SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Problem Davranışların Azaltılmasında Koşula Dayalı Olmayan Pekiştirme Uygulamaları: Bir Sistematik Derleme Çalışması
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
, cilt.13, sa.2, ss.407-444, 2023 (Hakemli Dergi)
Özel Gereksinimli Bir Çocuğa Sahip Olmak: Mentor Olarak Aileler
Araştırmadan Uygulamaya Özel Eğitim Dergisi
, cilt.1, sa.6, ss.18-24, 2019 (Hakemsiz Dergi)
Özel Eğitim Alanında Çalışan Öğretmenlere Sistematik PekiştireçDeğerlendirme Yönteminin Öğretimi
İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.79-106, 2018 (Hakemli Dergi)
Sleep Problems and Behavioral Interventions for Children With Autism Spectrum Disorders and Intellectual Disabilities
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.19, sa.4, ss.801-824, 2018 (ESCI)
Temel Tepki Öğretimi-TTÖ (Pivotal Response Treatment-PRT) ile gerçekleştirilen etkililik araştırmalarının betimsel analizi
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
, cilt.14, sa.1, ss.41-55, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Project LanBe: Development and Effectiveness of anOnline Platform for Elementary School Teachers toSupport Language Skills and Deal with Problem Behaviors,
eacher Educators of Children with Behavior Disorders (TECBD); the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Kasım 2023
Relationship Between Language Skills and Problem Behaviors of Elementary School Students: Reflections from Turkey
Teacher Educators of Children with Behavioral Disorders (TECBD) & the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference & Workshops, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 16 Kasım 2023 - 18 Kasım 2022
Zihin Yetersizliği Olan Öğrencilerin Problem Davranışlarının Azaltılmasında Küçük Grup Düzenlemesiyle Sunulan Koşula Dayalı Olmayan Pekiştirme Uygulamasının Etkililiği
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022
Gelişimsel Yetersizliği Olan Öğrencilere Kendi Vücutlarına Ait Bilgilerin Öğretiminde Çevrim-içi Sunulan Sabit Bekleme Süreli Öğretimin Etkililiği
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022
Çevrimiçi Sunulan Eşzamanlı İpucuyla Öğretimin ve Gözleyerek Öğrenmenin Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilerin Akademik Davranışları Üzerindeki Etkileri
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022
Annelere Sunulan Uzaktan Koçluk Uygulamasının Annelerin Tepkiyi Yarıda Kesme ve Yeniden Yönlendirme Yöntemini Edinmeleri ve Otizmli Çocuklarının Basmakalıp Davranışları Üzerindeki Etkisi
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2022
Çevrim-içi Sunulan Davranışsal Beceri Öğretiminin Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylerin Güvenli Sosyal Medya Kullanımı Üzerine Etkisi
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2022
Problem Davranışların Azaltılmasında Koşula Dayalı Olmayan Pekiştirme Uygulamaları: Bir Sistematik Derleme Çalışması
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 Ekim 2021
Özel Eğitimde Telehealth (Çevrim-içi Eğitim) Uygulamaları: Alanyazın Taraması Çalışmalarının İncelenmesi
VIIth International Eurasian Educational Research Congress Online, 10 - 13 Eylül 2020
Problem Davranışların Yönetilmesinde İşlevsel İletişim Öğretimi ve Uygulama Basamakları
5. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2020
Uyaran Silikleştirmesi(Stimulus Fading)Yönteminin Ebeveyn İleBirlikte Uyuma DavranışıÜzerindeki Etkililiği: BirVaka Çalışması
29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019
Sosyal öykü bilimsel dayanaklı bir uygulama mıdır?
29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 6 - 09 Kasım 2019
Vokal Stereotipinin Azaltılmasında Tepkiyi Yarıda Kesme/Yönlendirme Yönteminin Etkililiği
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 8 - 10 Kasım 2017
Effectiveness and Acceptability of Parent Training via Telehealth Among Families in Greece and Turkey
43rd Annual Convention, Denver/Colorado, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 29 Mayıs 2017
The Role of Response Requirement and Toy Removal on the Effectiveness of RIRD for the Treatment of Vocal Stereotypy in Children with Autism
ABAI Annual Convention, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 29 Mayıs 2017
Günlük Yaşamda Rutinler ve Rutinlerin Önemi
1. Ulusal Gelişimsel Yetersizlik Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 03 Nisan 2015
Otizm Spektrum Bozukluğu Tanısı Almış Bir Kaynaştırma Öğrencisine Teneffüs Zamanlarında Arkadaşları ile Oyun Oynama Davranışının Kazandırılmasında Sosyal Öykü Kullanımının Etkililiği
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014
Effectiveness of Home-Based Responsive Teaching Intervention on the Children with Autism Spectrum Disorder
ABAI 40th Annual Convention, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Mayıs 2014
Effectiveness of Responsive Teaching for Children with Autism and their Mothers in a Small Group Arrangement
International Society on Early Intervention Regional Conference, StPetersburg, Rusya, 1 - 04 Temmuz 2013
Tepkiyi Yarıda Kesme ve Yönlendirme: Bir Alan Yazın Taraması.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2012
The Use of Constant Time Delay: A Literature Review
37th ABAI Annual Convention, Denver/Colorado, Amerika Birleşik Devletleri, 27 - 31 Mayıs 2011
Effectiveness of System of Least Prompting on Teaching the Direct Careful Attention to Objects and Performing the Directive to Autistic children: A Case Study
