Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

THE ESSENCE OF A LESSON: ELT TRAINEES’ METAPHORICAL CONCEPTUALISATIONS

ULEAD Congress 4th International Conference on Research in Applied Linguistics, Bursa, Türkiye, 24 Ekim 2020, ss.16

A QUEST INTO RECASTS AS A TYPE OF CORRECTIVE FEEDBACK IN FOREIGN LANGUAGE CLASSROOMS

7th ICHSS 2017 - INTERNATIONAL CONFERENCE ON HUMAN AND SOCIAL SCIENCE, 22 - 23 Aralık 2017

English Language Teachers’xx Perceptions of Educational Research

18. Uluslararası Eğitim ve Bilgi Teknolojileri Konferansı, Lisbon, Portekiz, 14 Nisan - 15 Haziran 2016

English Language Teachers Perceptions of Educational Research

ICEIS 2016: 18th International Conference on Education and Information Sciences, Lizbon, Portekiz, 14 - 15 Nisan 2016, ss.1074

Researching Research ELT Teacher Trainees as Participants

5th International Conference on Research in Education-ICRE, Edirne, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, ss.52

Researching ELT Trainees’ Views about Research

An Insider Voice into Practice” konulu Uluslararası İngiliz Dili Eğitimi Araştırmaları Konferansı, Adana, Türkiye, 21 - 22 Mayıs 2015

A Language Course Within The Scheme Of Socially Responsible Teaching: ELT Trainees’ Expectations

3. Uluslararası Eğitim Bilimleri Konferansı, Tirane, Arnavutluk, 24 - 25 Nisan 2014

Evaluation of a Language Course Within the Framework of Socially Responsible Teaching

Innovative Approaches to Research in ELT’ konulu 8. Uluslararası İngiliz Dili Eğitimi Araştırmaları Konferansı, 15 - 17 Mayıs 2014

ELT Teacher Trainees’ Reflective Feedback to Their Cooperating Teachers

3. Uluslararası Sosyal Bilimler Konferansı, ROMA, 20 - 22 Eylül 2013

The essentials of the foreign language learning environment: Through the eyes of the pre-service EFL teachers

3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA), Brussels, Belçika, 25 - 28 Ekim 2012, cilt.93, ss.1121-1125 identifier

Understanding motivations to become teachers of English: ELT trainees' perceptions

3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA), Brussels, Belçika, 25 - 28 Ekim 2012, cilt.93, ss.1418-1422 identifier

An inquiry into EFL teachers’ and learners’ perspectives on classroom discipline

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Eğilimler Konferansı, Antalya, Türkiye, 27 Nisan - 29 Kasım 2011, cilt.2, ss.27-32

Unveiling the veil: Prospective EFL teachers’ metaphors of language teachers

14. Uluslararası İngiliz Dili Eğitimi (İNGED)Konferansı, 22 - 23 Ekim 2010

Novice EFL teachers: what are their difficulties and support needs?

5. Uluslararası Yabancı Dil Öğretmeni Eğitimi Konferansı’nda (Bridging Contexts, Making Connections: Fifth International Conference on Language Teacher Education), MİNNEAPOLİS, Amerika Birleşik Devletleri, 31 Mayıs 2007 - 02 Haziran 2010

A quest into EFL teachers’xx and learners’xx perspectives on culture teaching

2. Uluslararası ‘Yabancı Dil Eğitimi: Zorluklar ve Beklentiler’ konulu İngiliz Dili Eğitimi Konferansı, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 2 - 05 Mayıs 2006

Starting out in language teaching: A journey of challenge

Uluslararası 41. IATEFL Yıllık Konferansı ve Fuarı, Aberdeen, Birleşik Krallık, 18 - 22 Nisan 2007

Corrective Feedback in Turkish Pre-service Teachers

II. International CLaSIC 2006 Conference, Singapur, 7 - 09 Aralık 2006

On Becoming Language Teachers: Voices of Novice EFL Teachers

Mesleki Eğitim ve Gelişim Fırsatlarının Arttırılması konulu Uluslararası IATEFL Öğretmen Gelişimi ve Öğretmen Yetiştirme Konferansı, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Mayıs 2006

Who is a good EFL teacher?: through the eyes of prospective EFL teachers

2. Uluslararası ‘Yabancı Dil Eğitimi: Zorluklar ve Beklentiler’ (The second International ELT Conference ELT Profession: Challenges and Prospects, MAĞUSA, Kıbrıs (Kktc), 2 - 05 Mayıs 2006

Action Research: a path to professional development

Interchanges and Exchanges: Current Trends in ELT’ konulu 6. Uluslararası INGED ELT konferansı, 11 - 13 Ekim 2002

Pre-service EFL teachers’ conceptions on grammar teaching

Teaching and Learning English: Meeting Challenges’ konulu 5. Uluslararası INGED-Anadolu Üniversitesi ELT Konferansı, Eskişehir, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2001

Kitap & Kitap Bölümleri

DESUGGESTOPEDIA

LANGUAGE TEACHING APPROACHES AND METHODS, DINCAY KOKSAL BORA DEMIR, Editör, EGITEN KITAP, Ankara, ss.97-111, 2023

Turkish EFL teachers' burnout: A meta-analysis

Individual Differences in English Language Education: Teacher And Learner Motivation, Isil Yalcin Ozlem Karaagac Tuna, Editör, Ani Yayincilik, Ankara, ss.185-208, 2023

Teacher Research as a Form of Critical Praxis: A Path to Professional Development.

TESOL Guide for Critical Praxis in Teaching, Inquiry, and Advocacy, Crawford,Jenifer & Filback,Robert A., Editör, IGI GLOBAL, Pennsylvania, ss.412-437, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

Q Methodology: A Concise Overview.

Methodological Innovations in Research and Academic Writing, Zimmerman,Aaron Samuel, Editör, IGI GLOBAL, Pennsylvania, ss.1-17, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

Approaches and techniques in teaching integrated language skills

INTEGRATED LANGUAGE SKILLS, Salihoglu, Umut, Editör, Egiten Kitap, Ankara, ss.221-246, 2021

Doğal Yaklaşım

Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları, Nilüfer Bekleyen, Editör, Pegem Yayınclık, Ankara, ss.169-184, 2015

Metrikler

Yayın

44

Atıf (WoS)

44

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

40

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

28

H-İndeks (Scholar)

2

Proje

1

Tez Danışmanlığı

4

Açık Erişim

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları