Yayınlar & Eserler

Makaleler 36
Tümü (36)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
Scopus (9)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (18)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 28

1. Kodlama ile Fen Eğitiminin Otistik Öğrencilerin Fen Başarısına Etkisi

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 Eylül - 07 Temmuz 2024, ss.293-294, (Özet Bildiri)

2. Eğitim Alanında 21. Yüzyıl Becerisi Olarak Eleştirel Düşünme: VOSviewer ile Bibliyometrik Bir Analiz

XI. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, ss.352, (Özet Bildiri)

4. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Okuldan Memnuniyet Düzeyleri ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki

4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi FMGTEK 2023, Bursa, Türkiye, 18 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)

5. Ortaokul Fen Öğretim Programındaki Çevre Eğitimi İçerikli Kazanımlara ve Çevre Etiğine Yönelik Öğretmen Görüşleri

4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi(FMGTEK2023), Bursa, Türkiye, 18 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)

6. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KİMYASAL ATIKLAR VE ÇEVRE KİRLİLİĞİ HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

14. INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS (UBAK2022), Ankara, Türkiye, 20 Ağustos 2022, ss.22-23, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

7. Teknofest yarışmalarına hazırlanan 6. sınıf öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi

2nd International Conference on Educational Technplogy and Online Learning ICETOL 2022, ÖREN, Türkiye, 23 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

8. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yenilenebilir Enerji ve Kaynakları Hakkındaki Bilgileri

7. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi'nde (UKEK 2021), Nevşehir, Türkiye, 24 Eylül 2021, (Özet Bildiri)

9. Popüler Bilim Dergisi Kaynaklarının Yaşam Temelli Soruları Çözmeye Etkisi.

3. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 30 Eylül - 03 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

12. Meslek Yiiksekokulu Ogrencilerinin Yaş ve Aile Faktörlerine Gore Girislmcllik Egilimlerinin incelenmesi

(UMYOS 2019) 8. International Vocational Schools Symposium, Sinop, Türkiye, 11 - 13 Haziran 2019, cilt.1, ss.434-445, (Tam Metin Bildiri)

13. Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının denklemleri anlama düzeylerinin belirlenmesi

UFBMEK 2018 13.Ulusal Matematik Eğitimi ve Fen Bilimleri Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2018, (Özet Bildiri)

14. Öğretmen Adaylarının Fizik/Kimya Derslerinin Öğretiminde Materyal Tasarlamaya Yönelik Öz Değerlendirmeleri

International Conference onScience, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, 12 - 14 Nisan 2019, ss.655-656, (Özet Bildiri)

15. Investigation of Engineering Design Skills of High School Students: Electromagnet Example

International Conference onScience, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.376-377, (Özet Bildiri)

16. DETERMINATION OF HIGH SCHOOL STUDENTS’xx VIEWS ON ELECTRONIC WASTE POLLUTION(Lise Öğrencilerinin Elektronik Atık Kirliliği Konusundaki Görüşlerinin Belirlenmesi)

26th International Conference on Educational Sciences ICES-UEBK 2017, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1599-1600, (Özet Bildiri)

18. Science Teachers’ Perspective on metal-nonmetallicconcept: A Qualitative Study

7th World Conference on Educational Sciences WCES 2015, Atina, Yunanistan, 5 - 07 Şubat 2015, (Özet Bildiri)

19. Determination of Science Teacher Candidates' Views on Electronic waste Pollution

5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, WCLTA 2014, Prague, Çek Cumhuriyeti, 29 - 31 Ekim 2014, cilt.186, ss.261-268, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

20. The Views Of The Nursing Students About The Medical Wastes And Their Effects On The Environmental And Human Health

5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.1472-1476, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

21. CERTAIN THEORETICAL CALCULATIONS OF SUBSTITUTED 4-(PHENYLDIAZENYL)BENZENE-1,3-DIOL DERIVATIVES ANDINVESTIGATION OF CORRELATIONS WITH THOSE EXPERIMENTALVALUES

2nd International Conf. on Computation for Science and Technology ICCST-2, Niğde, Türkiye, 9 - 11 Temmuz 2012, ss.201, (Özet Bildiri)

22. The views of teacher candidates on the project management competencies

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.5677-5681, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

23. A research on the retention of the experiments done in science and technology course for primary school students

Cyprus International Conference on Educational Research (CY-ICER), CYPRUS, 8 - 11 Şubat 2012, cilt.47, ss.717-721, (Tam Metin Bildiri) identifier

24. A theoretical study on proton gain behavior of some azaindole derrivatives.

IX.Kimyasal fizik kongresi, İzmir, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2010, (Özet Bildiri)

25. The level of understanding of elementary education students' some chemistry subjects

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.4868-4871, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

26. The effect of pre-service science teachers' prior experiences on their interests about chemistry experiments

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.4863-4867, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

27. Metal ligand interaction mechanism in corrosian of some imidazole derivatives.

V. KİMYASAL FİZİK KONGRESİ, 31 Ekim - 01 Kasım 2002, (Özet Bildiri)

28. A theoretical search on metal -ligand interaction mechanism in corrosion of zinc in acidic media

NATO Advanced Study Institute (ASI) on metal -ligand interaction in molecular-, nano-, micro- and macro- systems in complex environments, Cetraro, İtalya, 5 Eylül - 12 Mayıs 2002, (Özet Bildiri)
Kitaplar 20

1. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ağır Metallerin Yarattığı Çevresel Sorunlara Bakışı ve Çözüm Önerileri .

Fen Bilgisi Eğitimi Değerlendirmeleri, İŞÇEN Prof.Dr. Cansu FİLİK, Editör, Yaz Yayınları, Afyonkarahisar, ss.86-99, 2025

2. Investigation of a Positive Approach to Science Education Through Coding in Autistic Student

Pioneer and Innovative Studies in Educational Sciences , Değirmenci Yavuz, Editör, All Sciences Academy, Konya, ss.51-62, 2024

3. Evaluation of Activities in Seventh Grade Science Textbooks According to 2018 Science Curriculum in Terms of Scientific Process Skills

International Studies in Educational Sciences, PEKDAĞ BÜLENT, BAY ERDAL, Editör, Serüven Yayınevi, Ankara, ss.69-92, 2024

4. Fifth Grade Students' Views on Stem Activities for the "Human Environment" Unit

Eğitim Bilimlerinde Araştırma ve Değerlendirmeler, Figen Akça, Editör, Gece Publishing, Ankara, ss.347-368, 2023

5. Examınatıon of Postgraduate Theses Prepared for Vırtual Laboratorıes in Terms of Some Varıables

Academic Research and Reviews in Education Sciences, Oruç Ali UĞUR, Editör, Platanus Publishing, Bursa, ss.351-362, 2023

6. The Effect of Home Experiments with Simple Tools on Types of Scientific Process Skills: The Case of Light Unit

New Frontiers in Educational Sciences, Rasim Erol DEMİRBATIR, Editör, Duvar Yayınları, Bursa, ss.5-23, 2023

7. Determınatıon of Scıence Teacher Candıdates’ Levels of Interpretatıon of Graphıcal Instruments: an Example of Projectıle Motıon

Current Research in Education - 2022, ONUR HAZAL,HALİL TAŞ, Editör, GECE PUBLISHING, Ankara, ss.1-15, 2022

8. DETERMINATION OF SCIENCE TEACHER CANDIDATES' LEVELS OF INTERPRETATION OF GRAPHICAL INSTRUMENTS: AN EXAMPLE OF PROJECTILE MOTION

Current Research in Education - 2022, Onur Zahal, Halil Taş, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.1-15, 2022

9. The Applcability of Home Experiments in Distance Education and Students' Views on Home Experiments

Research & Reviews in Educational Sciences, Onur ZAHAL,Kübra Dilek TANKIZ, Editör, Gece Publishing, Ankara, ss.69-88, 2022

10. A Case Study on Chemıcal Waste And Envıronmental Pollutıon: Scıence Teacher Students

International Research in Educational Sciences, Erdal Bay, Editör, Serüven yayınevi, İzmir, ss.167-184, 2022

11. Opınıons of Scıence Teacher Candıdates on General Chemıstry Courses in Dıstance Educatıon

Current Research in Education - 2022, Onur Hazal, Halil Taş, Editör, Gece Publishing, Ankara, ss.201-214, 2022

12. EXAMINATION OF SCIENCE EDUCATION STUDENTS’KNOWLEDGE OF WEAK INTERACTIONS BETWEENCHEMICAL SPECIES

CurrentResearches inEducationalSciences, Assoc Prof. Dr. Harun Şahin, Assoc. Prof. Dr. Ruhi İnan, Editör, Ivpe Cetinje, Montenegro, Montero, ss.132-144, 2020

13. Examination of High School Students’xx Real Life Chemistry Problem SolvingSkills within the Scope of Understanding the Problem and Making aSolution Plan

Theory and Practice in Social Sciences, Marin RUSEV, Recep EFE, Emin ATASOY, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.128-134, 2019

14. Science Teachers’ Perspective on Metal-Nonmetallic Concept: A Qualitative Study

Recent Researches in Education, Recep Efe, Irina Koleva and Emin Atasoy, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Cambridge, ss.593-601, 2018

15. Investigation of Experimentation Knowledge and Skills ofSecondary School Students

Current Trends in Educational Sciences, Recep Efe,Irina Koleva,Emin Atasoy,Violeta Kotseva, Editör, ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESSSOFIA  2017ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESSSOFIA  2017, Sofya, ss.305-311, 2017

16. Genel Kimya Bölüm 28

Öğretmenlik Alan Bilgisi Sınıf Öğretmenliği, Prof. Dr. Sefer Ada, Doç. Dr. Z. Nurdan Baysal, Editör, Alan Bilgisi Yayınları, Ankara, ss.801-816, 2014

17. Kimyada Özel Konular

Fen Bilgisi Öğretmenlik Alan Bilgisi, Prof. Dr. Ahmet Afyon, Editör, Alan Bilgisi Yayınevi, Ankara, ss.365-385, 2013

18. Genel Kimya IV (Organik Kimya)

Fen Bilgisi Öğretmenlik Alan Bilgisi, Prof. Dr. Ahmet Afyon, Editör, Alan Bilgisi Yayınları, Ankara, ss.343-362, 2013

19. Certain Theoretical Calculations of Substituted 4-(Phenyldiazenyl) Benzene-1,3-Diol Derivatives and Investigation on Correlations With Those Experimantal Values

Education and Science in a Globalizing World a case study of Turkey, Ilia Christov, Recep Efe, Emin Atasoy, Editör, Paradigma, Sofya, ss.333-349, 2012

20. Determining Knowledge Level of Pre-Service Teachers on Nanoscience and Nanotechnology

Education and Science in a Globalizing World a case study of Turkey, Ilia Christov, Recep Efe, Emin Atasoy, Editör, Paradigma, Sofya, ss.288-297, 2012
Metrikler

Yayın

86

Yayın (WoS)

10

Yayın (Scopus)

12

Atıf (WoS)

40

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

53

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (TrDizin)

10

H-İndeks (TrDizin)

2

Proje

2

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları