Eğitim Bilgileri
2007 - 2011
2007 - 2011Doktora
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), Türkiye
2004 - 2007
2004 - 2007Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
2000 - 2004
2000 - 2004Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2011
2011Doktora
Fen bilgisi eğitimi 2. sınıf öğrencilerine "atomun yapısı" konusunun 3d bilgisayar modelleri yardımıyla öğretimi
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı
2007
2007Yüksek Lisans
Öz değerlendirme ve akran değerlendirmesi yöntemlerinin öğretmen eğitimine etkisi
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Araştırma Alanları
Eğitim
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM
2016 - 2019
2016 - 2019Yrd. Doç. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM
2012 - 2016
2012 - 2016Yrd. Doç. Dr.
Düzce Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2005 - 2011
2005 - 2011Araştırma Görevlisi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2016 - 2016
2016 - 2016Dekan Yardımcısı
Düzce Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2014 - 2015
2014 - 2015Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Düzce Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetilen Tezler
2020
2020Yüksek Lisans
Sınıf öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik öz yeterlilik inançlarının incelenmesi ve kaynak etkilerinin modellenmesi
AKILLI M. (Danışman)
Ö.Bozkurt(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (26)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
ESCI (4)
Scopus (9)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (7)
2023
20231. Sınıf Öğretmenlerinin Çevre Okuryazarlık Düzeylerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Güney E., akıllı m.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.36, sa.2, ss.733-759, 2023 (TRDizin)
2023
20232. Does Science Literacy Affect Self-Efficacy in Science Teaching? An Analysis with Structural Equation Modelling
Akilli M., Kutur K.
REVISTA ROMANEASCA PENTRU EDUCATIE MULTIDIMENSIONALA
, cilt.15, sa.2, ss.487-502, 2023 (ESCI)
2019
20193. Examining the Effects of Negotiation and Peer Mediation on Students' Conflict Resolution and Problem-Solving Skills
AY Ş., KESKİN H. K., Akilh M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION
, cilt.12, sa.3, ss.717-730, 2019 (ESCI, Scopus)
2019
20194. THE CORRELATION BETWEEN RENEWABLE ENERGY KNOWLEDGE AND ATTITUDE. A STRUCTURAL EQUATION MODEL WITH FUTURE'S EDUCATORS
GENÇ M., AKILLI M.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, cilt.18, sa.6, ss.866-879, 2019 (SSCI, Scopus)
2017
20175. Science Teacher Education in Turkey: What we do? What We expect? A critical study
AKILLI M.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.9, sa.3, ss.617-628, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20176. Farklılaştırılmış Fen Deneylerini Değerlendirme Sürecinin Öğrencilerin Fene Karşı Tutum ve Motivasyonları Üzerindeki Etkisi
AKILLI M., KESKİN H. K., AY Ş.
e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.51-56, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20177. MODELLING THE EFFECTS OF SELECTED AFFECTIVE FACTORS ON LEARNING STRATEGIES AND CLASSROOM ACTIVITIES IN SCIENCE EDUCATION
AKILLI M., GENÇ M.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, cilt.16, sa.4, ss.599-611, 2017 (SSCI, Scopus)
2016
20168. Zihinsel imajları resmetmenin okuduğunu anlamaya etkisi
KESKİN H. K., AY Ş., AKILLI M.
Turkish Studies , cilt.11, sa.3, ss.1475-1484, 2016 (TRDizin)
2016
20169. The Parent Involvement in Students Home Based Science Learning Activities Scale PI SHBScienceLAS Validity and Reliability Studies
KARAÇÖP A., AKILLI M., AKSU F. F.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.8, sa.1, ss.57-77, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201610. Modeling the relationships between subdimensions of environmental literacy
GENÇ M., AKILLI M.
Applied Environmental Education Communication
, cilt.15, sa.1, ss.58-74, 2016 (Scopus)
2016
201611. The motivational factors affecting the preference of teaching profession in Turkey
AKILLI M., KESKİN H. K.
COGENT EDUCATION
, cilt.3, 2016 (ESCI, Scopus)
2015
201512. Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Okuryazarlığı Alt Boyutlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
AKILLI M., GENÇ M.
Sakarya University Journal of Education , cilt.5, sa.2, ss.81-97, 2015 (TRDizin)
2015
201513. Regression Levels of Selected Affective Factors on Science Achievement A Structural Equation Model with TIMSS 2011 Data
AKILLI M.
