Biography
Lisans öğrenimini 2005 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği programında tamamlamıştır. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Sınıf Öğretmenliği Programında 2013 yılında yüksek lisans derecesi ile mezun olmuştur. 2020 yılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İşitme Engelliler Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda doktora eğitimini tamamlamıştır. 2005-2017 yılları arasında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda sınıf öğretmeni olarak çalışmıştır. 2017-2021 Uşak Üniversitesi, Özel Eğitim Bölümü’nde görev almıştır. 2021 yılından itibaren Bursa Uludağ Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü’ndeki görevine devam etmektedir. Çalışma alanları; işitme yetersizliği olan çocukların eğitimi, öğretmen yetiştirme, kaynaştırma/bütünleştirme eğitimi ve destek özel eğitim hizmetleri yer almaktadır.
Announcements & Documents
Thesis Documents
Download File
Education
2014 - 2020
2014 - 2020Doctorate
Anadolu University, Instıtute Of Educatıonal Scıences, Special Education, Turkey
2010 - 2013
2010 - 2013Postgraduate
Eskisehir Osmangazi University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Turkey
2001 - 2005
2001 - 2005Undergraduate
Dokuz Eylul University, Buca Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Turkey
Dissertations
2020
2020Doctorate
Özel gereksinimli öğrencilere yönelik destek eğitim odası uygulamalarının incelenmesi
Anadolu University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
2013
2013Postgraduate
Birleştirilmiş sınıflardaki kaynaştırma eğitiminde yaşanan sorunlara ilişkin görüşler
Eskisehir Osmangazi University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilim. Ens.
Foreign Languages
B2 Upper Intermediate
B2 Upper IntermediateEnglish
Research Areas
Teacher Training for Childeren With Hearing Defects
Academic Positions
2021 - Present
2021 - PresentAssistant Professor
Bursa Uludağ University, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM
2017 - 2021
2017 - 2021Research Assistant
Usak University, Faculty Of Educatıon, Department Of Specıal Educatıon
Managerial Experience
2021 - Present
2021 - PresentBirime Bağlı Komisyon/Kurul Üyesi
Bursa Uludağ University, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM
Non Academic Experience
2005 - 2017
2005 - 2017SINIF ÖĞRETMENLİĞİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, SINIF ÖĞRETMENLİĞİ
Courses
Postgraduate
Yüksek lisans alan uzmanlık II
Yüksek lisans alan uzmanlık IV
Seminer
Nitel Araştırma Yöntemleri
Yüksek lisans alan uzmanlık III
Tez danışmanlığı
Yüksek lisans alan uzmanlık I
Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi
Erken Çocukluk Döneminde Özel Eğitim
Undergraduate
Türk İşaret Dili
Braille Okuma Yazma
Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem
Topluma Hizmet Uygulamaları
Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi
İşitme ve Görme Yetersizliği
Öğretmenlik Uygulaması II
Özel Eğitimde Bütünleştirme
Ergenlik ve Cinsel Eğitim
Görme Yetersizliği Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerilerinin Öğretimi
Öğretmenlik Uygulaması I
Supervised Theses
2023
2023Postgraduate
Özel Gereksinimli Bireylerin Ortaöğretimden Meslek Hayatına Geçiş Süreçlerinin İncelenmesi
Yazçayır G. (Advisor)
E.ÖZTÜRK(Student)
Articles
2024
20241. Investigation of Distance Education Processes of Students with Hard of Hearing in Inclusive Education Practices
Yazcayir G., AK G.
JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE-EGITIM VE GELECEK DERGISI
, no.26, 2024 (ESCI)
2023
20232. Özel Eğitim Öğretmeni Algısına İlişkin Özel Eğitim Öğretmenlerinin ve Genel Eğitim Öğretmenlerinin Metaforlarının Karşılaştırılması
Yazçayır G.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, vol.14, no.2, pp.1079-1108, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
2023
20233. Teachers' instructional design for e-learning of deaf and hard of hearing students
Yazçayır G.
International Journal of Modern Education Studies
, vol.7, no.2, pp.475-498, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
2023
20234. Towards an understanding of resource room teaching practices: a case study of a middle school in Turkey
YAZÇAYIR G., GÜRGÜR H.
EDUCATION 3-13
, vol.51, no.8, pp.1229-1244, 2023 (ESCI)
2022
20225. Erken Çocukluk Özel Eğitim Programlarına İlişkin Eğitmenlerin Deneyimlerinin İncelenmesi
YAZÇAYIR G., Önal Y., Akkaya G., Semiz Y. E.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.35, no.3, pp.699-721, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2022
20226. Special Education School Administrators’ Experiences Regarding Distance and Hybrid Education
YAZÇAYIR G., KILINÇ Ş., AK G.
Asian Journal of Distance Education , vol.17, no.2, pp.181-201, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2022
20227. Özel Eğitim Öğretmenlerinin Öğrencileriyle İlgili Sosyal Medya Paylaşımlarının İncelenmesi
AK G., KILINÇ Ş., YAZÇAYIR G., KIYAK Ü. E.
Ege Eğitim Dergisi
, vol.23, no.3, pp.263-280, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2021
20218. Students with Special Needs in Digital Classrooms during the COVID-19 Pandemic in Turkey
Yazçayır G., Gürgür H.
Pedagogical Research , vol.6, no.1, pp.2-10, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2021
20219. Examination of inclusive education and resource room service in a pre-school
Yazçayır G., Gürgür H.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CURRICULUM AND INSTRUCTION (IJCI) , vol.13, no.1, pp.870-893, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2019
201910. Synthesis of Graduate Education Theses Focused on Teachers' Views on Inclusive Education in Turkey: A Meta-Ethnographic Study
GÜRGÜR H., YAZÇAYIR G.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, vol.7, no.2, pp.845-872, 2019 (ESCI)
2019
201911. İşitme yetersizliğine sahip öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirmeye yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi
YAZÇAYIR G., GİRGİN M. C.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, vol.45, no.45, pp.56-77, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2016
201612. Content analysis of memory and memory-related research studies on children with hearing loss.
DOĞAN M., HASANOĞLU G.
Educational Research and Reviews , vol.11, no.16, pp.1542-1559, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2016
201613. Sınıf yönetimi alanında Ulakbim’de taranan makalelerin incelenmesi.
ŞARA P., karadedeli i., HASANOĞLU G.
Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , vol.6, no.2, pp.291-307, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2015
201514. 4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Duygusal Öğrenme Becerilerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi.
ŞARA P., HASANOĞLU G.
International Journal of Human Sciences , vol.12, no.2, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
2013
201315. The Problems Faced by Primary School Teachers about Inclusive Education in the Teaching-Learning Process in Multigrade Classes.
HASANOĞLU G., GİRMEN P.
INTERNATIONAL JOURNAL OF PEDAGOGY AND CURRICULUM , vol.20, no.4, pp.25-34, 2013 (Scopus)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
2024
20241. Bütünleştirme Kapsamında Türk İşaret Dili Eğitimi Ve Çıktıları
İlhan E., Doğan A. N., YAZÇAYIR G.
9. ULUSLARARASI AKADEMİK ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI KONGRESİ, İstanbul, Turkey, 18 May 2024, (Summary Text)
2023
20232. Özel Gereksinimli Bireylerin Ortaöğretimden Meslek Hayatına Geçiş Sürecinin İncelenmesi
ÖZTÜRK E., YAZÇAYIR G.
33. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Trabzon, Turkey, 25 - 27 October 2023, (Summary Text)
2023
20233. Türkiye’de İlkokul Eğitim Kademesinde Sağır ve İşitme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitiminde İşaret Diline İlişkin Düzenlemeler ve Uygulamaların İncelenmesi
YAZÇAYIR G.
7.ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞITIM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Muğla, Turkey, 27 - 30 September 2023, pp.245, (Summary Text)
2023
20234. Türkiye’de Okul Öncesi Eğitim Kademesinde Sağır ve İşitme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitiminde İşaret Diline İlişkin Düzenlemeler ve Uygulamaların İncelenmesi
YAZÇAYIR G.
