Biyografi
Prof. Dr. Hatice Zeynep Şahin-İnan, 1994 yılında Maçka Anadolu Gazetecilik Lisesinden mezun olmuş ve bir süre Kanal6 televizyonunda çalışmıştır. Daha sonra, Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programından mezun olmuş ve bir süre İstanbul’da Rehber ve Psikolojik Danışman olarak çalışmıştır. MEB bursunu kazanan Dr. İnan, Amerika Birleşik Devletleri’ne yerleşmiş ve Ohio State Üniversitesi’nde Okul Öncesi Eğitimi alanında yüksek lisans ve doktora eğitimini tamamlamıştır. İspanya, Amerika Birleşik Devletleri ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki farklı üniversitelerde misafir öğretim üyeliği yapmıştır. Halen Bursa Uludağ Üniversitesi, Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı’nda tam zamanlı öğretim üyesi olarak ve Bahçeşehir Üniversitesi’nde yarı zamanlı öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Okul Öncesi Eğitimi alanında yüzden fazla ulusal/uluslararası konferans vermiş ve yayın çıkarmıştır. Kazandığı ödüllerden bazıları: Reggio Emilia Yaklaşımı konulu makalesi, 2011 yılında ABD National Science Teaching Association (NSTA) tarafından “Öğretmenlerin Okuması Gereken En İyi 5 Makale” arasında seçilmiştir; İnan, 2016 yılında Bilim Akademisi (The Science Academy) tarafından BAGEP “Genç Bilim İnsanı” ödülüne layık görülmüştür. Çalışma alanları; Reggio Emilia Yaklaşımı başta olmak üzere, okul öncesi eğitim program, model ve yaklaşımları, güncel konular/sorunlar, öğretmen eğitimi, çevre düzenleme ve kalite standartlarıdır. Reggio Emilia Yaklaşımı konusunda derinlemesine çalışmalar yapan İnan, Reggio Emilia okullarında proje çalışmalarından, fen eğitimine, gelişen okuryazarlığa, kaynaştırmaya ve dokümantasyona kadar birçok konuyu kaleme almıştır ve “Okul Öncesi Eğitimde Çağdaş Yaklaşımlar Reggio Emilia Yaklaşımı ve Proje Yaklaşımı” isimli kitabın da yazarıdır. Berke ve Yavuz isimlerinde iki gencin annesidir. e-posta: haticezeynep@hotmail.com
Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2004 - 2007
2004 - 2007Doktora
The Ohio State University, Graduate School, Teaching & Learning/Okul Öncesi Eğitimi , Amerika Birleşik Devletleri
2002 - 2003
2002 - 2003Yüksek Lisans
The Ohio State University, Graduate School, Teaching & Learning/Okul Öncesi Eğitimi, Amerika Birleşik Devletleri
1995 - 2000
1995 - 2000Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2007
2007Doktora
An Interpretivist Approach to Understanding How Natural Sciences are Represented in a Reggio Emilia-Inspired Preschool Classroom
The Ohio State University, Graduate School, Teaching & Learning/Okul Öncesi Eğitim
2003
2003Yüksek Lisans
n/a (Yüksek Lisans-Tezsiz)
The Ohio State University, Graduate School, Teaching & Learning/Okul Öncesi Eğitim
Yabancı Diller
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2021
2021Temel İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi
İş Sağlığı ve Güvenliği
Bursa Uludağ Üniversitesi
2020
2020Eğitimde İnovasyon ve Etkileşim
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Bursa Uludağ Üniversitesi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Temel Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorProf. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorProf. Dr.
Bahçeşehir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2020 - 2021
2020 - 2021Doç. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM
2011 - 2020
2011 - 2020Doç. Dr.
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2008 - 2011
2008 - 2011Yrd. Doç. Dr.
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2007 - 2008
2007 - 2008Araştırma Görevlisi Dr.
