Makaleler
18
Tümü (18)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (11)
ESCI (6)
Scopus (5)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (4)
5. Problem Davranışların Azaltılmasında Koşula Dayalı Olmayan Pekiştirme Uygulamaları: Bir Sistematik Derleme Çalışması
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
, cilt.13, sa.2, ss.407-444, 2023 (Hakemli Dergi)
8. Özel Gereksinimli Bir Çocuğa Sahip Olmak: Mentor Olarak Aileler
Araştırmadan Uygulamaya Özel Eğitim Dergisi
, cilt.1, sa.6, ss.18-24, 2019 (Hakemsiz Dergi)
13. Özel Eğitim Alanında Çalışan Öğretmenlere Sistematik PekiştireçDeğerlendirme Yönteminin Öğretimi
İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.79-106, 2018 (Hakemli Dergi)
14. Sleep Problems and Behavioral Interventions for Children With Autism Spectrum Disorders and Intellectual Disabilities
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.19, sa.4, ss.801-824, 2018 (ESCI)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
32
2. Project LanBe: Development and Effectiveness of anOnline Platform for Elementary School Teachers toSupport Language Skills and Deal with Problem Behaviors,
eacher Educators of Children with Behavior Disorders (TECBD); the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
3. Relationship Between Language Skills and Problem Behaviors of Elementary School Students: Reflections from Turkey
Teacher Educators of Children with Behavioral Disorders (TECBD) & the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference & Workshops, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 16 Kasım 2023 - 18 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
4. Çevrimiçi Sunulan Eşzamanlı İpucuyla Öğretimin ve Gözleyerek Öğrenmenin Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilerin Akademik Davranışları Üzerindeki Etkileri
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
5. Zihin Yetersizliği Olan Öğrencilerin Problem Davranışlarının Azaltılmasında Küçük Grup Düzenlemesiyle Sunulan Koşula Dayalı Olmayan Pekiştirme Uygulamasının Etkililiği
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
6. Gelişimsel Yetersizliği Olan Öğrencilere Kendi Vücutlarına Ait Bilgilerin Öğretiminde Çevrim-içi Sunulan Sabit Bekleme Süreli Öğretimin Etkililiği
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
7. Annelere Sunulan Uzaktan Koçluk Uygulamasının Annelerin Tepkiyi Yarıda Kesme ve Yeniden Yönlendirme Yöntemini Edinmeleri ve Otizmli Çocuklarının Basmakalıp Davranışları Üzerindeki Etkisi
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
8. Çevrim-içi Sunulan Davranışsal Beceri Öğretiminin Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylerin Güvenli Sosyal Medya Kullanımı Üzerine Etkisi
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
9. Problem Davranışların Azaltılmasında Koşula Dayalı Olmayan Pekiştirme Uygulamaları: Bir Sistematik Derleme Çalışması
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
12. Özel Eğitimde Telehealth (Çevrim-içi Eğitim) Uygulamaları: Alanyazın Taraması Çalışmalarının İncelenmesi
VIIth International Eurasian Educational Research Congress Online, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
13. Problem Davranışların Yönetilmesinde İşlevsel İletişim Öğretimi ve Uygulama Basamakları
5. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2020, (Özet Bildiri)
14. Sosyal öykü bilimsel dayanaklı bir uygulama mıdır?
29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
15. Uyaran Silikleştirmesi(Stimulus Fading)Yönteminin Ebeveyn İleBirlikte Uyuma DavranışıÜzerindeki Etkililiği: BirVaka Çalışması
29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
19. Vokal Stereotipinin Azaltılmasında Tepkiyi Yarıda Kesme/Yönlendirme Yönteminin Etkililiği
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
20. Effectiveness and Acceptability of Parent Training via Telehealth Among Families in Greece and Turkey
43rd Annual Convention, Denver/Colorado, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 29 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
21. The Role of Response Requirement and Toy Removal on the Effectiveness of RIRD for the Treatment of Vocal Stereotypy in Children with Autism
ABAI Annual Convention, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 29 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
23. Günlük Yaşamda Rutinler ve Rutinlerin Önemi
1. Ulusal Gelişimsel Yetersizlik Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 03 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
25. Otizm Spektrum Bozukluğu Tanısı Almış Bir Kaynaştırma Öğrencisine Teneffüs Zamanlarında Arkadaşları ile Oyun Oynama Davranışının Kazandırılmasında Sosyal Öykü Kullanımının Etkililiği
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
26. Effectiveness of Home-Based Responsive Teaching Intervention on the Children with Autism Spectrum Disorder
ABAI 40th Annual Convention, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
27. Effectiveness of Responsive Teaching for Children with Autism and their Mothers in a Small Group Arrangement
International Society on Early Intervention Regional Conference, StPetersburg, Rusya, 1 - 04 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
29. Tepkiyi Yarıda Kesme ve Yönlendirme: Bir Alan Yazın Taraması.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
30. The Use of Constant Time Delay: A Literature Review
37th ABAI Annual Convention, Denver/Colorado, Amerika Birleşik Devletleri, 27 - 31 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)
31. Effectiveness of System of Least Prompting on Teaching the Direct Careful Attention to Objects and Performing the Directive to Autistic children: A Case Study
2nd International Conference on Special Education, Marmaris/Muğla, Türkiye, 18 - 20 Haziran 2008, (Özet Bildiri)
Kitaplar
29
