Yayınlar & Eserler

Makaleler 18
Tümü (18)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (11)
ESCI (6)
Scopus (5)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (4)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 32

2. Project LanBe: Development and Effectiveness of anOnline Platform for Elementary School Teachers toSupport Language Skills and Deal with Problem Behaviors,

eacher Educators of Children with Behavior Disorders (TECBD); the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

3. Relationship Between Language Skills and Problem Behaviors of Elementary School Students: Reflections from Turkey

Teacher Educators of Children with Behavioral Disorders (TECBD) & the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference & Workshops, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 16 Kasım 2023 - 18 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

11. Angelman Sendromlu Çocuklara İlişkin Bir Durum Tespit Çalışması

30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)

12. Özel Eğitimde Telehealth (Çevrim-içi Eğitim) Uygulamaları: Alanyazın Taraması Çalışmalarının İncelenmesi

VIIth International Eurasian Educational Research Congress Online, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

13. Problem Davranışların Yönetilmesinde İşlevsel İletişim Öğretimi ve Uygulama Basamakları

5. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2020, (Özet Bildiri)

14. Sosyal öykü bilimsel dayanaklı bir uygulama mıdır?

29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

15. Uyaran Silikleştirmesi(Stimulus Fading)Yönteminin Ebeveyn İleBirlikte Uyuma DavranışıÜzerindeki Etkililiği: BirVaka Çalışması

29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

16. Outcomes of a Global Telehealth Parent-Training Project

ABAI 45th Annual Convention, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

20. Effectiveness and Acceptability of Parent Training via Telehealth Among Families in Greece and Turkey

43rd Annual Convention, Denver/Colorado, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 29 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

23. Günlük Yaşamda Rutinler ve Rutinlerin Önemi

1. Ulusal Gelişimsel Yetersizlik Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 03 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

26. Effectiveness of Home-Based Responsive Teaching Intervention on the Children with Autism Spectrum Disorder

ABAI 40th Annual Convention, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

27. Effectiveness of Responsive Teaching for Children with Autism and their Mothers in a Small Group Arrangement

International Society on Early Intervention Regional Conference, StPetersburg, Rusya, 1 - 04 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

29. Tepkiyi Yarıda Kesme ve Yönlendirme: Bir Alan Yazın Taraması.

22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

30. The Use of Constant Time Delay: A Literature Review

37th ABAI Annual Convention, Denver/Colorado, Amerika Birleşik Devletleri, 27 - 31 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)

31. Effectiveness of System of Least Prompting on Teaching the Direct Careful Attention to Objects and Performing the Directive to Autistic children: A Case Study

2nd International Conference on Special Education, Marmaris/Muğla, Türkiye, 18 - 20 Haziran 2008, (Özet Bildiri)
Kitaplar 29

1. Davranış Yönetimi

Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Okul Çağındaki Çocuklara Etkinliklerle Öğretim Sunma, DİKEN İBRAHİM HALİL, KURNAZ ERKAN, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.89-139, 2024

2. Motivasyonu Artıran Stratejiler

Gelişimsel yetersizliği olan çocuklar için doğal gelişimsel davranışsal müdahaleler, ÖZEN ARZU, ÜNAL FÜSUN, TIKIROĞLU ÇİĞDEM, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.95-118, 2024

3. Etkileşim Temelli Erken Çocuklukta Müdahale Programı- ETEÇOM (Responsive Teaching-RT)

Otizm Spektrum Bozukluğu: İlişki Temelli Gelişimsel Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, İbrahim H. Diken & Özlem Toper, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.232-243, 2023

4. Genişletilmiş Doğal Bağlama Dayalı Dil Becerilerini Destekleme Öğretimi (Enhanced Milİeu Teaching-EMT)

Otizm Spektrum Bozukluğu: İlişki Temelli Gelişimsel Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, İbrahim H. Diken & Özlem Toper, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.316-332, 2023

5. Temel Tepki Öğretimi (Pivotal Response Treatment) ve SCERTS Modeli

Otizm Spektrum Bozukluğu İlişki Temelli Gelişimsel Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, İbrahim H. Diken & Özlem Toper, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.270-290, 2023

6. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrenciler için Türkçe Öğretimi

Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler için Türkçe Öğretimi, Fatih Koçak & Tuğba Pürsün, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.229-256, 2023

7. Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP)

Özel Gereksinimli Öğrencilerde Değerlendirme, Veysel Aksoy & Sinan Kalkan, Editör, Paradigma Akademi, Çanakkale, ss.547-597, 2023

