Prof. Dr. HATİCE ZEYNEP İNAN


EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM

Okulöncesi Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sanat Ve Beşeri Bilimler (Ahci), Temel Bilimler (Sci), Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Temel Bilimler


Yayınlardaki İsimler: Hatice Zeynep Inan

Araştırmacı kurumdan ayrılmıştır

E-posta: zeynepinan@uludag.edu.tr
Web: https://avesis.uludag.edu.tr/zeynepinan
Posta Adresi: Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Görükle Yerleşkesi, Nilüfer, Bursa

Metrikler

Yayın

102

Yayın (WoS)

13

Yayın (Scopus)

17

Atıf (WoS)

131

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

91

H-İndeks (Scopus)

5

Atıf (TrDizin)

22

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

60

Proje

1

Tez Danışmanlığı

5

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Prof. Dr. Hatice Zeynep Şahin-İnan, 1994 yılında Maçka Anadolu Gazetecilik Lisesinden mezun olmuş ve bir süre Kanal6 televizyonunda çalışmıştır. Daha sonra, Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programından mezun olmuş ve bir süre İstanbul’da Rehber ve Psikolojik Danışman olarak çalışmıştır. MEB bursunu kazanan Dr. İnan, Amerika Birleşik Devletleri’ne yerleşmiş ve Ohio State Üniversitesi’nde Okul Öncesi Eğitimi alanında yüksek lisans ve doktora eğitimini tamamlamıştır. İspanya, Amerika Birleşik Devletleri ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki farklı üniversitelerde misafir öğretim üyeliği yapmıştır. Halen Bursa Uludağ Üniversitesi, Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı’nda tam zamanlı öğretim üyesi olarak ve Bahçeşehir Üniversitesi’nde yarı zamanlı öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Okul Öncesi Eğitimi alanında yüzden fazla ulusal/uluslararası konferans vermiş ve yayın çıkarmıştır. Kazandığı ödüllerden bazıları: Reggio Emilia Yaklaşımı konulu makalesi, 2011 yılında ABD National Science Teaching Association (NSTA) tarafından “Öğretmenlerin Okuması Gereken En İyi 5 Makale” arasında seçilmiştir; İnan, 2016 yılında Bilim Akademisi (The Science Academy) tarafından BAGEP “Genç Bilim İnsanı” ödülüne layık görülmüştür. Çalışma alanları; Reggio Emilia Yaklaşımı başta olmak üzere, okul öncesi eğitim program, model ve yaklaşımları, güncel konular/sorunlar, öğretmen eğitimi, çevre düzenleme ve kalite standartlarıdır. Reggio Emilia Yaklaşımı konusunda derinlemesine çalışmalar yapan İnan, Reggio Emilia okullarında proje çalışmalarından, fen eğitimine, gelişen okuryazarlığa, kaynaştırmaya ve dokümantasyona kadar birçok konuyu kaleme almıştır ve “Okul Öncesi Eğitimde Çağdaş Yaklaşımlar Reggio Emilia Yaklaşımı ve Proje Yaklaşımı” isimli kitabın da yazarıdır. Berke ve Yavuz isimlerinde iki gencin annesidir. e-posta: haticezeynep@hotmail.com

Eğitim Bilgileri

2004 - 2007

2004 - 2007

Doktora

The Ohio State University, Graduate School, Teaching & Learning/Okul Öncesi Eğitimi , Amerika Birleşik Devletleri

2002 - 2003

2002 - 2003

Yüksek Lisans

The Ohio State University, Graduate School, Teaching & Learning/Okul Öncesi Eğitimi, Amerika Birleşik Devletleri

1995 - 2000

1995 - 2000

Lisans

Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2007

2007

Doktora

An Interpretivist Approach to Understanding How Natural Sciences are Represented in a Reggio Emilia-Inspired Preschool Classroom Creative Commons License

The Ohio State University, Graduate School, Teaching & Learning/Okul Öncesi Eğitim

2003

2003

Yüksek Lisans

n/a (Yüksek Lisans-Tezsiz)

The Ohio State University, Graduate School, Teaching & Learning/Okul Öncesi Eğitim

Yabancı Diller

C2 Ustalık

C2 Ustalık

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2021

2021

Temel İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi

İş Sağlığı ve Güvenliği

Bursa Uludağ Üniversitesi

2020

2020

Eğitimde İnovasyon ve Etkileşim

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Bursa Uludağ Üniversitesi

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Temel Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Bahçeşehir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2020 - 2021

2020 - 2021

Doç. Dr.

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM

2011 - 2020

2011 - 2020

Doç. Dr.

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2008 - 2011

2008 - 2011

Yrd. Doç. Dr.

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2007 - 2008

2007 - 2008

Araştırma Görevlisi Dr.

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Yönetimsel Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Bologna Birim Koordinatörü

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Bölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM

2008 - 2016

2008 - 2016

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2012 - 2013

2012 - 2013

MYO Müdür Yardımcısı

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu

2009 - 2011

2009 - 2011

Erasmus Programı Kurum Koordinatörü

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2009 - 2011

2009 - 2011

Dekan Yardımcısı

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2008 - 2009

2008 - 2009

Bölüm Başkan Yardımcısı

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2000 - 2001

2000 - 2001

Rehber Öğretmen & Psikolojik Danışman

Şirket, ÖZEL İLK AKASYA EĞİTİM VE ÖĞRETİM KUR.SAN.TİC.LTD.ŞTİ., Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Rehber Öğretmen & Psikolojik Danışman

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR VE GÜNCEL UYGULAMALAR

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE STEAM UYGULAMALARI Sürdürülebilir Kalkınma

SEMİNER

Okul Öncesinde Sanat Eğitimi

Reggio Emilia Yaklaşımı ve Erken Çocuklukta Alternatif Eğitimler

Tez Danışmanlığı

Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi 1

Lisans

Lisans

ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ ÇEVRE EĞİTİMİ

ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ ÇEVRE EĞİTİMİ

Araştırma Projesi II

Araştırma Projesi II

Öğretmenlik Uygulaması 1

Öğrertmenlik Uygulaması 2

Topluma Hizmet Uygulamaları

Rehberlik

Topluma Hizmet Uygulamaları

Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları

Art Education in Early Childhood Sürdürülebilir Kalkınma

Rehberlik

Öğretmenlik Uygulaması 2

Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları

Araştırma Projesi 1

Öğretmenlik Uygulaması 1

Araştırma Projesi 1

Selected Topics: Reggio Emilia Approach (Eğitimde Özel Konular II)

Early Childhood Teaching Programs

Makaleler

Tümü (44)
SCI-E, SSCI, AHCI (10)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (12)
ESCI (2)
Scopus (16)
TRDizin (17)
Diğer Yayınlar (16)

2010

2010

26. Examining Language of Information Books for Children

İnan H. Z.

Education , cilt.130, sa.3, ss.399-403, 2010 (Hakemli Dergi)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

1. Building Bonds with Families through Art and 5 Family Culture Stories

İNAN H. Z., Garcia-Alvarado S., O’Brien C.

NAEYC/NAECTE Annual Conference, Washington DC, Amerika Birleşik Devletleri, 01 Kasım 2022, cilt.1, ss.1, (Özet Bildiri)

2022

2022

2. Creating Connections: Using Clay and Drama in the form of Storytelling. (Classroom Workshop- 90 minutes)

O’Brien C., İNAN H. Z., Garcia-Alvarado S.

USA IPA Play Conference, the American Association for Promoting the Child’s Right to Play-IPAUSA comes together for the “Right to Play…RIGHT NOW!” San Antonio, TX, Amerika Birleşik Devletleri, 01 Ekim 2022, cilt.1, ss.1, (Özet Bildiri)

2022

2022

3. Understanding Family Diversity through Creating a Clay/Drama-based Projects. (Oral Presentation & Session Host)

Garcia-Alvarado S., İNAN H. Z., Rendon E.

NAECTE 2022 Virtual Summer Conference “Playfulness ‘wonder’ and Self-care: Pathways to Preserving Early Childhood Education and Early Childhood Teacher Education.” 2022 NAECTE Summer Conference Website - Session 2 (google.com), Amerika Birleşik Devletleri, 01 Haziran 2022, cilt.1, ss.1, (Özet Bildiri)

2022

2022

4. The Reggio Emilia Approach

İNAN H. Z.

The panel "Vocational Tendencies in Early Childhood Care and Education (Erken Çocukluk Bakım ve Eğitiminde Mesleki Yönelimler)" Reconstruction of Vocational Schools in the Digital Era Symposium 10-13 May 2022; https://myosempozyumu.fsm.edu.tr/Dijital-Cagda-Meslek-Yuksekokullarinin-Yeniden-Yapilandirilmasi-Sempozyum-Programi--Paneller, Türkiye, 10 Mayıs 2022, cilt.1, ss.1, (Özet Bildiri)

2021

2021

5. MAKING TEACHING AND LEARNING VISIBLE THROUGH DOCUMENTATION AS ONE OF THE FUNDAMENTAL PRINCIPLES OF THE REGGIO EMILIA APPROACH

İNAN H. Z.

Texas A&M University-San Antonio & Voices ECT Collaboration Meeting​ ​, TX, Amerika Birleşik Devletleri, 20 Kasım 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

6. Examining Preschool Education in Turkey During Covid-19 Pandemic

İNAN H. Z.

World Education Leadership Symposium (WELS) "COVID-19 Educational Research (COVID-19 Educational Research, CovER): Crisis in Society and Impact on Education around the World", Online, İsviçre, 30 Ocak 2021, ss.22, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

8. An Exemplary Spritual Education in Early Childhood: Waldorf Education (Erken Çocuklukta Örnek Bir Ruh Eğitimi: Waldorf Eğitimi)

İNAN H. Z.

Uluslararası Erken Çocukluk Dönemi Din-Ahlak-Değerler Eğitimi ve Sorunları Sempozyumu, Balıkesir, Türkiye, 17 - 18 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

9. Okul Öncesi Alternatif Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Analizi: Reggio Emilia, High/Scope ve Waldorf

İNAN H. Z.

INTERNATIONAL CONGRESS OF PEDAGOGICAL RESEARCH, Düzce, Türkiye, 24 - 26 Haziran 2020, ss.136, (Özet Bildiri)

2020

2020

10. “Okul Öncesi Kaynaştırma Eğitiminde Reggio Emilia Yaklaşımı Örneği

İNAN H. Z.

5. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2020), Gaziantep, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

11. ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE PROJE YAKLAŞIMI İLEGELENEKSEL EĞİTİM MODELİ’NİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ

İNAN H. Z.

INTERNATIONAL ASIAN CONGRESS ON CONTEMPORARY SCIENCES-IV, Baku, Azerbaycan, 26 - 28 Haziran 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

12. Reggio Emilia Approach in Early Childhood Education Promoting 21st Century Skills

İNAN H. Z.

International Conference on Interdisciplinary Educational Reflections (ICIER), Nicosia, Kıbrıs (Kktc), 19 - 20 Haziran 2020, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

13. Okul Öncesi Eğitiminde Duyusal Zengin Ortamlar: Reggio Emilia Örneği

İNAN H. Z.

1. Uluslararası Katılımlı Duyu Bütünleme Kongresi.(1. National Sensory Integration Congress with International Contribution https://www.en.udbk2019.org/), İstanbul, Türkiye, 12 - 13 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

2016

2016

14. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yaratıcılık Düzeylerinin İncelenmesi.

ÇOBAN Ç., İNAN H. Z.

Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi (ceadder.org), Muğla, Türkiye, 01 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

15. Examining Awareness Level of Parents on TV Watching Habits Of Their Children

İNAN T., İNAN H. Z.

I. International Symposium on Animation, Kütahya, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

16. Erken çocukluk dönemi çocuklarına yönelik televizyon içeriklerinin aile çocuk gelişimi bağlamında değerlendirilmesi

İNAN H. Z.

TRT 4th International Children’s Media Conference, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Kasım 2015, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

17. Çocuk Ev Erken Dil Ve Okuryazarlık Gözlem Aracının Geçerlik Ve Güvenilirlik Çalışması

İNAN H. Z., YARAR S.

Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi: Disiplinlerarası Katkı, Kuram ve Uygulama Deneyimleri, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

18. Okul Öncesi Eğitimde Reggio Emilia Yaklaşımından Esinlenerek Yapılan Proje Uygulamaları Bir Eylem Araştırması

İNAN H. Z., KAYIR G.

Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi: Disiplinlerarası Katkı, Kuram ve Uygulama Deneyimleri, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

19. A Qualitative Study to Understand Hands Heads Hearts on Science Education in Early Childhood Education Centers The Learner

İNAN H. Z., İNAN T.

The Learner: 21st International Conference on Learning, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Temmuz 2014, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

20. Reggio Emilia Yaklaşımı: Erken Çocukluk Eğitiminde Çağdaş bir Yaklaşım

İNAN H. Z.

“Teori, Uygulama ve Değerlendirmeleriyle Farklı Eğitim ve Öğretim Model / Yöntem / Yaklaşımlar” Eğitim Sempozyumu, Türkiye Özel Okullar Birliği (Türkiye Özel Okullar Birliği Dergisi), Antalya, Türkiye, 30 Ocak - 01 Şubat 2014, cilt.28, ss.38-46, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

21. Urban Second Graders Learning about Sun Earth and Moon through 3D Visualization

IŞIK Z., İNAN H. Z., Nowak J.

American Educational Research Assocation (AERA) Conference, Vancouver, Vancouver, British Columbia, Kanada, 1 - 03 Nisan 2012, (Özet Bildiri)

2010

2010

22. Students Perceptions of a Situated Learning Environment

ÜNAL C., İNAN H. Z.

World Conference on Educational Sciences, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Şubat 2010, cilt.2, ss.2171-2175, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2009

2009

23. Teacher Candidates Experiences in the Society Service Course Examining the Project Do You Want to be a Child for One Day

İNAN H. Z.

Encouraging creativity in education, Collection of papers – a Handbook of ”Creative Approach to Teacher Education” for Current and Future Teachers, Zagreb, Hırvatistan, 1 - 03 Eylül 2009, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

24. Öğretmenlerin Üstün Yetenekli Öğrencilerle Akademik Olarak Başarılı Öğrencileri Ayırt Edebilme Becerileri

İNAN H. Z., BAYINDIR N., DEMİR KAYA S.

Üstün Yetenekli Çocuklar II. Ulusal Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 1 - 03 Mart 2009, (Özet Bildiri)

2008

2008

25. A Symposium Session Weaving a Tapestry of Classroom Life Together Critiquing a Peer Culture School Culture Heuristic

FERNIE D., KANTOR MARTIN R., MADRID S., GALBRAITH J., UCHIDA C. H., İNAN H. Z.

The 16th international Reconceptualizing Early Childhood Education [RECE] 2008 Conference: Weaving with and across Paradigms and Traditions https://www.receinternational.org/archives.html https://www.receinternational.org/pdf/rece_program_2008.pdf, Victoria, Biritish Columbia, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Haziran 2008, (Özet Bildiri)

2008

2008

26. Quality Environment and Quality Science Education in a Reggio Emilia Inspired Preschool

İNAN H. Z., TRUNDLE K., KANTOR MARTIN R.

The Association for Science Teachers Education (ASTE) 2008 International Conference, St. Louis, Missouri, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Ocak 2008, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2007

2007

28. An Exemplary Approach to Natural Sciences Education in Preschool Reggio Emilia

İNAN H. Z., Trundle K. C., Kantor R.