Electronic Journal of Science Education , cilt.19, sa.1, ss.1-16, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201414. Sürdürülebilir Çevre İçin Arı Farkındalığı Yaratılmasında Arı Biziz Bal Da Bizdedir Projesinin Yeri
KEKEÇOĞLU M., GÖÇ RASGELE P., AKILLI M., KAMBUR M.
Uludağ Arıcılık Dergisi , cilt.14, sa.2, ss.74-86, 2014 (Scopus, TRDizin)
2014
201415. 3D Bilgisayar Modellerinin Akademik Başarıya ve Uzamsal Canlandırmaya Etkisi Atom Modelleri
AKILLI M., SEVEN S.
Turkish Journal of Education , cilt.3, sa.1, ss.11-23, 2014 (ESCI, TRDizin)
2013
201316. Fen ve Teknoloji Ders Kitaplarının Okunabilirliğinin Farklılaştırılmış Boşluk Doldurma Testleri ile Ölçülmesi
KESKİN H. K., AKILLI M.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.13, sa.27, ss.47-66, 2013 (TRDizin)
2012
201217. The effects of 3d computer modeling on students' achievement and mental models about atomic models
Akilli M., SEVEN S.
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.4, sa.2, ss.1123-1130, 2012 (SCI-Expanded)
2012
201218. The effectiveness of self-evaluation process with video recordings in prospective science teacher education
Akilli M., Efe N.
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.4, sa.1, ss.511-522, 2012 (SCI-Expanded)
2011
201119. Öğretmenlerin Pedagojik Yeterlilikleri
ÇİLTAŞ A., AKILLI M.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.3, sa.4, ss.64-72, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201120. Fen ve Matematik Öğretim Elemanlarının Model ve Modelleme Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi
AKILLI M., SEVEN S.
Journal of Qafqaz University
, cilt.31, sa.1, ss.100-106, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201021. İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Karşı Tutumlarının İncelenmesi
AKILLI M., SEVEN S.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, sa.3, ss.61-73, 2010 (TRDizin)
2010
201022. Lise Öğrencilerinin Hıv/Aids Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
KAYA E., AKILLI M., SEZEK F.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.27, ss.139-145, 2010 (TRDizin)
2010
201023. Prospective Turkish Elementary Science Teachers Knowledge Level About the Greenhouse Effect and Their Views on Environmental Education in University
KIŞOĞLU M., GÜRBÜZ H., ERKOL M., AKAR M. S., AKILLI M.
International Electronic Journal of Elementary Education
, cilt.2, sa.2, ss.217-236, 2010 (Scopus)
2009
200924. Lise Öğrencilerinin Çevreye Karşı Tutumlarının Cinsiyet Açısından İncelenmesi
KAYA E., AKILLI M., SEZEK F.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.9, sa.18, ss.43-54, 2009 (TRDizin)
2009
200925. İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bazı Değişkenlere Göre Fen Öğretimi Özyeterlik İnanç Düzeylerinin İncelenmesi
SEVEN S., AKILLI M.
Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.4, ss.61-71, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200926. İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevreye Karşı Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi örneği
AKILLI M., YURTCAN M. T.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, sa.2, ss.119-131, 2009 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Ekolojik Kimliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Güney E., Koşar B., Akıllı M.
22. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS-2024), Şanlıurfa, Türkiye, 12 Kasım 2024, ss.548-549, (Özet Bildiri)
2024
20242. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Koşar B., Güney E., Akıllı M.
22. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS-2024), Şanlıurfa, Türkiye, 12 Kasım 2024, ss.546-547, (Özet Bildiri)
2022
20223. Biyomimikri ve Uygulama Örnekleri
Koşar B., Akıllı M.
IGSCONG'22, Bursa, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2018
20184. Prospective Teachers’ Perceptions And Attitudes On Renewable Energy: Modelling The Relations Between Sub-factors with SEM
AKILLI M., GENÇ M.
International Confefence on New Horizons in Education, Paris, Fransa, 18 - 20 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)
2018
20185. The Impact of Micro-Teaching Practices
GENÇ M., AKILLI M.
International Confefence on New Horizons in Education, Paris, Fransa, 18 - 20 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)
2018
20186. Prospective Teachers’ Opinions About Micro-Teaching Applications on Science and Technology Course
GENÇ M., AKILLI M.
