Doç. Dr. SELMA GÜLEÇ


EĞİTİM FAKÜLTESİ, TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ

Sosyal Bilgiler Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

91

Yayın (WoS)

5

Yayın (Scopus)

5

Atıf (WoS)

32

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scholar)

226

H-İndeks (Scholar)

2

Atıf (TrDizin)

26

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Diğer Toplam)

75

Tez Danışmanlığı

11

Açık Erişim

13
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1990 - 1994

1990 - 1994

Doktora

Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kitle İletişimi (Dr), Türkiye

1986 - 1989

1986 - 1989

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Sanatları Anabilim Dalı, Türkiye

1982 - 1986

1982 - 1986

Lisans

Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Basım Ve Yayımcılık Pr., Türkiye

Yaptığı Tezler

1989

1989

Yüksek Lisans

Üniversitelerde halkla ilişkiler faaliyetleri Ankara, Gazi, Hacettepe, Orta Doğu Teknik ve Anadolu Üniversitesinde halkla ilişkiler

Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Akademi Dışı Deneyim

1997 - Devam Ediyor

1997 - Devam Ediyor

Yrd. Doç.Dr. (Dr. Öğretim Üyesi)

Uludağ Üniversitesi, Yrd. Doç.Dr. (Dr. Öğretim Üyesi)

1994 - 1997

1994 - 1997

Okutman

Uludağ Üniversitesi, Okutman

1991 - 1994

1991 - 1994

Uzman

Anadolu Üniversitesi, Uzman

1986 - 1991

1986 - 1991

Sinema TV Uygulayıcısı

Anadolu Üniversitesi, Sinema TV Uygulayıcısı

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Doktora Uzmanlık Alan Dersi

Etkili İletişim Teknikleri

GENEL İLETİŞİM TEKNİKLERİ

Doktora Uzmanlık Alan Dersi

İLETİŞİM BECERİLERİ

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM

GENEL İLETİŞİM TEKNİKLERİ

Yüksek Lisans Alan Uzmanlık Dersi

TÜRK EĞİTİM SİS. VE İLKÖĞRETİMİN SORUNLARI

Lisans

Lisans

İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM

SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

KARİYER PLANLAMA

Öğretmenlik Uygulaması

MEDYA OKURYAZARLIĞI VE EĞİTİMİ

İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM

ETKİLİ İLETİŞİM

SOSYAL PROJE GELİŞTİRME

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (43)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
Scopus (5)
TRDizin (21)
Diğer Yayınlar (19)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. The Functıon And Importance Of Eco-Schools For A Sustaınable World

Ay S., ATASOY E., GÜLEÇ S.

International Scientific Conference Eurasian Center of Innovative Development «DARA, Bursa, Türkiye, 04 Ekim 2023, ss.212-216, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

2. SÜRDÜRÜLEBİLİR DÜNYA AÇISINDAN EKO-OKULLARININ İŞLEVİ VE ÖNEMİ

AY S., ATASOY E., GÜLEÇ S.

Global Challenges for Global Science III. Proceedings – Bursa: Eurasian Center of Innovative Development «DARA», Bursa, Türkiye, 04 Ekim 2023, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

3. Hıstorıcal Development Of Envıronmental Educatıon In Turkey And The World

Ay S., ATASOY E., GÜLEÇ S.

International Scientific Conference Eurasian Center of Innovative Development «DARA, Bursa, Türkiye, 04 Ekim 2023, ss.217-226, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

4. DÜNYADA VE TÜRKİYE’DE ÇEVRE EĞİTİMİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ

AY S., ATASOY E., GÜLEÇ S.

Global Challenges for Global Science III. Proceedings – Bursa: Eurasian Center of Innovative Development «DARA», Bursa, Türkiye, 04 Ekim 2023, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

5. 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı “İnsanlar, Yerler ve Çevreler” Öğrenme Alanında Geçen Kavramların Belirlenmesi (2018 Programına Göre)

Ay S., ATASOY E., GÜLEÇ S.

EDUCONGRESS 2022 (International Education Congress), Antalya, Türkiye, 17 Kasım - 19 Aralık 2022, cilt.1, ss.129-136, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

6. Sosyal Bilgiler Dersini Alan 7. Sınıf Öğrencilerinin Sorumluluk Değerleri ile Çeşitli Değişkenler Arasındaki İlişki

Durgut K. A., GÜLEÇ S.

14. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi - Sosyal ve Eğitim Bilimleri –UBAK, Ankara, Türkiye, 20 - 21 Ağustos 2022, cilt.1, ss.26-36, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

7. Ortaokul 5.6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Girişimcilik Becerisine Yönelik Algısı

GÜLEÇ S., Yalçın A.

ıı. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi, Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

8. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Empatik Eğilim Düzeyleri

Keçicioğlu Y., GÜLEÇ S.

International Scientific Conference ”Global Challenges-Scientific Solutions”, Varna, Bulgaristan, 12 Mayıs 2020, ss.303-310, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

9. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Anlayışlarının İncelenmesi

GÜLEÇ S.

Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi, İzmir, Türkiye, 12 Nisan 2019, cilt.1, ss.685-686, (Özet Bildiri)

2018

2018

10. Importance of Communication in Parent-Teacher Association Works Carried Out in Preschool Educational Institutions

GÜLEÇ S., EREN S.

An International Conference on Education, Technology and Science, SIRBİSTAN, 6 - 09 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

11. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Yöneticilerin Empatik Eğilimlerinin Kişilerarası İletişim Becerilerine Etkisi

EREN S., GÜLEÇ S.

I. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

14. A Study Aiming To Develop Listening Skills Of Elementary Second Grade Students

GÜLEÇ S., Durmus N.

Proceedings of 6th World Conference on Educational Sciences, Valletta, Malta, 6 - 09 Şubat 2014, cilt.191, ss.103-109, (Tam Metin Bildiri) identifier

2014

2014

15. Body Language Using Skills of Teacher Candidates from Departments of Mathematics Education and Social Studies Education

GÜLEÇ S., Temel H.

5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, WCLTA 2014, Prague, Çek Cumhuriyeti, 29 - 31 Ekim 2014, cilt.186, ss.161-168, (Tam Metin Bildiri) identifier

2013

2013

16. The Effects Of Drama-Supported Cooperative Learning Method On The Development Of Pre-School Children's Communication Skills

GÜLEÇ S., Macan B.

Global Conference on Linguistics and Foreign Language Teaching (LINELT), Antalya, Türkiye, 5 - 07 Aralık 2013, cilt.136, ss.532-536, (Tam Metin Bildiri) identifier

2012

2012

17. The Examination Of The 7th And 8th Grade Students’ Empathic Tendency Levels According To Different Variables

GÜLEÇ S., DOYGUN Ö.

Cyprus İnternational Conferance on Educational Research (CY-ICER-2012), Girne, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Şubat 2012, ss.1124-1129, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

18. Examination Of Teacher Candidates’ Communicatıon Skills Accordıng To Different Variables

GÜLEÇ S., ERTUĞRUL A.

4 th WORLD CONFERANCE ON EDUCATIONAL SCIENCES, Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, ss.5640-5645, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

19. The problems faced by university students and proposals for solution

Doygun O., GÜLEÇ S.

Cyprus International Conference on Educational Research (CY-ICER), CYPRUS, 8 - 11 Şubat 2012, cilt.47, ss.1115-1123, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

2003

2003

20. İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Coğrafya Konularına Yönelik Görüşlerinin İçerik Analizi

ŞENYURT S., GÜLEÇ S.

Gazi Üniversitesi XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 15 - 18 Ekim 2003, ss.315-337, (Tam Metin Bildiri)

2003

2003

21. Öğretmenlerin Sınıf Ortamında Kullandıkları Davranış Değiştirme Stratejileri

GÜLEÇ S., ŞENYURT S.

Gazi Üniversitesi XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 15 - 18 Ekim 2003, ss.24, (Özet Bildiri)

2003

2003

22. Attitudes of teachers-to-be towards teaching social studies course

GÜLEÇ S., ŞENYURT S.

International Conference on Higher Education Innovation (ICHEI), KİEV, Ukrayna, 16 - 19 Mayıs 2003, (Özet Bildiri)

2000

2000

24. İlköğretim Denetçilerinin Alan Dışından Atanan Sınıf Öğretmenlerinin Yetiştirilmesi Konusuna Yaklaşımları

GÜLEÇ S.

II. Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Çanakkale, Çanakkale, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2000, ss.157-160, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. DOĞAL OLAYLARIN DOĞAL AFETLERE DÖNÜŞMESİNİN AZALTILMASINDA SOSYAL BİLGİLER DERSİNİN ÖNEMİ

Çelik M. E., GÜLEÇ S.

Eğitim Bilimlerinde Uluslararası Araştırma ve Derlemeler, Şehriban Koca , Erdal Bay, Editör, Serüven Yayınları, Ankara, ss.437-450, 2023

2023

2023

2. Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Çevre Eğitimi Açısından İncelenmesi

DEMİRTAŞ G. M., GÜLEÇ S., YALÇIN A.

Sosyal Bilgilerde Güncel Çalışmalar, Güleç, Selma, Editör, BİDGE Yayınları, Ankara, ss.48-70, 2023

2023

2023

3. Sürdürülebilir Turizm ve Sosyal Bilgiler Dersine Yansımaları

YALÇIN A., GÜLEÇ S.

Sosyal Bilgilerde Güncel Çalışmalar, Güleç, Selma, Editör, BİDGE Yayınları, ss.7-47, 2023

2022

2022

4. Sosyal Bilgiler Dersinde 5. Sınıf Öğrencilerinin Sorumluluk Değerine İlişkin Algıları: ''Fenomolik Bir Araştırma''

YALÇIN A., GÜLEÇ S.

Eğitim Bilimleri Çalışmaları Metadoloji, Araştırma ve Uygulama- Eğitim Bilimleri, Doç. Dr. Harun Şahin, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.31-43, 2022

2022

2022

5. Sosyal Bilgiler Eğitiminde Astronominin Önemi

GÜLEÇ S., Çelik M. E.