8. Doğal Müdahaleler

Araştırmadan Uygulamaya Erken Çocukluk Özel Eğitimi El Kitabı, Hatice Bakkaloğlu, Seçil Çelik, Gözde Tomris, Editör, Vizetek A, Ankara, ss.499-532, 2022

9. Davranış Yönetimi

Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Okulöncesi Dönem Çocuklara Etkinliklerle Öğretim Sunma, Diken, İbrahim Halil & Kurnaz, Erkan, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.95-151, 2022

10. Otizm Spektrum Bozukluğu: Davranışsal Özellikler

Erken Çocuklukta Otizm Spektrum Bozukluğu: Temel Bilgiler, Diken, İbrahim Halil, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.54-71, 2022

11. Yanlışsız Öğretim Yöntemleri I: Uyaran Uyarlamaları

Yanlışsız Öğretim Yöntemleri, Sazak, Elif, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.95-116, 2022

12. Kendini Yönetme

Uygulamalı Davranış Analizi, Buket Kısaç Demiroğlu, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.289-318, 2021

13. Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler için Öğretimi Planlama

Özel Eğitim ve Kaynaştırma, İbrahim H. Diken, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.174-197, 2021

14. Zihin Yetersizliği Olan Bireylerin Özellikleri

Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu, Macid Ayhan Melekoğlu, Mine Sönmez Kartal, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.31-55, 2019

15. İşitme ve görme yetersizliği olan bireylerde resim-iş/sanat öğretimi

Özel eğitimde sanatsal becerilerin öğretimi, Özlem Toper, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.237-254, 2018

16. Zihinsel Yetersizliği Olan Bireylerin Bakım ve Rehabilitasyonu

Gelişimsel Yetersizliklerin Bakım ve Rehabilitasyonu, Avşar Ardıç, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.123-141, 2018

17. MOTOR BECERİLER

ÖZEL EĞİTİMDESANATSAL BECERİLERİNÖĞRETİMİ, ÖZLEM TOPER, Editör, VİZE AKADEMİK, ss.119-142, 2018

18. Çocuk Resminin İncelenmesi

Özel Eğitimde Sanatsal Becerilerin Öğretimi, Özlem TOPER, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.20-53, 2018

19. Özel Eğitimde Fen Bilgisi Öğretimi ve Önemi

Özel Eğitimde Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Mine Sönmez Kartal, Özlem Toper Korkmaz, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-20, 2017

20. Fiziksel Yetersizlikleri, Sağlık Problemleri ve Çoklu Yetersizlikleri Olan Çocuklar

Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi, Salih Rakap, Sinan Kalkan, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.419-450, 2017

21. Bakım Planlamada Hedeflerin ve Gereksinimlerin Belirlenmesi

Engelli Bakımı ve Rehabilitasyonunu Planlama, Veysel Aksoy, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, ss.159-175, 2017

22. Evde Riskli Durumları Yönetme

Ergenlik Dönemi Bireylere Evde Gelişimsel Destek, Ayten Düzkantar, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, ss.66-91, 2017

23. Bakım Planlamada Değerlendirme ve Bilgi Toplama

Engeli Bakımı ve Rehabilitasyonunu Planlama, Veysel Aksoy, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, ss.113-135, 2017

24. Kurumda Rsikli Durumları Yönetme

Ergenlik Dönemi Öğrencilere Kurumda Gelişimsel Destek, Ramazan Akdoğan, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, ss.68-94, 2017

25. Özel Eğitimde Sosyal Bilgiler Alanında Gerçekleştirilen Araştırma Örnekleri

Özel Eğitimde Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Mine Sönmez Kartal, Özlem Toper Korkmaz, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.226-241, 2017

26. Oyun Hamuru ile Oynama Becerisi ve Öğretimi

Özel Eğitimde Resim İş Öğretimi, Özlem Toper, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.185204, 2015

27. Boyama Becerileri ve Öğretimi

Özel Eğitimde Resim İş Öğretimi, Özlem Toper, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.205-228, 2015

28. Makas Kullanma Kağıt Kesme Yırtma ve Yapıştırma Becerileri

Özel Eğitimde Resim İş Öğretimi, Özlem Toper, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.229-246, 2015

29. Kalem Tutma ve Çizim Becerileri

Özel Eğitimde Resim İş Öğretimi, Toper-Korkmaz, Özlem, Editör, Vize, Ankara, ss.154-183, 2015
Metrikler

Yayın

79

Yayın (WoS)

11

Yayın (Scopus)

5

Atıf (WoS)

94

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

103

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

321

H-İndeks (Scholar)

7

Atıf (Diğer Toplam)

1

Toplam Atıf Sayısı

95

Proje

2

Tez Danışmanlığı

7

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları