Biyografi
Lisans öğrenimini 2005 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği programında tamamlamıştır. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Sınıf Öğretmenliği Programında 2013 yılında yüksek lisans derecesi ile mezun olmuştur. 2020 yılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İşitme Engelliler Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda doktora eğitimini tamamlamıştır. 2005-2017 yılları arasında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda sınıf öğretmeni olarak çalışmıştır. 2017-2021 Uşak Üniversitesi, Özel Eğitim Bölümü’nde görev almıştır. 2021 yılından itibaren Bursa Uludağ Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü’ndeki görevine devam etmektedir. Çalışma alanları; işitme yetersizliği olan çocukların eğitimi, öğretmen yetiştirme, kaynaştırma/bütünleştirme eğitimi ve destek özel eğitim hizmetleri yer almaktadır.
Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Eğitim Bilgileri
2014 - 2020
2014 - 2020Doktora
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim, Türkiye
2010 - 2013
2010 - 2013Yüksek Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim, Türkiye
2001 - 2005
2001 - 2005Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2020
2020Doktora
Özel gereksinimli öğrencilere yönelik destek eğitim odası uygulamalarının incelenmesi
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
2013
2013Yüksek Lisans
Birleştirilmiş sınıflardaki kaynaştırma eğitiminde yaşanan sorunlara ilişkin görüşler
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilim. Ens.
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
İşitme Engelliler Öğretmenliği
Akademik Unvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM
2017 - 2021
2017 - 2021Araştırma Görevlisi
Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorBirime Bağlı Komisyon/Kurul Üyesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
Akademi Dışı Deneyim
2005 - 2017
2005 - 2017SINIF ÖĞRETMENLİĞİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Özel Gereksinimli Bireylerin Ortaöğretimden Meslek Hayatına Geçiş Süreçlerinin İncelenmesi
Yazçayır G. (Danışman)
E.ÖZTÜRK(Öğrenci)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Investigation of Distance Education Processes of Students with Hard of Hearing in Inclusive Education Practices
Yazcayir G., AK G.
JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE-EGITIM VE GELECEK DERGISI , sa.26, 2024 (ESCI)
2023
2023Özel Eğitim Öğretmeni Algısına İlişkin Özel Eğitim Öğretmenlerinin ve Genel Eğitim Öğretmenlerinin Metaforlarının Karşılaştırılması
Yazçayır G.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD) , cilt.14, sa.2, ss.1079-1108, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Teachers' instructional design for e-learning of deaf and hard of hearing students
Yazçayır G.
International Journal of Modern Education Studies , cilt.7, sa.2, ss.475-498, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Towards an understanding of resource room teaching practices: a case study of a middle school in Turkey
YAZÇAYIR G., GÜRGÜR H.
EDUCATION 3-13 , cilt.51, sa.8, ss.1229-1244, 2023 (ESCI)
2022
2022Erken Çocukluk Özel Eğitim Programlarına İlişkin Eğitmenlerin Deneyimlerinin İncelenmesi
YAZÇAYIR G., Önal Y., Akkaya G., Semiz Y. E.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.35, sa.3, ss.699-721, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Special Education School Administrators’ Experiences Regarding Distance and Hybrid Education
YAZÇAYIR G., KILINÇ Ş., AK G.
Asian Journal of Distance Education , cilt.17, sa.2, ss.181-201, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Özel Eğitim Öğretmenlerinin Öğrencileriyle İlgili Sosyal Medya Paylaşımlarının İncelenmesi
AK G., KILINÇ Ş., YAZÇAYIR G., KIYAK Ü. E.
Ege Eğitim Dergisi , cilt.23, sa.3, ss.263-280, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Students with Special Needs in Digital Classrooms during the COVID-19 Pandemic in Turkey
Yazçayır G., Gürgür H.
Pedagogical Research , cilt.6, sa.1, ss.2-10, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Examination of inclusive education and resource room service in a pre-school
Yazçayır G., Gürgür H.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CURRICULUM AND INSTRUCTION (IJCI) , cilt.13, sa.1, ss.870-893, 2021 (Hakemli Dergi)
2019
2019Synthesis of Graduate Education Theses Focused on Teachers' Views on Inclusive Education in Turkey: A Meta-Ethnographic Study
GÜRGÜR H., YAZÇAYIR G.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI , cilt.7, sa.2, ss.845-872, 2019 (ESCI)
2019
2019İşitme yetersizliğine sahip öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirmeye yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi
YAZÇAYIR G., GİRGİN M. C.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , cilt.45, sa.45, ss.56-77, 2019 (Hakemli Dergi)
2016
2016Content analysis of memory and memory-related research studies on children with hearing loss.
