Yayınlar & Eserler

Makaleler 11
Tümü (11)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
Scopus (4)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (5)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 23

2. THE ESSENCE OF A LESSON: ELT TRAINEES’ METAPHORICAL CONCEPTUALISATIONS

ULEAD Congress 4th International Conference on Research in Applied Linguistics, Bursa, Türkiye, 24 Ekim 2020, ss.16, (Özet Bildiri)

3. A QUEST INTO RECASTS AS A TYPE OF CORRECTIVE FEEDBACK IN FOREIGN LANGUAGE CLASSROOMS

7th ICHSS 2017 - INTERNATIONAL CONFERENCE ON HUMAN AND SOCIAL SCIENCE, 22 - 23 Aralık 2017, (Özet Bildiri)

4. English Language Teachers’xx Perceptions of Educational Research

18. Uluslararası Eğitim ve Bilgi Teknolojileri Konferansı, Lisbon, Portekiz, 14 Nisan - 15 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

5. Researching ELT Trainees’ Views about Research

An Insider Voice into Practice” konulu Uluslararası İngiliz Dili Eğitimi Araştırmaları Konferansı, Adana, Türkiye, 21 - 22 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

7. A Language Course Within The Scheme Of Socially Responsible Teaching: ELT Trainees’ Expectations

3. Uluslararası Eğitim Bilimleri Konferansı, Tirane, Arnavutluk, 24 - 25 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

8. Evaluation of a Language Course Within the Framework of Socially Responsible Teaching

Innovative Approaches to Research in ELT’ konulu 8. Uluslararası İngiliz Dili Eğitimi Araştırmaları Konferansı, 15 - 17 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

9. ELT Teacher Trainees’ Reflective Feedback to Their Cooperating Teachers

3. Uluslararası Sosyal Bilimler Konferansı, ROMA, 20 - 22 Eylül 2013, (Özet Bildiri)

12. The essentials of the foreign language learning environment: Through the eyes of the pre-service EFL teachers

3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA), Brussels, Belçika, 25 - 28 Ekim 2012, cilt.93, ss.1121-1125, (Tam Metin Bildiri) identifier

13. Understanding motivations to become teachers of English: ELT trainees' perceptions

3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA), Brussels, Belçika, 25 - 28 Ekim 2012, cilt.93, ss.1418-1422, (Tam Metin Bildiri) identifier

15. An inquiry into EFL teachers’ and learners’ perspectives on classroom discipline

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Eğilimler Konferansı, Antalya, Türkiye, 27 Nisan - 29 Kasım 2011, cilt.2, ss.27-32, (Özet Bildiri)

16. Unveiling the veil: Prospective EFL teachers’ metaphors of language teachers

14. Uluslararası İngiliz Dili Eğitimi (İNGED)Konferansı, 22 - 23 Ekim 2010, (Özet Bildiri)

17. Novice EFL teachers: what are their difficulties and support needs?

5. Uluslararası Yabancı Dil Öğretmeni Eğitimi Konferansı’nda (Bridging Contexts, Making Connections: Fifth International Conference on Language Teacher Education), MİNNEAPOLİS, Amerika Birleşik Devletleri, 31 Mayıs 2007 - 02 Haziran 2010, (Özet Bildiri)

18. A quest into EFL teachers’xx and learners’xx perspectives on culture teaching

2. Uluslararası ‘Yabancı Dil Eğitimi: Zorluklar ve Beklentiler’ konulu İngiliz Dili Eğitimi Konferansı, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 2 - 05 Mayıs 2006, (Tam Metin Bildiri)

19. Starting out in language teaching: A journey of challenge

Uluslararası 41. IATEFL Yıllık Konferansı ve Fuarı, Aberdeen, Birleşik Krallık, 18 - 22 Nisan 2007, (Özet Bildiri)

20. On Becoming Language Teachers: Voices of Novice EFL Teachers

Mesleki Eğitim ve Gelişim Fırsatlarının Arttırılması konulu Uluslararası IATEFL Öğretmen Gelişimi ve Öğretmen Yetiştirme Konferansı, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Mayıs 2006, (Özet Bildiri)

21. Who is a good EFL teacher?: through the eyes of prospective EFL teachers

2. Uluslararası ‘Yabancı Dil Eğitimi: Zorluklar ve Beklentiler’ (The second International ELT Conference ELT Profession: Challenges and Prospects, MAĞUSA, Kıbrıs (Kktc), 2 - 05 Mayıs 2006, (Özet Bildiri)

22. Action Research: a path to professional development

Interchanges and Exchanges: Current Trends in ELT’ konulu 6. Uluslararası INGED ELT konferansı, 11 - 13 Ekim 2002, (Özet Bildiri)

23. Pre-service EFL teachers’ conceptions on grammar teaching

Teaching and Learning English: Meeting Challenges’ konulu 5. Uluslararası INGED-Anadolu Üniversitesi ELT Konferansı, Eskişehir, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2001, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 6

1. Teacher Research as a Form of Critical Praxis: A Path to Professional Development.

TESOL Guide for Critical Praxis in Teaching, Inquiry, and Advocacy, Crawford,Jenifer & Filback,Robert A., Editör, IGI GLOBAL, Pennsylvania, ss.412-437, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

2. DESUGGESTOPEDIA

LANGUAGE TEACHING APPROACHES AND METHODS, DINCAY KOKSAL BORA DEMIR, Editör, EGITEN KITAP, Ankara, ss.97-111, 2023

3. Turkish EFL teachers' burnout: A meta-analysis

Individual Differences in English Language Education: Teacher And Learner Motivation, Isil Yalcin Ozlem Karaagac Tuna, Editör, Ani Yayincilik, Ankara, ss.185-208, 2023

4. Q Methodology: A Concise Overview.

Methodological Innovations in Research and Academic Writing, Zimmerman,Aaron Samuel, Editör, IGI GLOBAL, Pennsylvania, ss.1-17, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

5. Approaches and techniques in teaching integrated language skills

INTEGRATED LANGUAGE SKILLS, Salihoglu, Umut, Editör, Egiten Kitap, Ankara, ss.221-246, 2021

6. Doğal Yaklaşım

Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları, Nilüfer Bekleyen, Editör, Pegem Yayınclık, Ankara, ss.169-184, 2015
Metrikler

Yayın

45

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

4

Atıf (WoS)

46

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

40

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

28

H-İndeks (Scholar)

2

Proje

2

Tez Danışmanlığı

4

Açık Erişim

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları