Makaleler
34
Tümü (34)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (3)
Scopus (6)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (15)
6. INVESTIGATION OF ADULTS' USE OF SOCIAL MEDIA AS A TOOL FORINFORMATION ACQUISITION IN THE FRAMEWORK OF USES ANDGRATIFICATIONS THEORY
International Innovative Education Researcher
, cilt.3, sa.1, ss.199-227, 2023 (Hakemli Dergi)
7. The Effect of Using Personal Response System on 6th Grade Students' Achievement and Attitudes towards Science and Technology
Journal of Educational Technology and Online Learning
, cilt.5, sa.2, ss.353-366, 2022 (Hakemli Dergi)
8. Social Media Engagement, Fear of Missing Out and Problematic Internet Use in Secondary School Children
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.14, sa.1, ss.197-210, 2022 (Hakemli Dergi)
14. Okuma-Yazma öğretimine yönelik eğitsel yazılımların çok boyutlu değerlendirilmesi.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.31, sa.3, ss.30-48, 2017 (Hakemli Dergi)
15. How Personal Response Systems Promote Active Learning in Science Education
Journal of Learning and Teaching in Digital Age(JOLTIDA
, cilt.1, sa.1, ss.47-54, 2016 (Hakemli Dergi)
18. Essential Skills for 21st Century Teachers in Turkey Uludag University Example
E-Pedagogium
, cilt.11, sa.2, ss.100-110, 2015 (Hakemli Dergi)
23. Pre service Science Teachers Perceptions about Effective Design of Blended University Chemistry Courses
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
, cilt.14, sa.3, ss.165-189, 2013 (Scopus)
24. Öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi: Uludağ Üniversitesi örneği
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.26, sa.1, ss.295-319, 2013 (Hakemli Dergi)
25. Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi Uludağ Üniversitesi Örneği
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.26, sa.1, ss.295-319, 2013 (Hakemli Dergi)
28. A Learner Guide How can Online Technologies be Used Based on Learning Styles
E-journal of New World Sciences Academy
, cilt.7, sa.2, ss.507-515, 2012 (Hakemli Dergi)
29. Attitudes and Motivation of English Language Teachers Concerning the DynEd System in Secondary Schools
E-journal of New World Sciences Academy
, cilt.7, sa.2, ss.516-525, 2012 (Hakemli Dergi)
30. Internet Self efficacy of Secondary School Students Effects of Computer Use Email Use and Student Characteristics
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.25, sa.1, ss.259-277, 2012 (Hakemli Dergi)
31. Öğrenme stillerine göre yapılandırılmış karma öğrenme ortamına ilişkin öğrenci görüşleri
Çağdaş Eğitim Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.11-21, 2012 (Hakemli Dergi)
32. Pre-service teachers’ perceptions about web 2.0 technologies
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES
, cilt.2, sa.2, ss.4737-4741, 2009 (Hakemli Dergi)
34. Faculty Adoption of Online Technology in Higher Education
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.5, sa.4, ss.37-43, 2006 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
58
1. The Voice of the European TeacherS
Uludağ Üniversitesi Bilgilendirme ve Ar-Ge Günleri, Türkiye, 12 Kasım 2013 - 13 Kasım 2103
5. Eğitimde Web 3.0 Kullanımı: Sistematik Bir İnceleme
International Conference on Educational Technology and Online Learning, Balıkesir, Türkiye, 23 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
6. Kullanımlar ve Doyumlar Kuramı Çerçevesinde Yetişkinlerin Bir Eğitim Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımının İncelenmesi
International Conference on Educational Technology and Online Learning, Balıkesir, Türkiye, 23 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
7. Eğitimde Metaverse Destekli Oyunlaştırma Uygulamalarının Sistematik ve Bibliyometrik Analizi
International Conference on Educational Technology and Online Learning, Balıkesir, Türkiye, 23 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
11. Clinical Supervision Model: Mentors’ and Teacher Trainees’ Journey in Teaching Practicum
Global Conference on Education and Research (GLOCER 2017), 22 - 25 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
12. Scratch ile Programlama Öğretiminin Ortaokul 5. ve 6. sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Becerisi Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
International Congress of Eurasian Social Sciences (ICOESS), 6 - 08 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
13. Klinik Danışmanlık Modeli Öğretmen Adayı Yetiştirme Sürecinde Yardımcı Bir Model
10. International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS2016), 16 - 18 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
15. Elektronik Soru Oylama Sistemi Kullanımının İlköğretim Fen Öğretiminde Öğrenci Başarısına ve Ders Tutumuna Etkisi
ITTES 2015 - 3rd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.243, (Özet Bildiri)
17. Fen ve Teknoloji Derslerinde Tablet Kullanımının Öğrenci Başarısına ve Tutumuna Etkisi
ICITS 2014 - 8th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Edirne, Türkiye, 18 - 20 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
18. Higher Education Students Profiles and Perspectives of Web 2 0 Technologies
ICITS 2014 - 8th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Edirne, Türkiye, 18 - 20 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
19. Evaluation of Quality and Quantity of Three way Conferences in Clinical Supervision Field Practice
ATEE 2014 - Annual Conference of Transitions in Teacher Education and Professional Identities, Braga, Portekiz, 25 - 27 Ağustos 2014, (Özet Bildiri)
20. Scratch in Higher Education Two Case Studies from Turkey
Scratch @MIT 2014, Boston, Amerika Birleşik Devletleri, 6 - 09 Ağustos 2014
21. Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programları İçin İyi Öğretmenlik Uygulamaları Klinik Danışmanlık Modeli
11. EĞİTİMDE iYİ ÖRNEKLER KONFERANSI, İstanbul, Türkiye, 03 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
22. Klinik Danışmanlık Modeli ile Geleneksel Öğretmenlik Uygulamalarının Öğrenci Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi
EJER Congress 2014, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
23. İyi Öğretmenlik Uygulamaları Klinik Danışmanlık Modeli Eğitim ve Uygulama Semineri Öncesi ve Sonrası Beklentilerin İncelenmesi
ULEAD 2013 - Annual Congress: International Congress on Research in Education, Nevşehir, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
24. Redefining a Teacher Education Program: CSM and UludagKDM
7th International Computer Instructional Technologies Symposium, 6 - 08 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
25. Clinical Supervision Model Is it a Solution to Improve Teaching Practice
ULEAD 2013 - Annual Congress: International Congress on Research in Education, Nevşehir, Türkiye, 31 Mayıs - 02 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
26. Clinical Supervision Model to Improve Supervisory Skills During Teaching Practice
ISNITE 2013 - New Issues on Teacher Education International Symposium, Ankara, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
29. Evaluation of Educational Software s Appropriateness to Principals and Stages of Sound Based Sentence Method
ICITS 2012 - 6th. International Computer and Instructional Technologies Symposium, Elazığ, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
30. The Evaluation of Specific Educational Software for the Teaching of Literacy
Applied Education Congress, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
31. Eğitsel Yazılımların okuma yazma öğretiminin sözcük oluşturma aşamasındaki işlevlerinin değerlendirilmesi
21.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
32. Eğitsel Yazılımlarda yer alan Çocuk Şarkılarının Okuma Yazma Öğretimindeki İşlevlerinin Değerlendirilmesi
21.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
35. İlköğretim öğretmen ve öğrencilerinin DynEd programına ilişkin tutumları ve uygulama sırasında yaşadıkları güçlükler
I. Uludağ Üniversitesi Bilgilendirme ve AR-GE Günleri, Bursa, Türkiye, 15 - 16 Kasım 2011
36. Bilgisayar dersi için İnternet destekli öğrenme ortamının hazırlanması laboratuvar tanıtımı
I. Uludağ Üniversitesi Bilgilendirme ve AR-GE Günleri, Bursa, Türkiye, 15 - 16 Kasım 2011
37. A LEARNER GUIDE: HOW CAN ONLINE TECHNOLOGIES BE USED BASED ON LEARNING STYLES
5th INTERNATIONAL COMPUTER INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES SYMPOSIUM, 22 Ekim 2011, cilt.24, (Özet Bildiri)
38. How does a CALL Software Impact Student Learning The DynEd Case in Turkey
ED-MEDIA 2011 - World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications, Lizbon, Portekiz, 27 Haziran - 01 Temmuz 2011, (Tam Metin Bildiri)
39. Preservice Science Teachers Expectations for the Design of Blended Learning Experiences in University Chemistry Courses
ED-MEDIA 2011 - World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, Lizbon, Portekiz, 27 Haziran - 01 Temmuz 2011, (Tam Metin Bildiri)
40. Opinions of CEIT Students on Blended Learning Environment for Database Management Systems Course
ICITS 2010 - 4. International Computer and Instructional Technologies Symposium, Konya, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)
42. Techniques Tools and Technologies for Designing Effective Blended and Online Instruction a Workshop Outline
