çalışması
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016
Fen Bilimleri Dersinde Teknoloji Kullanımın Durumlarının İncelenmesi ve Görüşlerinin Belirlenmesi
İNOVED, 26 - 28 Ekim 2015
Ortaokul 6 Sınıf Fen Bilimleri Kitaplarında Yer Alan Etkinliklerin İncelenmesi
INOVED Uluslararası Eğitimde iyi Uygulamalar ve Yenilikler Konferansı, 26 - 28 Ekim 2015
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ AKILLI TAHTA VE TABLETE İLİŞKİNGÖRÜŞLERİ
VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 28 - 31 Mayıs 2015
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL YARATICILIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ
VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 28 - 31 Mayıs 2015
Sınıf Öğretmen Adaylarının Hazırladıkları Kavram Karikatürü Destekli Probleme Dayalı Öğrenme Oturumlarının ncelenmesi
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
Fen Derslerinde Kavram Karikatürü Kullanım Örnekleri ve Öğrenci Öğretmen Görüşleri
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME ARAÇLARINI KULLANMA DURUMLARI
INTERNATIONAL CONFERENCE ONEDUCATION INMATHEMATICS, SCIENCE TECHNOLOGY, 16 - 18 Mayıs 2014
CONCEPT CARTOON SAMPLES INTEGRATED INTO PROBLEM BASED LEARNING IN SCIENCE COURSES
INTERNATIONAL CONFERENCE ONEDUCATION INMATHEMATICS, SCIENCE TECHNOLOGY, 16 - 18 Mayıs 2014
Determination Of Scientific Creativity Skills Of Pre Service Science Teachers Through Experiment Designing
I st EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 24 - 26 Nisan 2014
Ortaokul Öğrencilerinin Hava Basıncı Konusundaki Kavramsal Anlamalarının Belirlenmesi
I. ULUSAL FİZİK EĞİTİMİKONGRESİ, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2013
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUM VE ÖZYETERLİKLERİNİN ARAŞTIRILMASI
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013
Culture Analysis Towards Secondary School Science Course An Ethnographic Study
2nd World Conference on New Trends inScience Education, 2 - 05 Temmuz 2013
FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ HÜCRE KONUSUNA İLİSKİN FİKİRLERİNİN ÇİZİM YOLUYLA BELİRLENMESİ
V. International Congress of Educational Research, 6 - 09 Haziran 2013
Teacher’s views towards concept cartoons supported problem based learning
İnternational Conference New Perspectives in Science Education, 14 - 15 Mart 2013
Relationaship between elementary student’s problem solving skills and inquiry learning skill perceptions.
İnternational Conference New Perspectives in Science Education, 14 - 15 Mart 2013
İlköğretim 6 Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Vücudumuzda Sistemler Ünitesinde Yer Alan Etkinliklerin İncelenmesi
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012
FEN ve TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SİSTEM HASTALIKLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012
Teacher candidate levels of familiarity with the methods techniques and tools composing the alternative assessment approaches
3rd World Conference on Educational Sciences (WCES ), 3 - 07 Şubat 2011
Assessment of concept cartoons an exemplary study on scoring
3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), 3 - 07 Şubat 2011
Çalışma Yapraklarının Yararları Sınırlılıkları ve Kullanımına İlişkin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri
International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 11 - 13 Kasım 2010
Kavram Karikatürlerinin Farklı Bir Kullanım Alanı İlköğretim Öğrencilerinin Bitkilerde Solunum ve Fotosentez Konusuna İlişkin Bilgi Düzeylerini Belirleme Çalışması
IX. Uluasal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010
ÖĞRETMEN ADAYLARININ YARATICI DRAMA YA YÖNELİKTUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDANİNCELENMESİ
International Conference on New Horizons in Education, 23 - 25 Haziran 2010
KAVRAM KARİKATÜRLERİ ÇİZİM KELİME İLİŞKİLENDİRME TESTİ VE KAVRAM HARİTALARININ ÖLÇME DEĞERLENDİRME AMAÇLI KULLANIMINA YÖNELİK BİR PUANLAMA ÇALIŞMASI
International Conference on New Horizons in Education, 23 - 25 Haziran 2010
İLKÖĞRETİM 6 7 VE 8 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN FOTOSENTEZ SOLUNUM KONUSUNDAKİ KAVRAM YANILGILARININ KAVRAM KARİKATÜRLERİYLE BELİRLENMESİ
International Conference on New Horizons in Education, 23 - 25 Haziran 2010
Kitap & Kitap Bölümleri
Kuramdan Uygulamaya 21. Yüzyıl Becerileri ve Öğretimi
Nobel Yayınevi, Ankara, 2021
21. Yüzyıl Becerileri
Kuramdan Uygulamaya 21. Yüzyıl Becerileri ve Öğretimi, Ümmühan Ormancı,Salih Çepni, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.15-34, 2021
Fen Okuryazarlığı
PISA ve TIMSS Mantığını ve Sorularını Anlama, Salih Çepni, Editör, Pegem Akademi, Bursa, ss.217-266, 2019
PISA ve TIMSS Sınavlarına Öğretmenlerimizi HazırlamayaYönelik Deneyimlerimiz Ve Yürüttüğümüz Faaliyetler
PISA VE TIMSS MANTIĞINI VE SORULARINI ANLAMA, Çepni Salih, Editör, PegemAkademi, Ankara, ss.405-417, 2019
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Fen Öğretiminde Yenilikçi Yaklaşımlar, Balım, Ali Günay, Editör, Anı Yayıncılık, ss.9-37, 2019
Geleceğin Dünyası
Kuramdan Uygulamaya STEMae Eğitimi, Salih Çepni, Editör, PegemA Akademi, Ankara, ss.1-52, 2018