Yayınlar & Eserler

Makaleler 34
Tümü (34)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (3)
Scopus (6)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (15)

5. Metaverse Üzerine Bir Değerlendirme

TRT Akademi , cilt.8, sa.17, ss.472-479, 2023 (Hakemli Dergi) Creative Commons License identifier
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 58

1. The Voice of the European TeacherS

Uludağ Üniversitesi Bilgilendirme ve Ar-Ge Günleri, Türkiye, 12 Kasım 2013 - 13 Kasım 2103

2. Dijital Vatandaşlık Öğretim Materyallerinin Sistematik Analizi

3 rd International Conference on Educational Technology and Online Learning – ICETOL 2023, Balıkesir, Türkiye, 20 - 23 Mayıs 2023, ss.214, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

3. Examining educational music apps that foster children’s creative and innovative thinking abilities in the music classroom

30th EAS Conference 9th ISME European Regional Conference, Lyon, Fransa, 24 - 27 Mayıs 2023, ss.38-39, (Özet Bildiri) Creative Commons License

4. Examining Educational Music Apps to Foster Children’s Creative and Innovative Thinking Abilities in the Music Classroom

30th EAS Conference 9th ISME European Regional Conference: Liberty – Equity – Creativity: Innovating and Inventing Music in the Classroom”, Lyon, Fransa, 24 - 27 Mayıs 2023, ss.67-68, (Özet Bildiri)

5. Eğitimde Web 3.0 Kullanımı: Sistematik Bir İnceleme

International Conference on Educational Technology and Online Learning, Balıkesir, Türkiye, 23 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

6. Kullanımlar ve Doyumlar Kuramı Çerçevesinde Yetişkinlerin Bir Eğitim Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımının İncelenmesi

International Conference on Educational Technology and Online Learning, Balıkesir, Türkiye, 23 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

7. Eğitimde Metaverse Destekli Oyunlaştırma Uygulamalarının Sistematik ve Bibliyometrik Analizi

International Conference on Educational Technology and Online Learning, Balıkesir, Türkiye, 23 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

8. Ortaokul Öğrencilerinin Gelişmeleri Kaçırma Korkusu (FoMO) ve Problemli İnternet Kullanımı (PİK) Düzeylerinin İncelenmesi

14. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu , Rize, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2021, ss.249-250, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

9. Web 2.0 Teknolojilerinin Eğitsel Amaçlı Kullanımı: 2016-2020 Yılları Arasında Yayımlanan Makalelerin İçerik Analizi

1 st International Conference on Educational Technology and Online Learning – ICETOL 2021, Balıkesir, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2021, ss.57, (Özet Bildiri)

11. Clinical Supervision Model: Mentors’ and Teacher Trainees’ Journey in Teaching Practicum

Global Conference on Education and Research (GLOCER 2017), 22 - 25 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

13. Klinik Danışmanlık Modeli Öğretmen Adayı Yetiştirme Sürecinde Yardımcı Bir Model

10. International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS2016), 16 - 18 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

15. Elektronik Soru Oylama Sistemi Kullanımının İlköğretim Fen Öğretiminde Öğrenci Başarısına ve Ders Tutumuna Etkisi

ITTES 2015 - 3rd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.243, (Özet Bildiri)

16. Öğretim Yönetim Sistemi UKEY in Kullanılabilirlik Değerlendirmesi ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri

5th International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 24 Nisan 2014 - 19 Nisan 2015, cilt.3, ss.392-408, (Tam Metin Bildiri)

17. Fen ve Teknoloji Derslerinde Tablet Kullanımının Öğrenci Başarısına ve Tutumuna Etkisi

ICITS 2014 - 8th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Edirne, Türkiye, 18 - 20 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

18. Higher Education Students Profiles and Perspectives of Web 2 0 Technologies

ICITS 2014 - 8th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Edirne, Türkiye, 18 - 20 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

19. Evaluation of Quality and Quantity of Three way Conferences in Clinical Supervision Field Practice

ATEE 2014 - Annual Conference of Transitions in Teacher Education and Professional Identities, Braga, Portekiz, 25 - 27 Ağustos 2014, (Özet Bildiri)

20. Scratch in Higher Education Two Case Studies from Turkey

Scratch @MIT 2014, Boston, Amerika Birleşik Devletleri, 6 - 09 Ağustos 2014

23. İyi Öğretmenlik Uygulamaları Klinik Danışmanlık Modeli Eğitim ve Uygulama Semineri Öncesi ve Sonrası Beklentilerin İncelenmesi

