SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Self-Assessment Of Preservıce Teachers About Desıgnıng Materıals For Physıcs And Chemıstry Courses
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.33, sa.3, ss.696-714, 2020 (Hakemli Dergi)
Pre-service Science Teachers’xx Construction and Interpretation of Graphs.
Universal Journal of Educational Research
, cilt.6, sa.1, ss.139-144, 2018 (Scopus)
Examining of the non-routine problem-solving skills of prospective science teachers as part of the understand the problem and the solution plan
International Journal of Learning and Teaching
, cilt.9, sa.4, ss.425-430, 2017 (Hakemli Dergi)
DETERMINATION OF HIGH SCHOOL STUDENTS’xx VIEWS ON ELECTRONIC WASTE POLLUTIONi
European Journal of Education Studies
, cilt.3, sa.7, ss.72-92, 2017 (Hakemli Dergi)
The Effect Of Project Based Learning On Students ScienceSuccess
Procedia - Social and Behavioral Sciences
, sa.136, ss.537-541, 2014 (Hakemli Dergi)
The Views Of Teacher Candidates On The Project Management Competencies
Procedia - Social and Behavioral Sciences
, cilt.46, ss.5677-5681, 2012 (Hakemli Dergi)
Interpretation of the results of the special theory of relativity on the base of classical mechanics
Lat. Am. J. Phys. Educ.
, cilt.5, sa.5, ss.60-61, 2011 (Hakemli Dergi)
The investigation effect of using webquest on logical thinking ability in science education
Procedia - Social and Behavioral Sciences
, cilt.2, sa.2, ss.4918-4922, 2010 (Hakemli Dergi)
Elementary Pre Service Teachers Opinions on Teaching Science
Bulgarian Journal of Science and Education Policy (BJSEP)
, cilt.3, ss.153-172, 2009 (Hakemli Dergi)
The investigation of the effect of simulation based teaching on the student achievement and attitude in electrostatic induction
. Procedia - Social and Behavioral Sciences
, cilt.1, sa.1, ss.2470-2474, 2009 (Hakemli Dergi)
A New Approach to the Determination of Total Electron Density by Atomic Form Factor
Sci.Int.(Lahore)
, cilt.11, sa.1, ss.1-2, 1999 (Hakemli Dergi)
Fen Bilgisi Öğretimi Programının Değerlendirilmesi
U.Ü. Eğitim Fakültesi Dergis
, cilt.12, sa.1, ss.231-238, 1999 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
8. Sınıf basınç konusunda stem öğretme - öğrenme modelinin uygulanmasının öğrenci başarısına ve girişimcilik becerisine etkisinin araştırılması
3. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi 2021, Bursa, Türkiye, 30 Eylül - 03 Ekim 2021, ss.159
Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının denklemleri anlama düzeylerinin belirlenmesi
UFBMEK 2018 13.Ulusal Matematik Eğitimi ve Fen Bilimleri Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2018
A key Concept in our Lives: Tribology
” Globets: An International Conference On Education, Technology And Science, 6 - 09 Mayıs 2018
Investigation of STEM Competencies of Teacher Candidates
10. World Conference on Educational Sciences, 1 - 03 Şubat 2018
Examining of the non-routine problem-solving skills of prospective science teachers as part of the understand the problem and the solution plan
9 th World Conference on Educational Sciences, Nice, Fransa, 1 - 04 Şubat 2017, cilt.9, ss.425-430
Pre Service Science Teachers construction and interpretations of Graphs
ISNITE 2016, Savonlinna, Finlandiya, 30 Ağustos - 01 Eylül 2016
Ortaokul Öğrencilerinin Deney Yapma Bilgi Ve Becerilerinin İncelenmesi
WCES 2016, Madrit, İspanya, 4 - 06 Şubat 2016
Yedinci sınıf öğrencilerinin çözünme olayı hakkındaki görüşleri ve kavram yanılgılarına yönelik bir çalışma
XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 15 - 18 Ekim 2003, cilt.3, ss.1681-1693
İlköğretim 8. sınıf öğrencilerine Fen Bilgisi Dersi kapsamında verilen çevre eğitiminin çevre ve çevre koruma bilincine etkisinin incelenmesi
X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Bolu, Türkiye, 7 - 09 Haziran 2001, cilt.3, ss.1592-1596
İlköğretim okulu 1 kademe öğrencilerinin matematiksel dünyası ve matematik bilgileri kullanma becerileri
IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2000, ss.100
Kitap & Kitap Bölümleri
Determınatıon of Scıence Teacher Candıdates’ Levels of Interpretatıon of Graphıcal Instruments: an Example of Projectıle Motıon
Current Research in Education - 2022, ONUR HAZAL,HALİL TAŞ, Editör, GECE PUBLISHING, Ankara, ss.1-15, 2022
CONTEXT-BASED PROBLEM-CONSTRUCTING SKILLS OF SCIENCE TEACHER CANDIDATES
Current Research in Education, Onur Zahal, Halil Taş, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.16-24, 2022
DETERMINATION OF SCIENCE TEACHER CANDIDATES' LEVELS OF INTERPRETATION OF GRAPHICAL INSTRUMENTS: AN EXAMPLE OF PROJECTILE MOTION
Current Research in Education - 2022, Onur Zahal, Halil Taş, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.1-15, 2022
Science Teachers’ Perspective on Metal-Nonmetallic Concept: A Qualitative Study
Recent Researches in Education, Recep Efe, Irina Koleva and Emin Atasoy, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Cambridge, ss.593-601, 2018
Investigation of Experimentation Knowledge and Skills ofSecondary School Students
Current Trends in Educational Sciences, Recep Efe,Irina Koleva,Emin Atasoy,Violeta Kotseva, Editör, ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESSSOFIA 2017ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESSSOFIA 2017, Sofya, ss.305-311, 2017
Owerview of the experimentation procedures and reflections on science education
Devolopments in Educational Sciences, Recep Efe, Irina Koleva, Emin Atasoy, İsa Cürebal, Editör, St Kliment Ohridski University Press, Sofya, ss.652-664, 2016
Determining Knowledge Level of Pre-Service Teachers on Nanoscience and Nanotechnology
Education and Science in a Globalizing World a case study of Turkey, Ilia Christov, Recep Efe, Emin Atasoy, Editör, Paradigma, Sofya, ss.288-297, 2012
Okul Öncesi Dönemde Fen Öğretimi
Seçkin, Bursa, 2002