DOĞAN M., HASANOĞLU G.
Educational Research and Reviews , cilt.11, sa.16, ss.1542-1559, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Sınıf yönetimi alanında Ulakbim’de taranan makalelerin incelenmesi.
ŞARA P., karadedeli i., HASANOĞLU G.
Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.291-307, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
20154. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Duygusal Öğrenme Becerilerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi.
ŞARA P., HASANOĞLU G.
International Journal of Human Sciences , cilt.12, sa.2, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
2013The Problems Faced by Primary School Teachers about Inclusive Education in the Teaching-Learning Process in Multigrade Classes.
HASANOĞLU G., GİRMEN P.
INTERNATIONAL JOURNAL OF PEDAGOGY AND CURRICULUM , cilt.20, sa.4, ss.25-34, 2013 (Scopus)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2024
2024Bütünleştirme Kapsamında Türk İşaret Dili Eğitimi Ve Çıktıları
İlhan E., Doğan A. N., YAZÇAYIR G.
9. ULUSLARARASI AKADEMİK ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 18 Mayıs 2024
2023
2023Özel Gereksinimli Bireylerin Ortaöğretimden Meslek Hayatına Geçiş Sürecinin İncelenmesi
ÖZTÜRK E., YAZÇAYIR G.
33. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023
2023
2023Türkiye’de İlkokul Eğitim Kademesinde Sağır ve İşitme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitiminde İşaret Diline İlişkin Düzenlemeler ve Uygulamaların İncelenmesi
YAZÇAYIR G.
7.ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞITIM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Muğla, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, ss.245
2023
2023Türkiye’de Okul Öncesi Eğitim Kademesinde Sağır ve İşitme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitiminde İşaret Diline İlişkin Düzenlemeler ve Uygulamaların İncelenmesi
YAZÇAYIR G.
7.ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞITIM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Muğla, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, ss.237
2023
2023Özel Gereksinimli Bireylerin Ortaöğretimden Meslek Hayatına Geçiş Süreçlerinin İşveren ve Okul Yöneticisi Görüşlerine Göre İncelenmesi
ÖZTÜRK E., YAZÇAYIR G.
INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS-EDUCONGRESS 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.1560-1561
2022
2022İşitme Kayıplı Öğrencilere Yönelik E-Öğrenme Öğretim Tasarımı ve Uygulamalarının İncelenmesi
YAZÇAYIR G.
INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS-EDUCONGRESS 2022, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022
2022
2022Kaynaştırma/Bütünleştirme Eğitimindeki İşitme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Uzaktan Eğitim Süreçlerinin İncelenmesi
YAZÇAYIR G., AK G.
INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS-EDUCONGRESS 2022, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022
2022
2022Hangi erken çocukluk özel eğitim programı?.
YAZÇAYIR G., Önal Y., Semiz Y. E., Akkaya G.
6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 - 27 Mayıs 2022
2022
2022Özel Eğitim Okul Yöneticilerinin COVID-19 Uzaktan Eğitim ve Kısmi Yüz Yüze Eğitim Süreçlerine İlişkin Deneyimlerinin İncelenmesi
YAZÇAYIR G., KILINÇ Ş., AK G.
12. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Mart 2022, ss.465
2021
2021Special education student teachers’ opinions about online supervision amidst Covid-19
KIYAK Ü. E., YAZÇAYIR G.
3rd International Conference on Modern Research in Education, Teaching and Learning (ICMETL), Dublin, İrlanda, 20 - 22 Ağustos 2021, ss.31-43
2019
2019Kaynaştırma uygulamalarında sınıf içi sosyal etkileşim
YAZÇAYIR G., GÜRGÜR H.
V. TURKCESS Ulusalararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019
2019
2019Destek eğitim hizmetlerinin işleyişinde etkili faktörler
YAZÇAYIR G., GÜRGÜR H.
V.TURKCESS Uluslarası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019
2017
2017Eğitim Lideri Algısı: Metaforik Bir Çalışma
HASANOĞLU YAZÇAYIR G., YAZÇAYIR E.
I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, cilt.1, ss.534-535
2017
2017Okul Öncesi Eğitim Kurumunda Kaynaştırma Eğitimi Ve Destek Eğitim Hizmetlerinin İncelenmesi
HASANOĞLU YAZÇAYIR G., GÜRGÜR H.
I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, cilt.1, ss.532-533
2018
2018Özel Gereksinimli Öğrenci Aileleri Eğitim Süreçlerine Ne Kadar Dahil Oluyorlar?
YAZÇAYIR G., GÜRGÜR H.