2nd International Conference on Special Education, Marmaris/Muğla, Türkiye, 18 - 20 Haziran 2008
Kitap & Kitap Bölümleri
Temel Tepki Öğretimi (Pivotal Response Treatment) ve SCERTS Modeli
Otizm Spektrum Bozukluğu İlişki Temelli Gelişimsel Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, İbrahim H. Diken & Özlem Toper, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.270-290, 2023
Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP)
Özel Gereksinimli Öğrencilerde Değerlendirme, Veysel Aksoy & Sinan Kalkan, Editör, Paradigma Akademi, Çanakkale, ss.547-597, 2023
Etkileşim Temelli Erken Çocuklukta Müdahale Programı- ETEÇOM (Responsive Teaching-RT)
Otizm Spektrum Bozukluğu: İlişki Temelli Gelişimsel Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, İbrahim H. Diken & Özlem Toper, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.232-243, 2023
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrenciler için Türkçe Öğretimi
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler için Türkçe Öğretimi, Fatih Koçak & Tuğba Pürsün, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.229-256, 2023
Genişletilmiş Doğal Bağlama Dayalı Dil Becerilerini Destekleme Öğretimi (Enhanced Milİeu Teaching-EMT)
Otizm Spektrum Bozukluğu: İlişki Temelli Gelişimsel Davranışsal Yaklaşımlar ve Müdahaleler, İbrahim H. Diken & Özlem Toper, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.316-332, 2023
Yanlışsız Öğretim Yöntemleri I: Uyaran Uyarlamaları
Yanlışsız Öğretim Yöntemleri, Sazak, Elif, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.95-116, 2022
Davranış Yönetimi
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Okulöncesi Dönem Çocuklara Etkinliklerle Öğretim Sunma, Diken, İbrahim Halil & Kurnaz, Erkan, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.95-151, 2022
Doğal Müdahaleler
Araştırmadan Uygulamaya Erken Çocukluk Özel Eğitimi El Kitabı, Hatice Bakkaloğlu, Seçil Çelik, Gözde Tomris, Editör, Vizetek A, Ankara, ss.499-532, 2022
Otizm Spektrum Bozukluğu: Davranışsal Özellikler
Erken Çocuklukta Otizm Spektrum Bozukluğu: Temel Bilgiler, Diken, İbrahim Halil, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.54-71, 2022
Kendini Yönetme
Uygulamalı Davranış Analizi, Buket Kısaç Demiroğlu, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.289-318, 2021
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler için Öğretimi Planlama
Özel Eğitim ve Kaynaştırma, İbrahim H. Diken, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.174-197, 2021
Zihin Yetersizliği Olan Bireylerin Özellikleri
Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu, Macid Ayhan Melekoğlu, Mine Sönmez Kartal, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.31-55, 2019
İşitme ve görme yetersizliği olan bireylerde resim-iş/sanat öğretimi
Özel eğitimde sanatsal becerilerin öğretimi, Özlem Toper, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.237-254, 2018
Zihinsel Yetersizliği Olan Bireylerin Bakım ve Rehabilitasyonu
Gelişimsel Yetersizliklerin Bakım ve Rehabilitasyonu, Avşar Ardıç, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.123-141, 2018
MOTOR BECERİLER
ÖZEL EĞİTİMDESANATSAL BECERİLERİNÖĞRETİMİ, ÖZLEM TOPER, Editör, VİZE AKADEMİK, ss.119-142, 2018
Çocuk Resminin İncelenmesi
Özel Eğitimde Sanatsal Becerilerin Öğretimi, Özlem TOPER, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.20-53, 2018
Özel Eğitimde Fen Bilgisi Öğretimi ve Önemi
Özel Eğitimde Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Mine Sönmez Kartal, Özlem Toper Korkmaz, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-20, 2017
Fiziksel Yetersizlikleri, Sağlık Problemleri ve Çoklu Yetersizlikleri Olan Çocuklar
Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi, Salih Rakap, Sinan Kalkan, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.419-450, 2017
Bakım Planlamada Hedeflerin ve Gereksinimlerin Belirlenmesi
Engelli Bakımı ve Rehabilitasyonunu Planlama, Veysel Aksoy, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, ss.159-175, 2017
Evde Riskli Durumları Yönetme
Ergenlik Dönemi Bireylere Evde Gelişimsel Destek, Ayten Düzkantar, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, ss.66-91, 2017
Bakım Planlamada Değerlendirme ve Bilgi Toplama
Engeli Bakımı ve Rehabilitasyonunu Planlama, Veysel Aksoy, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, ss.113-135, 2017
Kurumda Rsikli Durumları Yönetme
Ergenlik Dönemi Öğrencilere Kurumda Gelişimsel Destek, Ramazan Akdoğan, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, ss.68-94, 2017
Özel Eğitimde Sosyal Bilgiler Alanında Gerçekleştirilen Araştırma Örnekleri
Özel Eğitimde Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Mine Sönmez Kartal, Özlem Toper Korkmaz, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.226-241, 2017
Oyun Hamuru ile Oynama Becerisi ve Öğretimi
Özel Eğitimde Resim İş Öğretimi, Özlem Toper, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.185204, 2015
Boyama Becerileri ve Öğretimi
Özel Eğitimde Resim İş Öğretimi, Özlem Toper, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.205-228, 2015
Makas Kullanma Kağıt Kesme Yırtma ve Yapıştırma Becerileri
Özel Eğitimde Resim İş Öğretimi, Özlem Toper, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.229-246, 2015
Kalem Tutma ve Çizim Becerileri
Özel Eğitimde Resim İş Öğretimi, Toper-Korkmaz, Özlem, Editör, Vize, Ankara, ss.154-183, 2015