Dr. Öğr. Üyesi GÜLCİHAN YAZÇAYIR


EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM

Zihin Engelliler Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Özel, Eğitim Bilimsel Disiplinler, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: İşitme Engelliler Öğretmenliği


Yayınlardaki İsimler: YAZCAYİR, G., HASANOĞLU, G., YAZÇAYIR, G.H., YAZÇAYIR, G.

E-posta: gyazcayir@uludag.edu.tr
Web: https://avesis.uludag.edu.tr/gyazcayir
Posta Adresi: Dr. Gülcihan YAZÇAYIR Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü B Blok 16059 Görükle / Nilüfer / BURSA 0(224) 294 21 98

Metrikler

Yayın

38

Yayın (WoS)

3

Yayın (Scopus)

2

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scholar)

24

H-İndeks (Scholar)

7

Atıf (TrDizin)

23

H-İndeks (TrDizin)

3

Proje

5

Tez Danışmanlığı

1

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Lisans öğrenimini 2005 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği programında tamamlamıştır. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Sınıf Öğretmenliği Programında 2013 yılında yüksek lisans derecesi ile mezun olmuştur. 2020 yılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İşitme Engelliler Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda doktora eğitimini tamamlamıştır. 2005-2017 yılları arasında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda sınıf öğretmeni olarak çalışmıştır. 2017-2021 Uşak Üniversitesi, Özel Eğitim Bölümü’nde görev almıştır. 2021 yılından itibaren Bursa Uludağ Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü’ndeki görevine devam etmektedir. Çalışma alanları; işitme yetersizliği olan çocukların eğitimi, öğretmen yetiştirme, kaynaştırma/bütünleştirme eğitimi ve destek özel eğitim hizmetleri yer almaktadır.

Eğitim Bilgileri

2014 - 2020

2014 - 2020

Doktora

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim, Türkiye

2010 - 2013

2010 - 2013

Yüksek Lisans

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim, Türkiye

2001 - 2005

2001 - 2005

Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2020

2020

Doktora

Özel gereksinimli öğrencilere yönelik destek eğitim odası uygulamalarının incelenmesi Creative Commons License

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı

2013

2013

Yüksek Lisans

Birleştirilmiş sınıflardaki kaynaştırma eğitiminde yaşanan sorunlara ilişkin görüşler Creative Commons License

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilim. Ens.

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

İşitme Engelliler Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM

2017 - 2021

2017 - 2021

Araştırma Görevlisi

Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

Yönetimsel Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Birime Bağlı Komisyon/Kurul Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM

Akademi Dışı Deneyim

2005 - 2017

2005 - 2017

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, SINIF ÖĞRETMENLİĞİ

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Yüksek lisans alan uzmanlık II

Yüksek lisans alan uzmanlık IV

Seminer

Nitel Araştırma Yöntemleri

Yüksek lisans alan uzmanlık III

Tez danışmanlığı

Yüksek lisans alan uzmanlık I

Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi

Erken Çocukluk Döneminde Özel Eğitim Sürdürülebilir Kalkınma

Lisans

Lisans

Türk İşaret Dili Sürdürülebilir Kalkınma

Braille Okuma Yazma Sürdürülebilir Kalkınma

Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem Sürdürülebilir Kalkınma

Topluma Hizmet Uygulamaları

Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi Sürdürülebilir Kalkınma

İşitme ve Görme Yetersizliği Sürdürülebilir Kalkınma

Öğretmenlik Uygulaması II

Özel Eğitimde Bütünleştirme Sürdürülebilir Kalkınma

Ergenlik ve Cinsel Eğitim

Görme Yetersizliği Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerilerinin Öğretimi Sürdürülebilir Kalkınma

Öğretmenlik Uygulaması I

Makaleler

Tümü (15)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (3)
Scopus (2)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (7)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Bütünleştirme Kapsamında Türk İşaret Dili Eğitimi Ve Çıktıları

İlhan E., Doğan A. N., YAZÇAYIR G.

9. ULUSLARARASI AKADEMİK ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 18 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

2023

2023

2. Özel Gereksinimli Bireylerin Ortaöğretimden Meslek Hayatına Geçiş Sürecinin İncelenmesi

ÖZTÜRK E., YAZÇAYIR G.

33. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

3. Türkiye’de İlkokul Eğitim Kademesinde Sağır ve İşitme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitiminde İşaret Diline İlişkin Düzenlemeler ve Uygulamaların İncelenmesi

YAZÇAYIR G.

7.ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞITIM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Muğla, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, ss.245, (Özet Bildiri)

2023

2023

5. Özel Gereksinimli Bireylerin Ortaöğretimden Meslek Hayatına Geçiş Süreçlerinin İşveren ve Okul Yöneticisi Görüşlerine Göre İncelenmesi

ÖZTÜRK E., YAZÇAYIR G.

INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS-EDUCONGRESS 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.1560-1561, (Özet Bildiri)

2022

2022

6. İşitme Kayıplı Öğrencilere Yönelik E-Öğrenme Öğretim Tasarımı ve Uygulamalarının İncelenmesi

YAZÇAYIR G.

INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS-EDUCONGRESS 2022, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

7. Kaynaştırma/Bütünleştirme Eğitimindeki İşitme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Uzaktan Eğitim Süreçlerinin İncelenmesi

YAZÇAYIR G., AK G.

INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS-EDUCONGRESS 2022, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

8. Hangi erken çocukluk özel eğitim programı?.

YAZÇAYIR G., Önal Y., Semiz Y. E., Akkaya G.

6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 - 27 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

9. Özel Eğitim Okul Yöneticilerinin COVID-19 Uzaktan Eğitim ve Kısmi Yüz Yüze Eğitim Süreçlerine İlişkin Deneyimlerinin İncelenmesi

YAZÇAYIR G., KILINÇ Ş., AK G.

12. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Mart 2022, ss.465, (Özet Bildiri)

2021

2021

10. Special education student teachers’ opinions about online supervision amidst Covid-19

KIYAK Ü. E., YAZÇAYIR G.

3rd International Conference on Modern Research in Education, Teaching and Learning (ICMETL), Dublin, İrlanda, 20 - 22 Ağustos 2021, ss.31-43, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

11. Kaynaştırma uygulamalarında sınıf içi sosyal etkileşim

YAZÇAYIR G., GÜRGÜR H.

V. TURKCESS Ulusalararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

12. Destek eğitim hizmetlerinin işleyişinde etkili faktörler

YAZÇAYIR G., GÜRGÜR H.

V.TURKCESS Uluslarası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

13. Eğitim Lideri Algısı: Metaforik Bir Çalışma

HASANOĞLU YAZÇAYIR G., YAZÇAYIR E.

I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, cilt.1, ss.534-535, (Özet Bildiri)

2017

2017

14. Okul Öncesi Eğitim Kurumunda Kaynaştırma Eğitimi Ve Destek Eğitim Hizmetlerinin İncelenmesi

HASANOĞLU YAZÇAYIR G., GÜRGÜR H.

I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, cilt.1, ss.532-533, (Özet Bildiri)

2018

2018

15. Özel Gereksinimli Öğrenci Aileleri Eğitim Süreçlerine Ne Kadar Dahil Oluyorlar?

YAZÇAYIR G., GÜRGÜR H.

1st International Congresses on New Horizons in Education and Social Science, 9 - 11 Nisan 2018, cilt.1, ss.608-618, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

17. Sınıf Öğretmenlerinin İşitme Engelli Öğrencilerinin Dinleme Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Görüşleri

HASANOĞLU YAZÇAYIR G., GİRGİN M. C.

VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, cilt.1, ss.316, (Özet Bildiri)

2015

2015

18. Sınıf Yönetimi Alanında Yayımlanan ve Ulakbim’de Taranan Makalalerin Analizi.

ŞARA P., HASANOĞLU YAZÇAYIR G., karadedeli i.

III. Uluslararası İlkokul Eğitimi Konferansı, 8 - 10 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2012

2012

21. İlköğretimde Normal Gelişim Gösterin Öğrencilerin “Kaynaştırma” Kavramına İlişkin Algıları.

HASANOĞLU YAZÇAYIR G.

VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. İşitme Yetersizliği Olan Öğrencilerde Türkçe Dersi

Yazçayır G.

ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİMİ OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN TÜRKÇE ÖĞRETİMİ, Koçak Fatih, Pürsün Tuğba,, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.181-206, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

Desteklenen Projeler

2023 - 2024

2023 - 2024

İsveç ve Türkiye’de Temel Eğitim Kademelerinde İşaret Diline İlişkin Düzenleme ve Uygulamaların İncelenmesiSürdürülebilir Kalkınma

TÜBİTAK Projesi , 2219 - Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı

(Proje Özeti) Creative Commons License
Yazçayır G. (Yürütücü)

2022 - 2024

2022 - 2024

Bütünleştirme Kapsamında İşaret Dili Eğitimi ve Çıktıları

TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı

Creative Commons License
Yazçayır G.

2018 - 2020

2018 - 2020

Özel gereksinimli Öğrencilere Yönelik Destek Eğitim Odası Uygulamalarının İncelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Yazçayır G.

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Ekim 2022

Ekim 2022

E-Uluslararası Eğitim araştırmaları Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ocak 2022

Ocak 2022

Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)

Hakemli Bilimsel Dergi

Bilimsel Danışmanlıklar

2022 - 2023

2022 - 2023

Bilimsel Projeler İçin Yapılan Danışmanlık

WYG International Consulting

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM, Türkiye

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Kasım 2022

Kasım 2022

Educongress 2022

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Yazçayır G.
Antalya, Türkiye

Mayıs 2022

Mayıs 2022

Özel Eğitim Farkındalık Şenliği

Öğrenci Kulübü ve Toplulukları Faaliyeti

Yazçayır G.
Bursa, Türkiye


Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

17 Kasım 2022 - 19 Kasım 2022

17 Kasım 2022 - 19 Kasım 2022

Educongress 2022

Oturum Başkanı

Antalya-Türkiye

17 Kasım 2022 - 19 Kasım 2022

17 Kasım 2022 - 19 Kasım 2022

Educongress2022

Katılımcı

Antalya-Türkiye

17 Kasım 2022 - 19 Kasım 2022

17 Kasım 2022 - 19 Kasım 2022

Educongress 2022

Katılımcı

Antalya-Türkiye

26 Mayıs 2022 - 29 Mayıs 2022

26 Mayıs 2022 - 29 Mayıs 2022

6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale KongresiSürdürülebilir Kalkınma

Katılımcı

Eskişehir-Türkiye

19 Mart 2022 - 20 Mart 2022

19 Mart 2022 - 20 Mart 2022

12. ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİSürdürülebilir Kalkınma

Katılımcı

Antalya-Türkiye

Burslar

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

TÜBİTAK–2219 YURT DIŞI DOKTORA SONRASI ARAŞTIRMA BURS PROGRAMI : İsveç ve Türkiye’de Temel Eğitim Kademelerinde İşaret Diline İlişkin Düzenleme ve Uygulamaların İncelenmesi

TÜBİTAK

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 10

h-indeksi (WOS): 1

Jüri Üyelikleri

Haziran-2022

Haziran 2022

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Melike Kurtuluş Tez savunması - Bursa Uludağ Üniversitesi