1st International Congress on Seeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
20177. SCIENCE EDUCATION IN ICQH (INTERNATIONAL CONFERENCE ON QUALITY IN HIGHER EDUCATION):CONTENT ANALYSIS OF PAPERS
AKILLI M., GENÇ M.
International Conference on Quality in Higher Education, 7 - 08 Aralık 2017, (Özet Bildiri)
2017
20178. DETERMINATION OF UNIVERSITY STUDENTS’ PERCEPTIONS OF RENEWABLE ENERGY
GENÇ M., AKILLI M.
International Conference on Quality in Higher Education, 7 - 08 Aralık 2017, (Özet Bildiri)
2017
20179. The Investigation of Pre-Service Science Teachers’ Self-Efficacy Toward Technological Pedagogical Content Knowledge
GENÇ M., AKILLI M.
International Conference on New Horizons in Education, Berlin, Almanya, 17 - 19 Temmuz 2017, cilt.3, ss.775-780, (Tam Metin Bildiri)
2017
201710. Modelling the Effects of Selected Affective Factors on Learning Strategies and Classroom Activities
AKILLI M., GENÇ M.
International Confefence on New Horizons in Education, Berlin, Almanya, 17 - 19 Temmuz 2017, cilt.2, ss.765, (Özet Bildiri)
2016
201611. The Investigation of The Preservice Elementary Teachers’ Attitudes Towards Environment in The Context Of Environmental Education Course
AKILLI M.
International Conference on Quality in Higher Education, Sakarya, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2016
201612. Atom Modelleri Konusunun Öğretiminde Kullanılan Üç Boyutlu Modellerin Akademik Başarıya Etkisi
AKILLI M.
International Conference on Quality in Higher Education, Sakarya, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201613. 3D Bilgisayar Modellerinin Öğrencilerin Atom Modelleri Konusundaki Zihinsel Modellerinin Gelişimine Etkisi
AKILLI M.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2015
201514. The Examination of Science Teacher Special Field Competencies Regarding to Science Teacher Education Programme
AKILLI M.
Pedagogical Action for a European Dimension in Educator’s Induction Approaches (PAEDEIA) International Symposium, Ankara, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2014
201415. Türkiye de Kimya Eğitimi Araştırmalarının Gelişimi ve Uluslararası Çalışmalar İle Karşılaştırılması
SÖZBİLİR M., AKILLI M., YAŞAR M. D., KUTU H.
XI. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201416. Trends and Issues in Chemistry Education Research Paper Published Internationally
SÖZBİLİR M., AKILLI M., YAŞAR M. D., KUTU H.
The 23rd IUPAC International Conference on Chemistry Education, Toronto, Kanada, 13 - 18 Temmuz 2014, (Özet Bildiri)
2012
201217. ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ’NİN ARTVİN’E ETKİLERİ VE ŞEHRİN ÜNİVERSİTEYİ ALGILAYIŞI
SÖZBİLİR M., DEMİREL F., AKILLI M., OZAN C.
Eğitim Odağında Artvin Sempozyumu, Artvin, Türkiye, 31 Mayıs - 02 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
201218. Artvin Çoruh Üniversitesi nin Artvin e Etkileri ve Şehrin Üniversitesi Algılayışı
SÖZBİLİR M., DEMİREL F., AKILLI M., OZAN C.
Eğitim Odağında Artvin Sempozyumu, Artvin, Türkiye, 31 Mayıs - 02 Haziran 2012, cilt.1, ss.225-254, (Tam Metin Bildiri)
2010
201019. Yusufeli de öğrencilerin okula karşı tutumları
SÖZBİLİR M., AKILLI M., OZAN C.
Geçmişten Geleceğe Yusufeli Sempozyumu, Türkiye, 10 - 12 Haziran 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201020. Yusufeli de görev yapan öğretmenlerin mesleki doyum ve tükenmişlik düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
SÖZBİLİR M., OZAN C., AKILLI M.
Geçmişten Geleceğe Yusufeli Sempozyumu, Türkiye, 10 - 12 Haziran 2010, ss.113-128, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2016
20161. Development of chemistry education research (CER) in Turkey: A comparison of CER papers with international research
SÖZBİLİR M., AKILLI M., YAŞAR M. D., DEDE H.
Science education research and practice in Asia Challenges and opportunities, Mei-Hung CHIU, Editör, Springer, ss.289-317, 2016