ULEAD 2013 - Annual Congress: International Congress on Research in Education, Nevşehir, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

24. Redefining a Teacher Education Program: CSM and UludagKDM

7th International Computer Instructional Technologies Symposium, 6 - 08 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

25. Clinical Supervision Model Is it a Solution to Improve Teaching Practice

ULEAD 2013 - Annual Congress: International Congress on Research in Education, Nevşehir, Türkiye, 31 Mayıs - 02 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

26. Clinical Supervision Model to Improve Supervisory Skills During Teaching Practice

ISNITE 2013 - New Issues on Teacher Education International Symposium, Ankara, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)

27. HOW PERSONAL RESPONSE SYSTEMS PROMOTE ACTIVE LEARNING IN MATHEMATICS IN SECONDARY EDUCATION

6th International Conference on Education, Research and Innovation (ICERI), Sevilla, İspanya, 18 - 20 Kasım 2013, ss.3483-3490, (Tam Metin Bildiri) identifier

28. WEB 2 0 ın eğitim ve iş sektörüne entegrasyonu için Avrupa ağı

Uludağ Üniversitesi II. Bilgilendirme ve AR-GE Günleri, Bursa, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2012, ss.192

29. Evaluation of Educational Software s Appropriateness to Principals and Stages of Sound Based Sentence Method

ICITS 2012 - 6th. International Computer and Instructional Technologies Symposium, Elazığ, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

33. Analyzing learning styles of students to improve educational practices for computer literacy course

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.4125-4129, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

37. A LEARNER GUIDE: HOW CAN ONLINE TECHNOLOGIES BE USED BASED ON LEARNING STYLES

5th INTERNATIONAL COMPUTER INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES SYMPOSIUM, 22 Ekim 2011, cilt.24, (Özet Bildiri)

38. How does a CALL Software Impact Student Learning The DynEd Case in Turkey

ED-MEDIA 2011 - World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications, Lizbon, Portekiz, 27 Haziran - 01 Temmuz 2011, (Tam Metin Bildiri)

39. Preservice Science Teachers Expectations for the Design of Blended Learning Experiences in University Chemistry Courses

ED-MEDIA 2011 - World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, Lizbon, Portekiz, 27 Haziran - 01 Temmuz 2011, (Tam Metin Bildiri)

40. Opinions of CEIT Students on Blended Learning Environment for Database Management Systems Course

ICITS 2010 - 4. International Computer and Instructional Technologies Symposium, Konya, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)

41. Pre-service teachers' perceptions about web 2.0 technologies

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.4737-4741, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License identifier identifier

42. Techniques Tools and Technologies for Designing Effective Blended and Online Instruction a Workshop Outline

IETC 2009 - 9th International Educational Technologies Conference, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2009

43. Do 4th to 8th grade students ready to use CALL software Dyned in ESL classes

IETC2009 - 9th International Educational Technologies Conference, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2009, (Tam Metin Bildiri)

44. Faculty Concerns about Online Technologies in a Developing Country

ED-MEDIA 2008 - World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, Viyana, Avusturya, 30 Haziran - 04 Temmuz 2008, (Tam Metin Bildiri)

45. Tutorial Session Integrating Established and Emerging Web based Technologies Effective Tools for the Instructor

ED-MEDIA 2008 - World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, Viyana, Avusturya, 30 Haziran - 04 Temmuz 2008

46. Factors affecting student achievement in undergraduate level introductory information technology courses

ICES'08 - The International Conference on Educational Sciences, Famagusta, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2008, (Özet Bildiri)

47. Online Technology Adoption Challanges faced by Turkish Faculty

ICITS 2008 - 2nd International Computer and Instructional Technologies Symposium, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2008, (Özet Bildiri)

48. From Electrons to Neutrons Blended Engineering Education

Engineering Education 21st Century Frontiers ASEE Zone 1 Conference, West Point, Amerika Birleşik Devletleri, 28 - 29 Mart 2008

49. Tutorial Session Blended Instruction and Emerging Technologies Choosing the Right Tools

SALT New Learning Technologies Conference, Darlington, Birleşik Krallık, 22 - 25 Ağustos 2006

50. Faculty Adoption of Online Technology in Higher Education A literatüre review

20th Annual Edward F. Kelly Evaluation Conference, Albany, Avustralya, 26 Nisan 2006

51. The Features of Designing Successful Online Course What a Good Online Course Should Look Like

IETC 2005 - 5th International Educational Technologies Conference, Sakarya, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2005, (Tam Metin Bildiri)