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorBologna Birim Koordinatörü
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorBölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM
2008 - 2016
2008 - 2016Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2012 - 2013
2012 - 2013MYO Müdür Yardımcısı
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu
2009 - 2011
2009 - 2011Erasmus Programı Kurum Koordinatörü
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2009 - 2011
2009 - 2011Dekan Yardımcısı
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2008 - 2009
2008 - 2009Bölüm Başkan Yardımcısı
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2000 - 2001
2000 - 2001Rehber Öğretmen & Psikolojik Danışman
Şirket, ÖZEL İLK AKASYA EĞİTİM VE ÖĞRETİM KUR.SAN.TİC.LTD.ŞTİ., Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Rehber Öğretmen & Psikolojik Danışman
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE STEAM UYGULAMALARI
SEMİNER
Okul Öncesinde Sanat Eğitimi
Reggio Emilia Yaklaşımı ve Erken Çocuklukta Alternatif Eğitimler
Tez Danışmanlığı
Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi 1
Lisans
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ ÇEVRE EĞİTİMİ
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ ÇEVRE EĞİTİMİ
Araştırma Projesi II
Araştırma Projesi II
Öğretmenlik Uygulaması 1
Öğrertmenlik Uygulaması 2
Topluma Hizmet Uygulamaları
Rehberlik
Topluma Hizmet Uygulamaları
Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları
Art Education in Early Childhood
Rehberlik
Öğretmenlik Uygulaması 2
Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları
Araştırma Projesi 1
Öğretmenlik Uygulaması 1
Araştırma Projesi 1
Selected Topics: Reggio Emilia Approach (Eğitimde Özel Konular II)
Early Childhood Teaching Programs
Yönetilen Tezler
2016
2016Yüksek Lisans
Okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcılık düzeylerinin incelenmesi
İnan H. Z. (Danışman)
Ç.ÇOBAN(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Reggio Emilia Yaklaşımı temelli uygulamalar yapan okul öncesi öğretmenlerinin deneyimleri: Bir olgubilim çalışması
İnan H. Z. (Danışman)
T.AYDEMİR(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Okul öncesi eğitimde Reggio Emilia yaklaşımı'ndan esinlenerek yapılan proje çalışmaları: Bir eylem araştırması
İnan H. Z. (Danışman)
G.KAYIR(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Çocuk/ev erken dil ve okuryazarlık gözlem aracının türkçeye uyarlanması
İnan H. Z. (Danışman)
S.YARAR(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden (60-72 ay) zihinsel engelli ve normal gelişim gösteren çocukların problem davranışlarının çeşitli değişkenlere göre karşılaştırılması
İnan H. Z. (Danışman)
K.YOŞUMAZ(Öğrenci)
Makaleler
2022
20221. Sustainability of early childhood education inspired by the Reggio Emilia Approach during the emergency times: A phenomenographic research
İNAN H. Z.
International Journal on Lifelong Education and Leadership [IJLEL] , cilt.8, sa.1, ss.36-48, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20212. Challenges of Distance/Online and Face-to-Face Education in New Normal: Experiences of Reggio Emilia-inspired Early Childhood Educators in Turkey
İnan H. Z.
Pedagogical Research
, cilt.6, sa.1, ss.1-14, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20213. Reggio Emilia-ilhamlı okullarda kaynaştırma eğitimi: Meta-etnografik bir araştırma (Inclusive education in Reggio Emilia-inspired preschools: A meta-ethnographic study)
İNAN H. Z.
Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi
, cilt.5, sa.1, ss.5-43, 2021 (TRDizin)
2021
20214. Understanding the Reggio Emilia-inspired literacy education: A meta-ethnographic study
İnan H. Z.
International Journal of Curriculum and Instruction (IJCI)
, cilt.13, sa.1, ss.68-92, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20215. REGGIO EMILIA-İLHAMLI DOKÜMANTASYON ÇALIŞMASININ DOKÜMAN İNCELEMESİ YÖNTEMİYLE DEĞERLENDİRİLMESİ (INTERPRETING REGGIO EMILIA-INSPIRED DOCUMENTATION WORKS THROUGH DOCUMENT ANALYSIS METHOD)
İNAN H. Z.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.34, sa.1, ss.263-297, 2021 (TRDizin)
2021
20216. Reggio Emilia-ilhamlı anaokulunda öğretmen olma süreci: Fenomenolojik bir araştırma
AYDEMİR ÖZALP T., İNAN H. Z.
Egitimde Nitel Araştırmalar Dergisi – Journal of Qualitative Research in Education
, cilt.2021, sa.27, ss.155-181, 2021 (ESCI, TRDizin)
2020
20207. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN YARATICILIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
Çoban Ç., İnan H. Z.
EKEV Akademi Dergisi , cilt.83, sa.24, ss.137-163, 2020 (TRDizin)
2020
20208. TÜRKİYE’DE REGGIO EMILIA YAKLAŞIMI TEMELLİ UYGULAMALAR YAPAN OKULLARDAKİ ÖĞRETMENLERİN DENEYİMLERİ: BİR OLGUBİLİM ÇALIŞMASI
Aydemir Özalp T., İnan H. Z.
EKEV Akademi Dergisi , cilt.83, sa.24, ss.615-646, 2020 (TRDizin)
2020
20209. COVID-19 SÜRECİNDE OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI (RESTRUCTURING EARLY CHILDHOOD EDUCATION DURING THE COVID-19 PANDEMIC)
İnan H. Z.
Milli Eğitim
, cilt.49, sa.49, ss.831-849, 2020 (Scopus)
2015
201510. Kurum Ev Erken Dil ve Okuryazarlık Gözlem Aracının Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışması-Study on the Validity and Reliability of Child Home Early Language and Literacy Observation Toll
Yarar S., İnan H. Z.
e-Turkish Studies (elektronik)
, cilt.10, sa.15, ss.821-840, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201511. 3Hs Education: Examining hands-on, heads-on and hearts-on early childhood science education
İnan H. Z., Inan T.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
, cilt.37, ss.1974-1991, 2015 (SSCI)
2015
201512. Reggio Emilia Inspired Projects Conducted in a Preschool An Action Research
İnan H. Z., Kayır G.
Journal of International Social Research , cilt.8, sa.38, ss.733-747, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201413. 'We put on the glasses and Moon comes closer!' Urban Second Graders Exploring the Earth, the Sun and Moon Through 3D Technologies in a Science and Literacy Unit
Isik-Ercan Z., İnan H. Z., Nowak J. A., Kim B.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
, cilt.36, ss.129-156, 2014 (SSCI)
2012
201214. Teaching children geometric shapes through a new technological toy: "Computer-smart little mathematicians"
Cicek Y., Aytekin S., Duysak A., İnan H. Z.
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.4, ss.1425-1432, 2012 (SCI-Expanded)
2012
201215. Early childhood teacher candidates' qualifications in science teaching
Alisinanoglu F., İnan H. Z., Ozbey S., Usak M.
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.4, ss.373-390, 2012 (SCI-Expanded)
2011
201116. Investigation of the Way Kindergarten Teachers Handle Time Concepts
Dogan-Temur O., İnan H. Z.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.11, ss.217-234, 2011 (SSCI)
2011
201117. Teaching science process skills in kindergarten
İnan H. Z.
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.3, ss.47-64, 2011 (SCI-Expanded)
2011
201118. Investigation of Prospective Teachers' Approaches to Learning in Biology and Ecology
Usak M., Erdoğan M., İnan H. Z., Kubiatko M., Sahin M.
NEW EDUCATIONAL REVIEW
, cilt.23, ss.283-294, 2011 (SSCI)
2010
201019. Understanding Natural Sciences Education in a Reggio Emilia-Inspired Preschool
İnan H. Z., Trundle K. C., Kantor R.
JOURNAL OF RESEARCH IN SCIENCE TEACHING
, cilt.47, ss.1186-1208, 2010 (SSCI)
2010
201020. How to Improve the Society Service Course Early Childhood Education Teacher Candidates Experiences in the Project Do you want to be a child for one day
İnan H. Z.
Educational Journal of Living Theories , cilt.3, sa.2, ss.212-234, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201021. THE PROBLEMS EXPERIENCED BY MALE EARLY CHILDHOODTEACHER CANDIDATES Okulöncesi Öğretmenliğinde Öğrenim Gören Erkek Öğretmen Adaylarının Karşılaştıkları Güçlükler
İnan H. Z., Bayındır N., Dogan Temur Ö., Bartan M.
EKEV Akademi Dergisi , cilt.14, sa.43, ss.165-174, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201022. Increasing Awareness of Pre-service Teachers on Bullying in a Preschool
İnan H. Z.
INDIAN JOURNAL OF SOCIAL WORK
, cilt.71, ss.211-226, 2010 (SSCI)
2010
201023. Examining Pre-School Education Teacher Candidates' Content Knowledge and Pedagogical Content Knowledge
İnan H. Z.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.10, ss.2309-2323, 2010 (SSCI)
2010
201024. Öğretmen Adaylarının Sınıfta Demokratik Ortamı Geliştirmeye İlişkin Öngörüleri
BAYINDIR N., İNAN H. Z., DEMİR S.
Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.5, ss.89-95, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201025. Understanding Kindergarten Teachers Perspectives of Teaching Basic Geometric Shapes: a Phenomenographic Research
İNAN H. Z., DOGAN TEMUR Ö.
ZDM-MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.42, sa.5, ss.457-468, 2010 (ESCI)
2010
201026. Examining Language of Information Books for Children
İnan H. Z.
Education , cilt.130, sa.3, ss.399-403, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201027. Anaokulunda Kamera Kullanımına İlişkin Velilerin Tutumları ve Görüşleri
İNAN H. Z., BAYINDIR N., DEMİR KAYA S.
EKEV Akademi Dergisi , cilt.14, sa.45, ss.151-162, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201028. Öğretmenlerin Performans Görevlerinin Verilme Gerekçelerine İlişkin Algı Düzeyleri
DOGAN TEMUR Ö., BAYINDIR N., İNAN H. Z.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.7, sa.14, ss.247-258, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201029. Literacy Development of a Preschooler An Exemplary Case
İNAN H. Z.
The Journal of International Social Research
, cilt.3, sa.11, ss.365-371, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201030. Okulöncesi Eğitim Döneminde Çocuk Bakıcıları Ebeveynlerin Yaşantıları Ve Görüşleri Üzerine Bir Araştırma
İnan H. Z., Dogan Temur Ö.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, sa.2, ss.1-18, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201031. Women as a Mother and Her Play Relation with the Child
Dogan Temur Ö., İnan H. Z.
The Journal of International Social Research
, cilt.3, sa.13, ss.86-95, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201032. Kütahya İlinde Anaokulu Çağı Çocukları Olan Anne Babaların Karşılaştıkları Problemler
İnan H. Z.
Milli Eğitim , cilt.188, ss.218-229, 2010 (Scopus)
2010
201033. Professional Development for the Early Learning Content Social Studies Standards
KATZ L., İNAN H. Z., TYSON C., DIXSON A., KANG H. Y.
International Electronic Journal of Elementary Education
, cilt.2, sa.2, ss.261-286, 2010 (Scopus)
2009
200934. The effect of educational differences on the level of job satisfaction in police officers in Turkey
ÖZEL A., BAYINDIR N., İNAN H. Z., ÖZEL E.
International Journal of Police Science Management , cilt.11, sa.3, ss.358-365, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200935. The Third Dimension in Preschools Preschool Environments and Classroom Design
İNAN H. Z.
European Journal of Educational Studies , cilt.1, sa.1, ss.55-66, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200936. Science Education in Preschool How to Assimilate the Reggio Emilia Pedagogy in a Turkish Preschool
İNAN H. Z.
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching Education
, cilt.10, sa.2, ss.14, 2009 (Scopus)
2009
200937. Awareness Level of Teachers about the Characteristics of Gifted Children
İNAN H. Z., BAYINDIR N., DEMİR S.
Australian Journal of Basic and Applied Sciences
, cilt.3, sa.3, ss.2519-2527, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200938. The Educational Quality of the Technology used in Teacher Training
BAYINDIR N., İNAN H. Z.
World of Applied Sciences Journal , cilt.6, sa.6, ss.855-860, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200939. Perspectives of Teacher Candidates on Measurement and Evaluation Methods Used to Assess Their Achievement at the University
İNAN H. Z., BAYINDIR N.
Research Journal of Social Sciences , cilt.4, ss.15-20, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200940. Understanding Features of Amiable Environments That Can Nourish Emergent Literacy Skills Of Preschoolers
İNAN H. Z.
Australian Journal of Basic and Applied Sciences
, cilt.3, sa.3, ss.2510-2518, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200941. Integrated Disciplines Understanding the Role of Art in Science Education in a Preschool
İNAN H. Z.
Journal of Applied Sciences Research
, cilt.5, sa.10, ss.1375-1380, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200842. Theory into Practice Examination of Teacher Practices in Supporting Children s Creativity and Creative Thinking
BAYINDIR N., İNAN H. Z.
Ozean Journal of Social Sciences , cilt.1, sa.1, ss.91-96, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200843. Turkish Secondary School Students Perceptions of Violence and Crime and the Relationship between Their Perceptions and Demographics
ÖZEL A., BAYINDIR N., İNAN H. Z., UNGAN S.
International Journal of Environmental and Science Education
, cilt.3, sa.3, ss.89-92, 2008 (Hakemli Dergi)
2005
200544. Okullarda Çocuklar Arası Zorbalık
İNAN H. Z.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.22, ss.161-170, 2005 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Building Bonds with Families through Art and 5 Family Culture Stories
İNAN H. Z., Garcia-Alvarado S., O’Brien C.
NAEYC/NAECTE Annual Conference, Washington DC, Amerika Birleşik Devletleri, 01 Kasım 2022, cilt.1, ss.1, (Özet Bildiri)
2022
20222. Creating Connections: Using Clay and Drama in the form of Storytelling. (Classroom Workshop- 90 minutes)
O’Brien C., İNAN H. Z., Garcia-Alvarado S.
USA IPA Play Conference, the American Association for Promoting the Child’s Right to Play-IPAUSA comes together for the “Right to Play…RIGHT NOW!” San Antonio, TX, Amerika Birleşik Devletleri, 01 Ekim 2022, cilt.1, ss.1, (Özet Bildiri)
2022
20223. Understanding Family Diversity through Creating a Clay/Drama-based Projects. (Oral Presentation & Session Host)
Garcia-Alvarado S., İNAN H. Z., Rendon E.
NAECTE 2022 Virtual Summer Conference “Playfulness ‘wonder’ and Self-care: Pathways to Preserving Early Childhood Education and Early Childhood Teacher Education.” 2022 NAECTE Summer Conference Website - Session 2 (google.com), Amerika Birleşik Devletleri, 01 Haziran 2022, cilt.1, ss.1, (Özet Bildiri)
2022
20224. The Reggio Emilia Approach
İNAN H. Z.
The panel "Vocational Tendencies in Early Childhood Care and Education (Erken Çocukluk Bakım ve Eğitiminde Mesleki Yönelimler)" Reconstruction of Vocational Schools in the Digital Era Symposium 10-13 May 2022; https://myosempozyumu.fsm.edu.tr/Dijital-Cagda-Meslek-Yuksekokullarinin-Yeniden-Yapilandirilmasi-Sempozyum-Programi--Paneller, Türkiye, 10 Mayıs 2022, cilt.1, ss.1, (Özet Bildiri)
2021
20215. MAKING TEACHING AND LEARNING VISIBLE THROUGH DOCUMENTATION AS ONE OF THE FUNDAMENTAL PRINCIPLES OF THE REGGIO EMILIA APPROACH
İNAN H. Z.
Texas A&M University-San Antonio & Voices ECT Collaboration Meeting , TX, Amerika Birleşik Devletleri, 20 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
20216. Examining Preschool Education in Turkey During Covid-19 Pandemic
İNAN H. Z.
World Education Leadership Symposium (WELS) "COVID-19 Educational Research (COVID-19 Educational Research, CovER): Crisis in Society and Impact on Education around the World", Online, İsviçre, 30 Ocak 2021, ss.22, (Özet Bildiri)
2020
20207. The Values Included in the Preschool Education Program and the Methods and Techniques That Can Be Used in Values Education (Okul Öncesi Eğitim Programında Yer Alan Değerler ve Çocuklara Bu Değerlerin Kazandırılmasında Kullanılabilecek Yöntem ve Teknikler)
İNAN H. Z.
Uluslararası Erken Çocukluk Dönemi Din-Ahlak-Değerler Eğitimi ve Sorunları Sempozyumu, Balıkesir, Türkiye, 17 - 18 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
20208. An Exemplary Spritual Education in Early Childhood: Waldorf Education (Erken Çocuklukta Örnek Bir Ruh Eğitimi: Waldorf Eğitimi)
İNAN H. Z.
Uluslararası Erken Çocukluk Dönemi Din-Ahlak-Değerler Eğitimi ve Sorunları Sempozyumu, Balıkesir, Türkiye, 17 - 18 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
20209. Okul Öncesi Alternatif Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Analizi: Reggio Emilia, High/Scope ve Waldorf
İNAN H. Z.
INTERNATIONAL CONGRESS OF PEDAGOGICAL RESEARCH, Düzce, Türkiye, 24 - 26 Haziran 2020, ss.136, (Özet Bildiri)
2020
202010. “Okul Öncesi Kaynaştırma Eğitiminde Reggio Emilia Yaklaşımı Örneği
İNAN H. Z.
5. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2020), Gaziantep, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2020, (Özet Bildiri)
2020
202011. ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE PROJE YAKLAŞIMI İLEGELENEKSEL EĞİTİM MODELİ’NİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ
İNAN H. Z.
INTERNATIONAL ASIAN CONGRESS ON CONTEMPORARY SCIENCES-IV, Baku, Azerbaycan, 26 - 28 Haziran 2020, (Özet Bildiri)
2020
202012. Reggio Emilia Approach in Early Childhood Education Promoting 21st Century Skills
İNAN H. Z.
International Conference on Interdisciplinary Educational Reflections (ICIER), Nicosia, Kıbrıs (Kktc), 19 - 20 Haziran 2020, (Özet Bildiri)
2019
201913. Okul Öncesi Eğitiminde Duyusal Zengin Ortamlar: Reggio Emilia Örneği
İNAN H. Z.
1. Uluslararası Katılımlı Duyu Bütünleme Kongresi.(1. National Sensory Integration Congress with International Contribution https://www.en.udbk2019.org/), İstanbul, Türkiye, 12 - 13 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2016
201614. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yaratıcılık Düzeylerinin İncelenmesi.
ÇOBAN Ç., İNAN H. Z.
Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi (ceadder.org), Muğla, Türkiye, 01 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201615. Examining Awareness Level of Parents on TV Watching Habits Of Their Children
İNAN T., İNAN H. Z.
I. International Symposium on Animation, Kütahya, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
201516. Erken çocukluk dönemi çocuklarına yönelik televizyon içeriklerinin aile çocuk gelişimi bağlamında değerlendirilmesi
İNAN H. Z.
TRT 4th International Children’s Media Conference, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Kasım 2015, (Tam Metin Bildiri)
2014
201417. Çocuk Ev Erken Dil Ve Okuryazarlık Gözlem Aracının Geçerlik Ve Güvenilirlik Çalışması
İNAN H. Z., YARAR S.
Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi: Disiplinlerarası Katkı, Kuram ve Uygulama Deneyimleri, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201418. Okul Öncesi Eğitimde Reggio Emilia Yaklaşımından Esinlenerek Yapılan Proje Uygulamaları Bir Eylem Araştırması
İNAN H. Z., KAYIR G.
Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi: Disiplinlerarası Katkı, Kuram ve Uygulama Deneyimleri, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201419. A Qualitative Study to Understand Hands Heads Hearts on Science Education in Early Childhood Education Centers The Learner
İNAN H. Z., İNAN T.
The Learner: 21st International Conference on Learning, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Temmuz 2014, (Özet Bildiri)
2014
201420. Reggio Emilia Yaklaşımı: Erken Çocukluk Eğitiminde Çağdaş bir Yaklaşım
İNAN H. Z.
“Teori, Uygulama ve Değerlendirmeleriyle Farklı Eğitim ve Öğretim Model / Yöntem / Yaklaşımlar” Eğitim Sempozyumu, Türkiye Özel Okullar Birliği (Türkiye Özel Okullar Birliği Dergisi), Antalya, Türkiye, 30 Ocak - 01 Şubat 2014, cilt.28, ss.38-46, (Tam Metin Bildiri)
2012
201221. Urban Second Graders Learning about Sun Earth and Moon through 3D Visualization
IŞIK Z., İNAN H. Z., Nowak J.
American Educational Research Assocation (AERA) Conference, Vancouver, Vancouver, British Columbia, Kanada, 1 - 03 Nisan 2012, (Özet Bildiri)
2010
201022. Students Perceptions of a Situated Learning Environment
ÜNAL C., İNAN H. Z.
World Conference on Educational Sciences, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Şubat 2010, cilt.2, ss.2171-2175, (Tam Metin Bildiri)
2009
200923. Teacher Candidates Experiences in the Society Service Course Examining the Project Do You Want to be a Child for One Day
İNAN H. Z.
Encouraging creativity in education, Collection of papers – a Handbook of ”Creative Approach to Teacher Education” for Current and Future Teachers, Zagreb, Hırvatistan, 1 - 03 Eylül 2009, (Tam Metin Bildiri)
2009
200924. Öğretmenlerin Üstün Yetenekli Öğrencilerle Akademik Olarak Başarılı Öğrencileri Ayırt Edebilme Becerileri
İNAN H. Z., BAYINDIR N., DEMİR KAYA S.
Üstün Yetenekli Çocuklar II. Ulusal Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 1 - 03 Mart 2009, (Özet Bildiri)
2008
200825. A Symposium Session Weaving a Tapestry of Classroom Life Together Critiquing a Peer Culture School Culture Heuristic
FERNIE D., KANTOR MARTIN R., MADRID S., GALBRAITH J., UCHIDA C. H., İNAN H. Z.
The 16th international Reconceptualizing Early Childhood Education [RECE] 2008 Conference: Weaving with and across Paradigms and Traditions https://www.receinternational.org/archives.html https://www.receinternational.org/pdf/rece_program_2008.pdf, Victoria, Biritish Columbia, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Haziran 2008, (Özet Bildiri)
2008
200826. Quality Environment and Quality Science Education in a Reggio Emilia Inspired Preschool
İNAN H. Z., TRUNDLE K., KANTOR MARTIN R.
The Association for Science Teachers Education (ASTE) 2008 International Conference, St. Louis, Missouri, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Ocak 2008, (Özet Bildiri)
2007
200727. The Intersection of Effective Teaching Learning Strategies in Natural Sciences Education and Early Childhood Education Approaches Reggio Emilia and its Reflections in an American Laboratory Preschool
İNAN H. Z., TRUNDLE K., KANTOR MARTIN R.
American Educational Research Assocation (AERA) Conference, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Nisan 2007, (Özet Bildiri)
2007
200728. An Exemplary Approach to Natural Sciences Education in Preschool Reggio Emilia
İNAN H. Z., Trundle K. C., Kantor R.
National Association of Research in Science Teaching Conference (NARST), New Orleans, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Nisan 2007, (Tam Metin Bildiri)
2007
200729. Exploring Natural Sciences Education within a Reggio Emilia inspired Preschool Context
İNAN H. Z., TRUNDLE K., KANTOR MARTIN R.
The Association for Science Teachers Education (ASTE) 2007 International Conference, Clearwater, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Ocak 2007, (Özet Bildiri)
2006
200630. You Cannot Play With Us Bullying and Exclusion of Children with Special Needs in Inclusive Classrooms
İNAN H. Z.
Americans with Disabilities Act (ADA) Multiple Perspectives on Access, Inclusion and Disability Conference, Columbus, Ohio, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Nisan 2006, (Özet Bildiri)
2005
200531. Okullarda Zorbalığa Maruz Kalan Çocuklar
İNAN H. Z.
VIII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2005, (Özet Bildiri)
2005
200532. A Fair Chance Discussion of Different Curricula and Inclusion of Young Children with Special Needs in General Classrooms
İNAN H. Z.
Americans with Disabilities Act (ADA) Multiple Perspectives on Access, Inclusion and Disability Conference, Columbus, Ohio, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Nisan 2005, (Özet Bildiri)
2005
200533. Designing a Learning Environment for Preschoolers with Disabilities
İNAN H. Z.
Americans with Disabilities Act (ADA) Multiple Perspectives on Access, Inclusion and Disability Conference, Columbus, Ohio, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Nisan 2005, (Özet Bildiri)
2004
200434. Öğretmen Tutumları Beklentileri Anketi
İNAN H. Z., UZUNHASANOĞLU A.
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Orta Öğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2004, ss.648-655, (Tam Metin Bildiri)
2004
200435. A dan Z ye Güvenli Bir Okul Anasınıfından Orta Öğretime Çocuklar Arası Şiddete Karşı Bir Model Tasarımı
İNAN H. Z.
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Orta Öğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2004, ss.656-662, (Tam Metin Bildiri)
2004
200436. Education in a Safe Environment A New School Wide Bullying Intervention Model
İNAN H. Z.
2nd International Quality in Early Childhood Primary Education Congress, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2004, (Özet Bildiri)
2004
200437. Play and Emergent Literacy in Early Childhood Education
İNAN H. Z.
2nd International Quality in Early Childhood Primary Education Congress, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2004, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Multicultural Education in Early Childhood Education Policies (Chp 13, pp.409-435)
İNAN H. Z., Jozwiak M.
Early Childhood Education Policies, H. Ogelman & S. Sarac (Eds), Editör, Eğiten Kitap Yayınevi, Ankara., ss.409-434, 2022
2021
20212. ERKEN OKURYAZARLIK Becerileri ve Desteklenmesi
İNAN H. Z.
Early Literacy and Early Literacy Skills, F. Erbay, Editör, Eğiten Kitap Yayınevi, Ankara., ss.1-50, 2021
2020
20203. GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE DÜNYADA ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE FARKLI YAKLAŞIM, PROGRAM VE MODELLER
İnan H. Z.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI, NALAN KURU, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.25-54, 2020
2019
20194. Science Education in Reggio Emilia-inspired Altin Cag Preschools
İNAN H. Z.
Early Childhood Education, D. Farland-Smith, Editör, IntechOpen Publications, London, ss.1-15, 2019
2016
20165. Çocuklarda Problem Davranışlar ve Ailelerin Desteklenmesi
İNAN H. Z.
Aile Eğitimi, A. Arıkan B. Dinç, Editör, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.181-211, 2016
2015
20156. Erken Çocukluk Eğitiminde Gelişimsel Olarak Uygun Uygulamalar Anlayışı ve Türkiye’de Erken Çocukluk Eğitimi Programları
İNAN H. Z., Işık Ercan Z.
Okul Öncesi Eğitime Giriş, N.Avcı ve M.Toran, Editör, Eğiten Kitap Yayınevi, Ankara, Ankara, ss.151-179, 2015
2015
20157. Duyarlı Öğrenciler Topluluğu Oluşturma: Çocuklara Rehberlik
İNAN H. Z., AYDEMİR ÖZALP T.
Erken Çocukluk Eğitiminde Etkili Uygulamalar Effective Practices in Early Childhood Education Building a Foundation Pearson, Hatice Zeynep İnan Taşkın İnan, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.236-271, 2015
2014
20148. Farklı Eğitim Yaklaşım ve Modellerinde Yaratıcılık
İNAN H. Z., İNAN T., ÖZTÜRK Z.
Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 2 Yaratıcılığın Keşfi, Çelebi-Öncü E., Editör, Hedef CS yayıncılık, Ankara, ss.54-73, 2014
2014
20149. Okul Öncesi Dönem Çocuklarına Bilimsel Süreç Becerilerinin Kazandırılması
İNAN H. Z., İNAN T., AYDEMİR ÖZALP T.
Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Eğitimi, Mustafa Metin, Çiğdem Şahin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.75-95, 2014
2013
201310. Anaokulu çocuklarının sosyal ve duygusal gelişimi
İNAN H. Z.
Erken çocukluk döneminde gelişim Multi kültürel bakış açısından, Berrin Akman, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.294-326, 2013
2013
201311. Okulöncesi Eğitimde Proje Yaklaşımına Dayalı Uygulamalar
İNAN H. Z.
Özel Öğretim Yöntemleri II, A.Arıkan, Editör, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayınları, ss.119-152, 2013
2013
201312. Anaokulu çocuklarının fiziksel ve motor gelişimi
İNAN H. Z.
Erken çocukluk döneminde gelişim Multi kültürel bakış açısından, Berrin Akman, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.196-225, 2013
2012
201213. Okul Öncesi Eğitimde Çağdaş Yaklaşımlar Reggio Emilia Yaklaşımı ve Proje Yaklaşımı
İNAN H. Z.
Anı Yayıncılık, Ankara, Ankara, 2012
2011
201114. Peer Culture Processes Embedded in Natural Sciences Projects of Preschoolers
İNAN H. Z.
Educating Toddlers to Teachers Learning to See and Influence the School and Peer Cultures of Classrooms, D. Fernie, S. Madrid, R. Kantor, Editör, Hampton Press, USA, NJ, ss.143-166, 2011
2011
201115. Bağlaşımcılık/Bağ Kuramı (Edward L. Thorndike) ve Edimsel Koşullama (B. Frederic Skinner)
İNAN H. Z.