7.ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞITIM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Muğla, Turkey, 27 - 30 September 2023, pp.237, (Summary Text)
2023
20235. Özel Gereksinimli Bireylerin Ortaöğretimden Meslek Hayatına Geçiş Süreçlerinin İşveren ve Okul Yöneticisi Görüşlerine Göre İncelenmesi
ÖZTÜRK E., YAZÇAYIR G.
INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS-EDUCONGRESS 2023, Ankara, Turkey, 20 - 23 September 2023, pp.1560-1561, (Summary Text)
2022
20226. İşitme Kayıplı Öğrencilere Yönelik E-Öğrenme Öğretim Tasarımı ve Uygulamalarının İncelenmesi
YAZÇAYIR G.
INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS-EDUCONGRESS 2022, Antalya, Turkey, 17 November 2022, (Summary Text)
2022
20227. Kaynaştırma/Bütünleştirme Eğitimindeki İşitme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Uzaktan Eğitim Süreçlerinin İncelenmesi
YAZÇAYIR G., AK G.
INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS-EDUCONGRESS 2022, Antalya, Turkey, 17 November 2022, (Summary Text)
2022
20228. Hangi erken çocukluk özel eğitim programı?.
YAZÇAYIR G., Önal Y., Semiz Y. E., Akkaya G.
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Turkey, 26 - 27 May 2022, (Summary Text)
2022
20229. Özel Eğitim Okul Yöneticilerinin COVID-19 Uzaktan Eğitim ve Kısmi Yüz Yüze Eğitim Süreçlerine İlişkin Deneyimlerinin İncelenmesi
YAZÇAYIR G., KILINÇ Ş., AK G.
12. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Turkey, 19 - 20 March 2022, pp.465, (Summary Text)
2021
202110. Special education student teachers’ opinions about online supervision amidst Covid-19
KIYAK Ü. E., YAZÇAYIR G.
3rd International Conference on Modern Research in Education, Teaching and Learning (ICMETL), Dublin, Ireland, 20 - 22 August 2021, pp.31-43, (Full Text)
2019
201911. Kaynaştırma uygulamalarında sınıf içi sosyal etkileşim
YAZÇAYIR G., GÜRGÜR H.
V. TURKCESS Ulusalararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Turkey, 27 - 29 June 2019, (Full Text)
2019
201912. Destek eğitim hizmetlerinin işleyişinde etkili faktörler
YAZÇAYIR G., GÜRGÜR H.
V.TURKCESS Uluslarası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Turkey, 27 - 29 June 2019, (Full Text)
2017
201713. Eğitim Lideri Algısı: Metaforik Bir Çalışma
HASANOĞLU YAZÇAYIR G., YAZÇAYIR E.
I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Uşak, Turkey, 14 - 16 September 2017, vol.1, pp.534-535, (Summary Text)
2017
201714. Okul Öncesi Eğitim Kurumunda Kaynaştırma Eğitimi Ve Destek Eğitim Hizmetlerinin İncelenmesi
HASANOĞLU YAZÇAYIR G., GÜRGÜR H.
I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Uşak, Turkey, 14 - 16 September 2017, vol.1, pp.532-533, (Summary Text)
2018
201815. Özel Gereksinimli Öğrenci Aileleri Eğitim Süreçlerine Ne Kadar Dahil Oluyorlar?
YAZÇAYIR G., GÜRGÜR H.
1st International Congresses on New Horizons in Education and Social Science, 9 - 11 April 2018, vol.1, pp.608-618, (Full Text)
2017
201716. Türkiye’xxde Kaynaştırma Uygulamaları Sınıflarında Görevli Öğretmenlerin Görüşlerine Odaklanılmış Lisansüstü Eğitim Tezlerinin İncelenmesi: Meta Etnografik Bir Çalışma
HASANOĞLU YAZÇAYIR G., GÜRGÜR H.
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Turkey, 27 - 29 April 2017, vol.1, pp.305, (Summary Text)
2017
201717. Sınıf Öğretmenlerinin İşitme Engelli Öğrencilerinin Dinleme Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Görüşleri
HASANOĞLU YAZÇAYIR G., GİRGİN M. C.
