Prof. Dr. NİMET REMZİYE ERGÜL


EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

Fen Bilgisi Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler Genel, Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim

Metrikler

Yayın

60

Yayın (WoS)

6

Yayın (Scopus)

5

Atıf (WoS)

22

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

4

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

8

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

69

Proje

1

Tez Danışmanlığı

2

Açık Erişim

7
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1988 - 1995

1988 - 1995

Doktora

Bursa Uludağ Üniversitesi, FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ, Fizik Bölümü, Türkiye

1984 - 1987

1984 - 1987

Yüksek Lisans

Bursa Uludağ Üniversitesi, FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ, Fizik Bölümü, Türkiye

1979 - 1984

1979 - 1984

Lisans

Ankara Üniversitesi, Fen Fakültesi, Fizik Bölümü, Türkiye

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ

1996 - 1998

1996 - 1998

Öğretim Görevlisi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM

1984 - 1995

1984 - 1995

Araştırma Görevlisi

Bursa Uludağ Üniversitesi, FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ, FİZİK

Akademi Dışı Deneyim

1984 - Devam Ediyor

1984 - Devam Ediyor

Öğretim üyesi

Uludağ Üniversitesi, Öğretim üyesi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

FEN EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI

FEN EĞİTİMİNDE KAVRAM YANILGILARI VE ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ

FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİ

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

YAPILANDIRMACI ÖĞRENME KURAMI İLE FEN ÖĞRETİMİ

BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ ÖĞRETİMİ

FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME

YAPILANDIRMACI ÖĞRENME KURAMI İLE KAVRAM ÖĞRETİMİ

FEN EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME

Lisans

Lisans

GENEL FİZİK I LABORATUVARI

FİZİKTE ÖZEL KONULAR

GENEL FİZİK I

MODERN FİZİK

GENEL FİZİK II

GENEL FİZİK II LABORATUVARI

Makaleler

Tümü (32)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (1)
Scopus (5)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (21)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. MESLEKİ EĞİTİMDE PROJE TABANLI ÖĞRENME VE STEM: LİTERATÜR TARAMA

Tomaç B., Ergül N. R.

14th INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATION CONGRESS, Konya, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2025, ss.398, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2024

2024

2. Kodlama ile Fen Eğitiminin Otistik Öğrencilerin Fen Başarısına Etkisi

YILMAZ ÇİÇEK M., ÇALIŞ S., ERGÜL N. R.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 Eylül - 07 Temmuz 2024, ss.293-294, (Özet Bildiri)

2023

2023

3. Dijital Öykü Atölyesinin Ortaokul Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Becerileri ve Öğrenci Başarılarına Etkisi

YILDIZ ÇELİK B., ERGÜL N. R.

4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 18 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

4. Uzaktan Eğitim Sürecinde Lise Öğrencilerinin Fen Bilgisi Derslerine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi

ERGÜL N. R.

The 13th International Scientific Research Congress, Ankara, Türkiye, 11 - 12 Mart 2022, ss.69-70, (Özet Bildiri)

2021

2021

5. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yenilenebilir Enerji ve Kaynakları Hakkındaki Bilgileri

ÇALIŞ S., ERGÜL N. R.

7. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi'nde (UKEK 2021), Nevşehir, Türkiye, 24 Eylül 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

6. 8. Sınıf basınç konusunda stem öğretme - öğrenme modelinin uygulanmasının öğrenci başarısına ve girişimcilik becerisine etkisinin araştırılması

Turgutalp E., ERGÜL N. R.

3. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi 2021, Bursa, Türkiye, 30 Eylül - 03 Ekim 2021, ss.159, (Özet Bildiri)

2018

2018

7. Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının denklemleri anlama düzeylerinin belirlenmesi

ÇALIŞ S., ERGÜL N. R.

UFBMEK 2018 13.Ulusal Matematik Eğitimi ve Fen Bilimleri Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2018, (Özet Bildiri)

2019

2019

8. Investigation of Engineering Design Skills of High School Students: Electromagnet Example

ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.

International Conference onScience, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.376-377, (Özet Bildiri)

2019

2019

9. Öğretmen Adaylarının Fizik/Kimya Derslerinin Öğretiminde Materyal Tasarlamaya Yönelik Öz Değerlendirmeleri

ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.

International Conference onScience, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, 12 - 14 Nisan 2019, ss.655-656, (Özet Bildiri)

2018

2018

10. A key Concept in our Lives: Tribology

ERGÜL N. R.

” Globets: An International Conference On Education, Technology And Science, 6 - 09 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

11. Investigation of STEM Competencies of Teacher Candidates

ERGÜL N. R.