1. Davranış Yönetimi
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Okul Çağındaki Çocuklara Etkinliklerle Öğretim Sunma, DİKEN İBRAHİM HALİL, KURNAZ ERKAN, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.89-139, 2024
2. Motivasyonu Artıran Stratejiler
Gelişimsel yetersizliği olan çocuklar için doğal gelişimsel davranışsal müdahaleler, ÖZEN ARZU, ÜNAL FÜSUN, TIKIROĞLU ÇİĞDEM, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.95-118, 2024
3. Etkileşim Temelli Erken Çocuklukta Müdahale Programı- ETEÇOM (Responsive Teaching-RT)
Otizm Spektrum Bozukluğu: İlişki Temelli Gelişimsel Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, İbrahim H. Diken & Özlem Toper, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.232-243, 2023
4. Genişletilmiş Doğal Bağlama Dayalı Dil Becerilerini Destekleme Öğretimi (Enhanced Milİeu Teaching-EMT)
Otizm Spektrum Bozukluğu: İlişki Temelli Gelişimsel Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, İbrahim H. Diken & Özlem Toper, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.316-332, 2023
5. Temel Tepki Öğretimi (Pivotal Response Treatment) ve SCERTS Modeli
Otizm Spektrum Bozukluğu İlişki Temelli Gelişimsel Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, İbrahim H. Diken & Özlem Toper, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.270-290, 2023
6. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrenciler için Türkçe Öğretimi
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler için Türkçe Öğretimi, Fatih Koçak & Tuğba Pürsün, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.229-256, 2023
7. Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP)
Özel Gereksinimli Öğrencilerde Değerlendirme, Veysel Aksoy & Sinan Kalkan, Editör, Paradigma Akademi, Çanakkale, ss.547-597, 2023
8. Doğal Müdahaleler
Araştırmadan Uygulamaya Erken Çocukluk Özel Eğitimi El Kitabı, Hatice Bakkaloğlu, Seçil Çelik, Gözde Tomris, Editör, Vizetek A, Ankara, ss.499-532, 2022
9. Davranış Yönetimi
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Okulöncesi Dönem Çocuklara Etkinliklerle Öğretim Sunma, Diken, İbrahim Halil & Kurnaz, Erkan, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.95-151, 2022
10. Otizm Spektrum Bozukluğu: Davranışsal Özellikler
Erken Çocuklukta Otizm Spektrum Bozukluğu: Temel Bilgiler, Diken, İbrahim Halil, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.54-71, 2022
11. Yanlışsız Öğretim Yöntemleri I: Uyaran Uyarlamaları
Yanlışsız Öğretim Yöntemleri, Sazak, Elif, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.95-116, 2022
12. Kendini Yönetme
Uygulamalı Davranış Analizi, Buket Kısaç Demiroğlu, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.289-318, 2021
13. Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler için Öğretimi Planlama
Özel Eğitim ve Kaynaştırma, İbrahim H. Diken, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.174-197, 2021
14. Zihin Yetersizliği Olan Bireylerin Özellikleri
Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu, Macid Ayhan Melekoğlu, Mine Sönmez Kartal, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.31-55, 2019
15. İşitme ve görme yetersizliği olan bireylerde resim-iş/sanat öğretimi
Özel eğitimde sanatsal becerilerin öğretimi, Özlem Toper, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.237-254, 2018
16. Zihinsel Yetersizliği Olan Bireylerin Bakım ve Rehabilitasyonu
Gelişimsel Yetersizliklerin Bakım ve Rehabilitasyonu, Avşar Ardıç, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.123-141, 2018
17. MOTOR BECERİLER
ÖZEL EĞİTİMDESANATSAL BECERİLERİNÖĞRETİMİ, ÖZLEM TOPER, Editör, VİZE AKADEMİK, ss.119-142, 2018
18. Çocuk Resminin İncelenmesi
Özel Eğitimde Sanatsal Becerilerin Öğretimi, Özlem TOPER, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.20-53, 2018
19. Özel Eğitimde Fen Bilgisi Öğretimi ve Önemi
Özel Eğitimde Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Mine Sönmez Kartal, Özlem Toper Korkmaz, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-20, 2017
20. Fiziksel Yetersizlikleri, Sağlık Problemleri ve Çoklu Yetersizlikleri Olan Çocuklar
Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi, Salih Rakap, Sinan Kalkan, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.419-450, 2017
21. Bakım Planlamada Hedeflerin ve Gereksinimlerin Belirlenmesi
Engelli Bakımı ve Rehabilitasyonunu Planlama, Veysel Aksoy, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, ss.159-175, 2017
22. Evde Riskli Durumları Yönetme
Ergenlik Dönemi Bireylere Evde Gelişimsel Destek, Ayten Düzkantar, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, ss.66-91, 2017
23. Bakım Planlamada Değerlendirme ve Bilgi Toplama
Engeli Bakımı ve Rehabilitasyonunu Planlama, Veysel Aksoy, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, ss.113-135, 2017
24. Kurumda Rsikli Durumları Yönetme
Ergenlik Dönemi Öğrencilere Kurumda Gelişimsel Destek, Ramazan Akdoğan, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, ss.68-94, 2017
25. Özel Eğitimde Sosyal Bilgiler Alanında Gerçekleştirilen Araştırma Örnekleri
Özel Eğitimde Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Mine Sönmez Kartal, Özlem Toper Korkmaz, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.226-241, 2017
26. Oyun Hamuru ile Oynama Becerisi ve Öğretimi
Özel Eğitimde Resim İş Öğretimi, Özlem Toper, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.185204, 2015
27. Boyama Becerileri ve Öğretimi
Özel Eğitimde Resim İş Öğretimi, Özlem Toper, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.205-228, 2015
28. Makas Kullanma Kağıt Kesme Yırtma ve Yapıştırma Becerileri
Özel Eğitimde Resim İş Öğretimi, Özlem Toper, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.229-246, 2015
29. Kalem Tutma ve Çizim Becerileri
Özel Eğitimde Resim İş Öğretimi, Toper-Korkmaz, Özlem, Editör, Vize, Ankara, ss.154-183, 2015