Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
ICT Student Teachers' Pedagogical Content Knowledge: A Case Study
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
, vol.12, no.1, pp.133-152, 2016 (SSCI)
Articles Published in Other Journals
The effect of educational computer games on the vocabulary learning performance of Turkish middle school EFL students
European Journal of English Language Teaching
, vol.6, no.6, pp.191-211, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Investigation of the Effect of Cyber Bullying Awareness Training for Parents
Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi
, vol.7, no.3, pp.406-421, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Intel Teacher Program Impact on Instructional Methods and Cognitive Levels of Learning in the Classroom
Middle Eastern & African Journal of Educational Research
, no.6, pp.11-23, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi: Uludağ Üniversitesi örneği
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.26, no.1, pp.295-319, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi Uludağ Üniversitesi Örneği
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.26, no.1, pp.295-319, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Adapting a Portion of the Patterns of Adaptive Learning Scales for Research in Turkish Schools
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL REFORM
, vol.19, no.4, pp.287-297, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Açık Uçlu Öğrenme Çevrelerine Bilişsel Katılımı Desteklemede Soruların Kullanımı
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.19, no.1, pp.189-211, 2006 (Peer-Reviewed Journal)
Mesleki EğitimdeTeorik Bilginin Kazandırılmasına Yönelik Bağlamsal Bir İçerik Denemesi
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, vol.36, pp.121-128, 2003 (Peer-Reviewed Journal)
Eğitim Teknolojisinde Araştırma
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, vol.24, no.2, pp.533-550, 1991 (Peer-Reviewed Journal)
Neden Eğitim Eergonomisi
Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi
, vol.23, no.2, pp.769-773, 1990 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
İçerik türlerine dayalı öğretim: BÖTE bölümleri örneği
ITTES-6th International TechnologiesTeacher Education Symposium, Edirne, Turkey, 12 - 14 September 2018
Factors affecting teachers implementation of lessons Instructional methods and cognitive levels of learning
6th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS 2012), Gaziantep, Turkey, 4 - 06 October 2012, pp.100
The relationship between teachers self efficacy and information and communication technology use Does knowing translate into using
Applied Education Congress, Ankara, Turkey, 13 - 15 September 2012, pp.190-191
Bilgisayar dersi için İnternet destekli öğrenme ortamının hazırlanması laboratuvar tanıtımı
I. Uludağ Üniversitesi Bilgilendirme ve AR-GE Günleri, Bursa, Turkey, 15 - 16 November 2011
Öğretmen Adaylarının Yeni Bilgisayar Dersi Programına İlişkin Değerlendirmeleri Bir Örnek Olay Çalışması
8th International Educational Technology Conference, Eskişehir, Turkey, 6 - 09 May 2008, pp.912
An evaluation of new elemantary computer curriculum
7th International Educational Technology Conference, Lefkoşa, Cyprus (Kktc), 3 - 05 May 2007
Use of the Questions in order to Support Cognitive Attendance into the Open Ended Learning Environments
5thInternational Educational Technology Conference, Sakarya, Turkey, 21 - 23 May 2005
Assessment of relationships between academic achievement and personal achievement goal orientations among Turkish Students
7 th European Conference on Psychological Assessment., Malaga, Spain, 1 - 04 April 2004
Uyumsal Öğrenme Örüntüler Ölçekleri The Patterns of Adaptive Learning Scales PALS Öğrenci Formunun Türkçe ye Uyarlanması
VII. Ulusal Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Kongresi, Malatya, Turkey, 9 - 11 July 2003, pp.66
Bilim Öğretiminde Öğrenme Bağlamının Rolü
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Turkey, 16 - 18 September 2002, pp.183-187
Books & Book Chapters
Öğrenme Mühendisliği
in: Eğitim Bilimlerinde Araştırma ve Derlemeler, KOCA ŞEHRİBAN, BAY ERDAL, Editor, SERÜVEN YAYINEVİ, Ankara, pp.373-387, 2023
ACHIEVEMENT GOAL THEORY
in: Theory and Research in Educational Sciences, BAŞ KENAN, Editor, SERÜVEN YAYINEVİ, İzmir, pp.97-123, 2022
Learning Experiences of Prospective Teachers in A DigitalStorytelling Tool Called “Toondoo: A Case Study
in: Current Trends in Educational Sciences, R. Efe, I. Koleva, E. Atasoy, V. Kotseva, Editor, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, pp.447-454, 2017
Uzaktan Eğitim
in: Öğretim Teknolojisi ve Materyal Geliştirme, Kutlu, O. & Aldağ, H., Editor, Lisans, İstanbul, pp.155-192, 2005