Eğitim Bilimleri Alanında Yeni Trendler I, Prof. Dr. Perihan Ünüvar, Editör, Duvar Yayınları, Ankara, ss.299-308, 2022

2022

2022

6. Farklı Ülkelerde Medya Okuryazarlık Eğitimi

GÜLEÇ S., Çelik M. E.

Medya Okuryazarlığı Eğitimi, Prof. Dr. Tekin Çelikkaya, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.61-94, 2022

2021

2021

7. 7. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Geçen Çeşitli Kavramlara Yönelik Görsel Algıları

GÜLEÇ S., YALÇIN A.

Eğitim Bilimleri Alanında Akademik Çalışmalar, Doç.Dr. Ali Çetin, Editör, Duvar Kitabevi, İzmir, ss.55-71, 2021

2021

2021

8. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Empatik Eğilim Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

KEÇİCİOĞLU Y., GÜLEÇ S.

INSAC Advances in Social and Education Sciences, Doç. Dr. Mehmet Dalkılıç, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.295-308, 2021

2021

2021

9. Ortaokul 5. 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Girişimcilik Becerisine Yönelik Algıları

GÜLEÇ S., YALÇIN A.

Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar IV, Süleyman Karataş, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.63-103, 2021

2020

2020

10. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Çatışma Çözme Becerilerinin İncelenmesi

Keçicioğlu Y., GÜLEÇ S.

Eğitim Bilimlerinde Güncel Araştırmalar, Harun Şahin-Burcu Avcı Akbel, Editör, IVPE Print, Cetinje, Montenegro, Cetinje-Montenegro, ss.344-359, 2020

2020

2020

11. Sosyal Bilgilerde İletişim Becerisi

GÜLEÇ S.

Ko nu ve Beceri Temelli Sosyal Bilgiler Öğretimi II, Tekin Çelikkaya- Hamza Yakar, Editör, Nobel, Ankara, ss.347-396, 2020

2020

2020

12. The Importance of Communication in Parent–Teacher AssociationActivities Carried Out in Preschool Educational Institutions

GÜLEÇ S., Eren S.

Contemporary Studies in Sciences, Recep Efe ve İsa Cürebal, Editör, Cambridge Scholars Publishing, ss.329-343, 2020

2019

2019

13. ’Relationship of Methods Used by Preschool and Classroom Teachers and Preservice Teachers in Conflict Resolution with Self Esteem and Emotional Intelligence

GÜLEÇ S., Arabacıoğlu B.

Academic Studies in Educational Sciences-2019/2, Asst.Prof. Dr. Ahmet Dönger, Asst.Prof. Dr. Hacı Yıldız, Editör, IVPE Print, Cetinje, Montenegro, Cetinje, Montenegro, ss.119-137, 2019

2019

2019

14. Examination of Preservice Teachers’Communication Skills In Terms of Variables Related to Family

Savaş İ., GÜLEÇ S.

Educational Science I, A. Doğanay, Ö. T. Kara, Editör, Bizim Matbaacılık, Ankara, ss.165-178, 2019

2017

2017

15. Changing of Students’ Success Levels in Listening Trainings Done With Children’s Literature Products According to theVariable of Gender

Durmuş N., GÜLEÇ S.

Current Trends in Educational Sciences, Recep Efe, Irına Koleva, Emin Atasoy, Violeta Kotseva, Editör, ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESS, SOFYA, ss.517-526, 2017

2016

2016

16. The Evaluation of Problem Solving Skills of Primary Schools Teachers in Terms of Different Variables

GÜLEÇ S., Mutlu N.

Developments in Educational Sciences, Recep Efe, Irina Koleva, Emin Atasoy, İsa Cürebal, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, SOFYA, ss.469-480, 2016

2014

2014

17. Opinions of Teacher Candidates About the Use of Computer Aided Education in the Teaching-Learning Process’’

GÜLEÇ S., Birgül K.

The Science and Education at The Beginning of The 21st Century in Turkey, K. Mortan, İ. Hristov, Editör, Paradigma, SOFYA, ss.422-432, 2014

2012

2012

18. Teacher Qualities Achieving Effective Communication in The Classroom

GÜLEÇ S.

Education and Science in a Globalizing World: A case Study of Turkey, Ilia Christov, Recep Efe, Editör, Paradigma, Sofija, ss.170-180, 2012

2003

2003

19. 21. Yüzyılda Kitle İletişimi

SEÇİM H., GÜLEÇ S.

Bilimin Işığında Aydınlanma Seminerleri, , Editör, Uludağ Üniversitesi Rektörlüğü, Uludağ Üniversitesi Basımevi, Kültür Sanat Kurulu Yayınları, Bursa, ss.167-192, 2003

1993

1993

20. Halkla İlişkilerde Kullanılan İletişim Araçları (Yüksek Lisans Tezinden Bir Bölüm)

GÜLEÇ S.

Halkla İlişkiler, Ayhan Hakan, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.110-122, 1993


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 32

h-indeksi (WOS): 3

Jüri Üyelikleri

Ocak-2022

Ocak 2022

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

Busenur Cemre Tarğal - Bursa Uludağ Üniversitesi