10. World Conference on Educational Sciences, 1 - 03 Şubat 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. Examining of the non-routine problem-solving skills of prospective science teachers as part of the understand the problem and the solution plan

ERGÜL N. R.

9 th World Conference on Educational Sciences, Nice, Fransa, 1 - 04 Şubat 2017, cilt.9, ss.425-430, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. DETERMINATION OF HIGH SCHOOL STUDENTS’xx VIEWS ON ELECTRONIC WASTE POLLUTION(Lise Öğrencilerinin Elektronik Atık Kirliliği Konusundaki Görüşlerinin Belirlenmesi)

ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.

26th International Conference on Educational Sciences ICES-UEBK 2017, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1599-1600, (Özet Bildiri)

2016

2016

14. Pre Service Science Teachers construction and interpretations of Graphs

ERGÜL N. R.

ISNITE 2016, Savonlinna, Finlandiya, 30 Ağustos - 01 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

15. Ortaokul Öğrencilerinin Deney Yapma Bilgi Ve Becerilerinin İncelenmesi

ERGÜL N. R.

WCES 2016, Madrit, İspanya, 4 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)

2014

2014

16. Determination of Science Teacher Candidates' Views on Electronic waste Pollution

ÇALIŞ S., ERGÜL N. R.

5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, WCLTA 2014, Prague, Çek Cumhuriyeti, 29 - 31 Ekim 2014, cilt.186, ss.261-268, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

2013

2013

17. The Effect Of Project Based Learning On Students' Science Success

ERGÜL N. R., Kargin E. K.

Global Conference on Linguistics and Foreign Language Teaching (LINELT), Antalya, Türkiye, 5 - 07 Aralık 2013, cilt.136, ss.537-541, (Tam Metin Bildiri) identifier

2003

2003

18. Yedinci sınıf öğrencilerinin çözünme olayı hakkındaki görüşleri ve kavram yanılgılarına yönelik bir çalışma

ÖZDİLEK Z., ERGÜL N. R.

XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 15 - 18 Ekim 2003, cilt.3, ss.1681-1693, (Tam Metin Bildiri)

2000

2000

20. İlköğretim okulu 1 kademe öğrencilerinin matematiksel dünyası ve matematik bilgileri kullanma becerileri

YAZGAN Y., ERGÜL N. R.

IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2000, ss.100, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

1. Determınatıon of Scıence Teacher Candıdates’ Levels of Interpretatıon of Graphıcal Instruments: an Example of Projectıle Motıon

ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.

Current Research in Education - 2022, ONUR HAZAL,HALİL TAŞ, Editör, GECE PUBLISHING, Ankara, ss.1-15, 2022

2022

2022

2. CONTEXT-BASED PROBLEM-CONSTRUCTING SKILLS OF SCIENCE TEACHER CANDIDATES

ERGÜL N. R.

Current Research in Education, Onur Zahal, Halil Taş, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.16-24, 2022

2022

2022

3. DETERMINATION OF SCIENCE TEACHER CANDIDATES' LEVELS OF INTERPRETATION OF GRAPHICAL INSTRUMENTS: AN EXAMPLE OF PROJECTILE MOTION

ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.

Current Research in Education - 2022, Onur Zahal, Halil Taş, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.1-15, 2022

2018

2018

4. Science Teachers’ Perspective on Metal-Nonmetallic Concept: A Qualitative Study

ÇALIŞ S., ERGÜL N. R.

Recent Researches in Education, Recep Efe, Irina Koleva and Emin Atasoy, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Cambridge, ss.593-601, 2018

2017

2017

5. Investigation of Experimentation Knowledge and Skills ofSecondary School Students

ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.

Current Trends in Educational Sciences, Recep Efe,Irina Koleva,Emin Atasoy,Violeta Kotseva, Editör, ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESSSOFIA  2017ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESSSOFIA  2017, Sofya, ss.305-311, 2017

2016

2016

6. Owerview of the experimentation procedures and reflections on science education

ERGÜL N. R.

Devolopments in Educational Sciences, Recep Efe, Irina Koleva, Emin Atasoy, İsa Cürebal, Editör, St Kliment Ohridski University Press, Sofya, ss.652-664, 2016

2012

2012

7. Determining Knowledge Level of Pre-Service Teachers on Nanoscience and Nanotechnology

ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.

Education and Science in a Globalizing World a case study of Turkey, Ilia Christov, Recep Efe, Emin Atasoy, Editör, Paradigma, Sofya, ss.288-297, 2012


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 14

h-indeksi (WOS): 1