IETC 2009 - 9th International Educational Technologies Conference, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2009
43. Do 4th to 8th grade students ready to use CALL software Dyned in ESL classes
IETC2009 - 9th International Educational Technologies Conference, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2009, (Tam Metin Bildiri)
44. Faculty Concerns about Online Technologies in a Developing Country
ED-MEDIA 2008 - World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, Viyana, Avusturya, 30 Haziran - 04 Temmuz 2008, (Tam Metin Bildiri)
45. Tutorial Session Integrating Established and Emerging Web based Technologies Effective Tools for the Instructor
ED-MEDIA 2008 - World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, Viyana, Avusturya, 30 Haziran - 04 Temmuz 2008
46. Factors affecting student achievement in undergraduate level introductory information technology courses
ICES'08 - The International Conference on Educational Sciences, Famagusta, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2008, (Özet Bildiri)
47. Online Technology Adoption Challanges faced by Turkish Faculty
ICITS 2008 - 2nd International Computer and Instructional Technologies Symposium, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2008, (Özet Bildiri)
48. From Electrons to Neutrons Blended Engineering Education
Engineering Education 21st Century Frontiers ASEE Zone 1 Conference, West Point, Amerika Birleşik Devletleri, 28 - 29 Mart 2008
49. Tutorial Session Blended Instruction and Emerging Technologies Choosing the Right Tools
SALT New Learning Technologies Conference, Darlington, Birleşik Krallık, 22 - 25 Ağustos 2006
50. Faculty Adoption of Online Technology in Higher Education A literatüre review
20th Annual Edward F. Kelly Evaluation Conference, Albany, Avustralya, 26 Nisan 2006
51. The Features of Designing Successful Online Course What a Good Online Course Should Look Like
IETC 2005 - 5th International Educational Technologies Conference, Sakarya, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2005, (Tam Metin Bildiri)
52. Tutorial Blended Instruction and Emerging Technologies Choosing the Right Tools
SALT New Learning Technologies Conference, Darlington, Birleşik Krallık, 23 - 26 Ağustos 2005
53. Simulating the Impacts of Factors that Support Faculty Adoption of Web based Instruction
23rd International Conference of the System Dynamics Society, Boston, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 21 Temmuz 2005, (Özet Bildiri)
54. Effective Integration of Online Technology in the Face to Face Classroom Going Beyond the Evolution Phase
ED-MEDIA 2005- World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, Montreal, Kanada, 27 Haziran - 02 Temmuz 2005, (Tam Metin Bildiri)
55. Simulating the Impact of Motivation Support Factors on Faculty Adoption of Web based Instruction
ED-MEDIA 2005- World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, Montreal, Kanada, 27 Haziran - 02 Temmuz 2005, (Tam Metin Bildiri)
56. Integrating Online Technology in the Face to Face Classroom A Success Story
IETS 2004 - 4th International Educational Technologies Symposium, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2004, (Tam Metin Bildiri)
57. A Paradigm Shift Designing for Teaching Presence
SLOAN-C 2004 10th SLOAN-C International Conference on Online Learning, Orlando, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 14 Kasım 2004
58. Faculty Influenced Online Design One Size Doesn t Fit All
SLOAN-C 2003 - 9th SLOAN-C International Conference on Online Learning, Orlando, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 16 Kasım 2003
Kitaplar
14
2. Bilişim Teknolojileri ve Etik
Bilişim Teknolojileri Güvenliği, Nursel Yalçın, Hüseyin Çakır, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.1-15, 2023
5. Eğitimde Metaverse Uygulamaları: 2012-2022 Yılları Sistematik Literatür Taraması ve Bibliyografk Analizi
Metaverse Geleceğin Dünyalarını İnşa Edecek Teknolojiler, Fırsatlar ve Tehditler, Fatih Sinan Esen, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.505-529, 2022
8. Robot Teknolojisi
Yapay Zeka Kuramdan Uygulamaya, Hüseyin Çakır, Çelebi Uluyol, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.413-436, 2022
10. Dijital teknoloji aracılı proje geliştirme ve yönetimi
Dijital Teknoloji Aracılı Düşünme Öğretimi, Mukaddes Erdem, Fırat Sarsar, Editör, Pegem, Ankara, ss.643-663, 2020
11. Keeping Youth Safe from Cyberbullying
Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2019
14. Temel Bilgi Teknolojileri ve Bilgisayar Kullanımı
Ekin Yayınevi, Bursa, 2011
Metrikler