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Turkey, 27 - 29 April 2017, vol.1, pp.316, (Summary Text)
2015
201518. Sınıf Yönetimi Alanında Yayımlanan ve Ulakbim’de Taranan Makalalerin Analizi.
ŞARA P., HASANOĞLU YAZÇAYIR G., karadedeli i.
III. Uluslararası İlkokul Eğitimi Konferansı, 8 - 10 October 2015, (Summary Text)
2014
201419. Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Duygusal Öğrenme Becerilerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
ŞARA P., HASANOĞLU YAZÇAYIR G.
I. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 20 - 26 April 2014, (Summary Text)
2013
201320. Birleştirilmiş Sınıflı Okullarda Özel Gereksinimli Öğrencisi Olan Velilerin Okul Dışı Yaşantıda Çocuklarına Akademik Destek Sağlama Durumu
HASANOĞLU YAZÇAYIR G., akay s.
XII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Turkey, 23 - 25 May 2013, (Summary Text)
2012
201221. İlköğretimde Normal Gelişim Gösterin Öğrencilerin “Kaynaştırma” Kavramına İlişkin Algıları.
HASANOĞLU YAZÇAYIR G.
VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Turkey, 24 - 26 May 2012, (Summary Text)
Books
2023
20231. İşitme Yetersizliği Olan Öğrencilerde Türkçe Dersi
Yazçayır G.
in: ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİMİ OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN TÜRKÇE ÖĞRETİMİ, Koçak Fatih, Pürsün Tuğba,, Editor, Vize Akademik, Ankara, pp.181-206, 2023
Funded Projects
2023 - 2024
2023 - 2024
Investigation of Regulations and Practices Regarding Sign Language in Basic Education Levels in Sweden and Turkey
TUBITAK Project , 2219 - Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı
(Project Abstract)
Yazçayır G. (Executive)
2022 - 2024
2022 - 2024Bütünleştirme Kapsamında İşaret Dili Eğitimi ve Çıktıları
TUBITAK Project , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı
Yazçayır G.
2018 - 2020
2018 - 2020Özel gereksinimli Öğrencilere Yönelik Destek Eğitim Odası Uygulamalarının İncelenmesi
Project Supported by Higher Education Institutions , BAP Research Project
Yazçayır G.
Peer Reviews in Scientific Publications
October 2022
October 2022E-Uluslararası Eğitim araştırmaları Dergisi
National Scientific Refreed Journal
January 2022
January 2022Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
National Scientific Refreed Journal
Scientific Consultations
2022 - 2023
2022 - 2023Project Consultancy
WYG International Consulting
Bursa Uludağ University, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM, Turkey
Roles in Event Organizations
May 2022
May 2022Özel Eğitim Farkındalık Şenliği
Student Club and Community Activity
Yazçayır G.
Bursa, Turkey
Congress and Symposium Activities
17 November 2022 - 19 November 2022
17 November 2022 - 19 November 2022Educongress 2022
Session Moderator
Antalya-Turkey
17 November 2022 - 19 November 2022
17 November 2022 - 19 November 2022Educongress2022
Attendee
Antalya-Turkey
17 November 2022 - 19 November 2022
17 November 2022 - 19 November 2022Educongress 2022
Attendee
Antalya-Turkey
26 May 2022 - 29 May 2022
26 May 2022 - 29 May 2022
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi
Attendee
Eskişehir-Turkey
19 March 2022 - 20 March 2022
19 March 2022 - 20 March 2022
12. ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ
Attendee
Antalya-Turkey
Scholarships
2023 - Present
2023 - PresentTÜBİTAK–2219 YURT DIŞI DOKTORA SONRASI ARAŞTIRMA BURS PROGRAMI : İsveç ve Türkiye’de Temel Eğitim Kademelerinde İşaret Diline İlişkin Düzenleme ve Uygulamaların İncelenmesi
TUBITAK
Citations
Total Citations (WOS): 10
h-index (WOS): 1
Jury Memberships
June-2022
June 2022