1st International Congresses on New Horizons in Education and Social Science, 9 - 11 Nisan 2018, cilt.1, ss.608-618
2017
2017Türkiye’xxde Kaynaştırma Uygulamaları Sınıflarında Görevli Öğretmenlerin Görüşlerine Odaklanılmış Lisansüstü Eğitim Tezlerinin İncelenmesi: Meta Etnografik Bir Çalışma
HASANOĞLU YAZÇAYIR G., GÜRGÜR H.
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, cilt.1, ss.305
2017
2017Sınıf Öğretmenlerinin İşitme Engelli Öğrencilerinin Dinleme Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Görüşleri
HASANOĞLU YAZÇAYIR G., GİRGİN M. C.
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, cilt.1, ss.316
2015
2015Sınıf Yönetimi Alanında Yayımlanan ve Ulakbim’de Taranan Makalalerin Analizi.
ŞARA P., HASANOĞLU YAZÇAYIR G., karadedeli i.
III. Uluslararası İlkokul Eğitimi Konferansı, 8 - 10 Ekim 2015
2014
2014Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Duygusal Öğrenme Becerilerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
ŞARA P., HASANOĞLU YAZÇAYIR G.
I. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 20 - 26 Nisan 2014
2013
2013Birleştirilmiş Sınıflı Okullarda Özel Gereksinimli Öğrencisi Olan Velilerin Okul Dışı Yaşantıda Çocuklarına Akademik Destek Sağlama Durumu
HASANOĞLU YAZÇAYIR G., akay s.
XII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013
2012
2012İlköğretimde Normal Gelişim Gösterin Öğrencilerin “Kaynaştırma” Kavramına İlişkin Algıları.
HASANOĞLU YAZÇAYIR G.
VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012
Kitap & Kitap Bölümleri
2023
2023İşitme Yetersizliği Olan Öğrencilerde Türkçe Dersi
Yazçayır G.
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİMİ OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN TÜRKÇE ÖĞRETİMİ, Koçak Fatih, Pürsün Tuğba,, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.181-206, 2023
Desteklenen Projeler
2023 - 2024
2023 - 2024İsveç ve Türkiye’de Temel Eğitim Kademelerinde İşaret Diline İlişkin Düzenleme ve Uygulamaların İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi
(Proje Özeti)
Yazçayır G. (Yürütücü)
2022 - 2024
2022 - 2024Bütünleştirme Kapsamında İşaret Dili Eğitimi ve Çıktıları
TÜBİTAK Projesi
Yazçayır G.
2018 - 2020
2018 - 2020Özel gereksinimli Öğrencilere Yönelik Destek Eğitim Odası Uygulamalarının İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Yazçayır G.
Bilimsel Hakemlikler
Ekim 2022
Ekim 2022E-Uluslararası Eğitim araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2022
Ocak 2022Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
Hakemli Bilimsel Dergi
Bilimsel Danışmanlıklar
2022 - 2023
2022 - 2023Bilimsel Projeler İçin Yapılan Danışmanlık
WYG International Consulting
Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim, Türkiye
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Kasım 2022
Kasım 2022Educongress 2022
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Yazçayır G.
Antalya, Türkiye
Mayıs 2022
Mayıs 2022Özel Eğitim Farkındalık Şenliği
Öğrenci Kulübü ve Toplulukları Faaliyeti
Yazçayır G.
Bursa, Türkiye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
17 Kasım 2022 - 19 Kasım 2022
17 Kasım 2022 - 19 Kasım 2022Educongress 2022
Katılımcı
Antalya-Türkiye
17 Kasım 2022 - 19 Kasım 2022
17 Kasım 2022 - 19 Kasım 2022Educongress 2022
Oturum Başkanı
Antalya-Türkiye
17 Kasım 2022 - 19 Kasım 2022
17 Kasım 2022 - 19 Kasım 2022Educongress2022
Katılımcı
Antalya-Türkiye
26 Mayıs 2022 - 29 Mayıs 2022
26 Mayıs 2022 - 29 Mayıs 20226. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi
Katılımcı
Eskişehir-Türkiye
19 Mart 2022 - 20 Mart 2022
19 Mart 2022 - 20 Mart 202212. ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ
Katılımcı
Antalya-Türkiye
Burslar
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorTÜBİTAK–2219 YURT DIŞI DOKTORA SONRASI ARAŞTIRMA BURS PROGRAMI : İsveç ve Türkiye’de Temel Eğitim Kademelerinde İşaret Diline İlişkin Düzenleme ve Uygulamaların İncelenmesi
TÜBİTAK
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 10
h-indeksi (WOS): 1
Jüri Üyelikleri
Haziran-2022
Haziran 2022