52. Tutorial Blended Instruction and Emerging Technologies Choosing the Right Tools

SALT New Learning Technologies Conference, Darlington, Birleşik Krallık, 23 - 26 Ağustos 2005

53. Simulating the Impacts of Factors that Support Faculty Adoption of Web based Instruction

23rd International Conference of the System Dynamics Society, Boston, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 21 Temmuz 2005, (Özet Bildiri)

54. Effective Integration of Online Technology in the Face to Face Classroom Going Beyond the Evolution Phase

ED-MEDIA 2005- World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, Montreal, Kanada, 27 Haziran - 02 Temmuz 2005, (Tam Metin Bildiri)

55. Simulating the Impact of Motivation Support Factors on Faculty Adoption of Web based Instruction

ED-MEDIA 2005- World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, Montreal, Kanada, 27 Haziran - 02 Temmuz 2005, (Tam Metin Bildiri)

56. Integrating Online Technology in the Face to Face Classroom A Success Story

IETS 2004 - 4th International Educational Technologies Symposium, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2004, (Tam Metin Bildiri)

57. A Paradigm Shift Designing for Teaching Presence

SLOAN-C 2004 10th SLOAN-C International Conference on Online Learning, Orlando, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 14 Kasım 2004

58. Faculty Influenced Online Design One Size Doesn t Fit All

SLOAN-C 2003 - 9th SLOAN-C International Conference on Online Learning, Orlando, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 16 Kasım 2003
Kitaplar 14

2. Bilişim Teknolojileri ve Etik

Bilişim Teknolojileri Güvenliği, Nursel Yalçın, Hüseyin Çakır, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.1-15, 2023

3. EĞİTİMDE METAVERSE KULLANIMININ ÖĞRENEN BAĞLILIĞI KAPSAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ

EĞİTİMDE METAVERSE TEKNOLOJİLERİ, Aysel Kızılkaya Namlı, Editör, Efe Akademi Yayınevi, ss.69-90, 2023

4. Metaverse Applications in Education: Systematic Literature Review and Bibliographic Analysis of 2010–2022

Metaverse: Technologies, Opportunities and Threats, Fatih Sinan Esen, Hasan Tınmaz, Madhusudan Singh, Editör, Springer, ss.397-417, 2023

5. Eğitimde Metaverse Uygulamaları: 2012-2022 Yılları Sistematik Literatür Taraması ve Bibliyografk Analizi

Metaverse Geleceğin Dünyalarını İnşa Edecek Teknolojiler, Fırsatlar ve Tehditler, Fatih Sinan Esen, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.505-529, 2022

6. Türkiye’de Covid19 Pandemisi Döneminde Uzaktan Eğitim ile İlgili Yapılan Çalışmaların Görsel Haritalama Tekniğiyle Bibliyometrik Analizi

Covid-19 Pandemisi Sürecinde Türkiye: Eğitim ve Finans Alanlarında İncelemeler, Oğuz Emre Balkar, Editör, Çizgi, İstanbul, ss.83-98, 2022

7. Using Web 3.0 in Education: A Systematic Review

Current Studies in Educational Disciplines, Mustafa Tevfik Hebebci, Oğuz Yılmaz, Editör, ISRES Publishing, Konya, ss.45-68, 2022

8. Robot Teknolojisi

Yapay Zeka Kuramdan Uygulamaya, Hüseyin Çakır, Çelebi Uluyol, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.413-436, 2022

9. The effect of authentic task-oriented applications on problem-solving skills in robotic programming teaching

Advances in global education and research, W. B. James,C. Cobanoglu,& M. Cavusoglu, Editör, USF M3 Publishing, Florida, ss.1-11, 2021

10. Dijital teknoloji aracılı proje geliştirme ve yönetimi

Dijital Teknoloji Aracılı Düşünme Öğretimi, Mukaddes Erdem, Fırat Sarsar, Editör, Pegem, Ankara, ss.643-663, 2020

13. Social Networking in Higher Education in Turkey:Students' Use and Perceptions

Social Networking and Education Global Perspectives, Tomayess Issa, Pedro Isaias, Piet Kommers, Editör, Springer, ss.167-187, 2016
Metrikler

Yayın

109

Yayın (WoS)

10

Yayın (Scopus)

7

Atıf (WoS)

69

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

95

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (Scholar)

608

H-İndeks (Scholar)

12

Atıf (TrDizin)

33

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Diğer Toplam)

38

Proje

49

Tez Danışmanlığı

6

Açık Erişim

11
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları