Eğitim Bilgileri
1988 - 1995
1988 - 1995Doktora
Bursa Uludağ Üniversitesi, FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ, Fizik Bölümü, Türkiye
1984 - 1987
1984 - 1987Yüksek Lisans
Bursa Uludağ Üniversitesi, FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ, Fizik Bölümü, Türkiye
1979 - 1984
1979 - 1984Lisans
Ankara Üniversitesi, Fen Fakültesi, Fizik Bölümü, Türkiye
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ
1996 - 1998
1996 - 1998Öğretim Görevlisi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM
1984 - 1995
1984 - 1995Araştırma Görevlisi
Bursa Uludağ Üniversitesi, FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ, FİZİK
Akademi Dışı Deneyim
1984 - Devam Ediyor
1984 - Devam EdiyorÖğretim üyesi
Uludağ Üniversitesi, Öğretim üyesi
Verdiği Dersler
Doktora
Doktora
FEN EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
FEN EĞİTİMİNDE KAVRAM YANILGILARI VE ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ
FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİ
Yönetilen Tezler
2021
2021Yüksek Lisans
Dı̇jı̇tal öykü atölyesı̇nı̇n ortaokul öğrencı̇lerı̇nı̇n 21. yüzyıl becerı̇lerı̇ne ve öğrencı̇ başarısına etkı̇sı̇
ERGÜL N. R. (Danışman)
B.Yıldız(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
8. sınıf basınç konusunda STEM öğretme - öğrenme modelinin uygulanmasının öğrenci başarısına ve girişimcilik becerisine etkisinin araştırılması
ERGÜL N. R. (Danışman)
E.Turgutalp(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (32)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (1)
Scopus (5)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (21)
2025
20251. Determining the digital carbon footprint awareness of pre-service teachers
Çalış S., Kahraman N., Zeren Özer D., Ergül N. R.
Humanit Soc Sci Commun , cilt.12, ss.1-14, 2025 (SSCI)
2023
20232. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutumları İle Fen Öğretimi Öz Yeterlik İnançları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ERCOŞKUN D., Ergül N. R.
Milli Eğitim
, cilt.52, sa.240, ss.2829-2862, 2023 (Scopus, TRDizin)
2023
20233. The Conceptual Perceptions of Prospective Science Teachers on the Free Fall Motion
Çalış S., Ergül N. R.
Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.10, sa.36, ss.102-126, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20224. Investigation of High School Students' Opinions About Science Courses During Distance Education
Çalış S., Ergül N. R.
OPEN JOURNAL FOR EDUCATIONAL RESEARCH (OJER) , cilt.6, sa.2, ss.139-154, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20225. Case Study on Science Teacher Candidates'Understanding of the Wave Concept
Çalış S., Ergül N. R.
Education Quarterly Reviews , cilt.5, sa.2, ss.361-372, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20226. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yenilenebilir Enerji ve Kaynakları Hakkındaki Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi
Ergül N. R., Çalış S.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.35, sa.1, ss.107-125, 2022 (TRDizin)
2021
20217. Investigation of Teacher Candidates' Skills in Creating Knowledge-Based Life Problems Based on STEM Lesson Plan and Suggesting Solution
ÇALIŞ S., ERGÜL N. R.
European Journal of Physics Education , cilt.12, sa.4, ss.1309-7202, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20218. Examination of High School Students’ Engineering Design Skills: Example of Electromagnetism*
ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.18, sa.4, ss.765-780, 2021 (Scopus, TRDizin)
2021
20219. Investigation of STEM Competencies of Teacher Candidates
ERGÜL N. R.
. European Journal of Physics Education
, cilt.12, sa.1, ss.38-55, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202010. Self-Assessment Of Preservıce Teachers About Desıgnıng Materıals For Physıcs And Chemıstry Courses
ÇALIŞ S., ERGÜL N. R.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.33, sa.3, ss.696-714, 2020 (TRDizin)
2019
201911. Determining science teacher candidates’ comprehension level of equations
ÇALIŞ S., ERGÜL N. R.
Journal of Technology and Science Education
, cilt.9, sa.3, ss.467, 2019 (Scopus)
2018
201812. Pre-service Science Teachers’xx Construction and Interpretation of Graphs.
ERGÜL N. R.
Universal Journal of Educational Research , cilt.6, sa.1, ss.139-144, 2018 (Scopus)
2017
201713. Examining of the non-routine problem-solving skills of prospective science teachers as part of the understand the problem and the solution plan
ERGÜL N. R.
International Journal of Learning and Teaching , cilt.9, sa.4, ss.425-430, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201714. DETERMINATION OF HIGH SCHOOL STUDENTS’xx VIEWS ON ELECTRONIC WASTE POLLUTIONi
ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.
European Journal of Education Studies , cilt.3, sa.7, ss.72-92, 2017 (Hakemli Dergi)
2014
201415. The Effect Of Project Based Learning On Students ScienceSuccess
ERGÜL N. R., KESKİN KARGIN E.
Procedia - Social and Behavioral Sciences , sa.136, ss.537-541, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201316. Momentum Kavramına Yönelik Bilgiyi Oluşturma Süreci
Ergül N. R.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.13, sa.3, ss.1890-1901, 2013 (SSCI, Scopus)
2013
201317. THE PROCESS OF KNOWLEDGE CONSTRUCTION ABOUT THE CONCEPT OF ELECTRICAL POWER
ERGÜL N. R., Cigrik E.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.28, sa.1, ss.153-164, 2013 (SSCI, TRDizin)
2012
201218. The Views Of Teacher Candidates On The Project Management Competencies
ÇALIŞ S., ERGÜL N. R.
Procedia - Social and Behavioral Sciences , cilt.46, ss.5677-5681, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201119. The Effects of inquiry- based science teaching on elementary school students Science process skills and science attitudes
Ergül N. R., Şimşekli Y., Çalış S., Özdilek Z., İlkörücü Ş., Şanlı M.
BULGARIAN JOURNAL OF SCIENCE AND EDUCATION POLICY
, cilt.5, sa.1, ss.48-68, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201120. The effects of ınquıry based scıence teachıng on elementary school students scıence process skılls and scıence attıtudes
Ergül N. R., Şimşekli Y., Çalış S., Özdilek Z., İlkörücü Göçmençelebi Ş., Meral Ş.
Bulgarian Journal of Science and Education Policy (BJSEP)
, cilt.5, sa.1, ss.48-68, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201121. Interpretation of the results of the special theory of relativity on the base of classical mechanics
Olimjon K., Ahmadjon B., ERGÜL N. R.
Lat. Am. J. Phys. Educ. , cilt.5, sa.5, ss.60-61, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201022. The investigation effect of using webquest on logical thinking ability in science education
Ersen Ç., ERGÜL N. R.
Procedia - Social and Behavioral Sciences , cilt.2, sa.2, ss.4918-4922, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200923. The investigation of the effect of simulation based teaching on the student achievement and attitude in electrostatic induction
Ersen Ç., ERGÜL N. R.
. Procedia - Social and Behavioral Sciences , cilt.1, sa.1, ss.2470-2474, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200924. Elementary Pre Service Teachers Opinions on Teaching Science
ERGÜL N. R.
Bulgarian Journal of Science and Education Policy (BJSEP) , cilt.3, ss.153-172, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200825. A studty Investigating into the views of pre service science and elementary teachers on the use of webquest in science education
Ersen Ç., ERGÜL N. R.
Management and Education, University Prof.Dr. Assen Zlatarov , cilt.4, sa.3, ss.31-40, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200826. The evaluation of the self assesment and the knowledges of prospective elementary school teacherabout the dimensional analysis and unit conversion
ERGÜL N. R.
Management and Education, University Prof.Dr. Assen Zlatarov , cilt.4, sa.3, ss.80-85, 2008 (Hakemli Dergi)
2001
200127. Öğretmen adaylarının fen öğretiminde matematik bilgiyi laboratuvar ölçüm araçlarını kullanmalarında kendilerine olan güvenlerini belirleme üzerine bir inceleme
Bulunuz N., Ergül N. R.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.14, sa.1, ss.65-71, 2001 (TRDizin)
2001
200128. Öğretmen Adaylarının Fen Öğretiminde Matematik Bilgiyi ve Laboratuvar Ölçüm Araçlarını Kullanmalarında Kendilerine olan Güvenlerini Belirleme Üzerine Bir İnceleme
BULUNUZ N., ERGÜL N. R.
U.Ü Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.14, ss.65-71, 2001 (Hakemli Dergi)
1999
199929. Fen Bilgisi Öğretiminde İletişim ve Önemi
ERGÜL N. R., GÜLEÇ S.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , sa.6, ss.171-177, 1999 (ESCI, TRDizin)
1999
199930. A New Approach to the Determination of Total Electron Density by Atomic Form Factor
Kaynak Z. G., Ergül N. R., Cangül İ. N.
Sci.Int.(Lahore) , cilt.11, sa.1, ss.1-2, 1999 (Hakemli Dergi)
1999
199931. Fen Bilgisi Öğretimi Programının Değerlendirilmesi
ERGÜL N. R.
U.Ü. Eğitim Fakültesi Dergis , cilt.12, sa.1, ss.231-238, 1999 (Hakemli Dergi)
1989
198932. Çernobil Kazası Sonrası Bursa ve Çevresi Atmosferinde Fisyon Ürünlerinin İncelenmesi
Cihan Ö., KAYNAK Z. G., ÖZMUTLU E. N., CENGİZ A., ERGÜL N. R.
Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilimsel Raporlar Serisi 1 , sa.1, ss.1-10, 1989 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. MESLEKİ EĞİTİMDE PROJE TABANLI ÖĞRENME VE STEM: LİTERATÜR TARAMA
Tomaç B., Ergül N. R.
14th INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATION CONGRESS, Konya, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2025, ss.398, (Özet Bildiri)
2024
20242. Kodlama ile Fen Eğitiminin Otistik Öğrencilerin Fen Başarısına Etkisi
YILMAZ ÇİÇEK M., ÇALIŞ S., ERGÜL N. R.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 Eylül - 07 Temmuz 2024, ss.293-294, (Özet Bildiri)
2023
20233. Dijital Öykü Atölyesinin Ortaokul Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Becerileri ve Öğrenci Başarılarına Etkisi
YILDIZ ÇELİK B., ERGÜL N. R.
4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 18 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)
2022
20224. Uzaktan Eğitim Sürecinde Lise Öğrencilerinin Fen Bilgisi Derslerine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
ERGÜL N. R.
The 13th International Scientific Research Congress, Ankara, Türkiye, 11 - 12 Mart 2022, ss.69-70, (Özet Bildiri)
2021
20215. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yenilenebilir Enerji ve Kaynakları Hakkındaki Bilgileri
ÇALIŞ S., ERGÜL N. R.
7. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi'nde (UKEK 2021), Nevşehir, Türkiye, 24 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2021
20216. 8. Sınıf basınç konusunda stem öğretme - öğrenme modelinin uygulanmasının öğrenci başarısına ve girişimcilik becerisine etkisinin araştırılması
Turgutalp E., ERGÜL N. R.
3. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi 2021, Bursa, Türkiye, 30 Eylül - 03 Ekim 2021, ss.159, (Özet Bildiri)
2018
20187. Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının denklemleri anlama düzeylerinin belirlenmesi
ÇALIŞ S., ERGÜL N. R.
UFBMEK 2018 13.Ulusal Matematik Eğitimi ve Fen Bilimleri Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2019
20198. Investigation of Engineering Design Skills of High School Students: Electromagnet Example
ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.
International Conference onScience, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.376-377, (Özet Bildiri)
2019
20199. Öğretmen Adaylarının Fizik/Kimya Derslerinin Öğretiminde Materyal Tasarlamaya Yönelik Öz Değerlendirmeleri
ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.
International Conference onScience, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, 12 - 14 Nisan 2019, ss.655-656, (Özet Bildiri)
2018
201810. A key Concept in our Lives: Tribology
ERGÜL N. R.
” Globets: An International Conference On Education, Technology And Science, 6 - 09 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201811. Investigation of STEM Competencies of Teacher Candidates
ERGÜL N. R.
10. World Conference on Educational Sciences, 1 - 03 Şubat 2018, (Özet Bildiri)
2017
201712. Examining of the non-routine problem-solving skills of prospective science teachers as part of the understand the problem and the solution plan
ERGÜL N. R.
9 th World Conference on Educational Sciences, Nice, Fransa, 1 - 04 Şubat 2017, cilt.9, ss.425-430, (Özet Bildiri)
2017
201713. DETERMINATION OF HIGH SCHOOL STUDENTS’xx VIEWS ON ELECTRONIC WASTE POLLUTION(Lise Öğrencilerinin Elektronik Atık Kirliliği Konusundaki Görüşlerinin Belirlenmesi)
ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.
26th International Conference on Educational Sciences ICES-UEBK 2017, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1599-1600, (Özet Bildiri)
2016
201614. Pre Service Science Teachers construction and interpretations of Graphs
ERGÜL N. R.
ISNITE 2016, Savonlinna, Finlandiya, 30 Ağustos - 01 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201615. Ortaokul Öğrencilerinin Deney Yapma Bilgi Ve Becerilerinin İncelenmesi
ERGÜL N. R.
WCES 2016, Madrit, İspanya, 4 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2014
201416. Determination of Science Teacher Candidates' Views on Electronic waste Pollution
ÇALIŞ S., ERGÜL N. R.
5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, WCLTA 2014, Prague, Çek Cumhuriyeti, 29 - 31 Ekim 2014, cilt.186, ss.261-268, (Tam Metin Bildiri)
2013
201317. The Effect Of Project Based Learning On Students' Science Success
ERGÜL N. R., Kargin E. K.
Global Conference on Linguistics and Foreign Language Teaching (LINELT), Antalya, Türkiye, 5 - 07 Aralık 2013, cilt.136, ss.537-541, (Tam Metin Bildiri)
2003
200318. Yedinci sınıf öğrencilerinin çözünme olayı hakkındaki görüşleri ve kavram yanılgılarına yönelik bir çalışma
ÖZDİLEK Z., ERGÜL N. R.
XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 15 - 18 Ekim 2003, cilt.3, ss.1681-1693, (Tam Metin Bildiri)
2001
200119. İlköğretim 8. sınıf öğrencilerine Fen Bilgisi Dersi kapsamında verilen çevre eğitiminin çevre ve çevre koruma bilincine etkisinin incelenmesi
ŞİMŞEKLİ Y., ERGÜL N. R., ŞANLI M.
X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Bolu, Türkiye, 7 - 09 Haziran 2001, cilt.3, ss.1592-1596, (Tam Metin Bildiri)
2000
200020. İlköğretim okulu 1 kademe öğrencilerinin matematiksel dünyası ve matematik bilgileri kullanma becerileri
YAZGAN Y., ERGÜL N. R.
IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2000, ss.100, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Determınatıon of Scıence Teacher Candıdates’ Levels of Interpretatıon of Graphıcal Instruments: an Example of Projectıle Motıon
ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.
Current Research in Education - 2022, ONUR HAZAL,HALİL TAŞ, Editör, GECE PUBLISHING, Ankara, ss.1-15, 2022
2022
20222. CONTEXT-BASED PROBLEM-CONSTRUCTING SKILLS OF SCIENCE TEACHER CANDIDATES
ERGÜL N. R.
Current Research in Education, Onur Zahal, Halil Taş, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.16-24, 2022
2022
20223. DETERMINATION OF SCIENCE TEACHER CANDIDATES' LEVELS OF INTERPRETATION OF GRAPHICAL INSTRUMENTS: AN EXAMPLE OF PROJECTILE MOTION
ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.
Current Research in Education - 2022, Onur Zahal, Halil Taş, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.1-15, 2022
2018
20184. Science Teachers’ Perspective on Metal-Nonmetallic Concept: A Qualitative Study
ÇALIŞ S., ERGÜL N. R.
Recent Researches in Education, Recep Efe, Irina Koleva and Emin Atasoy, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Cambridge, ss.593-601, 2018
2017
20175. Investigation of Experimentation Knowledge and Skills ofSecondary School Students
ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.
Current Trends in Educational Sciences, Recep Efe,Irina Koleva,Emin Atasoy,Violeta Kotseva, Editör, ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESSSOFIA 2017ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESSSOFIA 2017, Sofya, ss.305-311, 2017
2016
20166. Owerview of the experimentation procedures and reflections on science education
ERGÜL N. R.
Devolopments in Educational Sciences, Recep Efe, Irina Koleva, Emin Atasoy, İsa Cürebal, Editör, St Kliment Ohridski University Press, Sofya, ss.652-664, 2016
2012
20127. Determining Knowledge Level of Pre-Service Teachers on Nanoscience and Nanotechnology
ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.
Education and Science in a Globalizing World a case study of Turkey, Ilia Christov, Recep Efe, Emin Atasoy, Editör, Paradigma, Sofya, ss.288-297, 2012
2002
20028. Okul Öncesi Dönemde Fen Öğretimi
ERBAŞ S., ERGÜL N. R., ŞİMŞEKLİ Y., ÖZDİLEK Z.
Seçkin, Bursa, 2002