Öğrenme Öğretme Kuram Ve Yaklaşımları, B. Oral (Ed.), Editör, Pegem, Ankara, ss.73-100, 2011
2011
201116. Okul Öncesi Eğitim Ve Okul Öncesi Eğitim Programı
İNAN H. Z.
Okul Öncesi Eğitimde Özel Öğretim Yöntemleri, Fatma Alisinanoğlu, Editör, PegemA Akademi, Ankara, ss.1-23, 2011
2011
201117. Okul Öncesi Eğitim Programında Değerler Eğitiminin Kapsamı
İNAN H. Z.
Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi, A.Arıkan, Editör, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.95-122, 2011
2010
201018. Erken Çocukluk Eğitiminde Yaratıcılık: Reggio Emilia Örneği.
İNAN H. Z.
Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi, Çelebi-Öncü, E., Editör, Pegema, Ankara, ss.159-175, 2010
Ansiklopedide Bölümler
2007
20071. Early Childhood Education An international Encyclopedia v1
Katz L., İNAN H. Z.
Greenwood Publishing Group, Praeger: Westport, CT, USA, ss.140-145, 2007
2007
20072. Early Childhood Education An international Encyclopedia V2
İNAN H. Z., Katz L.
Greenwood Publishing Group, Praeger: Westport, CT, USA, ss.340-344, 2007
Desteklenen Projeler
2021 - 2021
2021 - 2021
COVID19 SÜRECİNDE REGGİO EMİLİA İLHAMLI ÖĞRETMENLERİN UZAKTAN VE YÜZYÜZE EĞİTİMDE YAŞADIKLARI SORUNLAR VE FİKİR ÖNERİLERİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
İNAN H. Z. (Yürütücü)
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorBoğaziçi Üniversiteliler Derneği (BURA)
Üye
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorBilim Akademisi (The Science Academy)
Üye
2015 - 2016
2015 - 2016Güzel Sanatlar Eğitimi Destekleme Derneği
Üye
2015 - 2015
2015 - 2015The North American Reggio Emilia Alliance (NAREA)
Üye
2009 - 2013
2009 - 2013
Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği
Üye
2002 - 2007
2002 - 2007National Association for Research in Science Teaching (NARST)
Üye
2002 - 2007
2002 - 2007The Association for Science Teacher Education (ASTE)
Üye
2002 - 2007
2002 - 2007American Educational Research Association (AERA)
Üye
Ödüller
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
12 Nisan 2019 - 13 Nisan 2019
12 Nisan 2019 - 13 Nisan 2019
1. National Sensory Integration Congress with International Contribution
Davetli Konuşmacı
İstanbul-Türkiye
23 Kasım 2015 - 24 Kasım 2015
23 Kasım 2015 - 24 Kasım 2015TRT 4. Uluslararası Çocuk Medyası Konferansı
Davetli Konuşmacı
İstanbul-Türkiye
30 Ocak 2014 - 01 Şubat 2014
30 Ocak 2014 - 01 Şubat 2014“Teori, Uygulama ve Değerlendirmeleriyle Farklı Eğitim ve Öğretim Model / Yöntem / Yaklaşımlar” Eğitim Sempozyumu
Davetli Konuşmacı
Antalya-Türkiye
Burslar
2015 - 2015
2015 - 2015Reggio Emilia Students and Professors Study Group
Üniversite
2014 - 2014
2014 - 2014ERASMUS Scholarship-Universidad de Castilla-La Mancha-Spain
Diğer Resmi Kurumlar
2014 - 2014
2014 - 2014ERASMUS Scholarship for Transversal Programs-Berlin-Germany
Diğer Resmi Kurumlar
2012 - 2012
2012 - 2012High Level Technical Workshop on Quality Standards in Early Childhood Ed. , UNICEF, Greece
Vakıf
2011 - 2011
2011 - 2011YÖK Araştırma Bursu
YÖK
2010 - 2010
2010 - 2010ERASMUS Scholarship for Transversal Programs-Study Visit, Brussels/Belgium
Diğer Resmi Kurumlar
2007 - 2007
2007 - 2007AERA konferans bursu
Milli Eğitim Bakanlığı
2007 - 2007
2007 - 2007Equity and Ethics [E&E] Committee of NARST Scholarship
Diğer Uluslararası Organizasyonlar
2004 - 2007
2004 - 2007Yurt Dışı Doktora Bursu, ABD
Milli Eğitim Bakanlığı
2006 - 2006
2006 - 2006OSU RAY Conference Travel Award to International ASTE Conference
Üniversite
2005 - 2005
2005 - 2005OSU College of Education Conference Travel Award
Üniversite
2002 - 2003
2002 - 2003