National Association of Research in Science Teaching Conference (NARST), New Orleans, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Nisan 2007, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

29. Exploring Natural Sciences Education within a Reggio Emilia inspired Preschool Context

İNAN H. Z., TRUNDLE K., KANTOR MARTIN R.

The Association for Science Teachers Education (ASTE) 2007 International Conference, Clearwater, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Ocak 2007, (Özet Bildiri)

2006

2006

30. You Cannot Play With Us Bullying and Exclusion of Children with Special Needs in Inclusive Classrooms

İNAN H. Z.

Americans with Disabilities Act (ADA) Multiple Perspectives on Access, Inclusion and Disability Conference, Columbus, Ohio, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Nisan 2006, (Özet Bildiri)

2005

2005

31. Okullarda Zorbalığa Maruz Kalan Çocuklar

İNAN H. Z.

VIII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2005, (Özet Bildiri)

2005

2005

32. A Fair Chance Discussion of Different Curricula and Inclusion of Young Children with Special Needs in General Classrooms

İNAN H. Z.

Americans with Disabilities Act (ADA) Multiple Perspectives on Access, Inclusion and Disability Conference, Columbus, Ohio, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Nisan 2005, (Özet Bildiri)

2005

2005

33. Designing a Learning Environment for Preschoolers with Disabilities

İNAN H. Z.

Americans with Disabilities Act (ADA) Multiple Perspectives on Access, Inclusion and Disability Conference, Columbus, Ohio, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Nisan 2005, (Özet Bildiri)

2004

2004

34. Öğretmen Tutumları Beklentileri Anketi

İNAN H. Z., UZUNHASANOĞLU A.

T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Orta Öğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2004, ss.648-655, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

35. A dan Z ye Güvenli Bir Okul Anasınıfından Orta Öğretime Çocuklar Arası Şiddete Karşı Bir Model Tasarımı

İNAN H. Z.

T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Orta Öğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2004, ss.656-662, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

36. Education in a Safe Environment A New School Wide Bullying Intervention Model

İNAN H. Z.

2nd International Quality in Early Childhood Primary Education Congress, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2004, (Özet Bildiri)

2004

2004

37. Play and Emergent Literacy in Early Childhood Education

İNAN H. Z.

2nd International Quality in Early Childhood Primary Education Congress, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2004, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

Kitaplar

2022

2022

1. Multicultural Education in Early Childhood Education Policies (Chp 13, pp.409-435)

İNAN H. Z., Jozwiak M.

Early Childhood Education Policies, H. Ogelman & S. Sarac (Eds), Editör, Eğiten Kitap Yayınevi, Ankara., ss.409-434, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

2. ERKEN OKURYAZARLIK Becerileri ve Desteklenmesi

İNAN H. Z.

Early Literacy and Early Literacy Skills, F. Erbay, Editör, Eğiten Kitap Yayınevi, Ankara., ss.1-50, 2021

2020

2020

3. GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE DÜNYADA ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE FARKLI YAKLAŞIM, PROGRAM VE MODELLER

İnan H. Z.

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI, NALAN KURU, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.25-54, 2020 Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

4. Science Education in Reggio Emilia-inspired Altin Cag Preschools

İNAN H. Z.

Early Childhood Education, D. Farland-Smith, Editör, IntechOpen Publications, London, ss.1-15, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

5. Çocuklarda Problem Davranışlar ve Ailelerin Desteklenmesi

İNAN H. Z.

Aile Eğitimi, A. Arıkan B. Dinç, Editör, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.181-211, 2016

2015

2015

6. Erken Çocukluk Eğitiminde Gelişimsel Olarak Uygun Uygulamalar Anlayışı ve Türkiye’de Erken Çocukluk Eğitimi Programları

İNAN H. Z., Işık Ercan Z.

Okul Öncesi Eğitime Giriş, N.Avcı ve M.Toran, Editör, Eğiten Kitap Yayınevi, Ankara, Ankara, ss.151-179, 2015

2015

2015

7. Duyarlı Öğrenciler Topluluğu Oluşturma: Çocuklara Rehberlik

İNAN H. Z., AYDEMİR ÖZALP T.

Erken Çocukluk Eğitiminde Etkili Uygulamalar Effective Practices in Early Childhood Education Building a Foundation Pearson, Hatice Zeynep İnan Taşkın İnan, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.236-271, 2015 Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

8. Farklı Eğitim Yaklaşım ve Modellerinde Yaratıcılık

İNAN H. Z., İNAN T., ÖZTÜRK Z.

Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 2 Yaratıcılığın Keşfi, Çelebi-Öncü E., Editör, Hedef CS yayıncılık, Ankara, ss.54-73, 2014 Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

9. Okul Öncesi Dönem Çocuklarına Bilimsel Süreç Becerilerinin Kazandırılması

İNAN H. Z., İNAN T., AYDEMİR ÖZALP T.

Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Eğitimi, Mustafa Metin, Çiğdem Şahin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.75-95, 2014

2013

2013

10. Anaokulu çocuklarının sosyal ve duygusal gelişimi

İNAN H. Z.

Erken çocukluk döneminde gelişim Multi kültürel bakış açısından, Berrin Akman, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.294-326, 2013

2013

2013

11. Okulöncesi Eğitimde Proje Yaklaşımına Dayalı Uygulamalar

İNAN H. Z.

Özel Öğretim Yöntemleri II, A.Arıkan, Editör, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayınları, ss.119-152, 2013

2013

2013

12. Anaokulu çocuklarının fiziksel ve motor gelişimi

İNAN H. Z.

Erken çocukluk döneminde gelişim Multi kültürel bakış açısından, Berrin Akman, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.196-225, 2013

2011

2011

14. Peer Culture Processes Embedded in Natural Sciences Projects of Preschoolers

İNAN H. Z.

Educating Toddlers to Teachers Learning to See and Influence the School and Peer Cultures of Classrooms, D. Fernie, S. Madrid, R. Kantor, Editör, Hampton Press, USA, NJ, ss.143-166, 2011

2011

2011

15. Bağlaşımcılık/Bağ Kuramı (Edward L. Thorndike) ve Edimsel Koşullama (B. Frederic Skinner)

İNAN H. Z.

Öğrenme Öğretme Kuram Ve Yaklaşımları, B. Oral (Ed.), Editör, Pegem, Ankara, ss.73-100, 2011

2011

2011

16. Okul Öncesi Eğitim Ve Okul Öncesi Eğitim Programı

İNAN H. Z.

Okul Öncesi Eğitimde Özel Öğretim Yöntemleri, Fatma Alisinanoğlu, Editör, PegemA Akademi, Ankara, ss.1-23, 2011

2011

2011

17. Okul Öncesi Eğitim Programında Değerler Eğitiminin Kapsamı

İNAN H. Z.

Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi, A.Arıkan, Editör, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.95-122, 2011

2010

2010

18. Erken Çocukluk Eğitiminde Yaratıcılık: Reggio Emilia Örneği.

İNAN H. Z.

Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi, Çelebi-Öncü, E., Editör, Pegema, Ankara, ss.159-175, 2010

Ansiklopedide Bölümler

2007

2007

1. Early Childhood Education An international Encyclopedia v1

Katz L., İNAN H. Z.

Greenwood Publishing Group, Praeger: Westport, CT, USA, ss.140-145, 2007 Sürdürülebilir Kalkınma

2007

2007

2. Early Childhood Education An international Encyclopedia V2

İNAN H. Z., Katz L.

Greenwood Publishing Group, Praeger: Westport, CT, USA, ss.340-344, 2007 Sürdürülebilir Kalkınma

Desteklenen Projeler

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Boğaziçi Üniversiteliler Derneği (BURA)

Üye

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Bilim Akademisi (The Science Academy)

Üye

2015 - 2016

2015 - 2016

Güzel Sanatlar Eğitimi Destekleme Derneği

Üye

2015 - 2015

2015 - 2015

The North American Reggio Emilia Alliance (NAREA)

Üye

2009 - 2013

2009 - 2013

Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme DerneğiSürdürülebilir Kalkınma

Üye

2002 - 2007

2002 - 2007

National Association for Research in Science Teaching (NARST)

Üye

2002 - 2007

2002 - 2007

The Association for Science Teacher Education (ASTE)

Üye

2002 - 2007

2002 - 2007

American Educational Research Association (AERA)

Üye

Ödüller

Nisan 2016

Nisan 2016

Bilim Akademisi Genç Bilim İnsanı Ödülü

Bilim Akademisi

Ağustos 2015

Ağustos 2015

Tübitak Yayın Teşvik Ödülü

Tübitak

Ağustos 2014

Ağustos 2014

Tübitak Yayın Teşvik Ödülü

Tübitak

Ağustos 2012

Ağustos 2012

Tübitak Yayın Teşvik Ödülü

Tübitak

Ağustos 2011

Ağustos 2011

Tübitak Yayın Teşvik Ödülü

Tübitak

Nisan 2011

Nisan 2011

JRST 2011 En iyi makale ödülü

National Science Teaching Association

Mayıs 2010

Mayıs 2010

TÜBİTAK Yayın Teşvik Ödülü

Tübitak



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

12 Nisan 2019 - 13 Nisan 2019

12 Nisan 2019 - 13 Nisan 2019

1. National Sensory Integration Congress with International ContributionSürdürülebilir Kalkınma

Davetli Konuşmacı

İstanbul-Türkiye

23 Kasım 2015 - 24 Kasım 2015

23 Kasım 2015 - 24 Kasım 2015

TRT 4. Uluslararası Çocuk Medyası Konferansı

Davetli Konuşmacı

İstanbul-Türkiye

30 Ocak 2014 - 01 Şubat 2014

30 Ocak 2014 - 01 Şubat 2014

“Teori, Uygulama ve Değerlendirmeleriyle Farklı Eğitim ve Öğretim Model / Yöntem / Yaklaşımlar” Eğitim Sempozyumu

Davetli Konuşmacı

Antalya-Türkiye

Burslar

2015 - 2015

2015 - 2015

Reggio Emilia Students and Professors Study Group

Üniversite

2014 - 2014

2014 - 2014

ERASMUS Scholarship-Universidad de Castilla-La Mancha-Spain

Diğer Resmi Kurumlar

2014 - 2014

2014 - 2014

ERASMUS Scholarship for Transversal Programs-Berlin-Germany

Diğer Resmi Kurumlar

2012 - 2012

2012 - 2012

High Level Technical Workshop on Quality Standards in Early Childhood Ed. , UNICEF, Greece

Vakıf

2011 - 2011

2011 - 2011

YÖK Araştırma Bursu

YÖK

2010 - 2010

2010 - 2010

ERASMUS Scholarship for Transversal Programs-Study Visit, Brussels/Belgium

Diğer Resmi Kurumlar

2007 - 2007

2007 - 2007

AERA konferans bursu

Milli Eğitim Bakanlığı

2007 - 2007

2007 - 2007

Equity and Ethics [E&E] Committee of NARST Scholarship

Diğer Uluslararası Organizasyonlar

2004 - 2007

2004 - 2007

Yurt Dışı Doktora Bursu, ABD

Milli Eğitim Bakanlığı

2006 - 2006

2006 - 2006

OSU RAY Conference Travel Award to International ASTE Conference

Üniversite

2005 - 2005

2005 - 2005

OSU College of Education Conference Travel Award

Üniversite

2002 - 2003

2002 - 2003

Yurt Dışı Master Bursu , ABD

Milli Eğitim Bakanlığı

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 131

h-indeksi (WOS): 4