Asst. Prof. GÜLCİHAN YAZÇAYIR


EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM

Zihin Engelliler Eğitimi


Research Areas: Teacher Training for Childeren With Hearing Defects


Names in Publications: YAZCAYİR, G., HASANOĞLU, G., YAZÇAYIR, G.H., YAZÇAYIR, G.

Email: gyazcayir@uludag.edu.tr
Web: https://avesis.uludag.edu.tr/gyazcayir
Address: Dr. Gülcihan YAZÇAYIR Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü B Blok 16059 Görükle / Nilüfer / BURSA 0(224) 294 21 98

Metrics

Publication

35

H-Index (WoS)

1

Citiation (TrDizin)

8

H-Index (TrDizin)

1

Project

3

Thesis Advisory

1

Open Access

1
UN Sustainable Development Goals

Biography

Lisans öğrenimini 2005 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği programında tamamlamıştır. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Sınıf Öğretmenliği Programında 2013 yılında yüksek lisans derecesi ile mezun olmuştur. 2020 yılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İşitme Engelliler Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda doktora eğitimini tamamlamıştır. 2005-2017 yılları arasında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda sınıf öğretmeni olarak çalışmıştır. 2017-2021 Uşak Üniversitesi, Özel Eğitim Bölümü’nde görev almıştır. 2021 yılından itibaren Bursa Uludağ Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü’ndeki görevine devam etmektedir. Çalışma alanları; işitme yetersizliği olan çocukların eğitimi, öğretmen yetiştirme, kaynaştırma/bütünleştirme eğitimi ve destek özel eğitim hizmetleri yer almaktadır.

Education Information

2014 - 2020

2014 - 2020

Doctorate

Anadolu University, Instıtute Of Educatıonal Scıences, Special Education, Turkey

2010 - 2013

2010 - 2013

Postgraduate

Eskisehir Osmangazi University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Turkey

2001 - 2005

2001 - 2005

Undergraduate

Dokuz Eylul University, Buca Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Turkey

Dissertations

2020

2020

Doctorate

Özel gereksinimli öğrencilere yönelik destek eğitim odası uygulamalarının incelenmesi Creative Commons License

Anadolu University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı

2013

2013

Postgraduate

Birleştirilmiş sınıflardaki kaynaştırma eğitiminde yaşanan sorunlara ilişkin görüşler Creative Commons License

Eskisehir Osmangazi University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilim. Ens.

Foreign Languages

B2 Upper Intermediate

B2 Upper Intermediate

English

Research Areas

Teacher Training for Childeren With Hearing Defects

Academic Titles / Tasks

2021 - Continues

2021 - Continues

Assistant Professor

Bursa Uludağ University, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM

2017 - 2021

2017 - 2021

Research Assistant

Usak University, Faculty Of Educatıon, Department Of Specıal Educatıon

Non Academic Experience

2005 - 2017

2005 - 2017

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI

Courses

Postgraduate

Postgraduate

Nitel Araştırma Yöntemleri

Undergraduate

Undergraduate

Braille Okuma Yazma Sustainable Development

Undergraduate

Undergraduate

İşitme ve Görme Yetersizliği Sustainable Development

Undergraduate

Undergraduate

Özel Eğitimde Bütünleştirme Sustainable Development

Postgraduate

Postgraduate

Dil ve İletişim Becerilerini Desteklenmesi Sustainable Development

Undergraduate

Undergraduate

Görme Yetersizliği Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerilerinin Öğretimi Sustainable Development

Postgraduate

Postgraduate

Erken Çocukluk Döneminde Özel Eğitim Sustainable Development

Undergraduate

Undergraduate

Türk İşaret Dili Sustainable Development

Articles Published in Other Journals

Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings

2022

2022

İşitme Kayıplı Öğrencilere Yönelik E-Öğrenme Öğretim Tasarımı ve Uygulamalarının İncelenmesi

YAZÇAYIR G.

INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS-EDUCONGRESS 2022, Antalya, Turkey, 17 November 2022

2022

2022

Hangi erken çocukluk özel eğitim programı?.

YAZÇAYIR G., Önal Y., Semiz Y. E., Akkaya G.

6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Turkey, 26 - 27 May 2022

2022

2022

Özel Eğitim Okul Yöneticilerinin COVID-19 Uzaktan Eğitim ve Kısmi Yüz Yüze Eğitim Süreçlerine İlişkin Deneyimlerinin İncelenmesi

YAZÇAYIR G., KILINÇ Ş., AK G.

12. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Turkey, 19 - 20 March 2022, pp.465

2021

2021

Special education student teachers’ opinions about online supervision amidst Covid-19

KIYAK Ü. E., YAZÇAYIR G.

3rd International Conference on Modern Research in Education, Teaching and Learning (ICMETL), Dublin, Ireland, 20 - 22 August 2021, pp.31-43

2019

2019

Kaynaştırma uygulamalarında sınıf içi sosyal etkileşim

YAZÇAYIR G., GÜRGÜR H.

V. TURKCESS Ulusalararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Turkey, 27 - 29 June 2019

2019

2019

Destek eğitim hizmetlerinin işleyişinde etkili faktörler

YAZÇAYIR G., GÜRGÜR H.

V.TURKCESS Uluslarası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Turkey, 27 - 29 June 2019

2017

2017

Eğitim Lideri Algısı: Metaforik Bir Çalışma

HASANOĞLU YAZÇAYIR G., YAZÇAYIR E.

I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Uşak, Turkey, 14 - 16 September 2017, vol.1, pp.534-535

2017

2017

Okul Öncesi Eğitim Kurumunda Kaynaştırma Eğitimi Ve Destek Eğitim Hizmetlerinin İncelenmesi

HASANOĞLU YAZÇAYIR G., GÜRGÜR H.

I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Uşak, Turkey, 14 - 16 September 2017, vol.1, pp.532-533

2018

2018

Özel Gereksinimli Öğrenci Aileleri Eğitim Süreçlerine Ne Kadar Dahil Oluyorlar?

YAZÇAYIR G., GÜRGÜR H.

1st International Congresses on New Horizons in Education and Social Science, 9 - 11 April 2018, vol.1, pp.608-618

2017

2017

Sınıf Öğretmenlerinin İşitme Engelli Öğrencilerinin Dinleme Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Görüşleri

HASANOĞLU YAZÇAYIR G., GİRGİN M. C.

VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Turkey, 27 - 29 April 2017, vol.1, pp.316

Books & Book Chapters

2023

2023

İşitme Yetersizliği Olan Öğrencilerde Türkçe Dersi

Yazçayır G.

in: ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİMİ OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN TÜRKÇE ÖĞRETİMİ, Koçak Fatih, Pürsün Tuğba,, Editor, Vize Akademik, Ankara, pp.181-206, 2023 Sustainable Development


Scholarships

2023 - Continues

2023 - Continues

TÜBİTAK–2219 YURT DIŞI DOKTORA SONRASI ARAŞTIRMA BURS PROGRAMI : İsveç ve Türkiye’de Temel Eğitim Kademelerinde İşaret Diline İlişkin Düzenleme ve Uygulamaların İncelenmesi

TUBITAK

Citations

Total Citations (WOS): 10

h-index (WOS): 1