2nd International Conference on Educational Technology and Online Learning (ICETOL2022), Balıkesir, Türkiye, 23 - 26 Haziran 2022, cilt.1, ss.207-220
Özet
Günümüzde her yaştan insanın dijital oyunlar oynuyor olması, çocukların sıkılmadan uzun saatler boyunca oyun
oynuyor olmaları, ayrıca araştırmalardan elde edilen olumlu yöndeki bulgular oyunların eğitimde
kullanılmasının önünü açmıştır. Bu araştırma, öğretmen adaylarıyla oyun temelli öğrenme alanında yapılmış
olan araştırmaları sistematik olarak incelemektedir. Bu çalışmalar demografik, metodolojik ve öneriler
bakımından ele alınmıştır. Gelişmiş arama modülleri olan ERIC, Web of Science ve TR Dizin’de Son beş yıl içinde
yer alan çalışmalar araştırma kapsamına alınmıştır.Araştırma ve rapor oluşturmada PRISMA beyanı
kullanılmıştır. Buna göre çalışma kapsamına alınan araştırma sayısı 15’ tir. Elde edilen veriler ve sonuçlar
literatürden elde edilen diğer bulgular ile tartışılarak analiz edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Oyun temelli öğretim, öğretmen eğitimi, yükseköğretim, sistematik analiz