Öğretmen adaylarıyla oyun temelli öğrenme: Sistematik bir inceleme


Creative Commons License

Aydın S., Bertiz Y., Yılmaz N.

2nd International Conference on Educational Technology and Online Learning (ICETOL2022), Balıkesir, Türkiye, 23 - 26 Haziran 2022, cilt.1, ss.207-220

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Balıkesir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.207-220
  • Bursa Uludağ Üniversitesi Adresli: Evet

Özet


Özet

Günümüzde her yaştan insanın dijital oyunlar oynuyor olması, çocukların sıkılmadan uzun saatler boyunca oyun

oynuyor olmaları, ayrıca araştırmalardan elde edilen olumlu yöndeki bulgular oyunların eğitimde

kullanılmasının önünü açmıştır. Bu araştırma, öğretmen adaylarıyla oyun temelli öğrenme alanında yapılmış

olan araştırmaları sistematik olarak incelemektedir. Bu çalışmalar demografik, metodolojik ve öneriler

bakımından ele alınmıştır. Gelişmiş arama modülleri olan ERIC, Web of Science ve TR Dizin’de Son beş yıl içinde

yer alan çalışmalar araştırma kapsamına alınmıştır.Araştırma ve rapor oluşturmada PRISMA beyanı

kullanılmıştır. Buna göre çalışma kapsamına alınan araştırma sayısı 15’ tir. Elde edilen veriler ve sonuçlar

literatürden elde edilen diğer bulgular ile tartışılarak analiz edilmiştir.

Anahtar Kelimeler: Oyun temelli öğretim, öğretmen eğitimi, yükseköğretim, sistematik analiz